Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee ik heb nu nog de emesafene zetpillen overdag werken ze aardig maar de avonden zijn niks

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Vervelend Mari. Hopelijk wordt het snel minder.

Bij mij waren de avonden ook het ergste terwijl ze het altijd hebben over ochtendmisselijkheid...toch wat proberen te eten (salade, brood e.d) en vroeg naar bed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Haha ja de gyn zei van de week ook al het zal in de ochtend wel het ergste zijn maar dat is het echt niet

Ja ik eet idd regelmatig maar helaas komt het er elke avond nu weer uit ben nu 5kg kwijt

Geplaatst

Hoi meiden, hoe is het hier met iedereen?

Kunnen jullie een beetje genieten van het mooie weer?

Mari, jeetje 5 kilo is best veel zeg. Kan dat geen kwaad verder?

Ik voel me best goed momenteel. Maar het mooie weer zal ook wel meespelen. Alhoewel ik wel liever in de schaduw zit dan in de volle zon. Verder weinig nieuws hier. Volgende week pas weer controle.

Geplaatst

Nee kan geen kwaad mini neemt wel wat hij moet hebben bij mijn dochter was ik met 10 weken al 20kg kwijt ach ik kan ze w missen haha

Nee ik kan absoluut niet van dit weer genieten normaal wel hoor maar ik wordt er nu alleen maar misselijk van

Ik blijf ook zoveel mogelijk binnen al was het gisteren in het zwembad heerlijk

Hier ook weinig nieuws vanavond aed en reanimatie cursus niks geen zin in maar goed moet elk jaar herhaald worden

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier gaat het best goed. Heerlijk weer! Dat werkt zeker mee!

Zijn jullie ook al aangekomen? Ik ben zon 4 kilo aangekomen. En heb echt een grote buik.

Voor de rest is hier alles rustig. Plas me alleen een slag in de rondte!

17/6 20 weken echo. Spannend!

Geplaatst

Remmir hoe is het met jou en de twins?

Ik lees hier ook alweer dat er bijna dames aan de 20 weken echo toe zijn... Wat fijn zeg!! Lekker genieten dames..

De weken gaan nu voor mijn gevoel toch iets sneller... Maar soms ook weer niet..

Geplaatst

Celene, hier ook al 3 kilo erbij. Het ligt er een beetje aan wat ik aan heb maar vind het zelf behoorlijk opvallen (die buik). Mensen die het niet weten durven het nog niet te vragen maar je ziet ze kijken... Zou ze zwanger zijn. Of ze vragen het via via. Wel grappig.

Ik merk wel dat ik echt gesloopt ben na een lange dag werken (en overwerken). Vooral omdat ik vaak de hele dag sta. Gisteravond echt beroerd ervan.

Hier nog meiden die deze week een echo hadden (kan even niet bij het lijstje)?

Geplaatst

Haha hier vragen ze echt al wel het is ook echt over duidelijk een grote buik

Wel rustig aan doen twinkle de hele dag staan is al niet heel goed en als je lichaam het zelf ook nog aan geeft moet je even gas terug nemen

Hier van de week de brief gehad dat we 30 juli de 20 weken echo hebben

Verder alles redelijk hier heb een kuur voor de blaasontsteking gekregen

Geplaatst

Mari, leuk dat mensen het al goed kunnen zien.

Spannend hè als je dan eenmaal de datum weet van de 20 weken echo. Ik merk dat ik daar toch wel een beetje naar toe leef.

Ja wel lastig hoor met werk. Ik wil ook niet zeuren maar merk wel dat dit een beetje teveel was. Vorige zwangerschap heb ik mezelf echt voorbijgelopen dus probeer er nu wel meer op te letten.

Geplaatst

Vandaag weer controle gehad. Alles was goed. En even naar het hartje mogen luisteren!

Ik voel Ukkie nu ook zeer regelmatig. Zo leuk.

Hoe is het met iedereen? Het is zo stil hier....

Geplaatst

Hoi Twinkle,

Wat leuk dat je t hartje hebt gehoord en fijn dat alles goed is!

Ik ben morgen aan de beurt. Best spannend. Ik ben bijna 20 weken maar voel nog helemaal niks! Weet iets om onzeker over te zijn. Hopelijk is morgen alles goed!

Grt Celene

Geplaatst

Leuk Twinkle!! Weer een mooi bericht tussen alle ellende op andere topics.

Geniet ervan met een lach op je toet!

Liefs Moes

Geplaatst

Super twinkle magisch geluid he

Celene succes morgen

Hier gaat alles hetzelfde

Geplaatst

Twinkel super om hartje te horen he.. Daar kijk ik ook altijd weer naar uit... Ik mag donderdag weer voor controle..

Geplaatst

Celene, niet onzeker zijn hoor. Het is je eerste toch? Dan voel je het vaak pas later. En misschien heb je het al wel gevoeld maar denk je op dat moment dat je darmen een beetje borrelen of een spiertje wat trilt (zo voelt het bij mij maar herken het nu eerder). Heb je morgen de 20 weken echo?

Moes, lief dat je hier meeleest. Kan me voorstellen dat al dat blije nieuws soms ook lastig is. Maar hopelijk is het voor jullie ook snel zover en vind ik je terug in een uitgerekend topic.

Lisselotje, jij al weer 23 weken. Wow. Succes donderdag.

Geplaatst

Hoi hoi,

Nee is mijn tweede! Ik heb een tweeling van bijna 2,5!

Daarnet dacht ik iets te voelen! T was wel helemaal onderin de buik. Gek hoor haha.

Morgen 20 weken echo inderdaad. Ik heb morgen ook een suikertest en afspraak bij verloskundige! Ik ben dus de hele ochtend in t ziekenhuis.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Hoi dames,

Twinkle wat fijn dat de controle weer goed was! Het gaat best hard nu he?

Célene spannend de 20w echo, willen jullie het geslacht ook weten of liever niet?

laat ook even de lengte van de baarmoederhals meten he ivm jouw voorgeschiedenis....

mbt het mogelijk late voelen, ligt bij jou de placenta misschien voor?

hier gaat het weer redelijk, zondagochtend zaten we om 6.00u bij de verloskamers, ik had sinds zaterdagavond ern uur of 22.00 buikpijn die erger werd, toen ik er om 3.00u wakker van werd en het niet minder werd na een douche uiteindelijk het zkh gebeld.

bloed en urine gaven geen blaasontsteking aan, baarmoederhals mooi lang 4.7 cm , de cerclage zat mooi, kortom, onverklaarbaar...

rond 8.15 thuis , ik weer naar bed en omstreeks. 9.00 belde de arts ( mijn dossier was nogmaals besproken ): het lab had de waarde van mijn urine in verkeerde volgorde ingevoerd, een minimale margewaarde leek daardoor de waarde van de urine te zijn.

Toch blaasontsteking dus ook nu weer een antibiotica voor 5 dgn.

urine is ook op kweek gezet en die uitslag volgt nog.

bloeddruk was mooi, woensdag weer reguliere controle bij de gyn en hoop dat ik de bloeddruk verlagers verder mag afbouwen.

Geplaatst

Celene, sorry dat had ik niet gelezen... Maar wat Meiske zegt misschien ligt de placenta aan de voorkant dan duurt het sowieso langer voordat je het voelt.

Succes morgen!

meiske, jeetje wat een schrik zullen jullie gehad hebben. Gelukkig dat het een blaasontsteking blijkt te zijn en geen weeën of andere enge dingen. Alhoewel een blaasontsteking ook erg vervelend is. Hopelijk gaat de antibiotica snel werken.

Geplaatst

Twinkle, de schrik zat er wel even in, geruststellend was dat er geen bloedverlies was maar ik was wel echt serieus bang dat er een ernstige verkorting was en dat de steken die ik voelde kwamen door de cerclage die mogelijk aan het loskomen was oid.

Geplaatst

Meiske wat eng en vooral met je geschiedenis. Fijn dat alles er verder goed uitzag!

Celene succes morgen. Het blijft enorm spannend deze echo. Wij mogen vrijdag!

Twinkle wat fijn dat je de kleine ook al voelt!

Hier druk gehad met vanalles en nog wat. Helaas voel ik de twins ook nog niet. Dat vind ik ook niet fijn. Ik weet dat beide placenta's aan de voorkant liggen en dat zal de reden zijn! Het maakt mij ook enorm onzeker! Vrijdag de 20wk echo.

Ik geniet van het mooie weer en kan er goed tegen. Met mijn werk nog druk in onderhandeling!

Lfs mij

Geplaatst

Jeetje Babeth wat schrikken maar gelukkig was het goed

Blaasontsteking kun je ook behoorlijl last van hebben ik heb ook net een kuur

Succes met de echo celene

Het niet voelen hoeft nog niks te zeggen al lijkt het mij ook frustrerend bij mijn dochter voelde ik haar met 14 weken en nu voel ik zo af en toe ook het plopje/ kriebeltje al sinds 12 weken

Hier gelukkig al 1.5 week geen bloedverlies meer alleen de misselijkheid en spugen des te meer door slaap tekort

Geplaatst

Hey meiden

Hoop dat alles goed gaat hier, heb niet echt alles teruggelezen

lees wel veel blaasontstekingen

Ook ik kan me hierbij aansluiten, ben al sinds 2 juni aan het klungelen met antibiotica ed.

Het lijkt nu eindelijk de "goede" kant op te gaan

Maandag weer 20 weken echo!

Beterschap meiden!!

Geplaatst

Mari Fijn dat het bloedverlies nu weg is! Maar slaap te kort..pfff ook vermoeiend. Jammer dat ook nog dat andere allemaal erbij komt kijken!

Eve balen dat jij ook zo aan het klungelen bent. Kun je tussendoor wel een beetje genieten?

Celene hoe was de 20wk echo? Ik hoop zo dat het goed is allemaal en dan nog meer genieten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden