Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat rot mar hopelijk gaat het met fysio beter

Hoe is het met de andere dames?

Remmir hoe gaat het met je zoontje?

Hier gaat het allemaal hetzelfde niet zoveel nieuws

Heb van de week 3x bloedgeprikt op een dag om een dagcurve te krijgen van het suiker en de resus is ook direct geprikt woensdag de uitslag

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Baarmoeder is wat gezakt je ziet het ook aan mijn buik hangt echt naar beneden.

lopen is al pijnlijk. En stil staan doe ik met me benen gekruist want dan gaat het steken bij mijn schaambeen en trekt door naar mijn bekken en benen hopen dat het met fisio gaat helpen en natuurlijk krijg ik een band voor mijn bekken.

Hoop wel dat ik tot 40 weken mag en kan lopen maak ik me best druk om nu.

Dinsdag echo dus dat is afwachten.

Geplaatst

Jee wat rot mar

Maar wat kan de fysio hier mee doen dan of stel ik nu een hele stomme vraag?

Yes onze babykamer is zover klaar dat alles erin kan en af kan maken

Binnenkort maar eens de zolder op en alles uitzoeken wat ik nog aan neutraal heb en alles uitwassen zoals kinderwagen

Geplaatst

Dames!

Mag ik even inbreken bij jullie? Ik las al eerder dat er hier veel ervaring is met metingen van de baarmoederhals. In verband met bloedverlies bij 24 weken is mijn bmh opgemeten en deze blijkt 2.8 te zijn. De volgende dag is hij nogmaals gemeten en toen kwam er hetzelfde uit. Omdat mijn buik verder rustig is hoefde ik niet in het zhuis te blijven. De bloeding is ook gelijk gestopt. Hebben jullie tips voor mij? Dingen die handig zijn om te weten of rekening mee te houden? Dank alvast! Daantje

Geplaatst

Hallo Daantje,

Jeetje dat is wel even schrikken!! Was er een oorzaak voor het bloedverlies gevonden?

neem heel veel rust en probeer zoveel mogelijk te rusten,zitten en te liggen:daarmee wordt de druk op de bmh zoveel mogelijk beperkt.

let ook vooral op met tillen, liever niet doen, zeker geen wasmanden, stofzuiger, boodschappen etc.

2.4 is zeker bij een eenling kort en reden om erg voorzichtig te zijn!!

zodra je last krijgt van harde buiken en/of bloedverlies direct contact opnemen met het zkh!

succes en echt jezelf erg rustig houden hoor

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

Dank voor je reactie! Voorzichtig zijn dus met tillen en vooral rustig aan doen, lees ik.

Er is geen reden voor het bloeden gevonden. Het gebeurde nadat ik flinke druk zette bij het naar het toilet gaan. Het is geen aambei en het kwam duidelijk vanuit de vagina. Ze hebben allerlei onderzoeken gedaan en daar werd duidelijk dat de BMH deze lengte heeft. Hij is overigens 2.8 en niet 2.4 dus dat scheelt nog net iets.

Het voelt wel penibel allemaal. Kan het nou ook zo zijn dat 2.8 gewoon bij je past en dat dit zonder problemen voorbij kan gaan? Ik snap dat jullie ook geen doktoren zijn hoor, maar wellicht hebben jullie daar weleens informatie over gevonden of meer over gehoord!

Daantje

Geplaatst

Daantje de kans bestaat dat dit bij je past maar feit is dat het kort is....

ik weet niet of je mijn handtekening kunt lezen maar wij zijn in 2010 onze tweeling verloren door ern vroeggeboorte, twee dagen voor de bevalling was de bmh 2.5cm, wat overigens pastte bij de termijn en een meerlingzwangerschap.

in 2010 raakte ik wee zwanger en is er preventief een cerclage geplaatst, om de baarmoedermond zo lang mogelijk gesloten te kunnen houden, dit gebeurde bij 14 weken,alles ging goed, ik nam heel heel veel rust.

iedere twee weken in het zkh voor controle incl meting en waar de meting met 20 weken nog ruim 4.5 cm was was deze bij 22 weken ineens 0,9cm!!grote paniek dus en aansluitend 24/7 plat op bed of op de bank. Na twee weken terug en de lengte was weer 4cm, ik heb een zgn dynamische cervix.

vervolgens heel veel rust gehouden en arts gaf aan dat de wet van de zwaartekracht niet meewerkt....

momenteel ben ik weer zwanger, nu 32 weken en weer voorzien van een cerclage, wonder boven wonder houdt de cervix zich perfect, terwijl ik niet zoveel plat kan ivm dochtertje dat ook mij zorg krijgt ( weliswaar icm opvang en oppas opa en oma maar niet continu)

een verkorting van de cervix is lang niet altijd te verklaren maar helaas komt het te veel voor, het jan met een sisser aflopen maar ook op een dramatische wijze....

En in dat geval kan ik je alleen maar zeggen erg alert en voorzichtig te zijn en zeker de komende weken goed op te passen, je bent gelukki de 24 weken grens voorbij maar toch.

wellich een idee om via je huisarts iets te vragen zodat je wat makkelijker de ontlasting kwijt kunt zodat dat gebied zo min mogelijk druk zal ervaren.

nogmaals ik wil je niet bang maken maar het voelt bijna als een plicht om je wel goed tecwaarschuwen, de hel waar we doorheen zijn gegaan wens ik niemand toe!

Geplaatst

Hallo Daantje,

Hier ook een minder leuk verhaal over verkorte bmh. Ik voel ook de plicht om het je te melden.

Toen ik zwanger was van onze 2ling was mijn bmh bij 22 weken 2,8 en werd maar korter. De gyn was echt bang dat ik ging bevallen. Ik kreeg 24/7 bedrust. Durfde niet eens naar toilet omdat ik bang was dat het nog meer zou verkorten. Ik heb toen 10 weken plat moeten liggen. Gelukkig goed afgelopen maar had ook anders kunnen zijn.

Al met al probeer aub zoveel mogelijk te liggen en te rusten en wat Meiske ook zegt niet tillen. En vraag ook of ze in ziekenhuis regelmatig op te meten.

Veel succes!

Hoe is het met de andere meiden?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Hoi meiden,Bedankt voor jullie reacties. Ik ga dit signaal zeker serieus nemen. Volgende week ga ik weer richting zhuis voor een derde meting. Tot die tijd blijf ik thuis van werk. Celene, met hoeveel weken ben je uiteindelijk bevallen van je tweeling? Babeth, wat vreselijk wat jullie hebben moeten meemaken. Wat fijn dat je situatie nu stabiel is en dan je al zo lekker op weg bent met deze zwangerschap. Ik merk dat ik op alles let nu en voortdurend twijfel aan de signalen van mijn lijf. Wat is normaal en wat niet? Ik heb een erg gevoelige onderbuik en twijfel steeds of het nu mijn darmen zijn, mijn banden of toch mijn baarmoeder die samentrekt. Pfff, vermoeiend. Als het zo blijft bel ik gewoon het zhuis morgen!Nogmaals dank en heel veel sterkte met de alweer bijna laatste loodjes bij jullie!Daantje

Geplaatst

Daantje wat schrikken ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar ik zou wel echt rust houden zoals de dames zeggen

Hier net de uitslag van het suiker gekregen en ik moet naar de diëtist omdat mijn suiker te hoog is

Nu kijken if het met dieet onder controle te brengen is wat ik wel verwacht hoor

Geplaatst

Daantje ik ben uiteindelijk met 32 weken bevallen.

Ik weet hoe verschrikkelijk de signalen zijn die je lichaam kan afgeven. Ik werd in t begin ook helemaal gek van elk pijntje steekje. Op een gegeven moment ga je ze herkennen en moet je beetje vertrouwen in je lichaam krijgen. Hoe moeilijk dat ook is. Ik kon mezelf toen geruststellen door tegen mezelf te zeggen dat ik alles doe om mn buik/ baarmoeder rustig te houden en meer kun je niet doen.

Hopelijk hoort deE lengte bij jou en is er niks aan de hand. En oh ja, niet teveel druk zetten op t toilet ! Kun je ook aambeien van krijgen.

Mari-83 wat vervelend dat je suiker te hoog is! Hoe hoog was die precies? Hoop dat je doormiddel van dieet t onder controle krijgt want insuline spuiten lijkt me ook geen pretje.

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Maris balen van je zw.suiker! Ik begreep van Bianca dat het dieet goed te doen is eenzijdig had, heeft er veel baat bij, succes!

inderdaad Daantje niet bevordelijk dat druk moeten zetten, bespreek het evt. Met je huisarts , ik weet dat er zakjes verkrijgbaar zijn waardoor je ontlasting zachter wordt.

indien je veel last houdt van harde buiken kun je bij je gyn ook evt. Extra utrogestan vragen.

na het plaatsen van de cerclage ben ik weer gestart met 2x daags 1a100mg.

Eve, Mar en alle andere meiden, hoe gaat het?

Geplaatst

Nee insuline is niet aan de orde het wordt met een dieet opgelost

Hij was 2 uur na ontbijt 8.2 dus moet op die manier wel onder controle te brengen zijn

Ja ach er zijn ergere dingen hoor

Babeth klopt wat ik hoor van Bianca is dat super te doen

Geplaatst

Daantje, rustig aan doen hoor. Ik weet eigenlijk niet zoveel van die cervixlengtes. Maar toevallig hebben ze het van de week ook bij mij opgemeten ivm buikklachten. De gyn zei dat alles boven de 2,5 goed is. Maar dat verschilt misschien ook wel in welke termijn je zit (die van mij was 2,8 bij 30,6 weken en dat was okay). Jij bent minder ver dus zullen er waarschijnlijk andere lengtes gelden.

Mari, balen van de suiker. Had je dit de vorige zwangerschap ook? Hopelijk is een dieet voldoende. Is de baby erg groot al of valt het mee?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Nee bij mijn dochter niet gehad maar doordat zij zo groot was was nu de kans wel groter dat ik het kreeg

Met 20 weken liep hij al 2 weken voor dus ben benieuwd over 1.5 week weer echo om te kijken hoe hij groeit

Geplaatst

Remmir, hoe gaat het met jullie dappere zoontje en met jullie?

Hier gaat het verder goed, uk is gelukkig gedraaid, ligt mooi met zijn bolletje naar beneden en ook al flink diep.maar dat merk ik ook wel, poeh

gisteren ook een serieuze rugwee maar was eenmalig gelukkig.

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is het hier stilletjes! We zouden elkaar nu eigenlijk door de laatste loodjes moeten loodsen!

Hier lijkt de vermoeidheid af te nemen gelukkig. Deze maakt plaats voor een flinke zeer pijnlijke aambei! Iemand tips hiervoor? En de misselijkheid is helaas nog aanwezig.

Nog ruim 5 weken. Men het begint nu echt spannend te worden! Ik ben veel nerveuzer voor de bevalling dat bij de eerste. Zou het komen doordat ik weet wat me te wachten staat? Ik probeer er maar niet aan te denken.

Kinderkamer is bijna klaar. ( 2 ling gaat naar andere kamer) dan de huidige babykamer likje verf geven en wat nieuwe accessoires dan zijn we klaar.

Hoe is het met jullie meiden?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Celene, ja het is vrij rustig hier. 5 weken, wow wat gaat het snel hè?

Wat betreft de aambeien heb ik wel een tip die ik kreeg van de verloskundige bij de vorige zwangerschap. Het heet curanol. Ik had toen de zalf en de tabletten.

http://www.curanol.nl . Het is speciaal voor tijdens de zwangerschap.

Verder opletten dat je geen obstipatie krijgt. Ik heb er ook erom veel last van (obstipatie). Gisteren maar een klysma genomen want het zat echt muurvast (sorry voor de vieze praat dames :-)).

Ben je bij de tweeling gewoon bevallen of met keizersnede?

Ik was nog helemaal niet zo bezig met de bevalling maar het begint nu toch wel dichtbij te komen. Ook is deze week de week waarin bleek dat het niet goed ging met mijn zoontje en met spoed gehaald werd. Dus wel een mijlpaal als ik straks voorbij de 32 weken ben.

Hebben jullie een bevallingsplan gemaakt? En wat zet je daar zoal in?

Ik heb geen ervaring met een natuurlijke bevalling maar hoop het dit keer wel mee te maken. Ook al zie ik er ook best tegenop. Ik zat van de week een programma op tlc te kijken over bevallingen. Pfff, dat zag er toch best heftig uit allemaal...

Ik ben gelukkig weer thuis. We hebben 10 dagen in het ziekenhuis gezeten. Ik vond het dit keer erg tegenvallen. Zoontje had veel last van de operatie en alles erom heen.

Ook deed ik er geen oog dicht (en hij ook weinig). Blij dat we weer thuis zijn.

Meiske, fijn idee dat uk toch zelf gedraaid is!

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Hoi dames

Het is idd rustig hier maar het ontbreekt mij eerlijk gezegd echt aan de energie

Babeth wat fijn dat hij weer gedraaid is

Hoe voel je je nu verder wat was de uitslag van het hoesten

Celene jeetje nog 5 weken gaat snel

Ik moet nog 5 weken werken officieel lijkt voor mij een eeuwigheid haha

Sorry geen tips heb nooit aambeien gehad gelukkig maar volgens mij moest mijn vriendin toen sperti gebruiken

Twinkle gaat het nu weer goed met je ventje

In het zh kom je nooit aan slapen toe helaas

Ik had bij mijn dochter geen bevallingsplan maar nu wil ik die wel daar komt zeker in dar ze dit keer de knip eerder moeten zetten en niet pas na 70 min persen verder moet ik nog even over nadenken zijn nog wel wat punten

Verder gaat het hier zijn gangetje de babykamer is zover af dat alles erin kan

Ik slaap bar slecht ook doordat mijn dochter elke nacht weer wakker wordt en smiddags slaapt ze ook niet meer dus dan even rusten is er ook niet bij

Morgen naar de diëtist ivm te hoog suiker dus kijken wat dat wordt

Geplaatst

Hoi dames,Wilde jullie even updaten. Ik lig inmiddels weer in het zhuis. BMH weer korter geworden. Ik hou me vast aan het verhaal van Celene dat het ook nog een tijd kan duren voordat de bevalling op gang komt.Ik ben hier in goede handen, heb weeënremmers (geen weeën zelf) en longrijping. Kleine man is 25 weken en 1 dag. Bedankt voor jullie verhalen, ik heb de signalen om die reden extra serieus genomen .Daantje

Geplaatst

Daantje, jeetje dat is wel even schrikken. Goed dat je zelf zo alert bent geweest. Kunnen ze nu niet alsnog zo'n bandje om je baarmoedermond plaatsen of is dat te laat? Hopelijk kunnen ze het voorlopig rekken en redt je het in ieder geval tot de 28 weken zodat je in een wat veiligere termijn zit. Sterkte.

Mari, hoe gaat het met werk? Nog wel vol te houden? 5 weken lijkt dan nog heel lang als het lichamelijk niet zo wil hè? En slaaptekort maakt het er ook niet beter op. Balen dat je dochter niet meer 's middags slaapt. Daar is ze wel vroeg mee. Ik heb de luxe dat mijn zoontje vaak wel 3 uur slaapt 's middags. Maar ga dan meestal wat in het huishouden doen ;-).

Het gaat gelukkig weer goed. Hij is wel wat vermoeider maar moet ook nog herstellen.

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Celene.

Wat gaat het snel he?! Toch heb ik het idee dat de maand oktober nog 200 extra dagen gaat bevatten. haha

Ook ik moet nog een kleine 5 weken en dan wordt ze gehaald.

Fijn dat je bijna alles klaar hebt voor de kleine

Twinklestar

Jeetje heftig zeg, kan me voorstellen dat je blij bent als deze week voorbij is en dat je er nu wat vaker aan terug moet denken.

Hoe gaat het nu met je zoontje? En heb je thuis wat beter kunnen slapen?

Wij hebben een soort van bevallingsplan, niet dat we veel te zeggen hebben ;)

Omdat ik een keizersnede onder volledige narcose krijg hebben wij bijvoorbeeld heel duidelijk aangegeven dat mijn man haar zsm na de bevalling wil vasthouden en buidelen

Daarna zodra ik bijgekomen ben en het kan, ik haar wil zien, op mijn blote huid wil hebben en aanleggen

Verder geen kunstvoeding of water, alleen BV

Daantje,

Jee... lees je verhaal. Heftig zeg.

Goed dat je aan de bel getrokken hebt!! Sterkte!

Maris, herkenbaar dat energie te kort. Balen van je suiker! Hopelijk had je een goede afspraak bij de diëtist vandaag

Geplaatst

Jeetje dames.. De laatste weken zijn in gegaan voor jullie. Soms best raar om te lezen, omdat ik ook nog in deze uitgerekende topic hoor maar eigenlijk ook weer niet. Fijn dat het verder goed met jullie allemaal is. Op hier en daar de kwaaltjes na uiteraard! Die ook echt niet fijn zijn!!

Daantje wat goed he zo'n topic met deze waarschuwingen en informatie! Sterkte met de omstandigheden waar je in zit. Hopelijk blijft de kleine nog een hele lange zet zitten!

Met Duuk gaat het goed! Hij groeit goed en weegt nu 2100grwe zijn overgeplaatst naar Enschede en na verwachting volgende week Almelo mediumcare. We genieten nu echt van ons mannetje. Hij is zooo sterk! Trots

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden