Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maris, Getver wat een vervelend nieuws. hadden ze dat nog niet op eerdere echo's kunnen zien? Hopelijk valt het mee. Sterkte en volgende week hopelijk meer duidelijkheid.

Remmir, de uitgerekende datum is vaak wel waar je vanuit kan gaan. Gaat het al beter met zijn longetjes?

Bianca, gefeliciteerd met jullie zoon!

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Dank je dames we hopen donderdag meer duidelijkheid te krijgen

Twinkle op de 20 weken echo was het vocht binnen de normen ze heeft dit nog na gekeken dus was er niks aan de hand

Geplaatst

Twinkle het gaat beter met z'n longetjes. Hij heeft nog wel plasmedicatie voor de bpd. Maar die gaan ze heel langzaam afbouwen. Hij doet het erg goed. Beetje eng.. Durf er nog niet zo op te vertrouwen. Moet groeien denk ik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Remmir wat goed om te lezen dat jullie jongen de goede kant op gaat... Logisch toch dat jullie het eng vinden, maar dat komt vanzelf wel als de dag naar huis dichterbij komt...

Op 1 oktober trotse ouders geworden van onze Zoon Jack.

Hij doet het super..

Geplaatst

Mari, pfff wat duurt wachten dan lang he? Hopelijk hebben jullie wat afleiding.

Remmir, wat een goed nieuws. Ja dat vertrouwen heeft echt tijd nodig. Het allerengste moment vonden wij toen ons zoontje van de monitor af mocht. Om dan het vertrouwen te hebben dat hij het echt helemaal zelf kan is heel lastig.

Lisselotje, hoe gaat het met Jack? Al helemaal gewend aan een kleintje erbij?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Twinkelstar, met Jack gaat het nu weer de goede kant op. Hij was in het begin erg veel afgevallen, maar nu ik gestopt ven met borstvoeding en overgestapt ben naar flesvoeding groeit hij weer super.

Met mij gaat het redelijk. Ik was woensdagavond met spoed opgenomen in het ziekenhuis doordat mijn wond opengesprongen was. Dus ik zit nu met een vacuümpomp op mijn wond die moet zorgen dag het van binnen uit goed geneest. Dus ik loop de hele dag met een tasje rond.

Voor jou schiet het ook al op twinkel....

Hij doet het super..

Geplaatst

Poeh lisselotje wat heftig! Ik hoop dat de wond mooi geneest. Je doet er vrij relaxt over maar het zal best spannend geweest zijn denk ik?? Gelukkig gaat Jack lekker op de poeder.

Liefs! Breek uit.....

Moes

Geplaatst

Wij zijn donderdagavond tot 01.00u nog in het zkh geweest....

's avonds rond 20.00 tot 22.00 een aantal rugweeen gehad.

Na het douchen was het nog niet gestopt,...terwijl ik aan de ctg lag werd het gelukkig minder.

gelukkig geen risico voor de cerclage want de baarmoederhals was mooi 4.7cm!

duidelijk oefenweeen gelukkig

Geplaatst

Ik heb geen pijn aan de wond en het is waarschijnlijk gekomen doordat het een derde keizersnede was op hetzelfde litteken in combinatie met gastric bypass en nog wat overgewicht waardoor de huid slechter heelt..

Dus hetvis gewoon pech hebben.. Eerst schrikken natuurlijk maar hetvis niet anders en gelukkig konden ze er wat aan doen zodat ik snel weer thuis was bij mijn gezin..

Hij doet het super..

Geplaatst

Meiske, dat was even spannend dus? Ik vroeg me af of je nou een verschil kunt voelen tussen echte weeën en oefenweeen?

Lisselotje, hopelijk heelt de wond snel. Wel balen want je mag natuurlijk helemaal niks zelf doen met zo'n wond (ik vond dat al heel lastig na mijn keizersnede. Laat staan met een open wond).

Remmir, hoe gaat het met jullie en Duuk?

Hier vandaag de eerste officiële dag van mijn verlof! Heerlijk zeg. Zoontje alleen sinds gisterennacht ziek. Dus een beetje weinig slaap gehad de afgelopen twee nachten.

Verder leef ik wel steeds meer toe naar de bevalling. De baby kan ook flink in mijn zij trappen en laat dus even duidelijk merken dat hij of zij er ook nog is :-).

Hoe gaat het met de rest hier?

Daantje alles nog rustig?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Twinkle ik weet het niet exact, oefenweeen kunnen ook wat doen, bij mij moest uitgesloten worden dat het ontsluitingsweeen waren ivm de cerclage.

terugdenkend waren de ontsluitingsweeen wel pijnlijker.

wat rot dat je zoontje nu ziek is, het wordt steeds zwaarder he

hoe gaat het met de andere meiden!?

Geplaatst

Hoi meiden,

Tijdje niet geweest hier wegens ziekte kind en wijzelf. Vergt enorm veel van je.

Dat was even spannend Meiske! Gelukkig blijft ie nog even in je buik!

Twinkle ja lastig he als je kind ziek is. Hopelijk nu wat opgeknapt?

Hier wachtend tot er iets gebeurt. Ik vind het spannend en zie best op tegen de bevalling eerlijk gezegd. Hoop dat het meevalt!

Daantje alles oke daar nog?

Remmir hoe is het met jullie?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Oohhh meiden jullie tijd komt eraan .

Twinkle fijn dat je nu verlof hebt!! Heb je alles klaar? Hopelijk is hij snel opgeknapt zodat jullie nog kunnen bijtanken voordat de nachten korter worden!

Wat zegt je voor gevoel wat het wordt?

Meiske wat spannend. Had je verwacht dat de weeën waren begonnen? Is zo'n cerlage makkelijk te verwijderen?

Celene dat is ook pittig! Terwijl jullie je slaap ook nu nog moeten pakken! Ook nog zo'n 3wk tot de uitgerekende datum toch?

Daantje hopelijk kun je je rust pakken en blijft het allemaal rustig. Hoever ben je nu?

Hier gaat het goed! Duuk groeit goed. Is nu 45,5cm en woog gister 2670gr het is tot nu toe een makkelijk mannetje. We zijn zo trots op hem hoe hij het doet enz. Nog even en dan zal hij van de monitor afgaan.. Pfff spannend. We zijn nu druk met alles klaarmaken in die paar vrije uurtjes die we hebben. Want hij zal waarschijnlijk voor de uitgerekende datum thuis zijn

Geplaatst

Remmir wat een goed nieuws zeg!

en nog voor de uitgerekende datum wellicht, wauw!!

nou omdat ze na het douchen niet weg waren dacht ik inderdaad dat het begonnen was, nu waren het ook wel weeën maar geen weeën die voor ontsluiting zorgden ( gelukkig)

en er moest uitgesloten worden dat de cerclage in het gedrang kwam.

de verwijdering stelt technisch gezien weinig voor maar is wel erg pijnlijk.....maar om het onder narcose te laten doen vind ik ook weer iets te Ver gaan dus poliklinisch ��

Celene jullie hebben het pittig gehad zo te lezen! Sjonge.

nu bijtanken nietwaar?

op zich zie ik niet op tegen de bevalling maar ben zooooo bang voor complicaties en voor de uitwerking op ukkie!

ik barstte maandag ook echt in tranen uit, nu heb ik daarom eerst a.s. dinsdag nog een gesprek met een van de verloskundigen van het zkh. Gewoon dat we op ons gemak mijn angsten kunnen bespreken etc. Ik hoop dat dat wat zal helpen!

Geplaatst

Remmir wat heerlijk dat Duuk het zo goed doet zeg! Ik herken de drukte van alles thuis klaar maken en zoveel mogelijk naar ziekenhuis om te kleine te zien en buidelen. Je leeft nu in een soort van achtbaan, zodra hij thuis zul veel meer rust krijgen al lijkt het nu nog eng. Ik weet nog dat ik panisch werd toen ze zeiden dat de 2 naar mediumcare mochten. Voor mijn gevoel waren ze er niet klaar voor, terwijl dat natuurlijk wel zo was! Puur bescherming!

Meiske voor wat voor complicaties ben je bang? Bedoel je dat er wat gebeurt tijdens de bevalling? Ik denk dat we allemaal wel n soort van angst hebben. Het komt vast goed! En goed van je dat je nog een gesprek hebt met de vk.

Hebben jullie je tas voor t ziekenhuis al klaar? Ik haal m elke keer leeg om te zien of alles er wel in zit. Wat hebben jullie voor de baby mee?

Wij hebben de babykamer een nieuwe schildering gegeven.

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Tsja Lastig om uit te leggen maar echt dat de bevalling niet goed gaat en dat hij beschadigd of erger ter wereld komt, lastig uit te leggen.

wellicht omdat de bevalling van Imke meer dan perfect was ik nu zoiets heb van dat zal nu vast anders gaan...ik weet het niet.

maar gelukkig is het een gevoel van angst en geen "voorgevoel".

mijn tas is inmiddels klaar haha maar moest nog gepakt worden toen ik donderdagavond moest komen..ik heb voor de kleine man twee rompers en twee setjes kleding, maat 50 en maat 56 voor het geval 50 te klein is.

verder paspoorten en trouwboekje, bij geboorte op een doordeweekse dag kan aangifte gedaan worden in het zkh.

Geplaatst

Hallo meiden,

wat gebeurt er veel bij jullie!

De bevalling komt voor de meeste al echt dichtbij. Lijkt me heel spannend inderdaad Celene!

Ik denk dat ik voor de tweede (heb al een zoon) zenuwachtiger zal zijn als bij de eerste.

Remmir, met jullie zoontje gaat het voorspoedig zo te lezen. Wat enorm fijn. Ik kan me voorstellen dat dat je trots maakt.

Meiske, bij jou was het dus even spannend. Gelukkig is alles weer rustig inmiddels en blijft de kleine nog even zitten waar hij zit. Wanneer halen ze de cerlage eigenlijk uit? Hij heeft goed zijn werk gedaan he?

Bij jou dus ook spanning voor wat komen gaat en of alles wel goed zal gaan. Waar zal dat mee te maken hebben? De kennis die je inmiddels hebt verworven en de ervaringen die je hebt opgedaan? Hopelijk vind je weer de rust!

Maris, ik begrijp dat je vandaag weer een uitslag krijgt? Ik duim met de dames mee dat het goed uitpakt!

Met mij gaat alles goed. Mijn laatste meting was 3.4 cm. Dat was vorige week. Het lijkt er dus op dat rust me goed doet. Ik ga woensdag weer voor een meting en als het dan nog steeds stabiel is, krijg ik wat meer vertrouwen! Ik heb wel in rust zo nu en dan een harde buik, maar de gyn benadrukte dat dat ook bij een normale zwangerschap hoort.mFijn is ook dat ik nu richting de 28 weken ga. Dat voelt anders dan een krappe 26 weken. Hebben jullie al die tijd alleen maar gezeten en gelegen of was er een moment dat jullie weer wat zijn gaan doen?

sterkte met alles meiden!

Geplaatst

Nou komt ie we weten nog net zoveel als vanmorgen en zullen ook voor zijn geboorte zeker niet meer te weten komen

Ze vermoeden dat de hersenbalk aan de achterkant van het hoofdje niet volgroeid is dit hoeft niks te betekenen dat kan een ieder van ons ook hebben zonder dat we dat weten maar het kan ook zijn dat hij hierdoor wel een achterstand zal hebben en in hoeverre komen we in de loop der maanden/jaren pas achter

Ook is de derde hersenkamer vergroot dat hoeft ook niks te betekenen maar het kan ook zijn dat daar een cyste zit wat geen kwaad hoeft te doen maar ook dat weten ze niet

Verder is hij wel helemaal gezond voor zover ze kunnen zien alleen is hij groot en zal hij ruim boven de 4kg uitkomen maar alles is in verhouding dus dat was niet zorgwekkend

We moeten nu na denken of we vruchtwaterpunctie, nipttest of een MRI willen om dingen uit te sluiten maar in hoeverre hij eventueel een achterstand kan hebben kunnen ze ons ook daar niet mee vertellen helaas

Over 1.5 week moeten we terug voor een echo en een gesprek met de kinderneuroloog en moeten we aangeven of we testen willen

Het is en blijft dus spannend em moeilijk of ons mannetje geestelijk gezond zal zijn of niet

Geplaatst

Celene, vervelend dat jullie en je kind ziek zijn (geweest?).

Het schiet voor jou al echt op zeg. De tas staat nog niet klaar maar wil ik volgende week wel klaar hebben.

Remmir, wat heerlijk dat hij het zo goed doet! En fijn dat hij zo makkelijk is. Succes met het klaar maken van de laatste dingetjes thuis.

We zijn thuis ook nog erg druk. Er moet nog heel veel geschilderd worden. Vandaag bezig geweest met het schilderen van het ledikantje.

Verder is de wasmachine er van het weekend mee opgehouden. Echt heel erg balen want wilde net de laatste dingen wassen van de aankomende baby.

Meiske, wat zal je in de stress gezeten hebben. Daarom vroeg ik me ook af of je inderdaad verschil kunt voelen tussen oefenweeen en echte weeën.

Gaat de cerlage er bij 37 weken vanaf? Balen dat dat zo pijnlijk is.

Wat handig dat je in het ziekenhuis aangifte kan doen!

Daantje, dat ziet er gunstig uit. Is het goed vol te houden om zo rustig aan te moeten doen?

Maris, wat een onzekerheid zeg. Nog niet echt de antwoorden gehad waar je wijzer van wordt zo te lezen. Het kan nog alle kanten op.

Hebben jullie al nagedacht over die testen?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Hoi dames

Hoe gaat het hier?

Twinkle het kan idd alle kanten nog op en welke kant dat is zal de tijd leren

Zoals we er nu beide over denken gaan we geen testen doen het geeft ons geen antwoordt hoe erg het zal zijn en waarschijnlijk zijn de uitslagen er pas net tegen de tijd dat ik moet bevallen

En veranderen kunnen we de situatie niet

We gaan het wel zien de laatste weken zullen niet makkelijk zijn al ben ik er nu nog vrij rustig onder

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden