Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi

hier gaat het.

loop bij de fisio en doe aan zwangerschapsgym heel leuk om te doen.

kamer is af en alles is gewassen echt zo leuk al dat kleine spul weer.

krijg morgen de uitslag van het bloedprikken heb namelijk last van duizeligheid en heb het gevoel dat ik dan bijna in elkaar zak. En me oren suizen dan.

Moest al doorgeven welk ziekenhuis ik wil voor het geval dat ben bang dat ik geen thuisbevalling meer mag doen, al wil ik het zo graag!

Dit komt denk ik doordat ik paar weekjes terug van de trap ben gevallen sindsdien heb ik het.

Best spannend allemaal deze week alweer 32 weekjes gaat snel nu.

De nachten zijn hier ook waardeloos telkens plassen (blaasontsteking).

valt me wel op heb het tegenovergestelde as me 1ste zwangerschap haha toen had ik niets.

Geplaatst

Jeetje Mar88 wat een narigheid meid. Hoe komt het dat je van de trap bent gevallen? Hopelijk komt er niets uit de bloedtest en kun je thuis bevallen. Fijn dat je voor de rest alles klaar hebt.

Twinkle wat fijn dat het weer wat beter met je gaat! Vervelend he als je kind ziek is. Voel je je zo machteloos. Hopelijk knapt hij snel op.

Eve heel veel succes in het ziekenhuis, wens je een voorspoedige bevalling.

Meiske super leuk kamertje! Hoe is het verwijderen van cerclage gegaan?

Wij zijn met zn allen wel n kreupelteam he?! Jemig het gaat allemaal niet van een leien dakje! Nog even volhouden dan kunnen we genieten van onze kleintjes.

Hier gebeurt niet veel. Wel steeds meer druk op schaamstreek.

2014.pngMaak een tickercc

Geplaatst

Celene wat ziet het er leuk uit!!!en wat een rijkdom

Vragen jouw peuters niet steeds hoe lang het nog duurt?

bij ons begint Imke nu wel wat ongeduldig te worden maar zo knap, ze houdt nog steeds de naam geheim en als mensen gaan vissen zegt ze "wacht maar tot hij geboren is"

de verwijdering ging goed, weliswaar pijnlijk maar verwijdering onder narcose vond ik te ver gaan.nu

nog wel wat bloedverlies en de voor/ oefenweeen zijn er.

gisteren tevens via de gipskamer soort van polsbraces gekregen ivm carpaal tunnelsyndroom tgv het vele vocht, vannacht gedragen en inderdaad het helpt!

het wordt spannend, mooi en bijzonder meiden!

Geplaatst

Dankjewel Meiske!

Mijn kleintjes zijn nu ruim 2,5 maar heb het idee dat het allemaal langs hun heen gaat. Ze snappen dan wel dat er een baby in mama's buik zit, daar blijft het ook bij. Ben zo benieuwd hoe ze zullen reageren! Knap van Imke dat ze de naam geheim houdt! Hoe oud is zij?

Ben blij dat het goed gegaan is! Wat vervelend dat je vocht vasthoudt. Ik heb s morgens dat bepaalde vingers superstijf zijn. In de loop van de dag zakt het af. Heb jij altijd al last van carpaal tunnelsyndroom?

Hoe voelen de oefenweeen meiske?

Nog even een vraag. Vanaf wanneer gaat je zw verlof in? Dan doel ik op bevallen met 42 weken. Gaat t al in bij 40'weken of vanaf je bevallen bent?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Wat leuk die kamers lekkers fleurig maar toch rustig mooi!!

ik weet niet hoe het kwam maar had een wasmand in me handen en stapte verkeerd en voordat ik het wist lag ik onderaan de trap haha..

eerste wat ik deed was op bed liggen en voelen of de kleine bewoog. Viel wel gelukkig op me kont dus dat scheelde ze kunnen wel wat hebben.

gelukkig zijn de blauwe plekken weg.

Kun je aardig last van hebben met zitten :laugh:

Geplaatst

Dames, het schiet hier ook al aardig op met de zwangere buikjes...

Houden jullie het allemaal nog een beetje vol?

Op 1 oktober trotse ouders geworden van onze Zoon Jack.

Hij doet het super..

Geplaatst

Wat een gezellig kamertjes!

Mar, oei dat was schrikken. Ik heb het bij de zwangerschap van mijn zoontje ook een keer gehad. Dan zit je hart in je keel he?

Lisselotje, hoe gaat het nu?

Buik groeit lekker door ;-). Kleine ligt mooi op schema. Vandaag nog een echo gehad en hij/ zij wordt nu rond de 2400 gr. Geschat.

Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van de laatste weekjes. Vooral omdat ik dit de vorige keer niet heb gehad. Straks zal het ook wel weer heel raar zijn om niks meer te voelen en weer een platte buik te hebben.

Wel zijn we heel nieuwsgierig naar de baby en het geslacht!

Geplaatst

Ja dan heb je het wel even benauwd ja.

Ik heb trouwens mijn b12 spuit van de week gehad 1ste keer wat doet die zeer!! Heb ik liever die hormoon spuiten.

dit moet nu elke week kwam uit mijn. Bloeduitslagen dat ik tekort kwam maar moet zeggen ik merk het al lichtelijk.

dat is wel fijn.

vanavond gaan we lekker uiteten met zen 2en nu hebben we er de tijd nog voor haha..

Geplaatst

Hoi meiden. Hoe is het?

Is ongelooflijk maar hier weer verkouden en griep! Hoe kan ik nou bevallen als t een deze dagen komt? Stress m behoorlijk hierdoor moet ik zeggen.

Hopelijk gaat t met jullie beter...

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Celene wat een timing hopelijk trekt het snel weg.. Mijn vriendin was bij beide bevallingen verkouden van te voren.. Hoop niet dat het voor jou geldt.

We hadden ooit een lijstje met de uitgerekende datum's.. Zou wel handig zijn nu toch? Alleen geen idee hoe dat werkt.

Morgen was mijn uitgerekende datum. Erg vreemd kijk ik er nu tegen aan.

À.s vrijdag komt Duuk thuis spannend, dubbel maar ook erg veel zin in. Eindelijk thuis en niet meer weg hoeven. Hij komt thuis met sonde en saturatiemeter. Dan gaat mijn kraamweek in. Trots op ons mannetje!!

02-08-2014 Femen Duuk geboren.

Geplaatst

Hè meiden

Ze is er! Vandaag een week oud onze Sanne.

Sectio was heftig, gecompliceerd en met schade aan de blaas waar ik nu dan ook weer herstellende van ben

Geniet met volle teugen van onze meis en ben supertrots op haar, ze heeft hard gevochten op de nicu en ligt nu gezond en wel bij mij op bed

Verder ben ik stuk

Lichamelijk en mentaal

Van de mooie dingen en t traject wat in volle hevigheid bovenkomt

Trek mij daarom ook terug van t forum

Hoop dat t goed net jullie gaat!

Geplaatst

Remmir wat super dat duuk naar huis mag echt geweldig!!! Eindelijk genieten...

Eve van harte gefeliciteerd met jullie dochter Sanne.. Heel veel geluk samen en lekker genieten!!!

Op 1 oktober trotse ouders geworden van onze Zoon Jack.

Hij doet het super..

Geplaatst

Eve ik hoop dat je dit nog leest, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje Sanne, ik ben blij te lezen dat het uiteindelijk goed met haar gaat en ik weet zeker dat het met jou ook snel de goede kant op gaat!

Eis niet te veel van jezelf he!!

Remmir wat een ontzettend goed nieuws!! Het zal idd erg dubbel zijn om thuis te komen met Duuk en met Femke als trots Beschermengeltje Bij jullie... Een knuffel van mij!

Celene beterschap! Hier ook flink verkouden en hoesten , neusspray is niet aan te Slepen, nu gauw afsluiten, moet op controle komen

Vandaag 38weken

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Eve allereerst van harte gefeliciteerd met jullie meisje. Wat fijn dat ze het nu hoed doet. Maar jullie ook een heftige tijd achter de rug. Sterkte met alles een plekje geven en veel genietplezier van jullie dochter, want ze is er!!!

Lisselotje en meiske dank je wel

Meiske dat schiet mooi op! Alles verder nog rustig? Beterschap gewenst!

02-08-2014 Femen Duuk geboren.

Geplaatst

Remmir :wat ontzettend fijn voor jullie dat Duuk naar huis mag! Lekker genieten van elkaar. En terecht dat je trots bent op je ventje.

Eve: van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Ik hoop dat jij gauw opknapt!

Meiske: gebruik je zoutoplossing? Otrivin mag niet tijdens zs toch? Jij 38 weken alweer?! Spannend zeg. Vandaag bij op controle geweest. Ze ligt helemaal ingedaald. En ik kan/ mag ingeleid worden vanaf volgende week. Heeft iemand daar ervaringen mee? Lijkt me n beetje eng. Hoop dat het spontaan gebeurt.

Xx

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Celene zoutoplossing mag gewoon hoor, maar nu het echt zo **piep gaat gebruik ik oximethazoline ,max 1week.

ik heb geen ervaring met inleiden, ik hoop voor jou ook dat ze spontaan komt, spannend!

Geplaatst

Remmir war een goed nieuws duuk naar huis super

Eve gefeliciteerd met jullie dochter gelukkig gaat alles nu goed met haar

Celene ik ben de vorige keer ingeleid dus wat wil je weten

Als ik nu gewoon mag bevallen zak het waarschijnlijk weer inleiden worden

Babeth beterschap nog even en je kereltje is er

Hier ook ziekenboeg mijn dochter heeft koorts en ik ben ook niet zo lekker dus we doen rustig aan lekker op de bank samen haha

Geplaatst

Ik heb geen idee of het pijnlijker is

Ik ben ingeleid met een hormoonveter en had met een uur weeën en 2 cm ontsluiting toen is de veter verwijderd en heeft het nog 36 uur geduurd voor ze er was maar dat het zolang duurde lijkt me niet van het inleiden te komen omdat de veter allang weg was

Het infuus met opwekkers vond ik wel heel heftig ik kreeg toen weeenstormen in de rug en heb toen een ruggenprik gekregen en had er inmiddels 30 uur opzitten toen ben ik de laatste 7cm mega relaxed door gekomen

Dus of het pijnlijker is weet ik niet heb niks om te vergelijken maar nee het duurde bij mij maar kort voor het op gang kwam ligt er ook aan hoe je ingeleid wordt natuurlijk

Geplaatst

Celene bij Imke kwam ik met 4cm ontsluiting in het zkh, ba het breken van

Mijn vliezen stopte alles..na 1.5 uur wachten kreeg ik weeopwekkers ( laagste dosering) met ook net als bij Maris een weeenstorm

Na 1 uur een storm van rugweeen volledige ontsluiting en direct bevallen

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden