Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Okaasan: 11 sep - 4e echo / nekplooimeting

Annemarie: 15 sep - 1e echo

Anita: 15 sept 2e bezoek vk

Hope: 16 sept 5e echo en bloedprikken voor combitest

Kim: 17 sep - 3e echo in IVF ziekenhuis

Hope: 26 sept nekplooimeting+combitest+uitgebreid consult

Hope: 29 sept telefonisch uitslag combinatietest

Kim: 29 sep - 2e bezoek verloskundige + echo

Maaike: 30 sep - 2e bezoek verloskundige

Anita: 20 okt - GUO

Maaike: 28 okt 20weken echo

Wensmama: 3 nov 20weken echo

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even delen...

Net vk gebeld en mijn frustratie over het continue spugen en hoofdpijn geuit. Moest ik urine inleveren bij de huisarts op verdenking van uitdroging - als het zo is, had ik een dagje naar ziekenhuis gemoeten voor infuus. Schrikken! Gelukkig geen ketonen in urine te vinden en dus hoef ik mijn huis niet uit. Pfff... Maar goed, dat veranderd niets aan het spugen en slap voelen. Hoofdpijn wordt ietsje beter geloof ik. Ik krijg nu ander middel tegen de misselijkheid: primperan.

Maar weer een dagje me afgemeld bij de diverse clienten... Eerst al 3 jr zkh in en uit en allerlei hormonen gedoe en nu dan dit: IK BEN HET EVEN ZAT!

Ik ben superblij zwanger te zijn, maar ben stinkend jaloers op de vriendinnen die de zwangerschap zo even doorwandelen!

Nou ja... zo een beetje... Het is volgende week vast een andere week en kan ik weer de enorme positivo uithangen ;-)

Geplaatst

Och Anita ik begrijp je zo goed want ik had het ook in mijn eerste zw van mijn zoontje. Primperan is een heel goed middel en ik hoop dat het je snel verlichting geeft! Hoe je wel thee of sap binnen? Ik hoop dat jij je volgende week een stuk beter voelt! En idd hoe veel vrouwen zo wandelend de zwangerschap doorgaan, ongelooflijk he?

ik heb nu compleet het tegenovergestelde van jou. Ben bijna 10 weken. Zondag was ik nog erg beroerd maar maandag knapte ik op, gisteren en vandaag op de pijnlijke boobs en koud hebben na geen kwaaltjes. Beetje trekkerig gevoel in mijn buik, that's it. Heb het idee de piek vh hcg hormoon te hebben gehad. Maar kan dat nu al? Met 10 wkn? Zo suf, gisteren keigoede echo gehad, en nu weer onzeker. Zucht, tis ook nooit goed..

Geplaatst

Met elf weken voelde ik me ook helemaal het vrouwtje, maar dat is nu helaas eventjes weg.

Drinken hou ik ook niet echt binnen, echt alles komt naar boven en niets smaakt ook. Voor een lekkerbekje als ik een ware straf. Hebben jullie dat ook? Zelfs water en thee smaken niet lekker...

Ben wel erg aan het klagen nu, maar moet het ergens even kwijt.

Vanochtend nog weer flink verder geslapen en nu duffig op de bank.

Hoop zo morgen weer een beetje fitter te zijn en te kunnen werken. Daar knap ik altijd zo van op in mijn hoofd. Maar tja, als de buik niet meewerkt...

Geplaatst

Wat vervelend dat jullie allemaal zo misselijk zijn zeg!

Heb daar gelukkig totaal geen last van gehad en nog steeds niet!

Vandaag voor het eerst m'n angelsound gebruikt, en heb voor het eerst het hartje gehoord! Wat een bijzonder moment weer

Beetje geruststellend weer , in mijn 1 ste zwangerschap kon ik hem pas vinden met 16 weken... Maar nu was hij overduidelijk aanwezig!

Ik ben inmiddels de magische grens van 12 weken gepasseerd en het voelt nog steeds zo onwerkelijk allemaal!

Volgende week weer naar de vk , ik heb me aangemeld voor centering pregnancy daarbij zit je in een groep met vrouwen die allemaal rond de zelfde tijd uitgerekend zijn.. Dan kun je je ervaringen delen en je bezoek met de vk combineren, lijkt me erg leuk ben wel benieuwd!

Je hebt alleen geen 1 op 1 contact in het begin..

zwanger.png

Geplaatst

Femmie: Klinkt leuk dat centering pregnancy! Nog nooit van gehoord.

Wij gaan saampjes de cursus Samen Bevallen doen. Kostte even wat overredingskracht, maar manlief wil nu wel graag mee.

Heb nu al 6 uur niet gespuugd en wel gegeten en gedronken... Pfff... Verademing. Hopelijk werken de nieuwe tabletten.

Verloskundige belde zonet nog om te vragen hoe het nu ging. Vond ik heel attent. Ben wel echt blij met ze tot nu toe.

Maandag hartje luisteren! Kijk er erg naar uit.

Geplaatst

@anita, wat enorm vervelend dat je weer zo enorm misselijk bent. Goed dat je de vk gebeld hebt. Hopelijk werkt dat nieuwe medicijn beter.

@femmie, yes de twaalf weken voorbij. Fijn dat je je goed voelt.

@hope, nog gefeliciteerd met je goede echo. Wat fijn dat de gyn zo attent is en met je meedenkt. Ik ben ook de ene dag misselijk en de andere dag weer niet. Wel nog steeds erg moe.

@okaasan, succes morgen met de echo

Dames even een vraagje. Iemand ervaring met blaasontsteking tijdens de zwangerschap? Ik heb een drukkend/pijnlijk gevoel in mijn buik als ik moet plassen sinds vanmiddag. En sinds vanavond heb ik ook een beetje een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Vraag me af of dit blaasontsteking kan zijn, want dan moet ik morgen mijn urine laten controleren. Maar moet morgen werken en is pas de tweede dag na mijn vakantie zou het rot vinden als ik voor niks te laat op mijn werk verschijn. Anders laat ik mijn man even met de urine naar de huisarts gaan. Dan kan ik alleen pas wat later met de antibiotica beginnen als het inderdaad blaasontsteking is.

Geplaatst

@Femmie80, Ik doe ook mee met centering pregnancy, is idd erg leuk om zwangerschapsdingen te bespreken met andere vrouwen die ongeveer ook even ver zijn. Vorige week de eerste bijeenkomst gehad. Bij ons is er wel vanaf het begin een momentje 1-op-1 contact waarbij er ook naar het hartje wordt geluisterd. Wel moet ik zeggen dat het duidelijk is dat vrouwen die in de MMM zitten/hebben gezeten wel echt veel bewuster zwanger zijn. Ik hoorde de eerste keer nog niet heel veel nieuwe dingen over bijv. dingen die je wel en niet mag eten. Maar door mijn leeftijd (41) heb ik niet veel zwangeren in mijn eigen omgeving, en het is leuk om nu al vrouwen tegen te komen die in hetzelfde schuitje zitten, en die ik wellicht straks weer tegen ga komen op het schoolplein (dat duurt nog even, maar toch.. :-) )

Geplaatst

@Kim: Wat heb vanmorgen je gedaan? Wel urine weggebracht? Ik ben nog nooit eerder zwanger geweest, maar al wel vaak een blaasontsteking gehad en die klachten die je beschrijft zouden er wel bij kunnen horen. Je kan het altijd even laten checken.

Vannacht enorm onrustig geslapen en de meest vreemde dingen gedroomd. Zo heb ik gevlogen met een Ara, maar die ging dood... en was ik alleen op een strand helemaal verdwaald.. het is me allemaal wat ;-)

Nu vanmorgen gaat het wel redelijk. Nog een beetje een zwaar hoofd, maar niet echt pijn meer. Ook niet misselijk meer op dit moment. Gisteravond enorm aan de diarree geweest, door de nieuwe tabletten vermoed ik, maar dat is beter als overgeven, denk ik dan maar...

Vanmiddag weer een paar uurtjes aan het werk. Hopelijk zet de positieve lijn zich voort.

Geplaatst

Kim heb je een blaasontsteking?

Anita fijn dat je niet meer hoeft te spugen! Primperan kan idd diarree veroorzaken. Maar in een zw kan ook bijv migraine aanvallen veeeeel sterker zijn dan voor je zw was. Denk je niet dat je daarom zo ziek als een hond bent? Mijn schoonzus en een vriendin hadden als ze een aanval hadden het echt extreem.

yaaaaaay! Zojuist even de angelsounds gebruikt, na 1,5 minuut zoeken het hartje net boven mijn schaambeen gevonden. Ooooooh wat is dat mooi zeg!!! I'm in love : )))

enne... Vind het shit om te zeggen, ben morgen precies 10 wkn en ik ga dus mijn 11e zwangerschapsweek in. En mijn energie komt terug, en ik ben dus nu al voor de 4e dag niet meer misselijk. Heb alleen nog pijnlijke borsten, en nog wel wat moe in de middag, savonds koud maar that's it. Ik ben zo dankbaar dat ik op zich door deze 10 weken goed er doorheen ben gewandeld ook al was ik een paar keer flink ziek en brak, ik mag niet klagen. En zeker niet in vergelijking met de zw van mijn zoontje. En mijn buik groeit : ))) trotse mama hier!

Geplaatst

Eerst even mijn berichtje en plaatje van vandaag, en dan ga ik bijlezen.

Hier weer een goed gekeurde baby Ties. Nekplooi was mooi dun, dus dat zag er goed uit. Het moet natuurlijk nog gecombineerd worden met de bloeduitslag, maar het beeld was in elk geval goed. Binnen een week de uitslag.

Morgen ben ik 12 weken en toch nog vandaag een inwendige echo gehad. Daarop was de nekplooi veel mooier te zien. Dus als je denkt van de inwendige echo's af te zijn, dat kan dus tegen vallen.

Komt ie:

[ATTACH]5803[/ATTACH]

Over twee weken weer controle, maar dan alleen bij de arts, dus geen echo. Het lijkt er nu op dat de echo's voor mij een beetje over zijn tot de 20wk GUO. Poehhhh, acht weken zonder echo. Gelukkig wordt wel het hartje geluisterd bij de arts, maar een echo is wel echter. Misschien toch nog ergens een pretecho afspreken.

2015.png

Geplaatst

Kim wat fijn dat je geen blaasontsteking hebt. Hou het goed in de gaten hoor. Want door de zwangerschap kan dat heel andere klachten geven. Mijn huisarts drukte me op het hart om direct langs te komen als ik ook maar iets dacht te voelen.

Hope, mooi he dat hartje. In het zkh lieten ze het vandaag ook even horen en dat is wel duizend keer mooier dan je het thuis kunt horen. Echt dikke tranen daar bij de echo.

Helpt de Angelsound je een beetje in meer vertrouwen hebben? Ik hoop het voor je, want het is zo naar dat onzekere. En ook nog gefeliciteerd met de mooie echo! Als je via ICSI zwanger bent, heb je volgens mij gewoon recht op een GUO ipv een SEO.

Mijn echoscopiste zei vandaag dat de placenta nog heel ver op kan schuiven in dit stadium van de zwangerschap. Bij mij ligt het nu ook voor, maar dat hoefde echt niet te betekenen dat het ook voor zou blijven. Dus nog geen stress!

Qua misselijkheid gaat het bij mij heer erg hetzelfde als bij jou. Ook sinds een kleine week bijna niet meer, maar de borsten worden wel wat prominenter in hun aanwezigheid. Met name s avonds, als ik in bed ga liggen. Ik moet ze bijna vast houden, want op mijn zij liggen doet gewoon pijn.

Wat leuk dat je buik al groeit. Hier nog nauwelijks. Aan het einde van de dag wil mij broek niet meer zo lekker dicht, maar verder niets. Ach, komt vanzelf. En ik heb al genoeg kilo's van mezelf (en het hele ICSI traject, dus als ik niet zoveel aankom, ben ik daar erg blij mee).

Anita, bizar he, al die dromen. Hier ook de meest wilde dingen. Laatste droomde ik dat ik afbrekende kiezen had en die maar in mijn bh bewaarde. Konden ze er na de zwangerschap weer in. Ieewwwww, en ik ben al zo'n tandarts-fan..... Dan toch liever jouw vliegende ara.

Ik hoop dat de nieuwe tabletten je inderdaad helpen, want zo ziek is echt maar niets. Ben je nog gaan werken. Of toch maar rustig thuis gebleven? Goed dat je aan de bel hebt getrokken over je spugen en misselijkheid.

Wensmama en Femmie, klinkt inderdaad leuk en gezellig die CP die jullie doen. Dat vind ik wel jammer aan het zkh, daar heb je dat soort dingen niet. Ik moet maar een leuke cursus ofzo zoeken in de hoop dat er ook wat oudere vrouwen ook zijn en niet allemaal van die jonge blommen.

Marga, dank je wel voor je lieve berichtje.

Maaike, wat leuk dat je al een wiegje hebt. Oh, ik wil ook, maar durf dat geloof ik nog niet echt. Ik krijg het wiegje waar ik zelf in gelegen heb. Ik ga er denk ik een ander hemeltje op maken, want die er nu op zit is heel donker groen. Lekker jaren zeventig, wel door mijn moeder gemaakt en al mijn broertjes en zusjes hebben er ook in gelegen. Echt leuk, ik kijk er echt naar uit om daar iets mee te gaan doen.

Oh ja, hier nog steeds heel duizelig. Maar vandaag ook een erg lage bloeddruk. Dus waarschijnlijk helpt dat ook niet echt mee in me iets beter gaan voelen. Maar, riep de student verloskunde heel enthousiast "het is heel goed voor de baby". Hahha, daar doen we het dan maar mee.

Oh, en morgen ben ik twaalf weken! Hoera!

Zo, nu het lijstje nog even updaten en dan weten jullie weer alles van me ;-)

2015.png

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Annemarie: 15 sep - 1e echo

Anita: 15 sep - 2e bezoek vk

Hope: 16 sep - 5e echo en bloedprikken voor combitest

Kim: 17 sep - 3e echo in IVF ziekenhuis

Hope: 26 sep - nekplooimeting+combitest+uitgebreid consult

Okaasan: 26 sep - controle en hartje luisteren.

Hope: 29 sep - telefonisch uitslag combinatietest

Kim: 29 sep - 2e bezoek verloskundige + echo

Maaike: 30 sep - 2e bezoek verloskundige

Anita: 20 okt - GUO

Maaike: 28 okt - 20weken echo

Wensmama: 3 nov - 20weken echo

2015.png

Geplaatst

Okaasan, wat fijn dat alles weer goed was, Ties doet het gewoon super!! En wat leuk weer zo'n foto van je wondertje!

Geniet ervan!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Wat een mooie foto okaasan! Ik hoop zo dat wij maandag ook een mooie echo hebben. Ik ben rug onrustig en kan het maar niet geloven dat ik zwanger ben. Eerst maar eens het hartje zien kloppen, misschien dat ik het dan een plekje kan geven...

Geplaatst

Okaasan dubbel gefeliciteerd!! En een prachtige echo met mooi meting, en yes, de 12 wkn voorbij! Heerlijk! Wat is een SEO eigenlijk? En wat betreft die placenta wist ik ook niet joh, wat goed. Ik hoop dat het nog verschuift, vond het bij de zw van mijn zoontje erg rot dat de placenta voor zat, mede daardoor voelde ik weinig kindsbewegingen. Ja qua misselijkheid gaat het bij mij ook stukke beter. Had de hele week nergens last van. Alleen vandaag weer de hele dag kokhals gevoel en vreselijk moe en gammel. Mijn borsten doen ook snachts zeer, hahaha ik moet ze ook bijna vasthouden want au au au!!! En dan ben ik ook nog een buikslaper. Ik moet gewoon 2 gaten in mijn matras snijden ofzo whahaha! De angelsounds geeft meer rust. Gisteravond heb ik na 10 min zoeken het hartje gevonden, en wij hebben zo'n angelsounds met 2 aansluitingen voor koptelefoons,dus mijn man hoorde het voor de eerste keer thuis. Zo bijzonder!

Annemarie komt vast goed joh maandag! Hoe laat moet je?

kim fijn dat het geen blaasontsteking is. Ik heb ook een soort spierpijn en bandenpijn lijkt het wel.

Anita en Maaike hoe gaat het vandaag met jullie misselijkheid? Anita ik droom ook bizar. Vanochtend werd ik toch zo naar wakker. Ik droomde dat ik met 25 wkn zw ons kindje verloor door gebroken vliezen. Verschrikkelijk...en daarna stond ik in een dierentuin in een kooi met een neushoorn, ehhhhh tja!

Femmie en wensmama, wat bijzonder zeg dat centering pregnancy. Heb er nog nooit van gehoord. Lijkt me mooi dat jullie met elkaar de zwangerschappen en ervaringen delen. Misschien ontstaan er dan ook bijzondere vriendschappen!

hoe gaat het met de andere meiden? Seef al een beetje bekomen dat jullie een tweeling krijgen?

ik vroeg me eigenlijk af, hoe oud zijn jullie allemaal als ik vragen mag? Heb het idee dat ik ongeveer de jongste ben? Ik ben 33 jaar

fijn weekend allemaal! Tis echt prachtig weer he! Ik ga morgen lekker bbq-en met mijn familie, en zondag een verjaardag van ons peetkindje en dan nog 2 dgn voor de echo op dinsdag : )

Geplaatst

@okaasan, yes weer een goede echo en inderdaad de twaalf weken voorbij.

@annemarie, komt vast goed met de echo maandag. Hoeveel weken ben je maandag ongeveer?

@hope, ja ik heb volgens mij ook wat last van bandenpijn. Vannacht echt flinke steken richting mijn linkerlies. Je hebt een gezellig, maar druk weekend voor de boeg. Ik ben trouwens ook 33 jaar.

@anita, vreemd dromen hoort er volgens mij gewoon bij. Ik heb van de week ook vreemd gedroomd, maar ik weet eigenlijk al niet meer waarover.

Ik ben wel nog heel erg moe en de eerste week werken na mijn vakantie was best zwaar, ben blij dat het weekend is. De misselijkheid lijkt hier ook wat te minderen. Hoop dat het zo blijft.

Geplaatst

Hey lieve dames,

Hilarisch die dromen van jullie. Goed te lezen dat ik niet de enige ben! haha...

En dat migraine erger kan zijn tijdens de zwangerschap wist ik idd niet. had me er blind op gestaard dat het wellicht helemaal over zou zijn heel die 9 maanden... Dus niet...

De misselijkheid is beter te hanteren. heb al 2 dagen niet gespuugd, wel heel vaak de neiging en eten smaakt nog nergens naar.

Heb 2 halve dagen gewerkt. Ben nu gesloopt, maar fijn dat het weer een beetje lukte.

Mooie echo weer Okasaan. Vanwaar baby Ties trouwens??

Wij noemden elke verse tp Pixel en elke cryo tp Pingu. Haha...

Morgen gaan we met schoonouders naar Prenatal en Babydump onze ogen de kost geven. Zn aan!! Hopelijk houdt ik het een beetje vol.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Ik denk dat best veel van ons hun geboortejaar in hun gebruikers naam verwerken...dat betekent dus die 33 van Hope! :-)

Ik ben 35....pff....op mijn 35ste voor het eerst moeder worden...wat had ik dat anders bedacht toen mijn barbies het ene na het andere kind kregen...

Ik ga duidelijk de goede kant op wat betreft energie en misselijkheid. Het is nog een beetje op en af, maar de misselijkheid is niet meer zo langdurig en ik spuug in ieder geval niet meer elke dag. Energie wordt iets beter. vandaag wel weer heel erg moe en dat kwam heel slecht uit omdat ik muzikale intermezzi moest verzorgen bij een boekpresentatie. Het is allemaal wel weer gelukt, maar ik ben erg blij om nu met twee op de bank te zitten.

wat ik trouwens een heel irritante zwangerschapsbijwerking vind, is dat ik zo enorm onzeker ben in het verkeer. Net te lang wachten met invoegen of oversteken of geen enkele weggebruiker vertrouwen....pffff. word ik geen betere chauffeur van...

Blijf je dat middel tegen misselijkheid slikken Anita? Ik vond er wel wat in zitten wat Hope zei: dat het best wel eens zou kunnen dat een migraineaanval veel heftiger uitvalt tijdens de zwangerschap...

Ben zo trots op mijn buikje! jarenlang heb ik zo strak mogelijke kleding gedragen en mijn buik keurig ingehouden. alles om te voorkomen dat iemand zou vragen of ik misschien zwanger was en ik ontkennend zou moeten antwoorden. En nu...trots als een pauw, terwijl het voor de buitenwereld waarschijnlijk gewoon lijkt dat ik teveel gegeten heb... :-)

Mooi dat je weer zo'n mooie echo had, Okaasan! pas met 20 weken weer mogen kijken klinkt hier ook al zo ontzettend ver weg...

En Annemarie: ik hoop ontzettend dat je na maandag een beetje meer vertrouwen krijgt!

Wij hebben ons vorige week opgegeven voor samen bevallen. Ik was er in mijn vooruitstrevendheid vanuit gegaan dat ik mijn man zo min mogelijk lastig wilde vallen met zo'n gekke cursus. Gelukkig kwam ik tot het inzicht om hem zelf eens te vragen wat hij wil....hij wil heel graag iets samen doen...het is nu alleen over zoeken naar een plek waar we terecht kunnen op de enige avond in de week dat we samen thuis zijn....samen bevallen zwolle gaat iets voor ons proberen te regelen.

Fijn weekend!

Geplaatst

Hahahaha Maaike ik zie nu pas de geboortedata's en leeftijden in de namen. Ehhhhh ooooopssss dat zijn mijn hormoontjes van vergeetachtigheid ; )

Geplaatst

Haha... Het langzame is herkenbaar... Ben soms zo dromerig.

Heb gister een patiënt een half uur laten wachten in de wachtkamer. Belde de ass of ik het druk had 'nee, hoezo...?' Weet werkelijk niet wat ik die 30 min heb gedaan... Proest!

Enne. Ik ben 36 nu. Had ik ook mooi verwacht toch best zo laat mama te worden...

Ik blijf voorlopig de primperan slikken. De misselijkheid is nog lang niet over, met name vanaf een uur of drie.

Geplaatst

@hope ik twijfel nog over die angelsound. Vanaf hoeveel weken kun je het hartje horen? Fijn datje niet meer zo misselijk bent.

Mijn geboorte jaar staat ook achter mijn naam, ik ben dan denk ik de jongste 😊 ik ben in mei 30 geworden.

@kim, jah moe! Ik ben ook echt gesloopt eind van de middag. Ik heb helemaal geen zwaar lichamelijk werk, maar toch echt moe....

@anita oooh prenatal en babydump! In kan niet wachten.... Geniet er van!

@maaike slechte chauffeur bij zwangerschap? Hihihi nooit van gehoord! Kijk maar uit jij dan!

Samen bevallen.... klinkt mooi! Ik hoop dat er een plekje zal zijn voor jullie.

Wij gaan morgen eerst met zoonlief naar zijn voetbalwedstrijd en daarna rijden we door naar een hotelletje. Zondag op visite bij vrienden die daar in de buurt wonen. Even gedachten ergens anders bij :) en dan hoop ik dat het snel maandag mag zijn! We hebben om 15.45u de echo.... Super spannend!

Op zich zijn er al heel wat mensen die het weten. We zitten natuurlijk al jaren met de wens en hebben al heel wat mee gemaakt. Wij zijn altijd open geweest hierin.

Jullie slapen vast al... fijn weekend meiden!

Geplaatst

Nope slaap niet, zojuist weer naar beneden gelopen. Kotsmisselijk en bibberend van de kou alsof het buiten 10 graden vriest, zit ik nu op een sultana te knagen en thee te drinken. Okay okay, ik heb de goden verzocht door te roepen: yaaaay ben niet misselijk meer! Grrrmpffff!Annemarie klinkt als n heerlijk weekend! Ti's zo voorbij en het komt vast allemaal goed

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden