Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015


Gast AnitaN78

Aanbevolen Berichten

Anita: Oei oei...een Foeksia?! Ik ken het woord niet maar stel me er nu van alles bij voor :-)

Tijd om het boekje van Kluun voor je man te kopen?

Jouw werk begint dus ook in fases. Wel even lekker. Mijn tweede werk begint de eerste week van september. Dan heb ik ook meteen een aantal concerten en dat zie ik nu nog helemaal niet zitten...'s avonds kun je me bij elkaar vegen en moet ik steevast overgeven. Maar goed, dat is voor mij week 12 en dan gaat alles ineens weer heel veel makkelijker toch?

 

Okaasan: ik hoop net als jou op een wonderpil. Lijkt me erg fijn dat ik die gewoon een voor een concert kan innemen en me dan geen zorgen hoef te maken over overgeven...helaas....zo werkt het dus niet.

 

Nu onder de douche en mijn haar wassen. het is erg lang en altijd een flinke klus. Straks naar de eerste verjaardag van mijn nichtje.

 

Fijne dag allemaal, ook hier....nog niet helemaal noordelijk maar wel behoorlijk....schijnt de zon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Maaike: Foeksia is een vriendelijke doch kleine heks... Is een kinderboek ;-)

 

En zetpillen emefasene (tip van het forum) helpen heel goed ter voorkoming van misselijkheid! Gewoon bij huisarts op recept vragen en halverwege de dag innemen, als je er in de avond zo last van hebt!

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anita haha dat zijn de hormoontjes! Ik had zo'n zelfde uitval naar mijn man eergisteren, over stofzuigen, sloeg nergens op

 

Okaasan bij ons weten alleen onze ouders, broers en 2 vriendinnen het. Veel plezier met vertellen aan jouw schoonouders, ga je het gewoon zeggen, of doe je het met ern cadeautje? Oja, ik heb n angelsounds, zo fijn!

 

Roxanne hoe gaat het vandaag? Nog bloedverlies?

 

Maaike ik hoop heel hard voor je dat je het 2e trimester beter voelt, bij mij is het juist andersom. Net als Simone voel ik vrij weinig. Vandaag is het weer de 3e kwaalloze dag. Pfff onzeker wordt ik ervan. Ik kan de tijd naar dinsdag toe wel vooruit kijken. Ik hoop zo dat het hartje nog klopt. Maar komt vast goed.

 

We hebben al zelfs namen, we wisten het direct : )

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry Hope, de zon is hier bijna op...

dikke grijze wolken komen eraan.

Ik moet nu echt de hondjes goed gaan uitlaten, dat is gisteren niet gebeurd, dus ik vrees voor een nat pak...

Maarja...je bent een hondenmoeder of je bent het niet... echt....als ik die twee meiden de afgelopen jaren niet had gehad....ze zijn echt mijn redding geweest!

Onze kinderwagen wordt vast een soort terreinwagen en zo'n draagdoek lijkt me ideaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okaasan, ik kom hier nu natuurlijk weer regelmatig kijken om te volgen hoe het met je gaat. Wat een mooi Tiesje op de echofoto. Met recht een kind om nu al trots op te zijn :-).

Ik bedacht me gister nog dat het precies 1 jaar geleden was dat je de eerste meds kwam ophalen (kon ik natuurlijk onthouden vanwege het andere dat vlak daarvoor gebeurde). Zo fijn dat het er nu goed uitziet voor jullie!!

 

@ Roxanne: kreeg nu toevallig ook jouw verhaal mee, wat een achtbaan. Mocht je pijn krijgen in je rug en/of schouderbladen dan moet je meteen aan de bel trekken bij het ziekenhuis hè, want dat zou kunnen wijzen op een bbz (een bbz is niet altijd te zien op een echo). Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief Dee. En een jaar geleden alweer. Pfff dat klinkt lang. Maar het is wel nog steeds een cryo van die meds. Bijzonder hoor. Ik ben iedereen daar echt nog steeds heel dankbaar voor, en jou dus ook. Eigenlijk jou dubbel dankbaar, want de rest van de meds komen van zwangeren. En ik vind het al bijzonder al die hulp hier, maar van uitbehandelde dames helemaal. Maar dat wist je al.

En ja, dat was zeker voor jullie een memorabele dag. Ik ben wel benieuwd hoe het nu op dat front met jullie staat en moet daar ook regelmatig aan denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breek even in voor Okaasan, van harte gefeliciteerd en ook voor de andere dames natuurlijk! Wat heb jij veel meegemaakt zeg, ik schrijf niet veel meer op dit forum lees zo af en toe wel mee. Heb helaas vandaag op wd 10 negatief getest voor een brusje voor mijn zoontje. Ook gestopt met de bolletjes, het was ons laatste cryo van de 11 die ik had :( Anders had ik ook meegeschreven in een uitgerekend topic daar heb ik toen erg veel aangehad en vond het leuk om verhalen te delen met de andere dames, de meeste spreek ik nu nog via Facebook. Natuurlijk ben ik al gezegend met onze mooie zoon die ik heb na 2 ICSI'S uiteindelijk de 4e tp al had ik het zo gehoopt dat de laatste cryo ook zo lukken.... Maar las je stukje over de angelsound, ik heb er toen ook veel aangehad en luisterde toen ik nog geen schopjes en beweging voelde elke dag even, al was het maar 1 minuut het stelde mij gerust en het was zo een mooi geluid!!! Je moet niet schrikken als je soms niet gelijk het hartje kunt vinden, ik begon er mee zo rond de 12 weken.

 

Geniet van je zwangerschap want voor je het weet zijn de 9 maanden om ;)

 

Liefs Saba

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Dee .. het gaat.. ik begin sinds vandaag wel regelmatig misselijk te zijn.. en zeker van geuren.. ik ben nu aan het koken.. heb onwijze

honger maar zou het liefst willen spugen!

 

Tot aan vanmiddag nog gebloed, en helaas ook helder roodbloed/roze. Maar tot nu toe nog geen krampen of echte pijn ervaren...

Het lijkt nu te gaan stoppen gelukkig het is al veel minder..

 

Als er een wedstrijd is waarmee je de meeste zwangerschapstesten moet laten zien.. win ik waarschijnlijk een woensdag wel.

 

Vanochtend van een ander merk een test gedaan, en die was positief, en net om half zeven ik had even geslapen weer een kv test gedaan.

En het streepje is nu nog donkerder als de controlestreep en donkerder als gisteren.

 

Ik blijf hoop houden.. omdat dit verhaal mij ook bekend is van Hailey alleen bij haar had ik het niet zo lang.

 

Woensdag pas meer weten is killing..

 

[ATTACH=CONFIG]5761[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat hartverwarmend al die berichtjes van mensen die niet hier uitgerekend zijn. Ik ben er gewoon ontroerd van. Dus Saba, dank je wel voor je bericht. Wat ontzettend jammer dat je je niet hier aan kan sluiten. Betekent je bericht ook dat jullie helemaal stoppen, of ga je nog een verse poging doen?

 

Roxanne, wat een toestand zeg, maar je kV-test ziet er wel weer heel hoopgevend uit. Maar zoals Dee schreef, trek je gelijk aan de bel bij het zkh als je iets geks voelt of pijnklachten krijgt. Echt doen hoor. Poeh, dit wordt nog een lang weekend voor jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij knalt eruit bizar hé.. hij is duidelijker als de dagen daarvoor..

 

Nou gisteren ben ik naar het zh geweest omdat ik pijn links had, alleen nadat ik gebeld

had zakte dit natuurlijk weer af..

 

Maar dames thnx .. en dat Ibuprofen mijn gyn had gezegd dat het wel kon.. ik doe het dus niet meer!!

 

Bloeden is bijna gestopt dus hoop dat het weg blijft! !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan Okaasan ;) Uhm voor nu wel even. Vind het traject heel zwaar als is de druk er natuurlijk wel vanaf omdat we ons grootste wonder hebben mogen krijgen.

Ik merk wel dat evengoed best pittig is emotioneel gezien.

Het traject helemaal opnieuw doen wordt denk ook fysiek te pittig met een peuter van 20 maanden.

We zullen zien.....

 

Geniet ervan, het is zo mooi!!!!

Fijne dag morgen, wat zullen ze blij zijn!!!

 

Liefs Saba

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij knalt eruit bizar hé.. hij is duidelijker als de dagen daarvoor..

 

Nou gisteren ben ik naar het zh geweest omdat ik pijn links had, alleen nadat ik gebeld

had zakte dit natuurlijk weer af..

 

Maar dames thnx .. en dat Ibuprofen mijn gyn had gezegd dat het wel kon.. ik doe het dus niet meer!!

 

Bloeden is bijna gestopt dus hoop dat het weg blijft! !!

 

gefeliciteerd met jullie zwangerschap, geniet ervan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar dagen niet geweest en wat een hoop berichten weer hier!

Even special voor okaasan, wauw, gefeliciteerd!!! En nu hopelijk een beetje vertrouwen krijgen, het gaat echt goedkomen!!!!

Roxanne, wat een stress bij je! Je hebt inderdaad knaltesten. Maar zagen ze op de echo helemaal niks in de uterus? Dat is dan wel gek, wil je niet on nodig bang maken maar zou het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn? Hou jezelf maar goed in de gaten, en inderdaad bij felle pijn links of rechtsonder echt even contact met de gyn opnemen hoor! Sterkte met de onzekerheid en ik hoop op een goede af loop!

Met mij alles prima, wil iemand mij op het lijkt je toevoegen?

Leeuw, 2e kindje na 3e (tese) icsi, uitgerekend 12 maart, nekplooimeting op 28/8.

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeuw.. ja als ik pijn krijg .. dan trek ik aan de bel.

 

Ik vind niet dat ik goed geholpen ben door Goes.. ze kijken heel snel en ze zoomen niet in op de baarmoeder.

Omdat ze zeggen bij zo'n vroege zwangerschap zie je niks..

 

Dus ik moet gewoon afwachten.. hoe rot het ook is..

 

Je banner klopt ook niet echt want je bent 210 weken zwanger haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roxanne hoe ver was met die echo? Vind dat echt bullshit!! Ik was 6+4 bij de eerste echo. Vaginaal zagen ze niets vanwege een enorme cyste op m'n eierstok. Duurde 10 minuten toen ze een buikecho deden. Tranen stroomde al over m'n wangen. Toen zagen ze na lang zoeken door de schaduw vd cyste eindelijk het vruchtzakje, en toen het dooierzakje en daarna de baby. Maar door de schaduw was het hartje amper te zien. Ik moest van hun opnieuw plassen en toen opnieuw een vaginale echo. Met wat druk kon je het eindelijk duidelijk zien, het kindje met een kloppend hartje. Al met al heeft het bijna een half uur geduurd voor een goed beeld. Jemig wat een record spanning pffff ik zal een foto erbij doen. Die zwarte vlek is de cyste, linksboven het vruchtzakje met het kindje. Het vruchtzakje is groter dan wat je op de echo ziet. Maar was dus moeilijk om het in beeld te krijgen. Nogmaals wat stom van het zh waar je loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben wel geteld misschien wel 1 minuut gekeken.. en snel en niet ingezoomd.. op de hele echo waren mijn eierstokken te zien en baarmoeder.

 

Ik was toen 6 weken en 1 dag, maar waarschijnlijk vanwege een hele late innesteling ben ik korter zwanger. Want op 8 Augustus twee weken na

de tp was de kruidvat test omo wit en cb gaf aan niet zwanger.

 

Ik kan mezelf op dit moment gerust stellen met de testen.. door die testen heb ik nog een beetje hoop zeker door die van vanavond..

 

Ik kan niet anders dan wachten ..

 

Killing maar ja ik kan er niks aan veranderen..

 

Dit ziekenhuis is echt klote, in 2006 hebben ze me bijna dood laten gaan.. het had geen 15 minuten later moeten zijn of ik was er niet meer geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breek ook even in...

 

Ook ik gun alle meiden die hier schrijven natuurlijk een zwangerschap met een goede afloop, maar ik ben wel serieus blij voor jou, Okaasan!

We schreven al in een topic apr/mei 2011 samen met o.a. Saba. Eindelijk is het voor jou ook zover! Voor zover mogelijk, geniet van je zwangerschap en probeer elk moment (met of zonder klachten) te koesteren. Het is en blijft bijzonder om een kindje te mogen dragen!

Ik word er dagelijks weer emo van als ik naar mijn jongens kijk, het is een overweldigend gevoel!

 

Fijne zwangerschap meiden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de knoop doorgehakt. We doen geen combinatietest en nekplooimeting. Pfff... Dat was al een bevalling op zich zeg.

We laten wel de GUO test in het UMCG doen. Dat is een heel uitgebreide echo. Zien we fijn nog meer van onze Pixel. Zal ws in de 20e week zijn.

 

Verder allemaal folders meegenomen van de vk over opvang, kraamzorg, verlof etc etc... Leuk om eindelijk mee bezig te mogen zijn!

 

We nemen van onze lieve vrienden een prachtige babykamer over, weer een keuze minder om te hoeven maken ;-) Blijft er nog genoeg over om over na te denken!

 

Mijn man gaat zaterdag voor een nieuwe, heuse gezinswagen krijgen. Het wordt me nog een burgerlijke boel hier ;-)

 

Deze week jarig en ons 5 jarig trouw jubileum en veel meer energie als afgelopen maand!

 

Nou, dat was mijn 'waar houdt mijn hoofd zich vandaag mee bezig' momentje.

 

Fijne zondag meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren middag geen bloed meer!

 

Ik blijf positief.. vanochtend was de test nog hartstikke positief. Misschien dat hij wat lichter begint te worden, want in vergelijking met die knaltest van gisteren middag.

Nu zijn mijn testen s middags altijd wat duidelijker als met ochtend urine heel raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed te lezen Roxanne! Die onzekerheid is echt killing hè?!Sterkte nog even met duimen/hopen/wachten!
Ja dat is het zeker!! Thnx..Leuk om met alles weer bezig te zijn Anita, ik heb vier weken geleden al een dubbele kinderwagen opgezocht. Hopelijk kan ik die over paar maandjes bestellen. :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden