Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mari, begrijp ik goed uit je verhaal dat jullie nu wachten op klinisch genetisch onderzoek voordat jullie op de wachtlijst van Tese gezet kunnen worden?

pff als dat het geval is gaat het bij ons nog wel heel lang duren..wij hebben over 2 weken pas gesprek bij klinisch geneticus...

meiden, veel geluk!!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Allereerst de beste wensen voor iedereen!

Vanmorgen zijn we bij de anestesist geweest! Alles was goed, dus volgende week is het dan zover...de TESE. Mijn vriend moet een nachtje in het ziekenhuis blijven. Hij krijgt van te voren wat pijnstilling en iets om kalmer de operatie in te gaan.

Ik ben zo super trots op mijn lieverd dat hij dit allemaal voor ons doet! :love7:

Ik ga even de berichtjes lezen die ik gemist heb de afgelopen weken. Ik was te druk om online te komen, en...ik heb een nieuwe laptop :toppie:

Groetjes ***Leve***

Geplaatst

Nou gister gebeld met het ziekenhuis en de DNA uitslag was bekend. En goed gelukkig, dus we staan nu op de wachtlijst voor TESE. Al in dec omdat toen de uitslag al bekend was maar ze waren voor het gemak ons maar even vergeten te bellen. Maar we staan erop en de wachtlijst duurt ongeveer 2 tot 3 mnd dus dat is te overzien. Weer een stapje verder....

Loes bij ons moest inderdaad eerst de uitslag van DNA onderzoek bekend zijn voordat we op de wachtlijst gezet werden.

Geplaatst

Hallo meiden,

Zo te zien is het TESE proces steeds meer bekend in Nederland!

Fijn om te zien dat steeds meer stellen toch nog een kans krijgen op een klein wondertje met z'n tweetjes.

Inmiddels al 1,5 jaar geleden heeft mijn man de TESE operatie gehad en gelukkig met positief resultaat! We hadden 3 rietjes zaad ingevroren

Nu zijn we echter bijna toe aan ICSI poging 3... En dan gaat het toch wel even extra spannend worden.

Aangezien mijn man strakkies voor een half jaar weg moet en we toch verder willen, mocht deze 3e poging niet lukken, gaan wij toch weer in gesprek met Dr Meissner voor een evt. 2e TESE.

Ik weet dat wij in onze handen mogen knijpen dat er bij de TESE iets gevonden is, maar dat zorgt er ook voor dat wij voorlopig onze droom nog niet willen opgeven.

Lieve meiden, heel veel succes met de spannende tijd. Zorg ervoor dat jullie het saampies doen en blijf hoop houden!!

Geplaatst

Hey Mari,

Wat fijn dat jullie verder mogen!!! weer een zorg minder toch?

Nu gaan we verder duimen dat de tese goed gaat lukken!

Gerreber, heb je al een afspraak gemaakt om de 2e tese bespreekbaar te maken?

X Sanne

Geplaatst

Zo de eerste spuit zit er weer in!! Bij de echo vanmorgen zag alles er goed uit!! Joepie!

Mari, fijn dat jullie op de wachtlijst staan! En dat het DNA goed was. Stonden jullie al op de wachtlijst zonder dat jullie het wisten...nou scheelt wel weer in het wachten...

Dilara, hoe gaat het met jou??

XX Suzzy

Geplaatst

Wat een spannende momenten hier voor iedereen op het moment.

Wel fijn Suzzy dat je weer begonnen bent, en nu op naar een goede afloop samen met Sanne.

En Arzu hoe gaat het bij jou, voel je je een beetje goed?

Loutjelou ook al bijna een datum voor de tese dus ook al een en al spanning.

Gerreber ik hoop dat je de 2e tese eerst niet nodig hebt en je 3e poging gewoon gaat lukken.

Geplaatst

idd wat een spannende tijden hier allemaal!

hier gaat alles goed, alleen ik voel niks :( , misschien ook erg vroeg maar maakt me wel onzeker

xxxx

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt Arzu, maar als ik de verhalen van de andere meiden hier op het forum lees wordt je van van alles voelen ook erg onzeker. Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Jaaaaaa de datum is bekend: 5 maart mogen we voor de TESE komen. De arts gaf ons gelukkig nog wel een grote kans dat er wat gevonden gaat worden!

Aftellen dus maar weer!

Arzu, hoe voel je je meid?

Geplaatst

Hoi Loutjelou,

Fijn dat je nu meer weet.

Nu heb je tenminste een datum om naar toe te leven!

En de woorden die de arts gezegt heeft tegen jullie zijn echt super!!

dat moet wel heel veel vertrouwen en geruststelling geven.

Succes met wachten tot 5 maart.

Geplaatst

ja, hij zei natuurlijk ook meteen dat hij geen garanties kon geven maar gelukkig was dit in elk geval al positief!!

ja, nu weer FIJN wachten! bleeeh!

Geplaatst

HAA Loutjelou,

Wat fijn voor jullie! 5 maart duurt wel nog even...ik had wel verwacht dat het eerder kon...maar op zich valt het natuurlijk wel mee. Voor ons is elke dag natuurlijk te lang..(-:

Dr. Sneider zei tegen ons het zelfde, positief, maar geen garanties...en zie het resultaat! Spannend hoor!

XX

Geplaatst

Loutje lou fijn dat je een datum hebt en 5 mrt is doen, ik hoop dat wij tegen die tijd ook bijna aan de beurt zijn. En fijn dat ze positief zijn!!

Geplaatst

Ik hoop inderdaad heel erg op dezelfde positieve uitslag Suzzy! Wel balen dat ze zo vol zaten! Hebben ook wel even gevraagd of ze konden bellen wanneer er iemand uitviel. Vriendinnetje van me zei vandaag: ach, februari is gelukkig maar een kort maandje! Daar heeft ze ook wel weer gelijk in. Wat mij betreft waren we morgen al gegaan.... :D

Geplaatst

@ Loutjelou, wat fijn zeg om een datum te hebben, ook al duurt het nog even.

En prettig om te horen dat de arts een grote kans ziet! Zou super zijn!

@ Arzu, vind het echt spannend voor je!!

Geplaatst

Hey loutjelou,

Fijn dat je de datum weet, nu kun je er naartoe leven! Mijn vriend is a.s. dinsdag aan de beurt! Ik vind het wel een gek idee dat we over 5 dagen om deze tijd al weer een stap verder zijn! :clap2:

Succes! Leve

Geplaatst
idd wat een spannende tijden hier allemaal!

hier gaat alles goed, alleen ik voel niks :( , misschien ook erg vroeg maar maakt me wel onzeker

xxxx

Hallo Arzu

meis, ik begrijp het dat je er onzeker van wordt maar echt waar ik voelde in hte begin ook niets!!! 4 dagen voor mij officiele testdatum meende ik duidelijk een naderende menstruatie te voelen, er kwam niets en 2 dagen voro mijn testdatum merkte ik dat ik bij vlagen licht misselijk was. Maar ook dat heeft niet iedereen!! Er zijn ook dames die pas weken na de posi-test veranderingen opmerken.

Hou vol meid!

Prima dat je niet zwaar tilt, gewoon op jezelf en je lichaam vertrouwen!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Dag 5 na tp, gelukkig werken, dan gaat de tijd toch wat sneller.

Thuis pieker ik alleen maar * schaam*

Het enigste wat ik voel zijn ploppende darmen of een knorrende maag ( zelfs na het eten) en dat is normaal het teken van de ongi,maar we wachten af.

Meiske ik vind 14 dagen na tp zooooooooolang wachten hihih, heb jij toen niet vroeger getest?

Heb je het zolang volgehouden.

xxx

Geplaatst

@Loutje: op naar 5 maart meis!

Vandaag weer een dagje dichterbij!

@Arzu: je wilt niet weten hoeveel dames er 100% zeker wisten dat ze ongesteld zouden worden en toch zwanger waren.

Je weet het he, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus blijf geloven meis!

Mn duimen draaien voor je.

@All: ik had de kliniek een mailtje gestuurd of ze ons wat duidelijkheid konden geven over de startdatum.

Gisteren een mailtje teruggehad en ...

We staan voor februari op de lijst :happydance:

Tussen eind januari en half februari zullen we als het goed is het donorvoorstel krijgen.

Daarna het startgesprek en dan kunnen we direct beginnen als mn ei zich aandient!

Dus hopelijk krijgen we met februari/maart de 1e IUI-D :hello2:

Eindelijk!

Liefs Dreamer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden