Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dankjewel meiden! Ik ben zo blij en opgelucht, de verloskundige zei ook nog, dit is gewoon een happy kindje die zich goed voelt, dus niet zoveel zorgen meer maken.

Ik ga het nu proberen los te laten en meer te genieten.

@Nina79 bedankt voor de info, ik had dat ook ergens gelezen toen ik nog in begintraject zat en bij eerste afspraak vk heb ik dat ook aangegeven toen ze vroeg naar errste dag laatste menstruatie, toen heb ik gevraagd of dat zinvol was omdat ik precies de bevruchting weet, namelijk 14 juni en terugplaatsing de 19e, dan kom je op 7 maart en dst had ik zelf ook berekend.

De eerste verloskundige zei dat ze toch die menstruatie datum gingen gebruiken, en dat was 2 juni en dan kom je op 9 maart.

Ik heb dat een paar keer aangegeven omdat ik het gek vond dat ze die menstruatie datum aanhielden, maar daar werd ean niet echt op gereageerd, dus toen had ik zoiets van, dan wacht ik die termijnecho maar af, dan komt er dat wel uit en toen lag die kleine dubbelgevouwen ondersteboven en kon ze niet goed meten....

Vandaag belde ze terug dst ze toch uit gaan van 14 juni bevruchting met uitgerekende datum 7 maart 2021.

Geplaatst

Hallo lieve dames,

Sorry dat ik even niets heb laten horen, maar ben gesloopt na 4 weken 4 kids in huis :-). Ik had totaal geen energie meer voor iets anders haha. Kregen we ook nog even tussendoor te horen dat als ik naar Letland zou vliegen, wij dan daar 14 dagen in quarantaine zouden moeten, dat gaat natuurlijk nooit lukken 😞 Vandaag maar even contact opgenomen met mijn contactpersoon en wij moeten een test doen als we uit Nederland vertrekken en als we aankomen in Riga. Mijn vriend gaat dan weer terug en ik blijf dan daar denk ik, anders moet ik 4 testen doen en daar kijk ik nog niet echt naar uit :-).

Waarschijnlijk zal ik morgen of maandag ongesteld worden en dan de dag daarna beginnen met spuiten, ik ben er nu nog steeds heel rustig onder en hoop dat het ook zo blijft :-).

Nog niets aangekomen @nina79, wow wat knap, dat was bij mijn zwangerschappen wel anders 🙂 Maar je moet maar zo denken alles wat er extra aankomt moet er ook weer af en dat is vaak een stuk moeilijker.

Wat leuk @Hanniebal een 3D echo, dat hadden ze nog niet toen ik zwanger was, ik weet wel dat ik dat ook heel graag zou willen mocht het bij ons lukken. Helaas ben ik nog niet begonnen met de spuiten, ik hoop begin deze week.

Hoe is het nu met je @Jennie80? Ik snap dat je wilt dat het zo snel mogelijk je lichaam verlaat, je bent er nu steeds mee bezig en wilt het ook kunnen afsluiten. 

Jeetje @Kitje je bent er maar druk mee, had je bij je vorige zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes? Misschien heb je het wel verteld maar ben ik het vergeten, sorry. Je bent nu bijna je uit je eerste trimester, wat gaat het allemaal snel, ik kan nog zo goed als de dag van gisteren herinneren dat je naar Riga ging 🙂 Heb je het je zoon inmiddels al verteld?

Wanneer mag je naar de gynaecoloog? Dat is volgende week toch?

Sorry dames dat ik niet op alles heb gereageerd, maar de rust is hier wedergekeerd en heb ik weer alle tijd van de wereld 🙂

Liefs Simoon 😘

Geplaatst

Even een korte update vanuit mij, vandaag is mijn menstruatie begonnen en morgen ga ik dus starten met Menopur. Gaat dus weer spannend worden 🙂

Geplaatst

Hey @Siepie het is hier weer best rustig. Goed van je te horen en dat je weer je handen vrij hebt 😉

Wat een gedoe he met die quarantaine! Dus je man vliegt terug naar NL en dan zit je daar alleen? Of heb ik het verkeerd begrepen.......

Gelukkig denken ze met je mee in Riga.

Tijd is wel voorbij gevlogen! Je menstruatie alweer aangebroken, en weer een frisse start voor de volgende poging. Heel veel succes! Op naar een geslaagde poging ♡

@Jennie80 hoe gaat het met jou?? Hoop alweer beter?

@Kitje en met jou? Ben ook benieuwd of je het je zoon hebt verteld. Als je 7 maart bent uitgerekend dan schelen we 3 dagen en ben je vandaag precies 12 weken! Het 2e trimester is ingegaan, joehoeoeoeooe!!!

Hier alles goed! Heb het vorige week maandag die vriendinnen eindelijk verteld. Niet over het traject maar dat ik zwanger ben. Had ze verrast met een klein tekstje en een ingepakte speen. Ze snapten eerst niets van die tekst en in ene kreeg 1 grote ogen en vroeg: ben je zwanger?? Dus ik blozend knikken.

Beide begonnen te gillen van vreugde en omhelsden me in tranen haha. We waren corona helemaal vergeten 😁

Over 2 weken de geslachtsbepaling. Heel benieuwd aangezien ik het gevoel heb dat ik een jongen heb. Maar alles is welkom!! 

Geplaatst

Ja het is hier inderdaad heel rustig 🙂 Ja hij kan niet nog langer vrij krijgen, dus blijf ik daar 5 dagen alleen. Laptop mee en maar veel netflix kijken en lezen ofzo 🙂

Dank je wel, hopen dat het nu positief uitpakt, dit is ook onze laatste poging.

Ahh wat lief hoe je vriendinnen reageerden, daar kan geen corona tegenop.

Ik ben heel benieuwd of je gevoel goed is en je inderdaad een jongetje krijgt, ik heb 3 jongens en zou er best nog een jongetje bij willen hebben 🙂

Geplaatst

Wat fijn dat je het eindelijk aan je vriendinnen hebt kunnen vertellen @Nina79. En die reactie, fantastisch toch!😄

Over 2 weken alweer de geslachtsbepaling. Ben benieuwd of je gevoel klopt. Spannend!! De weken lijken voorbij te vliegen bij jou.

Inmiddels zitten de 10 dagen medicatie slikken er bij mij ook op. Volgende week moet ik weer terug voor een echo + bloedtest. Op dit moment heb ik er bar weinig vertrouwen in want vanmorgen had ik een test in handen waarbij het teststreepje bijna net zo donker was als het controle streepje.😞

Hopelijk gebeurt er nog een wonder in m’n lichaam deze week en wordt het toch allemaal netjes opgeruimd.🙏

@Siepie, je bent alweer aan het spuiten. Voel je je goed?  Nog even en je bent alweer klaar voor een trip naar Riga. Nou hup follikels, ga maar lekker groeien!

@Kitje, hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

Dit is wel heel bizar @Jennie80, kunnen ze het niet verkeerd hebben gezien? Ik vind dit zo sneu voor je, je weet nu gewoon niet waar je aan toe bent?

Ja, ik ben gisteren begonnen met spuiten, tot nu toe heb ik nog nergens last van, ik maak mij alleen zorgen dat we niet naar Riga kunnen volgend weekend 😞 Vrijdag de eerste echo en dan weten we of het de goede kant opgaat 🙂

@Kitje ik ben wel heel nieuwsgierig hoe het bij jou gaat?

Geplaatst

Hier ook even een paar drukke dagen achter de rug, dus daarom ff wat minder op het forum.

@Siepie sorry zeggen als je ff niet online bent hoeft natuurlijk niet 😅
Iedereen heeft het weleens druk en zo met dit forum ook zo is het druk hier, en zo is het een paar dagen weer rustig.
Wat een toestanden zo voor jou met Letland he?
Echt balen dat overal het aantal besmettingen weer oploopt zodat het allemaal weer onzekerder wordt.
14 dagen quarantaine is idd wel lastig te realiseren, dan zou je er wel 3 weken moeten vertoeven om dat voor elkaar te krijgen.
Met een test is dat ondervangen dan en dan hoef je niet in quarantaine?
Hou wel ff goed de site van Riga Airport in de gaten of er landen geweerd worden dan, Letland is er best streng in.
Destijds toen ik ging liep er bovenin op de site een balkje met rode letters daarin werden landen genoemd die vanwege te hoge besmettingsgraad Letland niet in mochten en landen die er wel in mochten maar in quarantaine moesten 14 dagen.
Inmiddels begonnen met spuiten dan, hopelijk heb je lekker veel eitjes dit keer en mooie bevruchtingen met hopelijk nog eea in de vriezer.
Ik ga iig weer stevig voor je duimen!
Overmorgen de echo dan, dat schiet ook al op.
Wanneer ga je naar Letland?

Ik heb geen zwangerschapsdiabetes trouwens Siepie, dat is pas als de suikerwaarde nuchter 7,0 of hoger is.
Waardes tm 6,0 zijn goed en van 6,1 - 6,9 moet je opletten dat het geen diabetes wordt, maar dit kun je nog omlaag krijgen door minder suiker in te nemen.
Daarbij is het ook een momentopname en ligt het maar zo'n klein beetje boven de normale waarde, het kan er ook al mee te maken hebben wat je de vorige dag gegeten hebt.
Voorlopig maak ik me er nog even niet druk om.
Met mijn vorige zwangerschap had ik geen verhoogd suiker, toen was alles perfect.

Ja, ben de 12 weken alweer voorbij nu, ik hou 13 weken aan als einde eerste trimester, dus zondag zie ik dan als de eerste dag van het tweede trimester.
Het lijkt wel alsof de tijd nu veel sneller gaat dan toen ik nog vooraan in het traject zat.
Naar Riga lijkt alweer zo lang geleden, maar ik weet het allemaal ook nog heel goed ja.
En de enorme opluchting toen ik er eindelijk was en de dokter die me gewoon de hand schudde en me zei, I am so happy to finally see you in Riga en me op mijn been klopte.
Aan de ene kant lijkt het nog maar zo kort geleden en aan de andere kant ook weer een eeuwigheid.

Mijn zoon weet nog altijd van niks, hij is vandaag begonnen op zijn nieuwe school.
Wilde het gesprek bij de gynaecoloog nog ff afwachten en dan daarna gaan vertellen, ook aan familie en vrienden.
Dus dat gaat binnenkort dan toch gebeuren.

De afspraak bij de gynaecoloog was gister, aardige jonge (knappe 😅) dokter die me van alles uitlegde over die kinderaspirine.
Hij vertelde dat de bloedvaatjes wat stugger worden als je ouder wordt en dat dit ook op de placenta uitwerking kan hebben, dat die dan op het laatst minder goed werkt.
Door die kinderaspirine die ook bloedverdunnend werkt zou je dat voor een deel kunnen ondervangen, daarnaast verkleint het de kans op zwangerschapsvergiftiging waar ik dus een vergroot risico mee heb.
Dit moet ik dan vanaf nu gaan gebruiken tm de 36e week.
Om die reden wordt ook de groei van de baby goed in de gaten gehouden, of dit allemaal volgens schema gaat en hij/zij goed blijft groeien.

Verder wil hij de suikertest herhalen rond de 24 weken, dan moet ik nuchter prikken, een suikerdrankje drinken en dan nog een keer prikken en dan kijken ze hoe mijn lichaam reageert.
Hij maakte zich niet zo heel erg druk over die 0,1 verhoogd, hij zei ook, het is een momentopname.
Het was niet dusdanig hoog om er heel veel zorgen om te maken, dus ik probeer nu zelf gewoon beetje te letten erop dat ik niet teveel suikers eet (wel moeilijk lol)

Hij zei ook dat hij niet de 40 weken voorbij wil gaan met de zwangerschap, vanwege de mogelijke mindere placenta dan tegen het eind, maar dat ik dan voor de 40 weken waarschijnlijk ga ingeleid worden als de baby er nog niet is, tussen 39 en 40 weken wordt dat dan waarschijnlijk.

Ook gaat hij de mogelijkheid onderzoeken of ik wellicht de gehele zwangerschap progesteron moet blijven gebruiken, dit om mijn baarmoeder rustig te houden en zo te proberen een eventuele vroeggeboorte te voorkomen, omdat er destijds met mijn zoon geen reden voor gevonden is, waarom hij te vroeg kwam.
Hopelijk houdt ik deze dan tot iig 37 weken binnen.
Nadeel is dan wel dat ik die vieze bollen dan moet blijven gebruiken, eentje per dag, geen drie.
Heb hem wel gevraagd of er een mogelijkheid is om pilletjes te slikken?
Dat doe ik liever dan die rotbollen.
Maar goed, als het moet dan moet het.

Hij ging ook overleggen of ik bij de verloskundige mag blijven of naar het ziekenhuis moet voor controles.
Daar zou die me nog over bellen gister, maar dat heeft die niet meer gedaan, dus het zal wel bij de vk blijven dan (hoop van wel).

Verder nog bloeddruk gemeten, dat was heel gedoe, want het apparaat meette een hele gekke waarde.
Dus nog een keer en nog een keer, arme arm.....
Uiteindelijk naar een andere kamer, ander apparaat, andere arm en toen kwam er idd eenzelfde waarde uit als bij de vk vorige week.
Daarna 2 beurse armen...

Ook nog echo gehad, kleintje zag er goed uit, maar lag lekker dubbelgevouwen dus van meten geen sprake.
Lekker eigenwijs is die grapte de dokter nog.
Hij gaf ook aan dat ik de leeftijd van de embryo moet aanhouden, dus de uitgerekende datum is nu definitief gezet op 7 maart.

Voorlopig even geen afspraken meer nu, eerstvolgende is bij de vk over 4 weken.
Verder voel ik me nog altijd supergoed, het is dat ik gezien heb dat er wat groeit in mijn buik, maar zo voelt het nog altijd niet.

@Nina79 ja, schelen maar 3 dagen, want de datum is dus 7 maart.
Wel erg leuk dat we zo dicht bij elkaar zitten he?
Niet dat het nu veel uitmaakt, 3 of 5 dagen.

Inmiddels de 12 weken gepasseerd, ik vind het soms nog steeds niet te geloven.

Wat leuk dat je het eindelijk je vriendinnen hebt kunnen vertellen.
Ik had toch graag een vliegje geweest om stiekem mee te kijken naar die reacties.
Mooi eigenlijk dat je die corona dan compleet vergeet he?
Dat ging ook zo toen ik mijn moeder mijn allereerste echo fototje liet zien met 7 weken.
Tranen met tuiten terwijl ze me omhelsde.
Zo zie je wat emoties met een mens doet en hoe hard je eigenlijk die knuffels nodig hebt soms he?
Hoe menselijk het is om iemand een knuffel te geven en hoe compleet tegennatuurlijk het is om dat niet te doen nu.

Ben wel benieuwd of je gevoel klopt.
Ga je het vertellen of hou je het voor jezelf?

Ik ga geen geslachtsbepaling doen, ik hou het lekker als een verrassing.

@Jennie80 wat ontzettend balen zeg bij jou.
Dan is het niet gelukt en krijg je dit er ook nog eens bij, daar zit je toch helemaal niet op te wachten.
Wist niet eens dat zoiets kon, ik vind het echt heel rot voor je.
Ik hoop echt dat je lichaam het deze week zelf nog regelt, zodat je niet nog meer gedoe krijgt en weer verder kunt..
Bizar ook dat je lichaam gewoon nog steeds zwangerschapshormonen blijft aanmaken.

Geplaatst

Gisteravond gebeld door het ziekenhuis dat zij toch de zorg voor mijn zwangerschap gaan overnemen, want ze zien het als een risico zwangerschap.
Baal er eigenlijk wel een beetje van want nu moet ik telkens 20 minuten rijden ipv lekker in mijn eigen woonplaats en zie eigenlijk niet zoveel meerwaarde eraan.
Maar goed, als zij het beter vinden dan doe ik dat maar braaf.
Dus vanmorgen gebeld om daar de afspraken in te plannen en de vk gebeld om daar de afspraak af te zeggen.
Moet nu op 4 september naar het ziekenhuis voor een echo (dat dan weer wel leuk 😃) en daarna gesprek met, jawel, de verloskundige van het ziekenhuis.....
Dan wordt het eerste trimester besproken, maar ja, behalve 2 bloedingen valt er niet zo heel veel te bespreken.
Ik zou ook nog informatie krijgen over het verloop verder.
Dan de 18e controle bij de gynaecoloog.

Geplaatst

Ah dat is minder @Kitje maar je moet maar zo denken, daar ben je wel in goede handen. En het voordeel is dat je nu volgende week vrijdag weer een echo krijgt 🙂 Ieder nadeel heeft zijn voordeel 🙂 

Ik ben inderdaad heel erg in de stress om alles. Sophie geeft nog steeds aan dat ik gewoon kan komen, maar op de site staat Nederland wel als rood aangegeven. En Duitsland niet, dan vliegen we maar vanaf Duitsland. Ik denk dat ik dan toch maar daar blijf voor een week, ze zouden quarantaine teruggezet hebben van 14 dagen naar 7 dagen, mits de arts akkoord geeft. Ik weet het allemaal even niet meer. Vanmorgen wel een eerste echo gehad en op dag 6 in de cyclus heb ik dus wederom 5 follikels van 7, 9 en 13, 13, 3 mm. Zo groot had ik ze de vorige keer nog niet, dus dat is dan weer positief. Bms is 7,6 mm dus ook weer goed. Nu dinsdag 1 september wederom een echo en dan vrijdag de punctie in Riga, hoe ga ik dat allemaal regelen op zo`n korte termijn 😞 

Hopen dat je suiker nu ook goed blijft, maar inderdaad gewoon positief blijven. Dat kan jij wel. Ik ben heel benieuwd hoe je zoon reageert want dat hebben wij straks ook natuurlijk mocht alles lukken. 

Ik hoop dat alles goed met iedereen en sorry voor mijn klaagzang 😞 

Geplaatst

Ja, klopt @Siepie ben in goede handen en die extra echo vind ik totaal niet vervelend.
Het is zoals het is en ik had eigenlijk ook al wel verwacht dat ik naar het ziekenhuis zou moeten voor de controles, het is nu eenmaal een risico zwangerschap.
Positief blijven valt me niet altijd mee hoor, maar ik doe mijn uiterste best.
Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die reageert, ik kan het zelf niet inschatten.

Mop nooit sorry zeggen voor een klaagzang, daar zijn we toch voor?
Voor de mooie verhalen, maar ook als het wat minder gaat of als je ff wat kwijt moet.
Ik kan me zo goed voorstellen dat je nu compleet in de stress ligt, ik vind het zo rot voor je ook en ik weet precies hoe jij je voelt.
Zo machteloos en zo graag willen en compleet afhankelijk zijn van wat men besluit zonder dat je daar ook maar 1 klein beetje invloed op kan uitoefenen.

Ik heb ook ff gekeken naar de situatie, Nederland is idd rood, Wizzair zou ik nu niet eens kunnen boeken, pas vanaf 1 september, Balticair kun je wel boeken.
Als ik jou was, zou ik het risico niet nemen en vanaf Duitsland vliegen.
Duitsland is geel, dan mag je er zeker in, waarschijnlijk wel met quarantaine, maar wie controleert dat?
En ik zou daar blijven, niet terug vliegen, wat als de situatie veranderd? Dan liggen je eitjes daar en kun jij niet naar de eitjes?
Is voor mij natuurlijk makkelijk gezegd, want het kost jou je vakantiedagen enzo, maar als je de mogelijkheid hebt... Daar blijven!

Ik vind het echt zo rot voor je dat je nu WEER in de stress moet liggen, WEER niet relaxed.
Probeer het toch voor zover mogelijk cool te houden, is lastig, I know, maar het is voor jou en je eitjes echt beter als jij zo relaxed mogelijk bent.
Wat een gedoe zo zeg!

Wel mooi nieuws van de follikels, 5 is op onze leeftijd toch echt wel een mooie score, liefst heb je er 15 natuurlijk, maar met Menopur heb je kwalitatief wel betere eitjes (zei de arts in NL tegen mij) en als ze nu al zo goed groeien, dan heb je zeker wel een paar die groot genoeg zijn.
Ze groeien bij jou mooi geleidelijk, ik had altijd 1 of 2 grote en de rest kleintjes waardoor mijn kansen zo vreselijk klein werden.
Maar bij jou gaan ze mooi gelijk op, 13 mm op dag 6 is echt netjes, hopelijk trekken die 2 kleinere ook nog bij.

Je BMS is ook top, dat zal nog wel wat dikker worden de komende dagen, dan heb je een mooi bedje voor je baby.

Ik wens jou zoveel succes en geluk Simoon!
Het is je zo gegund en ik duim en bid voor je dat je eitjes mooi blijven groeien en dat je kunt GAAN.
Keep the fingers crossed.

Enneh, als je wil klagen, mopperen, wat dan ook, gewoon doen hoor, ik ben er voor je (en de rest ook vast wel).
We stick together hier, in good times and bad times.

X

Geplaatst

Nee dat snap ik @Kitje het is ook niet niets. En bij een puber weet je nooit hoe ze reageren 🙂 Tell me about it haha. 

Ja ik heb hier totaal geen invloed op en daar heb ik nog het meeste moeite mee, maar goed ik ben er dan maar van overtuigd dat het allemaal goed gaat komen, zeg ik heel stoer 🙂

Ja ik heb ook al gekeken om daar te blijven, het enige nadeel is dan wel dat ik daar een week alleen ben en dat zie ik ook niet echt positief in, maar goed als het niet anders is dan is het zo. Het enige waar ik dan tegenop zie is, hoe leg ik dat hier thuis uit. Niemand weet dit en waarom ben ik dan een week weg haha, dat doe ik nooit. Daar moeten we nog maar even een goed plan voor bedenken. Ik kan ook niet zo maar zeggen dat ik graag een week op vakantie wil, dat geloofd ook niemand in deze coronatijd haha.

Ik ben ook best blij dat ik er 5 heb en ik zou eerst tot volgende week vrijdag moeten spuiten en dan zondag of maandag de punctie moeten doen, maar nu willen ze als alles meezit de punctie al op vrijdag doen, dat is dan weer een voordeel. Als alles mee zou zitten dan kunnen ze misschien ook al op dag 3 terugplaatsen, ik weet niet of dat een stuk minder zou zijn, maar dat zou dan weer heel goed uitkomen dat ik er geen week hoef te zitten haha.

Heel lief dat je mijn geklaag niet erg vindt, ik wil het ook allemaal heel positief inzien en dat ga ik vanaf nu ook weer doen 🙂 

Liefs Simoon xx

Geplaatst

Wat een gedoe en geregel allemaal @Siepie maar  allemaal voor het goede doel! Snap je wel dat je daar niet alleen wil zitten, maar nu met deze corona tijd worden al onze plannen in de soep gegooid. Wel top dat ze nog je zeggen door te gaan met de behandeling. Via Duitsland is indd geen gek idee. Alles voor de bébé 🙂

Je kan zeggen dat je voor werk iets hebt (een cursus of zo?) Weet niet of dat geloofwaardig is met jouw werk? 

Succes meid ♡

@Jennie80 wat naar voor je zeg...... nog steeds niet weten waar je aan toe bent..... hoop echt dat het volgende week weg is. Hebben ze gezegd dat de vervolgstappen zijn? Durven ze te curetteren? 

@Kitje kunnen ze je geen gedeelde zorg bieden? Dus de gyn blijft hoofdverantwoordelijk maar dat je bij je verloskundige in de buurt de reguliere controles krijgt. Beetje stom om WEER bij een klinisch verloskundige je hele verhaal te moeten doen en alles opnieuw te starten.

Je houdt dan wel gewoon lekker je extra echo's in het ziekenhuis etc. Ik zou dat wel voorstellen hoor. Je bent dan nog steeds medisch.

Vandaag heb ik voor het eerst kunnen uitslapen!! Joehoe! Alle dagen om 6u of 7u klaaaaaarwakker en daarvoor superlaat naar bed. Dacht alvast wennen voor als de kleine er is of zo? Maar dit heeft me goed gedaan haha. 

Qua geslacht ga ik het dan wel gewoon vertellen. Ik wil het ook liever niet weten maar ik ga het wel kunnen zien...... Wil die 20 weken echo alles meekijken en zelfs bij een eerdere echo ga ik het kunnen zien. Heb het jullie nooit verteld, maar nu is mijn coming out: ...... Dit gebied is mijn werk 😉 Wat fertiliteitsbehandelingen betreft was ik wel blanco (nog steeds wel), dat is een ander specialisme. Maar wat daarna komt niet 🙈

Heb weleens in het begin hier gezegd dat ik met babies werk en dat ik dat heel moeilijk vond soms. En iedereen die maar zwanger voorbij kwam. 

Geplaatst

Ja, hahaha @Siepie, die zijn zo wisselvallig als het weer.... Pubers....

Snap ik ja, dat je er moeite mee hebt dat je er geen invloed op hebt, ik vind dat zelf ook altijd heel lastig.
Ook dat je het niet zo ziet zitten om daar een week alleen te zitten, je kan er weinig doen vanwege deze hele situatie, dan zit je daar maar in je upje.
Ik was er maar kort natuurlijk, dat scheelt wel.
Maar ja, aan de andere kant, stel nu, dat je terug vliegt en de situatie veranderd ineens zo drastisch dat je 2 dagen later niet meer terug zou mogen vliegen?
Dan liggen je eitjes daar en kun jij er niet heen.

Wat je zou kunnen doen is voor een vrijdag vliegen.
Die lijst in Letland wordt iedere vrijdag bijgewerkt, dus als je zorgt dat je donderdag dan daarheen vliegt dan zit je safe.
Je moet er waarschijnlijk toch op vrijdag zijn dan als het zo goed blijft gaan met de eitjes groei, dus dan vlieg je donderdag heen, kijk je vrijdag naar de lijst en als Duitsland dan nog steeds geel is, dan kun je op en neer vliegen, maar als het rood is, dan zou ik daar blijven.
Dat zou je kunnen doen.

Op dag 3 terugplaatsen zou je ook kunnen vragen idd, hier in NL plaatsen ze heel vaak terug op dag 3, ik heb altijd 3-daagse terug gehad.
Het 'nadeel' dat er aan zit is dat als je dag 5 terug krijgt dat die dan iets grotere zwangerschapskans bieden dan 3-daagse.
Maar ook van 3-daagse kun je heel goed zwanger worden hoor, want soms heb je ook weleens dat een embryo dan niet verder groeit in een kweekschaaltje, maar dat het wellicht wel een kans had gehad in de baarmoeder (ergens gelezen).

En qua smoes.... Tja, een vakantie in je eentje klinkt idd niet logisch in deze tijd, maar wellicht kun je iets maken van wat Nina ook zegt? Iets met je werk ofzo?

@Nina79 wat een leuke coming out zeg!
Jij bent gewoon verloskundige! Wat leuk.
Ik had al wel zon vermoeden dat jij iets in die richting deed of iig zeer medisch onderlegd bent op dat gebied,  want toen jij me oppepte na die bloedingen zei je precies wast mijn verloskundige ook had gezegd.
Ik vind je heel vaak heel kundig overkomen en je weet er zoveel van, dat pluk je niet zomaar ff van internet af.
Dus dit is een bevestiging van wat ik al wel vermoedde.

Ik weet nog wel dat je ooit hebt gezegd dat je met babies werkt idd, toen dacht ik nog dat je op een kinderdagverblijf werkte ofzo, maar daarvoor wist je teveel van dit soort dingen af.
Kan me wel heel erg goed voorstellen dat dit voor jou zo ontzettend confronterend moet zijn geweest.
Al die happy zwangeren en jij wil zo graag en dat lukt dan maar niet, wat een verdriet moet je gehad hebben zeg en wat ontzettend knap dat je dan toch gewoon je werk hebt kunnen blijven doen.
Al die blije mensen op consult, echo's bekijken en dan kun je nu zelf je eigen echo's bekijken.
Dat was ook zo'n dingetje waardoor ik dacht, heh, werkt die bij een verloskundige praktijk ofzo, toen je zei van dat je zelf wel even zou gaan kijken.
Toen had ik al zoiets van oh, die heeft gewoon de beschikking over eigen echo apparatuur want anders had je wel iets over baby watcher vermeld dat je die gehuurd had ofzo.

Je hebt ons mooi in het ootje genomen zeg, maar wel erg leuk een verloskundige onder ons.
Ja, dan kan ik me wel voorstellen dat je het kunt zien op de echo ja, jij weet precies waar je naar moet kijken en je wil ook alles goed zien enzo, dan kun je dat deel moeilijk niet zien.
Wij leken kijken braaf naar wat de verloskundige aanwijst en zien alleen dat wat zij zegt, maar ja, voor jou is dat natuurlijk een uitgemaakte zaak.
Vanaf 14 weken is dat toch dat je het kunt zien?
Daar ben je al bijna!

Voor wat betreft de gedeelde zorg wat jij voorstelt, dat heeft mijn verloskundige idd ook voorgesteld dat dat ik dat zou kunnen bespreken tijdens mijn afspraak vrijdag.
Kijk dat ik naar het ziekenhuis onder controle naar de gyn moet dat snap ik dan wel, maar zie het nut van de verloskundige daar niet zo in.
Precies omdat ik dan weer het hele verhaal moet vertellen en bij de verloskundige hier hebben ze mijn hele medische geschiedenis.
Ook de geschiedenis van mijn zoon en zijn vroeggeboorte destijds dat hebben ze ook allemaal, ook van de huidige zwangerschap, de resultaten, de bloedingen, ze kennen mij en weten hoe en wat.
Daarbij komen zij op mij kundig genoeg over dat als ze ook maar enige twijfel hebben als het niet goed zou gaan dat ze me direct zouden doorsturen.
Verder voel ik me gewoon echt heel goed, de vermoeidheid is wat minder geworden, maar ja, daar valt wel mee te leven, gewoon wat minder doen en vroeg naar bed, maar verder voel ik me echt goed, dus dat is voor mij dan wel een indicatie dat het allemaal lichamelijk gezien niet zo'n vaart loopt.

Ik ga het dus zeker voorstellen, dat ik dan enkel de afspraken bij de gyn doe in het ziekenhuis en dan bij de verloskundige in mijn dorp de afspraken die bij een verloskundige moeten.
Dat ik nu vrijdag een extra echo krijg vind ik geen straf trouwens 🙂

Fijn dat je ff hebt kunnen uitslapen, zo vroeg wakker als je laat naar bed gaat is idd niet fijn.
Rust doet je goed dan he?

Hoe is het verder met de andere meiden? @Hanniebal nog steeds rond en gezond?

@Jennie80 hoe gaat het nu met jou?

Geplaatst

Wij hebben inmiddels besloten dat als alles dinsdag goed is , we donderdag vanaf Duitsland naar Riga vliegen, manlief is dan bij de punctie en vliegt zaterdagavond weer terug. Ik blijf daar tot de tp op woensdag en vlieg donderdag terug. We moeten er wat voor over hebben 🙂 Ik zag trouwens dat het allemaal flexibele tickets zijn, dus ik kan altijd nog eerder een tp hebben mochten ze het geweldig gaan doen, maar anders wacht ik toch tot wachtdag 5, geeft mij een iets fijner gevoel. Mits alles goed gaat natuurlijk. 

Fijn dat je niet meer zo moe bent @Kitje dat is wel zo fijn. Dat is wel een heel goed idee lijkt mij, gedeelde zorg. Dan hoef je niet steeds een heel eind te rijden en kan je lekker in je eigen woonplaats blijven en dan voor de medische controle naar de gyn. 

Haha geniaal @Nina79 hier was ik nog niet opgekomen 🙂 Ja dan zie je het vanzelf op de echo en is het geen verrassing meer voor jullie. Ik wil het ook wel graag weten, ook omdat het de laatste is mocht het lukken en ik niets meer heb van mijn vorige zwangerschappen. Oh lekker een nacht doorslapen, dat heb je soms ook even nodig. 

De smoes die wij gaan gebruiken is dat ik iets met mijn rug heb, wat ook zo is, ik heb bijna geen kraakbeen meer vanaf mijn nekwervel tot aan mijn heupen en dat wij tijdens onze vakantie een stel hebben leren kennen die daar ook waren voor rugklachten en dat zij een nieuwe therapie hebben in Riga waar ik ook heel graag gebruik van wil maken. Manlief gaat dan eerst mee voor de intake etc en dan blijf ik daar voor de therapie. 🙂 

Hoe is het nu met je @Jennie80 kan je het nog een beetje plaatsen allemaal, nu je lichaam zo bijzonder reageert?

@Hanniebal het gaat nu wel heel hard, nog een paar weekjes en je mag je kleintje in je armen houden. Hou je het nog vol?

xx

Geplaatst

Denk dat je daarmee de verstandigste keus hebt gemaakt @Siepie vanaf Duitsland zou ik ook doen, geeft je iig de zekerheid dat je het land in mag en dat je ook een tp hebt, ik ga voor je duimen dat alle eitjes nog een mooi spurtje maken en dat je een paar prachtige emmy's hebt.
Je gaat er denk ik weer 2 laten terugplaatsen dan net als de vorige keer?
Met hopelijk nog een enkele in de vriezer als reserve die je hopelijk niet nodig gaat hebben.
Flexibele tickets zijn wel handig, dan kun je altijd nog zien wat je doet.
Ik zou ook tot dag 5 wachten, het geeft een iets grotere kans dat het blijft plakken (wat ik er zo van meekrijg op internet) omdat het dan sterke embryo's zijn ofzo dacht ik.

Ja, het is wel fijner zo, voel me eigenlijk heel fit nu wat op zich prettig is want ik moet hier ook alles alleen doen, dus dan valt moeheid niet echt mee om alles ook rond te krijgen hier, haha.
Vandaag precies 13 weken, jeetje, we gaan gewoon de vierde maand al in!

Ga dat idd overleggen van die gedeelde zorg, dat ik alleen op de consulten kom bij de gyn en bij de echo's en dat ik de rest hier in mijn dorpje doe.
Zie eigenlijk de meerwaarde van een verloskundige in het ziekenhuis niet zo in, een verloskundige is een verloskundige in mijn ogen en als er iets is, dan is mijn eigen verloskundige ook kundig genoeg om te handelen of door te sturen.
Maar het scheelt me een boel reistijd (en parkeergeld 😅)

Afgelopen week ook de blije dozen aangevraagd bij Prenatal en Kruidvat, die hebben ze ook nog steeds, wat grappig.
En een rompertje om bij de Zeeman op te halen.
Van mijn moeder heb ik een superlief knuffeltje gekregen, zo lief!
Het begint nu allemaal wel echt te worden.

Van mijn zoon heb ik toch wel eea bewaard, heb de kinderwagen nog want dat vond ik een hele fijne en het badje en dan verder nog wat kleertjes die ik bewaard had omdat ik die mooi vond en ook het beddegoed heb ik nog.
Op een of andere manier kreeg ik het niet voor elkaar om alles op te ruimen.
Moet wel een nieuw babykamertje gaan kopen want dat heb ik niet meer, maar dat vind ik alleen maar leuk om te doen.
En verder heb ik alles nog, de kruikjes, de borstkolf, het campingbedje (dat ook bewaard omdat mijn zusje nog kleine kindjes heeft, dus das handig als ik ooit moet oppassen).
Binnenkort eens alles gaan uitzoeken en kijken wat er nog bruikbaar van is.

Is wel een goede smoes Siepie, daar trappen ze wel in denk ik.
En als het dan gelukt is kun je ze de waarheid vertellen.
Goh, wat hoop ik toch dat het je lukt, zeker omdat het de laatste poging is.

Nog maar een paar nachtjes dan voor je Siepie, dinsdag de echo om de follikels te meten en donderdag vliegen!
De duimen gaan weer draaien hoor!

Geplaatst

Goodmorning girls,

Even een ego-post hoor. Ik heb straks een echo + bloedafname om te kijken wat de stand van zaken is.

Jullie vroegen je af hoe het met me gaat. Ik ben de afgelopen weken vaak moe, gefrustreerd, geïrriteerd, verdrietig en mijn lontje is onwijs kort. Ik heb ook niet het gevoel dat de Letrozol geholpen heeft.

Ik ben van nature een behoorlijke controlefreak dus ik trek deze situatie niet echt zo goed.

Ik ben wel blij dat ik vandaag meer duidelijkheid krijg. Hopelijk goed nieuws, maar mocht dit niet het geval zijn dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben en hoe de komende maanden eruit gaan zien op het gebied van fertiliteit. (3maanden helemaal niks)

@Nina79, ze hebben niks gezegd over een mogelijke curettage. Waarschijnlijk omdat ze nog steeds niet weten of het wel of niet buitenbaarmoederlijk is. Ik heb geen buikpijn of verschrikkelijke krampen. Daarnaast weet ik bijna 100% zeker dat ik al vrij vlot het vruchtje ben verloren. Het was heel klein en een apart roze vlezig weefsel met daarin een soort van harde rode pit wat leek op bloed, maar niet stuk te krijgen was. (Ja, ik heb het uitvoerig bestudeerd, 🙈) Ik heb dus niet het idee dat het buitenbaarmoederlijk is.

Nou girls, sorry voor m’n ego post. Ik houd jullie op de hoogte! 

Geplaatst

Jeetje @Jennie80, wat een gedoe zo. Ik snap dat je als je een controlfreak bent dit heel moeilijk is. Ik herken dat wel een beetje.

Hoe laat moet je naar het ziekenhuis of mss ben je er inmiddels wel geweest. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt en zal heel hard voor je duimen.

x

Geplaatst

@Siepie, het is alweer bijna donderdag! Echt spannend. Hoop dat je follikels goed gegroeid zijn. Ik duim voor je meid!

Gisteren heb ik een echo gehad en het verhaal werd opnieuw verrassend en bizar. In tegenstelling tot de voorgaande echo’s was er namelijk tot onze grote verbazing ineens een vruchtzakje zichtbaar in mijn baarmoeder! 😳Zelfs de FA stond daar even van te kijken. 
De Letrozol had duidelijk niet gewerkt dus.

Het is sowieso geen goede zwangerschap, dus het moet uit m’n baarmoeder. Omdat nu 100% is gebleken dat het geen bbz is, hoef ik iig die methotrexaat niet meer en dat is op zich goed nieuws te noemen.

Gistermiddag ben ik gestart met Cytotec. Ondanks de krampen, heeft het niet doorgezet. Vandaag de 2e ronde van de tabletten. Ik doe maar rustig aan en lig lekker met m’n kruik onder m’n dekentje te wachten en steeds zuurder te kijken omdat ik pijn heb.😊

Hopelijk zet de miskraam vandaag wel door. Heeft er iemand nog nuttige tips?

Geplaatst

Jeetje @Jennie80 wat een bizar verhaal is het toch!
En die ego post is natuurlijk helemaal prima, daar is dit forum toch voor.
Ik heb wel echt met je te doen zeg, jeetje, daar zit je toch echt niet op te wachten op zulke toestanden.
Het enige dat je dan "blij" om mag zijn is dat het geen bbz is en dat je die vervelende medicijnen niet hoeft te nemen.
Hopelijk zet het dan nu verder door zodat je het kan afsluiten.
Helaas geen tips voor je, ik wil je wel graag een dikke knuffel geven want ik vind het echt heel rot voor je.

@Siepie hoe was het bij jou gister?
Follikels lekker gegroeid en morgen naar Riga?
Ik duim voor je hoor dat alles gaat zoals gepland.

Geplaatst

Hello dames, NEE we gaan niet naar Riga donderdag. De punctie is voor nu verplaatst naar maandag 😞 Ik had 2 follikels van 15,1 en 16,8 mm en 2 follikels van 10,6 mm, mijn bms is nu 10,6 mm dus dat is wel goed. Ik baal hier wel van, maar het is voor nu even niet anders. We blijven positief. Vrijdag een nieuwe echo en dan weten we hoop ik meer te weten. Duimen jullie mee?

Wat een verhaal @Jennie80 volgens mij maken ze dit niet vaak mee? Of komt het regelmatig voor. Gelukkig inderdaad geen bbm en wat betreft je ego post, geen zorgen daar hebben we allemaal wel eens behoefte aan toch? Ik heb ook helaas geen tips voor je. Hoe voel je je vandaag?

Dank je wel @Kitje voor je lieve woorden. Jij mag vrijdag weer naar de gyn. Ik ben benieuwd hoe het met de kleine in je buik staat en of ze nu wel goed kunnen meten 🙂 

Geplaatst

Wat balen zeg @Siepie ☹️
Het zag er zo veelbelovend uit en dan groeien ze ineens minder hard....
Hopelijk trekken die 2 kleinere nog bij, maar ik heb ook rijpe eitjes gehad uit follikels van 12/13 mm dus laat je niet ontmoedigen als ze kleiner zijn hoor.
Je BMS is top! Mijne was 11 bij terugplaatsing en dat vond de dokter al heel erg goed, dus dat bedje is alvast gespreid.

Ik blijf voor je duimen hoor, dat ze vrijdag nog ff een spurtje maken die follikels van jou.

Ja, vrijdag naar het ziekenhuis, maar niet naar de gyn, heb eerst een echo en daarna moet ik bij de verloskundige van het ziekenhuis komen.
Vandaar ook dat ik zoiets had van, ok en wat is de meerwaarde dan behalve dat ik fijn weer een echo krijg?
Achteraf bleek ook de gyn waar ik vorige keer was geweest een assistent gyn te zijn, vond hem ook al zo jong... 😅
Dacht die zal wel jong koppie hebben dan ofzo.
Maar goed, ik snap dat dan niet helemaal, moet naar het ziekenhuis vanwege een risico zwangerschap en dan moet ik bij een assistent gyn en bij een verloskundige? Zal wel aan mij liggen dan, maar ik niet begrijp? 🤔

Anyway, wel weer fijn even de kleine te kunnen zien, hopelijk wil die even stil liggen dan voor een meting en ligt die niet weer dubbelgevouwen en koppeltje te duikelen (al is dat wel ontzettend leuk om te zien!)

Vanmorgen naar de tandarts geweest, had een gaatje (in mei al) en dat moest gemaakt, had ik een afspraak staan in eerste instantie net na terugplaatsing, maar toen vond ik die verdoving een dom plan, dus verzet naar eind juli, maar toen bleek ik zwanger, dus ff overlegd met mijn vriendin die mondhygieniste is en daarnaast een orthomologe studie heeft gedaan (schrijf je dat zo? Vitamines en mineralen iig) maar zij raadde het ernstig af.
De vk zei dat ik wel verdoving mocht maar dan zonder adrenaline.
Uiteindelijk voelde het toch niet goed en boren zonder verdoving ook niet, dus verplaatst naar eind september.
Belt de tandarts vanmorgen op dat die een uitvaller had, of ik mss in de gelegenheid was daarheen te gaan.
Dus ik maar gegaan, denk ik kan het maar gehad hebben.

Lig ik daar in die stoel, vraag ik aan hem welke verdoving hij gebruikt want ik mag geen adrenaline.
Hij zet de stoel weer in de zitstand en komt bij me zitten.
Of ik die vraag stelde vanwege iets medisch? Want dan was het wel handig als ik hem vertelde waarom ik geen adrenaline mocht zodat hij de juiste behandeling kon geven.
Ehhm ja, een zwangerschap, een klein wondertje...
Och zegt hij, wat leuk, proficiat, nou zegt hij, dan gaan we dat even helemaal anders doen, want ik ga met dit wondertje geen risico's lopen, hoe klein dan ook, ik ga die kies eventjes goed bekijken en we gaan die reparatie zo lang mogelijk uitstellen.
Dus de stoel weer in de ligstand.
Hij bekijkt alles goed, nou, dit durf ik nog wel 3 maanden uit te stellen hoor, kom over 3 maanden maar terug, dan bekijken we het opnieuw en als je tussendoor klachten krijgt dan moet je wel bellen.
Dat voelde toch fijn zo'n meedenkende tandarts. 😊

Geplaatst

@Kitje Ja ik ben er ook wel heel positief onder dat ze nog doorgroeien, alleen moeten ze dan nog wel uitgroeien tot mooie embryo`s en daar heb ik dus weer geen gevoel bij 🙂 . De vorige keer was mijn bms 10, dus daar loop ik al op voor haha.

Ja snap ik, klinkt ook wel heel erg krom, misschien dat je het vrijdag nog even kan vragen en ze je daar een duidelijker antwoord op kunnen geven. Je weet maar nooit. Haha ja is heel leuk, maar het is ook wel leuk om een foto te hebben waar die rustig op ligt met de afmetingen erbij 😂

Pff tandarts dat is normaal al niet prettig en willen we dat allemaal graag uitstellen, maar nu snap ik dat je helemaal geen verdoving wilt. Super reactie van de tandarts, hij had ook kunnen zeggen, hup we doen het zonder verdoving. Nu nog een paar maandjes wachten is ook wel lekker 🙂 

Geplaatst

Nou die mooie embryo's had je de vorige keer ook @Siepie ze moeten alleen wel een maandje of 8 blijven zitten....
Of iig minstens eentje....
Oh haha ja dan loop je met je bms al voor, ik geloof dat het minstens 7 moet zijn, dus dat is echt top bij je.

Ja, ga ik wel vragen vrijdag, want ik vind het ook nogal krom, een verloskundige in het ziekenhuis heeft op mij geen meerwaarde tov een verloskundige in mijn eigen dorp en een assistent gyn al helemaal niet eigenlijk.
Het was een aardige (en knappe) jongeman hoor en wat hij vertelde klonk plausibel, maar was me door de verloskundige ook al verteld.

En ik snap ook best dat ze het zien als een risico zwangerschap, maar zo lang er geen dingen mis gaan is er mijns inziens niks aan het handje.
Ik voel me top (alleen kak ik savonds nog steeds in) en behalve de suiker die 0,1 hoger was dan gewenst was de rest ook goed, dus ik kies er dan liever voor om niet in doemscenario's te gaan denken van wat er allemaal misschien wel mis zou kunnen gaan.
De meeste zwangerschappen gaan gewoon goed en toen ik jong en in mijn 20's was lag mijn zoon plotsklaps met 34 weken op mijn buik te kijken, dus tja, leeftijd wil ook niet alles zeggen.

Het meisje dat een paar dagen later naast mij kwam te liggen (zelfde leeftijd als ik destijds) kwam rennend binnen omdat haar kind er bijna uit viel.
Haar vriend rende in voetbaltenue rond want die was van het voetbalveld geplukt en kon nog net zijn 32 weken jonge kindje opvangen wat eruit viel toen hij de verloskamer binnen kwam rennen....
Dus, ik wil maar zeggen.... het kan ALTIJD mis gaan, ook als je jong bent.

En ook die vroeggeboorte wordt mijns inziens veel te spastisch over gedaan, tuurlijk was het beter voor hem als hij langer binnen was gebleven, maar hij heeft er niks mee geleden hoor, hij hoefde niet eens in de couveuse, dronk zelf zijn melkjes en 11 dagen later mocht hij al mee naar huis, ontwikkelde zich normaal, kletste me de oren van het hoofd nog voor die anderhalf was en heeft een goed stel hersens, zijn vroeggeboorte.... het is zoals het is...
Er was geen reden voor, geen oorzaak, hij had er gewoon zin in denk ik.
Maar af en toe doen ze net alsof die met 24 weken geboren was ipv 34....

Net als die risico's op twins.
Mijn behandelend arts hier in NL raadde me destijds aan om eentje te laten terugplaatsen omdat de slagingskansen zo hoog waren, toen ik naar Riga ging.
Toch liet ik 2 terugzetten en ik ben achteraf zooooooo blij dat ik dat gedaan heb.
Wat nu als ik de "verkeerde" had laten terugzetten dan had ik weer terug gemoeten en nu ben ik zwanger van eentje.
Soms moet je eens een risicootje nemen om te bereiken wat je wil.

Anyway, zit weer allemaal te zemelen, lol.

Ja, die tandarts was prettig zijn reactie, boren zonder verdoving kwam niet eens in hem op en uitstellen zo lang als mogelijk is vond ik ook een goed plan.
Goed in de gaten houden en om de 3 maanden controle ipv 6.
Contact opnemen als ik wel pijnklachten krijg.
Hij zei dat hij bij zwangere vrouwen liever geen verdovingen doet, tenzij het echt niet anders kan, nu kon het wel anders, dus dan geen verdoving, even geen geboor.

Geplaatst

Lieve meisjes, vanmorgen heb ik een echo gehad en ik type dit berichtje terwijl de tranen over mijn wangen rollen....
Er was geen hartje meer, mijn babietje is overleden, waarschijnlijk vorige week al, ze hebben het gemeten op 12 weken 2 dagen.
Ik ben echt heel erg verdrietig nu, heb er niks van gemerkt, geen buikpijn, niks.
Ging voor het eerst zonder zenuwen naar de echo en ik keek er zo naar uit om die kleine te zien.
Het was afschuwelijk, ik loop al 2 uur te huilen, ben beland in een ware nachtmerrie.... 😥

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden