Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een rollar coaster roxanne hopelijk heb je snel duidelijkheid desnoods met een hcg test. En vraag eens of ze beter willen kijken ook om een bbz uit te sluiten. Want er moet echt wel al een vruchtzakje te zien zijn of een zwangerschaps ring. Dit was bij mij te zien met 5.3 dagen en met 6.2 dagen een kloppend hartje.

Weet dat hoeveel testen je ook doet de test sowieso positief zal zijn! Sowieso de kv aangezien deze al positief is vansf 7 hcg! Niet om je hoop weg te nemen hoor absoluut niet. Hoop enorm dat je hcg waarde mooi hoog is en ze volgende week wel eindelijk een kloppend hartje zullen zien.

Heel veel sterkte!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Verschrikkelijk is dit :( net ook weer een test gedaan van de Dirx gisteren was deze met ochtendurine positief en nu vanavond om half zeven,

staat er een tweede licht streepje.

Het is dus volgens mij over..

Morgen ga ik nog wel een cb doen, en bloed prikken en dan op bezoek bij de gyn woensdag.. maar nu heb ik er geen vertrouwen meer in..

Kut kut kut..

Geplaatst

Roxanne: wij konden voor het hcg bloedprikken 2 uur later al bellen voor de uitslag. Waarom jij pas 2 dagen later? Dat duurt toch veel te lang deze onzekerheid??

Geplaatst

Omdat ik zulke geweldige gynaecologen heb!

Ik had donderdag ook na anderhalf uur de uitslag, maar hij zei dat dit geen spoedje was en

dat mijn bloed naar Dordrecht gebracht word en dat ik dan de uitslag woensdag kon krijgen.

Dus ik zei donderdag had ik het ook na anderhalf uur, ja maar ik kan er nu geen spoedje van maken.

Het is zo krom hier.. maar mijn hoop is gevlogen hoor.. aangezien de test van vanmiddag echt licht was

en heb ook een ovulatietest gedaan en die was ook veel lichter.

Iemand zei dat het HCG ook te hoog kan zijn waardoor je test lichter word..

Nog een paar uur en dan weet ik meer.. of niet natuurlijk!

Geplaatst

He bah Roxanne .. Ook fijn dat ze je situatie zo goed begrijpen dan... Dit is toch killing die onzekerheid!!

Een beetje meer inlevingsvermogen zal wel op z'n plaats zijn met zo'n beroep !

Het kan ook zijn dat je gewoon meer hebt gedronken smiddags dat de test lichter uitvalt... Mijn testen varieerde ook enorm..

Hoop dat je gauw antwoord krijgt...!!

Hier verga ik ondertussen van de spanning... Morgen is de dag van de echo... Eindelijk de bevestiging of het goed zit... Of juist niet! Erg spannend heb er vannacht al amper van kunnen slapen.. Dus ben benieuwd hoe het me deze nacht zal gaan vergaan ..

Zwangerschapspagina Banner

Geplaatst
Omdat ik zulke geweldige gynaecologen heb!

Ik had donderdag ook na anderhalf uur de uitslag, maar hij zei dat dit geen spoedje was en

dat mijn bloed naar Dordrecht gebracht word en dat ik dan de uitslag woensdag kon krijgen.

Dus ik zei donderdag had ik het ook na anderhalf uur, ja maar ik kan er nu geen spoedje van maken.

Het is zo krom hier.. maar mijn hoop is gevlogen hoor.. aangezien de test van vanmiddag echt licht was

en heb ook een ovulatietest gedaan en die was ook veel lichter.

Iemand zei dat het HCG ook te hoog kan zijn waardoor je test lichter word..

Nog een paar uur en dan weet ik meer.. of niet natuurlijk!

Sterkte woensdag, om hoe laat heb je de echo?

Geplaatst

Lief van jullie alleen het is echt einde verhaal.. de cb gaf vanochtend 1 2 weken zwanger aan dus mijn hcg is gedaald.

Aangezien ik toch moest prikken ben ik langst de poli gegaan daar waren ze heel begaan, en hebben ze me apart

een kamertje ingenomen omdat ik toch veel verdriet had.

Het verhaal van mijn bloed gaat naar dordrecht is een bullshit verhaal het word gewoon in Goes bekeken en kan na

anderhalf uur al doorgebeld worden.

Ze hebben dus ook een cito ervan gemaakt en heb vanmiddag om half vier de uitslag en een echo. Maar

helaas weet ik al genoeg..

Het doet me veel verdriet van vreugde en onzekerheid naar verdriet .. had zo gehoopt dat het toch goed zou gaan.. maar helaas..

Vanmiddag als ik geweest ben laat ik meer weten.. iedereen bedankt!

[ATTACH=CONFIG]5764[/ATTACH]

Geplaatst
Lief van jullie alleen het is echt einde verhaal.. de cb gaf vanochtend 1 2 weken zwanger aan dus mijn hcg is gedaald.

Aangezien ik toch moest prikken ben ik langst de poli gegaan daar waren ze heel begaan, en hebben ze me apart

een kamertje ingenomen omdat ik toch veel verdriet had.

Het verhaal van mijn bloed gaat naar dordrecht is een bullshit verhaal het word gewoon in Goes bekeken en kan na

anderhalf uur al doorgebeld worden.

Ze hebben dus ook een cito ervan gemaakt en heb vanmiddag om half vier de uitslag en een echo. Maar

helaas weet ik al genoeg..

Het doet me veel verdriet van vreugde en onzekerheid naar verdriet .. had zo gehoopt dat het toch goed zou gaan.. maar helaas..

Vanmiddag als ik geweest ben laat ik meer weten.. iedereen bedankt!

[ATTACH=CONFIG]5764[/ATTACH]

sterkte xxx

Geplaatst

Oh bah Roxanne, wat naar die CB-test. Ik wilde gisteren nog naar je schrijven dat HCG echt niet zo snel afneemt dat je test van de ochtend en van de middag zo'n verschil geeft. Maar zie dat mijn berichtje niet doorgekomen is. Maar nu met deze test, tja, dat zegt waarschijnlijk toch genoeg. Sterkte met wachten op de uitslag en fijn dat de vpk meelevender zijn dan de artsen. Die verdienen wel een pluim.

Had je nu ook nog een echo vandaag?

Poehh het was zo'n verschrikkelijk positief bankje hier. Nog niemand die eraf gevallen was. Lijkt er nu toch op dat dat een beetje gaat veranderen. Erg naar hoor.

Was dit nu jullie laatste cryo, of heb je er nog meer?

Femmie, heel veel sterkte met wachten tot morgen. Mag je een beetje in de ochtend? Of moet je ook nog de hele dag wachten op je afspraak?

Poeh Hope, ik kan me voorstellen dat je er niets van kan maken met die echo. Zelfs met je uitleg erbij vind ik het erg cryptisch waar ik naar zit te kijken. Gelukkig heb je al meerdere goede echo's gehad. Begin je een beetje vertrouwen erin te krijgen? Hier komt dat langzaam na de vorige echo. Echt wel fijn, maar het is broos merk ik.

Leeuw, ik voeg je toe op het lijstje. Is het lijstje tenminste ook weer boven water. Het is heel makkelijk hoor, gewoon reageren met citaat en dan toevoegen.

Anita, fijn van die knopen die er niet meer zijn. En fijn om te horen dat je weer meer energie hebt. Dat geeft de burger (lees: mij) moed.

Hahha, moet echt lachen om je Foeksia verhaal. Wij maken er vaak een grap van, als mijn man iets zegt wat eigenlijk een beetje verkeerd valt op het moment dan ga ik keihard tegen hem gillen dat ik er echt niet boos om ben, maar dat hij wel zijn mond moet houden. Hahha, klinkt nu belachelijk als ik het opschrijf. Maar als ik serieus tegen hem zeg dat ik het stom vind wat hij zegt, dan komt dat niet zo binnen en moet ik echt heel erg huilen. Dan maar belachelijk doen. En vervolgens kunnen we er samen heel hard om lachen. Allebei weer blij :laugh: Ik denk dus echt niet dat er iets mis is met je.

Simone, fijn toch dat je niet misselijk bent. Hoe lang ben jij nu zwanger? Want jouw echo laat ook nog even op zich wachten!

Seef, alweer iets minder misselijk?

Melis: [bloos] dank je wel voor je ontzettend lieve berichtje. Ik zou bijna een topic openen om iedereen te bedanken voor al het meeleven, meedenken en nu meegenieten. Want ook de PB-tjes zijn echt niet meer op de vingers van mijn twee handen te tellen. Ook van mensen die hier echt allang niet meer schrijven of alleen maar meelezen en die ik dus echt niet ken. Zo bijzonder! Weet je, ik ga dat gewoon doen, als ik 12 weken zwanger ben en ik het niet vergeet.

Geplaatst

Hope: 2e kindje via cryo tp

Kim: 2e kindje via cryo tp

Maaike:1e kindje via cryo tp

Anita: 1e kindje via 2e verse tp

Femmie: spontaan zwanger 2e kindje

Wensmama: 1e kindje via 3e verse tp

Okaasan: 1e kindje via 5e ICSI/20e TP

Seef74: 2e kindje cryo tp

Simone77: 2e kindje via cryo tpo

Roxanne: 2e kindje via cryo TP uit behandeling dochter

Leeuw: 2e kindje na 3e (tese) icsi

Uitgerekend:

Anita: 11 maart 2015

Leeuw: 12 maart

Wensmama: 13 maart 2015

Maaike: 18 maart 2015

Femmie: 23 Maart 2015

Okaasan: 27 maart 2015

Hope: 10 april 2015

Kim: ?11 april 2015

Roxanne: 14 April 2015

Simone77: 16 april 2015

Seef74: 17 april 2015

Echo's en afspraken:

Maaike: 19 augustus 1e echo

Femmie: 26 Augustus 1e echo

Hope: 26 augustus 2e echo

Roxanne: 27 augustus 1e officiële echo

Leeuw: 28 augustus nekplooimeting

Kim: 2 september 1e echo

Hope: 2 september 3e echo

Seef74: 1 september 1e echo

Simone77: 2 september 1e echo

Okaasan: 4 sep 3e echo/nekplooimeting

Hope: 9 september intake gynae + 4e

Geplaatst

Zo ik heb het lijstje aangepast!

HCG was nog maar 37, dus flink gezakt.. er was niks meer te zien van een zwangerschap.

Vermoedelijk heb ik het vrijdag de 22ste verloren ik zag toen wat in de wc pot liggen en vond het

veel op mijn 1ste miskraam lijken.

Maar aangezien de testen van zaterdag nog knaller waren dan knal.. had ik er niet bij stil gestaan.

Lieve dames, ik wens jullie heel veel succes en een hele mooie tijd samen met jullie buikje.. ik hoop

dat ik in Oktober of November weer mag aanschuiven op de wachtbankjes..

En ik ga echt niet bij de pakken neer zitten hoor! Ik heb weer vertrouwen in me lijf en het bevestigd; ik kan weer zwanger worden!!

En moeder natuur heeft zijn werk gedaan.. waarschijnlijk was er iets niet goed met het embryotje.. en dan kan moeder natuur

maar beter zeggen we stoppen..

Of .. en daar wil ik liever niet aandenken.. doordat ik geen utro en estradiol heb gebruikt is het embryotje niet verder gaan groeien..

Bedankt lieve meiden..

Hope: 2e kindje via cryo tp

Kim: 2e kindje via cryo tp

Maaike:1e kindje via cryo tp

Anita: 1e kindje via 2e verse tp

Femmie: spontaan zwanger 2e kindje

Wensmama: 1e kindje via 3e verse tp

Okaasan: 1e kindje via 5e ICSI/20e TP

Seef74: 2e kindje cryo tp

Simone77: 2e kindje via cryo tpo

Leeuw: 2e kindje na 3e (tese) icsi

Uitgerekend:

Anita: 11 maart 2015

Leeuw: 12 maart

Wensmama: 13 maart 2015

Maaike: 18 maart 2015

Femmie: 23 Maart 2015

Okaasan: 27 maart 2015

Hope: 10 april 2015

Kim: ?11 april 2015

Simone77: 16 april 2015

Seef74: 17 april 2015

Echo's en afspraken:

Maaike: 19 augustus 1e echo

Femmie: 26 Augustus 1e echo

Hope: 26 augustus 2e echo

Leeuw: 28 augustus nekplooimeting

Kim: 2 september 1e echo

Hope: 2 september 3e echo

Seef74: 1 september 1e echo

Simone77: 2 september 1e echo

Okaasan: 4 sep 3e echo/nekplooimeting

Hope: 9 september intake gynae + 4e

Geplaatst

Pfff morgen mijn 2e echo, ik ben dan 7 weken 4 dagen. Ik ben zo vreselijk zenuwachtig. Zou het hartje nog kloppen?

Geplaatst

Ach lieve roxanne:( wat ontzettend rot voor jullie! Heel veel sterkte!!!

@okaasan prachtige echo!!! Wouwww!!!!!

@hope wat een spanning voor jouw! Het is vast een prachtig kindje maar snap wel dat het spannend is na vorige keer

Dames veel succes allemaal met alle kwaaltjes.. allemaal bekende namen in het lijstje.. zo fijn om te zien dat het bij jullie allemaal gelukt is!!

Geplaatst

Och Roxanne, je was er al bang voor. Wat naar dat het inderdaad mis is gegaan. En niet nadenken over die utro en oestradiol. Je was gestopt, omdat je een negatieve test had, dus dat was goed. Je hebt het goed gedaan! En met jezelf verwijten kan je het toch niet terug draaien. Sterkte met verwerken en met een nieuwe behandeling.

Dank je wel eslief! Jij gaat ook goed met je experimentele meds. Super om te lezen hoor!

Hope, tuurlijk is je frummel nog in topvorm. Morgen krijg jij het knapste kind van de hele wereld te zien op de echo! Hoe laat mag je?

Femmie ook heel veel succes!

Geplaatst

Ik weet misschien ook ergens wel dat ik mezelf niet de schuld moet geven.. maar ik ga nooit meer nooit meer.. er van uit dat ik

niet zwanger ben.. ik wil vanaf nu altijd een bloedtest!!

Thnx meiden.. !!

Geplaatst

@roxanne.. Pff jemig meid, ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit...

Hoop je weer gauw in een uitgerekend forum aan te treffen. Ik wens je iig alle geluk van de wereld!

@hope jij ook zo zenuwachtig voor morgen! Hier word ik ook knetter van de stress.. Gelukkig mag ik al om 9.45 uur... Dus hoef niet zo lang te wachten smorgens hoe laat moet jij??

zwanger.png

Geplaatst

Oh Femmie, dat is lekker vroeg. Niet de hele dag in de stress. Ik moest pas om 14uur, maar ik was (of ben nog steeds eigenlijk) zo belabberd en moe dat ik de hele ochtend geslapen heb vóór de echo. Haha, dat werkte ook wel goed.

Hoe is het trouwens met Minime?

Geplaatst

even snel voor het slapen gaan: Hope en Femmie heel veel succes morgen!

Roxanne....ben er stil van! Ik vind het ontzettend dapper dat je dit ook allemaal deelt!

Ik toch morgen maar naar de huisarts voor anti-misselijkheid medicijnen. Kom net thuis en voordat ik man en hondjes heb kunnen begroeten, had ik mijn tassen al neergegooid en op naar de dichtsbijzijnste emmer...

Geplaatst

Oh bah Maaike, misschien wel een goed idee, lijk me echt verschrikkelijk om elke avond alles eruit te gooien! maar voel jij je daarna weer goed?

het is nu 00:45 uur en zit kotsmisselijk op de bank. Afgelopen nacht ook amper geslapen vooral omdat ik het zo koud had. Nu dus vreselijk misselijk, zit op een sultana te kauwen en crystal clear lemon te drinken. Wat ben ik moe zeg!

hebben jullie het savonds ook zo vreselijk koud. Ik zit gewoon te klappertanden en moet echt rond 19:30 van ellende douchen, brrr

Geplaatst

Ja hoor hope, komt me bekend voor. Ik heb het ook koud. En het rare is, als ik lekker warm in bed lig, kan ik het ook opeens weer zo koud krijgen. Kippenvel overal. Niet normaal.

Stom he dat slechte slapen. Ben je al zo moe, en wordt het alleen maar erger zo. Snap niet waar dat goed voor is.

Maaike succes bij de huisarts, hoop dat die iets voor je kan betekenen.

Ik ren met regelmaat naar een emmer of wc, maar dan hoef ik telkens net niet te kotsen. Ook naar en raar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden