Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]17 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]1e IVF verse tp[/TD]

[TD]22 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Annemarie: 29 sep - echo

Maaike: 30 sep - 2e bezoek verloskundige

Hope: 8 okt - echo en consult gyn

Okaasan: 10 okt - hartje luisteren en consult

Hope: 18 okt - geslachtsbepaling

Anita: 20 okt - GUO

Hope: 24 okt - echo en consult gyn

Okaasan: 24 okt - hartje luisteren en consult

Kim: 27 okt- 3e bezoek verloskundige

Maaike: 28 okt - 20weken echo

Wensmama: 3 nov - 20weken echo

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou breekt mijn klomp... hahaha! Vandaag weer een echo gehad. Alle 2 de kindjes zien er prachtig uit! Alleen weer laat het beeld een twee eiige zien. Volgens de arts onmogelijk.... nu moet ik morgen weer komen en dan gaat een andere arts er naar kijken... blijft dus nog spannend wat het nou is.

4e477fd6653997b7dd686eb77e8b745d.jpg

Geplaatst

BIZAR! Wow Annemarie, je bent gewoon een wereldwonder! Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik weet zo al iemand die dat heel graag van jullie wil weten. Ongelooflijk om zonder eileiders toch een bevruchte eicel in je baarmoeder te krijgen. Wat zei de arts daarover?

Ik zit hier echt met mijn oren te flapperen.

En wat ziet je echo er mooi uit met twee van die frommeltjes tegelijkertijd in beeld. Goed hoor!

2015.png

Geplaatst

Mijn man grapte al dat hart van Nederland nog langs gaat komen 😊 ik vind het zo raar allemaal... Hoop dat ik.morgen meer duidelijkheid krijg. Vond de uitleg van leeuw wel heel duidelijk namelijk....

Geplaatst

Goedemorrege!!!

3.39.... Lig ik wakker te zijn op de bank... Pfff... Klaarwakker!

Kater tevreden en Grey's anatomy op de buis. Het kon slechter, maar toch prefereer ik een nachtje slapen. ;-)

Heb het idee dat ik Pixel al tweemaal gevoeld heb. Een soort vreemde kietel aan de binnenkant van de buik. Weet het niet goed te omschrijven, maar had er gelijk een idee bij dat dit het was...

Heb gister een volgens mij geschikte bikini gevonden voor mijn enorme cupje. Hopelijk past die, want het badpak knal ik met buik en borsten bijna uit! Wil heel graag blijven zwemmen, zo lekker ontspannen bewegen.

We gaan binnenkort kennismaken op een volgens mij geweldige babyopvang in de buurt. Biologisch eten uit de moestuin, veel persoonlijke aandacht voor het individu, verantwoord speelgoed etc. Hopelijk is eerste indruk ook prima. Het zit naast de kinderopvang waar manlief werkt, dus dat is ook heel makkelijk.

Nou, jullie lekker verder tukken en ik de nacht doorkomen!

Geplaatst

Oh en wat een prachtige echo en bijzonder gegeven van de twins! Bizar! De natuur zet ons toch altijd voor raadsels.

Kan je er van genieten Annemarie?

Geplaatst

Annemarie ik ga het gewoon nog een keer zeggen dat ik je echo er zo mooi uit vind zien.

Heel veel succes vandaag weer hij de echo. Ik ben razend benieuwd wat deze arts je vandaag te vertellen heeft. Spannend hoor.

Anita klinkt goed die kinderopvang. Zoiets wil ik ook wel. Maar hier nog niets gezocht in die richting. Eerst maar eens kijken of mijn contract verlengd wordt, vrees van niet. Ben nu maar een klein deel van mijn uren aan het werk en als ze mijn contract verlengen met zes maanden, dan ben ik een groot deel daarvan met verlof. Ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan. Ze zijn namelijk wel heel tevreden over mijn werk.

Heb je nog een beetje geslapen vannacht? Hier redelijk, pas net eruit om te plassen. Ik was al veel eerder een paar keer wakker, maar was er van overtuigd dat ik vannacht al naar de wc geweest was, dus bleef ik liggen. Hahha, tot daarnet mijn blaas echt op knappen stond. Was ik dus inderdaad nog helemaal niet eruit geweest vannacht.

Hierv vandaag ook naar het zkh, naar de hematoloog. Bespreken hoe we het verder doen met de prednisolon. Ben benieuwd wat hij ervan vind, ik verwacht afbouwen naar nul.

2015.png

Geplaatst

Wauw Annemarie wat prachtig en super dat jullie kindjes het heel goed doen! Hoe gaat het met je misselijkheid? Zo zie je maar, de natuur doet wat ie wil, en daar kan je echt niets aan veranderen. Ook ik ben benieuwd naar de verklaring van jouw arts.

anita wat fijn dat je een badpak hebt gevonden. Ik geloof dat ik ook ook op zoek moet maar dan naar een tankkini, het weekend van 14 nic gaan we met mijn ouders, broer en zijn vriendin en baby naar centerparcs, zoveel zin in! Gisteren de hele dag pijnlijke boobs gehad. Ik wil NIET dat ze gaan groeien. Tot nu toe is dat ook nog niet gebeurd. Ik heb nu cup e/F en dat is genoeg met mijn 1.61! Heb je trouwens nog wat geslapen?

hahaha Okaasan! Ook ik had een totaal andere voorstelling van jou. Kleiner, lang donker haar, hahaha! Waar komt je nickname vandaan? Ik hoop dat je vd prednisolon mag afbouwen. Wat n troep is dat! Slik je het al lang?

Kim whoop whoop jij ook de 12 wkn! En wat bijzonder dat je mams mee gaat! Hmmm winterjas daar heb ik nog niet over nagedacht..

ga ik gisteren om 21:00 uur naar bed want ik zat helemaal stuk op de bank. Zie ik nog 23:30 u voorbij komen! Zucht. En zoontje had de hele nacht nachtmerries. En werd ik wakker om 04:44 uur, nee nee neeeeeeee zei schreeuwde ik in mezelf. En dus heb ik nog even geslapen tot 06:45 uur : )

Geplaatst

Haha, grappig, wat jullie allemaal over mij denken. Moet er echt om lachen. Maar misschien wek ik ook wel verkeerde suggesties met die Japanse nickname van me. Okaasan is dus Japans voor mama. Het plaatje van mijn avatar is een deel van Okaasan. Eigenlijk spreek je dit karakter uit als haha (mama) en als je er dan nog san achter zet, spreek je het uit als Okaasan. Logisch toch dat Japans. En voordat jullie denken dat ik vloeiend Japans spreek/schrijf. Nee hoor, dat is niet zo. Ik heb wel een paar jaar Japanse les gehad, maar ben er mee gestopt doen ik midden in alle BBZ-ellende zat en ik echt heel ziek was. Concentreren om te studeren op de steeds moeilijker wordende grammatica ging toen niet meer lukken. We zijn wel twee keer in Japan geweest.

2015.png

Geplaatst

@oskaasan alsnog wist hoe we dat gedaan hebben dan zou ik je het vertellen hoor! Haha. Als het een 2 eiige is, dan is er een fout gemaakt in het ziekenhuis.

De echo was prachtig, maar wel echt alleen gericht op wat er nou aan de hand is. Geen meting gedaan en het is dat ik vroeg of de hartjes ook nog klopten dat hij dat nog even liet zien. En kreeg ook geen foto, dus daar ook even om gevraagd 😊

@anita wat vervelend dat je steeds wakker wordt zeg! Ik slaap ook niet meer vast door alle gekke dromen en vaak moeten plassen, maar ik val wel gelijk weer in slaap.

Wauw je hebt Pixel al gevoeld? Ooooh wat mooi!

Kan Pixel niet bij je man naar de kinderopvang dan? Ik heb ook 8 jaar in de kinderopvang gewerkt en nam onze zoon altijd mee.

Genieten doe ik wel, alleen ik blijf het spannend vinden. Maar vooral dat er 2 komen. Het is zo onbekend terrein dat ik het best eng vindt.

@hope mijn misselijkheid was gisteren opeens weg! En nu ook nog niks.... Zo fijn!

Mijn zoontje schreeuwt regelmatig snachts. Als we dan gaan kijken slaapt hij gewoon 😊

Nou ik ga me snel klaar maken en dan hup weer 1.5u in de auto richting het ziekenhuis.

Geplaatst

Hahaha Okaasan ik had al zo'n vermoeden dat het iets van Japans was, ik zat met Daniël-san in mijn hoofd van de karatekid whahaha! Ik vind het wel een bijzondere mooie nickname! En Japan! Wauw! Hoe vond je dat? Ik kom niet verder dan Egypte en Europa : )

Geplaatst

Haha, Japan was ook een erg verre uitspatting hoor. Verder ben ik nog nooit ergens anders geweest dan Europa en dan ook nog alleen DU, Be, UK, Fr en Tsjechië.

Japan is echt bijzonder. De tweede keer hebben we een pelgrimstocht gelopen die iedereen kan lopen met een eigen motivatie, veel mensen lopen het na het verlies van dierbaren, bij burn-out of andere grote levensgebeurtenissen. Voor ons stond het dus heel erg in het kader van onze kinderwens. We hebben daar een paar heel bijzondere dingen meegemaakt. En nu ik zwanger ben en het lijkt of het allemaal goed gaat komen, moeten we eigenlijk terug. We hebben namelijk bij een tempel een steen meegekregen, daar neergelegd door een kersverse moeder samen met de steen die zij eerder meenam. Na de geboorte moet onze steen dus terug met daarop een bedankt tekst aan Boeddha, de naam en geboortedatum van ons kind en een nieuwe steen.

Zo ziet het daar uit:

[ATTACH]5835[/ATTACH]

2015.png

Geplaatst

wat is er hier weer een boel gebeurd!

Ik kom net bij de verloskundige vandaan. Pfff wat een boel indrukken weer.

Haar standpunt: hoofdpijn kan niet van de zwangerschap komen, daarvoor is het te vroeg. Haar advies...minder doen en evt de ziektewet in. Pfff....nog minder....

Mijn Hb was in ieder geval prima.

De overige uitslagen van het bloedonderzoek waren ok, behalve dat mijn Rhesus C negatief is. Dat wordt in de 27ste week een keer extra bloedprikken.

En dan eindelijk hartje luisteren! En die was dus niet te vinden met de doppler. Ze heeft niet heel lang gezocht, we gingen meteen door naar de echokamer. Daar was onze uk, met kloppend hartje, gelukkig heel snel in beeld. We hebben dus lekker een bonusechoplaatje!

Ik weet nu ook eindelijk waar mijn baarmoeder zit. Die is toch even flink wat groter dan ik dacht. Dus ik weet niet waar mijn darmen zijn gebleven, maar mijn buik is dus echt een babybuik.

Mijn man was gelukkig mee. Dat was maar goed ook, wat die kon beter onthouden wat we ook al weer allemaal moesten vragen.

Nu lenzen uit en even de oogjes dicht....zo moe

Geplaatst

Wat een mooie gedachte oskaasan met die stenen! Dat wordt een reisje boeken naar Japan.

Bah toch even spannend Maaike, maar fijn dat je dan gelijk door kan voor een echo. En even extra kijken is helemaal geen straf!

Ga je nu wat met het advies doen? Werk je nog veel uren?

Ik ben vandaag weer geweest voor een echo alleen nu bij een gynaecoloog ipv een fertiliteit arts. Wat een mooi apertuur hebben ze daar! Heel mooi en duidelijk beeld. Ook een hele fijne arts die alle tijd voor ons nam. De echo ging dit keer niet vaginaal. Voelde me gelijk meer zwanger 😊

Maar ze zijn eruit. Het is absoluut een 1 eiige tweeling. De baby's zijn na het terug plaatsen al snel gaan delen en zijn ze elk op een ander plekje gaan innestelen.

Ook hebben we van beide de hartjes gehoord ♡♡

Het klinkt misschien gek, maar op de terugweg voelde ik me al zo anders... Alsof ik nu echt door heb dat er 2 hele mooie lieve baby's gaan komen. Ik ben helemaal verliefd!

Geplaatst

Tja....dan willen we natuurlijk ook het plaatje van vandaag zien, Annemarie!

Mooi dat het jou oplucht om duidelijkheid te hebben over de hoeveeleïgheid!

Dat wordt dus straks heel goed opletten dat er niet eentje twee keer eten krijgt en de ander niks...Maar serieus....wat zal dat schattig zijn straks!

Gelukkig heeft jouw zoon de leeftijd dat hij wandelwagen af is.

Minder werken vind ik heel lastig. Ik werk twee dagen in loondienst en de andere dag als zelfstandige. Het voelt niet goed om voor loondienst in de ziektewet te gaan en als zelfstandige niet. Als zelfstandige minder werken gaat financiëel echt niet. Het grootste probleem is denk ik ook niet mijn werk, maar mijn reistijden en het feit dat ik pas 's middags begin. Ik ben ook wel bang dat dat me straks gaat opbreken als het kindje er is. Wat ik nu tot de herfstvakantie ga proberen is in ieder geval verplicht een middagslaapje op de dagen dat ik thuis ben en de dagen dat ik moet werken, naast het werken niets anders doen dan de hondjes even goed uitlaten. Vanmiddag werd mijn middagslaapje geterroriseerd door twee hondjes...die vonden het zo gek dat ik languit op de bank lag. Eerst ben ik compleet afgelikt, daarna ging één van de twee naast me liggen met haar snuit ongeveer tegen mijn gezicht....euh....lekker is anders. De volgende keer dus echt even naar bed.

Ik ben toch ook wel heel benieuwd waar jij woont, Annemarie....dat je zo'n lange reistijd hebt, maar toch voor Zwolle hebt gekozen. Wij hadden de echo's in Meppel en het technische gedeelte ( zoals de gyn het noemde) in Zwolle.

Geplaatst

De plaatjes die ik heb meegekregen waren niet zo scherp 😕 maar de beelden daarin tegen! was echt even genieten!

Gek idee dat ze straks zoveel op elkaar lijken. Maar wel super schattig! Hopen dat we snel weten of het jongens of meisjes zijn, dan kunnen we beginnen met shoppen!

Ik werk ook zelfstandig alleen dan met een praktijk aan huis. Dat is wel heel fijn. En ik heb een praktijkondersteuner die invalt bij ziekte of vakantie.

ik werk 3 ochtenden en 4 avonden. Nog prima te doen hoor!

Misschien kun je eens met je werkgever gaan praten? Maar een middagslaapje is ook wel zo fijn denk ik.

Hahaha die gekke beesten ook! Ze zullen we denken, hup met je kont van die bank af 😊

Ik woon bovenin Groningen. Toen we voor onze zoon 'bezig' waren gingen we ook naar Meppel. Maar het gevoel in Zwolle is beter. Meppel wil nog wel eens lang aankijken, terwijl in Zwolle snel gehandeld wordt.

Zo had ik te veel vocht in mijn eileiders en al heel wat terugplaatsingen gehad. Kregen we opeens een arts vanuit zwolle die kwam iemand even vervangen uit Meppel. Die zag die eileiders en 1.5 week later lag ik in Zwolle onder het mes. Hup eruitziet dingen! Zo krijgen nooit kinderen zei deze man... Toen zijn we helemaal overgestapt naar Zwolle.

Geplaatst

Maaike, ook ik heb me laatst ziek moeten melden en heb dat juist in de baas zijn tijd gedaan, zodat ik als zelfstandige door kon gaan. Als dat voor korte tijd is, zou ik dat gewoon doen hoor. Het even ziek melden heeft mij echt zoveel goed gedaan!

Nog een uurtje en dan zit mijn werkdag erop gelukkig. Mijn ogen branden in mijn hoofd ;-)

Geplaatst

En wat een mooie plaatjes weer dames!

En Okaasan: prachtig idee met die stenen! Van dat soort verhalen smul ik altijd enorm.

Geplaatst

Inderdaad weer mooie echo's Annemarie! De uiteindelijke afdrukjes die hier hangen zijn ook behoorlijk wazig, best lastig om die kleine friemelkonten scherp op de foto te krijgen.

Bij de echofoto van vandaag is eigenlijk alleen de ruggegraat mooi zichtbaar. Volgens mij heeft uk nog geen scoliose en ik zou zijn/ haar wervels kunnen tellen. :-)

Ik peins nog even verder over wel/ niet ziekmelden. Ik heb dat altijd al heel lastig gevonden....

Dank je wel voor je ondersteunende woorden daarin, Anita.

Inderdaad heel mooi, die stenen Okaasan! Ik moet nog erg bijkomen van de wetenschap dat Okaasan geen kleine, frèle, pittige Japanse dame is.... nu blijkt ze ook nog pelgrimstochten te maken! En dat straks ook nog eens met draagzak... Misschien moeten we straks maar eens een babyshower ( nog zo'n woord waar ik niks van snap....)/ buikenshower organiseren...ik word zo nieuwsgierig naar jullie allemaal zo nu en dan...

ben jij al uitgeplast voor MvM Anita? Ik ben aan mijn laatste week begonnen. volgens mij een week te lang, maar wie weet kunnen ze er nog een beetje HSG uitpersen....

Oja....Annemarie...dat afwachtende/ behoudende ken ik wel van Meppel. Eén dag in de week is er altijd iemand uit Zwolle. Vooral mijn favoriete gyn daar is erg voorzichtig en die luisterde echt naar wat ik zelf zei. Mede daardoor is er vlak voor de laatste terugplaatsing nog even goed gekeken naar mijn korte luteale fase. Dat bleek uiteindelijk ok, maar ik ben daar jaren onzeker over geweest en daar werd geen aandacht aan besteed. Een groot voordeel aan Meppel vond ik dat je regelmatig dezelfde persoon ziet. Je bent vast na de geboorte van je zoon verhuist...anders was het UMCG toch vanzelfsprekender geweest?

Geplaatst

Zo wat ik nu mee maak! Ga ik vanavond rond half 7 naar de wc heb ik opeens helder rood bloed aan mijn wc papier! Ik heb gelijk de dienstdoende arts gebeld. Die adviseerde rustig op de bank te gaan zitten en even 1.5u te wachten. Dan kijken of het meer werd of niet en even terug bellen. Pfff ik moest om 7 uur werken, dus snel mijn praktijkondersteuner gebeld en die kon invallen. Het bloeden werd minder, maar stopte niet echt. Toen heb ik weer gebeld en ze stelde me goed gerust. Waarschijnlijk een adertje geknapt. Dan kan zelfs bij niezen of te hard persen met poepen. Ik lig nu nog steeds op de bank. Het bloed is er alleen nog als ik echt (diep) veeg. Pfff 😦 Gelukkig heb ik vandaag de baby's gezien en dat de hartjes het heel goed doen, anders was ik er niet zo gerust op als nu...

@maaike Ik wil best een foto van mijzelf posten hoor :) heb je er een gezicht bij. Doe ik dat over een paar weekjes met een enorme buik 😊

Ik moet zeggen dat ik in Zwolle ook vaak dezelfde gynaecoloog heb. En ze zijn heel lief en menselijk. Ik voel me zo geen nummer daar!

Wij wonen gewoon nog op dezelfde plek hoor. Alleen waren de resultaten van zwolle beter als van het umcg. Vandaar die keus 😊

Geplaatst

Oh hè gets Annemarie. Wat een spannende ontwikkelingen. Idd fijn dat de echo goed was. Je zit niet te wachten op dit soort fratsen zeg.

En Maaike: ik was 3 week geleden al uitgepiest. Was zo zat van mijn spugen en naar voelen, dat ik daar geen zin meer in had. Ik dacht ook: heb voldoende mijn plasje bijgedragen aan de mensheid ;-)

Hier zomaar goddank een nacht doorgeslapen. Dus voor vandaag kan ik er weer tegenaan.

Mijn pumps heb ik uitgegooid gister, want ik hou vocht vast als een dolle en dan zijn de hakken flink killing op een dag werken.

Mijn buikomvang is al zo'n 12 cm gegroeid nu. Het wordt echt zichtbaar! Leuk leuk! Geoorloofd aankomen :-) wat een feest is dat!

Geplaatst

@anita, ja niet leuk! Hopen dat het hierbij blijft...

Toen je ging stoppen met mvm heb je dat toen via de mail doorgegeven? En hoeveel kun je het eigenlijk ook alweer doen?

12 cm! Ik heb het niet gemeten maar ik groei ook hard 😊 vooral 's avonds is ie enorm!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden