Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Rain

Ben het helemaal met Meiske74 eens. Ons is ook verteld dat we voor TESE moesten omdat er maar een paar dode cellen in het ejaculaat zaten, wat dan niet op obstructie zou wijzien. AMC vond maanden later één levende cel en wilde daarom weer geen TESE doen. Toen toch naar uroloog en die zei weer dat het flauwekul is om te zeggen dat er geen obstructie zit als er maar weinig bruikbaars te vinden is. Dus toch een PESA gehad (afgelopen donderdag!) en 4 of 5 rietjes zaad zijn ingevroren :-).

Dus inderdaad, denk zelf ook goed na of alles je wel logisch in de oren klinkt en als het anders voelt, doorvragen of bij anderen te rade. Artsen zijn ook allemaal maar gewoon mensen met eigen meningen, denk ik dan maar. Wil niemand valse hoop geven, maar ik had al maanden de moed enigzins opgegeven en nu zijn er ineens miljoenen celletjes gevonden.

In blijde afwachting van een ICSI traject nu, groet Megan

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hmmm ik ben benieuwd hoe het bij ons verder gaat.......in elk geval moeten we er met onze neus bovenop blijven zitten da's wel duidelijk......ik kan echt niet wachten tot we weer terug mogen!! Bij ons werken de uroloog en de kliniek geheel apart....de uroloog heeft gewoon zijn praktijk, net zoals de tandarts zijn praktijk heeft...zit niet in het ziekenhuis hier....en het 'Kinderwunschzentrum' werkt ook weer apart van een ziekenhuis.....in elk geval vind ik het wel een geruststelling om te weten dat ik in Duitsland in goede handen ben waar ze misschien net iets meer ervaring hebben....

Geplaatst

Hoi Megan,

Zie dat jullie afgelopen donderdag een geslaagde pesa gehad hebben.

Super, jullie zullen ook wel zeer opgelucht zijn.

Op naar de icsi!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hier beetje dubieus nieuws , gisteren mochten we al voor de hcg test komen: 49,8 nog best laag dus:(

Het kwam wel vaker voor zei ze, maar ik mocht matig blij zijn mmmm.

Woensdag moet ik opnieuw voor een bloedtest en dan moet het goed gestegen zijn.

pffff.

Heb er niet goed van geslapen:(

Geplaatst

Hai,

Arzu, dit gebeurt volgens mij wel vaker en bij iedereen zijn de hcg waardes anders. Maar het is positief. Ik hoop dat je hcg woensdag nog meer gestegen is.

Rain, Bij ons hetzelfde verhaal, wij zijn ook bij de uroloog geweest en die had ons al doorverwezen naar het ziekenhuis voor tese. Maar de fertiliteitsarts was het hier niet mee eens, bij de eerste 2 semenonderzoeken is alleen een trillende zaadcel gevonden. Bij het 3 de onderzoek moesten wij 5 dagen ejaculeren met het resultaat dat er 400.000 zaadcellen werden gevonden. Dit is een manier waar niet veel artsen achter staan, maar wat voor ons goed is.

Sanna, Suzzy, succes vandaag.

Sas

Geplaatst

HAA,

Arzu, ik kan me voorstellen dat je je schrikt als een arts dit verteld! Maar je bent zwanger! Ik ga heel hard voor je duimen dat het HCG goed stijgt!! Ik had bij mijn vorige zwangerschap/miskraam (precies 2 weken na de terugplaatsing) een HCG van 61, toen vonden ze het juist hoog...Doe rustig aan, weet dat het lang is tot woensdag...veel sterkte en probeer positief te blijven!!

Sanna, vandaag de terugplaatsing!! Spannend hé! Dat er maar een mooi kindje mag gaan groeien in je buik!!

Ik heb vanmorgen gebeld voor de bevruchtingen...Er zijn er 10!! Joepie! Veel meer dus dan de vorige keer (toen van de 18, 6. Nu van de 16, 10!). Morgen om 11.30 uur heb ik de terugplaatsing!

XX Suzzy

Geplaatst

Ha Arzu, Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar volgens onderstaand schema ziet het er toch prima uit, ik zie dat de marges heel ruim zijn!

XX Suzzy

vanaf bevruchting vanaf eerste dag laatste

menstruatie (ELM)mIU/ML of IU/L 7 dagen 3 weken0 to 5 14 dagen 28 dagen 3 to 426 21 dagen35 dagen 18 to 7.340 28 dagen42 dagen 1080 to 56.500 35 - 42 dagen49 - 56 dagen 7.650 to 229.000 43 - 64 dagen 57 - 78 dagen 25.700 to 288.000 57 - 78 dagen 79 - 100 dagen 13.300 to 253.00017 - 24 weken2e trimester 4060 to 65.400 25 wk tot bevalling3e trimester3640 to 117.000 Enkele dagen na de bevalling, niet zwanger

Geplaatst

wauw suzzy wat goed zeg!!!

ohw dusseldorf vond dat al veel, hier vonden ze het laag, we wachten maar af iig.

Ben wel blij met je woorden en ook van xxxxx.

Het steld toch wel wat gerust.

De testen waren wel weer meer positief.Foto-U6AXB43I.jpg

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hier gaat het goed!

Er is vandaag 1 mooie emmy teruggeplaatst!!!

We hebben helemaal gefixeerd naar het schermpje gekeken maar zagen het emmy'tje echt niet zitten. De loborantes zelf gelukkig wel haha

Nu hopen dat 'ie' het naar zijn zin heeft en er komende 8/9 maanden wil blijven wonen.

Als bonus hebben we ook nog 4 eskimotjes!

Voel me echt helemaal gelukkig.

Arzu: dat was zeker even schrikken gisteren.

Maar die testen twijfelen helemaal niet zo te zien.

Waarschijnlijk worden die woensdag bevestigd.

Suzzy: hoe gaat het? Zenuwachtig voor morgen?

Misschien heeft de goede score te maken met de imsi ipv icsi

X Sanne

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hier gaat het goed!

Er is vandaag 1 mooie emmy teruggeplaatst!!!

We hebben helemaal gefixeerd naar het schermpje gekeken maar zagen het emmy'tje echt niet zitten. De loborantes zelf gelukkig wel haha

Nu hopen dat 'ie' het naar zijn zin heeft en er komende 8/9 maanden wil blijven wonen.

Als bonus hebben we ook nog 4 eskimotjes!

Voel me echt helemaal gelukkig.

Arzu: dat was zeker even schrikken gisteren.

Maar die testen twijfelen helemaal niet zo te zien.

Waarschijnlijk worden die woensdag bevestigd.

Suzzy: hoe gaat het? Zenuwachtig voor morgen?

Misschien heeft de goede score te maken met de imsi ipv icsi

X Sanne

Geplaatst

wat spannend sanna!

k ga heel hard duimen.

Tja het is heel spannend tot woensdag.

Nu maar hopen dat het stijgt net zoals de testen donkerder worden.

Geplaatst

wat spannend sanna!

k ga heel hard duimen.

Tja het is heel spannend tot woensdag.

Nu maar hopen dat het stijgt net zoals de testen donkerder worden.

Geplaatst

@Sanna: Oh wat goed om te horen dat je je terugplaatsing hebt gehad! Spannend, we duimen voor je!

@Arzu: Komt vast goed!! Wel gaaf om je positieve testen te zien!

@Suzzy: Veel geluk voor morgen!!

Wij zijn vandaag naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken voor het chromosomenonderzoek..nu 8 weken wachten op de uitslag. Vind het allemaal weer best spannend!

Geplaatst

@Sanna: Oh wat goed om te horen dat je je terugplaatsing hebt gehad! Spannend, we duimen voor je!

@Arzu: Komt vast goed!! Wel gaaf om je positieve testen te zien!

@Suzzy: Veel geluk voor morgen!!

Wij zijn vandaag naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken voor het chromosomenonderzoek..nu 8 weken wachten op de uitslag. Vind het allemaal weer best spannend!

Geplaatst

Loes: begrijp dat je het chromosomenonderzoek spannend vind.

Zelf heb ik die weken wachten als slopend ervaren.

Denk dat ik de wachtweken van het chromosomenonderzoek en de uitslag van de tese/mesa erger vind en blijf vinden dan de twee wachtweken waar ik nu aan begin

(...weet niet of ik daar volgende week nog steeds zo over denk)

omdat je toch eerst groen licht (...of eerder oranje en dan moet de tese nog lukken)

moet krijgen om verder te mogen.

Hopelijk hebben wij het geluk dat we gezegend mogen worden en dat ik hier over twee weken mag schrijven dat het de eerste keer raak is. Maar goed heb nu wel het gevoel dat het gaat goedkomen, nu niet dan een volgende keer.

Veel sterkte!!

X Sanne

Geplaatst

Loes: begrijp dat je het chromosomenonderzoek spannend vind.

Zelf heb ik die weken wachten als slopend ervaren.

Denk dat ik de wachtweken van het chromosomenonderzoek en de uitslag van de tese/mesa erger vind en blijf vinden dan de twee wachtweken waar ik nu aan begin

(...weet niet of ik daar volgende week nog steeds zo over denk)

omdat je toch eerst groen licht (...of eerder oranje en dan moet de tese nog lukken)

moet krijgen om verder te mogen.

Hopelijk hebben wij het geluk dat we gezegend mogen worden en dat ik hier over twee weken mag schrijven dat het de eerste keer raak is. Maar goed heb nu wel het gevoel dat het gaat goedkomen, nu niet dan een volgende keer.

Veel sterkte!!

X Sanne

Geplaatst

@Sanna, ja we besefte gisteravond opeens hoe spannend de uitslag van het chromosomenonderzoek is...hangt zoveel vanaf! We hadden een folder gekregen dat de uitslag 3-6 maanden zou duren, dus was erg blij dat het maar 8 weken is.

Meid, super dat je zo positief bent!!

Geplaatst

@Sanna, ja we besefte gisteravond opeens hoe spannend de uitslag van het chromosomenonderzoek is...hangt zoveel vanaf! We hadden een folder gekregen dat de uitslag 3-6 maanden zou duren, dus was erg blij dat het maar 8 weken is.

Meid, super dat je zo positief bent!!

Geplaatst

Hey Arzu en Sanna, jullie maken het spannend! Ik duim voor jullie mee hoor!

Loes, ik vond het wachten op die uitslag ook killing... Ik hoop dat jullie snel een positieve uitslag in handen hebben.

Groetjes Leve

Geplaatst

Hey Arzu en Sanna, jullie maken het spannend! Ik duim voor jullie mee hoor!

Loes, ik vond het wachten op die uitslag ook killing... Ik hoop dat jullie snel een positieve uitslag in handen hebben.

Groetjes Leve

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden