Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeetje meis nee!!!

pffffffff dat kun je echt niet gebruiken.

Ik krijg sorry eerlijk gezegd wel de angst voor een bbz omdat je testen donkerder worden:(

dikke knuffel

ik weet niet wat ik moet zeggen

xx

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@suzzy tjemig... weet niet wat ik zeggen moet... zoals de andere dames ook al zeggen van de ene emotie naar de andere... en maar hopen dat het geen bbz is!!! wens je heel veel sterkte!!!

Geplaatst

Suzzy neeeee he! Wat is dit nou??

Vind het echt heel vreemd.... de test wordt maar donderker, als een vruchtje afkomt zou je toch denken dat het juist lichter zou worden...?

Hebben ze nog wel een bloedtest gedaan?

Hoop zo dat morgen blijkt dat die verloskundige met haar neus gekeken heeft.

Weet even niet wat ik tegen je moet zeggen alleen dat ik het echt ontzettend kl*te voor je vind. Ga hier een kaarsje voor je branden voor het beetje hoop dat er heel misschien toch nog is... Heel veel sterkte en succes morgen.

Ga aan je denken hoor meis, hoe laat moeten jullie er zijn? Hopelijk zijn jullie de eerste en is de wachttijd dus ook niet zo lang met deze spanning weer.

Dikke knuffel :hugg:

Geplaatst

Dankjwel allemaal voor de lieve berichtjes!! Sanna, lief dat je een kaarsje voor me wilt opsteken..

Ja raar is het wel...Vanmiddag is er hcg geprikt en daar krijg ik morgen dus de uitslag van. Om 9.50 uur moeten we er al zijn, gelukkig redelijk op tijd. Ik verwacht er echt niks van. Al moet ik zeggen dat ik het ook echt heel raar vind allemaal. Deze zwangerschap ben ik al 2x zwanger geweest en 2x toch niet...hoe krijg je het voor elkaar???

Jullie horen me morgen weer! XXX

Geplaatst

Pfff Suzzy, zo wordt het dus ook niet echt duidelijker allemaal! Ik had zo'n goede hoop dat ze nu wel iets zouden zien op de echo!! Hopelijk is het geen BBZ...

Weet niet goed wat te zeggen... maar wil je wel even een dikke-digitale-dussel-knuffel geven!

Geplaatst
Suzzy: Ah vandaag de echo. Hoop dat je je wonder kan bewonderen!!!

Loutje: Spannend, nog 5 dagen. Ik wou dat het voor ons al zover was!

Raba: Jullie intake komt ook steeds dichterbij! Hebben jullie al wel DNA onderzoek laten doen?

Ja vorig jaar. Dit moest voor de pesa ook.

Geplaatst

Ohhh nee suzzy, jemig je wordt echt heen en weer geslingerd zo, hoop dat je morgen duidelijkheid krijgt positief of negatief.(duim uiteraard voor positief nieuws!) Hoop dat je een beetje kan slapen vannacht en je jezelf niet gek maakt..

Sterkte morgen!

Liefs honey

Geplaatst

Loutje, jullie mogen al bij op voor de tese behandeling, echt super spannend!

Wij wachten nog op de uitslag (2 delen) van het DNA onderzoek vanuit het streekzh.eerste deel was goed. Op 1 april (geen grap:-)) krijgen we nog uitslagen van bloedwaardes en semenonderzoek.(wat ook al eerder in het streekzh gedaan is..). en dan 14 april intake of meteen tese in gent. Moet nog even bellen hoe ofdat het daar gaat aangezien mijn lief hier al bij de uroloog geweest is en alle testen heeft gedaan.

Ik hoop dat ze meteen de behandeling doen maar ik denk het niet aangezien we een combi afspraak hebben, eerst naar de uroloog en daarna een afspraak in het fertiliteitscentrum.

Hebben jullie ervaring met Az gent?

Liefs

Geplaatst

ja meid verwarrend allemaal. Maar wacht eerst het oordeel maar even af van de gynaecoloog, het zou niet de 1e zijn die toch zwanger blijkt te zijn, heb al meer gekke dingen meegemaakt in de jaren op dit forum hoor. Iets wat ook regelmatig voorkomt is dat vrouwen een echo krijgen en dan wordt er gezegd geen hartactiviteit, en dan als het maar niet vanzelf afkomt maken ze een echo voor de curretage en dan plots is er toch een hartslag te zien, dus let op he !!! Maar wel goed dat je ook realistisch blijft hoe klote het ook is. Sterkte !!

Geplaatst

Ha meiden,

ICSI 2 is definitief mislukt...mijn hcg waarde was 150, veel te laag dus. Toch nog een echo gemaakt, maar uiteraard niks op te zien. Waarschijnlijk heb ik bij 3,5 week (toen ik het bloedverlies had) een miskraam gehad, waar ik dus toch nog hcg resten van in mijn lijf heb...beetje vreemd. Vorige keer bij de miskraam was mijn hcg binnen 4 dagen helemaal gezakt. Maar elke zwangerschap is anders...?? Volgende week nog een keertje bloed prikken en een afspraak bij de gyn om een aantal onderzoeken te laten doen, om uit te sluiten dat de miskraam komt door mezelf en dus niet door de embryo. Ik ga er vanuit dat alles in orde is, maar wil het toch uitsluiten. In tussen tijd wachten op mijn menstruatie zodat we weer voor de cryo's kunnen gaan.

Een bbz was het niet omdat daar de hcg te laag voor is en volgens de echo wees dit er niet op. Dus daar ben ik natuurlijk heel blij om!!

Woensdag heb ik ook nog een afspraak in Düsseldorf, dan gaan we evalueren. Ik wil bespreken of de cryo's niet ondersteund kunnen worden met medicatie. Omdat ik dat bij ICSI wel heb, bij ICSI raak ik zwanger, maar bij de cryo's niet, is natuurlijk een kleinere kans, maar wil het gewoon eens proberen.

Nou, dankjewel voor jullie lieve woorden. Ik laat me niet uit het veld slaan. We gaan gewoon weer verder, ooit moet het goed komen!!

XXX Suzzy

Geplaatst

Het is heel raar om in dit geval 'gelukkig' te zeggen (want het is natuurlijk heel rot dat je weer een miskraam hebt gehad), maar gelukkig is het geen bbz! Want daar was ik best bang voor. Ik vind het heel knap dat je zo sterk en positief bent.

Geplaatst

Suzzy nou paar zware dagen heb je gehad, maar gelukkig sta je er heel positief in. En er komt vast nog een goede zwangerschap voor jou. Voor nu heel veel sterkte en "gelukkig" geen bbz.

Dilara jammer dat het nog niet lekker gaat met je. Het is ook lastig met allemaal zwangeren om je heen. Erg confronterend. Wij hebben ook best een aantal zwangeren in de naaste fam en vriendenkring. Zij zijn allemaal op de hoogte van onze wens en zijn allemaal heel lief en betrokken. En dat willen/proberen wij ook graag bij hen zijn. Als we zelf geen zwangerschap mee mogen maken is dit misschien wel het dichtste bij van wat we ooit zullen hebben. En daarom proberen we daar van te genieten, en een band met hun kinderen te hebben. Ik wil niet zeggen dat het makkelijk is hoor, en het is zeker confronterend. Maar ik zou ook niet anders willen.

Dit is natuurlijk heel persoonlijk en ligt voor iedereen anders.

Ik hoop dat je gauw weer verder kan/wil in het traject en wat gelukkiger in het leven kan staan. Het zal je nooit loslaten.

Xx Mari

Geplaatst

Ha,

Ohh Dilara, je zeurt helemaal niet! Ik voel me heel regelmatig ook zo. Vandaag kon ik nog geen kinderwagen zien. En toen ik vanmorgen in de wachtkamer zat tussen allemaal die buiken, had ik het ook helemaal gehad. En dan vroeg ik me af, waarom zij wel. Kijk wat voor types het zijn, hebben die wat te bieden aan een kindje? Slaat natuurlijk nergens op, alsof ik dat aan de buitenkant kan zien.....maar dat ging door mij heen. Sorry voor mijn uitdrukking. Het is gewoon heel erg oneerlijk dat wij in deze situatie zitten. Maar ik ben er van overtuigd dat wij ook met dikke buiken gaan lopen!!! Hoe dan ook!

Maar in de tussen tijd dat we moeten wachten moeten we er ook wat van maken, dat zou anders sonde zijn van de tijd, misschien duurt het nog wel een paar jaar. Maar regelmatig een baaldag of misschien periode dat hoort er nu eenmaal bij. Maar ik wil er in elk geval voor zorgen dat er veel meer leuke dagen zijn dan van die baaldagen!

Kom op hé meid! En als je je rot voelt, dan ben je hier op de goede plek om even je hart te luchten! Daar hoef je in elk geval zeker geen sorry voor te zeggen.

XXX Suzzy

Geplaatst

Hoi Suzzy,

Wat erg voor jullie.

Jeetje en wat een achtbaan van teleurstellingen en emoties zo voor jullie.

Ik leef erg met jullie mee sterkte morgen.

Knuffel van Essie

Geplaatst

Suzzy, sterkte en knap dat je weer vooruit kijkt, het valt allemaal niet mee..

Liefs Honey

Geplaatst

Hoi,

Gisteren de brieven ontvangen van r'dam en gent. Is dus intake in gent, ik hoop dat ze dan maar snel een datum voor de tese prikken. Misschien kunnen we dan begin zomer van start met icsi. In de brief stond ook dat we nog wachten op het chomosomen onderzoek en de Cf mutatie. Dna Y deletie was negetief dus das vast mooi. Ook hier worden de dagen vooruitgekeken... hoop dat alle uitslagen snel komen, we moeten alles van uitslagen meenemen naar gent.

xx

Geplaatst

Honey fijn dat je bericht hebt gehad, dan heb je tenminste weer het gevoel dat er wat gebeurt. Heb je ook al een datum voor de intake?

Nog succes met wachten.

Geplaatst

Hoi Mari,

We hebben 13 april de intake in gent, 1 april horen we de uitslagen van bloed en nogmaals semen van r'dam. Dus nog wat weekjes wachten maar is prima omdat we dus trias moeten benaderen, uitslagen nog moeten kijken, andere uitslagen op moeten vragen... het is een hele waslijst ;-)

jullie 8 maart de tese in UMC? Hoe vaak is bij jou vriend/man een semenonderzoek gedaan en duurde het lang van intake naar de datum tese?

Geplaatst

Ja 8 mrt Tese in UMCN, in totaal 3 x semenanalyse gehad. 3x niets. Wij hebbeb 8 okt eerste intake gehad. Dus zit 5 mnd tussen, maar dat kwam ook omdat er bij ons verder nog geen onderzoek was gedaan.

Jij kan lekker met alle uitslagen naar Gent toegaan, dus je hoeft vast minder lang te wachten. Heb je enig idee hoelang de wachtlijst daar is voor tese?

Geplaatst

Mari,

Ik heb echt geen idee hoelang de wachtlijsten zijn. ik weet wel dat we 11 mei naar r'dam moeten voor het icsi schema op te stellen dus.... dan zou de tese in gent al gedaan moeten zijn. Ik hoop het maar geloof er niks van dat we binnen 2/3 weken na de intake al aan de beurt zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden