Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha Maaike!! Moet erg hard lachen om jouw berichtje! Dat vroeg ik me namelijk ook af is bijna ook een reden waarom ik wat minder reageer omdat ik niet weet waar ik moet beginnen

Maar ik lees alles braaf mee en vind t zo gaaf dat t bij iedereen zo relatief voorspoedig voorloopt (op de misselijkheid en spugen na dan! Arme dames... Vind t erg rot voor jullie!)

En dan ook nog Tweelingen! Kikke hoor!

Hier lijkt t ook nog goed te gaan... Jeeejjj! Vanavond echo en combinatie test. Ben nu 12w4d. Dacht dat de vermoeidheid minder werd maar helaas.... Zou ik daarom ook niet meer kunnen inparkeren en huilen als er een ambulance voorbij rijdt?!

Fijne dag ladies!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanmorgen weer echo gehad, metingen zijn nu goed in computer gezet en ook mijn uitgerekende datum. Kindje loopt 5 dgn voor in groei. Ben vandaag 10+6 en kindje is 11+4. Ook gelijk nekplooimeting gehad en deze is 1,3 mm!!! Perfect dus, As maandag uitslag van complete combitest. En verder vroeg ik al of ze het geslacht kon zien. Met deze termijn 11+4, lijken jongens en meisjes op elkaar, een soort van driehoekje. Maar bij een meisje is dat driehoekje horizontaal, en bij een jongetje staat het driehoekje schuin naar boven. Het is nu met 70% zekerheid te zeggen, en met 15 wkn zw 100%. Ons kindje lag er nu super super goed voor en je kon het duidelijk zien, en jaja............ We krijgen een MEISJE!!!!!!!

Geplaatst

@meiske die vragen kwamen eigenlijk pas toen we thuis waren. We waren compleet overdonderd dat er 2 zaten. Haha 😄

Jah genieten doen we zeker... alleen af en toe stress omdat ik toch vanmorgen weer bruinige afscheiding had... 😕

@leeuw die driehoek gaf volgens deze gynaecoloog aan dat het om een 2 eiige zou gaan... als ik jou uitleg zo lees kan dat bij een eeneiige ook gewoon.

Ik hoop maandag de 29e meer duidelijkheid krijg.

@oskaasan ja eerder een echo zou wel fijn zijn maar ben niet zo iemand die snel belt hoor. Haha

Wij willen ook weten wat het wordt, maar kan dat niet stil houden hoor!

@kim goed dat je naar je lichaam luistert. Hoe voel je je nu?

@anita aaah baby zwemmen.. Zo schattig! Maar je hebt ook zwangerschap zwemmen hè!

@minime heel veel plezier vanavond bij de echo! Misschien kunnen ze bij jou dan ook al zien wat het wordt? Of wil je dat niet weten?

@hope. Wauw nu al het geslacht weten! Hup shoppen jij! Ik ga het ook vragen dan rond die 10 aan weken. Wil het zoooo graag weten. En nu het er 2 zijn helemaal.

Fijn ook dat de nekplooi goed was.

Ik kan maar slecht naar de wc. Wat mag je hiervoor gebruiken?

Geplaatst

** Breek weer ff in...

Fijn dat jullie mijn hersenspinsels, geen hersenspinsels vinden haha. Vond ik zelf ook niet maar soms weet ik niet of ik te pietluttig ben door alle ervaringen.

Wat betreft het reageren op iedereen, op de computer open ik gewoon 2x het forum. Op 1 lees ik en in de ander type ik.....maar dat kan vast niet op de phone.

Ik schrijf zelf in het jan/feb. forum maar wat waanzinnig dat er hier ook zoveel zwangeren zijn!!! Gefeliciteerd allemaal!!!

Okaasan, tranen met tuiten bij jouw verhaal, super....ben zo blij voor je.

Nou, ik breek weer uit hoor **

Geplaatst

Ik gebruik al jaren magnesium tabletten, waarvan ik veel beter naar de wc kan. Gewoon te koop bij de drogist. Een werking van magnesium is spierontspanning met bij iets te hoge dosering diarree. Volgens de gynaecoloog geen enkel bezwaar om dit tijdens zwangerschap te gebruiken. Teveel poep je namelijk vanzelf uit!

Geplaatst

Thnx @anita ik ga het eens uitzoeken... toevallig vanavond weer geweest en dat ging prima...

Ik typ met tapatalk op mijn telefoon en kan gewoon door scrollen terwijl ik typ. En zo kan ik lezen en schrijven tegelijkertijd 😊

Geplaatst

Echo was goed! Nekplooimeting ook mooi en nu nog wachten op de bloeduitslag en die komt volgende week.

@Annemarie: ik gebruik probiotica van Orthica! Top spul! Elke avond voor het slapen een capsule in een glaasje water oplossen en hoppa: zodra ik wakker word mag de wc-bril verwarmen..! Vriendlief wil niet weten wat het wordt dus ik heb iets meer tijd nodig om hem zover te krijgen dat het echt noodzakelijk is dat ik alvast leuke kleurbekennende spulletjes moet kopen

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Wiehoeee, dertien weken. Alleen had het van mij niet gehoeven om dat midden in de nacht te vieren. Kortom, ik ben al weer even wakker. Maar goed, vanaf vandaag zijn ook mij bergen energie beloofd, dus mij heb je er niet mee. Hahaha.

Gisteren de uitslag van de nekplooi gekregen en alle drie de trisomiën geven een kans van 1:5000! Mooier kan dus niet. Helemaal blij dus. Van te voren waren we van plan om de NIPT te doen, maar ik geloof dat ik dat nu niet meer doe. Ik ben hier wel genoeg door gerustgesteld. Echt fijn!

Hope wat goed zo'n mooie echo weer en dat je uitgerekende datum mysterie is opgelost. Hoe is het met je cyste? Nog veel pijn van? Hier huil ik ook om alles hoor. Da's heeeeeel normaal ;-) Laten we het maar zo noemen. Ik vind het irritant, maar goed, je schijnt sowieso een zacht gekookt ei te worden als je bevallen bent, dus dan kunnen we vast wennen. Wat gaaf dat je al zo goed als zeker weet wat er in je buik rondzwemt! Heb je een plaatje van wat je bedoelt? Want ik kan me er niet zo veel bij voorstellen.

Janneke dank je wel voor je lieve berichtje..

Minime ook een mooie nekplooi! Wat een mooi bankje is dit toch. Vrijwel alles gaat zo goed en voorspoedig bij iedereen. Echt ongelooflijk.

En probiotica van orthica is inderdaad goed spul! Niet heel goedkoop, maar werkt wel goed. Oplossen in lauw water is het beste.

En als je niet op iedereen reageert is echt niet erg. Gewoon lekker jezelf updaten en dan hebben wij weer wat op te reageren :-)

2015.png

Geplaatst

Goedenacht Okaasan ;-). Ook hier een enorme nachtbraker! Klaarwakker en nog net niet heel erg up and running.

Mijn kater vind het dolle pret zo met mij op de bank. Volgens mij begint hij Pixel ook waar te nemen, want mijn buik is ineens een favoriet plekje, in welke stand ik ook zit/lig.

Ik zelf praat zo nu en dan ook al tegen het ukje. Wie weet wat ie er van mee krijgt.

Begin me gelukkig wel ietsje beter te voelen, zegt zij met de nodige voorzichtigheid. Gisteren zowaar een beetje energie over aan het einde vd dag en alhoewel neiging tot spugen, het kwam er niet letterlijk van.

Pfff... Al was dat maar één dag, dan is die al mooi mee genomen.

Fijn die mooie nekplooimetingen! Ik kijk ineens erg uit naar de GUO. Ongegeneerd en minutieus koekeloeren naar Pixel. Lijkt me fijn!!! Ben toch echt van de beeldvorming ;-)

Hopelijk slaapt de rest allemaal wel, zoals het zou moeten.

Nog 1 dagje en we hebben weekend!!

Geplaatst

Hee gezellig Anita! Ik ga na een uur lezen weer eens probeen nog wat te tukken.

Wat fijn dat je je beter lijkt te gaan voelen! Sterkte daar op de bank.

2015.png

Geplaatst

Okaasan mooie uitslag! Nee nipt is niet meer nodig hoor. Ik heb een foto van wat ik bedoel. Het uitsteekseltje is evenwijdig aan het ruggengraatje en is dus een meisje. Bij een jongetje staat het schuin omhoog. Gisteren is de cyste weer opgemeten: 6,6 cm x 4,6 cm, groot dus! Ja doet zeer maarja, nog 6,5 mnd volhouden. Heb je nog wat geslapen vannacht?

Anita en jij nog wat geslapen? Wat goed, 1 dag niet gespuugd! Hoop dat het nu omslaat voor je!bjij alweer 15 weekjes he? Wil je weten wat het is? Je kan nu al een geslachtsbepaling doen ; )

Maaike hoe gaat het met jou? Ooooowww Frozen is zoooo leuk! Die sneeuwpop! Ja echt om te brullen vh lachen!

minime jij ook een mooie nekplooimeting! Wij ook! We hebben maandag de uitslag best een beet zenuwachtig eigenlijk.

hoe gaat het met de rest van de meiden?

Ik kan ook maar slecht naar de wc, ik heb metamucil vezels via de huisarts. Vandaag 11 weekjes alweer, nog 1 weekje tot de magische grens whoeeee! Kindje ligt bij mij trouwens nu ook boven het schaambeen. Gisteren met de angelsounds geluisterd, het hartje hoorden we heel even, maar ook het kindje bewegen, dat is echt n leuk geluid. Vannacht heb ik de volle 9 uur geslapen, heerlijk! Voel me ook heel goed, steeds meer energie en amper misselijk. Straks even kraamzorg regelen. We gaan weer bij Zin kraamzorg. Was ons destijds erg goed bevallen.

fijne dag allemaal!

oja die foto vh geslacht! Komt ie:

Geplaatst

Pfff...dit is al de tweede nacht dat jullie me uit mijn slaap houden! Mijn korte termijn geheugen doet het overdag niet, maar werkt 's nachts op volle kracht.... dan bedenk ik wat ik die wil zeggen en die....

Dus ik leef dan hard met jullie mee. Zo zonde....heb mijn slaap zo hard nodig!

De oplossing? Minder op het forum vertoeven? 's avonds nog een berichtje maken zodat ik kan afronden?

Nouja...het patroon zal wel weer een keer doorbroken worden.

even op mijn notitieblok kijken....

Fijn Okaasan en Minime dat jullie zo'n mooie nekplooimeting hadden! Gefeliciteerd!

En Hope....een meisje! Superleuk! helemaal omdat je al een zoontje hebt....dus ook jij moet nu aan de shop! Ik heb zelf stiekeme voorkeur voor een meisje maar de enige reden is dat ze in de familie van mijn man steeds zo keurig eerst een jongetje en dan een meisje krijgen....die traditie daar zou ik maar wat graag even tegenaan schoppen...Nouja...en als dat niet het geval is, dan krijgen we ongetwijfeld het leukste jongetje van de familie. Ik wilde steeds graag weten wat het wordt en mijn man niet, al kan hij er wel mee leven om het te weten. Gisteren kreeg ik voor het eerst twijfels daarover: ik zou nooit mijn mond kunnen houden als iemand er naar vraagt en ergens is het ook gewoon wel heel erg privé. Leker zo'n draaikont zwangere....ach...heb nog zo'n 5 weken om steeds van gedachten te kunnen veranderen.

De afgelopen week al een paar keer gemerkt dat leerlingen eerst naar mijn buik kijken als ze mijn lokaal binnen komen en dan pas mij aankijken....dat vind ik nu nog erg grappig! Misschien heb ik het ook wel wat te vroeg gezegd...sommige zijn nog zo jong en dan duren die maanden zo lang. één van de meisjes vertelde dat ze steeds opzoekt in een boek hoe groot ons kindje nu is....lief hè!

Gisteren totaal onverwacht mijn "de lunch houd ik er wel in afspraak" verbroken. Ik spuug echt minder, maar het komt nu zo nu en dan bijna totaal onverwachts...Ik werk zelf drie dagen in de week 's middags en 's avonds en heb daarnaast op onregelmatige tijden en in de weekends concerten. Mijn lief werkt overdag met om de week een koopavond. We zitten dus maar zelden samen aan tafel. Dus 's middags warm eten is niet zo moeilijk te realiseren hier. We hebben de opvang zo goed als geregeld voor mijn reguliere uren. Dat geeft wel rust. Helaas offeren we onze gezamelijk vrije dinsdag wel op. dat wordt dus straks echt moeite doen om tijd voor elkaar te maken.

Anita: ik heb ook een meeloop"verloskundige"! Ik heb wel meteen duidelijk gemaakt dat er twee momenten zijn die echt zijn voor mijn man en mij: de 20 weken echo en de bevalling. Dat was ok en ik geloof dat ze daar dan vervangende opdrachten voor krijgt.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Zie net onderstaand verhaaltje in mijn dagboek staan. Dat Pixel vorige week 14 cm was, klopt dus gewoon wel!

Verder gaat het hier best even goed... Afkloppen... Heb voor het eerst in weken weer wat smaak aan en trek in het eten en het blijft ook al 1,5 dag binnen. Gisteravond kon ik opblijven tot een uur of elf en ging niet totaal gesloopt naar boven en heb tot half zeven geslapen.

Voor nu dik tevreden!!

[ATTACH]5826[/ATTACH]

Geplaatst

woh! wat een vooruitgang Anita!

ik heb hetzelfde dagboek en had me ook al verbaasd over het enorme lengteverschil tussen week 14 en 15. Een week later staat er weer dat frummel 2 cm per week groeit. Zowiezo zijn de maten in het boekje wat aan de grote kant...misschien hanteren zij van hoofd tot teen terwijl de rest van hoofd tot staart meet? Op naar de 20 weken echo dan maar....dan weten we het weer even zeker!

Geplaatst

Mijn meeloop verloskundige is een eerstejaars en mag niets doen, behalve meelopen.

Ze is sowieso niet bij de GUO, de bevallingcursus en de bevalling.

Ze is een collega van me bij de huisarts en de dochter van de praktijkmanager. Een leuk, enthousiast mens die net als ik verpleegkundige is.

Wel gezellig zo'n extra meekijker en vertrouw haar ook, erg belangrijk ;-)

Sowieso ben ik heel erg tevreden over mijn keuze voor de verloskundige praktijk. Heel persoonlijke en prettige benadering en als ik bel weten ze gewoon wie ik ben (of doen heel dapper alsof). Anyway: een heel fijne indruk en goed gevoel en dat is in deze situatie erg belangrijk.

Nog 4 weken en we hebben de echo al!!! Zin aan!! Ben nu wel erg benieuwd wat het geslacht is. We zijn er enorm van overtuigd dat het een jongetje is. Veel van mijn vrienden denken het ook. Eigenlijk heeft nog niemand het over een meisje gehad... Bizar! We zullen het gaan zien...

Hebben jullie een voorgevoel voor het geslacht??

Geplaatst

@minime en hope, wat fijn dat de combinatietest bij jullie allebei goed was. Wij doen geen combinatietest.

@slecht naar de wc, ik gebruik Roosvicee Laxo.

@anita en okaasan, hopelijk hebben julli de afgelopen nachten weer wat beter geslapen.

Ik heb een goed rustig weekend gehad. Lekker rustig aan gedaan. Ook weer beter geslapen en minder misselijk. Hopelijk blijft dat zo.

Ik heb het idee dat ik soms het kindje al voel, maar dat is wel erg vroeg. Ik voelde gisteren en ook zaterdag namelijk 1 of 2 lichte plopjes onder in mijn buik. Bij mijn dochter voelde ik het ook al vroeg. Volgens mij met 15-16 weken.

Geplaatst

Hey meiden.

Even een enthousiast ego bericht. Ben zo blij! Ben al 3 dagen spuugvrij en de moeheid lijkt zo goed als verdwenen. Sterker nog: ik voel me echt energiek en creatief. Als ik maar niet manisch wordt ;-) Hoop zo dat dit nu even mag blijven.

Krijg al een enorm buikje en heb Pixel al tweemaal voelen ploppen... Ben gewoon een beetje verliefd! Mijn kat is ook een aanhangsel geworden en niet van mijn buik weg te krijgen :-)

Het slapen is een verhaal apart. Ik viel vannacht pas om 4 uur in slaap (gelukkig veel mooie boeken op e-reader) en andere nachten vanaf 4 uur wakker. Er is wat met die 4uur in elk geval...

Fijne dag allemaal! Hopelijk voor iedereen met een smile!

Geplaatst

oeeee! Kindje gevoeld! wauw! daar kijk ik enorm naar uit!

Wonderlijk dat je zo energiek bent met zo weinig slaap, Anita!

Hier migrainenacht achter de rug, paracetamol er meteeen weer uitgespuugd, niet voor het eerst. Kindje wil geen pijnstillers. Na heel lang twijfelen mezelf voor vandaag ziek gemeld. Mijn ogen staan nog krang in mijn hoofd en ik was pas om 11 uur thuis geweest....

Ik ga straks voorzichtig eens plannen hoe mijn verlof gaat vallen. Ik hoop er de zomervakantie achteraan te kunnen plannen.

Geplaatst

Maaike: ook ik ga mijn zomervakantie achter het verlof aan plannen. Heerlijk ruime 4,5 maand vrij! Wat een lange tijd!!

Geplaatst

Hoera voor Anita, ik hoop dat je e inmiddels vier dagen van hebt kunnen maken. Wat heerlijk. En, al manisch? Haha, moet erg om je lachen.

Hier lijk ik me ook wat beter te gaan voelen, maar durf dat nog niet te hard te roepen. Ik ben de prednisolon aan het afbouwen en dat geeft nogal wat afwisseling in de dagen, om het maar eens eufemistisch te omschrijven.

Oh en je voelt jullie pixel al. Wat bijzonder. Daar kijk ik ook echt heel erg naar uit.

En vier uur is inderdaad iets. Ik word bijna standaard om twee uur en om vier wakker. En dan best wel klokslag. Zo gek vind ik dat.

Poeh Maaike, wat naar die migraine. Hoop dat het inmiddels weer over is. Verstandig om jezelf voor een dagje ziek te melden. Gewoon even alles in je eigen tempo.

En wat ontzettend schattig die leerling van je die opzoekt hoe groot je baby is. Wat leuk. Ik zou gelijk in tranen staan als ze het mij zou vertellend. Hahah, emotionele doos die ik ben op het moment.

Kim ook al aan de beterende hand. Wat heerlijk dat het bij zo veel van ons de goede kant lijkt op te gaan. Zouden alle boekjes dan toch gelijk hebben met hun tweede trimester? Oh wat zou dat fijn zijn.

Hope, oh zo. Ja dat kende ik wel, heet dat niet de nub-theorie. Ben benieuwd of het ook echt klopt. Maar mooie foto. Ik heb geen echo waarop het zichtbaar is, dus ik kan niet al spieken. Nog even geduld dus.

Poeh en die cyste klinkt wel heel groot. Hij groeit dus ook nog een beetje? Hoe was je nekplooiuitslag? Die was gisteren toch? Of toch volgende week maandag? Oh, jee, ik word echt dement.

Hier moet ik eens gaan informeren bij de verzekering waar ik allemaal kraamzorg kan nemen, dat regelen en een verloskundige voor de nacontrole regelen. Poeh, dat zijn toch nog best wel drempels merk ik. En geen hele lage dempels....

Ik heb wel een geslachtsecho afgesproken voor 8 okt. Spannend hoor. Mijn man denkt een meisje en ik begin dat ook steeds meer te denken, maar probeer me daar niet te erg op vast te pinnen, bang dat het "tegenvalt" als het toch een jongetje is. Niet dat ik dat niet leuk zou vinden, maar het lijkt me zo'n gekke omschakeling als je er van overtuigd bent dat er een meisje in je groeit en het blijkt niet zo te zijn. En andersom geldt natuurlijk precies hetzelfde. Nou ja, we zullen zien, nog twee weken. Spannend hoor.

Wat is het rustig verder hier trouwens. Hoe is het met de rest van de dames? Seef al weer terug van vakantie? En Minime? Was jij ook niet even opstap?

2015.png

Geplaatst

Goedesmorgens ;-)

Gister tot laat wakker, nu vanaf 4 uur wakker... Tis me wat! Voel me fit en goed, maar iets meer slaap zou toch wel nodig zijn niet?!

Ik heb gister een prachtfilmpje gekregen van een vriendin, die ik jullie niet wil onthouden: https://www.youtube.com/watch?v=GZk4hT7ncv0

Ben nu op zoek naar voedingsbh's grote maten, dat is nog een heel zoektocht. Mijn borsten hebben normaliter al een E cup... nu kan ik helemaal mijn lol op... NOT

Als je mij met kleding aanziet zou je het normaal niet zeggen, maar nu... Zelfs een (autistische) cliënt van me die gister mij vroeg of het kopt dat borsten groeien als je zwanger bent... Zo erg dus.. haha....

... na een half uurtje zoeken volgens mij het perfecte model van Mammae gevonden op http://www.ikbenmama.nl !!! Ik bestel hem gelijk en jullie horen het resultaat wel.

Fijn even zo nachtelijk van me af kletsen. Alleen is ook maar alleen ;-)

Geplaatst

Hee Anita, we waren tegelijkertijd aan het typen.

Hahaha, moet echt heel hard om je autistische cliënt lachen. Geweldig.

Fijn dat je een bh gevonden lijkt te hebben. Ik weet niet waar je woont, maar in Rosmalen zit ook een hele goede winkel. Die hebben echt van alles. Gewoon even bellen als het een beetje n de buurt is voor je. Burghlingerie.nl is het.

Ik ga zo het filmpje eens kijken.

Oh en ik vergeet mijn hoera momentje nog. Ik had gisteren de laatste køtbollen. Jeeeee, eindelijk van die smurrie af. Ik dacht dat ik er heel zenuwachtig van zou worden om ermee te stoppen, maar ik ben vooral blij dat ik van die zooi af ben.

2015.png

Geplaatst

Haha... gezellig!! wat een nachtbrakers zijn wij niet?! Manisch is het goede woord nog niet, maar wel bizar hoe fit ik me voel na 2 nachten van max 5 uur slaap.

Dit is wel weer het tegenovergestelde van doodmoe zijn. Die Pixel en zijn fratsen ook :-)

Rosmalen ligt helaas enorm uit de buurt van Groningen. Hier wel heel goede lingeriezaken, maar niet voor zwangerschap i.c.m. grote cup.

Maar heb alle hoop nu op de prachtige Mammae bh. te krijgen in heel NL, behalve onze provincie. Belachelijk! ;-)

Migraine is echt hel. Gelukkig nu in 4 maanden tijd maar eenmaal 4 dagen aanvallen gehad. Eerder elke maand een aantal dagen, dus de zwangerschap heeft goede invloed hierop bij mij!

Fijn dat je van de bollen af bent. de vlag uit!!! Gelukkig hoefde ik met een verse top ze maar 2 week te gebruiken, want bij een terugplaatsing was dat geloof ik 3 maand. Dat ze nog geen beter alternatief dan voor dat gesmeer hebben bedacht. Jak.

Nou, ik ga me eens rustig voorbereiden op een halve werkdag. Ondanks dat ik me veel beter voel, hou ik het er voor deze week nog maar even in. Wel zo prettig om die escape te houden.

Groetjes

Geplaatst

Dat is een beetje uit de richting inderdaad. Ik hoop dat je internetbestelling dan goed uitpakt. Ik ben heel benieuwd. Ik ga binnenkort eens in Rosmalen langs als ik bij mijn broertje op bezoek ga, die woont daar om de hoek. Al hoewel we sinds een paar weken een lingerie winkel hier in het dorp hebben gekregen. Ben nog niet binnen geweest, maar het ziet er mooi uit en ze hebben ook zwangeschapsdingen.

Raar he, dat je toch redelijk uitgerust kan zijn na zo'n kort nachtje. Hier hetzelfde hoor, al hoewel ik halverwege de dag echt instort. Ik dacht gisteren om twaalf uur even een uurtje te tukken, werd ik pas om half vier wakker. Oepsie. Toch moeier dan ik dacht.

In Gent doen ze de bollen ook niet zo lang hoor, maar ze heeft ze mij wel zo lang laten gebruiken in het kader van beter safe than sorry. Normaal doen ze het geloof ik tot de eerste echo met 6wk3 en dan stoppen als alles er goed uitziet. Maar soms laten ze langer gebruiken. Prima, maar wel blij dat het nu klaar is.

2015.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden