Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Femmie gefeliciteerd!! : ))

Bij ons ook alles superrrrr goed!!! Ik loop zelfs 3 dagen voor, ben nu 8 weken : )))

Geplaatst

Ik ben dus volgens de echo 8 weken zwanger. Moeten jullie zien hoe dik mijn buik al is! Jemig! En mijn maag is ook zo opgezet. Voel me echt vadsig en dik : ( pffff

Geplaatst
Ik ben dus volgens de echo 8 weken zwanger. Moeten jullie zien hoe dik mijn buik al is! Jemig! En mijn maag is ook zo opgezet. Voel me echt vadsig en dik : ( pffff

Mooie buik Hope:-)

geniet van je zwangerschap

liefs Hope&FaithHope&Faith

Geplaatst

Heerlijke zonnige dag!

Ik kan niet zoveel over je buik zeggen, Hope...

Ik vraag me ook steeds af of ik vetrolletjes aan het koesteren ben of dat ik toch echt mijn handen op het plekje van ons kindje leg :-) . Dat wordt in ieder geval mijn eerste vraag aan de verloskundige volgende week!

Wat ik las is dat je baarmoeder pas met 12 weken boven je schaambeen uitkomt. Ik weet alleen niet of dat misschien anders is met een tweede? Hier in ieder geval 's ochtends vrij plat, maar 's avonds een opgezette buik. Mijn eerste zwangerschapsuitgave wordt een positieBH. Mijn gewone worden echt te krap. Ik moet maar eens even gaan zien waar ik die hier in de buurt ga kopen.

Ik heb de Emesafene van de huisarts gekregen. Zij had in de gaten hoe moeilijk ik het vond om daarom te vragen...Ik geef nog niet minder over, maar ben over de hele lijn wel iets minder misselijk en kan beter eten en drinken.

waar ik wel van schrik is het stickertje op de verpakking dat het je reactievermogen beïnvloedt. Ik moet natuurlijk wel gewoon kunnen autorijden. Niet dat ik van plan ben brokken te maken, maar weet iemand hoe dat zit met aansprakelijkheid/ verzekering als je medicijnen gebruikt met deze waarschuwing en wel gewoon deelneemt aan het verkeer?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Femmie en Hope, wat een mooie berichten en mooie beelden. Super hoor!

Hope, hebben ze je vooruit gezet? Ik begreep van mijn zkh dat er afspraken over zijnom dat bij IVF/ICSI/ cryo zwangerschap niet te doen, omdat de datum dan gewoon vastligt. Maar wel erg mooi dat je ukje zo goed groeit! En je buik vind ik mooi, ik ben er wel jaloers op. Bij mij is nog niets te zien, ja die 20 ICSI-kiloos van de afgelopen jaren. Maar niets wat lijkt op zwanger zijn. Alhoewel mijn broeken soms wel een beetje strakker beginnen te zitten. Maar ook weer niet iedere dag.

Kalu, gefeliciteerd en welkom. Je moet wel extra hard zwanger zijn hoor en eerder bevallen, want anders mag je echt niet in dit topic. Haha, grapje. Tuurlijk mag je je hier aansluiten. Maar wellicht is het op een gegeven moment leuker om in het volgende topic aan te sluiten (of dat zelf te openen) omdat de data dan wat dichter bij elkaar liggen.

Maaike, ik moet lachen om je vetrolletjes. Haha, ik weet zeker dat ik vetrolletjes koester als ik mijn handen op mijn buik leg. Maar daaronder zit wel baby Ties.

Fijn dat je ook de anti-kotspillen hebt gekregen. Best veel dames hier gebruiken ze. Is geen oordeel hoor, valt me gewoon op. Ik heb ze niet, dus heb geen idee hoe het zit met autorijden. Mijn zwangerschap op zich zou al zo'n waarschuwingssticker op mogen zitten. Want man, wat ben ik een slome doos op het moment.

Ik zou zo graag een Angelsound of iets dergelijks kopen, maar durf het ook weer niet zo goed. Want stel dat het toch gestopt is met groeien. Oh, het vertrouwen is zou klein en zo broos. Maar vanochtend bedacht ik dat ik wellicht ook met een stethoscoop zou kunnen luisteren (die heb ik hier liggen van een vriendin die geneeskunde studeerde, en daarmee luister ik soms de bijenkasten). Maar helaas, behalve een heleboel darmen geborrel en geplop, hoorde ik niets. Nog even wachten denk ik.

Geplaatst

Okaasan nee ben niet vooruit gezet, want de datum staat al vast, maar het kindje loopt 3 dgn voor in groei. Ik ben trouwens 2,5 kilo afgevallen in 8 weken, maar kan toch mijn broeken niet aan. Ik heb zojuist een zwangerschapsbroeken gekocht een aan gedaan, tjee wat een verademing! Trouwens, ik zeg doen! Die angelsounds. Ik loop de dagen af te tellen tot ik dat ding kan gebruiken. Gelukkig volgende week dinsdag weer een echo, de laatste in het ivf centrum, en die week daarop weer een echo en naar de gyn.

Maaike wat wat goed dat je emesafene hebt gehaald. Heb je pillen of zetpillen. Om jouw vraag te beantwoorden: jr kan er wat moe van worden maar that's it. Half NL slikt kalmerings en slaappillen in enorme doseringen en nemen deel aan het verkeer. Jij moet savonds altijd spugen dus ik zou iig smiddag eentje innemen. Dus jij nieuwe bh's. Wat ben ik blij dat die meloenen van mij niet verder groeien haha! Voor de zw van mijn zoontje had ik cup c/d, ik shoot toen door naar F, nu heb ik E/F. En dat is genoeg! Alleen mijn buik groeit.

Kalu wat super meid! En een knaltest he! Gefeliciteerd! Leuk dat je meeschrijft. Hoe voel jij je?

oja ik heb trouwens een afspraak met mezelf gemaakt. De komende 7 mnd mag ik van mezelf niet meer snoepen of vet eten. Als ik honger krijg ga ik op gezonde dingen kauwen. Maar ik vind fruit sowieso heerlijk. Ik wil absoluut niet zoveel aankomen. Van mijn zoontje was ik 12 kg aangekomen, 11 kwijt geraakt. Maar toch 5 kg in die 2 jaar daarna aankomen, zeker door de laatste ma. Toen was ik net zo ver als dat ik nu ben. Maar met al die jaren mmm en zwangerschappen ben ik 12 kg aangekomen.

Geplaatst

Gefeliciteerd met de mooie echo's Femmie en Hope!

Welkom Kalu, lastig hè dat wachten tot de eerste echo... Voor mij nog 6 dagen.

Volgens de berekening van de Freya-site ben ik morgen 7 weken zwanger. Bij mijn eerste zwangerschap was dat de week dat ik bloed begon te verliezen (3 weken achter elkaar). Ik hoop zo dat dit deze keer achterwege blijft... Het is vorige keer allemaal goed gekomen en we hebben een prachtige dochter gekregen, maar de stress van die weken vergeet ik niet snel.

Steeds koud hebben: check! Echt buitenproportioneel is het, ik lig heel charmant steeds met sokken aan in bed :-)). Verder heb ik behalve de hardnekkige diarree ( al 4 weken, zucht...) nergens last van. Er is aan mijn buik ook nog niets te zien. En toch is het leuk om af en toe even liefkozend m'n handen erop te leggen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Okaasan, ik breek even in.

Met de angelsound moet je wel weten waar je moet zoeken! Je moet echt net boven je schaamstreek zeg maar zoeken. En genoeg gel gebruiken en millimeter voor mm schuiven op je buik want voor je t weet mis je het!

Doe t wel als je zeker weet dat je niet in de rats zit als jeje ukkie een keer niet hoort! Bij L.ente hoorde k het vanaf 9 weken iedere dag. Maar moest vaak in t begin wel 10 min zoeken!

Bij deze mini met 9 weken 1x gevonden na 10 min en toen pas echt iedere dag bij 12 weken!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben weer terug van vakantie. Iets eerder dan gepland, omdat het weer niet zo goed was. We hebben wel een fijne vakantie gehad en hebben nu nog lekker 1,5 week vrij om thuis leuke dingen te doen. Ik heb niet alles terug gelezen, maar zag dat het met de meeste wel goed gaat gelukkig. Roxanne jij hebt wel echt een rollercoaster gehad zeg, verdrietig dat het zo is afgelopen.

Hier gaat het wel goed, ben met vlagen misselijk en erg moe. Verder veel last van mijn darmen. Nog een weekje wachten tot mijn eerste echo komende dinsdag.

Geplaatst

HiHi....slome doos Okaasan, met waarschuwingsstickertje in een fluoriserende kleur :-)

dat herken ik wel. Zweef al een aantal weken ergens boven het aardoppervlak.

Is soms ook wel reuze handig...ik ben niet op de kast te krijgen. Vandaag ook een hele boze moeder die me amateuristisch vond omdat de layout van mijn lesrooster op een smartphone anders uitvalt en zij dus op de verkeerde tijd kwamen, en ook vond dat ik tijdens het lesgeven rustig mijn mail kan checken en telefoon beantwoorden. ( uiteraard niet in de les van haar dochter...) Ik vond mezelf reuze relaxed :-) En gelukkig is het opgelost.

Oja dat koud hebben herken ik ook! Heb de afgelopen nacht met een kruik geslapen en dat was een verademing! Volgens mijn zwangerschapsdagboek pompt het bloed sneller door mijn lichaam en zou ik het juist warm moeten hebben....gelukkig ben ik niet de enige bij wie dat niet klopt.

Vandaag een heel lief babypakje gekregen van een oud leerling. Zo schattig. Daarmee wordt het wel heel echt.

morgen komt mijn moeder op visite en het zou me niks verbazen als ze haar hele uitzet van hydrofielluiers, navelbandjes en overslaghemdjes bij zich heeft. Mijn jongste broertje en zusje zijn 15 en 19 jaar jonger dan ik, daar heb ik veel voor gezorgd. In alle moeilijke jaren kwam het wel eens in me op dat ik daarmee mijn portie babyvreugde misschien al gehad had....gelukkig dus niet!

Hopen en Simone: jullie gaan inderdaad weer een spannend moment in! Spreek je krummel maar even goed toe dat ie gewoon moet blijven waar ie zit!

Hope: niet te streng voor jezelf hè!

Okaasan en Hope: super vervelend dat de misselijkheid jullie je nachtrust kost! Ik ben erg blij met de emestafene. vandaag ging het wonderwel goed. Ik voel me nog wel misselijk worden, maar niet meer zo hevig als voorheen. Al viel het slokje roosvicee van zo net echt niet lekker.

Nu even wachten tot mijn lief thuis komt en dan lekker slapen ( met kruik :-) ) !

Geplaatst

Maaike wat goed dat je zo relaxed bent! Ik ben juist het tegenovergestelde. Licht ontvlambaar haha! Fijn dat de pillen helpen!Okaasan hoe was jouw nacht? Oooooh ik heb zoooo lekker geslapen, van 21:30 u tot 07:30 uur aan een stuk door! Voel me herboren!Hoe gaat het met alle andere meiden?Seef hoe gaat het met jouw misselijkheid? Kim welkom thuis. Jammer van het slechte weer zeg! Maar ik denk dat je met je neus in de boter valt, lees net in het nieuws dat het de hele volgende week 25 graden is! Trouwens, kan je nu niet eerder een echo krijgen, morgen ofzo? Je zou kunnen bellen ; )

Geplaatst

Wat goed hope. Ik niet hoor. Ben om 21 uur mijn tanden gaan poetsen (echt een record dag gisteren dus, bij elkaar ben ik ongeveer 9uur wakker geweest. Echt heel erg). Ik denk dat ik om 22u sliep en om 2.30u was ik weer wakker tot een uur of zes. Daarna nog even geslapen. Tot acht uur. Ellendig hoor dit. Dus ik ben jaloers op jouw nacht.

En ik dacht dat je bedoelde dat je vooruit gezet was, maar niet dus. Wel geruststellend he, als je frummeltje voorloopt in groei. Was bij onze echo ook. Wat dapper dat je al een zwangerschapsbroek hebt gekocht, ook al kon je bijna niet anders. Ik zie mezelf nog niet zo'n winkel binnen stappen. Het zijn toch de winkels waar ik afgelopen jaren met een hele vette boog omheen ben gelopen, of zelfs, heel kinderachtig, mijn tong naar uitgestoken heb als ik er toch langs moest

Minime hoe is het met jou. Al een tijdje niets gehoord. Ik hoop dat alles goed is.

Maaike je bent me toch niet uit aan het lachen? ;-) maar met een record van wel negen uur wakker zijn gedurende de hele dag gisteren, denk ik wel dat ik die stickers verdien. Pffffff.

En wat handig dat je zo zen bent. Haha, zie het ook helemaal voor me. Een buurvrouw is ook docent op een middelbare school, en met wat voor verhalen zij af en toe thuis komt over met name de ouders. Ongelooflijk. Ik hoop dat ik nooit zo word.

Och en je portie babyvreugde waar je over schrijft, krijg ik echt kippenvel van. Dat kan ik me zo goed voorstellen dat je er zo overdacht. Hier zou die gedachtenkronkel op een gegeven moment ook heel vast in mijn hoofd hebben gezeten. Raar he, hoe je gaat denken van de MMM.

Wat voor zwangerschapsdagboek heb je? Ik wil ook wel iets maar niet zo iets zoetsappigs.

Kim, welkom terug. Heerlijk nog thuis aan tutten. Ik hou er van. Ik vind het leuk om weg te gaan, maar minstens zo fijn om lekker thuis te zijn als ik vrij ben. Ik ben echt een huismus wat dat betreft. Jeetje jij moet nog echt lang wachten op de eerste echo echo. Hor lang ben je dan zwanger?

Bianca, dank je wel voor je Angelsound uitleg.

Haha, ik had nog even opgezocht wanneer je je baby met de stethoscoop kan horen. Hahah, dat schiet echt niet op, dat kan pas met 20 weken. Toch maar eens kijken welke doppler ik ga kopen. Maar ik denk dat ik het doe als ik volgende week weer een echo heb gehad, dan weet ik tenminste zeker dat alles nog goed gaat daarbinnen.

Poehhhh Simone, jij ook nog zo lang wachten op je echo. Trek je het nog een beetje al dat wachten?

Geplaatst

Hoi, ik breek ook even in. Zowel mijn vlos als mijn gyn zeiden dat ze voor 11 weken géén doppler gebruiken tenzij medisch noodzakelijk. Dit ivm schade aan het kindje. Voor mij persoonlijk genoeg reden om ervan af te zien...

Daarnaast heb ik van veel dames begrepen dat kindjes ervoor wegzwemmen omdat ze het als zeer vervelend ervaren. En ook dat vond ik niet een heel fijn idee...

Succes allemaal hier! Ik ben 24/2 uitgerekend maar dat kan natuurlijk ook best begin maart worden, dus we gaan elkaar vast tegenkomen in de bevallingstopics tegen die tijd :-)

Geplaatst

Okaasan: ik heb van een vriendin het zwangerschapsdagboek van Pauline gekregen. Ik vind hem wel ok. Al heb ik de eerste bladzijde leeg gelaten: ik weet echt niet of ik daar nu mijn naam of helemaal aan het eind van de rit de naam van het kindje moet gaan invullen...

Trouwens: Hope, dat jullie de namen al hebben! Heerlijk lijkt me dat!

Ik merk door iets heel kleins dat ik meer vertrouwen in de zwangerschap ga krijgen. In het begin zei ik steeds dat ik zwanger ben, de afgelopen week zei ik voor het eerst dat ik in verwachting ben. Het voelt als een wereld van verschil. Het eerste doel was zwanger worden, het tweede zwanger blijven en nu de weken vorderen leven we toe naar de komst van het kindje! Natuurlijk ga ik wel eerst ontzettend genieten van in verwachting zijn! O, wat zal de wereld het weten!

Geplaatst

Hey lieve dames,

Nu ik weer volop aan het werk ben, zijn mijn dagen zo snel voorbij dat ik heel wat nieuwe berichten mis.

Ik ga niet overal op reageren, maar even een teken van leven :-)

Deze week waren we dinsdag 5 jr getrouwd en gisteren werd ik 36 jr. Het was een feestweek. Ik ben heerlijk verwend met allerlei lieve berichten en attenties. Zaterdag vieren we het in het klein met een aantal vrienden en hun kids met taart! heb geen zin in een groot feest, te weinig energie.

Vandaag prachtig weer! Hier in Groningen feest i.v.m. Bommen Berend - iets met de oorlog geloof ik... Schaamte dat ik het niet precies weet wat het inhoudt. Kortom: vrije dag, een zonnetje en voel me goed.

De doppler of dergelijke apparaten wil ik niet gaan gebruiken. Ik vertrouw op mijn intuitie en wat de vk en artsen zeg en daar hou ik het maar op. Pixel zit lekker en groeit volgens mij prima.

Mooie buik zag ik al voorbij komen! Die van mij is ook al aan aan de groei. Kan nog maar 2 van mijn broeken aan en er zit op de buik al 10 cm bij, qua kilo's nog helemaal niets trouwens na alle gespuug.

Op 20 okt hebben we een GUO test in het umcg, een soort van uitgebreide echo met 20 weken, die we aangeboden krijgen vanwege de icsi. Extra lang en goed staren naar Pixel, kijk er al naar uit!

Ik heb ook het dagboek van Pauline. Vind hem dikke prima en leuk om bij te houden. Ik ben sowieso wel van de dagboeken en schrijven over dat wat mij bezig houdt.

Durven jullie ook zo te genieten?? Ik wel! Met alleen de vermoeidheid als ergste klacht, gaan we sinds kort helemaal los op alles wat we nog willen of hoe het gaat worden. Vrienden en schoonouders doen al net zo actief mee. Heerlijk!! Prachtige tijd.

Kleine klachtjes zijn we wel, maar ach... Vieze smaak in de mond, droge mond, gevoelige tepels, soms ineens wat misselijk of kokhalsneigingen (maar amper spugen en al 1,5 week geen emefasene gehad). Dat is het voor nu eigenlijk wel. Oh ja, de foeksia stand staat soms wel ingeschakelt, maar dat is vooral bij erge moeheid, dus gewoon gaan slapen dan :-)

Meiden, dit was het voor nu. Iedereen een fijne dag!!

Groetjes

Geplaatst

[TABLE=width: 500, align: center]

[TR]

[TD]Wie

[/TD]

[TD]Hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) ICSI[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]18 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e ICSI/20e tp[/TD]

[TD]27 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=width: 500, align: left]

[TR]

[TD]Wie

[/TD]

[TD]Datum[/TD]

[TD]Onderzoek[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]19 aug[/TD]

[TD]1e echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]26 aug[/TD]

[TD]1e echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]26 aug[/TD]

[TD]2e echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]28 aug[/TD]

[TD]nekplooimeting[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]1 sept[/TD]

[TD]1e echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2 sept[/TD]

[TD]3e echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2 sept[/TD]

[TD]1e echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2 sept[/TD]

[TD]1e echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]4 sept[/TD]

[TD]3e echo / nekplooimeting[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]9 sept[/TD]

[TD]4e echo / intake gynae[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]20 okt[/TD]

[TD]GUO[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden