Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik lig ook vroeg maar ben ook heel vroeg wakker half 7 schiet ik wakker en dan kan ik vliegen telkens plassen haha..

daarna kan ik niet meer slapen dus ga dan maar naar beneden. In het weekend kan mijn dochter altijd zo lekker uitslapen die maak ik dan om half 10 wakker dan heb ik al een ochtend op zitten. Gister bij noppies geweest daar was outlet dus kwam met een volle tas thuis. En hier stopt een zwangerschaps winkel dus ook al flink geshopt flinke kortingen dus heb heel veel geluk met de kleding. Heb al echt een rond buikje.

woensdag weer om een echo spannend weer.

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Celene, ja die vermoeidheid herken ik wel! Ik heb vaak allerlei plannen als ik vrij ben maar heb soms de puf niet om van alles te doen.

Ook val ik meestal rond 20:30 op de bank in slaap om me na een uurtje met tegenzin naar boven te slepen. Ik spreek ook liever nu 's avonds niets af.

Fijn dat je zo vaak een echo hebt. Is dit nog een speciale echo.

Meiske, prettig dat je baarmoeder rustig is. En wel fijn dat je af en toe ook in de tuin kunt zitten/ liggen.

Mar, flink geshopt. Wilde jullie het geslacht weten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Toen wist ik het wel zit echt te twijfelen ene kant wil ik het weten! Vind namelijk niets mooi van behang (al even in de boeken gekeken) Maarja andere kant blijft het wel een verrassing maar weet denk ik wel zeker als de dokter het vraagt zeg ik meteen ja Hihi..

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Cocochanel: 02-11-2014

Remmir: 04-11-2014

Celene: 06-11-2014

Eve: 12-11-2014

Meiske74:18-11-2014

Twinklestar: 25-11-2014

Mari-83: 15-12-2014

Mar88: 23-12-2014

Eerste echo:

Remmir: 13-03-2014

Celene: 17-03-2014

Meiske: 29-03-2014

Twinklestar: 05-04-2014

Marr88: 09-05-2014

Volgende echo/afspraak

Celene: 26-5-2014

Marr: 28-5-2014

Eve:

Meiske74: 3-6-2014

Mari-83: 04-06-2014 12 weken echo en controle gyn

Twinklestar: 16-06-2014 controle gyn

Mar88: 28-05-2014 echo 02-06-2014 echo laatste AMC 03-06-2014 controle

Nekplooimeting / combinatietest:

20w echo / GUO:

Eve: 26-05-2014 + 23-06-2014

Meiske74: 30-06-2014

Twinklestar: 04-07-2014

Geplaatst

Hoi meiden, hoe gaat het? Gaan jullie trouwens nog op vakantie? Wij hebben de vakantie expres wat vroeger gepland. Ik ben dan 20 weken. Dat is ook meestal wel de periode waarin je nog fit bent en de minste kwaaltjes hebt.

Geplaatst

Hoi hoi hier gaat het redelijk

Ben echt zo moe dat ik wel elke keer lees maar dan denk ik ik reageer later wel haha

De misselijkheid lijkt minder te worden overdag de avonden is nog steeds heel erg maar hier ben ik al blij mee

Nee wij gaan niet op vakantie misschien nog een weekendje maar goed dat zien we wel

Hier verder weinig nieuws het hartje hoor ik elke keer luid en duidelijk dus ik ben een blij mens

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Wij gaan wel op vakantie 2weken lang naar de zon heerlijk. Hadden we al gepland voordat ik weer begon.

dan ben ik bijna 16 weken zwanger dus dat is een top periode om te gaan.

Geplaatst

Twinkle hier alles goed!! En we zijn nog steeds druk met het afhandelen van het werk! Gister weer gesprek gehad en het ziet er naar uit dat ze mij betalen dat wat ik nog van hun krijg en mijn dienstverband dan stopt per 1 sept. Wat een gedoe..

Wij gaan vrijdag naar Texel! Tot woensdag. Dat zal onze vakantie zijn. Wel met mijn schoonfamilie maar erg gezellig.

Wij zitten nog een beetje met de verbouwing die klaar moet. En willen het terras vernieuwen rondom het huis en dan nog alles aanschaffen voor de twins dus geld is op voor een vakantie haha.

Waar gaat de reis naar toe twinkle? Mooie periode dan!

Mari nog ff afzien en dan ga je een betere periode in! Fijn dat je het hartje elke x vind en hoort!

Heerlijk Mar 88. Waar gaan jullie heen?

Meiske hoe gaat het met jou? Kun je je nog een beetje vermaken? Heb je veel aangeloop? Ben je nog steeds zo moe? Succes hoor!

Wij hebben 20 juni de guo. Lijkt me zo spannend nog!

Ik ga maar eens een poging wagen om te slapen .. 03.46 Anders ben ik morgen weer brak.

Liefs mij

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Remmir: 04-11-2014

Eve: 12-11-2014

Eerste echo:

Volgende echo/afspraak

Eve:

20w echo / GUO:

Remmir: 20-06-2014

Geplaatst

Mar succes vandaag met de controle !

Eve en Celene, was bij jullie ook weer alles goed?

Lekker die geplande vakanties/ uitjes!

Wij gaan ook niet weg, kan/ mag toch niets en daarbij iedere twee weken zkh

Maar heb het er voor over, tzt nog tijd genoeg voor vakanties toch?

Remmir naar dat het zo eindigt , dat het dan maar goed geregeld is en jij je volledig op je ukkies kunt richten, dat is dadelijk toch ook het enige dat telt.

Jullie hebben thuis ook nog genoeg te doen begrijp ik

Maris wat Fijn om te horen dat de misselijkheid te doen is, zou mooi zijn als het tijdens de zwangerschap ook nog stopt,en het bloedverlies?

Hier gaat het op zich wel, ik vermaak me nog, en doe de weinige dingen die ik doe heel rustig aan.

Helaas heb ik mogelijk een blaasontsteking gekregen, urine staat op kweek en ik een ab kuur.

Zondagavond zaten we in het zkh ivm bloedverlies ( eenmalig achteraf)

Verder alles rustig en de baarmoederhals mooi lang gelukkig!!

Geplaatst

Meiske wat schrikken maar gelukkig was alles goed rustig aan doen hoor

Remmir gelukkig gaan jullie er met het werk waarschijnlijk wel uitkomen zoals jij dat wil en kun je gaan genieten van jullie kleintjes

Mar88 succes vandaag

Hier al 2 dagen geen bloed/bruin verlies gehad dus ik ben dik tevreden hopelijk blijft het zo al weet ik dat het zo weer terug kan komen ik heb dit eerder zo gehad maar ik maak me er eigenlijk al niet eens meer zo druk om zo lang ik geen krampen heb of echt weer zoveel bloedverlies als bij 6 weken heb zal het er wel bij horen helaas.

De misselijkheid is idd aardig te doen overdag nu maar ik ben zo moe niet normaal en nu werkt ons dochtertje ook niet echt mee ze is al bijna een week elke ochtend om half 6 wakker en niet meer in slaap te krijgen ik neem haar dan bij mij in bed maar slapen wil ze niet meer gelukkig heb ik nu weekend dus kan ik als zij smiddags in bed ligt ook even gaan liggen en mijn man heeft vanaf morgen ook weekend dus dan kunnen we om de beurt even blijven liggen smorgens

ik merk dat ik wel uit kijk naar de echo volgende week ik heb er nog niet eerder zo lang tussen gehad maar gelukkig kan ik zelf het hartje luisteren dat geeft zoveel vertrouwen

Fijne dag allemaal ik hoop dat jullie beter weer hebben als hier

Geplaatst

Vanmorgen echo gehad en wat is het weer geweldig om te zien. Loop een dag voor nu en alles zat er al geweldig.

et zwaaide en trapte echt een wonder.

Wij gaan met de hele club (schoonfamilie) naar Portugal lekker alles voor onszelf met zwembad en al. 2 jaar terug ook gedaan en dat beviel ons zo goed. Als je even weg wil met je eigen gezin kan dat auto's huren we voor 2 weken.

was alles word voor ons gedaan dus echt genieten daar.

Geplaatst

Meiske, dat was vast even schrikken van het bloedverlies. Kwam dat door de blaasontsteking? Nou gelukkig is alles okay. Hopelijk is de blaasontsteking snel over.

Remmir, er is een oplossing gekomen dus en gelukkig krijg je nog betaald wat je van hun zou krijgen. Kun je je straks helemaal op de tweeling richten. Lekker even naar Texel.

Mari, lekker zeg al twee dagen geen bloedverlies. Ja die vermoeidheid is echt lastig he? Extra vroeg naar bed dan maar.

Mar, leuk dat de echo helemaal goed was en geweldig hè die spartelende armpjes en beentjes!

Oh heerlijk vooruitzicht naar Portugal!

Hier alles goed. (Afgezien van een fikse verkoudheid). We gaan in juli naar Kos. Lekker relaxen en een beetje fietsen daar.

Geplaatst

Hooohooii!!

Lisselotje, wauw een Jongen Gefeliciteerd meid :D:D

Meiske, fijn dat het goed gaat, en een mooie uitslag van de combitest zeg! Super!! Vind het echt knap van je dat je zo positief bent, vind het zelf moeilijk om zoveel gas terug te moeten nemen.

Beterschap met je blaas en hopelijk ook geen bloeding meer gehad?

Remmir, jemig wat een gedoe zeg! :( Bah. Je zou bijna blij zijn als het achter de rug is

Celene, hoe gaat het slapen? las ergens dat je er last van had? Ik heb van de week eindelijk het winterdekbed eraf gehaald, sindsdien slaap ik beter!

Maris, fijn om te lezen dat het bij jou ook wat beter gaat :D

En verder lees ik allemaal goede echo's :))

Hier gaat het op en af

GUO was pijnlijk, maar goed. Lijkt helemaal gezond en over 4 weken mogen we weer.

We krijgen een meisje!!!

Verder druk met werk, ze gaan eind oktober de vestiging sluiten en we komen allemaal op straat. Dus het blijft even spannend hoe dit gaat lopen

Er zal vast een sociaal plan opgesteld gaan worden, weet alleen niet of ik er ook onder val

Zit namelijk al een poosje in de ziektewet en kom zeker dit jaar niet meer aan het werk. 2015 waarschijnlijk ook niet ivm een grote operatie die ik dan zal moeten ondergaan

Ach het komt allemaal vast wel op zn pootjes terecht ;-)

Geplaatst

Eve volgens mij ben jij nu een van de eerst van dit topic dat het geslacht al weet,wat leuk!, oh nee Remmir ook haha

nog belangrijker dat de echo goed was natuurljk maar uit ervaring kan ik zeggen dat meisjes erg leuk zijn ;-)

balen van de perikelen op het werk maar wat je zegt , het komt wel in orde.

wat voor operatie ga he in 2015 krijgen als ik vragen mag?

hier gaat het op zich goed, gisteren bleek uit de kweek dat ik toch geen blaasontsteking had, super natuurlijk, de vraag zal altijd blijven waar het bloedverlies vandaan kwam maar ja, was eenmalig, niet veel en op de echo was er niets van een bloeding oid zichtbaar dus ik laat het los ;-)

Vinden jullie het iets als we het geslacht / de geslachten in het lijstje erbij vermelden?

Geplaatst

Fijn dat de kweek schoon was!

Het komt wel vaker voor dat er een adertje in de baarmoedermond knapt, deze is nu sterker doorbloed dan anders.

Vergelijk het met een bloedneus ;-)

Tuurlijk schrikken, dat zeker, hoop dat je hiermee iets geruststelling hebt?

Ja dat mag , wel een lang verhaal:

Zal proberen zo kort en duidelijk mogelijk te houden

Door voorgaan de operaties aan mijn openrug is er littekenweefsel gaan groeien in mijn ruggemerg

Hierdoor heb ik nu uitval verschijnselen in mijn benen.

Het littekenweefsel maakt als het ware de zenuwen in mijn rug onherstelbaar kapot. Op het uitvals-proces te vertragen en mogelijk te stoppen zal het littekenweefsel verwijderd moeten worden

Is een heftige en zware operatie en dat mag niet als je zwanger bent

Dus nu eerst bevallen, herstellen van de keizersnede en genieten van de kraamperiode

Zorgen dat ik fit ben en dan opereren.

Hopelijk zijn we dan niet te laat en kan ik nog een beetje lopen

Klinkt heftig he? Dat is het ook...

Betreft het lijstje, vind ik prima! Leuk

Geplaatst

Wow Eve wat een heftig verhaal. Ze kunnen veel tegenwoordig, maar poeh dit is een fikse operatie! Je zal wel geen andere keuze hebben dan die operatie denk ik he?

Maar super dat jullie een meisje krijgen!! Leuk! Straks lekker shoppen! Dan zal voor jou de zwangerschap ook steeds zwaarder worden! Sterkte hoor..

Meiske ik vind het een goed idee. Ik ben gestopt met het proberen te onthouden van alles.. pff die dementie haha.

Nu zo tas en fietsen inpakken en dan morgen heerlijk een paar dagen weg.

Geplaatst

Dank jullie wel

Idd is er geen andere mogelijkheid, dus idd erg rustig aan doen

Alle schade en uitvalsverschijnselen die ik nu oploop zijn permanent..

En shoppen, jaaaaaaa

Eerlijk, vind het vreselijk, voor mezelf dan

Valt me op dat de meeste positiemode er tekenend is rond de buik en borsten, en aangezien ik al een maatje meer heb en een behoorlijke cup, voelt het wel een beetje onwennig

Lijkt net of ik overal mee te koop loop, haha

Fijne vakantie Remmir! Hoop dat het weer een beetje meezit, afgelopen week was waardeloos ;)

Geplaatst

Eve jeetje wat heftig

Maar wat super een meisje wat meiske oom zegt meisjes zijn erg leuk haha met jongens (nog) geen ervaring

Wat rot van je werk maar goed je hebt eerst andere dingen om op te concentreren

Ik vind het prima van het geslacht wij willen het ook graag weer weten hihi ik hou niet van neutrale dingen

Hier weer een vreselijke lucht in de neus dat had ik laatst ook een tijd bah

Ik kan niks ruiken door mijn chronische voor hoofd holte ontsteking al een paar jaar niet en dat gaat ook nooit terug komen en deze lucht zit ook in mij door de hornonen maar is zo vies bleh is ook lastig uit te leggen en ook helaas niks aan te doen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Eve, jeetje wat een heftig vooruitzicht. En wat vervelend van je werk. Heb je een vast contract?

Maar leuk hoor een meisje! Kun je vast kijken voor leuke kleertjes.

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Remmir: 04-11-2014 Zoon & dochter

Eve: 12-11-2014. Dochter

Eerste echo:

Volgende echo/afspraak

Eve:

20w echo / GUO:

Remmir: 20-06-2014

Geplaatst

Dag meiden,

ik heb zo goed al ingelezen, ik was een tijdje uit de lucht. Lees een boel mooie maar ook heftige dingen. Ik hoop dat we straks uiteindelijk allemaal onze kindjes in onze armen mogen knuffelen.

Heel fijn om jullie ervaringen te mogen lezen! Veel dingen herkenbaar.

Hier gaat ie redelijk, morgen 18 weken zwanger, helaas nog steeds misselijk :-( Maar ik hou maar hoop dat t alsnog beter zal gaan worden... Ook heb ik de laatste dagen het gevoel alsof er een megaballon wordt opgeblazen in m'n buik, zo strak! Ik heb nu voor het eerst een week geen echo of consult gehad, dat vind ik wel ff wennen. Ik kijk uit naar de 20 wkn echo ( dag na vaderdag). En gelukkig heb ik zo'n angelssound :-)

Heel soms voel ik m'n kleine meisje.

Veel mooie dingen om van te genieten.....maar toch...de onzekerheid zal denk ik de hele zwangerschap wel duren. Zelfs nu we bezig zijn met de babykamer ben ik nog altijd bang dat mijn droom niet werkelijk is. Maar dat zal de hele nasleep van het kindewenstraject wel zijn.... :-S

Nou meiden, ik wens jullie allemaal een superfijn weekend toe!

Liefs Cochanel

Geplaatst

Cochanel, 18 weken alweer! Balen dat je nog steeds last hebt van misselijkheid. Bij de zwangerschap van mijn zoontje heeft dit ook wel tot een week of 20 geduurd. Toen was het ineens over. Dus wie weet wordt het straks ineens minder.

Even een vraag. Hoe zit het ook alweer met die zwangerschapsverklaring? Kan me herinneren dat ik bij mijn vorige zwangerschap een formulier meekreeg van mijn verloskundige en dit moest inleveren bij mijn werkgever. Is dat nog steeds zo? En heeft de gyn dat ook?

En als je gaat vliegen moet je het dan ook meenemen of was dat pas vanaf een bepaalde termijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden