Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@annemarie, gelukkig geen verder roze afscheiding. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste weken ook vaak wat bruine en roze afscheiding gehad, zo vervelend.

Wij willen dit keer het geslacht wel weten. Bij ons dochtertje wisten we het niet. Ik ga geen extra geslachtsbepaling doen, maar zie het wel bij de 20-weken echo.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo meiden,

lief dat je aan me denkt Hope!

Eindelijk even tijd en puf om te schrijven. moet nog een heleboel bijlezen, jeetje wat is er veel geschreven. Heb vd week geprobeerd om bij te lezen op t werk maar daar is het zo druk dat dat ook niet lukte.

Het is druk op t werk, mn zusje was een paar dagen over (woont in turkije), vriendlief kwam zondagavond thuis met de mededeling dat zn baas de deur had dichtgedaan (van een pas geopend eetcafe) dus is weer koos werkeloos en de hele week gedoe gehad om de zaken en het contract af te handelen met zn baas...zucht dat was een beetje een druppel. Verder ben ik de hele dag kotsmisselijk, zelfs snachts en af en toe wat rozige afscheiding en gewoon wel een beetje last van mn buik. gelukkig eindelijk maandag de eerste echo, zo spannend...en dan vrijdag op vakantie wat er ook gebeurd, lekker 2 weken naar mn ouders die een eigen huis in turkije hebben. vriendlief heeft dinsdag gelukkig een sollicitatiegesprek dus ik hoop maar dat alles op zn pootjes terrecht komt.

Sorry voor egopost, maar daarom ben ik dus niet of nauwelijks online geweest.

Ga proberen alles bij te lezen.

Fijne avond allemaal x

Geplaatst

Hey meiden,

Het schema kan je makkelijk bijwerken op de pc/laptop als je aanklikt dat je met meer opties het bericht wil noteren. Knippen en plakken van schema en dan kan je er van alles in bijwerken.

Als het te lastig is, haal ik de hokjes zo weer weg!

Hier gaat op de moeheid na alles prima.

Gister feestje gevierd van mijn verjaardag van 11-16. Ik was gesloopt! En dan regelden schoonmama en vriendinnen nog wel drinken enzo... Ik wilde eigenlijk alleen maar slapen. Ben schandalig verwend met allerlei bonnen voor Prenatal, mamaspul ed. Heerlijk!

Iedereen leeft ook zo mee en vind het zo fijn voor ons. Voelt heel goed. We zijn zo'n beetje de laatsten die een kid krijgen, dus aanbod en tips genoeg. Haha...

Slapen in de nacht wil niet meer zo vrolijk als eerst. Slaap wel vroeg, tegen 21 uur, maar dan om 6 uur wakker en dan slaap ik niet weer. Op vrije dagen kan ik in de middag dan even tukken, maar vaak kan dit ook niet.

Zal niet klagen, want als dat het enige is... Maar toch... Gaaaap!

We hebben al een kraamzorg uitgezocht, maar aanmelden moet nog. Gaan voor Kraamzus - hun visie en aanbod spreekt ons erg aan.

Moet manlief nog beetje enthousiast maken voor cursus Samen Bevallen, maar dat lukt vast wel!

@Annemarie: wat spannend zeg! Zo herkenbaar die onrust en onzekerheid hier op het forum... Je bent 'gelukkig' niet de enige ;-)

Alles oké met de andere dames??

Fijne luie zondag allemaal!

Geplaatst

Oh Annemarie, wat ontzettend fijn dat het gestopt is. Gewoon een klein adertje gesprongen dus.

Hee minoes ook aan de Tapatalk-banner. Ziet er gezellig uit, al die banners die nu verschijnen.

Seef, wat een gedoe op het banengroei bij jullie thuis. Had jij niet ook pillen gehaald tegen de misselijkheid? Helpen die je niet?

Anita, nog gefeliciteerd! Ellendig he die moeheid. Ik kom ook nergens aan toe, want zo snel ik iets doe, sta ik na een half uur te trillen op mijn benen van de vermoeidheid en de misselijkheid komt dan ook direct opzetten.

Hier echt een totale offday. Zo erg dat we bij vrienden langs waren en ik niet eens durfde te vertellen dat ik zwanger ben. Heb het dus ook niet verteld. Ik kan me vandaag alleen maar voorstellen dat we donderdag bij de echo slecht nieuws krijgen, en dat filmpje speelt zich ook telkens af in mijn hoofd. En dat beeld krijg ik maar niet uit mijn hoofd. Zo ellendig. En er is echt geen reden voor. Geen krampen (wel in mijn darmen), geen bloedverlies, nog steeds dood en doodmoe. Kortom niets om me zorgen om te maken. Maar dat doe ik dus wel. En ik had zo besloten om na de vorige echo te gaan genieten, maar vanaf vandaag lukt dat echt niet meer. Die twee weken tussen de controles voelen echt als maanden. En ik weet het dat iedere twee weken al echt heel vaak is. Ondertussen maak ik me weer zorgen dat ons kindje daar dan ook weer van alles van mee krijgt en zich niet welkom voelt en het zometeen daardoor mis gaat. En ja, ook daarvan weet ik natuurlijk dat het totale onzin is.

Kortom, niet lekker in mijn vel, vreselijk onzeker en daardoor best wel een beetje verdrietig. Bleggghhh.

Sorry voor mijn gemekker.

2015.png

Geplaatst

wat knap dat je je "gemekker" onder woorden weet te brengen Okaasan! Het is natuurlijk geen gemekker, want het is helemaal niet gek dat je het zo nu en dan heel moeilijk hebt...

Al die nare herinneringen horen ook gewoon bij jou.

Ik hoop dat je je kindje wonderbaarlijk snel gaat voelen!

over voelen gesproken: Sinds vrijdag voel ik goed dat mijn baarmoeder aan het groeien is. Ik voel hem tegen mijn schaambeen drukken en tijdens het lopen tegen mijn blaas. Net met fietsen deed het gewoon pijn. Dinsdag maar eens navragen bij de verloskundige. Pijn is een waarschuwing maar om nu al te gaan stoppen met fietsen is natuurlijk een beetje te gek...

Ik hoop dat we met zijn allen heel lekker gaan slapen vannacht.

Geplaatst

Oh Okaasan, ik begrijp zo goed wat je bedoelt.... Alsof je mijn gedachten en gevoel op papier hebt gezet...

Weet je wat ik nu doe om mezelf even tijdelijk gerust te stellen? Ik heb foto's gemaakt van pagina's van bijvoorbeeld VK-praktijken waarop staat dat de kans op een miskraam na het zien van een kloppend hartje met 8 weken nog zeer klein is. (Bij sommigen staan percentages) Ik weet dat t alsnog mis kan gaan maar het lezen van die woorden stellen me op dat moment even gerust....

Sterkte met die rottige gedachten en gevoelens, hoop dat ze snel op de achter grond verdwijnen.

Geplaatst

Okaasan meid ik snap je helemaal! Morgen heb ik weer een echo, de laatste in het ivf centrum en dan wordt ik daar ontslagen. Bij mij spookt ook steeds door mijn hoofd: het hartje zal toch nog wel kloppen? Mijn man wordt knettergek van me want ik vraag wel 10x pd aan hem: het zal toch wel goed zitten? Als je al zoveel hebt meegemaakt is het verschrikkelijk moeilijk om vertrouwen te houden. Maar probeer het toch maar wel. Zoals Minime in haar voorbeeld gaf: de kans op een mk is maar 3%. Dus 97% dat het wel goed gaat! We hebben gewoon domme pech gehad, en over zo'n 7 maandjes hebben we ons wondertje in onze armen. Geloof daarin vrouwke, ik hoop ook dat je snel je kleintje voelt bewegen.

Geplaatst

Hey dames,

Wat weten jullie het steeds weer mooi te verwoorden, het heen en weer geslingerd worden tussen blijdschap en onzekerheid. Zeker voor diegenen met een verleden vol teleurstellingen, het is jullie zo gegund dat het deze keer goed gaat! Ondanks kwalen en hier en daar wat roze-verlies zijn we vooralsnog allemaal nog op weg naar de komst van onze wondertjes in maart/april. We gaan het zo houden meiden!

Annemarie, ook bij mij af en toe wat roze-verlies bij het afvegen de laatste dagen. Ik probeer me er niet al te druk om te maken. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik in week 7, 8 en 9 ook regelmatig last gehad van bloedverlies (erger dan nu) en toen is het helemaal goed gekomen. Fijn dat het bij jou gestopt is!

Seef74, rot dat je vriend zijn baan is verloren. Bah, dat komt extra vervelend uit nu. Hopelijk vindt hij gauw een leuke nieuwe job. Maar eerst lekker op vakantie met z'n 3-en. Vandaag heb je de eerste echo, toch..? Heel veel succes!!

Nog 1 dag wachten en dan mag ook ik voor de eerste echo naar het ziekenhuis. Pff, spannend zeg. Echte zwangerschapsklachten heb ik nog weinig. Wel ben ik al een week grieperig. Moe, verkouden, stem kwijt, spierpijn, bleeeh. Wel nog net zodanig dat ik aan het werk kan blijven, en dat is maar goed ook. Het is hier schreeuwend druk en na deze week ben ik 2 weken vrij ivm vakantie. Heerlijk, daar ben ik erg aan toe na een superhectische zomer. Even gas terug nemen en lekker uitrusten bij mooi weer, dat is het plan. Maar goed, eerst morgen hopelijk het hartje zien kloppen. @Minime, het is fijn om te weten dat daarna de kans dat het alsnog misgaat maar héél klein is.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

@simone, spannend hoor morgen! Hoeveel weken ben je dan? Ik moet nog 2 weken wachten...

Vandaag heb ik mvm op bezoek gehad en mag gaan plassen in de kannen 😊 was toch nog even gespannen bij de test, maar hij was knal roze! 148fb0a5d0d40a06d8b78ae320cc86b3.jpg

Geplaatst

@seef, wat balen zeg van je vriend. Hopelijk vindt hij snel weer ander werk. Hoe is je echo geweest vandaag? En heerlijk vooruitzicht nog vakantie. Wij zijn aan onze laatste week vakantie bezig.

@anita, nog gefeliciteerd! En die moeheid zo herkenbaar.

@okaasan, hopelijk vandaag weer een wat betere dag voor jou, maar met jouw voorgeschiedenis kan ik me heel goed voorstellen dat je niet veel vertrouwen hebt. Maar dit beentje blijft gewoon bij jullie, dat moet gewoon.

@maaike, ik voel soms ook steken boven mijn schaambeen en ook in mijn liezen. Hoort erbij, je baarmoeder rekt op en dat voel je ook in je banden. Ik denk dat je echt niet hoeft te stoppen met fietsen. Bij mijn eerste zwangerschap zat ik met 38 weken nog op de fiets.

@hope en Simone, jullie morgen ook een echo. Ik heb morgen ook eindelijk mijn eerste echo.

@annemarie, mooie test van MvM. Ik ga me na morgen aanmelden als de echo goed is.

Ik ben vandaag niet vooruit te branden en ook veel misselijk. Vooral warm eten staat me erg tegen. Net toch maar wat gegeten, want mijn dochtertje moet ook eten en ik kan dan natuurlijk niet zeggen dat ik niks eet. Zij weet nog niet dat ik zwanger ben, dus kan haar ook niks uitleggen. Morgen als we hopelijk een kloppend hartje hebben gezien ga ik het haar vertellen. Ik moet morgen nog tot 14.00 uur wachten, bleh.

Geplaatst

Vandaag naar de verloskundige geweest!!!

Het hartje was eerst niet te vinden. Ze merkte wel op dat mijn baarmoeder al flink aan het groeien is (voel ik zelf ook!). Hierna echo gekregen om hartje toch te zien. het klopte als een dolle!!! En Pixel lag met zijn beentjes te trappelen. Ze leken best heel lang. Hadden we lol om, want manlief is 2 meter 6 cm lang ;-)

Had er totaal geen zorgen om, want voel me onafgebroken zeker in het zwanger zijn, maar het zien van het wurmpje is toch heel fijn!!

Over twee weken mogen we weer komen en dan hopelijk een luid klinkend hartje door de kamer heen.

Vandaag flinke steken in onderbuik bij hoesten of hard lachen. Dat heb ik wel vaker en zal wel een goed teken zijn. Ik las net al over de banden. Zo voelt het ook wel.

Ik zie ook al iets van een lichte streep over de onderbuik ontstaan. Dolblij met al deze tekenen :-)

Op naar allemaal mooie echo's en kloppende hartjes!!

Ik ga zo tukken, kan de oogjes niet meer openhouden...

Geplaatst

Meiden, wij zijn hier in totale shock...en ontkenning. Vanmiddag onze 1e echo in het amc gehad. Alles ziet er prima uit en onze babies liggen goed op schema...ja jullie lezen het goed, het zijn er nl. 2... omg

Succes voor de meisjes die morgen een echo hebben!

Geplaatst

@kim wat vervelend dat je zo misselijk bent! Hoe oud is je dochtertje? Su6 morgen met wachten... maar voor je het weet is het 14.00u!

@anita, jeetje wat spannend zeg dat je geen hartje kon horen! Fijn dag het toch bevestigd werd met een echo :) die steken herken ik ook! Vooral als ik op bed lig en opeens moet hoesten... echt een velle steek die dan ook snel weer wegtrekt.

@Seef, wauw!!!! Wat ontzettend gaaf zeg! Dubbel gefeliciteerd 😊 had je ook een tp van 2?

Geplaatst

Wauw Seef: wat een prachtige verassing! Dat is even schrikken wellicht, maar gewoon dubbele pret!!

Geplaatst

@anita, dat was wel even schrikken denk ik dat ze het hartje niet konden vinden. Maar gelukkig alles goed.

@seef, wow een tweeling. Hadden jullie er twee laten terugplaatsen?

@Annemarie, ons dochtertje is 3,5.

O ik ben op van de zenuwen. Was het maar al 14.00 uur.

Geplaatst

Wauw Seef!! Twins!!! Gefeliciteerd! Misschien dat je daarom zo erg misselijk bent? Oh leuk hoor!

anita fijn dat je een goede echo had! De 12 wkn bijna voorbij toch?

Simone en Kim, veel succes rn plezier met jullie eerste echo! Komt goed!

Ik ook zo ontzettend zenuwachtig, heb om half 11, wat als het hartje gestopt is...pffff

Geplaatst

Kim en Hope: ik zal aan jullie denken, maar er klopt vast een mooi hartje!!

En ik ben nu op 1 dag na 13 weken.

Geplaatst

Kim, simone en hope heel veel plezier vandaag bij de echo en sterkte met wachten... ik moet nog 2 weken wachten! Misschien moet ik toch iets gaan verzinnen dat ik eerder terecht kan😊

Geplaatst

Seef! Wow, van harte. Wat superspannend! En een tweeling zwangerschap misten we hier nog, dus het moest er bij iemand van komen. haha. Zijn jullie al een heel klein beetje bekomen van de shock?

Hope denk aan het lijstje van Minime. De kans dat het mis gaat is klein na een mooie echo (en oh, wat is dit makkelijk om tegen iemand anders te zeggen.) Fijn dat je al in de ochtend mag komen.

Kim ook heel veel succes vandaag. Ga je eigenlijk naar de vk of nog de IVF-afd?

Anita, wat een spanning. Maar gelukkig met goede afloop. Ik geloof dat ik er in zou blijven. Pfffff.

Krijg je ook al een buikje als je baarmoeder al zo hard groeit?

Jeeee Annemarie, dat is een mooie test. Nu lekker piezen

Simone ook een hele mooie dag vandaag!

Dank jullie wel voor de opbeurende berichtjes. Dat helpt zeker en zulke lijstjes ook MInime. En ik kende dat lijstje wel, maar het is altijd goed om die af en toe weer onder je neus geschoven te krijgen. "Fijn" om te horen dat het allemaal erg herkenbaar is bij velen, alhoewel het natuurlijk strontvervelend is als je er last van hebt.

Gisteren wel weer een iets betere dag, dus dat was fijn. Ik voel me ook wel een stuk beter, alhoewel ik gisterochtend om 11uur 's ochtends toch al weer lag te slapen tot half twee. Echt ongelooflijk hoe moe je kan zijn. En vooral hoe belabberd ik word als ik moe ben (dan val ik telkens bijna flauw, terwijl al mijn bloedwaarde en bloeddruk wel goed zijn).

2015.png

Geplaatst

Jeetje oskaasan dat je er zelfs bijna bij flauwvalt! Doe je rustig aan en luister goed naar je lichaam.

Ik heb nog steeds geen zwangerschapsklachten. Dat maakt mij echt onzeker. Gisteravond had ik wat last van opvliegers wat ik ook heb voor ik ongesteld wordt... ik wordt soms echt gek van onzekerheid. Mijn man ook van mij zo langzamerhand hihihi 😊

Geplaatst

Kim, Sinone en Hope: veel plezier vandaag en succes met de soanning komt goed! Ik duim!

Seef: wow, wat ongelooflijk bijzonder!!! Snap heel goed dat jullie in shock zijn... Hoop dat die nu een beetje is gezakt en jullie ervan kunnen genieten?

Okaasan, is een goed teken he, dat moe zijn! (niet zo leuk natuurlijk, maar t is voor t goeie doel)

Misschien dat mijn berichtje je ook weer wat kan opbeuren want ik voelde me precies zoals jij en ik heb net de 4e (!) echo gehad met 10w2d en t zag er mooi uit! Kleintje lag lekker te bewegen, met z'n armpjes te zwaaien en beentjes te trappelen! En we hebben t hartje gehoord! Nou, de sluizen gingen open hoor! Pfff.... Opgebouwde spanning kwam er even uit hahah

Net mezelf maar een doos donuts cadeau gedaan, hebben we wel verdiend

Mooie dag ladies!!

Geplaatst

Oh goed zeg Minime! Had jouw echo even over het hoofd gezien.

Goed dat jij jezelf tracteert!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden