Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha hoeft ook niet wie verzint er dan ook om tuccies met knoflook saus te eten haha.

Kom jeje uren een beetje door V ?

Hopelijk word je niet weer pas zolaat gebeld!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

@moes + mevr. de vries: succes met afwachten, we duimen allemaal voor goed nieuws vanmiddag

@eslief: ik ben niet bekend met het lange protocol, maar het korte protocol heeft voor ons de eerste keer heel goed gewerkt. ik hoop voor jullie ook

@sjoke: fijn dat jullie doorgaan voor de 2 overgebleven cryo's, succes

@bianca1: wauw weer een supervette test, dat blijft ook gewoon zo! spannend binnenkort naar de gynaecoloog

@mirella: jammer dat er geen cryo's zijn, toch een tegenvaller. op naar de nieuwe poging!

hier nog steeds bloedverlies, niet heel veel maar toch bloed :-(

ik heb de terugplaatsing in de natuurlijke cyclus gehad dus ik gebruik verder ook geen utrogestan ofzo

afwachten maar, heb niet t idee dat het deze keer lukt...heb ook hoofdpijn en dat gaat eigenlijk altijd vooraf aan mn menstruatie.

vandaag lekker vrij, vriendlief heeft een 2e sollicitatiegesprek en morgen is onze dochter precies 18 maanden, dus gaan we lekker pannekoeken eten (via vakantieveilingen gekocht)

Geplaatst

'Hoop houden hoor, Seef. Op welke dag na eisprong zit je nu?

Eslief, ik hoop dat het korte protocol een mooi resultaat geeft! Ik wil je niet ontmoedigen, maar het kan ook dat je lichaam er níet op reageert. Hier bij het korte protocol een teleurstellende 3 eicellen en 1 emmy. Ik hoop -uiteraard- dat het bij jullie gewoon goed gaat.

Geplaatst

Seef zet m op! Ik blijf duimen. Ik had in eigen cyclus ook utro gevraagd en gekregen. Niet dat het hielp... Haha vakantie veiling doet goeie zaken!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Seef, dat meen je niet eerlijk gezegd klinkt t niet hoop gevend :-(sjoke had precies het zelfde. En gaat nu overleggen of ze utrogestan kan gaan gebruiken bij een cryo tp. Ik zelf werd ook altijd op dag 6 ongesteld na een cryo tp! T ziekenhuis wilde me geen utorgestan voorschrijven volgens hun was dat niet nodig. De kliniek waar de punctie en tp was zagen dit anders na drie mislukte cryo pogingen zonder de utrogestan vroegen ze mij of ik dat gebruikte uhmmm nee mocht niet. Tegen de wil van t ziekenhuis in hebben hun mij utrogestan gegeven. Want volgens hun hadden de cryootjes niet eens een kans gehad om in te nestelen. De keer daarop raakte ik zwanger! Helaas bij 9 weken een miskraam die ik ook wijd aan t stoppen van de utrogestan maar dat zullen we nooit weten! Waar gaan jullie pannekoeken eten? Even lekker je zinnen verzetten! Wat spannend betreft de sollicitatie duimen dat hij t gaat worden!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Remmir, wat goed!! Alles goed gegaan? Nu lekker rustig aan!!

Ik had net m'n verhaaltje gemaakt:

Zo, weer terug uit DD. Vanmorgen heerlijk om half 5 eruit op naar DD, gelukkig niet al te druk, we waren op tijd aanwezig. In de wachtkamer nog met Remmir gesproken, die om half 10 de punctie had, toch leuk om iemand van het forum even in het "echt" te spreken. (remmir............hoe is het gegaan????) Het liep iets uit bij dr S. (...volgens mij was ik toch een van de eerste...) maar toch een goed gesprek gehad met hem. Eerst de uitgangsecho en er lagen rechts ongeveer 4 eitjes klaar en links 3, dus genoeg om te starten! Daarna het schema door genomen: 225ie Menopur en 150ie Puregon en 2x per dag 1 snufje synarela. Verder hebben we besloten de 5 dg emmies te doen met de embryoscope en picsi, om de beste zaadcellen eruit te zoeken. Verder kan ik alle follikelmetingen in het M.CK doen plus bloedprikken bij de huisarts op dag 8 van de stimulatie. Moes, heb jij al nagevraagd waarom je perse moet komen naar DD? O ja, assisted hatching had geen zin bij dag 5 emmies.

Het viel me mee dat hij toch wel de tijd nam en kon daarna ook nog rustig vragen stellen. Daarna gelijk maar alle medicijnen opgehaald, dus ook 2000 euri betaald, pff toch niet normaal?! Nu maar hopen dat de verzekering snel akkoord geeft. Er kwam vandaag ook alweer een rekening binnen van bet bloed, nog ruim 600 euro, haha, hier valt bijna niet tegen op te werken!

Zo nu snel nog even het paard doen, later!

Liefs,

Noes

Geplaatst

@remmir wat goed!!!!! Prachtig aantal.. hoe voel je je? Gaat het een beetje

@noes pffff wat een geld..wat vervelend die uitloop maar wel fijn dat de tijd werd genomen.. 7 eitjes die klaar liggen dat ziet er goed uit

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Geplaatst

He remmir wat super zeg!!! Wanneer hoor je hoeveel bevruchtingen er zijn?

Noes wat klinkt dat goed en lekker dat hij de tijd voor je nam en dat je vragen kon stellen. Dat is ook heel belangrijk!!! Begin je nu gelijk met prikken?

Heel veel succes.. En ben heel benieuwd!!!

Geplaatst

Remmir;9 eitjes wat een super nieuws

Mrs de vries13 wat een mooi aantal

Noes; fijn dat er voldoende klaar ligt om te starten. Wij hebben ook eens een genetisch onderzoek laten doen was toen ruim 700euro, dat zijn aanslagen op de portemonnee

Seef; ik hoop zo dat het gewoon innesteling is. Hou moed!!

Bianca; is zeker ontzettend rot voor haar. Hoop dat ze gauw in een positieve spiraal komen.

Trek in rare dingen, oei dat beloofd wat de komende maanden ;-)) Geniet maar lekker van alles.

Allemaal een fijne avond gewenst

Geplaatst

Noes leuk je in het echt te hebben gezien!! Spannend jullie ook de embryoscoop! Hoe hij het toch voor elkaar krijgt uit te lopen bij de eerste patiënt??? Voorlopig heeft mijn paardje rust.. moet er nu niet aan denken. Ze komt elke dag lekker buiten.. en pak het evt later weer op.. Maar hopelijk niet, want mocht het lukken weet ik niet of ik er toch nog weer opstap.. Ze kan erg ondeugend zijn..

Dank je wel allemaal.. Alles is goed gegaan! Voel mee verder prima. Beetje zeurderige buik, maar als ik lig nergens last van! Moe van de narcose dat dan wel. Had voor mij niet gehoeven trouwens. Nare naald op de hand..

Morgen krijgen we de telefoon of er bevruchtingen zijn en zo ja hoeveel.. Dan ook beslissen hoeveel er in de embryoscoop gaan. Blijkbaar niet standaard 5 embryo's mocht je die hebben.. Wij doen er 4 in embryoscoop en rest worden eskimo's mochten we die luxe hebben haha..Maar gaan er niet vanuit!

Mrs de Vries.. mooi hoor 13 eitjes..Hoe voel jij je na de punctie? Heb je al nieuws??

Geplaatst

@remmir, wat een goed nieuws zeg 9 eicellen! Fijn dat je niet veel last hebt nu van de punctie. Morgen al weer een spannend telefoontje, de duimen draaien.

@mrs de vries, jij zelfs 13 eicellen super! Heb je al gehoord hoeveel er bevrucht zijn?

@seef, ai klinkt inderdaad niet hoopvol, maar wie weet. En hebben de pannenkoeken gesmaakt?

@noes, jij ook weer in de race. Zo wat waren jullie vroeg weg, maar ja je wil natuurlijk ook niet te laat komen.

Deze dag is voorbij gevlogen. Het was super druk op het werk. Dus wd 5 zit er ook al weer bijna op.

Geplaatst

Noes wat een enorme bedragen!

Sorry voor alle losse posts, ik heb op het moment een geheugen als een zeef en dan ben ik niet eens zwanger. -dont say- maar ik weet dus nooit wie wat getypt heeft. Haha. Ik kan dat niet teruglezen via tapa.

Geplaatst

Mooie score mrs de vries. En jij weet nu al dat je cryo's hebt dat is snel. In ons zh worden de overgebleven emmies allemaal gevolgd een aantal dagen en alleen als ze goed genoeg zijn worden dat cryo's. Nu op naar de tp.

Geplaatst

Remmir, ik ga de hele nacht duimen voor mooie bevruchtingen, ik zeg 4 in de embryoscope en 4 de vriezer in! :positive energie:

Oja, jij hebt ook een paard! Het is te hopen dat ze veel rust krijgt de komende maanden. Die van mij is al hoog-bejaard, dus wandelen is dan voor alle 2 goed... :-)

Seef, wat schrikken voor je, hoop dat het een bloeding aan de baarmoedermond was en dat het niet doorzet!

Mvr de Vries, 13 eitjes, supergoed, wauw, dat zijn aantallen waar ik alleen maar van kan dromen. Ik hoop voor jou ook veel mooie bevruchtingen.

Lisselotje, ik moet nog wachten op mijn menstruatie, ik denk eind deze week, maar dan ben ik er helemaal klaar voor!

Zo nu lekker naar bed, half 5 was best vroeg vanmorgen...

Liefs,

Noes

Geplaatst

Super Remmir dat het zo goed ging! Duimen op veel mooie bevruchtingen. Ivf of icsi? Het is een raar kliniekje toch als ik het zo hoor. Nu moest je dus weer prikken terwijl ze dat zelf gedaan hadden daar...raar. Lekker bijkomen nu en je klaar maken voor over vijf dagen. Misschien zit je dan wel met mij!

Noes, bakken met geld kost het, niet normaal! Fijn dat het zo goed was vandaag. Ik heb alleen menopur, ook gek. Maar jij ging met een goed gevoel over dit plan weer naar huis? En ook gek dat jij alle echo's in nl kan doen en ik niet. Raar.

Ik ben nog druk aan de ampullen toestand. Snuiven en spuiten, echte junk. Vrijdag kijken naar de groei. Ik zou willen dat ik zoveel als jullie had maar mag blij zijn met vier.

Voor nu, groetjes aan iedereen hier en de vries, mooie opbrengst!!

Geplaatst

Meiden, wat een goede berichten allemaal: mooie eitjes, goede bevruchtingen, cryo's...super zeg. Nu degene nog die daar nog niet zijn, duimen duimen duimen.

Ik heb me er eigenlijk al bij neergelegd dat het niet goed is gegaan. Bloed nl. nog steeds...Ik sta er anders in nu bij deze 1e cryo poging, we hebben de allerliefste mooiste dochter die ik me kan wensen en ik besef me elke dag nog steeds hoeveel mazzel we hebben gehad en zeker dat het bij de eerste icsi poging gelukt is. Er gebeurd verder ook veel: mn schoonmoeder is sinds nov. uitbehandeld van longkanker met uitzaaiingen dus het is en het wordt nog zwaarder. Mn eigen moeder heeft nu ook onderzoeken omdat ze iets op haar lever hebben gezien, mn vader heeft een moedervlek laten wegsnijden en daar horen we vrijdag de uitslag van. Daarnaast het is zoiezo altijd druk omdat vriendlief in de horeca werkt en ik gewoon overdag op kantoor...dus eigenlijk teveel dingen om me hier al te druk over te maken. ik wacht het even af en anders proberen we het de volgende cyclus opnieuw.

Ik zie net dat ik t niet helemaal goed had geschreven. Dochter is morgen 18 maanden en we gaan dus morgen (en niet vandaag) pannekoeken eten bij een pannekoekenrestaurant hier in de buurt van Hoorn.

Welterusten voor nu of straks

Geplaatst

Kim, in DD worden bevruchte embryo's op dag 1 ingevroren. Vandaar dat we al weten of en hoeveel cryo's we hebben.

Wij zijn in behandeling bij GG. Daar zijn nu 3 versie embryo's en deze gaan ze volgen tot dag 5. (tenzij eerder al afvallers).

Geplaatst

Berichtje al weer weg.. 3e poging!

Seef gefeliciteerd met je dochter fijne dag!

Mrs de vries mooi 7 bevruchtingen! Doen ze daar bij jullie ook de embryoscoop?

Net te telefoon gehad. Van de 9 eitjes waren er 6 rijp! En daar zijn er 4 van bevrucht! Die zitten in de embryoscoop!

pff wat spannend. Gelukkig 4 bevrucht maar ja de angst dat ze het niet overleven is bij mij best groot!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden