Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]MInime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]annemarie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]datum[/TD]

[TD]onderzoek[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]8 sept[/TD]

[TD]intake vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]okaasan[/TD]

[TD]11 sept[/TD]

[TD]4e echo / nekplooimeting[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]hope

annemarie

Kim

maaike[/TD]

[TD]9 sept

15 sept

17 sept

30 sept[/TD]

[TD]4e echo / intake gynae

1e echo

2e echo

2e bezoek verloskundige[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]anita[/TD]

[TD]20 okt[/TD]

[TD]guo[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag precies 8 weken zwanger ladies, whoehoe! De koffers zijn gepakt, vannacht gaan we voor 11 dagen op vakantie. Heerlijk, lekker uitrusten. Het wordt vast de luiste vakantie ever, haha. Onze kleine meid houdt ons natuurlijk wel lekker bezig.

Meiden, veel succes hier. Ik meld me weer na terugkomst. Zwaai zwaai!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Simone fijne vakantie!!

ja heel apart hoe ieder zh z'n protocol heeft met die bollen. Ik mocht stoppen met die flamoessnoepjes toen ik 6 wkn zw was. Maar wilde zelf door gaan tot de 12 wkn, maar echt die dingen komen m'n neus uit wat een ranzige troep! Nog 2,5 week.

Moet even zeuren sorry meiden. As dinsdag heb ik weer een echo maar dan bij de gyn, heb ook gelijk een intakegesprek, bloedprikken en afspraken maken voor de 12 wkn echo en combinatietest. Ik leef echt van echo naar echo toe. Ik ben zo ontzettend bang voor een missed arbortion. Bij de zw van mijn zoontje was ik zo onbevangen en maakte me nergens zorgen over, maar nu... Pfff en dan word ik daar weer verdrietig van. Slaat nergens op. Verder ben ik zo vreselijk moe moe moe, en als ik snacht slecht slaap wat bijna elke nacht is ben ik de dag erna zo beroerd en misselijk. Hoop dat het snel over is want ben echt een dweil zeg. Ik heb ook steeds pijn in mijn schaambot en soort van spierpijn in mijn buik en steken in mijn liezen hebben jullie dat ook?

maargoed, ik ga. Nu maar even de bedden verschonen, wassen, strijken, toiletten schrobbend douchen, blegh!

hoop dat jullie een betere zondag hebben haha!

Geplaatst

Hey hope. Ik herken veel in wat jij zegt. Toen ik zwanger was van mijn zoon 7 jaar geleden was ik alleen maar blij. Alsof ik er helemaal niet mee bekend was dat het ook wel een fout kon gaan. Nu ben ik zo bang. Elke keer als ik naar de wc ga is voor mij stress. Ik bespeur mijn wc papiertje dan goed of ik ook wat zie. Om gek van te worden!

En moe? Ik ben echt gesloopt! Als het lukt, slaap ik 's middags 1 of 2 uurtjes.

Nog een week wachten en dan eindelijk de eerste echo! Dan ben ik 8.1 weken. Was het maar al zover... ik hoop als ik een kloppend hartje zie dat ik wat rustiger wordt en er meer in ga geloven. 😊

Geplaatst

Hey lieve dames.

Wat een onzekerheid voor jullie! Wat naar dat het nu zo speelt. Als de eerste goed is gegaan, waarom zou het nu anders zijn? Hopelijk gaat het genieten na een goede echo meer de overhand krijgen!

Mijn weekend was ook prut, maar omdat ik wederom veel heb gespuugd en enorme hoofdpijn heb gehad. Het was net zo lekker rustig in mijn lijf. Vandaag ook maar ziek gemeld bij mijn cliënten. Even kalm aan doen.

In deze periode daalt mijn HCG nu weer. Misschien dat mijn lijf daar zo op reageert?

Ondertussen geen kilo nog aangekomen, maar wel best een buikje al.

Geplaatst

iemand schreef het al ergens de afgelopen dagen: de wachtdagen na een punctie zijn een hel, maar na een positieve test breekt er een periode aan die nog veel spannender is en ook nog eens veel langer duurt...

ellendig! Over broekloeren en wcpapier staren...ik verwacht eigenlijk niet dat dat nog over zal gaan tijdens de zwangerschap.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik bijna twee weken lang gehuild, ik was zo ontzettend bang om het weer kwijt te raken. verlammend werkte die angst en toen ging het ook nog echt mis. Ik denk nog altijd dat een zesde zintuig me daarop voorbereid heeft. gek genoeg heeft de miskraam me wel geholpen bij het vervolg van de IVF behandelingen: ik wist nu immers dat zwanger worden wel kan! Bij deze zwangerschap was ik veel voorzichtger, durfde nauwelijks te hopen dat het goed zou gaan, maar ik was wel emotioneel stabieler. Toen de kwaaltjes overtuigender werden groeide het besef dat het misschien best wel eens goed zou kunnen komen. Of het echt goed komt, weten we natuurlijk pas als we over dik een half jaar een gezond kindje in handen houden. En ook dan is er vast genoeg om weer bang voor te zijn.

In ieder geval: vandaag is het voor mij: dagdag 1e trimester! hallo 2e trimester!

Ik zit enorm te wachten op het stralend, blozend en energiek zwanger zijn wat de boekjes daarbij beloven!

Nog steeds heel veel misselijk. de emestafene laat ik inmiddels liggen, ik heb niet meer het gevoel dat ik er baat bij heb. Mijn energie wordt wel langzamerhand beter. Ik begin me weer te ergeren aan het inmiddels erg rommelige en vieze huis. Twee maanden lang heeft het me, waarschijnlijk uit zelfbescherming, nauwelijks iets kunnen schelen.

Gisteren hebben we de aanstaande babykamer leeggehaald. Het is een kamertje met een schuin dak en omdat we hopen onze meubeltjes op marktplaats te kunnen scoren, moeten we wel even weten wat we er kunnen plaatsen. Alle lieve cadeautjes die we de afgelopen weken gekregen hebben liggen er te pronken. Ik krijg ook zulke lieve reacties van leerlingen en ben steeds weer helemaal verrast door de reacties die ik vooral van mijn mannelijke collega's krijg! Zo lief en attent!

Ik ben zo ontzettend blij, dankbaar en trots dat mijn man en ik dit toch mogen meemaken!

Geplaatst
In ieder geval: vandaag is het voor mij: dagdag 1e trimester! hallo 2e trimester!

Ik zit enorm te wachten op het stralend, blozend en energiek zwanger zijn wat de boekjes daarbij beloven!

Hhahahahhaha, ik moet hier echt vreselijk om lachen. Ik help het je hopen dat het klopt, want ik zit hier ook met smart op te wachten. Ik zou het liefste nu weer in bed kruipen.

Maar ok gefeliciteerd! Je bent al op een derde van je zwangerschap!

Wat ontzettend naar dat velen hier zo'n miskramen verleden hebben en dat dat zo onzeker maakt. Ik heb afgelopen echo ook echt liggen janken toen een bewegende baby Ties in beeld kwam. De echoscopiste kon niet eens meer door echoën, want er was door mijn gehuil niets meer te zien en ze zei direct dat ze niet in de gaten had dat ik zo zenuwachtig was. Ben zo blij dat ik nu na een week al weer mag. Hier leven we dus ook (beiden!) heel erg van echo naar echo.

En eergisteren lukte het voor het eerst om het hartje te horen met mijn eigen doppler. Ook weer bijna tranen. Nu mogen we iedere avond samen even luisteren. Echt mooi om te horen. En een paar seconden is echt al genoeg.

Ik hoop dat ik in na de twaalf weken wat minder onzeker word, omdat dat toch een soort magische grens is. Maar mijzelf kennende.....

Hope, hier geen pijn of krampen. Ik voel juist eigenlijk bijna niets, behalve dat ik heel belabberd en moe ben. In week 7-8 had ik wel telkens een soort spierpijn in mijn buik. Maar dat is weer over gegaan. Maar het lijken me geen rare dingen. Maar als je ergens over twijfelt, gewoon bespreekbaar maken bij je zkh of vk. Hebben ze geen verpleegkundig spreekuur in jouw zkh? Bij het WKZ kan je altijd bellen.

Ik las net wel allemaal van die zwangerschapskalenders op internet (wat en hoeveel groeit er allemaal deze week), en daar las ik ook dat je je baarmoeder nu heel goed zou kunnen voelen groeien. Nou niets dus bij mij, maar bij jou dus wel. Ik denk dus dat je je er geen zorgen over hoeft te maken.

Geplaatst

O dames, wat een onzekerheid hier. Zelf ben ik op het moment juist erg positief. Ik hoop dat jullie ook snel vertrouwen erin krijgen dat het goed gaat.

Ik ben vanmiddag bij de vk geweest en we hebben weer een echo gehad. Alles was goed, hartje klopte en het kindje "zwaaide" zelfs naar ons.

Wel heb ik net de ha gebeld voor Emesafene zetpillen, omdat ik aan het eind van de middag en 's avonds vaak misselijk ben en ik moet vanaf morgen weer gaan werken, dus dan wil ik wel wat achter de hand hebben voor het geval dat het te erg wordt.

Hier nog even onze hummel.

[ATTACH=CONFIG]5791[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5792[/ATTACH]

Geplaatst

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]MInime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]annemarie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]datum[/TD]

[TD]onderzoek[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]okaasan[/TD]

[TD]11 sept[/TD]

[TD]4e echo / nekplooimeting[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]hope

annemarie

Kim

Kim

maaike[/TD]

[TD]9 sept

15 sept

17 sept

29 sept

30 sept

[/TD]

[TD]4e echo / intake gynae

1e echo

3e echo in IVF ziekenhuis

2e bezoek verloskundige + echo

2e bezoek verloskundige[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]anita[/TD]

[TD]20 okt[/TD]

[TD]guo[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Oh Kim: wat een knapperd ook!

Fijn dat je zo positief bent!

Die misselijkheid aan het einde vd middag is heel herkenbaar. Vervelend... Heb altijd zin in eten en drinken, maar sinds ik zwanger ben smaakt niets meer... Ben dat gespuug wel echt zat. De emefasene helpt me nu ook niet echt meer.

Geplaatst

Mooie echo's Kim! Fijn dat je zo'n posi gevoel hebt, ben jaloers ; ) wil ook genieten. Ik mag morgen weer, brrrr

Anita ik ben ook altijd smiddags vanaf 15:00 u misselijk tot ik naar bed ga en soms de rest vd nacht. Hoe gaat het vandaag met je? Gek dat je nog steeds alles eruit gooit terwijl je hcg daalt. Ik had juist andersom met zw van mijn zoontje. Niet meer misselijk. Goed van je dat je vandaag even ziek heb gemeld. Gelukkig heb ik nog niet hoeven overgeven, hangt er steeds om, jak!

Maaike yaaaay hello 2e trimester wat fijn! En ook super dat jouw collega's zo lief zijn. En wat goed zeg, meer energie! Lekkahhh! ; )

Okaasan voor mij is die 12 wkn ook een magische grens en dat duurt nog zoooooo lang...ik zit op het moment tussen wal en schip. Ben ontslagen uit het umc Utrecht op de ivf afd. en morgen voor het eerst naar de gyn/vk voor intake, echo en afspraken voor combinatietest. Ik hoop dat ik morgen telnrs mee krijg dat ik die kan bellen als er wat is.

annemarie ook zo moe he. Pffff! Ik hoop dat de week voorbij vliegt en een super echo hebt maar dat komt goed hoor!

ondertussen ben ik al ver in de toekomst aan het kijken. Volgend jaar december wordt ons zoontje 4 en gaat naar de basisschool. We zijn nu al een basisschool aan het zoeken en hebben er ook een gevonden met aansluitende bso. Binnenkort een afspraak om te kijken en sfeer te proeven. Dan ook nog over nagedacht welke Kdv de baby gaat en een proefberekening via de belastingdienst gemaakt hoeveel we moeten bij betalen. Een hele nieuwe wereld gaat ineens op wat betreft scholen. Gelukkig valt het bij betalen redelijk mee.

ik kon me vanochtend trouwens niet inhouden en heb de angelsounds geprobeerd en na 5 min vond ik de hartslag van de baby dwars door mijn hartslag heen galopperen, en daarna floep weer weg en kon het ook niet meer vinden. Deeeeeep down weet ik dat het goed zit... En toch schijt ik weer in mijn broek voor morgen....

Geplaatst

Okaasan: dat wordt morgen een pracht van een echo! Bijzonder dat je het hartje al hebt gehoord.

Vandaag veel hoofdpijn, hele dag geslapen en flink misselijk. En dat terwijl het al 3 weken heel goed ging. Idd gek. Ach nou ja , als dit alles is...

Maandag weer naar verloskundige.

Geplaatst

Oh Kim, wat een mooie plaatjes. Ik vind die van boven echt heel leuk. Ik heb alleen maar plaatjes van opzij, maar vind die als jij hebt eigenlijk veel leuker. Vervelend dat je nu misselijker lijkt te worden. Helpen de pillen? Ik ben echt minder misselijk vanaf deze week.

Hope veel plezier met de echo. En als je gisteren het hartje gehoord hebt, dan is het gewoon goed. Ga je naar een vk of in een zkh onder controle?

Anita, ik heb geen echo vandaag, dat is hope. Ik mag overmorgen. Heb er erg zin in, even naar baby Ties kijken. Maar ook wel spannend, want het is ook de nekplooimeting.

Wie had ook al weer de tabel gemaakt? Zullen we het onderste lijstje gewoon weer als een lijstje maken? Want nu is alles heel erg door elkaar in Tapatalk, je kunt er echt niets van brouwen. Dat is jammer. Ik wil het wel even netjes onder elkaar zetten. Is dat goed?

2015.png

Geplaatst

Okaasan: prima als je het lijstje weer in oude versie maakt hoor. Het is idd een rommeltje zo.

Vandaag weer aan het werk, maar het wil voor geen meter. Misselijk en migraine... Bleegh... Alhoewel gesprekken wel afleiding geven. Maar even kijken hoe lang ik het volhou.

Geplaatst

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Hope: 9 sep - 4e echo / intake gyn

Okaasan: 11 sep - 4e echo / nekplooimeting

Annemarie: 15 sep - 1e echo

Kim: 17 sep - 3e echo in IVF ziekenhuis

Kim: 29 sep - 2e bezoek verloskundige + echo

Maaike: 30 sep - 2e bezoek verloskundige

Anita: 20 okt - GUO

Geplaatst

Hee Anita, iedere keer als ik die GUO van jou zie staan, verbaas ik me er over, want ben je al zo ver dan? Klopt natuurlijk wel, want je bent de eerst uitgerekende.

Maar heb je tot die tijd helemaal geen andere controles? Pffff, hoe hou je dat vol zeg!

Geplaatst

Haha... Moet wel lachen om je Okaasan!

Ik ga maandag 15/9 en begin okt nog naar de vk om hartje te luisteren.

Op zich ook wel genoeg zeker gevoel om te wachten tot de guo.

Maar toch nu vandaag...

Ben weer ziek van werk gegaan. Moet weer zo spugen en ook de migraine is weer terug.

Werd net toch wat ongerust, alhoewel mijn buik verder rustig is en geen raar vaginaal gedoe...

Pixel zorgt gewoon voor de nodige onrust denk ik.

Ben letterlijk spuugzat van het spugen!! Bleegh!!

Geplaatst

Gelukkig ben ik weer gerustgesteld ;-)

Vervelend dat je je zo belabberd voelt en dat dat onzeker maakt. Ik probeer me zelf inderdaad ook voor te houden, geen krampen, geen bloed, geen andere gekke dingen; dan gaat het goed met baby Ties. Maar die mantra werkt lang niet altijd hoor.

Sterkte ermee!

2015.png

Geplaatst

Jeeeeejjjj! Alles is weer goed met de kleine! Ben vandaag 9+4 en op de echo 9+6. Ons kruimeltje lag vrolijk te bewegen en de echoscopiste liet zelfs even het hartje horen. Oooooh wauw wat was dat mooi! Zoooooo mooi!! Had de tranen in mijn ogen van puur geluk : )))

vandaag dus voor het eerst bij de gynaecoloog, een vrouw en wat is zij toch een fijn mens zeg! Zo begripvol, zo behulpzaam, ook haar assistente. Ik blijf tot mijn bevalling onder controle bij haar. Volgende week mag ik nog een echo ter geruststelling. En 26 sept de combi test en uitgebreide echo. De 26ste krijg ik ook trouwens te horen of wij ook een GUO mogen ipv 20 wkn echo. Hoogstwaarschijnlijk wel. Vanaf de 12e zwangerschapsweek heb ik elke 2 weken controle voor geruststelling. En als ik geluk heb doet de gynaecoloog ook onze bevalling. Ik heb een traumatische bevalling van ons zoontje achter de rug dus we doen alles zoals wij het willen, vaginaal bevallen zonder wee opwekkers of andere medicatie, zonder inleiden, wel met ruggeprik. En als blijkt dat ook maar iets stagneert bijv ontsluiting is het direct ks. Geen discussie over mogelijk! Bij de vorige zw had ik 17 uur lang een weeenstorm!!! Hel!! Ze drukte nog op mijn hart dat ik zelfs 2 wkn voor uitgerekende datum nog voor ks kan kiezen.

morgen ga ik een pretecho plannen bij 15 wkn voor geslachtsbepaling en ook de kraamzorg regelen. Oja er is wel 1 shit minpuntje...,.placenta ligt voor.....zucht..., hoe is het mogelijk, voor de 2e keer!! Gelukkig heb ik de angelsounds ; )

goed ik ga het lijstje even aanvullen.

oh Anita wat erg dat je zo ziek bent joh! Hoop voor je dat het snel beter gaat!

Geplaatst

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Hope: 16 sept 5e echo en bloedprikken voor combitest

Hope: 26 sept nekplooimeting+combitest+uitgebreid consult

Hope: 29 sept telefonisch uitslag combinatietest

Geplaatst

wauw Hope! klinkt heel goed en voortvarend allemaal!

fijn dat jullie allebei zo goed in de gaten worden gehouden!

Wat heerlijk Okaasan dat je thuis het hartje hebt kunnen horen!

Arme Anita, ik hoop dat deze terugval heel snel voorbij is en zich niet meer laat gelden. Zou het ook kunnen dat je vorige week te druk bent geweest?

Vanochtend heeft mijn man een wiegje opgehaald wat we via marktplaats hebben gescoord. Het staat nu in het kamertje. Stoel ernaast en een paar keer per dag loop ik er even binnen, even dromen. Ik kan nog maar moeilijk geloven dat het echt zover is. Er zaten roze lakentjes en dekentjes bij dus we zullen zien of we die nodig gaan hebben. :-)

Ik zal nog even onze 20 weken echo in het schema zetten.

Ik lijk me echt beter te gaan voelen! Durf nog niet te vroeg te juichen... buik wordt ook echt dikker. Dat levert wel bijna non-stop buikpijn op. Maar omdat het echt niet in de buurt van mijn baarmoeder zit is het niet heel verontrustend en beter te dragen dan die ellendige misselijkheid.

Geplaatst

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Maaike: 28 okt 20weken echo

Geplaatst
Even een kort ego berichtje, dan reageer ik morgen weer op iedereen.

We hadden een mooie echo, geen nekplooi, want daarvoor waren we een week te vroeg. Lekker snugger van het zkh. Nou ja, nu volgende week terug, helemaal niet erg.

Maar baby Ties gaat als een dolle, bewoog heel veel en ligt inmiddels twee dagen voor op groei.

Morgen 11 weken!

[ATTACH]5785[/ATTACH]

2015.png

Hoi okaasan wat een mooie echo heb je gehad. Van harte gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap en alles wat daar bij komt... kleertjes kopen, meubeltjes uitzoeken, kinderwagens testen. Of een kinderwagenrace organiseren . Kortom ik wens je een super goede zwangerschap en super gezond kindje toe! Liefs marga

ticker.png

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Maaike: 28 okt 20weken echo

Wensmama: 3 nov 20weken echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden