Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ikke niets, me de jongens had ik 0 energie en tegen de tijd dat ik wat energie kreeg beviel ik plots, toen ervaren dat je ook zonder " getraind" te zijn je met begeleiding ook goed kan bevallen.

daarbij mocht ik niet eens wat doen bij Imke en nu ook niet.

omdat ik destijds met Imke ook volledig rust moest houden was ik wel angstig dat mijn conditie te slecht zou zijn om een bevalling voor elkaar te krijgen maar de arts verzekerde mij dat ik daar echt niet bang voor hoefde te zijn, hij had gelijk, in een paar uurtjes bevallen en zonder pijnbestrijding oid...

toch lijkt het me ook wel gezellig met een clubje zwangere mutsen ;-)

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Remmir, hoe gaat het nu met jullie? Alles een beetje kunnen laten bezinken?

Ik ga waarschijnlijk een cursus zwanger en fit doen. Dit is pas als je wat verder bent.

Mijn vorige zwangerschap heb ik gezwommen. Was ook erg lekker trouwens. Vooral omdat je in het water veel lichter bent.

Meiske, heb jij niet bijna de 20 weken echo?

Ik merk wel dat het slapen wat slechter gaat momenteel. Moet eraan wennen dat er nu meer druk op mijn buik komt in bepaalde houdingen. Vannacht weer een paar uur wakker gelegen. Hebben jullie daar ook last van? Linkerzij schijnt het beste te zijn om op te liggen maar daar slaap ik nooit op dus is echt wennen. Als ik lang op mijn rug lig krijg ik rugpijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Twinkle klopt, maandag hebben wij de 20w echo, toch wel spannend hoor!!

het slapen gaat hier ook minder, heel herkenbaar!

ik ben een buikslaper en dat gaat totaal niet, rug ligt ook niet lekker dus draai steeds van de ene naar de andere zij

regelmatig wakker maar goed, overdag tijd genoeg voor wat te slapen....

Remmir hoe was de controle?

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Cocochanel: 02-11-2014

Remmir: 04-11-2014 zoon en dochter

Celene: 06-11-2014 dochter

Eve: 12-11-2014. dochter

Meiske74:18-11-2014

Twinklestar: 25-11-2014

Mari-83: 15-12-2014

Mar88: 23-12-2014

Eerste echo:

Remmir: 13-03-2014

Celene: 17-03-2014

Meiske: 29-03-2014

Twinklestar: 05-04-2014

Marr88: 09-05-2014

Volgende echo/afspraak

Celene:

Marr:

Eve:

Meiske74: 02-07-2014

Mari-83: 02-07-2014

Twinklestar:

Mar88:

Nekplooimeting / combinatietest:

20w echo / GUO:

Meiske74: 30-06-2014

Twinklestar: 04-07-2014

Mari-83: 30-07- 2014

Geplaatst

Ik heb het lijstje even naar boven gehaald, ik hoop dat de info nog klopt.

gaan jullie ook nog een pretecho laten maken?

wij zijn dat wel weer van plan! Vermoedelijk rond de 28 weken, dan is ukkepuk ook al wat voller.

remmir ik weet niet of jij het ook van plan bent maar als je niet te lang wacht krijgen ze de kindjes nog samen in beeld

Geplaatst

Succes maandag Babeth spannend weer

Ik slaap ook slecht ik ben een rugslaper en dat mag nu niet meer en draaien met bekkenpijn is ook niet fijn

Wij hebben volgende week een echo/geslachtsbepaling daar dit ook 3d bij ach het is dan nog niet zo vol maar bij mijn dochter vond ik het wel mooi die echo

Ik blijf toch elke avond nog misselijk helaas

Ik had voor zo bandje gekeken Babeth waren ze op komen volgende week weer binnen

Wil iemand mijn controle op de lijst zetten dat is woensdag 2 juli

En 30 juli de 20 weken echo

Geplaatst

Wat spannend en leuk,Maris!!

gaan jullie het geslacht ook kenbaar maken?wij wel, het is allemaal al spannend genoeg.

ben benieuwd of jij baat zal hebben bij die bandjes, kennisje ervaart wel minder klachten.

Ik heb jouw gegevens toegevoegd overigens ;-)

Geplaatst

Ja bij mijn dochter wist ook iedereen het wel en het is niet dat we het op fb zetten maar we maken er ook geen geheim van ik kan dat toch niet voor mij houden hihi ben nogal een flapuit

Ja ben ook benieuwd van de week maar eens kijken of ze er zijn en of ik tijd heb pfff heb alleen donderdag maar vrij

Geplaatst

Succes meiske! Lekker genieten en.......ook lekker snel de vreugde met ons delen

Geplaatst

Hoi meiden,

vandaag was de guo en alles is helemaal oké en inderdaad we worden papa en mama van een zoontje!

gek hoor, omdat je nu zo aan een dochter gewend bent maar wat fijn!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Cocochanel: 02-11-2014

Remmir: 04-11-2014 zoon en dochter

Celene: 06-11-2014 dochter

Eve: 12-11-2014. dochter

Meiske74:18-11-2014 zoon

Twinklestar: 25-11-2014

Mari-83: 15-12-2014

Mar88: 23-12-2014

Eerste echo:

Remmir: 13-03-2014

Celene: 17-03-2014

Meiske: 29-03-2014

Twinklestar: 05-04-2014

Marr88: 09-05-2014

Volgende echo/afspraak

Celene:

Marr:

Eve:

Meiske74: 02-07-2014

Mari-83: 02-07-2014

Twinklestar:

Mar88:

Nekplooimeting / combinatietest:

20w echo / GUO:

Twinklestar: 04-07-2014

Mari-83: 30-07- 2014

Geplaatst
Ja bij mijn dochter wist ook iedereen het wel en het is niet dat we het op fb zetten maar we maken er ook geen geheim van ik kan dat toch niet voor mij houden hihi ben nogal een flapuit

Ja ben ook benieuwd van de week maar eens kijken of ze er zijn en of ik tijd heb pfff heb alleen donderdag maar vrij

hahaha hiervoor zeefje ;-)

Geplaatst

Hier ook soms een slechte slaper. Kan soms een paar uur per nacht wakker zijn. Gelukkig heb ik het voordeel niet aan het werk te hoeven dus kan het inhalen.

Hier gaat het goed. We zijn er al weer wat rustiger onder.

Volgende week maandag weer terug naar Nijmegen. Het blijft wel spannend.

Vorige week in eigen ZH was bloeddruk wel verhoogt en ik kom daar nu om de 2 weken.. En checken ze ook de lengte van bm hals elke x!

Ons meisje was op haar duim aan het zuigen en je zag live de beelden van haar mondje en tongetje die bewogen .

Meiske wat fijn dat alles goed was.. Super!!! En een jongen!!

Wat leuk.

Geplaatst

Super remmir dat het goed gaat

Hier controle gehad alles goed bloeddruk netjes en hartslag was super

Nu op naar het geslacht zaterdag ik ben zo benieuwd

De misselijkheid lijkt overigens minder te worden overdag is het zo goed als weg en de avonden zijn ook minder erg

Moe ben ik nog wel maar al wel stukken minder dus we gaan de goeie kant op

Hoe is het net de rest

Geplaatst

Hoi allemaal tijdje niet meer gereageerd wel af en toe wat gelezen. Ik zie dat er al een aantal het geslacht weten gaaf hoor.

Vanochtend moest ik weer voor controle alles was super bloeddruk was ook goed. Laatste keer was alles te laag dus ben super blij.

verschoot een beetje van de Weegschaal haha paar kilo eraf.

ik eet veel nouja kindje maakt het goed.

Vrijdag gaan we lekker op vakantie dus deze weken zal ik ook niet vaak kijken.

Iedereen alvast een fijne vakantie en lekker genieten.

Geplaatst

Hey meiden

Heb een poosje niets gelezen hier en heb er ook geen puf voor

Vandaag ben ik na 8 dagen opname ontslagen uit het ziekenhuis.

GUO was overigens goed, diezelfde nacht werd ik wakker met vreselijke pijn in mijn nieren

Bleek een ernstige nierbekkeninfectie (ondanks dat ik al een poos aan de AB zat) en nierstuwing te hebben, 9 dagen AB via het infuus en nu thuis verder op meds

Nierstuwing gaan we nu nog niets aan doen, probeer het zo lang mogelijk uit te zingen met PCM

Gaat dat niet meer, dan zal er een drain geplaatst worden... :-(

Door de pijnen hadden we bijna ons kindje verloren omdat ik in de weeën schoot

Ben helemaal in de war, en zo vreselijk geschrokken

Bijna ons meisje kwijt met 19.6 weken

Ben moe, bang, verdrietig, kapot en uitgeput

Dankbaar dat ik weer thuis ben, en doodsbang voor herhaling

Sta gelukkig onder strikte controle en probeer nu weer een beetje het vertrouwen in mijn lijf terug te vinden

Hoop dat het goed met jullie gaat....

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden