Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zojuist de spoed gynaecoloog gebeld omdat ik zo'n pijn in mijn buik heb en me daarbij heel ziek voel. Ik denk dat het door de cyste komt in mijn eierstok die is 5x6 cm, heb het idee dat die eierstok gedraaid is : ( en ondertussen maak ik me zorgen om ons kindje

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Hope... wat een schrik meid.

Ben zo benieuwd hoe het nu met je is! Wat een schrik en ellende!

Las nog even terug en zag het stukje over grote borsten. Mijn cup heeft altijd al een forse omvang (80e), maar nu zijn ze helemaal big. Zegt de lieve dame van de lingeriezaak ook nog: ze zullen nog wel een cup of twee groeien... Waaaat?? Geloof het nu ook wel. Gelukkig doen ze weinig zeer nu. Dat was de eerste weken juist wel heel erg zo.

Vannacht redelijk geslapen. Wel 2x eruit voor plassen, maar dat schijnt ook zo te horen ;-)

Hopen op een dagje met weinig misselijkheid!

Geplaatst

Barbies met kinderen, gaten in matrassen, de wildste dromen, dikker wordende buikjes, wachtende patiënten (haha), grote borsten. Er gebeurt hier echt van alles.

En Maaike ik herken je verkeersproblemen wel hoor. Maar ik wijt dat vooral aan het feit dat ik zo moe ben. Als het even kan, rijd ik dus niet. Ik heb gewoon 9maanden een auto met chauffeur :-)

Een SEO is de gewone 20wk echo en staat voor structureel echoscopisch onderzoek. Een GUO is de uitgebreide variant betekent en geavanceerd ultrageluid onderzoek.

Ja de echoscopiste legde het heel mooi uit. De baarmoeder is als het ware een ballon en die is op het moment nog lang niet helemaal op spanning. Het kan nu dus daarom lijken dat de placenta voorligt, maar als de ballon verder op spanning komt, is het heel vaak dat de placenta toch niet zo voor aan ligt als eerder leek. Daarom, zei zij, kan je op deze termijn eigenlijk nog niet spreken van een voorliggende placenta.

Ik ben trouwens 37 en 38 als ik beval. Dat had ik inderdaad ook graag anders gezien. Maar ja, ons kind had ook al lang op de basisschool kunnen zitten nu, als we gewoon in een van de eerste rondes spontaan zwanger waren geworden.

Anita, hoe was het in alle grote babywarenhuizen? Hebben jullie het overleefd?

Haha, en baby Ties, dat is een lang verhaal. Heel in het kort hadden onze twee peetkindjes in hun omgeving een baby die Ties heet. En dat werd een soort begrip. Als zij dan heel kinderachtig deden, dan zeiden ze dat ze baby Ties waren en dus echt niets zelf [eten, slapen, naar de wc, opruimen, vul zelf maar in] konden doen. Dus vandaar.

En als we twee embryo's terug geplaatst hadden, dan noemden wij ze baby Ties en Baby Emmie :-)

Annemarie, ze zeggen dat je vanaf 10-12 wk het hartje kan horen. Maar ik weet hier van het forum dat eerder soms ook lukt. Maar het zit dan nog zo achter je schaambeen, dat het wel echt lastig is.

Ohhhhh hope, hoe is het ermee. Getsie zeg. Ik schrik ervan. Hoop dat je je weer heel veel beter voelt en dat het zkh je gerust heeft kunnen stellen. Moest je nog langskomen vannacht of vandaag?

2015.png

Geplaatst

Hoi meiden,

lees af en toe met jullie mee, fijn om te lezen dat jullie baby'tjes zich allemaal ontwikkelen, mooie echos

@hope33 hoop dat het niets ernstigs is, leef met je mee.

de andere dames sterkte met jullie misselijkheid en overige kwaaltjes.

fijn weekend allemaal en geniet van jullie zwangerschap.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hey meiden daar ben ik weer. Ik moest idd vannacht 04:00 u even langs komen. Eigenlijk komt het erop neer dat ik een cyste op mijn linkereierstok heb van 5,5 x 6 cm die achter mijn baarmoeder ligt die erg pijn doet. Dan ook nog een baarmoeder die groeit, banden en spieren die oprekken. En verder nog een flinke verkoudheid onder de leden en het mijn 10e week is en het hcg op z'n hoogst is in mijn lijf. Door dat alles me nogal ziek voel en pijn heb en door de pijn extra misselijk wordt. Gelukkig geen blaasontsteking of ergens in mijn lijf een infectie. Nu moet ik rust rust rust houden en panadol slikken en emesafene tegen de misselijkheid. Cyste moet in de gaten gehouden worden, het zal niet slinken eerder hetzelfde blijven en groeien en na mijn bevalling volgt nog een operatie om de cystes te verwijderen : ( moet je voor jezelf even visualiseren: 5,5 x 6 cm is best groot, en als ie dan ook nog groter wordt...

Ook ik nog goed nieuws: natuurlijk nog even naar ons kruimeltje gekeken en alles was goed. Arts helemaal blij omdat het kindje zo bewoog, hartslag was prima en het is nu 3,6 cm lang. In 3,5 dag gegroeid van 3,1 cm naar 3,6 cm. Gaat hard!

dinsdag weer een echo.

zo nu even douchen en languit op de bank. Ik zou vanavond bbqen bij familie. Helaas moet ik wel gaan alle vlees is ingekocht. Achja..., tandjes op elkaar en gaan met die banaan

Geplaatst

Pfff...dat klinkt heftig Hope! Zat die cyste er al voor de terugplaatsing? Ik heb het even niet meer zo helder...jij bent nu zwanger na een cryoterugplaatsing toch?

Even naar je kindje kijken is nu wel een welverdiende bonus zeg! Cyste is dus alleen maar erg pijnlijk voor jou en verder niet gevaarlijk voor het verloop van je zwangerschap?

Goed op jezelf passen! Dat vlees kan best in de vriezer! En als je misselijk bent had je toch alleen maar stokbroodjes weggekauwd.

wij zijn vandaag 100 dagen getrouwd. Eigenlijk wil ik wel iets leuks doen met mijn lief. Uit eten of de stapel bioscoopbonnen gebruiken die we nog hebben liggen... maar ik durf niet zo goed. Een romantisch etentje er in zijn geheel weer uitgooien of met een emmertje naar de bioscoop voldoen toch niet helemaal aan mijn beeld van een jubileumfeestje...

Geplaatst

Ik ben idd zwanger van mijn 1e cryo. De cyste zat er al voor mijn zwangerschap en geeft nu pijn. De cyste is in zoverre niet voor de zw gevaarlijk zolang het maar niet extreem groeit. Want dan moet ik tijdens mijn zw geopereerd worden en dat is wel heel gevaarlijk voor het kindje. Het zal mij de komende 7,5 mnd pijn gaan geven.

hmmmm nee dat is niet een ideaal beeld van een romantisch avondje. Maar als je nu zelf thuis samen iets lekkers klaar maakt? Kaarsjes aan, genieten van de baby. En daarna thuis lekker filmpje kijken. Of kijken hoe het eten valt en de late film nemen?

Geplaatst

Poehhhh hope, dus toch langs het zkh midden in de nacht. Wat een gedoe. Vervelend dat ze niets voor je kunnen doen. Maar hebben ze je wel gerust kunnen stellen? Weet je nu of je eierstok zich niet kan draaien hier door? Of blijft dat wel mogelijk? Krijg je nu meer echo's om je cyste in de gaten te houden?

Ongelooflijk he hoe hard het nu gaat. Onze baby Ties was in een week ook van 42 naar 54 mm gegroeid. Niet gek dat we zo moe zijn, er gebeurt van alles daar binnen.

Maaike gefeliciteerd. Ik moet heel hard lachten om je beeldende stukje over het vieren van jullie trouwdag. Hahaha, alhoewel het eigenlijk heel vervelend is. Hebben jullie toch nog iets leuks gedaan?

Hier weer belabberd geslapen. Gisteren een aantal mensen gebeld en verteld dat ik zwanger ben. Oehhhhh, zo spannend vind ik dat nog. Maar hoe meer mensen het weten, hoe echter het wel wordt. Ik kreeg ook mijn eerste gefeliciteerd kaart met daarbij een button met Baby inside. Ik word zo blij van mensen die me feliciteren, zelfs als een arts in het WKZ dat doet. Niemand die heel dicht bij staat durfde ons meer te feliciteren,omdat het al zo vaak in een vroeg stadium mis was gegaan. Maar dat maakte me wel verdrietig. Dat ik er zelf geen vertrouwen in had, oke. Maar dat niemand dat dus meer had. Pffff, erg stom vond en vind ik dat. Maar ik begrijp het wel hoor.

Vandaag een rustig dagje. Manlief gaat eindelijk onze nieuwe buitendeur schilderen, dus vervolgens kunnen we nergens heen, omdat het moet drogen. Lekker een dagje in de stank zitten dus. Ik zet wel een knijper op mijn neus ;-)

2015.png

Geplaatst

@Hope: wat een schrik meid! Daar gaat een stuk onbevangenheid, mocht je daar nog wat van over hebben. Extra zorgen die eigenlijk niet welkom zijn. Hopelijk blijf je er niet al te veel last van houden!

@bbq: heb er vandaag ook één... Dat wordt vast niets. Het ontbijt is er al weer uit (cruesli is blijkbaar een slecht idee...) en vlees is sowieso niet heel erg mijn favo.

@verflucht: elke luchtje for that matter... Bleegh! Vind zelfs mijn eigen parfum afschuwelijk. Sterkte met de verflucht in elk geval!

@felicitaties: elke keer weer fijn idd. Bijna iedereen weet het nu bij ons wel eigenlijk. Maar soms komen we nog een nieuw 'slachtoffer' tegen en dan vertellen we het breedgrijnzend :-)

Snap dat het voor de dames met mk ed wat anders ligt en jijzelf en anderen meer voorzichtig zijn. Jammer, maar het is denk ik wel logisch. Maar jammer dat het onbezorgde eraf is... Alhoewel dat laatste volgens mij voor ons allemaal zo werkt door alle ziekenhuisavonturen.

Gisteren de Prenatal uitgebreid bekeken. Heerlijk! We gaan voor de Joolz Day, want die is prachtig en hoog: wel zo fijn voor manlief van 2.06 cm lang. Verder nog allerlei andere zaken bekeken en ons van alles laten vertellen. Het was een slopende, maar heerlijke dag! Voel me nog weer meer zwanger. Nog paar kledingstukken gekocht en gekregen van lieve schoonouders.

Fijne dag dames!

Geplaatst

Annemarie heel veel sterkte met de hele dag wachten op je echo. En een hele mooie echo gewenst!

Anita ook veel plezier bij de verloskundige.

Hope hoe is het er mee? Zakt de cystepijn een beetje, of blijft dat telkens even sterk aanwezig?

Hier echt zo brak als het maar kan, want ik heb echt van 2 tot half 6 wakker gelegen. Pfffff, snap echt niet waar dat goed voor is.

En er begint hier duidelijk iets te groeien. Heb echt al de hele dag en nacht zo'n rot gevoel in mijn buik. Alsof ik een riem te strak om mijn broek heb gedaan. En hoe ik ook lig, ik voel mijn baarmoeder. (Dat bevorder het slapen dus ook niet echt.) En dat klopt, want als ik voel komt hij nu duidelijk boven mijn schaambot uit. Als ik nu de doppler op mijn buik zet, heb ik baby Ties dus direct te pakken, ik hoef helemaal niet meer te zoeken naar het hartje. Wie weet binnenkort dus echt een beginnend buikje. Daar kijk ik wel naar uit.

2015.png

Geplaatst

Annemarie veel succes vanmiddag met je echo!

okaasan wat een beroerde nacht zeg bah! Moet je vandaag ook nog werken? Wat fijn dat je gelijk het hartje kan vinden! Ik heb het nu al 2x niet kunnen vinden, shit maar ik raak niet in paniek goddank. Ik heb een soort spierpijn in mijn buik, en de zijkanten van mijn buik, en het schaambot doet zeer. Alles rekt uit.

anita wat een heerlijke dag! Leuk dat je ook een kinderwagen hebt gevonden! Hier gaat het met je hoofdpijn en misselijkheid?

Maaike hoe heb je nu je 100ste huwelijksdag gevierd?

Mijn man had afgelopen vrijdag atv, hij had dus een lang weekend en ik verheugde me daarop. VOO plannen ook. Maar pfffff wat ben ik ziek geweest!! Was ook nog eens strontverkouden geworden. Helpt ook niet met de vermoeidheid die al zo erg is, en de misselijkheid en de koppijn, maarja vandaag gaat het een stuk beter. Okaasan, ja door de zwaarte vd cyste kan de eierstok nog draaien. Maar hoe verder in mijn zw hoe minder dat kan gebeuren. Het doet zeer maarja.

zojuist heb ik een pretecho afgesproken voor geslachtsbepaling. Op 18 oktober, dan ben ik 15 weken. Spannend! Ik denk een meisje. En morgen weer een echo in het zh, brrrrr! Why o why ben ik nog steeds bang voor een missed arbortion??? Ik ben vanuit mezelf altijd zo positief! Ik snap niet dat ik niet iets meer vertrouwen in mijn lijf kan hebben. Heb nog niet eens wat voor ons kindje gekocht.....

Geplaatst

Succes Annemarie!

wat gelukkig maar Hope dat je niet in paniek raakt als je het hartje niet kunt vinden, want dat vind ik toch echt zo'n groot nadeel van het "doe-het-zelven"thuis. Je hebt je kindje natuurlijk vrijdagnacht nog gezien. Dinsdag lekker weer kijken! Fijn dat je je vandaag beter voelt. Ik had zelf een paar keer cystes in mijn IUI tijdperk. Mocht dan echt niet door.

Ik was op onze 100ste huwelijksdag nog even de stad ingegaan. We willen al heel lang de disney film frozen zien, en ik had bedacht dat we dat met behulp van een DVDtje lekker thuis op de bank gingen doen. Ook nog een I love papa rompertje gekocht en vooruit....mijn eerste babyinpulsaankoop...een heel zacht nijntje jasje. Heb heel lang getwijfeld, wat de doorslag gaf was dat ik het voor een vriendin al lang gekocht had. :-)

Toen mijn lief thuis kwam bleek ik een DVD te hebben gekocht die onze DVD speler niet kon afspelen...ik-techneut-.... Dus het is gebleven bij lekker eten en tegen elkaar aan TV kijken totdat ik ellendig van de misselijkheid naar bed ben gegaan. het was zowiezo wat dat betreft een niet al te best weekend.

Dinsdag maar even met mijn lief de hopelijk juiste DVD halen en even naar een babyzaak hier in de buurt. Vanwege onze twee hondjes wil ik graag een goede draagzak, dat lijkt me de eerste tijd gemakkelijker dan met een kinderwagen en twee honden op stap. Nu ik nog niet heel dik ben, denk ik dat het uitzoeken van een draagzak makkelijker is. Of we hem meteen kopen, weet ik niet...kunnen we in ieder geval het juiste merk en type op ons verlanglijstje zetten voor als opa's en oma's nog een gift willen doen. de bruiloft heeft het afgelopen jaar een flinke aanslag op onze spaarcenten gedaan. Komen we ook wel weer bovenop, maar nu dus nog even goed op de centen zitten....nouja...behalve in het geval van schattige nijntje jasjes....

echt vervelend dat je nog steeds zo slecht slaapt Okaasan! Ik lig 's nachts ook één of twee keer wat langer wakker na 5 of 6 keer plassen ( zucht...), maar breng elke nacht toch zo'n 10 uur in bed door....heb ik echt nodig! En dan nog denk ik halverwege de middag vaak dat ik omval van de slaap. En juist op dat moment word ik geacht verstandige dingen te zeggen...

Mijn buik wordt harder en meer een bolletje. Hoe dat zit met de plek van de baarmoeder snap ik niet zo goed. Ik durf ook niet zo goed te voelen als sommigen van jullie doen. Hopelijk kan de verloskundige me ( over 2 weken....zucht...) meer vertellen. Zo nu en dan bots ik met mijn buik...ik was blijkbaar erg gewend aan mijn normale maten en dan is zelfs een minibuik een stuk dichterbij als je je ergens langswurmt :-)

Geplaatst

Net bij verloskundige geweest.

We hebben het hartje heel mooi horen kloppen!! Woehoe!

De baarmoeder komt al tot ongeveer de navel en Pixel is zo'n 15 cm groot al.

Verder blijft het spugen dagelijks en daarmee zorgelijk voor mijn energie en goed voelen.

Ze raad me aan geheel of in elk geval deels in de ziektewet te gaan, omdat ik anders dermate van de hobbel kan raken dat ik me eerder met verlof/ziek moet melden...

Ik vind het een potje lastig.

Echt ziek voel ik me ook weer niet, alhoewel wel steeds labieler en meer moe...

Nou, ik stoei vandaag maar even met mijzelf.

Over het algemeen dus een positief Pixel bericht!!

6 okt mogen we weer hartje luisteren! En de 20e de echo (GUO).

Geplaatst

Poeh...lastig Anita!

je schreef zelf de afgelopen week al een keer dat je je eigenlijk tijdens het werken beter voelt.

dat herken ik wel. Of ik voel me op vrije dagen zo beroerd omdat ik gewerkt heb....daar ben ik nog steeds niet achter.

Mooi dat Pixel het zo goed doet! ik ben wel verbaasd over de enorme maten die je noemt. Ik word er zowiezo een beetje gek van dat alle van week tot week sites en boeken weer wat anders zeggen. Maar wat de verloskundige zegt zou wel betrouwbaar mogen zijn. Als jouw baarmoeder nu tot aan je navel reikt, dan zou mijn bolletje van vandaag precies 14 weken ook wel eens gewoon mijn baarmoeder en niks niet darmen kunnen zijn...

succes met je beslissing! en als je hem vandaag niet kunt maken, doe je het gewoon morgen of woensdag of...

Geplaatst

Idd... Herkenbaar... Op vrije dagen zo ellendig vanwege drukke werkdagen of te weinig afleiding??

Vk was behoorlijk resoluut...

Als ik nu niet rustig aan zou doen, zou ik er later in zwangerschap meer last van kunnen hebben omdat ik de accu teveel leegtrek.

Precies waar ik altijd zo goed in ben als super verantwoordelijke zuster die deels ook nog zelfstandige is... Een arts zei al eens: ziekelijke combinatie...

Mooi dat je zegt dat ik de beslissing niet meteen hoef te nemen... Is ook waar...

Anderzijds voel ik wel dat het nu al eigenlijk niet meer gaat...

Wie hou ik nou voor de gek?!

Nog maar even verder dubben en wetende dat ik morgen de knoop toch wel moet doorhakken...

Wordt er zo verdrietig van enerzijds dat ik zo gedwongen wordt kalm aan te doen en anderzijds zo mooi dat ik het hartje voor het eerst heb mogen horen en Pixel al zo gegroeid is.

Kortom: verwarring en pittige confrontatie met mijn ik hier!

Geplaatst

Hi Anita,

Is het niet dat je baarmoeder nu 15 cm is? En Pixel nog maar ca. 8 a 9 cm? Volgens de maten die gelden bij 14 weken (ik loop maar 2 daagjes achter op je) zal jouw Pixel ca. 8.5 cm zijn nu. Laatst was ik ook bij de verloskundige, en dan meten ze idd je baarmoeder op. Zonder echo kunnen ze volgens mij niet de afmeting van je kindje meten, en de baarmoeder is natuurlijk een stukje groter, want daar moet ie lekker in kunnen zwemmen! Vervelend dat je je nog steeds zo belabberd voelt, dat zou nu toch iets beter moeten gaan, na de befaamde 12-weken grens. Bij mij gaat het iig wel de betere kant op, maar ik ben dan ook one of the happy few die alleen maar erg moe geweest is, en verder niet misselijk ofzo. Sterkte met de confrontatie met jezelf, en kies vooral voor jezelf en je kleine frumpie!

Geplaatst

@hope, ik lees je verhaal van afgelopen weekend nu pas. Heftig zeg midden in de nacht naar het zh. Hopelijk gaat het allemaal meevallen en heb je niet te veel pijn.

@maaike, balen dat je nog steeds zo misselijk bent. Hopelijk morgen de goede dvd en dan lekker filmpje kijken.

@anita, wat rot dat je ook nog zo misselijk bent. Maar denk aan het wondertje wat je bij je draagt en de vk zal niet voor niets dit advies geven. Misschien even gaan babbelen ook met de bedrijfsarts?

@annemarie, hoe was je echo?

Hier gaat het qua misselijkheid de afgelopen dagen wat beter. Maar de moeheid is echt erg. Merk dat het werken me zwaar valt. Hopelijk wordt het over een week of drie wat beter. Woensdag de laatste echo en afsluitend gesprek in het ivf zh.

Geplaatst

Wow! 2e tweeling hier! Gefeliciflapstaart Annemarie!

Stiekem wel 'fijn' te lezen dat er meer niet al te fris en fit zijn. Iets met gedeelde smart...

Heb zonet besloten dat ik 2 weken lang van 10-16 ga werken ipv 8-19. Dat moet toch al flink wat schelen!

En wakker hoor... Idd is de baarmoeder 14 cm en Pixel natuurlijk nog niet... Dank voor het meedenken! Haha...

Geplaatst

Nog een tweeling op komst dus. Gefeliciteerd Annemarie. Kan me voorstellen dat je even in shock bent. Jullie hadden er maar 1 laten terugplaatsen toch?

Geplaatst

Whoehoeeeee Annemarie. Dubbel gefeliciteerd. De tweede tweeling hier in maart/april. Wauw wat fantastisch! Zag alles er mooi uit? Wanneer mag je voor de volgende echo?

Jeetje zeg, wat super!

2015.png

Geplaatst

Hope, ik was net van plan om weer een beetje te gaan werken deze week. Sta al drie weken ziek in het rooster, omdat ik zo duizelig ben. Ik weet gewoon niet eens hoe ik op mijn werk moest komen. Maar na vandaag denk ik dat het toch niet zo'n goed plan is om weer aan de slag te gaan. Ik ben ook begonnen met de prednisolon afbouwen en dat hakt er bij mij altijd behoorlijk in. En daarvan ga ik ook echt heel slecht slapen, realiseer ik me opeens.

Veel plezier morgen bij je echo, want het is gewoon goed, dus ik kan je gewoon plezier wensen! Leuk dat je een pretecho hebt afgesproken. Ik heb vandaag ook zitten zoeken. Waar ga je heen? Want volgens mij wonen we wel in dezelfde regio. Enne, hier ook nog niets gekocht hoor.

Hee Maaike wat goed dat je dat jasje hebt gekocht en ik vind je redenatie heel mooi! Die kan ik ook nog wel gebruiken :-)

Je baarmoeder kan je voelen door te gaan liggen en dan vanaf je schaambot een beetje in je buik je duwen met je vingers. Dan voel je iets stevigs en als je dichter bij je navel komt, dan houdt dat stevige op. Tot daar is je baarmoeder. Echt niet eng hoor om te doen. Ik denk dus dat die harder buik van je inderdaad je baarmoeder is.

Haha, Anita, ik moet lachen om alle afmetingen verwarringen. Jij hebt echt een turbobeeb! Knap dat je al besloten hebt hoeveel je wilt gaan werken.

Oh ja, hebben jullie ook zo'n ontzettend Gore smaak in je mond, de hele dag? Het blijft maar terug komen, niets helpt en ik word er echt misselijk van. Bleggghhh.

2015.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden