Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@okaasan, wat vervelend dat je zo slecht slaapt. En ik vind lekker thuis ook ok. We gaan wel nog wat leuke dingen doen, zoals morgen naar de Efteling. De echo is overigens pas zo laat, omdat onze vakantie ertussen zat. Ik ben dan ruim 8 weken zwanger.

@hope, ik wacht gewoon tot dinsdag voor de echo. Ik heb dan namelijk een ook een afspraak bij de fysio en ik moet nog Nasr het ziekenhuis bij de orthopeed op controle, dus een dag dat we toch niks anders kunnen doen.

@anita, fijn dat je zo kunt genieten en het zo goed gaat nu.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oooooowwww wat ben ik kots en kots en kotsmisselijk. Niets helpt. Heb net n uurtje op bed gelegen en al weer beneden. Tis half 12 en wat duurt de nacht nog lang terwijl ik doodmoe ben. En dan moet ik morgen ook nog mijn zwager, schoonzus en hun 3 kinderen van Schiphol halen en naar huis brengen. Dat is 45 minuten heen, 1,5 uur naar huis, en 45 min terug naar mijn eigen huis rijden....

Geplaatst

Goeie morgen ladies! Sorry voor mijn 'afwezigheid'! Even een kort een berichtje want ik ben nog lekker met vakantie

Op zich gaat het hier prima. Al weken geen bloed meer, super moe en lekker aan t ontspannen. Bijna 10 weken. Volgende week weer een echo. Heb goeie en minder goeie dagen; qua vertrouwen. Vind t zo spannend en onwerkelijk.... Daarom sta ik ook niet in t lijstje Okaasan... Durf nog niet. Hoop dat ik mezelf er na de volgende echo bij durf te zetten.

Denk aan jullie allemaal en wens jullie veel succes met alle kwaaltjes en hoop ook dat er af en toe genoten wordt Ik ga weer chillen!

Geplaatst

Geeft niet Minime, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Maar ik maakte me een beetje zorgen. Ik wist niet dat je op vakantie was en dan dat bloedverlies. Pffff, dacht het zou toch niet mis zijn? Maar gelukkig is je bloedverlies gestopt en gaat het goed. En die goede en minder goede dagen herken ik zeker. Veel plezier met chillen

Hope, nog iets geslapen vannacht? Helpt het ook niet als je wat eet? Dat helpt bij mij best wel goed en niet bewegen. Hahah, doodstil in bed blijven liggen en hopen dat het overgaat. Sterkte vandaag, doe je wel voorzichtig? Kan er niet iemand anders rijden, want het is nogal een reis om de wereld die je gaat maken.

Anita, nog gefeliciteerd met alle feesten en een mooie dag zaterdag. Wat goed dat je geen pillen meer hoeft. Echt fijn!

Maaike, wat mooi wat je schrijft over in verwachting zijn!

Hilly, dank je wel voor je uitleg. Ik weet dat, dat zei de echoscopiste in het zkh ook. Maar volgens mij is zo'n Angelsound niet echt een doppler, maar meer een microfoontje. Dus dat lijkt me niet echt kwaad kunnen. En bovendien lijkt mij het ook niet heel bevorderlijk als ik telkens in de stress ben, dan maar even een paar seconden luisteren. Maar iedereen moet doen wat haar zelf het beste lijkt.

2015.png

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zou graag mee willen schrijven hier. Ik heb jaren terug ook veel aan dit forum gehad.

Ik ben Annemarie en ben 30 jaar jong. Samen met mijn man hebben we een zoon gekregen ook via IVF in maart 2008.

Nadat ik 3 jaar uit de mmm ben geweest en 35kg ben afgevallen hadden wij ons vol goede moed weer aangemeld in Zwolle.

De wens om een broertje of zusje voor Yorick (6j.) is toch erg groot!

Ik lees al enige tijd met jullie mee vanaf het wachtbankje. Ik had op 3 augustus mijn punctie gehad en op 6 augustus de terugplaatsing.

Vanaf wachtdag 9 testte ik al licht positief en zo testte ik elke dag iets donkerder.

Ik heb nergens last van en dat baat mij wat zorgen. Ik ben thuis met een longontsteking en daar moet ik een antibiotica amoxicilline voor gebruiken.

De huisarts verzekerde mij dat dit echt geen kwaad kon, maar toch wordt ik er zo onzeker van!

15 september heb ik de eerste echo. dan ben ik 8 weken en 1 dag zwanger. Is dat niet wat laat? De vrouw aan de telefoon van het ziekenhuis zei dat het altijd pas zo laat was, maar als ik hier op het forum lees hebben sommigen al bij 6.5 week een echo.

Lieve groeten,

Annemarie

Geplaatst

Annemarie: welkom en natuurlijk gefeliciteerd!

het kindje in mijn buik is ook in het Isala ontstaan.

het tijdstip van de echo is echt het beleid van het Isala. Ze plannen de echo ongeweer 6 weken na de punctie. Dat is nu even doorbijten, maar straks kun je wel een heleboel zien en ben je al weer een heel stuk safer.

Ik snap heel goed dat je die antibiotica eng vindt, maarja...met een longontsteking heb je echt wel iets nodig. De eerste weken haalt het vruchtje zijn voeding uit het dooierzakje en moet de placenta zich nog vormen. Er zijn genoeg vrouwen die dan nog moeten beginnen met stoppen met roken/drinken/rood vlees etc. Misschien helpt dat je een beetje.

En kwaaltjes ga je vast nog krijgen. De eerste twee weken na de test was het bij mij in vlagen en met 6 weken barstte het in volle hevigheid los, dus het komt vast!

Hope: ik hoop dat het vandaag gelukt is. Ik ben zelf steeds verbaasd dat ondanks alles de dingen die echt moeten, wel lukken. Net alsof je lichaam even in de overlevingsstand gaat.

Bij mij komt het overgeven vaak op gang als ik in beweging ga. Daarna voel ik me vaak een heel stuk beter. Maarja...dat werkt bij iedereen weer anders. Ik ben zowiezo verbaasd dat de misselijkheid bij mij tot overgeven leidt, want dat kon ik voorheen nooit.

Mijn remedie tegen misselijkheid als het echt even moet ( in de auto, supermarkt) zure zuigsnoepjes of chuppa chups lollies. Mijn gebit gaat waarschijnlijk naar de maan...

Dank voor het duidelijke schema, Anita! Ik weet nog niet zo goed wat ik erin moet zetten. Dinsdag aanstaande intake bij de verloskundige. Ik hoop heel erg op nog een termijnecho, maar ben bang dat ik tot de 20weken echo moet wachten. Zeuren ben ik niet zo goed in...Ik moet zowiezo daar in gevecht, want ik moet naar Steenwijk en dat betekent bij een ziekenhuisbevalling, bevallen in Heereveen. Dat wil ik dus niet....als we gaan voor een ziekenhuisbevalling wil ik graag naar Zwolle. Zowiezo beval ik liever thuis, ik ben een rusteloze stresskip als ik niet in vertrouwde omgeving ben. Maar we weten hoe kwetsbaar het is en bovendien is de aanrijtijd naar een ziekenhuis met verlosafdeling hier op het randje, mocht het ziekenhuis toch nodig zijn. Zorg voor later, maar het zou zo opluchten als ik daar een beslissing over heb genomen.

Kraamzorg hebben we wel al geregeld. We gaan voor een éénmanbedrijfje, dus we weten lekker al wie er straks komt. Erg fijn omdat er hier ook twee ontzettend lieve, maar wel drukke en mensgerichte hondjes wonen.

Ook ben ik al voorzichtig aan het rondkijken wie me in mijn zwangerschapsverlof zou kunnen vervangen. Allemaal zaken die rust geven als ze geregeld zijn!

Zo...nu gaan we maar weer eens wat doen...

Geplaatst
Hilly, dank je wel voor je uitleg. Ik weet dat, dat zei de echoscopiste in het zkh ook. Maar volgens mij is zo'n Angelsound niet echt een doppler, maar meer een microfoontje. Dus dat lijkt me niet echt kwaad kunnen. En bovendien lijkt mij het ook niet heel bevorderlijk als ik telkens in de stress ben, dan maar even een paar seconden luisteren. Maar iedereen moet doen wat haar zelf het beste lijkt.

Je moet zeker doen wat jou het beste lijkt. Maar een angelsound heeft absoluut dezelfde werking als een echte doppler, dat wel. Succes ermee en geniet van je zwangerschap!

Geplaatst

Hoi Maaike,

Bedankt voor je bemoedigende woorden. Het is natuurlijk wel zo dat je bij 8 weken al veel meer ziet... Maar jeej het wachten duurt nog zo lang!

Bij Yorick en de tweeling (bij 6.5 weken vmk) was ik erg misselijk en had ik enorm last van mijn borsten. Nog voor ik een test deed was ik al overtuigt dat ik zwanger was.

Dat is nu helemaal niet zo...

Maar we wachten af :happy:

Geplaatst

Hoi Annemarie,

gefeliciteerd met je zwangerschap, 15 sept is een mooie dag, dan ben ik jarig :-)

snap wel dat het wachten zo lang duurt.

ik zit nog op het wachtbankje, beterschap en sterkte, maar vooral welkom bij dit forum.

LiefsHope&faith

Geplaatst

Dank je wel! Voor jou duurt 15 sep dan niet zo lang meer! Haha :)

Ik hoop dat je snel mag aansluiten op een zwangeren wachtbankje!

Hoi Annemarie,

gefeliciteerd met je zwangerschap, 15 sept is een mooie dag, dan ben ik jarig :-)

snap wel dat het wachten zo lang duurt.

ik zit nog op het wachtbankje, beterschap en sterkte, maar vooral welkom bij dit forum.

LiefsHope&faith

Geplaatst
Je moet zeker doen wat jou het beste lijkt. Maar een angelsound heeft absoluut dezelfde werking als een echte doppler, dat wel. Succes ermee en geniet van je zwangerschap!

Toch nog eens gekeken en je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat het anders werkte, maar het is zoals jij schrijft toch echt een doppler, dus met radiogolven. Gek eigenlijk dat je nergens een website van Angelsound zelf kan vinden waar dit op staat.

Dus Hilly, dank je wel voor je input.

Annemarie, volgens de omschrijving kan je hem gebruiken vanaf 12 weken, alhoewel ik hier begreep dat er dames zijn die hem al eerder, met succes, gebruiken. Maar dat durf ik nu niet meer zo goed geloof ik.

2015.png

Geplaatst

*breek ff in voor Okaasan*

Mijn gynaecoloog raadde me het vorig jaar heel erg af om met een angelsound te gaan luisteren... Vooral omdat niet bekend is in hoeverre een kindje er last van heeft en wat de eventuele gevolgen ervan kunnen zijn. Hoe onzeker ik ook was, ik heb er voor gekozen om geen gebruik te maken van een angelsound. Achteraf maar goed ook, later in de zwangerschap heb ik met enige regelmaat aan de CTG gelegen en dat vond Q echt niet leuk! Volgens mij wordt bij een CTG gebruik gemaakt van dezelfde radiogolven als een angelsound.

Ik snap dat je hartstikke onzeker bent en het liefste elke dag bevestiging zou willen krijgen... Als je mazzel hebt duurt het nog een maandje voor je het kindje gaat voelen (als je pech hebt nog 3...) maar dan word je echt wel zekerder. Nog 2 weken en dan ben je de 12 weken voorbij. Wanneer mag je weer voor een echo? (Kun je trouwens niet vaker komen voor een echo? Mijn gyn begreep mijn onzekerheid zo goed, ik mocht vanaf het begin al om de 2,5 tot 3 weken komen, juist vanwege mijn voorgeschiedenis).

Sterkte meis, en sla mijn verhaal lekker over als je echt denkt dat je het niet redt zonder angelsound... Dit is gewoon echt zo'n onzekere periode!

*breek weer uit*

Geplaatst

Vanmorgen bij het afvegen was mijn afscheiding gekleurd! Paniek! Ik lees wel dat het niks hoeft voor te stellen maar het lukt me nu niet om daarin te vertrouwen.... Oh ik ben echt zo onzeker!

Geplaatst

Annemarie welkom hier! Ik testte al met 4 wkn vet positief maar had amper kwaaltjes, soms wel 5 dgn achter elkaar helemaal niets. Ook ik was onzeker want het was zo anders dan bij mijn zoontje, toen was ik non stop ziek. Maar kennelijk is elke zw anders. En afgelopen week was ik wel heel beroerd geweest. Wat betreft eerste echo verscheeld bij elk zh. Ik had de echo met 6+4. Ik vond dat super fijn, maar met 8 wkn ben je net wat verder en geeft meer zekerheid. Oja dat roze verlies hoeft niets te betekenen. Zoooooveeeeel vrouwen hebben dat.

maaike wat goed dat je de kraam al hebt geregeld. Jij bent nu bijna 3 mnd toch? Ik haat kotsen, ik vind dat het meest walgelijke, het meest ranzige gevoel enz wat er is. Dan liever kotsmisselijk blijven.

Minime wat goed om te lezen dat je totaal geen bloedverlies meer hebt. Geniet van je vakantie!

Anita mooi overzichtje! Hoe gaat het met jou? Nog gefeliciteerd! Beetje laat sorry ; )

Okaasan, had gisteren amper geslapen, pffff dan ben je brakker dan brak en misselijk. Maar afgelopen nacht heerlijk 9 u achter elkaar. Voel me herboren. En jij goed geslapen? Ja de angelsounds mag je vanaf 11 wkn gebruiken. Ik luisterde om de 2-3 dgn 10 seconde ofzo. Ik heb hier een gezond ventje rennen. Bovendien heb ik met zijn zw soms wel 5x in de week aan de ctg gelegen ivm weinig kindsbewegingen voelen. Ik denk dat als je het met beleid doet het geen kwaad kan. En zo'n angelsounds is lang niet zo sterk als wat de gyn of vk gebruikt. Maar iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. En ik vind het heel fijn tot dat ik de kleine voel. En ik hoop deze keer heel snel!

Seef! Leef je nog ; )

Willen jullie weten wat het is? Doen jullie een geslachtsbepaling? Wij wel,met 16 wkn. Deden we ook met ons zoontje. Dus over 8 weekjes weten we wat het is : ))

nou ou ik ga maar douchen moet vandaag veel doen, in de regen blegh. Fijne dag allemaal

Geplaatst

Oh getsie Annemarie. Gewoon bellen als je het echt niet vertrouwt, wellicht mag je eerder komen voor een echo. Maar vervelend hoor.

Beanie, dank je wel voor je verhaal. Ben ik echt wel blij mee hoor, net zo als de mening van Hilly. Is goed om over dit soort dingen even goed na te denken.

Ik heb donderdag weer een echo, en moet iedere twee weken op controle komen. Dat is met name vanwege de ACA-stollingsafwijking. Daardoor willen ze alles goed in de gaten houden. En iedere twee weken klinkt echt vaak, en dat vind ik ook echt, maar na een week heb ik al het idee dat het een eeuw geleden is dat ik in het zkh ben geweest. Dan kruipen de dagen echt. Dus ik hoop dat die baby Ties van mij zich een beetje aan die maand van jou houdt en niet aan de drie maanden.

Hope, hier is het slapen onverminderd slecht. Wordt standaard rond 2 uur wakker en val dan wel weer in slaap, maar daarna ben ik om 4 uur weer wakker en dan lukt slapen niet meer. Dan ben ik echt tot 6-7 u wakker om dan pas weer in slaap te vallen. Beetje raar ritme dus.

Ik wil ook wel weten wat het wordt (of eigenlijk wat het al is). Maar manlief is nog niet helemaal overtuigd. Waarschijnlijk wordt het een compromis; wij weten het wel, maar de rest van de wereld niet.

2015.png

Geplaatst

ha! hier hetzelfde...Ik wil wel weten wat het wordt, lijkt me gewoon ontzettend handig met het aanschaffen van één en ander en ik kan me voorstellen dat het contact met het kindje in je buik daardoor nog intenser wordt.

Mijn man wil het niet weten. Een compromis zoals jij voorstelt is hier onmogelijk....ik zou het nooit zelf kunnen weten en mijn mond dan houden naar mijn omgeving. Ik ben niet zo goed in pokerface :-) . Op dit moment zegt mijn gevoel trouwens dat het een jongetje wordt...elk wetenschappelijk bewijs ontbreekt natuurlijk.

ach...we hebben nog even om daarover te bakkeleien, ik neem aan dat het vraagstuk bij ons bij de 20 weken echo speelt.

er gaan de komende week een aantal van ons over de 3 maandengrens! Ik moet nog een weekje wachten

Geplaatst

Hee Maaike, ik heb niet geschreven dat dat mij gaat lukken

Maar wat je zegt, ik vind het zo onwerkelijk en ben best wel bang dat dat zo blijft. Om het ietsje echter en tastbaarder te maken, wil ik het weten. Ik denk dat dat mij helpt. Anders zie ik me zelf me een buik waar ik overdwars de deuropening niet meer mee door kan, nog steeds ontkennen dat ik zwanger ben

2015.png

Geplaatst

Het is gestopt! Ik heb geen idee wat het geweest is. Vanmorgen bij het afvegen en daarna werd het steeds minder van kleur bij het afvegen. Pffff schommel van links naar rechts in mijn emoties!

Ik zou ook graag willen weten wat het wordt. Dat hebben we bij Yorick ook gedaan. Vooral omdat het handig is en ik ben veel te nieuwsgierig...

Geplaatst

Gelukkig annemarie nu rustig afwachten. Maar ik hoor overal dat het bijna normaal is.

Bij ons zoontje wilde we het perse weten nu hebben we geen idee of we dat wel of niet willen. Voor het gemak is het natuurlijk prettig m

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden