Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn @Kitje dat je uiteindelijk toch de uitslag hebt gekregen en dat er niks geks uit gekomen is! Goed om te horen dat je nog prima zwanger kan worden. Lijkt me wel spannend om het weer te proberen na zo'n heftige periode. 

Ik heb afgelopen vrijdag een echo gehad en ze gaven aan dat mijn baarmoederslijmvlies verdikt moest zijn om te mogen starten. Het zag er prima uit en mocht dus starten in een lang IVF schema. Dat houdt dus in dat je rond dag 22 van je cyclus al met decapeptyl mag beginnen. Als mijn menstruatie komt moet ik op dag 3 starten met fostimon en dan krijg ik dag 10 pas een echo. Een lang of kort schema schijnt vooral te maken te hebben met de planning maar heeft geen invloed op het resultaat. Voorlopig ben ik dus nog wel even aan het prikken 😅.

@Hanniebal wat een mooi meisje! Van harte gefeliciteerd. Lekker genieten! 

Zou zo fijn zijn @Nina79 als het allemaal goed blijft gaan en je uiteindelijk moeder mag worden! Ik kreeg mijn zoontje op mijn 40e. Dus ook erg laat maar zwangerschap en bevalling ging best goed. Het is een geweldig ventje en zo'n verrijking van mijn leven. Ik zou hem zo graag nog een broertje of zusje willen geven. Hij is zo lief en zorgzaam naar andere kindjes. 

Dank je @Jennie80 .  Wat naar dat je test negatief was en je weer opnieuw moet starten. Hoe heb je de eerste IVF cyclus ervaren? Mag je weer gelijk starten als je gaat menstrueren of moet je nog een cyclus wachten. 

Geplaatst

Ja, aan de ene kant is het fijn @Kiona77 dat er niks uit gekomen is, vooral ook dat er geen chromosomen afwijking gevonden is want dan was het een lastig verhaal geworden, maar aan de andere kant is het ook wel lastig want ik kan er dus precies niks mee.
Je wil graag iets of iemand de schuld geven, zo van, nou, de kleine is overleden want dat komt daar en daar door en dit is de oplossing zodat het een volgende keer niet meer gebeurt.... Maar ja... Zo werkt het dus niet....

Dat is ook wat ik met de gynaecoloog besproken heb, lichamelijk is er geen enkele belemmering, maar mentaal gaat dat heel zwaar worden.
Heb er de afgelopen week goed mijn gedachten over laten gaan en besloten dat het mentale stuk altijd zwaar zal zijn, of ik dat nu doe of over een jaar, het gaat er niet minder zwaar van worden denk ik, dus dan kan ik beter nu doen omdat ik overal hoor dat je in de maanden nadat het mis gegaan is schijnbaar iets hogere kans op succes hebt.

Inmiddels heb ik contact gehad ook met de clinic en zij hebben gezegd dat ik een cryo terugplaatsing kan doen zodra ik er klaar voor ben, wat hun betreft mag ik zelfs al met de medicatie beginnen op de eerste dag van de volgende menstruatie en dat is dit weekend... 😬

Dat klopt idd Kiona, zon lang schema maakt niks uit voor het resultaat, ik heb dat ook een keertje gehad, dan moet je idd langer prikken, ik had ook Decapeptyl toen geloof ik, zij kunnen dan beter plannen en zo de patienten spreiden, zo een lang schema kun je beetje mee schuiven schijnbaar.
En omdat de behandeling gestart is voor jou 43e verjaardag krijg je die dus nog volledig vergoed, voor jou dus extra fijn.
Dus jij moet dan volgend weekend ongesteld worden dan Kiona?

Geplaatst

Ben je nog ongesteld geworden @Kitje en heb je al besloten wanneer je wilt gaan starten? Heb het ook gelezen dat je na je miskraam extra vruchtbaar ben. En hoe langer je wacht, hoe ouder je wordt. Bij mij gaat het nu echt een stuk lastiger dan 3 jaar geleden. 

Ik ben het vandaag geworden en moet volgende week woensdag voor een echo. Hoe slikte jij de tarwekiemolie tijdens de ivf? Kan je dat de hele tijd door blijven slikken? 

Geplaatst

Ja, zondag ben ik ongesteld geworden @Kiona77 ik heb dit aan de clinic laten weten en de medicatie genomen.
Ik ga voor deze maand.....
Mentaal gaat dat zwaar zijn, maar dat is het over een jaar ook, denk dat het mentale deel echt niet minder wordt.
Wat jij ook zegt, we worden er niet jonger op, de wens is er en blijft en die is over een jaar ook niet weg.

Heb het goed besproken met de gynaecoloog en zij ziet echt geen enkel bezwaar.
Heb nu dus 2 dagen medicatie achter de rug.
Ik moet vrijdag de 13e voor een echo... Dat heb ik dan weer... 😂

Heb gister ook de verloskundige gesproken die toen hier is geweest nadat de kleine geboren is.
Ook mijn plan doorgesproken, ze vond dat ik goed klonk en ze hoopte dat ze me in december zou zien voor de eerste echo zei ze.
Heb nog gevraagd of ik nog ergens op moet letten ofzo, maar volgens haar was het allemaal prima zoals ik het nu deed.

Die tarwekiemolie zou helpen bij het verdikken van het baarmoederslijmvlies en de innesteling, ik slikte dat 2x per dag, smorgens en savonds (tijd maakt niet zoveel uit wanneer je dat pakt), is een potje met honingkleurige pilletjes van dr. Vogel, kun je online bestellen.
Ik slikte dat dan vanaf de eerste dag menstruatie tot het potje op was.
Heb het deze keer niet, mijn bms is altijd mooi dik.

Moet alleen nu dus wel nadenken over 1 of 2 laten terugzetten en dat vind ik wel lastig, want het zijn de laatste 2.
Heb naar de slagingspercentages gevraagd bij de clinic, ze geven aan ongeveer 41% kans bij eentje en 51% kans bij 2.
Met terugplaatsen van 2 heb ik ook 10% kans op een tweeling zei ze.

Dus ja, wat doe je dan.... Neem je 2x 41% kans of 1x51?
Vorige keer heb ik er 2 laten terugzetten en toen is er eentje blijven zitten.
Dat moet ik laten weten op de dag van de terugplaatsing en dat is rond de 20e.
Dat weten ze me dan precies te zeggen na de echo, welke dag het wordt.

Maar dan gaan wij dus zo ongeveer gelijk op Kiona.
Dat is wel heel erg leuk, hoe mooi zou het zijn als het dan bij ons allebei lukt en we bijna gelijk lopen ermee 😊

Geplaatst

Wat spannend @Kitje ! Goed dat je nu de stap heb gezet denk ik. Oei vrijdag de 13e 😂. Ik moet op dag 10 voor een echo, woensdag de 11e. Vorige keer waren mijn eitjes al goed rijp op dag 10 en mocht ik gelijk 2 dagen erna de puntje. Hoop dat het deze keer ook goed blijft gaan. 

Moet zeggen dat mijn menstruatie na de miskraam wel heftig is. Normaal had ik er weinig last van maar nu is het behoorlijk veel. Hoop dat het allemaal goed gaat komen... 

Moeilijke keuze 1 of 2. Ik zou zeggen 2 x 41% kans is meer kans en dan heb je 2 pogingen, maar je moet vooral doen wat goed voelt. 

Ik heb een zwangerschap ketting aangeschaft met o.a. een maansteen. Iemand heeft me dat aangeraden. Schijnt de vruchtbaarheid te bevorderen. Moet zeggen dat ik de dag dat ik deze voor het eerst droeg gelijk mijn eisprong had. Misschien toeval maar het voelt wel goed. 

Als mijn cyclus gaat zoals de vorige keer zou ik woensdag de 18e de terugplaatsing hebben. Dan gaan we inderdaad bijna gelijk op. Fijn om iemand te hebben om het te kunnen delen! 

Geplaatst

Ik moest tussen de 11 en de 14e voor de meting bms, bij de echopraktijk kwam de 13e dan het beste uit, dus ja, dan dat maar.
Voor mij eigenlijk ook wel, want vrijdag is mijn vrije dag.
De resultaten moet ik dan doorgeven aan de clinic.

Gister nog even contact gehad omdat ik een vlucht moet boeken en onderkomen moet regelen en hoe langer je daarmee wacht, hoe duurder het vaak wordt, ze zeiden dat als mijn bms goed was dat ik dan de 20e terugplaatsing zou krijgen, dus daar ga ik dan nu wel vanuit, want dat bms is het enige waar ik me niet zo een zorgen over maak, dat is tot nu toe altijd heel goed geweest.

Heb inmiddels de vlucht geboekt, nu nog hopen dat ik ook erheen kan, dat ook nog wel spannend, maar we zullen zien.
Gelukkig zijn de cijfers in NL aan het zakken, nu nog hopen dat het voldoende is.
In eerste instantie moest ik ook een Corona test doen, maar omdat ik nu binnen 24 uur het land weer uit ben hoeft dat gelukkig niet.
Ik ga er de 20e heen, kom dan om 13.30 uur aan, krijg meteen de terugplaatsing en vlieg de volgende morgen om 7.30 weer terug.
Vanwege dat ik daar in isolatie moet wil ik er zo kort mogelijk zijn en dat had dan meteen het voordeel dat ik die test niet hoef te doen.

Ik vind het een lastige beslissing ook idd.
2x41 klinkt idd meer dan 1x51 alleen zit ik ook met het financiele plaatje te kijken.
Ik moet alles zelf betalen, ook de terugplaatsingen kosten geld en eigenlijk heb ik er nu geen geld voor.
Zit midden in een verbouwing waar al mijn geld aan op gaat, extra kosten zat ik nu eigenlijk niet zo op te wachten.
Voor de prijs maakt het niet uit of ik er eentje of 2 laat terugzetten, maar als het mislukt en ik moet weer terug dan dus wel.
Daarbij wordt er voor de kerstvakantie tm januari een negatief reisadvies afgegeven, dus als het mislukt kan ik dan in december wel?
Maar het idee met 2 terugzetten dat het de allerlaatste kans is voelt ook heel naar.
Vind het moeilijk, maar ik hoef nog niet te beslissen, ik denk er nog ff over.
Bedankt voor het meedenken iig.

Als die ketting goed voelt dan zou ik die gewoon dragen @Kiona77 baat het niet, dan schaadt het zeker niet!
En geloof ergens in hebben is altijd goed toch?
Wat ik her en der ook gelezen heb, is dat het heel goed is om iedere dag een half uurtje te wandelen na de terugplaatsing, dit schijnt goed te zijn voor de doorbloeding, ook van het bms en innesteling te bevorderen.
Dat heb ik vorige keer ook gedaan, wandelen is sowieso goed, dus het kan geen kwaad om uit te proberen....

Dat van de menstruatie herken ik wel Kiona.
Deze menstruatie nu is de tweede alweer, maar de eerste keer (4 weken geleden) was ook een stuk heftiger dan normaal.
Normaal gesproken heb ik 1-2 dagen behoorlijk bloedverlies, daarna nog een dag een beetje en nog een dag wat bruinige rommel, na 4 dagen is het voorbij.
Nu had ik echt wel 3 dagen flink bloedverlies en daarna liep dat nog een dag of 3/4 door.
Duurde wel een week voordat het bloeden voorbij was en toen nog een dag of 2 wat bruinige rommel.
Deze keer gaat het gelukkig weer als vanouds.

Hopelijk gaat alles zoals gewenst bij je Kiona, zou wel leuk zijn als je de 18e de terugplaatsing hebt, dan scheelt het maar 2 dagen.
Het is idd erg leuk om iemand te "hebben" die in dezelfde modus zit, ik had dat de vorige keer ook met Nina hier op dit forum, scheelde 3 dagen en dat was echt heel leuk.

Geplaatst

Wat lastig @Kitje dat je een vlucht moet boeken en nog niet zeker weet of het door kan gaan. Hoop echt dat het corona gedoe snel voorbij gaat. 

Wat een moeilijke beslissing 1 of 2 terugplaatsen... Als ik het zo lees neig je toch meer naar 2 terugzetten. Idd wel vervelend als je weet dat je dan naar 1 x kans heb. Ik baalde er ook enorm van dat ik uit mijn laatste poging maar 1 kans had. Dacht echt dat het definitief voorbij was. Nu is het nog erg spannend. Omdat ik vorige keer maar 1 bevrucht eitje had hoop ik echt dat het gaat lukken en ik voldoende eitjes hebt. 

Mijn menstruatie is zo goed als over. Het viel achteraf toch wel mee gelukkig. 

Ga ik proberen dat wandelen, thnx voor de tip! Ik wandel op zich best veel maar niet structureel. 

Succes met de verbouwing! 

Geplaatst

Ja, dat is lastig, niet weten waar je aan toe bent.
Ik moet natuurlijk geen vlucht boeken, maar hoe korter vantevoren je boekt, hoe duurder het wordt., dus heb gegokt en goed gegokt 🙂
Iedere vrijdag kun je op een website zien hoe de status is en Nederland is gezakt en er mag vanaf maandag weer van en naar Nederland gevlogen worden, dus ik kan gewoon gaan de 20e (als de aantallen niet ineens weer omhoog gaan tenminste).
Moet daar dan wel in quarantaine, maar ben er toch nauwelijks, kom om 13.30 uur aan, meteen terugplaatsing en dan ben ik rond 16 uur weer in hotel, kan ik beetje eten en relaxen en de volgende ochtend om 7.30 uur vlieg ik alweer terug.
Omdat ik minder dan 24 uur daar ben hoef ik gelukkig ook geen coronatest te doen.

De beslissing om 1 of 2 te laten terugplaatsen vind ik deze keer echt heel lastig omdat het de laatste 2 zijn.
Het wisselt nog, ene keer denk ik, ik doe eentje, andere keer denk ik, ik doe toch 2.
Vorige keer had ik ook 2 en toen is er eentje blijven zitten.
Dit traject zit vol met lastige beslissingen....

Snap ik ja, @Kiona77 dat je baalde dat je maar 1 eitje had.
In feite heb je maar eentje nodig, maar ja, met wat meer eitjes heb je ook wat meer kans....
Het is toch een rustiger idee als je nog wat in de vriezer hebt zitten voor als het niet zou lukken.
Dus dat is dan eventjes spannend idd voor je, ik zal duimen dat je er dit keer een paar meer hebt en goede bevruchtingen ook.

Fijn dat je menstruatie weer over is, hier is het ook weg weer.
Over 2 weekjes is het allemaal alweer achter de rug, raar idee wel eigenlijk he?

Ja, dat met dat wandelen had ik ergens gelezen, het zou goed zijn voor de doorbloeding van je lichaam en de baarmoeder wat innestelen zou bevorderen.
Wandelen is sowieso gezond, of het echt helpt, geen idee, maar proberen kan geen kwaad en kost niks.
Ik hou niet zo van wandelen, maar ga wel regelmatig naar de sportschool.
Dat mag dan weer niet van de clinic, dus om aan mijn beweging te komen dan maar wandelen.
Ik mag van hun alleen wandelen en zwemmen, maar zwemmen momenteel geen optie.

Spannende weekjes liggen voor ons Kiona...
Metingen, terugplaatsing, testen, hopen en bidden, pff....

Geplaatst

Hoi @Kitje , ik hond het erg tegenvallen. In mijn ene eileider zaten maar 2 follikels. In de andere wel meer maar ze waren nog heel klein dus ze weet niet zeker of ze allemaal aan geprikt kunnen worden. Ik moest dus nog even doorgaan met spuiten. Zaterdag heb ik mijn volgende echo. Vandaag heb ik nog een acupunctuur behandeling gedaan. Dus hoop dat het morgen goed is. 

Jij moest vandaag toch? Hoe is het gegaan bij jou? 

Geplaatst

Dat is wel heel erg balen @Kiona77 dat het aantal tegen viel.
Laat je niet ontmoedigen door kleinere follikels, ik heb rijpe eitjes gehad uit follikels van 12 en 15 mm.
Gewoon zeggen dat je wil dat ze ook kleinere follikels aanprikken, het is namelijk niet gezegd dat daar geen rijp eitje in zit.
Hopelijk maken ze allemaal nog een groeispurtje.
Hoe was de echo zaterdag?
Van acupunctuur heb ik hele goede verhalen gehoord, het brengt heel erg tot rust wat sowieso goed voor je is.

Ik had inderdaad vrijdag de echo, maar bij mij werd mijn bms gemeten en dat was top.
Was op het dunste deel 8 mm en op het dikste deel al meer dan 10.
Heb de resultaten doorgestuurd naar de clinic en ze waren er erg tevreden over.
De embryo transfer is nu zeker op de 20e en ik mag er nog steeds heen want Nederland was verder gezakt op de lijst met risico's.
Zag ook dat de prijs van de vlucht verdubbeld was tov wat ik betaald heb, dus ben superblij dat ik de gok genomen heb en al geboekt had, want het scheelt me een boel geld 🙂

Ik moest verder het protocol volgen wat ik eerder gekregen heb, dus vandaag voor het eerst weer een ranzige bol ingebracht en de Duphaston moet ook vandaag.
Moet helaas wel een Coronatest laten doen, had begrepen van niet omdat ik binnen de 24 uur weer het land uit ben, maar blijkbaar moet dat toch wel, maar hoef ik er niet daar ook nog een te doen.
Ze mogen geen mensen behandelen zonder negatieve test schijnbaar.
Dus dat vandaag dan maar regelen dat ik morgen een test kan doen ergens, kijk ik niet echt naar uit eerlijk gezegd.

Geplaatst

De echo zag er zaterdag een stuk beter uit @Kitje . Denk dat de acupunctuur daar zeker aan bij heeft gedragen. Ik had in ieder geval al 5 of 6 follikels die wel aan geprikt kunnen worden zei ze. Ze zei als je gelukkig heb rijpen er komende dagen nog een paar. Mijn bms zag er goed uit zei ze.

Bedankt voor jouw tip, ga zeker vragen of ze de kleintjes ook mee willen pakken! De punctie staat nu ingepland voor komende woensdag. Heel spannend weer... Als het allemaal goed gaat heb ik volgende week maandag een terugplaatsing, 5 dagen na de punctie... 

Wat fijn dat je goed hebt gegokt met je ticket en dat je bms goed was! Wel balen dat je een corona test moet doen. Hopelijk lukt het nog op tijd en valt het mee. Heb je dan nog wel op tijd de uitslag? 

Geplaatst

Gelukkig maar @Kiona77 is altijd zo een domper als het tegenvalt he?
Maar fijn dat het zaterdag al beter eruit zag.
5 of 6 follikels is een mooi aantal, als je daar dan een stuk of 4 embyro's uit krijgt dan heb je mooi weer wat extra kansjes erbij ook.
Maar wie weet maken er nog een paar kleinere een groeispurtje.
Moet je pregnyl spuiten? Want die pregnyl kan er ook voor zorgen dat er nog klein beetje extra gerijpt wordt.
Ja, gewoon zeggen dat ze alles meepakken hoor, 12 kunnen ze net aanprikken en als je daar toch ligt dan kunnen ze die net zo goed meenemen.
Ik had de eerste keer dat ik een punctie deed 4 follikels, 2 van rond de 21 en dan eentje 15 en eentje 12, er kwamen 4 eitjes uit, 2 bevruchtingen en toen ik op dag 3 kwam voor de terugplaatsing bleek dat er nog een eitje alsnog ook bevrucht was, maar die liep achter op de rest en heeft het uiteindelijk niet gered.
Welke eitjes uit welke follikels bevrucht zijn geworden weet ik niet, maar er is iig 1 kleinere bevrucht geweest want ik had 3 embryo's.

Fijn dat je bms ook goed was, dat heeft nog mooi een weekje nu om nog extra dik te worden, heb je een mooi bedje klaar liggen voor je embryo(s).
Ga je 1 of 2 laten terugzetten? Of weet je nog niet?

Dus maandag terugplaatsing voor jou, de 23 dan.
Dan scheelt het maar 3 dagen, want ik krijg vrijdag de terugplaatsing, de 20e.

Ja, die coronatest baalde ik van, ook omdat ik nu heb moeten jokken en heb moeten invullen dat ik symptomen heb (heb ik niet) maar als je die geen hebt mag je geen test doen en als ik geen test doe mag ik niet naar de clinic want ze mogen van hun overheid alleen mensen behandelen die negatief getest zijn.....

Ja, het is wel gelukt met de test, dat kan altijd op korte termijn.
Had vanmorgen gekeken, toen kon het zelfs vandaag, maar dat was te vroeg, want mocht maximaal 3 dagen vantevoren die test doen, dus morgen.
Heb einde middag nog een keer gekeken en toen kon ik een tijd en plaats kiezen voor morgen, dus morgen test.
De uitslag heb ik binnen 48 uur stond er, dus die heb ik dan donderdag, dus dat is op tijd.
Stond dan ook nog dat ik dan nu binnen moet blijven enzo, maar ja, ik heb geen klachten.
Vond het ergens ook wel beetje aso om dan toch zonder klachten een test te doen, maar het is de enige manier voor een terugplaatsing....

Hoe laat heb je de punctie woensdag?

Geplaatst

Durf nog niet echt te hopen op meerdere embryo's @Kitje . Bij mijn vorige ivf was er maar 1 embryo. Heb dus ook nog niet nagedacht of ik er 1 of 2 terug wil laten plaatsen. Ben al blij als er in ieder geval 1 bevruchting uit komt... Ik heb woensdag om half 11 de punctie en moest vanavond om kwart voor 12 Ovitrelle spuiten. Is dat net zoiets als Pregnyl? 

Je hebt me wel weer een beetje hoop gegeven dat je met 4 follikels meerdere embryo's kunt hebben. Misschien moet ik het niet teveel vergelijken met mijn vorige ivf punctie. Elke cyclus is ook weer anders. 

Weet jij inmiddels al of je er 1 of 2 terug laat plaatsen? 

Gelukkig heb je geen symptomen van corona. Ze gaan toch niet controleren of je wel echt binnen blijft? Bij mij was het ook nog even spannend. Ik was gister bij een vriendin geweest. Nu liet ze mij vanmorgen weten dat ze wakker werd met klachten en zich vandaag moest laten testen. Dat was ff schrikken want als ze positief zou testen heeft dat ook gevolgen voor mij en moet ik in quarantaine. Gelukkig had ze vanavond de uitslag al en was het negatief. Heb voor de zekerheid gevraagd bij de kliniek wat ik moet doen als ik klachten heb. Ze zeiden dat ik dan gewoon moet komen omdat de eicellen toch weg gehaald moeten worden en dat ze daarvoor een apart protocol hebben. Tot nu toe is dat nog bij niemand gebeurt zeiden ze. Maar wel fijn om even te weten. 

Succes met de corona test! 

Geplaatst

Hoi @Kiona77 hoop houden is altijd goed, al snap ik ook heel goed dat je dat moeilijk vind gezien de vorige keer.
Maar iedere poging is anders en je had toen wel een 5-daagse embryo die bijna het gewenste resultaat veroorzaakte.
Ik heb uit 4 eitjes 3 embryo's gehad, waarvan een klasse 1 en 2 en eentje die dus wat later alsnog bevrucht was, uit 3 eitjes 3 bevruchtingen een klasse 1, 2 en 4 (die laatste was niet goed) en uit 2 eitjes 1 bevruchting klasse 1.
1 en 2 was goed zeiden ze, 3 en 4 zien ze liever niet.

Hanan hier op de site had 2 embryo's destijds, eentje matig, eentje redelijk, 2 teruggeplaatst en is bevallen in oktober van een mooi meisje, dus 1 redelijk of matig eitjes is een goede zwangerschap geworden.

Ik heb hier hele gekke dingen zien gebeuren en hele mooie en alles er tussenin, eerlijk gezegd kijk ik nergens meer van op....
Wat ik wel geleerd heb is dat je vooraf niks kunt voorspellen omdat dingen dan toch vaak weer anders lopen dan voorzien of verwacht.
Laat je niet ontmoedigen als je ook dit keer maar 1 of 2 goede embryo's zou hebben, als ze het redden tot 5 dagen zijn ze sowieso sterk.

Volgens mij is Otrivelle idd net zoiets als Pregnyl.
Ik ,moest dat ook 35 uur voor de punctie spuiten.
Het zorgt ervoor dat de follikels makkelijk opgezogen kunnen worden schijnbaar en het was heel belangrijk dat ik dat exact 35 uur voor de punctie spoot.

Nee, gelukkig geen symptomen want als ik die wel heb mag ik niet gaan.
Nu maar hopen dat ik niet vals positief test dan straks.....
Nee, denk niet dat ze dat gaan controleren, geloof ook niet dat ze daar de mankracht voor hebben.

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent ja van die vriendin, daar zit je toch helemaal niet op te wachten dan he?
Gelukkig maar dat het negatief was, het is nu ook grieptijd natuurlijk, veel mensen met klachten hebben gewoon griep of een simpele verkoudheid.

Ja, als je zoveel follikels hebt dan moeten ze idd wel eruit want anders kun jij daar last van krijgen van zo'n volle eierstokken.
Misschien dat ze dan geen terugplaatsing zouden doen maar de embryo's zouden invriezen ofzo.
Want terugplaatsing hoeft niet perse.
Maar goed, het is idd fijn te weten dat ze dan iig wel de follikels eruit halen en nu proberen om tussen nu en maandag niks op te lopen.....

Ik ben nog steeds in dubio wat ik moet doen, 1 of 2....
Hoef het pas op de dag zelf te beslissen zeiden ze, want ze doen kort vantevoren ontdooien.
Ik vind het een hele lastige beslissing deze keer vooral ook omdat de dokter daar aanraadt om ze allebei terug te laten zetten.
Vorige keer ben ik op haar advies afgegaan en heb er 2 laten terugzetten en was ik zwanger van eentje, van de ander was ook niks meer te zien toen met de echo.

Hier in Nederland zullen alle artsen 1 zeggen, jij zegt ook eentje, iemand anders zegt ik zou 2 doen.
Mijn moeder zei... Je zit toch ook niet op een tweeling te wachten? 
En intussen word ik gek van mezelf...😂

Geplaatst

Hi meisjes, ik duim heel hard voor jullie !! 

Hoe gaat het met nina79, lang niets van gehoord toch ?

@Kitje weet je wat ik ineens dacht, als je wel om mijn mening zit te wachten: die eitjes worden toch niet slechter of beter als ze met zijn twee geplaatst worden ? Kans op meerling lijkt me klein maar de stress en spanning en kosten over 2 pogingen smeren lijkt me lastiger dan nu ze allebei terugplaatsen en er nu achterkomen of er 1 gaat plakken? De omstandigheden van je bm zijn volgens mij stabiel. Dus waarom maar 1 plaatsen dan ? Snap je mijn punt ? 

onmogelijke keuzes en uitdagingen hè ? Pfffffffff echt allerlastigste wat bestaat 

Geplaatst

Heeey @Hanniebal wat leuk om wat van je te horen, hoe is het met jou en je meisje?
Beetje gewend intussen aan een kleine dame erbij? 🙂
Lief dat je voor ons duimt.

Jouw (en ook van anderen) mening wordt altijd gewaardeerd Hanan, ik vind het fijn als mensen meedenken, zeker mensen die in een zelfde situatie zitten.
Ik snap wat je wil zeggen ermee, idd mijn bms is altijd goed, dat is nooit een probleem geweest, dat ziet er altijd goed uit, dik genoeg en ook opgebouwd in de juiste lagen.

Ik heb aan de clinic gevraagd wat de kansen zijn en ze gaven aan dat de kans op een meerling ongeveer 10% is bij terugplaatsen van 2.
De kwaliteit van de eitjes worden inderdaad niet slechter of beter als er 2 tegelijk of eentje geplaatst wordt of als ze langer ingevroren zouden blijven.

De kosten voor 1 of 2 terugzetten tegelijkertijd zijn hetzelfde, maar als ik 2x1 laat terugzetten dan heb ik idd wel te maken met extra kosten.

Vorige keer heb ik ook 2 terug gehad en is er eentje blijven plakken voor 14 weken en toen moest ik alsnog afscheid nemen.
De wetenschap dat ik voorlopig geen geld heb voor een heel nieuw traject en dat het de laatste 2 embryo's zijn maakt het heel lastig wat te doen.
En wat ik dan zelf nog bedenk is dat er dan met 2 ook de kans bestaat dat ze allebei blijven plakken en dan zit ik met een extra risico tijdens de zwangerschap en wil ik dat dan?

Het is wikken en wegen en idd hele onmogelijke keuzes en uitdagingen.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik donderdag de beslissing neem, dus ik heb nog 2 dagen de tijd om mijn hoofd te breken over een onmogelijk besluit.
De vorige keer heb ik me er gemakkelijk vanaf gemaakt, toen heb ik gewoon gezegd tegen de doctor daar.... Doe jij maar wat je het beste lijkt en kreeg ik er 2 😂

Geplaatst (aangepast)

Hoi meiden, 

Ik ben 40 jaar en ben in juli gestart met m’n eerste ivf. Nog geen kinderen.
Op 1 augustus verse embryo teruggeplaatst en was gelijk raak. Rond 7 weken was het gestopt met groeien  Ik wilde geen pillen innemen en ook geen curretage, dus heb ik 4,5 week gelopen met een dode embryo in m’n buik. Uiteindelijk moest ik de miskraam pillen toch inbrengen, vanwege infectiegevaar,  was geen pretje en ik heb het niet zo goed ervaren.  
Ik heb het embryo opgevangen en begraven, voor mij was dat een goede afsluiting, maar heb er nog steeds erg moeite mee.. 

ik mocht gelijk door met behandeling, op 7 november hebben ze een cryo teruggeplaatst, zit vandaag op dag 10 en helaas vanochtend negatief getest. 

Volgens het ziekenhuis moest ik op dag 13 testen, maar ik heb niet veel hoop.. Toch hoop ik op een wonder. 

Succes allemaal en hopelijk dat we allemaal goede berichten ontvangen. 

(Ik had m’n berichtje net ook bij een andere topic geplaatst, maar was eigenlijk voor hier bedoeld ) 

aangepast door Aslyn
Geplaatst

Welkom @Aslyn wat ontzettend rot dat de eerste poging zo is ge eindigd en dat lijkt me best heel pittig om zo een lange tijd met een overleden embryo in je buik rond te lopen en dan alsnog die pillen te moeten nemen.
Mocht je die thuis zelf inbrengen?
Goed dat je de kleine opgevangen en begraven hebt, in zo een situatie moet je doen wat goed voelt voor jou.
Het is natuurlijk een hele verdrietige aangelegenheid als je een zeer gewenst kindje verliest dus dat je er nog steeds moeite mee hebt is niet zo gek.

Balen dat je negatief getest had, maar misschien was het nog net ietsje te vroeg?
Hopen op wonderen doen we hier allemaal, we hopen en wachten veel, veel meer dan wat wenselijk is vaak helaas, maar ja, je kan niet veel anders he?
Ik  zal met je mee hopen en duimen op een wonder.
Dus je mag vrijdag officieel testen dan?

Veel succes en sterkte de komende dagen, vond die tweede week altijd killing, leven tussen hoop en vrees... Zou het gelukt zijn, duimen en bidden....
Heb je eventueel nog cryo's in de vriezer trouwens? 

Geplaatst (aangepast)

Hallo lieve meiden

Ik lees nog af en toe mee en in de tussentijd nog steeds druk met het herinrichten van ons huisje en werken! 

Ben nu inmiddels 25 weken en gaat gelukkig nog goed. Van dat hematoom was nauwelijks sprake meer. Krijg over 3 weken een groei echo en een glucosetest en met 32 weken wordt gekeken of de placenta opgetrokken is (die ligt nog laag ... )

@Hanniebal hoe gaat het met jou en Yousra? Klopt dat ik hier niet veel heb geschreven. Weet niet of jij dat ook had maar voel me soms bezwaard om leuk te schrijven over mijn zwangerschap terwijl de rest nog midden in een traject of verlies zit. Ik weet dat het ook troost en hoop kan geven. Vooral jouw verhaal was daar een voorbeeld van.

@Aslyn welkom in de groep. Wij zijn even oud en voor mij ook 1e kindje na IVF poging. Wat pijnlijk dat je na de 1e vreugde van een positieve test en zwangerschap een miskraam hebt gehad. De kleine is oh zo gewenst en vooral als je ouder bent en moeder wil worden. Ik hoop dat je te vroeg hebt getest en dat je straks een positieve test in handen hebt.

@Kiona77 en @Kitje wat een spannende tijden voor jullie!

@Kiona77 bijna de punctie! Je echo's klinken wel positief hoor en wat je zegt elke IVF poging geeft weer andere resultaten. De ene keer meer dan de andere. Klinkt nu wel goed die aantal follikels. En indd alles mee laten prikken hebben ze bij mij ook gedaan dus ook de kleintjes. Succes alvast met de punctie! Hoe heb je dat de vorige keer ervaren?

@Kitje wat een geluk zeg dat je je ticket voor veel minder hebt gekocht dan wat het nu is. Je bent goed in het maken van (intuïtieve) keuzes en ook wat betreft het terugplaatsen van 1 of 2 ga je de juiste keuze maken.

Ik denk dat ik intuïtief voor 2 zou gaan vanwege de iets hogere slagingskans. Je bms is en blijft perfect dus dat moet goedkomen! Lastige keuzes hoor.

Ik weet nog dat ik baalde dat ze er maar 1 hadden teruggeplaatst en het toch raak was. Pfff lastig hoor die beslissingen.

Ga heel hard voor iedereen duimen ♡♡

aangepast door Nina79
Geplaatst

Heey @Nina79 wat leuk weer wat van je te vernemen.
Ja, werken en huisje inrichten gaat een hoop tijd in zitten, dat dan weer ten koste gaat van andere zaken.
Jeetje, alweer 25 weken.
Wat fijn dat er bijna geen sprake meer is van die hematoom, 
Hopelijk blijft alles naar wens gaan.
Niet bezwaard voelen hoor dat het jou wel gelukt is (en Hanan ook) als er hier alleen kommer en kwel te lezen is dat geeft ook weinig hoop toch?

Ja, met mijn ticket had ik veel geluk idd, nu is het de dubbele prijs van wat ik ervoor betaald heb.
Ik ga heel vaak op mijn gevoel af, ga er ook weleens de mist mee in hoor, maar het pakt toch ook regelmatig goed uit.

Mijn bms is idd niet iets waar ik me bezorgd om maak, dat is eigenlijk altijd wel goed geweest, 2 geeft idd 10% meer kans maar ook 10% kans op een tweeling dan, het is en blijft een lastige beslissing.
Jij had er liever 2 terug geplaatst gehad toen dan Nina?
Heb jij eigenlijk nog cyro's?

Nou, Coronatest ook binnen, heel verrassend negatief...
Fijn, dan kan ik ook echt gaan.
Hoe dichter het bij vrijdag komt hoe spannender ik het vind allemaal.

Nou, @Kiona77 als het goed is heb je de punctie achter de rug nu.
Hoe is het gegaan?
Hopelijk is het meegevallen en hebben ze lekker veel rijpe eitjes gevonden bij je.
Dan nu duimen op veel goede bevruchtingen.
Wanneer krijg je daar uitsluitsel over?

Geplaatst

Aaah @Kiona77 heeft de punctie al gehad, dacht dat het ergens deze dagen zou zijn. Hopelijk hebben ze veel eitjes geoogst!

@Kitje ik had 10 eicellen waarvan 7 bevrucht waren. Uiteindelijk 1 teruggeplaatst (3-daagse) en heb nog 3 cryo's 🙂 Had ook niet meer verwacht hoor. 

Heb sinds het begin van het traject een soort van dagboek bijgehouden (op mn tel) en heb dat gisteren beetje doorgenomen. Tjonge wat ik allemaal beschrijf over hoe ik me voelde, de onzekerheid en de angsten en de hoop. Vooral die hoop..... Ben wel blij dat ik het heb bijgehouden en doe dat nu nog steeds. 

Hebben jullie dat ook?

@Kitje fijn dat de corona test negatief is! Weer een stap dichterbij.

Kans op een tweeling kan maar dat gebeurt echt niet zo snel hoor. Je raakt eerder zwanger van 1. Klopt dat het een risico zwangerschap is een tweeling maar verwacht niet dat dat snel gaat gebeuren hoor. Wens je veel wijsheid toe!

Geplaatst

Hey Dames,

Na een tijdje "stiekem" met jullie te hebben mee gelezen wil ik graag met jullie meepraten als er nog 1 bij kan 😊. Ik ben Linda en vorig jaar september begonnen met ICSI. Heb al twee kinderen uit een vorige relatie. En wil heel graag nog een kindje met mijn nieuwe partner. Hij is in het verleden gesteriliseerd. Vandaar deze weg. Heb 1 behandeling gehad. Met als resultaat 6 eitjes en 4 bevruchtingen waarvan er maar 1 goed bleek te zijn. Hiervan ben ik zwanger geraakt maar helaas na 8 weken bleek het een mis abortion tezijn. Heb 4 kuren met tabletten gehad. Nu 6 weken later op controle geweest en nu is het schoon maar blijkt er een cyste in de baarmoederopening te zitten die alles blokkeert. Nu maar wachten op een oproep dat ze met een camera kunnen kijken en hopelijk gelijk kunnen weghalen. Deze wachtlijst blijkt nogal lang te zijn. Daarna kan ik pas weer verder. Omdat er geen cryo's waren moet ik helaas weer opnieuw beginnen. Ik voel zo de druk van mij leeftijd. Hebben jullie dat ook. Ben 40 en voel dat elke maand er 1 is. Wens jullie alle succes met de behandelingen. Vind het wel heel fijn dat er een 40+ forum is. Is toch heel anders dan rond je 30ste 😆

Geplaatst

Ja, @Nina79 Kiona had vanmorgen om 10.30 uur de punctie gehad als het goed is.
10 eicellen met 7 bevruchtingen is netjes hoor en nog 3 cryo's is toch een fijne wetenschap voor als je nog eens een broertje of zusje voor de kleine meid wil (denk maar vooruit, lol).
Dan hoef je iig niet helemaal opnieuw weer te beginnen, terugplaatsing zonder punctie is toch wel een stuk relaxter voor je lichaam.

Ik herken dat wel ja Nina de angsten en de hoop en ik weet ook nog de enorme blijdschap en opluchting toen de test positief bleek te zijn, man wat heb ik gehuild die dag zeg omdat vervolgens nog dunnetjes over te doen bij de eerste echo met 7 weken.
Die verloskundige moet wel gedacht hebben, wat een labiel mens... 😅
En dat terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo een emo mens ben normaal gesproken.
Hormonen doen rare dingen met een mens.

Ik heb eigenlijk helemaal nog geen idee hoe ik me deze keer ga voelen, merk wel dat het me de laatste dagen meer bezig houdt nu de terugplaatsing dichter bij komt en dat ik hoop dat het embryo, of de embryo's het ontdooien overleven ook, dat niet ineens iemand tegen me zegt dat ik toch niet mee mag met het vliegtuig of, of, of... 
Hoop op een baby durf ik momenteel eigenlijk niet eens te hebben, eerst maar eens die terugplaatsing, dan die 2 wachtweken tot de test en ik denk dat het mentaal het aller zwaarst wordt daarna en heb nog geen idee hoe ik dat dan door zou komen, zie er erg tegenop eigenlijk.
Maar komt tijd komt raad toch?

Ja, dat die Coronatest negatief was dat was eigenlijk geen verrassing want ik mocht me eigenlijk niet eens laten testen omdat ik geen symptomen heb.
Maar omdat het een vereiste was van de clinic (geen negatieve test is geen terugplaatsing) moest ik wel wat verzinnen.
En aangezien ik maandag toch 1x heb geniest en er ook nog ergens een keer een kuchje kwam vond ik toch dat ik dat mocht invullen....

Mjah en dan dat tweelingrisico.....
Hoe groot is de kans dat als je beide ouders bloedgroep + hebben en alleen 1 opa bloedgroep - dat je juist die bloedgroep erft? Een bloedgroep die maar 7% van de wereldbevolking heeft?
Juist, I hit the jackpot.
Hoe groot is de kans op een vroeggeboorte? Ik dacht ook een 10%?
I hit the jackpot.
Hoe groot is de kans dat het nog mis gaat na 12 weken? Als ik mijn verloskundige mag geloven... 0,5%
I hit the jackpot.

Dus ik zie mezelf in gedachte soms al gewoon 2 bedjes kopen enzo.... 
En het stomme is, ik maak me niet eens druk over 2 babies,  dat kan ik wel aan,  ik maak me dan meer zorgen of mijn lichaam zo een zwangerschap wel aan kan, ik kan niet eens 1 kind op een normale wijze op deze wereld werpen, dus laat staan 2.....

Of dat je dan daar bij de verloskundige ligt te kijken en dat ze zegt, oh, kijk, ik zie DRIE hartjes.
Dat dan ene nog alsnog verder gedeeld heeft en dat je dan 2 kinderen krijgt die er hetzelfde uit zien en nog een losse....
Of VIER.... Ik draaf door...

Zo, genoeg zelfmedelijden voor nu.
Bedankt voor de wijsheidswens, gelukkig heb ik nog 1 verstandskies die in Belgie wijsheidskiezen genoemd worden, dus ben nog niet al mijn verstand verloren... 😂

Welkom @Linda003 Natuurlijk ben je welkom om mee te schrijven hier, hoe meer zielen hoe meer vreugde toch?
Klote dat je eerste behandeling in een missed abortion is ge eindigd.
Heb je eerst de vreugde van de zwangerschap en daarna de domper en het verdriet dat het niet zo mocht zijn.
En mega balen van die cyste zeg, jeetje.
Dan is alles eindelijk schoon en leeg en kun je weer opnieuw beginnen en moet je daar weer op wachten.
Het is idd wat jij zegt, op deze leeftijd is iedere maand er weer eentje en die maanden die tellen wel als je 40+ bent.
Je wil toch je kansen optimaal benutten en dat kan nu dan niet door zoiets, zit je in de wachtmodus en je weet niet hoe lang...
En de hele corona situatie zal er helaas ook niet aan meehelpen.

Als ik je een tip mag geven, kijk eens of ze bij Karmenta iets voor je kunnen betekenen?
Mijn zusje is daar geweest ivm problemen met haar baarmoeder (andere problematiek dan jij hebt) en terwijl zij 2 maanden (!) moest wachten voordat ze in het ziekenhuis terecht kon, kon ze daar al na een week terecht.
https://www.karmenta.nl/
Het zit in Schijndel (Noord Brabant) weet niet of het te doen is voor jou en of ze je kunnen helpen, maar zou er zeker ff een telefoontje aan wagen.
Ze zijn speciaal gericht op vrouwenzorg.

Geplaatst

Vandaag weer getest en helaas weer negatief. 
ik heb nog 4 cryos in de vriezer..ik verwacht ook geen positieve testmorgen en overmorgen..  pfff voel me echt verdrietig, kan wel hele dag door janken. 

echt fijn dat er een 40+ topic is, voel me thuis hier 🙂 

Een vraagje, moet ik nu een maand wachten voor de volgende ronde , of mag ik gelijk door met de volgende ronde? 
Good luck allemaal 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden