Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maris, ik kan me jullie gedachtengang goed voorstellen, wat je zegt, hoe moeilijk ook, veel wijzer wordt je nu toch niet.....

de tijd zal het moeten leren he, ik hoop in ieder geval dat de uitslag van de diagnose 100% zal meevallen !

Daantje fijn dat de rust duidelijk goed doet, en wat ben ik blij dat je het gedaan hebt!

de cerclage heeft ook deze keer meer dan perfect gewerkt inderdaad, hij wordt bij 36w6dg verwijderd tenzij ik eerder weeën en/of bloedverlies krijg.

de angst, Tsja het zal met allerlei factoren te maken hebben, in middels veel gehoord en gezien, de termijn, de hormonen maar ook weten hoe het is om kinderen te verliezen.

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nog eventjes Babeth het schiet al mooi op

Het is ook wel logisch dat je angst hebt je hebt zoveel mee gemaakt

Ik had eigenlijk totaal geen angst voor de bevalling ondanks de horror bevalling van de vorige keer maar nu is het toch anders allemaal en denk dat het nu meer de angst voor na de bevalling is ik hoop dat hij dan gezond genoeg is om mee naar huis te mogen

Geplaatst

Mari, ik kan me goed voorstellen dat je met deze termijn geen testen meer gaat doen. Inderdaad wat word je er nu nog wijzer van.

Ik hoop echt dat het alles mee gaat vallen na de geboorte.

Moet je nu ook ergens anders bevallen of kan je bij het ziekenhuis blijven waar je al liep?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Mari ik kan me ook voorstellen dat je er voor kiest om niet te testen. Maar erg spannend is het wel. Sterkte met deze laatste weekjes! En ik hoop voor jullie dat het mee valt.

Meiske hoeveel weken zwanger ben je nu? Schiet al aardig op! Wat super dat de cerlage zijn werk doet. Ik kan me voorstellen dat je tegen de bevalling opziet! Met jou geschiedenis.. Knuffel!

Twinkle en de rest hoe gaat het? Alles klaar?

Ik weet nooit welke leeftijd ik aan moet houden, maar vandaag is Duuk 38wk maar ook 11.3wk oud.

Als hij het drinken beter onder de knie heeft mag hij naar huis. Waarschijnlijk met de sonde dat wel. Wij denken eind volgende week! Eindelijk een avond niet weg en heerlijk thuis bij de Openhaard met de beentjes op de bank

Kinderkamer bijna af. Zal foto proberen te doen

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Remmir wat een super nieuws dat duuk het zo goed doet!!! En dat hij misschien eind deze week naar huis mag!! Dan kunnen jullie eindelijk gaan genieten van jullie sterke mannetje...

Mooie kamer zeg!!!

Twinkel met mijn wond gaat het goed. Hij geneest sneller dan ze verwacht hadden... Dus misschien volgende week al zonder pomp. En dan hoeft alleen nog maar de bovenste huid te genezen...

Op 1 oktober trotse ouders geworden van onze Zoon Jack.

Hij doet het super..

Geplaatst

Remmir, wat een super nieuws! Ooooh heerlijk als jullie niet meer steeds op en neer hoeven hè? Gewoon lekker thuis straks!

Wat een leuk kamertje. Gaat Duuk gelijk op zijn eigen kamer slapen? Of eerst bij jullie?

Lisselotje, dat klinkt goed. Dat betekent dus dat het van binnen al goed genezen is? Was de wond gehecht of met krammetjes vastgezet?

En hoe gaat het met Jack?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Hier gaat het goed. Van de week wat minder. Een paar nachten wakker gelegen van krampen en pijn in mijn buik, liezen en rug. Ook voelde ik me raar. Misselijk, draaierig, hoofdpijn etc.

Op controle geweest bij de gyn en die zei dat de baby helemaal was ingedaald. Het hoofdje lag vast. Dus waarschijnlijk heb ik indalingsweeen gehad. Ook was mijn bloeddruk ineens verhoogd. Allerlei testen moeten doen ivm zwangerschapsvergiftiging maar daar kwam gelukkig niks geks uit.

Wat betreft de kamer klaarmaken dat schiet helemaal niet op. Mijn zoontje gaat naar een andere kamer maar daar moest nog wel het 1 en ander gebeuren. Ik ben bang dat het echt laatste moment wordt want het loopt allemaal niet zo lekker.

Maar de baby zal de eerste tijd toch wel bij ons op de kamer slapen ivm borstvoeding.

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Twinkle gaat het weer wat beter? Schrikken.. Als het nu al ingedaald is heb je dan ook kans dat het eerder geboren wordt?

Duuk komt ook eerst bij ons op de kamer..

Hoe is het met de rest van alle dames?

Geplaatst

Remmir, nee het is geloof ik helemaal niet gek bij deze termijn (het indalen) en heeft geen invloed op dat het eerder zal komen (gelukkig).

Ja wel een fijn idee dat Duuk eerst bij jullie op de kamer komt. Gaan jullie ook nog inroomen in het ziekenhuis?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Hoi meiden,

Twinkle wat jammer dat het nu niet zo lekker gaat, kan me voorstellen dat je ook alles klaar wil hebben ....

Remmir wat fijn om te horen hoe het met jullie mannetje gaat en dat jullie steeds dichter Bij het naar huis gaan komen!!

Wat zal dat moment onwijs bijzonder zijn!

Lukt het verder allemaal ?

Hoe gaat het met de andere meiden?

Hier gaat het goed, Savonds meestal als ik rustig op de bank lig wat rugweeen maar mag geen naam hebben.

Het kamertje is klaar, evenals de kamer van Imke ( die is vorige week nog opnieuw geschilderd ivm een lekkage)

Vandaag de box opzetten: en speelgoed etc ruimen poeh haha

Morgen weer controle (36.6) en tevens wordt dan de cerclage verwijderd

Ben benieuwd wanneer ons mannetje wil komen, Imke kwam met exact 39 weken.

Geplaatst

Hallo allemaal!

Twinkle wat naar allemaal hopelijk is de rust teruggekeerd. Gelukkig geen zw vergiftiging! En ook ik kan me voorstellen dat je alles aan kant wilt hebben. Hopelijk knap je gauw op. Hoe is het met je zoontje?

Remmir heerlijk dat alles zo voorspoedig gaat. Geniet van het moment dat Duuk thuis komt dat is zo speciaal zoals meiske al zegt. Hopelijk is dat heeeel gauw!

Meiske wat spannend meid! Nu komt het voor jou ook echt heel dichtbij. Heerlijk dat de kamertjes af zijn dat geeft n stuk rust. Veel succes met verwijderen van cerclage, had begrepen van je dat t geen fijne toestand is.

Hier gaat t totaal niet. Kinderen weer buikgriep, ik net buikgriep gehad. Een en al ziekenboeg hier in huis. En ik moet voor mn gevoel nog zoveeel doen!

Nu ruim 38 weken. Echt heel spannend nu. Ik krijg a avonds ook oefenweeen lijkt t wel. Lage rugpijn maar mag ook geen naam hebben. Ik ben er nu klaar (mee)(voor). Ze mag wat ons betreft komen.

Liefs!

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Oh Celene wat naar zeg!! Krijg je wat hulp van mensen om je heen?

Wat spannend he!

Verwijderen is idd geen pretje maar hoop dat het scheelt dat het nu op de verloskamers wordt gedaan, andere optie is onder narcose maar dat gaat me echt te ver.

Geplaatst

Meiske...., wat een leuk kamertje!! Erg stlijvol :)

Ik vind de bedtextiel ook erg leuk...., donkerblauwe hoes met sterren, wat een leukerd! Waar heb je die weg?

Het schiet ook al op..., nog ff tjes de laatste loodjes!

Geplaatst

Hoi Dieke, dank je wel!

het donkerblauw met sterren, zowel het lakentje, het mandje, de waskussenhoes, de deken zijn van Little Dutch, oa. Gekocht bij Ikenik.nl

het wandlampjes heb ik laten maken.

Geplaatst

Remmir wat fijn dat het zo goed gaat hopelijk is hij nu idd ook snel thuis en kun je daar lekker van hem verder genieten

Twinkle balen dat het kamertje niet opschiet hopelijk ook snel af zo lang hoef je niet meer schiet al mooi op nu

Gelukkig was het geen zwangerschapsvergiftiging

die indalingsweeen herken ik wel ik heb het de laatste dagen hier ook elke keer dat ik krampen etc heb dus denk dat hij hier ook op weg is om in te dalen maar goed zeker weten doe ik het niet

Babeth wauw wat een mooi kamertje echt heel gaaf

wij zijn ook zo goed als klaar alleen het rolgordijn nog en de overgordijnen zijn in bestelling en de laatste dingen aan de muur moeten nog opgehangen worden maar dat gaan we allemaal deze week af maken.

Celene jeetje wat een ziekenboeg hopelijk begint het nu snel voor je dan heb je dat maar gehad en is je derde wondertje er

Eve en Mar88 hoe is het bij jullie?

Hier gaat het allemaal niet zo op het moment pieker veel vooral snachts slaap ook maar gemiddeld 2 a 3 uur per nacht heb erg veel last van de bekken en ben smorgens weer misselijk

Dinsdag weer naar Nijmegen en woensdag gewone controle dan wil ik ook bespreken of er niet eerder ingeleid kan worden aangezien dit niet te doen is zo die onzekerheid het is echt slopend.

En daar komt ook nog eens bij dat hij met 31 weken 2400 al was dus als hij zo door gaat wel tussen de 9 en de 10 pond uitkomt met 40 weken maar goed dat ga ik woensdag bespreken

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Wat een mooi kamertje!!! En idd super gave bedtextiel!

Succes morgen meiske. Het komt nu wel dichtbij..

Celene wat ontzettend vervelend allemaal. Daar word je ook nog onrustig van wanneer je de boel niet af hebt. Het kan niet lang meer duren voor de kleine komt. Hopelijk knappen jullie snel op! Sterkte daar!

Mari ik kan me voorstellen dat het killing is die onzekerheid! En dat pakt je dan ook vooral s'nachts. Je krijgt echt te weinig slaap. Heb je nog een mogelijkheid voor overdag effe erin duiken? Idd bespreek het allemaal met hun. Succes dinsdag en woensdag.

02-08-2014 Femen Duuk geboren.

Geplaatst

Meiske, succes/ sterkte met het verwijderen van de cerlage. Hopelijk valt de pijn mee.

Wat een leuk en gezellig kamertje. Little dutch heeft altijd hele leuke dingen.

Celene, vervelend zeg zo'n ziekenboeg thuis. En als je (hoog)zwanger bent helemaal.

Dan kom je echt niet aan je rust toe hè? Voor jullie wel heel spannend nu. 38 weken al!

Mar, vreselijk die onzekerheid. Hoeveel weken ben je nu? Ik ben benieuwd of de gyn eerder wil inleiden. Zal voor jullie wel fijn zijn.

Hier gaat het weer wat beter. Veel slapeloze nachten gehad. Zoontje bleek blaasontsteking te hebben waardoor hij veel pijn had. Waarschijnlijk als gevolg van zijn operatie. Nu gelukkig een antibioticakuur.

Hier is afgezien van de kamer het meeste wel klaar. Koffertje voor ziekenhuis staat klaar, kleertjes en bekleding kinderwagen en maxicosi etc zijn gewassen.

Voor de babykamer heb ik eigenlijk nog niks gekocht omdat we het geslacht niet weten.

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Hey meiden

Heb t forum totaal niet bijgehouden...

Niet omdat t mij niet interesseert hoor, zit zo in mezelf en heb vreselijk veel pijn.

Sorry.. :(

Daarnaast blijk ik een hernia-achtig beeld te ontwikkelen en daardoor uitvalsverschijnselen in de benen

Daarom is besloten om ons meisje eerder te halen, zojuist laatste spulletjes gepakt en we gaan zo richting ZH

We verwachten een opname van een weekje en zodra ik thuis ben laat ik wat van ons horen

Wens jullie heel veel goeds en succes met de laatste loodjes meiden, denk aan jullie!!

Geplaatst

@meiske74, hoe is het verwijderen van de sluiting gegaan? Hopelijk viel het je mee.

Liefs Moes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden