Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kolommetje erbij in ons schema?

Hier vandaag weer de verloskundige. Het hartje nu ook eindelijk een keer gehoord via de doptone.

Het wordt afkicken na deze twee dagen vol levenstekenen van ons meisje,

pas over vier weken weer een nieuwe afspraak. gelukkig meldt ze zich een paar keer per dag met kleine klopjes en schopjes. Ook gewoon dwars door de placenta heen. Zo ontzettend genieten!

Ik hoop dat jij het ook snel mag ervaren, Okaasan! Foei wat wordt je geplaagd door Moes en Noes! :-)

de verloskundige vond dat ik een mooie ruime buik heb....wat dat ook mag betekenen....erg groot is ie niet. De dames van de administratie op school hebben vandaag met open mond staan kijken en konden niet geloven dat ik al op de helft ben. Ook een grappig weetje van zowel de echoscopist als de verloskundige: een nul zetten achter het gewicht op het moment van de 20 weken echo, is ongeveer het geboortegewicht als het kindje redelijk rond de uitgerekende datum geboren wordt. Ik vond het nogal wat dat ze zo;n uitspraak durven doen, maar ik ben benieuwd. Het idee om straks te bevallen van een kindje van 6,5 pond staat me wel aan. :-)

Geplaatst

Hey meiden, wat goed om alles zo weer te lezen, ben even een beetje stil geweest.

Het is goed om te lezen dat alles goed gaat hier...Ik blijf wat onzeker, maar langzaam maar zeker krijg ik toch een beetje vertrouwen.

Ondertussen alweer 15+ weken!

12 november gaan we weer naar de verloskundige, vorige week zag alles er goed uit!

Misschien weet ik dan ook wel wat het is!

Liefs,

DvdW

Geplaatst

Maaike wat een mooie echo foto. Echt een mooi koppie dat meisje van je. Fijn dat alles helemaal goed was.

En die ruime buik, haha, daar moet ik om lachen. Wat een uitdrukking. Ik heb ook een ruime buik, een hele ruime. Hahaha, sorry, even je verloskundige belachelijk maken hoor. Maar ik ben ook erg benieuwd wat ze er mee bedoelde. Wel vragen hoor. Ik ben nieuwsgierig.

DvdW wat fijn, meer vertrouwen. Heeft hier ook lang geduurd hoor, geeft niets. Hoe verder je komt, hoe meer vertrouwen je krijgt, althans zo is het hier.

Welterusten allemaal, ik kruip erin.

2015.png

Geplaatst

Hey dames.

Ook hier weinig nieuws te vertellen, maar volg iedereen wel!

Al over de 21 weken nu en voel me erg goed. Heb gister het meisje voor het eerst een paar keer gevoeld!!! Wat bijzonder! Het wordt steeds echter!

Maandag weer naar verloskundige voor hartje luisteren enzo.

Alvast fijn weekend voor allen!

Geplaatst

geweldig hè, dat voelen van je kindje! Dat gun ik echt elke vrouw!

Nu ik haar voel wil ik, ondanks alle kwaaltjes, wel twee jaar zwanger blijven! ik piep vast nog wel een keer anders hoor!

net met boodschappen doen kon ik het niet laten om een doosje roze met witte muisjes mee te nemen. Daar kun je zulke leuke dingen mee doen qua buikfoto's. We hebben inmiddels ook weer een camera, dus ik hoop er hier ook snel één te plaatsen. Mijn buikselfiepoging van begin deze week is niet publicatiewaardig...

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat een positieve verhalen lees ik hier allemaal. Fijn dat het met iedereen zo goed gaat en dat de kwaaltjes wat minder worden.

Hier gaat het allemaal wel redelijk ok. Is allemaal heftig geweest maar zijn nu wel aan het idee gewend dat we 1 kindje krijgen.

Gisteren waren we voor een extra echo naar t ziekenhuis en alles ziet er goed uit. Ik voel het kindje ook regelmatig en krijg al een aardige buik. Het verrtrouwen dat het verder allemaal goed gaat begint langzaam aan beter te worden.

De echoscopiste vroeg of we al wilden weten wat het zou worden? Uhhh ja als dat kan, dan graag. We krijgen een jongen! (Dat brengt t lijstje met meisjes en jongens weer een beetje in balans ;-) )

Ik moet even wennen want vind mezelf echt een meisjesmama. Vriendlief staat echter nog steeds te stuiteren, zo blij is hij.

Heeft iemand van julie (of ken je iemand) toevallig het boekje of nog beter het pdf bestand van: 'Rockingnames'???

We zijn op zoek naar een stoere aparte naam (niet te apart) maar gewoon niet veel voorkomend net zoals de naam van onze dochter S.elah

Geplaatst

Hi iedereen!

Wat fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat! We hebben allemaal weinig kwaaltjes en vertrouwen steeds meer erop dat we ons fantastisch lieve en mooie wondertjes mogen verwelkomen!

Hier eigenlijk weinig te vertellen. Okaasan we zijn idd blij met onze overstap, of eigenlijk terug stap naar het WKZ. Mijn cyste is rustig, maar ik doe het ook erg rustig aan. Vandaag bij de verzekeringsarts vh UWV geweest, omdat ik me heb ziek gemeld tijdens deze zwangerschap ivm de cyste. En het is heel helder. Ik blijf tot 27 februari in de ziektewet, vanaf dan gaat mijn verlof tot 1 juni in. Hopelijk ben ik daarna volledig hersteld, is de cyste weg en kan ik weer lekker werken. Dat is we wat ik zo mis, werk! Maar hey, ik geniet ook volop van mijn mannen : )

Vandaag 17 weken, yeah! Ik voel ons jongetje soms maar héél zachtjes. Ik baal zo erg van die stomme placenta aan de voorkant grrrr! Kan niet wachten om hem heel goed te voelen. Nog eventjes geduld. Het weekend van 14 november gaan we lekker naar centerparcs samen met mijn ouders, mijn broer en zijn vriendin en hun kindje van 6 mnd. We gaan sinds jaar en dag elk jaar een weekendje naar centerparcs met mijn familie. En vroeger vond ik dat zo ontzettend moeilijk en oneerlijk, al die zwangeren en baby's en peuters in het zwembad. Nu zit ik daar samen met mijn lieve man in het pierenbadje met mijn zwangere buikkie en onze kleuter van bijna 3. Wat is dat genieten!

19 november de GUO, ben dan 19+5 wkn. Als dan alles goed is gaan we het weekend daarop de kinderkamer en babykamer verven, verhuizen, spulletjes kopen en inruimen. Zoveel zin in!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hey dames,

Vandaag weer naar verloskundige geweest. Hartje klopt goed en het meissie beweegt en groeit heel prima.

Trotse mama hier!

Vanavond begint onze eerste Samen Bevallen avond. Ben erg benieuwd. De verloskundige vond het een heel goede cursus en fijne begeleider. Ik ben benieuwd!

Liefs

Geplaatst

Fijn weer, Anita, die bevestiging!

Doen jullie de korte of de lange cursus van samen bevallen? wij waren ook opgeroepen voor begin november voor de korte cursus, maar dat vond ik wel heel erg vroeg. Nu starten we pas in februari.

Ik ben nu weer bijna een hele ochtend aan het zoeken geweest: vrijdag heb ik duidelijk te veel gedaan ( stofzuigen, boodschappen, wandelen met de hondjes ( okay...dat betekende ook ballen oprapen van de grond en tot twee keer toe uit de vaart vissen), studeren achter mijn harp) en daar heb ik het hele weekend last van gehad. Ik ben dus nu toch weer op zoek naar iets of iemand die me kan helpen om verantwoord te tillen en te bukken. Het is zo gek om te ervaren dat mijn lichaam zo anders werkt. Hoewel ik nog helemaal niet dik ben, mis ik die rechte buikspieren dus behoorlijk!

Geplaatst

Jippie! Mijn man heeft onze dochter ook gevoeld! Zo leuk! En heerlijk om het met hem te delen!

Ik ben zo benieuwd hoe het met jou is, Okaasan.... over een paar dagen jullie GUO. Vind je dat ook spannend of hebben de vorige echo's ook al spanning weggehaald? En hoe zijn je nachten nu? En je energie overdag? Houd je die 2 uur werken vol? ben je met je vader al met het ledikantje aan de slag geweest? En heb je een adres gevonden waar je nieuwe wielen voor de kinderwagen kunt laten maken? Ik hoop zo dat je een betere tweede helft tegemoed gaat!

Hope, jij zit dus de komende tijd thuis met je mannen. Ik had ergens opgeslagen dat jij geen baan had, maar dat kan ik zomaar verkeerd hebben onthouden hoor! En straks heerlijk pronken met je buik en je gezin aan de rand van een tropisch zwembad. Gisteren vroeg een oud collega mij eindelijk "zeg, ben je soms zwanger?" Olé....het wordt gezien!

wensmama: gefeliciteerd met jullie dochter!

en Seef met jullie zoon! ben je al aan het idee gewend? Jongetjes zijn ook echt geweldig hoor!

En Annemarie, heb jij je praktijk aan huis weer volledig op je kunnen nemen?

Zo...nu terug naar mijn regellijstje... gelukkig is mijn omgeving nog niet heel hard aan het mopperen over alle deadlines die ik mis. Wat ik niet opschrijf, vergeet ik...

Geplaatst

@Maaike:

We doen de lange cursus. Het was gister erg interessant met echt leuke andere stellen. Veel nuttige info. Ik snap nu ook beter waarom het tillen en veel lopen nu al klachten onderin de rug kan geven - dat is de achterste band waar de baarmoeder aan vast zit en een duidelijk teken dat ik soms teveel wil doen... Zucht...

Voel steeds meer bewegingen gedurende de dag. Nog niet te definiëren als schoppen, maar er is activiteit van ons meisje!

Verder weinig klachten en nog steeds een soort van stralend verliefd op Pixel. Erg genieten!

Dit weekend wordt het laminaat vloert gelegd en morgen mag ik de Joolz ophalen :-) Yeah!

Kan ik er elke dag even naar kijken. Haha...

Moeten maar even een jongen/meisje/? rijtje erbij maken. Vinden jullie niet? Zal ik van de week eens even op broeden.

Op wat verloskundige bezoekjes na nu geen onderzoeken meer, dus het voelt wel als een langere tijd van wachten als die eerste 20 weken. Zeker als alles nu wat rustiger en zekerder wordt. Herkenbaar?

Geplaatst

Hey meiden! Maaike wat bijzonder dat jouw man jullie kleintje heeft gevoeld. Ik voelde de baby van 14 wkn tot 16 wkn zo nu en dan. Nu niet meer : (( maar hopelijk komt het nog. Even n vraag aan jullie allemaal: ik ben 18 wkn zwanger en 2,9 kilo aangekomen. Qua borsten niets, alleen van 85 naar 90 gegaan maar dat is meer omdat m'n maag zo was opgezet. Wat zijn jullie aangekomen?

Geplaatst

Eerst wel je kindje voelen en later weer niet...pfff...fijn is iets anders, Hope! maar het kan: onze verloskundige gaf bij 20 weken aan dat het volstrekt normaal is als je het kleintje nog niet elke dag voelt. Ik ben dan ook ontzettend dankbaar dat wij die o zo fijne bevestiging elke dag krijgen. Wel steeds op totaal verschillende plaatsen, dus ze buitelt lekker mijn buik door. Mijn man voelt haar het makkelijkst als ik 's avonds plat op mijn rug in bed lig en dan aan de randen van de baarmoeder i.v.m. de voorliggende placenta. Meestal kan ik hem wel vertellen waar hij zijn hand ongeveer neer moet leggen.

Over je aangekomen vraag: in het begin was ik 3 kg afgevallen, die zaten er met 15 weken weer aan. Met 18 weken was het plus 2 en inmiddels met 21 weken en 3 dagen zit er 4 kg op. Vergelijkbaar met jou dus denk ik. Maak je je zorgen?

Geplaatst

@hope, ook ik heb mijn kindje heel vroeg in de zwangerschap soms gevoeld. Daarna ook een aantal weken niet en nu sinds deze week wel weer wat regelmatiger. Ik ben nu ongeveer 2 kilo aangekomen, terwijl mijn buik echt best wel behoorlijk is al.

@maaike, wat leuk dat je man de kleine ook al kan voelen.

Ik heb sinds deze week erg veel last van bandenpijn, echt in mijn liezen en uitstralend naar de schaamstreek. Maandag heb ik denk ik iets te zwaar getild en daar betaal ik nu de tol voor. Morgen nog een dagje werken en dan het weekend maar lekker rustig aan doen.

Geplaatst

Allemaal mooie berichten, als ik even zo in de gauwigheid lees. Ik ga zo echt bijlezen en reageren op iedereen.

Hier vandaag de GUO gehad en baby Ties had er weinig zin in. Wat een draaikont is dat zeg. Dat belooft wat. Voor een GUO staat drie kwartier maximaal, maar toen was ze nog lang niet klaar, omdat hij telkens wegfloepte, of zo als ze echoscopiste zei "ik blijf achter hem aan zwemmen". Haha. Dus toen eerst naar de arts en toen weer terug naar de echo. Dat was dus een dagvullend programma. Nu dus echt afgedraaid.

Alles zit erop en eraan, maar Ties is wel aan de grote kant. Voorals nog niets om zorgen over te maken, maar ze verwachten nu gewoon een groot kind. Ik was ook bijna 9 pond toen ik geboren werd, dus wat dat betreft heeft hij een goed voorbeeld.

Qua energie lijkt het een beetje de goede kant op te gaan. Dus daar ben ik erg blij mee.

Morgen echt officieel op de helft, twintig weken! Maar als het aan baby Ties ligt zijn we al over de helft, hij loopt bijna een week voor. We maken hier al grappen dat hij wellicht al kan lezen en schrijven als hij geboren wordt, zo snel gaat hij.

2015.png

Geplaatst

Zo even bijgewerkt en een kolom erbij. Ik hoop dat ik alles goed heb ingevuld.

Het afsprakenlijstje is wel heel kort geworden :-)

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[TD=align: center]jongen/meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[TD=align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]verrassing[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[TD=align: center]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]14 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]1e IVF verse tp[/TD]

[TD]22 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[TD=align: center]2 jongens[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Okaasan: 21 nov - controle

Kim: 24 nov - 20 weken echo en 4e bezoek verloskundige

Okaasan: 5 dec - suikertest, groeiecho, verpleegkundige, consult

Geplaatst

Maaike, al een nieuwe buikfoto gemaakt? Ben benieuwd naar jullie buiken. Te veel gedaan, ik word al moe als ik je lijstje lees met wat je allemaal doet! Poeh!

Bijzonder dat je man jullie kindje ook al kan voelen! Dat is erg vroeg, toch?

Je hebt wel een ijzersterk geheugen zeg, terwijl je schrijft dat je alles vergeet wat je niet opschrijft. De wielen van de kinderwagen bleken bij nader inzien nog best oké. Op de vliering, met slecht licht, leek het niet veel soeps. Maar we gaan ze gewoon gebruiken en mocht het toch te slecht zijn geworden, dan heb je binnen een paar dagen nieuwe in huis. Je kan gewoon van die ouderwetse banden op maat bestellen op internet. Het wiegje ben ik nog niet mee begonnen. Moet ik binnenkort maar eens doen. Ik had nog een freelance opdracht die deze week af moest, dus erg druk. En mijn vader was buiten over een betonblok gestruikeld, dus hij heeft een paar weken met zijn arm in een mitella gelopen. Niet handig om te klussen dus. Komt wel.

Seef, fijn dat jullie in wat rustiger vaarwater zijn inmiddels. Ik hoop dat je een steeds normalere zwangerschap krijgt en dat je op een moment gewoon kunt genieten.

Hope, wat fijn dat jullie blij zijn met de WKZ-overstap. Zet eens je afspraken in het lijstje, kunnen we elkaar misschien ontmoeten in het WKZ :-) Wij gaan eigenlijk altijd op vrijdag. Jij morgen alweer 18 weken! Hier ook de placenta aan de voorkant. Ik heb het idee dat dat toch heel veel voorkomt. Je moet maar zo denken: het is gewoon een extra stootkussen als je je een keer stoot met je buik :-)

Dat is toch netjes hoeveel je aangekomen bent? Ik ben twee cupmaten omhoog gegaan, en heb nu het idee dat ze vrolijk doorgroeien, mijn nieuwe bh van twee weken geleden zit best al weer strak. Pfff. En ik ben best al een aantal kilo bijgekomen, ik denk 8 ongeveer. Weet niet precies waarmee ik begon.

Wensmama, ook alles goed en ook een goede 20wk echo. Wat fijn toch telkens die goede berichten. Fiets je nog steeds zo makkelijk en kwaalloos door je zwangerschap heen?

Anita, hoe is je cursus? Leuk en hoe je verwacht had? Oh lees nu verder op dat je geweest bent en dat het interessant was. Fijn! Ik wil ook graag een cursus doen, maar alles is uiteraard 's avonds. Dat trek ik op het moment echt niet. Maar omdat ik wel iets wil doen, heb ik me voor haptonomische zwangerschapsbegeleiding ingeschreven. Beetje zweverig, maar wel zullen zien. Ik vind het wel jammer dat ik nu geen andere zwangere vrouwen uit de buurt leer kennen, maar ach, hier in het dorp is toch niets, dus moet ik alsnog een dorp (of twee) verder op.

Jij voelt dus ook al veel leven. Ik ben verbaasd dat ik niet meer voel. Als ik met de doptone luister, hoor ik Ties de hele tijd bewegen en op de echo van vandaag was dat dus ook zichtbaar. En best heftig ook. Hij schopt echt de hele tijd met zijn benen omlaag/strekt zich met veel vaart uit.

Oh, en je hebt de kinderwagen al staan? De mijne is nog bij mijn ouders, mijn moeder is nog niet klaar met het poetsen van het chroom.

Kim doe je rustig aan? Veel tillen merk je echt snel inderdaad. Ik had daar al heel vroeg last van. Vroeg dus ook aan collega's om dozen te sjouwen, ging ik wel andere rotklusjes doen, als ik maar niet hoefde te sjouwen. Haha, toen wisten ze nog niet dat ik zwanger was.

Oh gisteren heb ik volgens mij voor het eerst de baby gevoeld. Echt een raar gevoel in mijn buik, wat ik nog nooit gevoeld heb. Dus het moet wel de baby zijn. En oh ja, de placeta lijkt, behalve aan de voorkant, ook heel dicht bij de uitgang te liggen, waarschijnlijk net niet er voor.. Bij 30 weken dus een check of hij al opgeschoven is.

Nu nog mijn plaatjes van vandaag en buik van gisteren:

[ATTACH=CONFIG]5886[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5887[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5888[/ATTACH]

Zo, ik ben weer helemaal bij geloof ik. Morgen 20 weken :confettistars:

2015.png

Geplaatst

Okaasan, heb jij je versproken : ))))) je hebt het niet alleen over baby Ties, maar ook over 'hij' hahaha! ; )

Geplaatst

Haha. Wie weet. 50% kans. Maar toch moet ik jullie teleurstellen want wij zeggen al van het begin af aan 'hij'. Ik vind 'het' namelijk heel stom (het (haha) is geen ding!) en Ties is ook een jongensnaam dus een beetje gek om het dan over het of zij te hebben. En hij klinkt toch onzijdiger dan zij, vind ik. Ik zal mijn teksten hier eens nalezen maar ik weet vrijwel 100% zeker dat ik het al veel eerder over 'hij' heb.

Maar vraag Noes en Moes en zij zullen heel hard roepen dat het ook een jongetje is. Nog even geduld :-)

Misschien moet ik een disclaimer onder mijn berichten schrijven dat vanwege de leesbaarheid ik gekozen heb voor hij, maar dat hier uiteraard overal hij/zij gelezen kan worden. Haha.

(En nu wil ik weer slapen, ben echt klaarwakker met gierende hoofdpijn.)

Geplaatst

Fijn dat het zo goed gaat bij iedereen, en al die mooie 20 weken echo's. Het wordt wel druk met al die meiden zo half maart. Girl Power! :-) En ja, Okaasan, nog steeds gaat mijn zwangerschap vrijwel probleemloos. Ik grap steeds tegen mijn man, zo wil ik er nog wel 5. Maar goed, dat gaat het em natuurlijk niet worden. Dit is al een cadeautje op het einde van de IFF-ICSI-rit. Er zit er nog wel 1 in de vriezer, maar ik heb mijn leeftijd (41.5) niet mee.. dus ik weet nog niet of we straks voor een repeat proberen te gaan. Vandaag 22 weken, het gaat alweer heel hard. Hoog tijd dat we aan het kamertje gaan beginnen. Ik krijg al een klein beetje stress als ik denk wat we allemaal nog moeten doen. Het ei over KDV is nu bijna gelegd, nu nog bedenken of ik voor yoga of zwanger en fit zal gaan, of wellicht beiden. Wel lastig, al die keuzes die gemaakt moeten worden.. Oja, qua kilo's gaat het bij mij heel hard. De buik was altijd al mijn 'probleemgebied', maar nu al 8 kilo aangekomen. Ben benieuwd waar dat gaat eindigen.. Maar allemaal voor het goede doel. Dit is wat ik wilde, zwanger van een toppertje!

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[TD=align: center]jongen/meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]verrassing[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]14 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]1e IVF verse tp[/TD]

[TD]22 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[TD=align: center]2 jongens[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Okaasan: 21 nov - controle

Kim: 24 nov - 20 weken echo en 4e bezoek verloskundige

Okaasan: 5 dec - suikertest, groeiecho, verpleegkundige, consult

Geplaatst

Okaasan shit ik was vergeten te zeggen wat fijn dat je zo'n goede hebt gehad! Yippeeee! Hmmm nog eventjes geduld haha! Fijn dat je meer energie hebt joh!

maaike zit idd nu thuis zonder werk in de zwangerschaps ziektewet door die grrrr cyste. Maar zodra ik ben bevallen, en ik ga er vanuit dat het de 2e x prima verloopt, ik weer snel kan werken. We hebben ook oppas oma's, en een super Kdv hier in de buurt. Ons zoontje zal daar heel even naar toe gaan, want volgend jaar december gaat hij al naar de basisschool. Wat gaat dat hard zeg! As 5 december is hij alweer 3 jaar!

qua gewicht maak ik me geen zorgen. Vond 2,9 kilo met 18 wkn zo weinig. Ach ja wat er niet aankomt hoeft er niet vanaf. Qua boobs ben ik wel happy de peppy, ik heb al grote krengen pfff! Cuppie E/F. Hmmmm misschien toch n ks kiezen, en gelijk een buikwand correctie, tiet verkleining en billen versteviging laten doen whahaha!

deze keer doen we trouwens geen enkele cursus. Met de eerste had ik yoga gedaan. Nou, met mijn 17 uur durende weeenstorm kon ik niet eens aan yoga denken haha!

vanmorgen voelde de kleine weer even. Wat zal ik blij zijn als het wat regelmatiger zou worden. Oja, ik heb dus de 19e een GUO, en 10 weken later, met 30 wkn zwangerschap krijgen we er weer een. Verder krijgen we nog groei echo's en met 36 weken een liggingsecho om te kijken of ik normaal mag bevallen ipv ks.

goed, ik ga eens even boodschappen doen. Lekker he die winterkou buiten. Ik geniet ervan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden