Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuk dat gefantaseer over of het nu een jongen of een meisje is. Mijn man en ik dachten dat we een meisje zouden krijgen, maar het is toch echt een heel lief jongetje geworden. En daar zijn we ook erg blij mee :)

Over grote cup maten. Ik heb met mijn huidige cup H mijn voedingsbh's kunnen scoren bij grotecupmaten.nl (met of zonder streepjes?) En die voldoen mij prima. Ook vaak wel op voorraad. Heb ook 1 bij ikbenmama.nl vandaan die ook wel goed is. Maar niet zoveel op voorraad hadden. :( anders zijn er in de buurt van grunn ook nog best wel wat winkels waar ze wat voor je kunnen hebben. In zuidhorn bijvoorbeeld zit ook een goeie :D

Succes met shoppen en fantaseren over nub theorie en schedel theorie en gevoel voor geslachten etc. En bovenal geniet van je zwangerschap en de beginnende plopjes :D

Liefs marga

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames,

Ik ben weer terug van vakantie. Heerlijk was het! Lekker 2 weken rust, zon, zee en strand/zwembad. Ook erg fijn om onbeperkt de tijd te hebben voor elkaar en onze kleine meid. Ze is 2 en heeft ook erg van de vakantie genoten. Bij mij kwam halverwege de reis wel opeens flinke misselijkheid opzetten, die ik niet herken van mijn vorige zwangerschap. Pffff.... De hele dag door houdt het aan en het enige dat een beetje helpt is steeds beetjes eten, terwijl ik daar juist helemaal geen zin in heb. Ik ben nu 10+3, hopelijk wordt het gauw weer iets beter. Ook ivm mijn werk, want daar zit ik nu wat wezenloos voor me uit te kijken :-).

Wat goed dat veel van jullie zienderogen opknappen nu het tweede trimester om de hoek komt kijken! Lekker, om weer energie te krijgen en minder last te hebben van hoofdpijn en misselijkheid. En gefeliciteerd met de mooie uitslagen van de combinatietest voor degenen waarbij ik dat las!!

Ik zie dat ik het niet in de tabel heb gezet, maar wij hebben morgen een nieuwe echo en een gesprek over de combinatietest. Volgens mij wordt er dan gelijk bloed afgenomen en wordt de nekplooi ca. 2 weken later gemeten. Ik vind het best weer spannend. Nog steeds heb ik trouwens geregeld last van bloedverlies, ook vandaag weer. Gelukkig blijft de hoeveelheid steeds beperkt tot wat druppels op het inlegkruisje, maar toch... Echt stressvrij word ik er niet van.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Dat klinkt als een geslaagde vakantie, Simone! Voor het laatst met zijn drietjes? :-)

wat spannend dat je bloedverlies blijft houden, ook al is het niet veel, het zou toch leuk zijn als die spanning je bespaard blijft.

Sinds een ruime week ben ik ook aan de zwangerschaps/ voedingsbh. Van cup C75 naar E80....volgens de mevrouw van de winkel zou ik er tijden mee kunnen doen. Maar een meteen een 2de meenemen ( wat ik anders altijd doe want BHs kopen is zo niet mijn hobby!) durfde ik niet. 10 dagen later heb ik al het gevoel dat de extra ruimte al opgevuld is. Ik heb ook steeds groter wordende rode en schilverige jeukplekken op mijn borsten. Ik dacht dat het eczeem was en heb daar bij de huisarts een creme voor gekregen. ( een creme die ik 4 jaar gemeden heb omdat er hormonen inzitten die ik naar nu blijkt gewoon mag gebruiken in de zwangerschap...). Helaas, deze creme hielp in het verleden heel snel, maar nu dus helemaal niet. Ben dus gestopt en smeer me nu het ongans met bio-oil. Dat helpt in ieder geval een halve dag tegen de jeuk.

Mijn voedingsbh was 2,5 keer zo duur dan de BH's die ik normaal koop. Toen ik daarover klaagde, ben ik door een vriendin met een grote cupmaat ontzettend uitgelachen. Volgens mij haalt zij die van haar ook in Zuidhorn. Ons nog niet sloopvrije jongste hondje heeft de afgelopen weken twee Bh's van mij ( en twee paar zomerschoenen en ontelbaar veel slippers en bloempotten en.....) gesloopt, dus ik doe nu erg mijn best om mijn "dure"BH niet over de badrand te hangen.

Vanavond babykamer kijken....vind het echt heel spannend. Was nog niet de bedoeling zo snel, maar ik zag ineens iets op marktplaats wat aan al mijn wensen voldeed ( opstaande randen van de commode, goede hoogte voor ook man mijn die 20 cm langer is, een meidenkastje die bij ons nog onder de schuine kant zou passen en dan ook nog gewoon heel erg mooi). Omdat ik al drie weken weinig tekenen heb dat/of het goed gaat met onze uk dan het groeien van mijn buik, vind ik het spannend. Pfff...volgende week eindelijk weer hartje luisteren!

Krijgen jullie ook van die lieve "zwanger-kaartjes"? Steevast dikke tranen bij mij als ik ze uit de brievenbus vis. Vorige week heb ik het ook maar eens op facebook wereldkundig gemaakt. Ik heb er ook bij verteld dat dankzij IVF onze wens in vervulling is gegaan. Voor mij is het belangrijk om daar open in te zijn. Niet iedereen wilde het horen, maar als voorheen mensen mij vroegen of ik kinderen heb was ook altijd mijn antwoord: "helaas niet". Voor mij was het belangrijk om niet gezien te worden als vrouw die bewust geen kinderen wil of bewust lang wacht. Ik ben een vrouw die ze zo graag eerder had gehad...het liefst onze hele keukentafel vol. Of dat ooit nog gaat lukken is nu even niet belangrijk meer. Eerst dit wonder maar eens gezond ter wereld laten komen!

Geplaatst

Simone, dat klinkt ondanks de misselijkheid, als een fijne relaxde vakantie. Inmiddels al weer wat minder misselijk? Hoe was je echo gisteren? En gaan jullie de combitest doen? Poeh en dat bloedverlies lijkt me echt vreselijk. Ik zei van de week nog tegen mijn man dat ik zo blij ben dat ik daar geen last van heb. Zegt hij "kan dat dan?" Zucht, mannen.....

Maaike ook al aan de grotere maat? Bij mij past het gelukkig nog net. Maar ze beginnen wel te groeien geloof ik.

Hoe was de babykamer die je ging bekijken. Naar wens? Of staat het zelfs al bij jullie thuis? Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Wij hebben een vrij klein kamertje wat we willen gaan gebruiken en ook met schuine daken, dus het word hier ook erg passen en meten. Ik ben ook al op marktplaats aan het kijken of ik iets leuks zie. Ik houd wel van leuke oude kasten en dingetjes.

Hier inmiddels ook een paar kaartjes, ik ben daar zo blij mee. Ik doe niet aan Facebook, dus alleen de mensen aan wie ik het vertel weten het. Dat zijn er inmiddels best een hoop. Wat raar dat mensen niet willen horen dat je via IVF zwanger bent. Ik zeg het er ook bijna altijd bij en heb wat dat betreft geen rare reacties gehad.

Anita, hoe is het met je nieuwe bh? Paste hij goed?

Eens even het lijstje erbij zoeken of er nog iets spannend gaat gebeuren deze week. ..... Mmmm, niet heel veel geloof ik. Hope en ik vrijdag naar het zkh en dat is het. Hope veel succes alvast met je combitest. Verder is het rustig hier zeg!

Ik heb gisteren weer voor het eerst gewerkt. Iets meer dan drie uur en alleen maar heel rustig op kantoor een klus gedaan. Man, ik was gesloopt. Zaterdag weer, maar dan ga ik echt korter. De rest van de dag zo brak en lam na het werken zodat je niet weet wat je met jezelf aan moet, is ook echt niet de bedoeling. Ik zal blij zijn als ik van de prednisolon afbouwen af ben.

Nog aan mijn ouders gevraagd voor het wiegje. Blijkt daar een heel verhaal aan te zitten. Dat wist ik niet. Voor mijn oudere zus had mijn moeder van haar ouders een ledikantje gekregen (ze mocht kiezen, wieg of ledikant, maar koos ledikant, omdat je dat toch veel langer kan gebruiken en ze niet zo veel geld hadden toen). Maar toen ik geboren werd, was mijn zus ruim anderhalf. Nog veel te klein voor een groot bed dus. Er moest dus een nieuw bedje voor mij komen. Dat is dit wiegje wat wij nu gaan gebruiken. Maar wat ik niet wist, is dat mijn vader dat wiegje bij het grofvuil heeft meegenomen en dat het eigenlijk een ledikant was. Hij heeft het helemaal afgekrabd en vermaakt tot wiegje. Haha, echt grappig vind ik dat. Het is dus eigenlijk speciaal voor mij gemaakt 37 jaar geleden. Ik houd van dit soort dingen met een verhaal en een historie.

2015.png

Geplaatst

Haha Okaasan: ik heb gewoon een hele nacht geslapen! Woehoe!

Mijn nieuwe bh past net, maar houdt niet over. Ik ga denk ik maar voor een maatje meer (dus van 85E naar dan 95G... SJEMIG!).

Wat denken jullie dames, is dat slim? Groeien ze nu nóg meer??

Maaike: ook mijn borsten jeuken en steken bij vlagen enorm, maar volgens mij is dat de interne groei bij mij, want aan de buitenkant weinig te zien en zeker geen schilfers ofzo...

Nog zo'n dure aankoop die eraan komt door de megaborsten: een badpak/tankini oid. Ik zwem tweemaal per week en wil dat graag blijven doen. Maar wat weer vet duur zeg... Tis me wat. Heb me onderhand al een geld uitgegeven... Enorm! Maar goed dat het spaarpotje genaamd Pixel al gevuld was ;-)

Ik heb ook al een heleboel lieve zwanger kaartjes die in de kamer hangen. Heel fijn om die steeds te kunnen zien! Tot nu toe nog allemaal verschillende met zulke lieve persoonlijke boodschappen. Hartverwarmend.

Simone: naar hoor die kleine bloedingen. Dat geeft toch vast een onzeker gevoel soms. Lijkt me maar niets. Maar het hoeft toch niets te betekenen?

Okaasan: mooi verhaal van de wieg! Ben dol op historie!

Zo slaapt Pixel de eerste weken straks in mijn oude wieg, waar ik als eerste en later mijn broertje en nichtjes en neefjes in hebben gelegen... Ook mooi. Door omstandigheden zie ik hen allemaal niet meer, maar vind het toch prettig dat de familiewapen in mijn bezit is en nu voor onze uk dienst gaat doen. Het is zo'n mooie ouderwetse met grote wielen, bruin stoffen rib kap en rieten mand.

Geplaatst

Hi meiden!

haha heb me net bedacht wat ik wilde schrijven naar iedereen maar ben het weer kwijt. Eeeeehhhh....even nadenken..

simone klinkt als een top vakantie! Wel shit van al die bloedinkjes, word je nu extra in de gaten gehouden?

@ historie, wat ontzettend geweldig lijkt het me dat je kindje in een eeuwenoud wiegje gaat slapen. Ons meisje krijgt gewoon de kinderkamer van mijn zoontje. En mijn zoontje krijgt n nieuwe kamer, wordt in december bezorgd.

@ borsten. Poeh wat kunnen die krengen ineens groeien he? Met de zw van mijn zoontje schoot ik van cup D naar F. En dat is nooit meer gekrompen. Ik was als de dood dat mijn boobs weer gingen groeien. Maar ik klop af, mijn bh's zitten ietsje strakker, maar er zit denk ik nog geen halve cup erbij. Ik kan ze gewoon nog aan. Maar aan het einde vd dag ben ik dat ding zo zat en dan MOET ie uit!

@ misselijkheid en energie, hoe gaat het daarmee met jullie? Ik heb sinds de afgelopen week NERGENS meer last van, snachts nog 1x plassen, en gevoelige borsten. That's it. Heb veeeeel meer energie, hoef smiddags niet te slapen, en ben niet meer misselijk. Vind dat zo eng!

Kim wat héérlijk dat jij je kindje al voelt!

Okaasan nog steeds gebroken nachten, bleghhh! Trek je het overdag een beetje? Waar doe jij nu die geslachtsbepaling? Oeeee dat is dus volgende week al!

@ kaartjes, wat ontzettend leuk zeg! Ik kreeg ze in mijn eerste zw ook. Nu niet, kennelijk is een 2e zwangerschap normaal haha. Wij weten beter ; )

ik heb de uitslagen vd combitest gehad: nekplooi 1,3 mm kans op down 1:2100 en trisomie's: kleiner dan 1:5000. Wij laten het zo, is een prima score. Mijn angelsounds heeft het vd week begeven, vond dat zo shit. Maar in het weekend en maandag deed hij het wel. Normaal gesproken hoor ik het kindje altijd bewegen of het hartje. En toen ging dat ding ook nog kaputt grrr. Maar ik was toch erg bezorgd mede door dat ik geen enkele kwaall meer heb. Ik naar het zh naar de vk. En ze luisterde met de doptone maar ook zij kon geen hartje vinden. Paniek bij mij! Echo erbij gehaald, en jahoor een keurig kloppend hartje. Zij weer luisteren met de doptone, weer niets te horen. Weer op echo kijken en deze keer sprong het kindje in de rondte : ). Heeeeee zegt ze, nog 1x luisteren met de doptone, niets noppes nada. Maar het komt dus dat het kindje héél diep in mijn baarmoeder ligt, met een dikke plak placenta aan de voorkant en daarna mijn niet al te strakke buik. Ze zei: jij gaat het kindje pas héél last voelen. Wat ben ik daar ziek van zeg!! Het gebeurd me gewoon een 2e x! Met mijn zoontje ook. Ik voelde hem amper : ((( ik krijg nu wel steeds een echo ter geruststelling wat ook begrijpelijk is vind de gyn.

opzich ben ik wel blij dat mijn angelsounds kaduuk is, geeft me meer rust. Omdat ik het kindje zelf dagen lang niet zal horen omdat ze zo diep ligt met de placenta voor.

maar hoe komt het dat ik elke dag bang ben om ons lieve wondertje te verliezen? Die angst zit zo diep terwijl ik van mezelf héél positief en relaxed ben...ik kan zo maar moeilijk van mijn zwangerschap genieten.

verder morgen weer een echo, en een afspraak bij de gyn, we krijgen dan te horen of wij in aanmerking komen voor een GUO. En worden er verdere afspraken gepland.

Goed, ik ga nu naar de prenatal, kleding voor mezelf kopen en voor me zoontje. Oja!!! Morgen weer een mijlpaal, ben dan 12 weken!

Geplaatst

even heel snel...moet al weer bijna met de hondjes aan hun lange wandeling beginnen.

Wat rot Hope dat je weer zo'n ontzettend spannend moment moest doorstaan en dat je straks naar alle waarschijnlijkheid je kindje later gaat voelen....daar kijken we allemaal immers rijkhalsend naar uit! Misschien helpt het je relativeren, maar mijn verloskundige wilde bij 12 weken nog niet met de doptone luisteren. de kans was te groot dat ze het niet zou vinden, we kregen toen nog een echo.

Loop je nu bij de gyn en bij de VK? wat moet jouw agenda volzitten met afspraken zeg!

Ik ben minder misselijk en heb 's ochtends weer energie na een nacht van zo'n 10 uur. Maar vanaf 2 uur/ half 3 is het weer gebeurd. Zo moe en zo duizelig. En daar zit ik dan les te geven en moet ik dan 's avonds weer naar huis zien te komen...inmiddels geef ik bijna de moed op dat dit nog beter gaat worden. Ik ga volgende week de VK wel even vragen naar mijn ijzergehalte. Heb een klein vermoeden dat daar wel eens een oorzaak zou kunnen liggen. Ik eet vegetarisch en dat is normaal al lastig, komt er nog eens het belabberde eetpatroon van de afgelopen maanden bij... Ik had al roosvicee ferro gekocht...maar wat is dat vies...net alsof je langs een staaf ijzer likt...

We hebben het kinderkamertje gekocht! het ledikantje staat al uit elkaar op de babykamer, de rest staat nog in mijn bus. het is massief hout en ik ga dus niet degene zijn die het naar boven gaat slepen of überhaupt al uit de auto. Maar het is zo mooi! Opgeknapt door een vrouw die oude kamertjes opkoopt en er weer iets heel moois van maakt. Normaal zou ik het opknappen en er iets moois van maken graag zelf doen, maar ik verlies aardig de hoop dat het nog goed gaat komen met mijn ernergie. Dit is dus lekker voor elkaar. Ga ik het straks lekker aankleden met zachte knuffelstofjes.

Zo...nu de hondjes in de bakfiets en op naar het bos!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Anita fijn dat jij wel goed geslapen hebt. Ik teken er voor vannacht ook weer voor.

Jammer dat de bh toch niet helemaal goed is. Vervelend dat je geen winkel in de buurt hebt, want dat is met dit soort dingen toch wel veel handiger. Ik heb geen idee hoeveel ze nog gaan/kunnen groeien. Die van mij houden zich aardig in wat dat betreft, ik heb denk ik een halve cup erbij op het moment. En dat vind ik helemaal niet erg. Ze zijn in de loop van het traject al behoorlijk gegroeid. Dus ik heb mijn portie wel gehad, vind ik.

Kan je geen badpak op marktplaats scoren? Of vind je dat niets, een (paar) keer door de wasmachine en klaar ben je. Er staan er best wat op marktplaats voor een prikkie.

Leuk zeg dat jij ook de je eigen oude wieg hebt.

Hope wat maak je het weer spannend zeg! Gelukkig weer met goede afloop, maar ik zou ook duizend doden sterven zeg. Pfffff. Maar wat heerlijk dat je misselijkheid weg is en je energie terug. Geniet ervan, want het hoort bij de periode die nu ingaat. Je gaat gewoon geheel volgens het boekje!

En gefeliciteerd met de mooie combitest. Ik blijf het bijzonder vinden ons topic, met alleen maar van die mooie berichten telkens! Super hoor dames.

Wat hoor je als je kindje beweegt op de Angelsound? Ik hoor alleen het hartje, mijn eigen bloedvaten of een heleboel darmgerommel. Gisteravond waren we aan het luisteren en hoorden we echt een knoerthard hartje en toen opeens een heel hard geluid. Het leek echt een hele harde scheet, dus ik riep baby Ties zit te poepen en kreeg me toch de slappe lach. Mijn man kon er niet om lachen en keek me alleen maar heel dom aan, waardoor ik nog harden moest lachen. Voelde me echt een kleuter om zo hard om poep- en piesdruppel te lachen. Maar ik kwam echt niet meer bij. Tranen over mijn wangen. Goed, je had er bij geweest moeten zijn.

Fijn dat ze je blijven echoën. Ik ben een beetje jaloers, alhoewel de reden minder fijn is, want je kindje voelen lijkt me wel het allermooiste. Succes morgen weer!

Oh ja, de geslachtsecho doen we in Utrecht bij echobureau Utrecht. Voor ons is Utrecht en Amersfoort even ver, maar Utrecht ken ik beter. Kunnen we daarna lekker gaan lunchen, want het is onze trouwdag! En we gaan pas over twee weken hoor, de achtste. Mocht ik willen, volgende week al. Helaas.

Maaike hier hetzelfde schema, in de middag ben ik ook kapot en kom tot niets meer. En als ik dan wel iets doe, word ik ook erg duizelig. Slim om je ijzer te vragen, maar het kan ook gewoon door je bloeddruk komen. Die is bij mij mooi laag, goed voor de baby, maar minder fijn voor jezelf. Hier ook vegetarisch en heb normaal altijd een laag-normaal HB, maar nu zelfs 8,8, dus dat is mooi hoog.

Spannend zeg zo'n kamertje in je huis/bus. Misschien duiken wij morgen ook nog even de zolder op bij mijn ouders. Want ik geloof dat ik inmiddels wel iets tastbaars in huis wil.

Morgen controle in het zkh én 14 weken. Dus taart :-) mijn moeder zal wel gebakken hebben, wat die bakt altijd wat. Ik hoop op appeltaart. Die maakt zij zo lekker.

En bij mij zus langs om te vertellen dat ik zwanger ben. Dat had ik nog steeds niet gedaan, ze is verstandelijk gehandicapt en heeft niet zo veel tijdsbesef. En voordat een baby geboren wordt, duurt zo lang. Vandaar dat ik het nog uitgesteld had. Ben heel benieuwd hoe ze reageert. Ze houdt enorm van babietjes, dus ze zal wel in de wolken zijn. De eerste keer tante :-)

2015.png

Geplaatst

Dames, die moeheid en misselijkheid verdwijnt hopelijk bij jullie net zoals bij mij.

Sinds zaterdag niet meer gespuugd en bergen energie. Dacht vorige week nog wanhopig dat ik al dat ellendige gevoel 9 maand zou hebben en kijk mij nu! Echt heerlijk!

Collega's kijken het met enig wantrouwen aan en verwachten elk moment een inzinking, maar elke dag gaat het beter.

Vandaag kwam de kleding van de Prenatal binnen en alles past. Blijheid!

Heb nu 3 geweldige jurkjes, 5 shirts en 3 broeken en een heerlijk vest en winterjas. De winter kan beginnen en buik mag nog veel meer uitdijen!!!!

Kortom: heb eindelijk enorm plezier in het zwanger zijn!!!

Nog 3,5 week en dan GUO!

We hebben ws al de naam voor zowel jongen als meisje. Bijzonder, want had gedacht dat dat nog een hele bevalling zou worden ;-)

Trusten meiden!

Geplaatst

Anita wat heerlijk dat jij je zo goed voelt zeg! Ik ook veel meer energie! Zo jij ook goed geslaagd bij de prenatal? Ik gisteren ook! Met 2 broeken, 3 truitjes, 1 vestje, en 1 jurkje. En ik had al 1 broek en 2 truitjes. Mijn buik groeit ook aardig : ) en verder nog 4 truitjes een een winterjas van Babyface voor mijn zoontje. Hmmm ik had maar héél snel de pinpas er doorheen gejaagd, oef wat n geld weer haha

hahaha Okaasan zat vrolijk mee te lachen gisteravond! Whahaha! Mannen! Humor van een garnaal! Trouwens het kindje horen bewegen klinkt als een soort van zwiepend geluid. Wat fijn dat je zo goed het hartje hoort! En nog 2 weekjes en je weet het geslacht. Ik zo nog een echo, en ga het nog een keer vragen. Maar ik weet het zeker, een meid! Zit ook onder de pukkels, mijn dikke bos haar valt uit, had dat bij mijn zoontje niet.

och Maaike nog altijd zo beroerd! Moet je elke dag ook spugen? Pfff meid ik hoop dat het het snel beter gaat hoor! Jak! Wat gaaf je hebt je babykamer al! En wat mooi zeg, massief hout! Oef wat zal dat zwaar zijn! Maar erg mooi! Ik weet nog bij mijn zoontje dat elke dag, toen zijn kamertje stond, ik in de kamer stond te zwijmelen en erg emo was van geluk. Hmmm nu ervaar ik dat toch anders omdat de kleine mijn zoontjes kamer krijgt. En het miss toch de 2e is..

er is idd wat met 04:00 u, hier ook wakker, lekker koppie thee van mijn mannetje gehad en zit af te tellen voor een echo? Het zal toch wel goed zijn... Zucht, gaat dat gevoel OOIT nog weg? Anyway, daarna ga ik met mijn man naar babypark Kesteren een kamer voor ons zoontje kopen. We hebben niet veel voor de kleine nodig, ik heb alles al. Meer kleine dingetjes zoals een verschoningskussen en hoezen, hydrofiele luiers, magnetromsteralisator, flesjes, een nieuwe kap voor de bugaboo, ja want dat moet natuurlijk girl style haha!

hoe gaat het met de rest? Seef, ben je al een beetje aan het idee gewend? Annemarie hoe gaat het met jouw twins?

Oja!!! Yaaaaay!! Vandaag 12 weken zwanger whoop whoop!!!

fijne dag allemaal!

Geplaatst

Jeeee hope gefeliciteerd met de twaalf weken. En welkom bij de vier uur club. Jij durft, nu al een roze kap te kopen. Wel leuk dat dat kan, alleen een kap. Scheelt behoorlijk wat geld. Enne, ik hoop dat je angstige gevoel nu je twaalf weken bent een beetje weg gaat. De kans dat het nu mis gaat is nog maar zoooo klein!

En wat een boel kleding hebben jullie gekocht allemaal. Ik pas gewoon alles nog. Vorige week kon mijn broek echt niet meer dicht, en heb ik een elastiekje gemaakt om ertussen te doen. Gisteren kreeg ik mijn broek gewoon weer dicht, maar dat is niet heel comfortabel. Maar dat komt met name door de mega blauwe plekken die ik deze week weer heb van de bloedverdunnens. Zo raar dat je daar niet altijd blauwe plekken van krijgt, maar in vlagen. Maar het doen goed zeer. Ik heb helemaal knoertharde plekken onder mijn huid. Ben benieuwd wanneer ik buik krijg, want die drie kilo die er nu aanzitten, zitten in de bovenste regio: tussen tiet en onderkin. Hahah, die onderkinnen wijd ik maar aan de prednison. Ik heb een behoorlijk dikke kop op het moment.

Maar ik ben best lang, 1,86m, dus wellicht duurt het dan ook langer tot je iets ziet. Je baarmoeder heeft dan denk ik ook veel ruimte in de lengte om te groeien, ipv naar voren. Of zeg ik nu iets geks?

2015.png

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mag ik mij ook voorzichtig aanmelden?

Ik ben ondertussen 10 + 2 zwanger, na ivf.

Vind het nog altijd heel erg spannend.

Vanmiddag mijn intake bij verloskundige gehad en ook nog een echo (omdat het kon... :-)), alles is helemaal goed!

Hartje klopt mooi, lekker bewegelijk en ondertussen alweer 3,6 cm.

Baby was gezellig met de voetjes aan het spelen.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Hebben jullie ook zo'n last van onzekerheid?

Ik hoop van jullie te horen/lezen

Geplaatst

Hoi meiden, jeetje wat zijn jullie lekker actief hier. Ik lees elke dag trouw jullie berichtjes, maar lukt me niet altijd om te reageren 😊 hier gaat het op zich wel oké. Bruine afscheiding is ju 3 dage weg, alleen lijkt het me elke dag erger te worden met de misselijkheid. En ik ben nog steeds super moe!

Na dagen op de bank hangen zijn we vandaag even naar de prenatal en babyplanet geweest. Even oriënteren op twins wagens... wat zijn die groot! Plaatjes op internet lijken echt kleiner 😯

Maandag weer naar het ziekenhuis voor een echo. Dan ben ik 10.1 weken.

Hope? Hoeveel weken was je toen je wist dat het een meisje is?

Ik hoop dat ze het bij mij ook snel kunnen aangeven, want dat shopt toch een stuk makkelijker ☺

Welkom DvdW en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Geplaatst

DvdW welkom hier en natuurlijk van harte!! Is dit je eerste kindje? Ik ben elke dag nog onzeker haha! Hoe voel jij je?

annemarie ik had met 10 wkn 6 dgn dat de echoscopiste 70% zeker dacht te zien aan de hand van de nub dat het een meiske is. Kindje liep wel toen 5 dgn voor in groei 11+4 dus. Miss ben je ook nu extra misselijk omdat je zw van twins bent. Probeer lekker veel te rusten. Mij helpt cola heel goed.

Okaasan, ik heb nog niets gekocht hoor, we hebben over 3 wkn geslachtsbepaling, dan weten we het 100% zeker en gaan we spulletjes inslaan. Ik ben trouwens 1.61, als je kleiner bent zie je het idd eerder. Maar dan voel ik me net zo'n sneeuwpop ipv mooi zwanger pfff

vanochtend weer een prachtige echo gehad. Kleintje lag met het ruggetje naar ons toe en was heel eigenwijs haha! Maar toen draaide ons ukkie en kon ze het kindje opmeten. Ze is 6,5 cm met exact 12 wkn. Met beentjes erbij zo'n 11 cm! Maagje en blaasje was mooi gevuld, hoofd omtrek was prima. Ze dacht vandaag ook weer een meisje. Mijn bloeddruk prima, 65/109. Ik vond die 65 vrij laag, was ook best draaierig vandaag. Maar hey, voor de baby is het goed. Over 1,5 week weer echo en consult, daarna weer 2 wkn later echo en consult en tussendoor geslachtsbepaling. Ik zal even het lijstje naar boven halen. Ik weet trouwens nog niet of wij een GUO mogen krijgen, horen we over 1,5 week.

Vandaag de kinderkamer voor ons zoontje gekocht, nu helemaal gesloopt op de bank pfff. Slaap lekker allemaal en NIET om 04:00 u wakker worden hoor haha!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Kim: 29 sep - 2e bezoek verloskundige + echo

Annemarie: 29 sep - echo

Maaike: 30 sep - 2e bezoek verloskundige

Hope: 8 okt - echo en consult gyn

Hope: 18 okt - geslachtsbepaling

Anita: 20 okt - GUO

Hope: 24 okt - echo en consult gyn

Maaike: 28 okt - 20weken echo

Wensmama: 3 nov - 20weken echo

Geplaatst

Welkom DvdW! En als je een poosje mee leest zie je vanzelf dat we allemaal onze onzekere momenten hebben. De één wel wat meer dan de ander. We weten gewoon met zijn allen hoe bijzonder en hoe kwetsbaar ons wondertje is. Maar over het algemeen gaat iedereen in dit topic supergoed, dus je kunt je met een gerust hart aansluiten!

Ik zag toevallig afgelopen week op de MvM site dat de schrijfster van het boek "paaseitjes zoeken in het AMC" ook in "onze" maanden is uitgerekend. Ik heb het boek gekocht vlak voordat wij aan onze eerste IVF begonnen. Dat was voor mij het juiste moment, eerder wilde en kon ik niet lezen over de groep vrouwen waar ik zo niet bij wilde horen... En nu ben ik zo trots om erbij te horen! wat zijn wij een dikke doorzetters! Wisten we van tevoren maar dat we in dit topic zouden belanden....dan was alles zoveel gemakkelijker geweest!

Irritant dat jij zo bent opgezwollen okaasan, maar je bent nu toch aan het afbouwen met dat middel? En jij bent zo lang...dat had ik echt niet verwacht! Grappig hoe je zonder plaatje toch een plaatje van iemand in je hoofd kunt hebben. Ik ben weer terug op mijn normale gewicht. Door het spugen en slecht eten heb ik daar een poos 3 kg onder gehangen. Ik vind mijn buik erg mooi, maar ik krijg ook regelmatig te horen dat je nog niks ziet...nouja zeg.... het verschilt ook erg per vrouw, zie ik op de buikfoto's van babybites. Behalve een Bh heb ik ook nog geen andere kleding gekocht. Mijn stress rokjes gaan nog prima en mijn leggings en panty's heb ik in de tailleband ingeknipt. Volgens mij kan ik zo nog even. Ik hoop eigenlijk tot de herfstvakantie, dan moet ik dan maar eens een moment uitrekken om te shoppen. Ik koop altijd liever iets voor mijn man, of voor de hondjes en nu voor de baby dan voor mijzelf. Het schijnt wel dat je op tijd een winterjas aan moet schaffen. Ook moet ik op tijd denken aan fatsoenlijke concertkleding. het is zo vervelend als je vlak voor aanvang erachter komt dat je shirtje een naveltruitje is geworden...

Bijzonder trouwens, Okaasan, een zus met een beperking. Ik kan me voorstellen dat dat ook extra angsten en zorgen oproept. Wat zal het straks bijzonder zijn om haar en jullie Ties te laten kennismaken!

Leuk dat jullie de namen al rond hebben Anita! En volgens mij heeft Hope ook al een keer zoiets medegedeeld. Wij zijn druk doende lijstjes te maken. Mijn man is hier nog wat actiever in dan ik. Pffff om überhaupt al één letter van zo'n namen alfabet langs te lopen....er is zoveel! Ik vind het ook lastig omdat ik veel leerlingen heb en heb gehad. Afspraak is nu dat mooie namen van leerlingen die ik op dit moment heb het in ieder geval niet gaan worden. Ook willen we wel graag vernoemen, maar de vader van mijn man heeft zo'n lelijke naam....ik pieker me suf op een acceptabele variant. Mijn eigen gevoel zegt dat we een jongetje krijgen. Alleen alle signalen van buitenaf zeggen iets anders. De pagina over het geslacht in mijn negenmaanden dagboek is roze, bij onze wieg kregen we roze lakentjes, ik krijg bij concerten roze bloemen, een leerling maakte een roze G-sleutel van loom en ik kreeg van een andere leerling een dikke plak "zwanger"chocolade met roze suikerpoppetjes erop....we wachten rustig af!

jammer dat mensen een 2e niet meer zo bijzonder lijken te vinden, Hope...ik had al verhalen gehoord over het kraambezoek bij een tweede of volgend kindje....schijnt ook erg veel minder te zijn.

het lijkt me goed dat je zoontje op tijd zijn nieuwe kamertje krijgt. Schuift hij dan ook een deurtje verder of komt de babykamer op een nieuwe plek? Sliep hij nog in het ledikantje? Wel leuk: eerste een stoere jongens peuterkamer en dan een lieve meisjes babykamer!

Zo...we gaan weer eens wat doen. Had gisteren een hele slechte dag na een hele slechte nacht. Last van mijn darmen wat uitstraalde naar mijn rug. Gelukkig vannacht veel beter geslapen en dat voelt toch echt anders bij het wakker worden. Vandaag lekker dagje thuis. Hoef ook de deur niet uit voor boodschappen. Heb heel veel zin om lekker achter mijn harp te kruipen en nieuwe dingen te studeren. De afgelopen maanden heb ik alleen gestudeerd wat strikt noodzakelijk was voor de concerten. Tja....en aangezien ik er toch voor moet zorgen dat baby iets fatsoenlijks te horen krijgt op het moment dat zijn oren het in mijn buik gaan doen... Dat is één van de dingen waar ik erg naar uit kijk: op 1: dinsdag eindelijk weer een hartje horen, op 2: binnenkort toch vast het kindje voelen bewegen in mijn buik en op 3: straks prachtige kerstconcerten met een mooi 6 maandenbuikje!

Geplaatst

Hoi dames, wat zijn jullie lekker actief geweest.

@hope, o wat een spanning weer bij jou. Gelukkig alles goed.

@anita, wat fijn dat je je nu echt beter voelt.

@okaasan, wat een mooi verhaal bij de wieg. Ik heb ook een wiegje waar mijn opa in heeft gelegen en daarna al hun kinderen en kleinkinderen en nu dus de achterkleinkinderen. Mijn dochter heeft daar ook in gelegen.

@dvdw, welkom en gefeliciteerd natuurlijk. Schrijf en lees gezellig mee.

Hier ook de 12 weken vandaag 'n ik begin me ook weer wat beter te voelen gelukkig. Ik heb ook nog geen andere kleding gekocht. Ga wel vandaag eens kijken wat ik nog heb van mijn vorige zwangerschap en of dat nog past. Toen was ik in maart uitgerekend dus hetzelfde seizoen. Een winterjas heb ik ook nog van toen, dus ook maar even passen.

Maandag weer een echo en dan gaat mijn moeder mee.

Geplaatst

Welkom DvdW! Wanneer ben je uitgerekend, hoeveelste kindje en wanneer onderzoek? Kunnen we je in het rijtje zetten!

Ik voel me ook vandaag weer TOP! Dolgelukkig met buikje, nieuwe kleding en het enorm fijn voelen.

Bedacht me vanmorgen ook dat ik me af en aan 3 jr ellendig heb gevoeld door hormonen, teleurstellingen, gedoe en hoop/vrees en als klap op de vuurpijl 3 mnd spugen. Geen wonder dat ik me nu eindelijk zorgeloos en heel fit superblij en energiek de dag door stuiter. Dat dit maar heel lang mag duren!

Vanmorgen de goede maar bh's ontvangen van mammae. Wat een super fijne goed zittende bh's: voor de groten onder ons echt een aanrader!

Heb nu cup 95g en dat mag van mij zo blijven ;-)

Ik ben trouwens 1.80 ... Maar dat zegt zeer ws niets over deze omvang.

Mocht dit over een jr nog de maat zijn, dan laat ik ze verkleinen. Dit is echt to much!

Over een weekje weer hartje luisteren. Heb er zin aan!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben uitgerekend op 22 april.

Het is ons eerste kindje.

Via 1e IVF behandeling, verse tp

Ik vind het erg fijn om mee te kunnen lezen en te delen in ons geluk en ook onzekerheden te kunnen delen.

Mijn eerstvolgende onderzoek is aanstaande vrijdag, 3 oktober.

Dit is mijn termijn echo in het ziekenhuis.

Geplaatst

Tis 04:00 u meiden, wie is er ook wakker? Het is de tweede nacht zonder reden dat ik wakker ben en zeer slecht slaap. Draaien woelen, nachtmerries of raar dromen pffff. Gisteren ook echt n off day. Moehoehoe brak en dat irritante kokhals gevoel. Kan ook slecht tegen de 'warmte' van mij mag het tien graden vriezen heerlijk!

Geplaatst

O...Hope, ik ben vast ook wel gelijktijdig wakker geweest. Heb mezelf een streng klokkijk-verbod opgelegd.

Ik had gisteren ook een erg beroerde dag....zelfs weer twee keer gespuugd...dat was lang geleden...

Verder erg moe, totaal geen conditie en heel veel hoofdpijn.

Nu in ieder geval gelukkig geen hoofdpijn.

was het maar alvast morgen....kijk zo uit naar een teken van leven vanuit mijn buik!

Ik meet ook steeds de omvang van mijn buik op...die lijkt ook steeds minder te worden in plaats van meer...nu heb ik van mezelf behalve een nachtelijk klokkijkverbod ook een buikopmeetverbod....

Zo...tot zover mijn geklaag...

Annemarie en Kim...succes bij de echo!

Anita: wat fijn dat jij je zo super voelt! Wij waren gisteren even in Groningen bij de babydump, ter orientatie op een kinderwagen. Ik had erg gehoopt op een parcours...ik wil gewoon weten wat zo'n wagen met een babyhoofdje doet op een klinkerweg, op een zandpad en op kinderkopjes ( akelig woord....). Alle andere babyzaken in het rijtje hebben we vanwege mijn conditie links laten liggen, maar weet jij of ze daar parcoursen hebben?

Geplaatst

DvdW welkom hier. En natuurlijk gefeliciteerd!

Annemarie, nog steeds zo misselijk, of is het weer wat gezakt? Hoe was je echo vandaag? En antwoord gekregen op al je vragen? Ik ben echt heel benieuwd wat ze je te vertellen hadden over je twins.

Hope, dan had ik het verkeerd begrepen, dacht dat je al helemaal los was gegaan in het roze. Haha, nog even geduld dus. Oh wat fijn dat jullie weer zo'n mooie echo hadden. Begin je er al ietsje meer getrouwen in te krijgen? Ik zit nog steeds een beetje in een soort spagaat, ik ben wel steeds minder bang dat het niet goed is (wel dankzij mijn thuisdoppler), maar heb echt wel veel vertrouwen in een goede afloop. Dat is wel fijn. Maar dat het vertrouwen er komt merk ik in de dingend ie ik durf, ik heb zomaar geïnformeerd naar allerlei kraamzorg, me aangemeld bij een verloskundige voor de nacontroles en mijn ziektekostverzekering gebeld dat ik zwanger ben. Dat waren eerst onneembare drempels, en nu heb ik het gewoon gedaan!

Enne ik was ook wakker hoor om 4 uur, maar probeerde dat toen nog te negeren, dus toen ik om 4.45u online was, was jij al weer verdwenen. Hier ook de meest wilde dromen erbij, die niet altijd even gezellig zijn.

Maaike, grappig dat je mij zo anders had voorgesteld. Kort haar en bril heb ik, of past dat ook niet in je plaatje? :laugh:

Ik heb ook geen idee voor namen, voor een meisje wel, en ik geloof dat we het daar ook over eens zijn. Maar een jongen zou ik echt niet weten. Over anderhalve week hebben we geslachtsbepaling, dus dan weten we hopelijk of we nog heel hard aan de bak moeten, of dat we klaar zijn. Inmiddels fantaseren we af en toe over een geboortekaartje, wat een variant zal zijn op onze trouwkaart.

Willen jullie wel weten wat het is, of pas bij de geboorte?

Maaike hier is mijn buik denk ik ook dunner dan een/twee weken geleden. Volgens mij zijn dat gewoon de darmen die zich weer wat normaler gaan gedragen. Mijn broeken kunnen weer dicht, terwijl ze dat eerst niet meer konden. Geen zorgen dus.

Wow Kim, jouw wieg is al oud en vaak gebruik. Bijzonder hoor! Mogen we een plaatje zien als je hem hebt? Ik ben heel benieuwd.

Hoe was jouw echo vandaag?

Anita: Hoera voor de BH! haha, moet lachen om je BH-blijdschap. Maar erg fijn dat deze wel goed zijn, verkeerde BH's zijn zo naar.

Vrijdag hadden we weer controle in het zkh en dat was allemaal helemaal goed. We kregen zelfs heel even een echo, want er zat een student verloskunde bij die dat graag wilde oefenen. Daar zeggen we geen nee tegen natuurlijk. Baby Ties bewoon erg veel, zo raar dat je daar nog niets van voelt. En je kon al heel mooi de ruggengraat zien. Zo bijzonder.

En mijn zus reageerde heel erg lief, ze was helemaal in tranen en had de volgende dag gelijk boeken in de bieb gehaald om te zien hoe groot iedere week het kindje is. Ze was helemaal bezorgd of het geen kindje met Down zou hebben (heeft zij zelf niet, maar wel veel mensen met Down op haar dagbesteding), dus ik hoop dat ik haar met onze mooie nekplooimeting een beetje gerust heb kunnen stellen.

Hoe is het met de rest en met alle vakantiegangers?

2015.png

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Kim: 29 sep - 2e bezoek verloskundige + echo

Annemarie: 29 sep - echo

Maaike: 30 sep - 2e bezoek verloskundige

Hope: 8 okt - echo en consult gyn

Okaasan: 10 okt - hartje luisteren en consult

Hope: 18 okt - geslachtsbepaling

Anita: 20 okt - GUO

Hope: 24 okt - echo en consult gyn

Okaasan: 24 okt - hartje luisteren en consult

Maaike: 28 okt - 20weken echo

Wensmama: 3 nov - 20weken echo

Geplaatst

@dromen en wakker, ook ik ben vaak wakker de afgelopen nachten en van due rare en enge dromen bah. Schijnbaar hoort het erbij, maar leuk is anders.

@maaike, balen dat je weer misselijk was, hopelijk vandaag weer een stuk beter.

De echo vandaag was weer goed. Ook het hartje voor het eerst gehoord, wat bijzonder weer. Ze hebben wel mijn bloeddruk twee keer moeten meten, want de eerste keer was de onderdruk te hoog nl. 90, daar gelukkig 75. Ook moet ik nog nuchter glucose laten prikken, want die was iets verhoogd.

Wij willen wel weten wat het wordt deze keer. Een jongensnaam hebben wij juist wel, maar een meisjesnaam nog helemaal niet.

Het wiegje staat nog bij ons op zolder, want na mijn dochtertje is er geen ander kindje meer geboren binnen de familie. Ik zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen. Misschien eentje toen hij bij mijn dochtertje op de kamer stond. Nu zit er namelijk geen bekleding in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden