Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Caroline,

Na alle onderzoeken kwam er uit dat mijn eileiders niet doorgankelijk waren (via een kijkoperatie okt 2007 zijn mijn eileiders geprobeerd doorgankelijk te maken). en ik in aanmerking kwam voor IVF. Heb in januari/februari 2008 en mei/juni 2008 twee pogingen gedaan. Toen kwam er een nieuwe arts uit het VU naar het WFG in Hoorn en zij vond het raar dat ik geen operatie heb ondergaan om mijn eileiders eventueel te verwijderen (ook weer zoiets??). Deze operatie heb ik dus in augustus 2008 gehad. Mijn linkereileider is dichtgebrand en mijn rechtereileider kon toch nog worden doorgespoten. Je komt dan weer in het IUI-traject terecht. Gezien mijn leeftijd (38/39) heb ik niet zo veel vertrouwen gehad in de IUI's en heb na de derde gevraagd of we niet terugkonden naar IVF. Dat mocht. We hebben de 4e IUI toen nog gedaan (omdat we toch tot juli moesten wachten), hebben daarna 2 maandjes rust genomen en zijn nu dan echt weer begonnen met IVF.

Ik weet niet hoe het bij jou in het ziekenhuis gaat. Je kunt het altijd vragen natuurlijk.

Hoop dat je antwoord gekregen hebt op je vraag.

Liefs,

Natas

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je voor je uitgebreide antwoord. Mijn, onze, situatie is natuurlijk weer anders. Er is eind vorig jaar 1 poging gedaan voor IUI, omdat het alleen aan het slechte zaad van mijn vriend ligt. Ze hebben het geprobeerd op te werken, maar kreeg te horen dat het niet gelukt was. De gyn. adviseerde me toen om IVF of ICSI te gaan doen, aangezien ik 40 ben. Maar ik dacht ook aan de verzekering: je hebt toch recht op zoveel keer IUI en 3 x IVF? Vandaar dat ik al vooruitdenk: stel dat deze ICSI mislukt is (heb helaas wel dat gevoel) dan kunnen we misschien nog een keer IUI proberen. Geen idee hoe ze hier reageren, maar ik kan het altijd vragen natuurlijk!

Eerst nog maar even afwachten. Succes jij weer.

Caroline

Geplaatst

Behalve dan dat je op jouw/onze leeftijd met IUI maar een kans hebt van 8-9% en met IVF 27%!!! (van ICSI weet ik het niet).

Geplaatst

Oh, dat wist ik niet, ik had gehoord 30 % en ging daarvoor eigenlijk uit van IVF en ICSI, nooit over IUI kansen gehad met de arts. Het was ook meer een poging zo van: veel minder ingrijpend dus laten we het een keer proberen. Maar goed, het is er dus niet eens van gekomen eigenlijk. Maar omdat het zaad voor deze ICSI niet eens zo slecht was, want 11 embryo's, dacht ik wie weet is IUI een optie. De zaadkwaliteit is nogal wisselend blijkbaar.

Caroline

Geplaatst

Ha die Esther en alle andere pauzemeiden natuurlijk...

In antwoord op je reactie van 3/7, Esther; kom hier nu m'n pauze wat langer gaat duren minder vaak dan voorheen inderdaad. Enerzijds wil ik wat afstand nemen, anderzijds mis ik de aansluiting ook; veel dingen die actueel zijn als je met een behandeling bezig bent zijn dat nu natuurlijk niet.

De keren dat ik inlog merk ik dat er heel veel nieuwe mensen op het forum zijn.

Dat is anders dan praten en meeleven met de mensen waarmee je samen/in dezelfde periode een behandeling doorleefd hebt.

Van die dingen... dat maakt dat ik nu even minder m'n ei kwijt kan/wil.

Wordt allemaal vanzelf actueel weer als ik ergens dit najaar m'n 3e behandeling zal gaan doen.

Voor nu: 't gaat wel aardig eigenlijk. Ben druk bezig met invulling geven aan nieuwe functie (aantal maandjes geleden promotie gemaakt). Werk was eerst een goede afleiding. Ik merkte aanvankelijk dat het de dagen dat ik werkte beter met me ging dan in de weekends als ik thuis was en meer vrije tijd had om na te denken.

In m'n vrije tijd heb ik natuurlijk ook de contacten met m'n zusje en haar pasgeboren dochtertje. Tante worden vond ik heel confronterend tot het moment daar was.

Toen ging het hartstikke goed en vond ik het ook wel heel bijzonder. Was trots op hoe goed ik het kon händelen, maar uiteindelijk kwamen toch de moeilijke momenten natuurlijk wel.

Vaderdag bijv.; we waren met z'n allen bij m'n ouders en dan is mijn man dus de enige die geen vader is...

Dopen van mijn nichtje bijv.; in de familiedoopjurk... tja, gaat daar ook nog een kindje van mij in gedoopt worden? Zit je dan in de kerk met lege handen.

Nou ja, dat zijn wel de momenten die me aan het nadenken zetten en waarbij ik het heel hard en confronterend vind allemaal. Ik ben niet jaloers op mijn zusje en gun haar dit geluk, ik had het alleen zelf ook zo graag meegemaakt... En het wachten is niet het ergste, maar de onzekerheid of je überhaupt nog moeder gaat worden...

Pauze is heerlijk zolang ik met andere dingen bezig ben en dat is 80% van mijn tijd ong. wel het geval. De andere 20% van de tijd blijven er dus in mindere of meerdere mate emoties de kop op steken, variërend van acceptatie tot verdriet/boosheid.

En als ik dat dan zo schrijf dan komt het toch weer zwaarder over dan het is, of zo.

Kan het niet helemaal goed uitleggen.

Al met al is het echt goed om een poosje met wat meer afstand te kunnen leven en mezelf te kunnen zijn, al ben ik wel een beetje veranderd/beïnvloed door alles wat er is gebeurd het afgelopen jaar. Man o man, wat een worsteling is het geweest om weer dichter bij mezelf te komen...

Moet wel snel gaan starten met afvallen trouwens! Dat dan weer wel...

Alle andere pauzemeiden, probeer van je pauze te genieten.

Ik blijf het hier allemaal wel volgen, alleen met een andere frequentie en intensiteit als tijdens de behandelingen... Lieve groet, Moon.

Geplaatst

Moon...fijn je hier weer eens te zien! Ik herken je gevoelens m.b.t. je aanwezigheid op dit forum wel. Ik ben enerzijds nieuwsgierig hoe het met iedereen is, anderzijds zijn er veel mensen die je niet kent in door de fase die we nu in het traject zitten van je een beetje 'tussen wal en schip'. Je hoort niet bij de wachtenden en niet bij de zwangeren zeg maar. Er is wat minder om over te kletsen. Mijn man geeft ook wel vaak aan...zou je niet eens minderen met dat forum? Maak je het jezelf niet te moeilijk? Maar zo ervaar ik dat niet! Gewoon doen wat je hart je ingeeft.

Fijn dat het goed gaat op je werk! Wat is werk belangrijk hé! Ik merk dat het me vastigheid, regelmaat en een goed gevoel geeft. Het is zo goed om bezig te zijn!

Gefeliciteerd met je promotie!

Ik ben al heel lang tante (vanaf mijn 10e) en ben ondertussen 17 keer tante van mijn broers en zussen en 6 keer van mijn man. Dit maakt dat ik hier minder moeite mee heb. Tuurlijk doet het weleens pijn maar toch minder dan als ik jou zo hoor denk ik. Ik merk dat ik alleen maar enorm geniet van alle neefjes en nichtjes. Ze logeren hier ook allemaal minimaal 1 keer per jaar (niet allemaal tegelijk natuurlijk) en ik merk dat wij ook een speciaal plekje bij ze hebben...je bent dan toch de tante zonder kinderen die, als ze komen logeren, de tijd helemaal vrij maakt voor hen. We gaan dan ook altijd leuke dingen doen. Over het algemeen is het dus genieten.

En als ik verdriet heb hierom dan geef ik dat ook wel helemaal de ruimte, we mogen hier toch verdrietig om zijn? Daar hebben we toch het volste recht op? Het is toch ook niet niks?

En vader- en moederdag vind ik rotdagen sinds vorig jaar. Het doet op die dagen pijn...

Ocht meid...ik weet wat je voelt denk ik, herken je verdriet, je boosheid etc. Ik merk wel aan mezelf dat ik die momenten van nadenken een beetje ontwijk momenteel hoor. Ik zet mezelf elke keer weer toe tot doorgaan en genieten.

Dikke knuffel van mij voor jou!

Ik heb vandaag de evaluatie van de 2e icsi gehad. Mijn menstratie bleef w.s. uit t.g.v. de decapeptyl. Goh...zei de gyn, hebben ze je dat niet verteld dan? Dat hadden ze wel moeten doen......!!! Duh...had ik dat geweten, had me veel stress bespaart maar goed!

Het ziekenhuis doet icsi vanaf heden alleen nog maar met het verkorte schema. Dat betekent dus dat ik de 2e dag van mijn menstratie start met puregon, na vijf dagen komt er nog wat bij. Daarna de echo's en na ong. 14 dagen spuiten de punctie! HEERLIJK!!! Niet zo lang bezig te hoeven zijn met een behandeling!

We hebben besloten dat we toch in september de 3e behandeling gaan doen. Ik ben dan w.s. de hele maand vrij, net terug van vakantie, lekker uitgerust en de behandeling is dan voorbij als ik start met mijn nieuwe baan.

Al met al ben ik hier blij mee. En dan de 3e behandeling zien we wel verder hoor!

Liefs esther

Geplaatst

Hai meiden,

Esther wat super zeg, dat je op deze manier toch je derde poging kunt afronden voor je aan je nieuwe baan begint. Ik heb alle keren een kort schema gehad en nooit langer dan tien dagen hoeven prikken. Je bent op deze manier ook echt in een week of vier 'uit en thuis', wat ook weer scheelt ik de stress. En je hebt dan in die periode ook nog lekker vrij dus dat moet helemaal goed komen!

Over hoe het moet als het lukt zou ik me nu nog niet druk maken. Dat zie je dan tegen die tijd wel joh! Eerst lekker focus op vakantie en dan weer vol er tegenaan met poging drie. Top!

Groetjes,

Henne

Geplaatst

Hee henne...

Hoe is het met jou? Kun je een beetje genieten van deze rustperiode of is dat nog lastig na jullie laatste teleurstelling?

Ik ben er idd wel blij mee dat het op deze manier kan hoor. Morgen heb ik mijn arbeidsvoorwaarden gesprek. Ik heb geen idee wat voor contract ze me aanbieden. In elk geval niet voor onbepaalde tijd, ik schat in een half jaar of een jaar contract. MEt een halfjaarcontract heb ik moeite. Stel dat ik wel zwanger raak van de 3e poging...dan lig ik er natuurlijk uit na een half jaar.

Wat zou jij doen? Wel of niet accepteren?

liefs esther

Geplaatst

Hallo lieve mensen,

wij hebben nu ook even een pauze genomen, want het is tog best allemaal wel heftig! Ik wist niet zo heel goed waar ik dit kwijt moest, maar ikmoet het gewoon ff kwijt!!

ik was gisteravond zo in de war, en helemaal verdrietig :crybaby2:

ik heb op 13 maart 2009 mijn 1e punctie gehad en er zijn toen 8 mooie embryo's ontstaan waarvan er 1 is terug geplaatst en 7 in de vriezer. dat is uitgelopen op een vroege miskraam. n tijdje daarna heb ik er weer 1 terug laten plaatsen en dat is uitgelopen op helemaal niets!

Nu dacht ik dus dat wij nu nog maar 1 kans hadden om dus zwanger te worden. omdat het maar 3 keer word vergoed! ik helemaal verdrietig dus! Nu heeft t zh mij uitgelegd dat ik nu pas met mijn 1e IVF bezig ben en dat ik er nog 5 in de vriezer heb en ALS dat niet lukt dat ik dan pas mijn 2de IVF onderga!!! Wat een opluchting zeg! ik dacht egt even dat dit egt ons laatste kans was...

ik wilde het tog even kwijt!! ik was zo in de war!!

Voor degene die zwanger willen worden, super veel succes en hoop dat jullie wens gauw uitkomt.. En voor degene die al zwanger zijn, geniet er van en heel veel succes!!

knuf van mij

Geplaatst

Esther als het een leuke baan is zou ik ook een half jaar gewoon accepteren. Je weet niet wat er zal gebeuren, niet met zwanger worden en niet met je werk. Over een half jaar kan er sowieso wel zoveel anders zijn.

Ik had zelf een jaarcontract maar dat is toen ik er een maand zat om een hele lullige reden omgezet naar een halfjaar. En ik heb toch gewoon afgelopen maand icsi gedaan. Dat is mijn eerste prioriteit en daarna komt werk.

Overigens heb ik ook vandaag een contractgesprek. Ben erg benieuwd wat ze me aanbieden nu.

Veel succes!

Henne

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ook ik ben er even een tijdje tussenuit geweest. Even de rust gekozen en niet alle verhalen lezen op het forum. Het forum is ontzettend fijn, maar na onze 2e misluktie cryopoging had ik er even geen zin meer in.

De laatste poging was ook een poging waardoor mijn man en ik uit elkaar begonnen te groeien. Bewust de keuze gemaakt om nu eerst tijd voor elkaar te nemen en pas in september weer naar het AMC te gaan. Dan beginnen we weer met een startgesprek en ik hoop dat we dan redelijk snel weer mogen beginnen.

Verder heb ik een bewuste keuze gemaakt om in mei te beginnen met een nieuwe baan, een grotere uitdaging en even alles nieuw!

M;n man en ik hebben net vakantie gehad en dat is heel goed geweest voor ons!

We zijn nu weer klaar voor een nieuwe poging, deze zomer nog even genieten en af en toe een wijntje drinken!

Heel veel succes allemaal meiden en luister goed naar je eigen lichaam en gevoel wanneer je denkt er weer klaar voor te zijn!

liefs,

gerreber

Geplaatst

Gerreber...fijn dat jullie je op hebben kunnen laden en dat je je even hebt kunnen richten op andere dingen! Wie weet gaan we straks na de zomer gelijk op!

Ik ben net terug van mijn arbeidsvoorwaardengesprek. Er waren eigenlijk best een aantal dingen waarop ik achteruit ga; ik ga wat minder verdienen, krijg een half jaar contract, een min-max contract....maar ik zat daar en ik dacht: ik doe het gewoon! Dit wil ik al zolang en het maakt me allemaal niks uit dat het minder praktisch is etc. Ik heb vandaag eens echt mijn gevoel gevolgd en ik ben er blij mee! Ik ga deze zomer heerlijk genieten van rust...augustus de hele maand vakantie, september onze derde behandeling en bijna niet werken en in oktober een nieuwe start maken met een nieuwe baan!

Ik ga nu als algemeen verpleegkundige aan het werk in beide ziekenhuizen in zwolle. Hier heb ik veel meer doorgroeimogelijkheden en ik was wel zo'n beetje uitgekeken in de wijk (thuiszorg).

Ik heb nog wel gevraagd hoe het zit met een zwangerschap tijdens mijn halfjaar contract. Dit was geen reden om een contract niet te verlengen. Ze gaf aan dat dat geen doen is in zo'n vrouwencultuur zoals in een ziekenhuis...'dan houden we niemand over' zei ze. I.p. werden de contracten ook altijd verlengd...mits iemand niet goed functioneert. Dat was voor mij doorslaggevend eigenlijk, als ik maar niet halverwege een evt. zwangerschap op straat zou komen te staan. De rest maakt me niks uit!

Ik ben dus blij!!!

liefs esther

Geplaatst

Fijn Esther, dat je blij bent! Is ook wel weer 's lekker, dat je gewoon tevreden bent met je leven op dit moment. En lekker lang vakantie. Volgens mij zijn we straks met best veel meiden die in september weer gaan beginnen, moeten we tegen die tijd maar een topicje voor openen... Geniet van de zomer!

Caroline

Geplaatst

He Esther,

Goed van je zeg! Gewoon lekker je gevoel volgen en de kansen benutten die je krijgt. Bovendien: van een nieuwe baan krijg je, naast dat het erg vermoeiend kan zijn in het begin, toch ook vaak weer een heleboel energie en afleiding.

Veel succes!!

Groetjes Snoeske

Geplaatst

Dames,

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en super veel suc6 bij jullie volgende poging....

en zoals jullie allemaal weten het is lichamelijk en geestelijk ZWAAR, maar de wens is groter dan de ellende dus gewoon lekker er voor gaan!!!

Dikke zoen mijnbaby en ik

Geplaatst

Ook hier van mij maar weer even een berichtje.

Ik heb net gehoord van mijn werk dat ik de hele maand september niet meer in de wijk hoef te werken! Heerlijk! Ik ga in augustus drie weken op vakantie. Als ik terug kom moet ik nog drie dagen werken en dan hoef ik dus niet meer mijn routes te doen! In November doet onze organisatie weer mee met een onderzoek binnen de gezondheidszorg en deze heb ik vorig jaar landelijk gecoordineerd (de thuiszorg waar ik werk is landelijk). Ze hebben gevraagd of ik dat dit jaar ook weer wil doen. Dus in september moet ik daar nog wel een paar dagen mee aan de slag maar dat kan ik helemaal zelf indelen en kost me w.s. niet meer dan een paar dagen!

Verder ben ik dus gewoon helemaal vrij! Kan ik me helemaal richten op onze derde icsi! Zonder stress etc!

En daarna lekker beginnen aan een nieuwe baan. Ik ben dus helemaal blij.

Geplaatst

ja lekker hé! Ik heb er ook helemaal zin in. Gewoon een maand helemaal doen waar je zelf zin in hebt. Hoe luxe!

Hoe is het met jou? Heb jij al vakantie gehad?

Geplaatst

Voor mij lijkt het inmiddels wel elke dag vakantie (werkeloos sinds feb.), maar in augustus gaan we dan ook daadwerkelijk op reis en zijn dan in de 2e week van sept. weer terug. En volgens berekening kan ik dan vlak daarna weer met spuiten beginnen. Uitgerust en al!

Geplaatst

Heerlijk! Waar gaan jullie naar toe?

Maareh...als je het er niet over wilt hebben prima hoor maar wat voor werk deed je? En what happens dat je werkeloos bent geraakt? Balen zeg!

Geplaatst

Hoi Esther,

Niets zo fijn om even een hele nieuwe start te maken!!

Ik heb nog geen moment spijt gehad van het wisselen van baan. Ga eindelijk weer met plezier naar het werk.

De rust van de afgelopen maanden is heerlijk. Even alles doen waar je zin in hebt. Tevens hebben wij besloten om tegen niemand meer te verzwijgen waar wij mee bezig zijn. Heel veel mensen wisten het al, maar ook de mensen die nu vragen; jeetje, willen jullie geen kinderen? Krijgen nu een eerlijk antwoord.

Heerlijk, de taboe is er af, laat de nieuwe poging maar komen!

Mijn naam is Gerda, ben inmiddels bijna 3 jaar getrouwd met Marco en we zijn beiden 37 jaar oud en wij zijn bezig met ICSI. Poging 2 gaat het helemaal worden!

liefs,

Geplaatst

Weer een tijdje uit de running geweest want mijn mislukte kijkoperatie wat ik al hier eerder verteld heb is helemaal uit de hand gelopen. Om de lange verhaal kort houden van de afgelopen 1,5 maand heb ik 3 weken in ziekenhuis gelegen, ben 2 x geopereerd en 10 kg afgevallen. En dit allemaal omdat toen met de kijkoperatie mijn darm is geperforeerd en met de herstel operatie geen drain in de wond geplaatst met het gevolg van ontstaan van een grote bloedprop en zogenaamd operatie afval wat mijn lichaam niet meer zelf kon opruimen.

Darmen lagen 2 weken stil en moest de buikholte met een tweede operatie verlost worden van al de oude bloed. De verklevingen in mijn buik zijn nu helemaal verstoord en zal maanden duren tot alles weer zo gaat werken als vroeger

Begrijpelijk dus dat mijn moed om door te gaan met IVF momenteel diep in mijn schoenen gezakt.

Ben bang van alles , bang om zwanger te worden want stel dat ik met keizersnee moet bevallen en met het opensnijden weer iets mis gaat. Bang van de steeds grotere buik waarin al die dwarsliggende verkleefde darmen complicaties zullen veroorzaken. Op dit moment sta ik op de punt om andere alternatief zoeken (ik durf niet eens zeggen opgeven maar ik denk wel eens aan dat kinderen krijgen voor mij misschien toch niet weggelegd)

Wij zouden ergens in september doorgaan met onze 2de poging maar het wordt dit jaar niets meer.Ik moet het een beetje los kunnen laten....moeilijk

Geplaatst

Jeetje Kris.....ongelooflijk zeg wat een verhaal. Kan me helemaal voorstellen dat je bang bent geworden.

Wij gaan zelf dit jaar ook niet verder, heel misschien in december, maar denk het niet. Door drie ivf's in een jaar is mijn chronische vermoeidheid behoorlijk op gaan spelen. Was gisteren bij mijn arts en moet eerst echt weer helemaal tot rust komen en herstellen. Daar gaan wel een paar maandjes overheen.

Ik hoop dat je snel weer wat opknapt en dat alles er dan wat zonniger uitziet.

Sterkte!!!!

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden