Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kris wat een verhaal. Het zit je werkelijk niet mee....

Ik hoop dat je nu snel kan "herstellen" van deze medische missers en dat ook voor jullie het geluk nog een keertje om de hoek komt kijken.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kris...wat heb jij een misere gehad de afgelopen maanden. Poeh...

Ik kan me voorstellen dat je erg bang bent geworden voor alle ziekenhuistoestanden en alles wat er kan gebeuren met je lijf. Ik hoop dat je de komende paar maanden rust vind en lichamelijk helemaal kan herstellen! Sterkte.

Henne...heftige beslissing om voorlopig een lange pauze te houden? Ben je er blij mee of voelt het tegenstrijdig? Beroerd om je continu moe te voelen zeker? Ik denk dat je je dat niet voor kunt stellen als je daar zelf geen last van hebt. Ik hoop dat je de komende periode kunt gebruiken om bij te komen.

liefs esther

Geplaatst

Bedenk me ineens dat ik eigenlijk ook hier thuishoor nu. Na de mislukte cryo-poging ga ik eerst nog wat extra kilo's eraf lijnen. Hopelijk in het najaar, eind oktober of zo weer met frisse moed aan onze eerste nieuwe poging beginnen. Ik word al nerveus als ik eraan denk. :blob3:

groetjes Sab

p.s wat een verhaal Kris, hopelijk vinden jullie de kracht om aan een poging te gaan beginnen!

Geplaatst

Hier had je natuurlijk liever niet gezeten sab. Ik hoop dat je de komende paar maanden goed kunt gebruiken. Brrr....afvallen....akelig altijd! Rotklus. We kunnen wel eens een topic openen....afvallen, beste manier :)

Geplaatst

Hallo allemaal hier ben ik dan. Ik had liever niet in dit topic gezeten, net als jullie allemaal. Maar nu ik er toch ben help ik het gezelig maken.

Vandaag is bekend geworden dat ook onze 6e tp mislukt was. We beginnen pas op zijn vroegst in januari 2010 weer met de pil. Wil voor die tijd niks weten van hormonen, puncties en tp's..

In september hebben we een gesprek in zh en daar gaan we vragen of ze eens wat onderzoeken bij mij willen doen naar de oorzaak van evt mislukken. In de tussentijd zal ik proberen minstens 8.6 kg af te vallen, vandaar dat ik ook in het topic van afvallen voor ivf te vinden ben vanaf vandaag.

Nou ik zal me regelmatig melden hier maar ga nu nog ff verdrietig zijn en flink teruglezen hier. Dan ben ik een beetje op de hoogte van wat hier allemaal rondgaat.

Groeten Sandra

Geplaatst

kris wat een ellende!! sterkte met alles meid

ja ook ik hoor helaas weer in dit topic thuis. dus kom ik jullie maar weer even vervelen hier zo;-)

door mijn bbz moet ik zeker nog tot okt wachten voordat ik echt aan ivf mag beginnen.wel heb ik 11 aug het 2e gesprek ben benieuwd wat ze gaan zeggen over de bbz ben een beetje bang dat ze gaan zeggen dat ik het eerst nog een tijdje zelf moet proberen maar daar heb ik echt geen behoefte meer aan hoor wil gewoon verder!!!

witje wat onzettend kl... dat dezepoging weer mislukt is heb je nu geen cryo's meer??

mooie kat heb je trouwens wat voor een ras is het??ikzelf heb een main coon lijkt er heel erg op

Geplaatst

Sasje het is idd een maine coon. Hij heet Sylvester en weegt een vette 7 en halve kilo. Hij is afgelopen december gecastreert en dus behoorlijk aangekomen. Wij zeggen altijd dikke beer tegen hem en dat hij net zo rond is als zijn baasjes haha.

Wij hebben ook nog een kleine maine coon, een geholpen poes van maar 3.1 kg echt een verschil. Zij heet Waspoes (stamboek naam beauty tameal) omdat zij zo graag je gezicht wast.

En nee helaas geen cryo's meer, dit waren de laatste 2 :icon_pale:

Geplaatst

balen man dat je geen cryo's meer hebt!! nen nu dus helemaal opladen voor de volgende poging??

oh jij hebt er 2!! nou die van mij weegt denk ik een beetje hetzelfde als sylvester maar het is een rode en hij is al 12!! best oud voor een main coon doet dus ook niets anders als de hele dag slapen maar het is zo'n lieverd echt een knuffeldier.zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen (of moeten we nu een nieuwe topic openen??)

Geplaatst

dames het was gezellig voor vanavond, ik heb morgen weer een vroege dienst, hopelijk kan ik het een beetje aan na zo'n dag als vandaag. Maar ja het leven gaat verder. Dus ik duik lekker mijn mandje in..... Welterusten!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Tja, ik kan moeilijk zeggen dat ik blij ben dat er zoveel meiden hier bij zijn gekomen....maar het is wel gezellig. Gedeelde smart is halve smart laten we dan maar zeggen...

Ik heb er nu geen moeite mee om zo lang pauze te hebben. Ben het helemaal zat. Mijn lijf is uitgeput, ik ben moe en continue misselijk omdat mijn darmen van slag zijn. Liefst zou ik ook een tijdje niet werken, maar heb niet voldoende vrije dagen meer om dat te doen. En ziekmelden wil ik niet omdat ik hier net vier maanden zit en in september mijn contract verlengd moet worden. Dan neem je toch liever geen risico's.

Doordat de ivf zo'n impact heeft op mijn gezondheid begin ik ook steeds meer te twijlen of ik uberhaupt nog wel door wil. Maar dat moeten we gewoon bekijken als ik me weer fitter voel.

Gelukkig over een weekje wel twee weken vakantie. Hopen dat ik daarin flink opknap en uit kan rusten.

Mijn doelen daarna:

- vooral niet afvallen (door die klote darmen ben ik juist snel te licht) :sign7:

- weer gaan sporten (om conditie op te bouwen) :weight_lift:

- sociale contacten weer aanhalen (verwaarloosd afgelopen jaar) :theBar:

- hobbies oppakken (heb mijn piano in geen half jaar aangeraakt en wil ook wel weer eens zelf kleren maken) :sewingblue:

- vooral heel erg van elkaar genieten (we zijn tenslotte om zoveel meer samen dan om zwanger te worden) :hug:

En voor we het weten is er dan wel een half jaar voorbij.

Meiden, laten we er een nuttige en gezellige pauze van maken en dan gaan we er eind van het jaar samen weer tegenaan, oke?!

Henne

Geplaatst

Henne dat vind ik een heel goed plan. Lekker genieten van onze rust en energie opdoen door dingen samen te doen. Heerlijk............. Wij zijn er samen ook aan toe dus gek gezegt ben ik nu ook blij met onze pauze.

Eet smakelijk voor straks allemaal!!!!!!!!!!!!!!

Sandra

Geplaatst

Hallo meiden,

Ook wij zitten zoals jullie weten in de pauze periode. Donderdag was ik het ineens zat; ik wil weer beginnen! Wij zijn er beide klaar voor en ik heb dan ook de stoute schoenen aangetrokken en het AMC gebeld.

We konden pas eind september terecht was ons verteld, maar wat blijkt? We mogen nu 7 aug al komen voor gesprek, recepten en dan kijken wanneer ik ingepland kan worden!

Als het mee zit mag ik eind augustus weer beginnen met spuiten en slikken ;)

Ik heb er weer zin in, kom maar op, nu gaat het lukken!!

Onze tijd komt meiden..

Liefs, Gerda

Geplaatst

He Gerda, Ik ben een kort pauzemeisje dus hoor hier niet helemaal thuis maar lees wel mee... en ik ga ook op 7 augustus voor een gesprek voor de 2e ICSI.

Succes he!

Caroline

Geplaatst

fijn gerda en caroline dat jullie alweer bijna mogen beginnen!!

ik zou ook het liefst snel beginnen maar dat mag niet door het vieze goedje wat ze in de embryo hebben gespoten nu moet ik dus nog zeker wachten tot okt voor dat ik mag beginnen :-(

Geplaatst

Vervelend sasje, maar probeer er een positieve draai aan te geven aan jullie pauze. lekker aan andere leuke dingen werken.

Wij zijn rond wezen kijken voor een nieuwe bank, dus we doen nu ook weer eens wat anders dan alleen over kindjes praten. En ik moet zeggen het bevalt me prima. Met het oog op nog een kans/poging in het vooruitzicht.

Van het weekend gewerkt en het was zwaar, maar ben blij weer begonnen te zijn. Het gewone leven weer oppakken zonder al die spanning en onzekerheid. Ik slaap weer beter nu wat ook een verademing is moet ik zeggen.

Vandaag en morgen vroege avonddiensten en dan weer 3 dagen vrij. Ik ga nu mijn vrije tijd invullen met bewegen in de buitenlucht en sportschool. Agressie en gewicht aftrainen. 2 vliegen in 1 klap.

En het weer gaat er ook weer beter uitzien, het zonnetje schijnt hier nu al heerlijk dus straks lekker kopje (gezonde) thee in ons pas opnieuw bestrate achtertuintje. Toch heeft het leven ondanks de teleurstellingen ook hele mooie dingen waar we hard voor hebben moeten werken.

Geplaatst

oh maar ik probeer er wel het positieve van in te zien hoor!! ik begin volgende week maandag aan mn nieuwe baan en daar weten ze er niets van dus ik kan eerst lekker rustig inwerken en alleen aan t werk denken en als ik dan eenmaal ingewerkt ben kan ik we weer bezig gaan houden met de mm.

Geplaatst

sas gefeliciteerd met je nieuwe baan. Leuk! Wat ga je doen?

gerda...spannend in één keer dan weer als dingen vervroegd worden of niet!? Voelt het goed om weer te gaan starten?

En caroline, 7 augustus is al snel. Succes!

Geplaatst

Dank je wel, maar ik denk dat ik ook rond die tijd ongesteld word dus de medicijnen nog niet binnenheb, met als gevolg dat ik toch pas in september kan starten. En met mij nog een aantal anderen van het forum, dus dat wordt weer nagels bijten... Maar goed, het is relatief snel en als ik naar sommige andere meiden kijk heb ik niks te klagen!

Groetjes!

Geplaatst

Hallo lieve dames

ik kom me ook aanmelden in jullie topic... na het mislukken van onze eerste poging (incl. cryo) heb ik wat afstand genomen van het eea.

Maar ik ben weer wat actiever op het forum, zit weer lekkerder in mijn vel en kijk van de ene kant uit naar onze volgedne poging maar ben ook wat bang voor weer een nee.. ookal wil ik alleen maar positief zijn!!!

hoe gaat het met jullie meiden? ik zal eens even de tijd nemen om het eea. te gaan lezen!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Volgens mij gaat september weer een drukke maand worden en een druk wachtbankje samen met oktober.

Na alle spanningen zitten wij hier ook weer wat lekkerder in ons vel en is het echt weer gezellig in huis. Het is nu al weer prachtig weer en na mijn huishoudelijke klusjes die ik zo snel ga afwerken, duik ik lekker in de tuin met een goed boek en groot glas thee. Lekker genieten.

Vanavond nog een 6 uurs dienstje draaien en dan lekker 3 dagen vrij. Ga donderdag voor het eerst weer naar de sportschool voor een fit test en een schema, wil flink wat afvallen voor de volgende ronde zo'n 8 en halve kilo eraf voor het einde van dit jaar. Moet te doen zijn dus we gaan ervoor.

Mijn kat lag vanmorgen op de gestreken was te slapen toen ik beneden kwam grrrrr.... had ik die maar niet moeten laten liggen. Hij keek me zo lief aan dat ik moeilijk boos kon worden. Lang leve de plakrollers voor de haren.

Geniet allemaal van het mooie weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden