Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ hope ja dat klopt!! Hihi thnx!!

Bij ons nog heeeeel onzeker hoor.... We gaan woensdag voor een knipperlichtje. Hoop het zo!!

@Kim1980, heb jij niet ook ergens met mij op een wachtbankje gezeten?

Veel plezier alvast met het inrichten van de babykamer :)

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hope hoe was het in het WKZ? Maar nog belangrijker hoe was het met de cyste en wat was het advies. Ik hoop dat het allemaal mee gevallen is.

Verder even alleen een ego bericht. Heb echt een off day. Getver zeg. Het lijkt wel of ik alleen maar moeier word. Ik sta echt de halve dag te trillen op mijn benen. En heb spierpijn in mijn armen, waardoor ik als ik iets doe, ontzettende kramp krijg. Getver zeg, ik baal er zo van. Ik vind dat na zo'n MMM het verplicht is om een fijne zwangerschap te hebben. En als ik er nu aan denk dat dit nog de rest van de zwangerschap zo blijft, kan ik alleen maar huilen en raak ik echt in paniek. Getver zeg. Ik wou dat alles er weer wat zonniger uit zou zien. En ik baal er van dat ik een zeurende zwangere ben, want dat had ik me zo voorgenomen om niet te worden. Blegghh.

Hoop dat het met de rest wat beter gaat.

2015.png

Geplaatst

Je bent geen zeurende zwangere, Okaasan! je de hele dag ellendig voelen is akelig!

Ik hoop echt dat het nog een keertje beter gaat worden voor je. Het omslagpunt bij 16 weken was hem dus niet....20weken schijnt de volgende kans te zijn.

Hoe zijn jouw nachten inmiddels?

Voor mijzelf heb ik gedacht dat de extreme vermoeidheid er misschien juist wel bij hoort na het MMM verhaal... je hele toekomst ziet er nu ineens anders uit en dat kun je maar moeilijk geloven. Alles wat je daarvoor over je heen hebt gekregen moet een plekje krijgen. Bewust of onbewust. Dat kost veel energie. Je gaat je waarschijnlijk niet beter voelen door dit soort gedachtenkronkels van mij, maar het helpt mij wel om met een zekere mildheid naar mijn situatie te kijken.

En inderdaad Hope, ik word ook een beetje ongerust bij geen bericht van jou....

Geplaatst

Oh lieve Okaasan tis helemaal geen gezeur. Vind het zo erg dat jij je zo ellendig voelt. En ik begrijp het heel goed want in m'n 1e zw voelde ik me ook zo ellendig. Ik hoop ook idd wat Maaike zegt dat je na 20 wkn je eindelijk wat beter gaat voelen. Misschien kan je wat meer energie rijk voedsel eten en drinken? Zoals bananen? Of een extra vitaminepil, of overleggen met je gyn? Misschien nu toch overwegen te stoppen met je werk? Hou vol, tis nog 4,5 mnd. Het lijkt lang maar het vliegt voorbij.

Wij hebben idd een second opinion in het WKZ Utrecht gehad. We zijn met open armen ontvangen. In 2011 heb ik er ook 8 maanden gelopen en iedereen herkende ons nog en iedereen was zo hartelijk! We hebben 2 echo's gehad, van ons kindje en vd cyste. Ons zoontje werd heel goed nagekeken met name de niertjes en het blaasje. Alles zag er perfect uit! Toen het consult bij de gynaecologe. Het hele verhaal verteld en ze vond het echt bizar. Natuurlijk mochten we gelijk terugkomen in het WKZ. Ze zei: wij opereren alleen in zeer uiterste noodzaak. Ook vertelde ze dat ze wist dat wij kwamen omdat die zak van een gyn uit het meander al had gebeld. Ze schrok van ons verhaal omdat het anders is wat die gyn had geschreven in een brief. Ze zei ook dat ik naar het het hoofdgebouw het UMC Utrecht moest, naar de echoscopiste die mij al 7 jaar lang heeft ge echoot ( hoe schrijf je dat?). Dus ook tijdens de laatste cryo behandeling waar ik zwanger van ben geraakt, en eigenlijk elke maand van 2014. Okaasan dat is inderdaad Hanneke, en Rommy. Zij hebben aldoor de cyste opgemeten. Dit om zeker te weten hoe de cyste er nu uit ziet. Daarna had de gynaecologe overleg met professor gynaecoloog dhr Eringa en ik moest vandaag terug komen voor hun mening en advies. Het zijn trouwens 3 cystes op mijn linkereierstok, maar het is een geheel. Oftewel, 1 cyste met 2 tussenschotjes. Eentje van de drie is ietsje groter geworden maar echt minimaal. Alles zag er gewoon hetzelfde uit, de grote, het zijn heldere cystes, de vorm. Niets om druk over te maken.

Vandaag dus terug. En het advies luid: absoluut niet opereren. De kans is groot op complicaties, bijv vroegbevalling, of iets met het kindje. Bovendien zou het een keizersnede worden om de eierstok en eileider eruit te halen, en na 3 mnd herstel moet ik 2 mnd later weer een keizersnede om het kindje te halen. Dat is echt een enorm lang herstel voor mij, en ook een grote kans op complicaties.

als ik moet bevallen gaan we kijken of het vaginaal kan of toch met ks. Is het nou een ks luid het advies: kijk als de buik open ligt hoe de cyste eruit ziet. Zit het niet verkleefd, alleen de cyste eruit hallen. Is de cyste wel verkleefd aan bijv hele eierstok, eileider, dan alleen het kindje eruit halen, herstellen en na mijn herstel een plan opmaken.

Verder is het geen cyste met kankercellen, of een dermoidcyste. Het is helder vocht. De cyste kan draaien om zijn As en knelt de eierstok af, maar de verwachting is klein. Eerder is het zo dat mijn baarmoeder groeit en de eierstok als het ware klem komt te zitten zodat het niet meer kan draaien. Knapt de cyste, is het ook geen probleem omdat het helder vocht is. En überhaupt is er vergeleken met de afgelopen mnd de cyste niet veranderd. Ze zei ook nog, de cyste is zo rustig dat deze evht niet vervolgd hoeft te worden want weten dat het niets ernstigs is, en in zw opereren we dus alleen in uiterste uiterste uiterste noodzaak. Verder moet ik as vrijdag nog wel terug naar het meander voor een afsluitend gesprek. En vanaf dan zit ik in het WKZ. 30 oktober weer consult en echo. 17 november krijgen we de GUO. Daarna wordt ik elke 2 wkn gezien. Zo hé, heel verhaal! Sorry hoor ; )

Hier nog een echo foto van vandaag waarop je heel duidelijk kan zien dat het een jongetje is : ))) In loveeeee haha!

[ATTACH=CONFIG]5868[/ATTACH]

Geplaatst

Maaike, dank je wel voor je ontzettend lieve bericht. En wellicht heb je wel gelijk. De afgelopen jaren waren zeker geen kattenpis.

Zo hee Hope, wat een verhaal. Maar wat een duidelijk verhaal. Fijn dat je weer bij de ivf-echoscopistes mocht. Bekend terrein. En dus ook terug naar het WKZ. Misschien gaan we elkaar wel tegen komen. Of zullen we tegelijk bevallen. Haha, gezellig. Wij proberen altijd op vrijdag een afspraak te maken, want dan is mijn man vrij. Dus de eerste twee keer gaan we elkaar niet zien.

Maar wat fijn dat ze zo goed gekeken hebben en van mening zijn dat het helemaal niet zo ernstig is al het meander zegt. En geen operatie. Poeh, wat een opluchting moet dat zijn! Nou geniet van dit geruststellende nieuws en van je jongetjes-echo!

Succes nog bij je laatste gesprek in het meander. Wind je niet te veel op. Je hebt daar niets meer te verliezen.

2015.png

Geplaatst

Hartstikke goed, Hope! En meneertje rook dus zelf al onraad...

Ik hoop dat er nu een last van je schouders is!

Hoeveel echo foto's heb je inmiddels :-)

Geplaatst

Yep we voelen heeeel relaxed en rustig! Hahaha we hebben tig echo's! Zowat elke 2 wkn en in het begin elke week een echo gehad : )))

Geplaatst

@hope, gelukkig is een operatie niet nodig en is het allemaal goed bekeken. Hopelijk kun je nu lekker gaan genieten van je zwangerschap.

@okaasan, wat enorm vervelend dat je je zo rot voelt. Maar voel je niet schuldig over het klagen, daar is dit forum ook voor bedoeld. Hoop dat je je toch snel beter gaat voelen.

@dhana, ja volgens mij hebben wij wel samen op het wachtbankje gezeten. Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Geplaatst

Vandaag precies 18 weken en ik ben weer helemaal goed gekeurd en baby Ties ook. Ties zwom in een mooie poel vruchtwater aldus de arts.

Echt een super arts vandaag en dus even mijn hart uitgestort over dat ik me zo belabberd voel. Hij wilde wel wat extra bloedonderzoek doen om uit te sluiten dat er toch iets aan de hand is. Ook allerlei andere dingen laten prikken, omdat ik erge jeuk heb. Wellicht een allergie op de Fraxiparine, maar kan ook iets anders zijn. Maar hij vond het erg vroeg in de zwangerschap om al zoveel jeuk te hebben. Maandag de bloeduitslagen. Ben benieuwd.

Iedereen bedankt voor de lieve woorden.

O ja Oepsie, ik riep vorige week nog hard dat mijn borsten zich inhielden. Euuhhh, dat neem ik terug. Net een nieuwe bh gekocht en toch mooi twee cupmaten groter. Gewoon 85F, mijn hemel. En de mevrouw van de winkel zei nog heel voorzichtig, waarschijnlijk blijven ze nog wel even groeien. Nee!

Poehhhh, over twee weken al de GUO! Ongelooflijk. Gewoon al op de helft.

hope hoe was je gesprek in het meander? Ze hebben uiteraard hun nederige excuses aangeboden? Haha, zal wel niet.

Hoe is het bij de rest? Spannend Maaike, jij hebt volgend week al je 20wk echo. Ben je er nog een beetje relaxed onder, of was jij het niet die een week geleden al riep dat ze het wel spannend vond (ik ben dement).

Ik zal het lijstje er ook weer eens bijzoeken, want volgens mij is dat weer erg ver afgezakt.

2015.png

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie

[/TD]

[TD]hoeveelste

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]2e verse tp

[/TD]

[TD]11 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]3e (tese) icsi

[/TD]

[TD]12 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]3e verse tp

[/TD]

[TD]13 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf

[/TD]

[TD]16 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]spontaan

[/TD]

[TD]23 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp

[/TD]

[TD]27 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)

[/TD]

[TD]29 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]10 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]11 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]16 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]14 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]1e IVF verse tp

[/TD]

[TD]22 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie

[/TD]

[TD]2e & 3e kindje

[/TD]

[TD]verse tp ivf

[/TD]

[TD]26 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Kim: 27 okt- 3e bezoek verloskundige

Maaike: 28 okt - 20weken echo

Maaike: 29 okt - 3e bezoek verloskundige

Wensmama: 3 nov - 20weken echo

Okaasan: 6 nov - GUO en consult

Geplaatst

Fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn, Okaasan! En ook fijn dat die arts nog even verder wil zoeken naar een mogelijke oorzaak van de vermoeidheid.

Ook ik heb vandaag bh's geshopt. Weer een maatje groter....in totaal nu van C75 naar F80.

Het moet nu wel klaar zijn want ik heb ook de voedingsbh's voor na de bevalling in huis....

Mijn borsten voelen trouwens niet meer enorm. de pijnlijke spanning van het begin is eraf. En....heel fijn...de eczeem is nagenoeg weg!

de kraamverzorgster dacht aan mij toen ze op een beurs een flacon Bepanthen buikbalsem kreeg! Ik had me al twee maanden suf gesmeerd met Bio-oil en al na 2 keer bepanthen smeren werd de exzeem minder. Dus als jullie nog uit het mega aanbod een buikbalsem moeten kiezen.... Ik weet nu ook van welk merk ik straks de eerste babyverzorgings spulletjes ga kopen....geen Zwitsalgeurtjes voor ons.

Met wehkamp, de H&M webshop, marktplaats en een bezoek aan een noppieswinkel vandaag, denk ik dat ik inmiddels mijn mama uitzet compleet heb. Er komen voor mij twee drukke maanden aan met optredens en dan moet ik tussendoor geen kleding zorgen hebben, dus ik ben blij dat het zo voor elkaar is. Moeten mijn kont en benen geen rare dingen gaan doen....

en ja...ik was het die de 20 weken echo erg spannend vind. Al komen er nu ook kriebels bij, omdat ik zo'n zin heb om ons uk weer te zien. Inmiddels voel ik hem of haar dagelijks. Hele lichte bewegingen, dus het is vast een voorzichtig kind :-) . Alles samen maakt nu dat ik het erg fijn begin te vinden om zwanger te zijn. het einddoel telt nu even minder en het is meer genieten van wat er nu is. Als ik straks de bewegingen van ons kindje met mijn man kan delen is de voorpret vast helemaal compleet!

Geplaatst

@okaasan, wat goed dat je extra onderzoek krijgt. Heb je de uitslag van het bloed al? Hopelijk niks ergs aan de hand.

@maaike, jij succes morgen met de 20-weken echo.

Ik ben net ook weer bij de vk geweest. Alles was goed, bloeddruk prima en hartje klopte mooi. Ik heb nu alleen al weer een koortslip en echt een huge one. Mijn mond is helemaal dik ook aan de binnenkant en het doet ook pijn. Ook erg vervelend met eten en drinken.

Vandaag begonnen met opruimen van de zolder en de toekomstige babykamer. Wat een troep zeg!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]14 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]1e IVF verse tp[/TD]

[TD]22 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Wensmama: 3 nov - 20weken echo

Kim: 24 nov - 20 weken echo en 4e bezoek verloskundige

Geplaatst

Getver Kim, koortslippen zijn zo vervelend. Ik heb er gelukkig tijdens de zwangerschap helemaal nog geen last van gehad. En tijdens de prednison ook niet. Maar anders was het elke maand bal.

Fijn dat jij ook weer goedgekeurd bent.

Ik ben net gebeld, maar alle waardes zijn goed. De jeuk en bultjes zijn dus waarschijnlijk ergens een allergie op. Maar wat? Schildklier en Hb zijn ook oké. Ik moet dus maar nog ietsje beter gaan slapen, wellicht knap ik dan wat op. Even afkloppen, maar afgelopen twee nachten echt best goed geslapen. En dat scheelt wel wat. Gisteren heel laat uit bed en de halve dag pyjamadag, haha, en daardoor pas om 22.30 uur naar bed. Wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb kan ik me niet heugen.

Hoe is het met de rest van de dames?

Minime, hoe is het met jou? Al een tijd niets gehoord van je.

Hoop dat het bij Seef ook een beetje rustiger is geworden na de heftige start van deze zwangerschap.

En DvdW, durf je er inmiddels een beetje meer in te gaan geloven en vertrouwen te hebben? Je bent de eerste drie maanden nu wel ruim voorbij toch?

Annemarie, Heb je inmiddels nog meer echo's gehad van je bijzondere tweeling?

Maaike heel veel succes morgen! Wat fijn trouwens dat je je ukkie voelt. Daar kijk ik echt reikhalzend naar uit.

Geplaatst

Hallo allemaal. Even een ego bericht van mij.

Hier gaat het goed! Vrijdag zijn we voor het eerst naar het Martini Ziekenhuis geweest in Groningen. Wat een fijn ziekenhuis! We hebben een goede intake gehad en nog een echo. We hadden onze zoon (6.5jaar) mee genomen. Die riep opeens: ja ik zie een piemel! Hahaha 😊 de arts keek nog even richting benen van 1 van de 2 en lachte even, maar zei verder niks 😕

Vanmiddag hebben we bij een echo bureau een geslachts bepaling laten doen. En het was overduidelijk. Wij krijgen 2 boys! Mijn zoon is helemaal blij en zei: dat zei ik toch!!!!

Voor mijn gevoel kan het grote genieten nu echt beginnen!

Geplaatst

Hi ladies! Wat fijn om al jullie voornamelijk positieve verhalen te horen! Ik lees stiekem de hele tijd mee maar neem niet de tijd om te antwoorden Shame on me....

Zit momenteel te wachten tot ik weer bloed mag laten prikken voor de suikertest. Niet erg lekker dat drankje

We weten sinds een week dat we een meisje krijgen!! Jeeejj! Bring on the pink!!

Over 2 weken 20-weken echo.

Succes aan iedereen die 'm binnenkort heeft!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]14 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]1e IVF verse tp[/TD]

[TD]22 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Wensmama: 29 okt - 20weken echo

Kim: 24 nov - 20 weken echo en 4e bezoek verloskundige

Geplaatst

tada! onze uk is, voor zover te beoordelen, helemaal goedgekeurd!

De echoscopist heeft heel fijn de tijd genomen en ook heel veel uitgelegd. Het ziet er prima uit.

Na al het mooie nieuws over de gezondheid voelt het als onbelangrijk, maar we krijgen een meisje!

ook hier totaal tegen mijn eigen verwachting in :-)

mijn placenta ligt voor. Het is dus best wonderlijk dat ik het ( o...nu mag ik "haar" zeggen :-) ) al voel. Mijn man heeft haar nog niet gevoeld, en dat klopt dus ook wel.

Grote opluchting hier!

Mijn man bereidt zich nu voor op een leven met 4 vrouwen ( de hondjes zijn ook onze meisjes....)

[ATTACH=CONFIG]5880[/ATTACH]

Geplaatst

en dan nu een sociaal berichtje: Fijn om weer van jullie te lezen Annemarie en Minime!

wat vroeg heb jij al die suikertest, Minime....waren er aanwijzingen dat het misschien niet goed zit met je suikerspiegel?

Fijn dat jij wat betere nachten hebt gehad, Okaasan. Ik hoop dat die tendens zich voort mag zetten. Ik al sinds zondag non stop hoofdpijn. Had gehoopt dat het van de spanning van de 20weken echo zou zijn en nu plotsklaps verdwenen....maar helaas. Ik hoop dat jij je kindje ook snel gaat voelen. Het doet mij echt zo goed! Ik zit steeds ook vrij "Al Bundy" met een hand onder de band van mijn rok op de bank omdat ik geen beweging wil missen.

Wat lastig van die koortslip, Kim. Ook best eng lijkt me straks als het kleintje er is. Wat een troep kan een mens verzamelen hè.... was jullie dochter al uit het ledikantje?

Geplaatst

@okaasan, hè gelukkig alles goed in je bloed. Nu hopen dat het slapen goed blijft gaan en je je wat beter gaat voelen daardoor.

@annemarie, super wat leuk twee jongens. Een echt mannen gezin dus bij jullie.

@minime, fijn om weer wat van je te lezen. En bij jullie een meid, leuk hoor.

@maaike, yes ook een meid en jullie ukkie helemaal goed gekeurd. Balen van die hoofdpijn zeg.

Die koortslip is echt vervelend ja. Bij de bevalling van mijn dochter had ik dus ook echt een enorme koortslip. Ik ben zo bang dat dit nu weer gaat gebeuren en dat ik weer mijn kindje niet meteen kan kussen en knuffelen. Echt dat was zo balen en hoop dat dit nu noet weer gaat gebeuren.

Onze dichter is al ruim een jaar uit haar ledikantje. Ze heeft wel de kledingkast en commode nog op haar kamer staan, maar we hebben al een nieuwe kast uitgezocht voor haar.

Ik ga vanavond trouwens starten met de zwangerfit cursus. Dit is bij de fysiotherapeut. Je krijgt wat theorie over de zwangerschap en de bevalling en er wordt wat gesport onder begeleiding. Het duurt 12 weken. Ik heb dit bij de eerste zwangerschap ook gedaan. Ik wilde eigenlijk wat later in de zwangerschap starten, maar de nieuwe cursus begon nu en daarna dus pas weer in januari en dat is wel erg laat. Zijn er nog meer meiden die een cursus of gym gaan doen?

Geplaatst

Hallo allemaal,

hier nog zo'n luie donder die wel altijd meeleest maar geen tijd neemt zelf berichtjes te posten. Ik lees ook voor namelijk goede berichten gelukkig! Wij hadden vorige week de 20 wk echo en ook hier alles goed en een meisje!! Wat een meidenboel hier tot nu toe! Is er al iemand die een zoon krijgt bij?? Volgens mij niet!

Groetjes en succes weer voor iedereen!

Geplaatst

-ja, en Okaasan krijgt een jongetje, maar dat wil ze zelf nog niet vertellen, zelfs niet aan ons... Dus daarom gokken Moes en ik gewoon dat het een jongen is, hihi 😉- breek weer uit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Haha mee eens! Ties wordt een jongen. En okaasan maar ingewikkeld eromheen dralen, suffie.

Groetjes moes

..breek uit..

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden