Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thnx Jane, ik hoop het heb vanaf 4 uur sochtens wakker gelegen.. en mag zo eindelijk gaan pffffff....... moet bloed prikken dus zal pas tussen 13.00 en 15.00 meer horen...

groetjes

mijnbaby

• Reacties 431
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Moon,

De meeting zag er goed uit, deed behoorlijk veel pijn ze kon er niet heel goed bij, alleen kan ik helaas vrijdag niet voor de punctie, ze zijn nog iets te klein ze zitten gemiddeld tussen de 12 en 15, ik moet dus nog even door spuiten en moet vrijdag voor mijn 3e FM langs komen, ik mag dan zondag de punctie doen, maar dan kan ik niet onder narcose gezien er geen anesthesist is op zondag die me kan verdoven dus mag ik maandag als alles goed zit voor de punctie komen..

ik heb ongeveer rond de 10 goeie follikels die vermoeidelijk mee doen met de punctie de rest die de vorige collega (gyno)had geteld zijn nog een beetje klein gebleven, wie weet groeit er nog wat mee.....

ben dus weer opgelucht maar wel vervelend dat ik niet vrijdag voor de punctie mag...... maar ja maandag is ook zo.... nu eerst op naar mijn 3e FM..

Geplaatst

Ik begon al ongerust te worden dat je misschien helemaal niet door mocht en te verdrietig was om dat meteen hier te komen melden... Gelukkig niet! Het gaat gewoon goed, joh en wat maken die paar dagen dan uit?! Nog even door gaan met spuiten en vrijdag hopelijk verdere goede berichten en een definitieve punctie- afspraak voor maandag. Zet 'm op, meid!

Geplaatst

Hey Mijnbaby,

Da's toch goed nieuws! Je moet nog ff wat langer doorspuiten en dan krijg je mooie eitjes straks. Gaat helemaal goedkomen hóór!

Liefs,

Jane

Geplaatst

@ moon wat lief dat je je zorgen maakte... gelukkig ben ik er goed vanaf gekomen en zag alles er nog goed uit, de follikels waren mooi aan het groeien maar moeten nog even verder groeien, mijn bms is ook helemaal goed.... gelukkig alleen maar goeie berichten...

@ Jane thnx nu op naar me laatste FM aanstaande vrijdag... hoop dat ze dan mooi en groot genoeg zijn voor de punctie...

net even een paar tranen gelaten, niet om het feit dat ik langer door moet... maar denk dat het gewoon de stress en de spanning het is allemaal niet niks.... ben blij als het over is..

Geplaatst

Morgen mijn 2e FM hoop dat de follikels er goed uitzien en groter geworden zijn.

Ik hoop morgen dan eindelijk een punctie datum te hebben, de verpleegkundige zei dat

het als het goed is maandag is, maar wil morgen het verlossende woord van de Gyno horen..

Nog heeel even en ik weet meer...

X

Geplaatst

heel veel suc6.. het wachten duurt heel erg lang... ik ben nu vanaf zondag weer aan het spuiten, maar zodra ik weer naar het ziekenhuis moet ga ik wel denken, zou het goed komen deze keer. Ik snap echt helemaal wat je bedoeld..

heel veel suc6 nogmaals..!

liefs

Desiree

Geplaatst

Vandaag weer meten, spannend hoor. Ik hoop voor je dat je dan groen licht krijgt voor de punctie maandag, die paar dagen meer doen misschien alleen maar goed, nu hebben de eitjes nog even tijd om extra te groeien en lekker sterk te worden, succes vandaag ik zal nog even aan je denken.

Liefs Dani.

Geplaatst

Hi mijnbaby, ik heb dat ook vaak gehad hoor zo net iets langer dan verwacht spuiten. Dat brengt onvermijdelijk allerlei emoties mee, maar het is elke keer anders en ons lichaam is niet voorspelbaar ... ach je zult vandaag zien dat alles al mooier is en dat je waarschijnlijk vandaag je punctie kunt plannen. het zou fout zijn om het te vroeg te doen he, bij mij waren er zelfs op de punctie nog eitjes die niet rijp genoeg waren... sterkte meisje

Geplaatst

Hey meis,

Hoest gegaan vandaag? Hopelijk heb je een punctiedatum meegekregen! Weer een stapje dichter bij je droom!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hallo meiden,

Mijn 3e en tevens laatste FM ( pfff he he) zag er goed uit, mijn bms was goed op dikte,

en verder zijn mijn follikels goed gegroeid, ook zijn de kleintjes mee gegroeid...

vandaag laaste dagje spuiten, heerlijk ben ik daar van af!! morgen wordt ik gebeld hoe laat ik de pregny moet spuiten, en maadag om 8.30 uur heb ik dan mijn eerste en hoop mijn laaste punctie...

@ sofie je heb helemaal gelijk, het was het waard, alles ziet er beter en mooier uit!!

@ Dees, ja het wachten is echt vermoeid, gezien alles ook zo onzeker is, gelukkig ben ik weer een stapje verder gekomen, gaat het goed met spuiten dees? Hoop dat het dit keer raak is voor jullie!!

@ dani lief dat je aan me heb gedacht!!!

Spannend.....!!!!

Geplaatst

goed nieuws! nog 1 laatste spuitje, dan de vreselijke pregnyl en dan op naar succesvolle punctie maandag. spannend meisje, probeer nog even goed rust te nemen!

Geplaatst

@ smile Thnx meid, wie weet kom ik gauw bij je zitten, hou je het bankje warm voor mij? haha

@ Sofie, ja nog 1 dagje, ik heb er zelf voor gekozen om pregnyl te spuiten ipv Utrogestan, hoef dan alleen maar de dag van de punctie en twee dagen na de punctie, en 4 dagen na de punctie te spuiten ipv. had geen zin in de bolletjes vandaar mijn keuze.

Geplaatst

mmm raar, in BE is het beide. pregnyl om je eisprong op te wekken en utrogestan om je baarmoeder optimaal te houden voor de emmies

Geplaatst

Ik ben geen gyno, ik weet day het hier in NL kan, ik gaf aan dat ik al die bolletjes erg onhandig vond, en daar gaven ze me gelijk in, en zeiden dan mag je als alternatief ook Pregnyl spuiten, op de dag van de punctie en dag 2 en dag 4. Ik ben er blij mee!!!

Geplaatst

Hi Mijnbaby,

Fijn voor je dat de eitjes weer gegroeid zijn. Op naar de punctie, je moet lekker vroeg, heb je het maar gehad.

Succes!

Geplaatst

@ Jane, zo is dat... Nog 1 dagje spuiten en dan een dagje rust... en dan is het al weer zo ver!! gek genoeg heb ik er zin in..... kijk nu al uit naar mijn TP.....

Geplaatst
mmm raar, in BE is het beide. pregnyl om je eisprong op te wekken en utrogestan om je baarmoeder optimaal te houden voor de emmies

Is hier ook zo, Sofie... maar 't kan hier ook met enkel pregnyl.

Bij mijn 1e IVF had ik hetzelfde pregnylschema als Mijnbaby nu heeft. Daar kwam geen utrogestan aan te pas.

Nu bij 2e IVF heb ik pregnyl gespoten om eisprong op te wekken en vervolgens vanaf punctie nog 12 dagen utrogestanbolletjes...

Helemaal blij voor je dat er nu gewoon een punctie kan volgen, Mijnbaby!

Mooi zo. Maak je niet te zenuwachtig voor maandag, je krijgt narcose hé? Dat scheelt wellicht ook voor de zenuwen? Succes en ben benieuwd...

Geplaatst

Nee ik laat het allemaal op me afkomen, ik en nu nog niet zenuwachtig, maar dat zal maandag natuurlijk wel komen, en die dagen die volgen...... zit je toch met een hoop vragen in je hoofd... Maar goed ben al lang blij dat deze poging tot zover meer suc6 heeft dat mijn vorige, en dat ik maandag voor de punctie mag!!

Hoe is het verder met jou moon?

Geplaatst

Gaat de goede kant weer op, Mijnbaby. Langzaam... heel langzaam... maar goed, mocht ik zwanger van de wachtbank stappen dan is het snel vergeten, hoor!

Geplaatst

Zo is dat, goed blijven zitten Moon, en vooral rustig aan doen!

Vandaag mijn Pregnyl prik gehad, was toch wel een vervelende prik, maar gelukkig wel minder vervelend dan ik gedacht had.. maar goed die hebben we ook weer gedaan, kunnen we weer afvinken.. Morgen even helemaal niks, HEERLIJK!! ben al die zooi behoorlijk zat moet ik zeggen... en dan nog 1 nachtje en dan de Punctie.... Hoop dat er veel moois te halen valt hahah.... dan is het teminste niet voor niks geweest..

Geplaatst

Vandaag heb ik de punctie gehad, onder sedatie ( narcose) ik heb niks mee gekregen van de ingreep, het was echt super!!! er zijn 19 follikels weg gehaald dat is dus geweldig nieuws, omdat het er zoveel zijn willen ze wel dat ik goed in de gaten hou dat ik geen last krijg van overstimulatie, ik moet rustig aan doen en veeeel drinken, en als alles goed is dan krijg ik donderdag te horen hoeveel er bevrucht zijn en heb ik de TP.....

Ben echt mega blij dat ik niks heb gemerkt van de punctie, en dat ik ook nu niet veel pijn heb, ik heb al een 1,5 liter fles water bij me staan, dus ik ga goed drinken en lekker rustig aan doen....

Geplaatst

Da's mooi nieuws, Mijnbaby!

Je hebt het er lekker opzitten en niet bepaald voor niks... Waren er 19 eicellen?!

Spannend nu, tot donderdag.

Nou, doe het écht heel rustig aan, want overstimulatie is niet prettig.

Probeer i.i.g. 2 van die 1,5 liter flessen water per dag leeg te drinken en even helemaal niks te doen. Laat je lekker verwennen en wees maar eens goed lui deze week. Je lijf heeft hard genoeg gewerkt.

Ben benieuwd donderdag!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden