Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Hopefulness harde buiken? Zo vroeg? Wat bijzonder! Ja, dat is inderdaad niet te missen. En deze zwangerschap had ik die ook al vroeg. Ik duim voor je meid! Nog 24 uur voor je test🤞🤞🤞

@Loes1986 wij hadden de eerste keer 3 rietjes, 2 rietjes met ieder 1 embryo van goede kwaliteit en 1 rietje met 2 van redelijke kwaliteit. Die 2 samen ontdooien dan samen. Daarvan is er 1 teruggeplaatst, de andere niet goed ontdooid. Van de twee enkele zijn er bij ons 1 goed ontdooid en de andere niet. 

Wij zaten op 50% goed ontdooid. Uiteindelijk moet de vonk van het leven er toch zijn. Het is even afwachten, Loes. Bij ons was het zo dat ze na een mislukte ontdooiing het volgende rietje pakken en die proberen. De kans dat het vrijdag doorgaat is dus groot. Ik duim voor je meid! 🤞🤞🤞

Geplaatst
7 uur geleden, Johanna82 zei:

@Hopefulness harde buiken? Zo vroeg? Wat bijzonder! Ja, dat is inderdaad niet te missen. En deze zwangerschap had ik die ook al vroeg. Ik duim voor je meid! Nog 24 uur voor je test🤞🤞🤞

@Loes1986 wij hadden de eerste keer 3 rietjes, 2 rietjes met ieder 1 embryo van goede kwaliteit en 1 rietje met 2 van redelijke kwaliteit. Die 2 samen ontdooien dan samen. Daarvan is er 1 teruggeplaatst, de andere niet goed ontdooid. Van de twee enkele zijn er bij ons 1 goed ontdooid en de andere niet. 

Wij zaten op 50% goed ontdooid. Uiteindelijk moet de vonk van het leven er toch zijn. Het is even afwachten, Loes. Bij ons was het zo dat ze na een mislukte ontdooiing het volgende rietje pakken en die proberen. De kans dat het vrijdag doorgaat is dus groot. Ik duim voor je meid! 🤞🤞🤞

Ja ik stond ook echt even perplex... En dacht wat is dit nou, een mindfuck... Maar ik herkende het echt als harde buik. Alleen was mijn buik niet hard maar voelde ik de baarmoeder aanspannen. Even stil staan en het trok ook snel weer weg. Ja echt nog maar heel even geduld, al valt dat echt niet mee.... maar geen enkele buikklachten. Dus ik ben echt heel positief. Morgen plaats ik direct wat het is

Geplaatst
38 minuten geleden, Hopefulness zei:

Ja ik stond ook echt even perplex... En dacht wat is dit nou, een mindfuck... Maar ik herkende het echt als harde buik. Alleen was mijn buik niet hard maar voelde ik de baarmoeder aanspannen. Even stil staan en het trok ook snel weer weg. Ja echt nog maar heel even geduld, al valt dat echt niet mee.... maar geen enkele buikklachten. Dus ik ben echt heel positief. Morgen plaats ik direct wat het is

Lijkt me een goed teken 🤞 hoop op goed nieuws voor je!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Kon maar moeilijk inslaap komen gister avond.

Ik heb getest en ik ben zwanger! Althans, ik had een vette streep verwacht en heb een licht streepje. Dat maakt me meteen onzeker! Zal C'tje er nog wel zitten? Of is mijn hcg gewoon nog wat laag....

Voornu ben ik voorzichtig blij, maar zegt mijn gevoel iets anders...

Morgen nog maar eens testen...

Geplaatst

Oh wat fijn! Een voorzichtige gefeliciteerd! En ik herken je twijfel bij een lichtere streep! Zorg dat als je opnieuw test je 4 uur daarvoor niet geplast hebt en ook niet extreem gedronken, anders verdun je en kan die streep ook licht zijn. Maar dat weet je zelf ook vast haha. Bij mijn dochter begon het ook licht, maar later in de week werd het donkerder. Dus ik heb goede hoop!! Jippie!! Wordt je nog getest in het zk? Je zou bij de huisarts anders een bloedtest aan kunnen vragen? Voor nu gewoon lekker blij zijn, fase 3✅ nu op naar de volgende positieve test! 

Geplaatst
2 uur geleden, Hopefulness zei:

Goedemorgen dames,

Ik heb getest en ik ben zwanger! Althans, ik had een vette streep verwacht en heb een licht streepje. Dat maakt me meteen onzeker! Zal C'tje er nog wel zitten? Of is mijn hcg gewoon nog wat laag....

Ooo spannend toch nog! Hoop het zo voor je. Digitale zwangerschapstest doen? Ik had ook bij de eerste twee zwangerschappen lichte streepjes. Digitale zegt gewoon wel of niet zwanger. Kan niet missen. 
Toch een voorzichtige gefeliciteerd.. 

Ik kijk erg uit naar morgen, eerste terugplaatsing. 

Geplaatst
4 uur geleden, Hopefulness zei:

Goedemorgen dames,

Wat een fantastische nieuws zeg! Van harte gefeliciteerd!

• Thanks 1
Geplaatst
5 uur geleden, Hopefulness zei:

Goedemorgen dames,

Jaaaah een voorzichtige gefeliciteerd, ik snap dat je nog wat terughoudend bent. Maar van mij krijg je alvast een dikke knuffel.

Geplaatst
3 uur geleden, Loes1986 zei:

Ooo spannend toch nog! Hoop het zo voor je. Digitale zwangerschapstest doen? Ik had ook bij de eerste twee zwangerschappen lichte streepjes. Digitale zegt gewoon wel of niet zwanger. Kan niet missen. 

Dank je wel, mijn schoonzusje zei vanmorgen het zelfde! Alleen digitaal testen, dat neemt veel onzekerheid weg.

Ik ga voor je duimen! Hoelaat ben je aan de beurt? 

Geplaatst
22 minuten geleden, Djenna zei:

Jaaaah een voorzichtige gefeliciteerd, ik snap dat je nog wat terughoudend bent. Maar van mij krijg je alvast een dikke knuffel.

Ja vind het toch erg spannend...

Ik hooop het zo enorm!

Dankje wel😊

Geplaatst
13 uur geleden, Loes1986 zei:

Spannend @Loes1986 hoe laat gaat het gebeuren? Altijd een spannende dag. Na hopefulness gaan we nu jou door de wachtdagen heen helpen 🤞de duimen draaien hoor meid.

Geplaatst
1 minuut geleden, Djenna zei:

Spannend @Loes1986 hoe laat gaat het gebeuren? Altijd een spannende dag. Na hopefulness gaan we nu jou door de wachtdagen heen helpen 🤞de duimen draaien hoor meid.

Geplaatst

Ik ga morgen alvast alle medicijnen ophalen in het ziekenhuis + het schema. Ik weet namelijk niet meer precies hoe en wat. Dan kan ik meteen beginnen als ik over 2 weken ongie ga worden. De paragnost waar ik heen was gegaan vertelde dat ze in mei 2021 een zwangerschap zag. Het zou toch een stunt zijn hé😁

Geplaatst
1 minuut geleden, Loes1986 zei:

Hoi hoi. Ik word morgen voor 12:00 gebeld om te horen of de ontdooiing goed is gegaan en hoe laat ik moet komen voor de terugplaatsing 

Zet hem op morgen 💪🤞

Geplaatst
8 uur geleden, Loes1986 zei:

Hoi hoi. Ik word morgen voor 12:00 gebeld om te horen of de ontdooiing goed is gegaan en hoe laat ik moet komen voor de terugplaatsing. 

Ik zit al te duimen hoor! Hou ons op de hoogte!

Xxx

Geplaatst
8 uur geleden, Djenna zei:

Ik ga morgen alvast alle medicijnen ophalen in het ziekenhuis + het schema. Ik weet namelijk niet meer precies hoe en wat. Dan kan ik meteen beginnen als ik over 2 weken ongie ga worden. De paragnost waar ik heen was gegaan vertelde dat ze in mei 2021 een zwangerschap zag. Het zou toch een stunt zijn hé😁

Dit word jouw jaar! Met geduld en heel veel liefde komt het cker goed! Gek dat vele van ons ivf moeders spiritueel actief zijn.

Ook ik was erg actief. Ik zeg was want na de geboorte van Wim ben ik gestopt. Ik wilde een geaarde moeder zijn en niet altijd openstaan voor invloeden van boven. Die zijn er toch altijd wel😇

• Thanks 1
Geplaatst

Ik zit op 4 +5🤞

Ik ben zo dankbaar! Ik moet me nu alleen overgeven en de onzekerheid overboord zetten. Maar dat valt niet mee... die miskraam heeft er toch echt wel ingehakt. 

13 april heb ik mijn 7 weken echo. Ik ben dan 7 +2, nog 2 en halve week ongeveer...

Ik heb flink last van maagzuur en dat is bij mij een bevestiging dat het goed gaat. Mijn borsten zijn weer lekker vol en gespannen (dat is weer wat anders dan die theezakjes van de afgelopen 2 jaar😂).

Ik houd jullie op de hoogte.

En @Loes1986 ik kom vanmiddag/ vanavond terug om te kijken hoe het is gegaan. Ik duim voor je meid🤞🤞🤞🍀🍀🍀🍀

Geplaatst

@HopefulnessJeeuh!! Zwanger! Wat ontzettend fijn lieverd! Gefeliciteerd! En ik kan me goed voorstellen dat je nu wat meer een slag om de arm houdt, een miskraam gaat je zeker niet in de koude kleren zitten. Dikke vette symptomen, hoppa! Meteen lekker hè, hoe je lijf reageert, haha.

En inderdaad, ook spiritueel hier, ik werk normaal gesproken ook met opstellingen/systemisch werk, maar dat doe ik nu sinds eind januari niet meer. Ik wil geen energie nu van anderen bij de baby, voor mezelf trouwens ook even niet nu. Spiritualiteit is voor mij heel aards. Het heeft een zweverig imago maar het is maar net hoe je ermee omgaat. En inderdaad, nu even geen energiewerk, kan de baby nu niet goed meer afschermen voor mijn gevoel. Ik heb het gevoel dat het onze dochter juist helpt om wel wat te vertellen over energie en emoties, gevoelig meisje 😉

Geplaatst

@Loes1986 spannend! Ik duim voor je meid!! Laat je ons straks wat weten? Veel plezier straks! Wij mochten bij de tp ook altijd even kijken naar het embryo (op een scherm), bijzonder toch dat je je kindje al zo klein kunt zien😍

Geplaatst
14 uur geleden, Djenna zei:

Oh wat bijzonder, dat zou super zijn! Ik hoop het voor je! 🤞🤞 Ja, herkenbaar hoor, ik moet ook elke keer weer even nadenken over de medicatie. Succes weer!!

Geplaatst
3 uur geleden, Johanna82 zei:

@HopefulnessJeeuh!! Zwanger! Wat ontzettend fijn lieverd! Gefeliciteerd! En ik kan me goed voorstellen dat je nu wat meer een slag om de arm houdt, een miskraam gaat je zeker niet in de koude kleren zitten. Dikke vette symptomen, hoppa! Meteen lekker hè, hoe je lijf reageert, haha.

En inderdaad, ook spiritueel hier, ik werk normaal gesproken ook met opstellingen/systemisch werk, maar dat doe ik nu sinds eind januari niet meer. Ik wil geen energie nu van anderen bij de baby, voor mezelf trouwens ook even niet nu. Spiritualiteit is voor mij heel aards. Het heeft een zweverig imago maar het is maar net hoe je ermee omgaat. En inderdaad, nu even geen energiewerk, kan de baby nu niet goed meer afschermen voor mijn gevoel. Ik heb het gevoel dat het onze dochter juist helpt om wel wat te vertellen over energie en emoties, gevoelig meisje 😉

Ja heel blij dat mijn lichaam zo reageerd! Dat is toch een geruststelling! 

Ik ben met die reden idd ook gestopt. En ik vind het ook niet zweverig, maar ik ben meer gegrond en geaard wanneer ik niet met mijn gidsen en engelen bezig ben. Ik ben super geaard en in contact met de natuur als ik een wandeling maak en die moet ik toch wel dagelijk doen.

Geplaatst
4 uur geleden, Johanna82 zei:

Wat houd het is opstellingen en systemisch werk? Opstellingen weet ik vaag wel wat van, maar systemisch werk nog nooit van gehoord.

Geplaatst
3 uur geleden, Johanna82 zei:

@Loes1986 spannend! Ik duim voor je meid!! Laat je ons straks wat weten? Veel plezier straks! Wij mochten bij de tp ook altijd even kijken naar het embryo (op een scherm), bijzonder toch dat je je kindje al zo klein kunt zien😍

Ik krijg altijd een foto van wat ze terugplaatsen. En een afdruk van de echo waarop je kunt zien waar het zit. Plak het ook standaard in mn 9mnddagboek.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden