Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mooie echo Anita, gefeliciteerd!

Okaasan, je was met vakantie...heb ik ergens gemist. Fijn dat je er weer bent :-)

Hope, meis...het is makkelijk zeggen: probeer je geen zorgen te maken, dat snap ik maar het kost zoveel stress. Het gaat vast allemaal goed en dinsdag al de echo, dat is al hartstikke snel. Hou je taai hoor.

Maaike, ik snap dat je bij de eerste denkt: waar blijft die buik hihi ik hoop dat ik voorlopig nog in mn gewone broeken pas hoor :-)

Femmie, hier bij ons weten onze ouders en zusjes het, van allebei een collega en 2 vriendinnen. Verder houden we het ook stil tot de eerste echo. Alvast gefeliciteerd met jullie zoon morgen.

Kim, fijne vakantie! Hoop dat je je niet al te beroerd voelt.

Ik ben moe, erg moe...zucht. Kan daardoor ook niet zoveel hebben. Woensdagavond de hort (kermis) op geweest en moet nog steeds bijkomen. S.elah blijft vandaag bij opa en oma slapen, heerlijk. Morgenochtend vroeg boodschappen doen voor het grote feest van zondag en 's middags nog familiefeestje in Den Haag. Weinig tijd om bij te komen ben ik bang.

Alvast een fijn weekend allemaal!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@anita, mooie echo! Fijn dat je je beter voelt.

@okaasan, dan lossen wij elkaar af wat betreft de vakantie.

@femmie, onze ouders weten het en ook broer en zus en nog een aantal collega's. De rest pas na de eerste echo.

Ik voel me vandaag echt weer slecht, misselijk. En morgen zo lang in de auto daar zie ik nu wel een beetje tegenop. Hoop dat ik morgen een beter dagje heb of zou ik nog even Emesafene gaan vragen via de huisartsenpost.

Geplaatst

Femmie, fijne verjaardag van je manneke!

Kim, geniet van de vakantie. Hopelijk weinig kwaaltjes, have fun!

Anita, gefeliciteerd met de mooie echo.

Hope, nog een paar dagen en dan is het al zover. Nog even doorbijten, succes!

Geplaatst

Dag dames! Dit is niet 'mijn' topic (hoewel ik met een uitgerekende datum van 24/2 natuurlijk ook prima in maart zou kunnen bevallen ;-D ).

Ik wil jullie allemaal van harte feliciteren! Mooi om te lezen dat het met zoveel mmm-dames zo goed gaat!

Geplaatst

Alle bijgelezen en gelukkig alleen maar positieve berichten hier. Mooi hoor!

Over de pregnyl: er is toch een grote voorkeur om pregnyl voor te schrijven ipv ovitrelle. Puur vanwege de kosten. Pregnyl kost ongeveer €6 en Ovitrelle mag je €40 voor neer tellen. En afgelopen jaar was er weer een tekort, dus er is zeker nog vraag naar. Bovendien wordt het ook voor andere dingen gebruikt, zoals niet ingedaalde balletjes bij jongetjes en bepaalde hormoonstoringen bij mannen. Het lijkt mij dus nog steeds meer dan nuttig om mee te doen. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten.

Hier heb ik een totale offday. Gisteren de hele dag menstruatieachtige krampen en erg beroerd. Daardoor maakt ik me erge zorgen of het nu weer afgelopen zou zijn. Maar 's avonds weer gezellige kleine streekjes (zoals ik ze noem) en heel andere krampjes. Toen was ik dus gerustgesteld. Maar vandaag helemaal niets, geen krampje, steekje, plopje, dingetje. Gewoon niets. Getver, ik ben zo onzeker. We hebben een hartje gezien, maar dat is alweer anderhalve week geleden. En mijn volgende echo is pas donderdag middag.

Zijn er meer mensen hier die van continu wat voelen in de baarmoeder naar helemaal niets meer voelen zijn gegaan?

Verder helemaal geen bloed, geen krampen, en geen andere rare dingen waar ik me zorgen om zou kunnen maken, dus misschien moet ik me daar aan vast proberen te houden. Maar bleggghhh, wat duren de dagen tot donderdag nog lang.

Geplaatst

Hoi dames,

Vanaf de eerste test weten onze familie, paar goede vrienden en onze collega's van de zwangerschap. Ze leven zo mee en we zijn er ook heel open in, dus ook dit gedeeld. Na de eerste echo van 8 weken mocht het ook op fb, want dit wonder wilden we delen met de "hele wereld". Als het mis zou gaan, kunnen we ook alle steun gebruiken. Vandaar de keuze voor gelijk alle openheid.

Okaasan: momenteel voel ik ook weinig aan de baarmoeder, behalve dat ik hem mm in de avond voel als hard balletje boven schaambeen.

Wel blijf ik steeds wat weeïg, heb vieze smaak in de mond waardoor eten minder smaakt en blijven mn mijn tepels erg gevoelig.

Ik eet trouwens wel vaker op een dag (zelfs in de nacht wakker worden met rammelende maag!), maar kan véél minder op als voorheen.

Herkenbaar?

Het spugen is nu zo eenmaal per dag en ben verder niet meer misselijk. Dus die ellendige dagen op bank waren echt gewoon ziek zijn.

Hope, hoe gaat het met jou dan? Wat vervelend toch meid dat je zo onzeker blijft! Je durft er gewoon niet meer op te vertrouwen, of niet?!

Laten we gewoon rekenen op een prachtige echo dinsdag!

Ik heb donderdag intake bij de vk. Aan de telefoon klonken ze al heel vriendelijk. De echo's gebeuren bij een echocentrum. Is dat bij jullie ook gescheiden?

Hopelijk een fijne zondag meiden!

g6ok12569igc95as.png

Geplaatst

Anita, dank je wel voor je antwoord. Vandaag ben ik zo kotsmisselijk dat er weinig twijfel zou moeten zijn of ik zwanger ben en of het nog goed gaat (alhoewel het natuurlijk geen garantie hoeft te zijn). Toch vond ik die activiteit van mijn baarmoeder geruststellender. Maar goed, heel erg misselijk is ook goed. Ik hoef er nog steeds net niet van te kotsen namelijk. Fijn dat jouw spugen een heel stuk minder is geworden. Je had de zetpillen gekregen toch?

Hoe heb je trouwens die banner zo in Tapatalk gekregen? Ik krijg hem alleen maar op de normale website. Maar ik wil het net als jij hebt, ziet er zo gezellig uit!

Hier ook veel meer honger en met name 's ochtends eet ik meer dan normaal. De rest van de dag eet ik redelijk normaal, alhoewel ik wel meer tussendoortjes eet. Die probeer ik een beetje gezond te houden, anders gaat het hier echt de spuigaten uit lopen (er zitten nl. al er veel ICSI-kilo's aan). En veel dorst, maar 's avonds na het eten mag ik echt nog maar maximaal 1 beker thee van mezelf drinken, anders moet ik er zeker uit midden in de nacht en daarna slaap ik weer heel slecht in. Dat werkt best goed. Haha, en nu met die MvMkannetjes snap ik wel waarom ik 's nachts wakker word. Die pies is midden in de nacht echt helemaal vol! Echt niet normaal! Haha.

Geplaatst

Haha... Goed zo dat je misselijk bent. Weg twijfel!

Ik heb net vandaag ivfmoeders op de pc ontdekt... Snuggere ik... De banner mislukte op de foon (daar waar ik altijd mee reageerde) en de tijd liep daarmee niet door, dus bleef tien weken zwanger.

Ergens in het menu op de pc stond 'handtekening aanpassen' en daarin vul je de bb-code van de site waar je de banner maakt.

Dus als ik op de foon reageer ws geen banner en op de pc wel.

Door icsi hier idd al met al ook tien kilo teveel... Na de zwangerschap maar flink aan het sporten.

Wat doen jullie aan beweging?

Ik zwem tweemaal per week en eenmaal yoga. Beiden denk ik wel lang vol te houden.

Dat nachtelijk plassen is herkenbaar. Altijd rond 5.30 en idd een kannetje vol! Haha...

Geplaatst

Haha, ik ben begonnen op Ivfmoeders op de laptop, forumveteraan die ik ben. Dus dat is me zeker wel bekend. Maar daar staat mijn banner wel, maar hij wordt niet via Tapatalk weergegeven als ik op de ipad reageer. Nou ja, jammer dan. En die van jou zie ik wel in Tapatalk.

Beweging doe ik nu niet veel, behalve naar mijn werk fietsen (is maar 15 minuten) en veel sjouwen en lopen op mijn werk. En na de vakantie begin ik weer met dansen. Dat is het is. Niet zo veel dus, zou wel wat meer mogen. Misschien moet ik ook weer eens gaan zwemmen, heb ik erg lang gedaan samen met een vriendin. Maar nadat ik verhuisd ben, ben ik daarmee gestopt. Ik vind het namelijk niet zo leuk, dus er moet nog wel iets leuks aangekoppeld zijn. En bovendien is het zwembad hier belachelijk duur (slechte smoezen he?).

Geplaatst

Ah... Idd zie ik mijn banner wel op de pc, maar niet in tapatalk. Handtekening zal wel niet helemaal ondersteund worden door mobiele apparaten...

Die smoezen zijn herkenbaar! Haha... Ik dwing mijzelf voor de broodnodige rust en ontspanning. Ik werk alleen maar met mijn hoofd en veel heftige problematiek van de patiënten en heb dan ergens een momentje nodig om uit mijn hoofd te komen en de enige manier zijn die twee sporten. Het denken gaat anders eeuwig door...

Geplaatst

Oh, nu staat ie er niet onder inderdaad (in Tapatalk), twee berichten geleden wel.

Oehh en trouwens, goed nieuws. Gisteren de brief van Gent gekregen met een samenvatting van de behandeling en de resultaten van de echo. En daarin staat dat ik 27 maart uitgerekend ben. Ben ik opeens twee dagen langer zwanger dan ik dacht, dus twee dagen lang minder zenuwen. Haha, lekker praktisch. (Slaat nergens op natuurlijk maar ik moest het even kwijt).

Geplaatst

Okaasan, ik heb ook geen steekjes in mijn baarmoeder. Soms wat pijn in mijn onderrug. s'Ochtends heb ik ook erg honger, ik MOET snel wat eten. Terwijl ik normaal gesproken het ontbijt oversla. Echt goed nieuws he! Haha!

anita hier gaat het wel eigenlijk. Sinds gisteren is er een bepaald soort rust over me heen gekomen. Dinsdag de echo en we zien het wel. Maar als het nu wéér een missed arbortion is, dan stoppen we er helemaal mee. De cryo's doen we weg en het boek is uit en genieten we lekker met z'n drietjes. Goddank wat n geluk dat we een zoontje mogen hebben. Ik denk ook dat dat mijn rust geeft. Oja, en sporten? Neuuuuhh, ik sport al de hele dag mijn mijn zoontje van 2 jr 8 mnd haha! Ik probeer ook wat meer mijn rust te pakken.

gisteren een mooie kamer voor ons zoontje gekocht, die krijgt hij op 5 december, op z'n verjaardag. De week daarvoor gaan we het gele huis sausen, verven enz.

gisteren trouwens ook de hele dag misselijk, weeïg gevoel tot bijna kokhalsen toe. En pijnlijke borsten. De misselijkheid en pijnlijke borsten komen en gaan, dan weer even een paar dgn niet, dan weer wel. Wel ben ik ontzettend moe moe moe en snachts 3x eruit om te plassen, standaard. Ergens ben ik er ook dankbaar voor, dat ik zo weinig kwaaltjes heb. Mijn hemel wat was ik ongelooflijk ziek vd zwangerschap van mijn zoontje. Dan functioneer je echt niet meer!

Nu ga ik lekker n filmpje kijken, en de rest vd zondag relaxen. Fijne dag lady's!

Geplaatst

Wat is er hier weer een boel gebeurd!

Ik ga me steeds een beetje beter voelen. Eten gaat weer beter en door steeds kleine beetjes te eten kan ik de misselijkheid redelijk onder controle houden.

de meeste dingen lust ik inmiddels weer.

Mijn vakantie zit erop, dus morgen de grote test of ik werken ook weer een beetje aankan. Morgen begint gelukkig nog rustig met gezamelijk koffie-thee en gebak en een vergadering.

Ik ben wel heel benieuwd wat er gaat gebeuren: een flink aantal collega's heeft ontzettend met me meegeleefd de afgelopen jaren, dus ik verwacht morgen wel vragen. Gevoelsmatig wil ik even wachten met vertellen tot na de echo van dinsdag ( ben dan 9 weken en 6 dagen), maar we hebben steeds afgesproken: mond houden mag, maar erover liegen of smoesjes verzinnen doen we niet. Daarvoor is het te belangrijk voor ons.

Merk overigens goed dat ik flink labieler en vergeetachtiger aan het worden ben... Mijn man vermaakt zich er reuze mee :-)

Geplaatst

Hope: 2e kindje via cryo tp

Kim: 2e kindje via cryo tp

Maaike,:1e kindje via cryo tp

Anita: 1e kindje via 2e verse tp

Femmie: spontaan zwanger 2e kindje

Wensmama: 1e kindje via 3e verse tp

Okaasan: 1e kindje via 5e ICSI/20e TP

Seef74: 2e kindje cryo tp

Uitgerekend:

Anita: 11 maart 2015

Maaike: 18 maart 2015

Wensmama: 13 maart 2015

Femmie: 23 Maart

Okaasan: 29 maart 2015

Hope: 10 april 2015

Kim: ? 11 april 2015

Seef74: 17 april 2015

Echo's en afspraken:

Hope: 19 augustus 1e echo

Maaike: 19 augustus 1e echo

Femmie: 20 augustus 1e afspraak vk en 26 Augustus 1e echo

Okaasan: 20 aug 2e echo en intake (8+5)

Kim: 2 september 1e echo

Seef74: 1 september 1e echo

Geplaatst

Even het lijstje naar boven gehaald. Maaike heb jij dinsdag je 1e echo met 9 wkn 6 dgn zwangerschap?

fijne dat het wat beter met je gaat en de misselijkheid onder controle hebt. Succes morgen op het werk!

Geplaatst

Dank je wel Hope! Inderdaad de eerste echo. 13.45uur dus ik kan de hele ochtend zenuwachtig zijn...

Is het met bijna 10 weken vaginaal of kan het dan al uitwendig? Wie weet dat?

Geplaatst

Jeetje waarom zo lang wachten op de eerste echo? Oef en ook nog zo laat. Ik half 11, vind dat al laat haha. Volgens mij had ik met 10 weken zwangerschap van mijn zoontje een uitwendige echo.

Geplaatst

Ik had vorige week eerst een uitwendige echo en toen vroeg ze: zullen we ook nog een inwendige doen? Dan heb je nog beter zicht! Maar natuurlijk, graag!

In principe is het dus een uitwendige.

Geplaatst

Uitgerekend:

Okaasan: 27 maart 2015

Echo's en afspraken:

Okaasan: 21 aug 2e echo en intake (8+5)

Zie opeens dat ik bij mijn echo een verkeerde datum heb staan.

Geplaatst

Simone77: 2e kindje via cryo tpo

Uitgerekend:

Okaasan: 27 maart 2015

Simone77: 16 april 2015

Echo's en afspraken:

Okaasan: 21 aug 2e echo en intake (8+5)

Simone77: 2 september 1e echo

Ik heb mezelf aan het lijstje toegevoegd dames.

Goed om te lezen dat ondanks de kwaaltjes iedereen zich op de been weet te houden. En sommigen zijn ook lekker aan het sporten, knap hoor! Ik ben normaal al niet zo erg (ahum!) sportief aangelegd, maar nu ben ik na mijn werk en nadat mijn dochtertje op bed ligt blij dat ik op de bank kan ploffen (al dan niet horizontaal...) om er even niet meer vanaf te komen.

Hope en Maaike: alvast heel veel succes morgen!!

Geplaatst

Hey meiden, lichtelijk in de stress hier : ( morgen dus eerste echo, maar kan je met 6 weken en 4 dagen al een kloppend hartje zien? Zo bang voor een missed arbortion, pffffff

Geplaatst

Even nog Hope...kon je je maar onder je dekbed verstoppen en er om om 10.25 morgen weer onderuit komen....Het zou maar zo kunnen dat het er allemaal heel goed uitziet morgen! Ik duim in ieder geval gewoon lekker hard voor je door! En volgens mijn bronnen is de kans op een kloppend hartje bij 6 weken en 4 dagen best heel groot.

Dat ik zo laat mijn eerste echo heb is niet standaard. Bij een punctie spreken ze voor 6 weken later meteen een evaluatiegesprek of een echo af, afhankelijk van het resultaat natuurlijk. Ik geloof dat ze bij een cryo niet zo'n duidelijke richtlijn hebben. Ik vond het wel zo leuk als de gyn die alle moeilijke gesprekken met ons had gedaan, ook eens iets ( hopelijk) heel positiefs met ons mag beleven. Het was dus even wachten op een plekje. Misschien heb ik ook wel net de verkeerde assistente aan de telefoon gehad. Bij het maken van de afspraak leek het eindeloos, nu zijn we de tijd toch zomaar bijna doorgekomen. Geduld hebben, dat hebben we wel geleerd de afgelopen jaren en ik weet ook wel dat als ik met 6 weken en 3 dagen een echo had gehad, dat de twijfels dan met 6 weken en 4 dagen gewoon weer hadden toegeslagen.

Vandaag best veel collega's ingelicht...dat ik stond te huilen in foyer werd natuurlijk wel opgemerkt...:-) Het maakt de spanning er voor morgen niet minder op.

Geplaatst

Hope spannend hoor je bent de uren denk ik wel vooruit aan het kijken! Wij hebben tot 3x toe met 6.2 weken een kloppend hartje gezien! Dus morgen ga jij ook een kloppend hartje zien hoor ;-)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik Ben terug van vakantie, 3 weken zweden, en zie dat er inmiddels al veel zwangeren bij zijn! Wat leuk en gefeliciteerd allemaal!

Ik heb een heerlijke vakantie gehad, relatief weinig kwaaltjes gelukkig. De dag na thuiskomst (zaterdag) de schrik van mijn leven toen ik ineens enorm veel helderrood bloedverlies kreeg! Geen buikpijn gelukkig, maar absurd veel bloed, helemaal doorgelekt. Zo geschrokken! Gelijk zaterdag een echo kunnen laten maken en het vruchtje is intact en lijkt nergens last van te hebben. Zondag echo herhaald en weer goed. Wel bloed te zien buiten de vruchtzak. Geen idee wat t geweest is, gelukkig vandaag alleen nog wat bruine afscheiding. Maar dit zijn geen dingen die je er na zo'n lang en moeizaam traject bij wil hebben zeg! Op hoop van zegen dat het goed blijft gaan!

Geplaatst

Gefeliciteerd allemaal

Hope ik had de eerste keer bij 6.2 weken en nu bij 6.1 weken een kloppend hartje dus ja morgen is er vast een mooi hartje te zien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden