Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Hope: 26 sep - nekplooimeting+combitest+uitgebreid consult

Okaasan: 26 sep - controle en hartje luisteren.

Hope: 29 sep - telefonisch uitslag combinatietest

Kim: 29 sep - 2e bezoek verloskundige + echo

Annemarie: 29 sep - echo

Maaike: 30 sep - 2e bezoek verloskundige

Anita: 20 okt - GUO

Maaike: 28 okt - 20weken echo

Wensmama: 3 nov - 20weken echo

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De iets kortere dagen werken we fijn. Nu kan ik tegen vier uur naar huis fietsen, daar een uurtje tukken en dan de avond nog een beetje leven.

Het idee alleen al geeft ook rust. Nog wel steeds aan het spugen... Alleen de lunch blijft erin zitten. Spuug dwars door de Primperan heen.

Heb wel het idee iets minder ziek er van te zijn.

Ik slaap maar halve nachten en hou daarmee manlief ook wakker. Fijn is anders. Moet altijd plassen, wordt wakker van de trek en daarna klaarwakker vanaf een uurtje of vier.

GAAAPPP

En die vieze smaak in de mond: herkenbaar! Het wordt geloof ik wel iets beter nu. Ik krijg soms ineens ook weer wat zin in eten. Wie weet wordt het zo langzamerhand allemaal iets beter.

Wat een prachtige buikfoto! Die van mij mag er ook al wel aardig wezen. Had al een patiënt die me vragend richting buik keek... Ik hou het nu vast niet lang meer voor me. ;-)

Heb nog een meeloper met de verloskundige. Een collega verpleegkundige bij de huisarts is begonnen met de verloskunde opleiding. Voor het eerste jaar moet zij iemand volgen die 12+ weken zwanger is en ze vroeg of ik dat leuk zou vinden. Ze mag niets doen, alleen kijken. Ik vind het allemaal best. Kan ze mooi nog eens wat extra vertellen als ik het even niet weet.

Geplaatst
Oeps tegelijk gepost!

haha!!! Ik had nog meer info erin staan mbt mijn vk bezoek!

Geplaatst
Hi meiden!

vanmorgen een telefoontje gehad van de gyn. Ik vertelde wat er gisteren is gebeurd en dat echoscopiste mijn zomaar n dikke week naar voren had gezet qua uitgerekende datum. De gyn gaf me helemaal gelijk. Je kan en mag niet de datum verzetten bij een zw van ivf/icsi/cryo/embryo. Hij wilde wel absoluut hebben dat ik morgen nog n keer voor een echo kom om uit te sluiten of de echoscopiste verkeerd heeft gemeten. Aansluitend moet ik komende dinsdag terug naar mijn eigen gyn om de datum vd pregnyl en eisprong door te geven en hoe oud de cryo was. Het probleem is vooral ook dat dit zh het dossier van het umc Utrecht nog steeds niet heeft gekregen! Echt slordig gewoon. Ook vond hij die eindeloze discussie van gisteren onnodig..

janneke dat zijn geen gekke hersenspinsels, want wat jij denkt is mij overkomen! In de zwangerschap van mijn zoontje in 2011 had ik met ruim 11 wkn een echo in het WKZ Utrecht. Ik ben toen ook door een echoscopiste 1 ruime week vooruit gezet terwijl ze dat nooit had mogen doen. Maar wij als leek volgde het allemaal braaf op, wisten wij veel. Tot dat ik met 41+1 werd ingeleid. Feitelijk gezien was ik 40+1! Maar ze vonden het te lang duren daarom moest ik van hun ingeleid worden wat resulteerde in een hel van n bevalling. Nu weten wij héél zeker dat als mijn datum goed stond, ik nog 1-1,5 week door had kunnen lopen en bevalling zelf op gang was gekomen....

Kim mooi echo : )

Hoi hope lees je berichtje.

het UMC geeft niet graag een dossier af, en als ze deze afgeven moet je nog terplekke controleren of ze alles hebben meegegeven. Wij hebben het dossier zelf opgehaald, en gelukkig hielp diegene die achter de balie zat mee.

wel je paspoort meenemen ivm legitimatie.

we waren anders toch niet weggegaan.

vervelend dat je zo voor jezelf moet opkomen, sterkte met alles.

fijn dat je nu een begripvolle arts hebt.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst
Annemarie, het TTS syndroom daar hoef jij niet bang voor te zijn: ieder kindje heeft zijn/ haar eigen " huisje" in jouw buik!

ze zitten samen bij jou maar volledig gescheiden van elkaar dus geen kans op TTS!

Mijn nichtje had een tweeling met TTS. Wel beiden een eigen vruchtzak, maar een gedeelde placenta.

Geplaatst

Hoi Hope, fijn dat de gyn het bevestigd heeft en dat hij het nu gaat opvolgen! Dat moet je toch een geruster gevoel geven. Succes!

Hi meiden!

vanmorgen een telefoontje gehad van de gyn. Ik vertelde wat er gisteren is gebeurd en dat echoscopiste mijn zomaar n dikke week naar voren had gezet qua uitgerekende datum. De gyn gaf me helemaal gelijk. Je kan en mag niet de datum verzetten bij een zw van ivf/icsi/cryo/embryo. Hij wilde wel absoluut hebben dat ik morgen nog n keer voor een echo kom om uit te sluiten of de echoscopiste verkeerd heeft gemeten. Aansluitend moet ik komende dinsdag terug naar mijn eigen gyn om de datum vd pregnyl en eisprong door te geven en hoe oud de cryo was. Het probleem is vooral ook dat dit zh het dossier van het umc Utrecht nog steeds niet heeft gekregen! Echt slordig gewoon. Ook vond hij die eindeloze discussie van gisteren onnodig..

janneke dat zijn geen gekke hersenspinsels, want wat jij denkt is mij overkomen! In de zwangerschap van mijn zoontje in 2011 had ik met ruim 11 wkn een echo in het WKZ Utrecht. Ik ben toen ook door een echoscopiste 1 ruime week vooruit gezet terwijl ze dat nooit had mogen doen. Maar wij als leek volgde het allemaal braaf op, wisten wij veel. Tot dat ik met 41+1 werd ingeleid. Feitelijk gezien was ik 40+1! Maar ze vonden het te lang duren daarom moest ik van hun ingeleid worden wat resulteerde in een hel van n bevalling. Nu weten wij héél zeker dat als mijn datum goed stond, ik nog 1-1,5 week door had kunnen lopen en bevalling zelf op gang was gekomen....

Kim mooi echo : )

Geplaatst
Mijn nichtje had een tweeling met TTS. Wel beiden een eigen vruchtzak, maar een gedeelde placenta.

Maar bij Annemarie toch eigen placenta's en vruchtzakken?

Geplaatst

Annemarie hebben jullie niet iets van een verpleegkundig spreekuur? Dan zou je dat kunnen bellen en vragen hoe het nou zit? Of en telefonisch consult aanvragen?

Anita wat ellendig dat je nog steeds zo overgeeft zeg, pfff wat moet jij je ondertussen slap voelen. En fruit dan? Of juist n hele vette hap? Ik hoop dat jij je snel beter gaat voelen.

kim ook zo misselijk vandaag, hopelijk voel jij je morgen ook wat beter

Geplaatst
Maar bij Annemarie toch eigen placenta's en vruchtzakken?

Zoals ik haar posting las is er nog een hoop onduidelijkheid en word er nader onderzoek gedaan? Daarnaast lijkt me dat je op deze vroege termijn nog niets kunt zeggen over de placenta?

Geplaatst

Wij moeten maandag de 29e weer heen voor een echo en dan wil hij kijken wat er dan te zien is. De vorige echo leek onduidelijk. Altans het leek op een 2eiige. Maar dat kan helemaal niet....

Ik denk dat bellen geen zin heeft, aangezien ik dan ook geen antwoord krijg omdat ze het niet weten..

Geplaatst

Ah zo, ja ik snap het, zal dan weinig zin hebben. Hmmm nog eventjes geduld tot de 29ste. Zal dan vast veel duidelijk worden!

Geplaatst

Ja zo zie ik het ook, ieder z'n eigen vruchtzak. Klopte de hartjes eigenlijk al?

Geplaatst

Oja Okaasan ik ga de pretecho bij echowonder in Amersfoort doen. Woon je vlakbij?

Geplaatst
c232c2b89ba7d9b6a725e4a5ab7b791c.jpg

Dit is (1 van) de foto die ik mee kreeg. Je ziet volgens mij echt 2 in elk een eigen 'kamertje' met een schotje er tussen....

Erg jammer Annemarie dat ze je met zoveel vragen naar huis laten gaan, ik heb het destijds zelf gehad, met 6w3d nog geen hartactiviteit , wel een vruchtje zichtbaar, met 7w3 terug en toen bleek dat ene vruchtje uit uiteindelijk onze twee zoontjes te bestaan!

bij ons ook wel een schotje maar toch in één vruchtzak en met een placenta ( die inderdaad pas later zichtbaar was)

destijds kreeg ik gelukkig al direct veel info, je bent zo flabbergasted en de vragen komen sowieso!

ik begreep dat dit al bij jou verhelderd was niet dus maar wellicht daarom bij jou wat later opnieuw de wondertjes bekijken.

veel succes genieten! Maar dat die je uiteraard , jullie allen ;-)

Geplaatst

Hoi Annemarie,

Aan de foto te zien gaat het om een dichoriale (2 placenta's), diamniotische (2 vruchtzakken) tweeling. Die 2 placenta's herken je aan het dikke droehoekige gedeelte waar de placenta's bij elkaar komen (labda sign). Het zegt nogmaals niets over 1 of 2 eiig zijn, kan bij dit echobeeld beide het geval zijn. Maar in jouw situatie dus gewoon 1 eiig. Volgens mij heeft een onervarenheid arts/echoscopist jouw echo gemaakt.....

het goede nieuws is dat deze vorm van tweelingen (dichoriaal diamniotisch) het minste kans op complicaties geeft in de zwangerschap. Ik hoop dat je snel real-life wat meer info krijgt maar hopelijk heb je hier al wat aan.

Geplaatst

Jeetje Hope, wat een doorlopende soap maak je ervan met je uitgerekende datum. Haha, maar wel lekker nog een keer naar je ukje kijken. Heerlijk toch? Hoop dat je zkh een beetje dichtbij is.

Mooie buik heb je al, wat dat betreft kan je best een weekje vooruit gezet worden. :-) grapje!

En het hersenspinsel van Janneke vind ik echt geen hersenspinsel, ik deel het volkomen. Onze zwangerschappen zijn zo kostbaar in alle opzichten, daar moet je zeer zorgvuldig mee omgaan en dit is er ook een deel van.

Hier ook de datum al in de computer voordat de echo gemaakt werd. En die datum staat ook echt vast met een notitie erbij dat het niet veranderd mag worden.

Hier trouwens geen enkel probleem met mijn dossier krijgen van het UMC. Is er niet al een brief naar je huisarts gegaan met een samenvatting van de behandeling? Anders kan je die wel gebruiken in je nieuwe zkh.

Maaike, slim om s middags warm te eten. Lijkt me wel saai, want ik vind het altijd gezellig om samen met mijn man te eten. Maar goed, je eten binnen houden is wel veel waard. Ik moet lachen om je vreemde geurtjes en je man. Haha, heeft je man nog geluk dat alleen de plant in de kliko is verdwenen. Haha, het zou toch wat zijn. Maar goed, wel vreselijk herkenbaar hoor. 'Fijn' dat jij ook de smerige smaak herkend. Maar jammer dat niemand weet hoe je eraf moet komen. Gisteren kwamen mijn ouders even langs op terugreis uit Duitsland. Hadden ze van die maanzaadkoek meegenomen, dat vind ik altijd erg lekker. Getver man, dat smaakte gewoon precies zoals die smerige smaak die ik telkens heb. Niet te eten zeg, Hhaha.

Annemarie, wat een onzekerheden met je tweeling. Ik hoop dat je er niet al te druk om maakt (de uitleg van Leeuw lijkt me heel mooi duidelijk en geruststellend), want je kunt er toch niets aan veranderen. En als je je zorgen maakt. Gewoon bellen hoor, wellicht mag je toch nog iets eerder komen. En niet te veel googlen he, op tweelingcomplicaties!

Anita, wat goed dat je korte dagen goed werken. Knap hoor dat je je er gelijk goed aan kan houden! Ik vind het altijd zo moeilijk om eerder weg te gaan. Nog even dit, nog even dat en het zo weer een uur later. Poehhhh, en nog steeds zo spugerig. Heftig hoor. Hoop dat het snel stopt.

Kim gefeliciteerd! Klaar bij de ivf, dat is toch ook wel een mijlpaal! Hij ligt wel lekker te chillen zo op zijn kop. Haha, ik vind dat er zo grappig uitzien. Deed de mijne vorige keer ook. Wat leuk dat de lengte en zwangerschapsduur op de echo staan, dat is bij mij niet. Ik schrijf het maar op, want onthouden gaat hem niet worden.

Hier weer lekker vroeg wakker (ik lig al even te lezen hier), maar wel aan een stuk geslapen. Dus redelijk uitgerust, alhoewel ik wel hoofdpijn heb van de prednisolon afbouwen. Wat een troep is dat toch.

2015.png

Geplaatst
Oja Okaasan ik ga de pretecho bij echowonder in Amersfoort doen. Woon je vlakbij?

Dank je wel! Ja dat is in de buurt. Ik ga het vandaag uitzoeken waar we heen gaan en een afspraak maken. Denk dat we op onze trouwdag gaan. Dat lijkt me een goed plan. Dan organiseren we altijd een verrassingsuitje voor elkaar. Mijn man wil ook wel weten of we een jongen of een meisje krijgen, maar wil het niet tegen anderen vertellen. Dus sorry, jullie krijgen het pas in maart te horen.

Maar ik ben er allang blij mee, want eerst wilde hij het helemaal niet weten, en ik wel.

2015.png

Geplaatst

@Anita, wat erg dat je nog steeds zo misselijk bent en moet spugen.

@annemarie, hopelijk krijg je de 29e wel antwoord op je vragen. Ik zou in ieder geval alles opschrijven wat in je opkomt, dan vergeet je tenminste niks.

@okaasan, ik dacht dat de lengte en zwangerschapsduur standaard altijd op de echo stonden. Is bij mijn zh en ook bij de vk zo. Fijn trouwens dat je beter hebt geslapen.

Ik heb me net ziek gemeld op mijn werk. Ik heb zooooo slecht geslapen vannacht. Toen ik opstond stond ik te draaien op mijn benen en was ik zo slap. Ook weer wat misselijk erbij. Dus even een dagje rust pakken leek me wel verstandig.

Geplaatst

Goed van je Kim! Kan ik nog een voorbeeld aan nemen ;-) grapje, ik ben ook al goed bezig met mijn kortere dagen..

Heb bedacht dat ik wellicht mijn twee avondspreekuren bij de huisarts (tijdelijk) stopzet, want dat zijn de pittigste uren in de week nu. Denk er nog maar even over na. Komende 3 weken hoef ik ze sowieso niet te doen en dan een week herfstvakantie en dan maar eens weer zien.

Net weer een keer gezwommen. Lukte zowaar, wel enigzins in slakkentempo. Daarna was babyzwemmen. Vond het altijd een pijnlijk moment om te zien, maar keek er nu met zo'n verliefde blik naar en dacht: dat gaan wij straks ook doen!

Geplaatst

Zeg dames die allemaal zo keurig op iedereen persoonlijk reageren...doen jullie dat met een notitieblok ernaast ofzo?

Hier een korte termijn geheugen van 0,0...zodra iets uit het zicht is, is het ook uit het hoofd.

Grotendeels door vermoeidheid denk ik. Vandaag zou het beter kunnen gaan, want ik heb heerlijk geslapen.

Later reageer ik weer wat uitgebreider, want wat is er weer veel gebeurd!

Nu eerst mijn lessen voorbereiden, voordat ik dat weer vergeet...

Geplaatst
Zeg dames die allemaal zo keurig op iedereen persoonlijk reageren...doen jullie dat met een notitieblok ernaast ofzo?.

Hahaha, moet hier echt heel hard om lachen. Maar klopt hoor, notities maken tijdens het lezen, reactie formuleren, concept schrijven, redigeren, en dan een definitieve versie publiceren in de hoop dat er ondertussen geen nieuwe reacties zijn geplaatst en je bericht dus al weer achterhaald is.

Nee joh gekkie, gewoon terugscrollen en dan al teruglezend een bericht typen. Ik vergeet ook ook echt meer dan de helft.

2015.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden