Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hai Esther

ik ben blij dat je (en andere lezers) mogelijk iets kan met deze info, wieweet heeft het er niets mee te maken maar ik zelf sluit ook het liefste zoveel mogelijk uit..

Ik dacht misschien kun je met een schrijven van een arts de souiten bv. door een (huis) arts of assistent op vakantie laten zetten maar super als je het zelf voor elkaar krijgt!

Succes!!

groetjes Babeth

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

esher wat balen dit!!!ik hoop echt niet dat dit wat te maken heeftmet je 2 mislukte pogingen!! als it wel zo is zouje dan niet met je verzekering kunnn kijken of ze niet een extra poging vergoeden als het nodig mocht zijn?? weet niet of ze dit ee gegronde reden vinden mar je kunt het op zn minst proberen dan toch??

succes ermee meid.

ik heb een vraagje twee weken geleden ben ik gaan vloeien na de bbz en nou vroeg ik me af of mn cyclus al op gang is of dat ik moet wachtentot mn volgende menstruatie??en eigenlijk vooral of ik nu vruchtbaar ben en zwanger kan worden??hoop dat jullie mj een beetje kunnen helpen

alvast bedankt

xxx

Geplaatst

hallo allemaal

Hier niet veel te melden, doe het nog steeds rustig aan. Even naar de winkel..en ik voel me al 80 ! Nog 2 kilo te gaan en dan zit ik weer op mijn ""oude" gewicht (van voor de overstimulatie).

Ook zit ik te wachten op mijn menstruatie, had de testdag wel iets bloed, en daarna helemaal niks meer. Bij controle vorige week, bleek er inderdaad geen zwangerschap/zwangerschapsresten te zijn en was zelfs het baarmoederslijm erg dun. (Hoe dit kan ? Volgende week hopen we hier antwoord op te krijgen).

Sasje..ik kan je niet veel verder helpen maar het lijkt me dat jou lichaam het weer "probeert" op de rit te krijgen. Ik denk wel degelijk dat je vruchtbaar bent.

Ik kreeg als advies mee af te wachten en dan nog een "normale" menstruatie erachter aan en dan weer verder te gaan met behandelingen/zwanger te worden.

Groetjes Nienke.

Geplaatst

Nog even een vraagje...

Iedereen vraagt of ik een miskraam heb gehad. En dat een mislukte behandeling een miskraam wordt genoemd.(Omdat er al een embryootje wordt teruggeplaatst) Is dit zo ??

Ik dacht dat het een mislukte poging was, de behandeling niet was aangeslagen....

Wie o wie kan mij helpen voor een antwoord. Ga ook eens googelen..

Geplaatst

Hoi Nienke,

Een antwoord op je vraag. Er wordt eigenlijk pas van een miskraam gesproken als er sprake is van een positieve test. Als een behandeling niet lukt en je wordt ongesteld is dat in principe een gewone menstruatie alleen dan meestal iets heftiger of in elk geval anders als normaal. Het is dus niet zo dat omdat er een embryo terug wordt geplaatst dat je een miskraam hebt. Want in een normale cyclus kan het volgens mij ook wel eens voorkomen dat het eitje bevrucht raakt maar het toch niet tot een echte zwangerschap komt en het dus ook een gewone menstruatie is. Maar goed ben geen dokter ;-). Dus weet niet hoeveel waarde je moet hechten aan mijn antwoord haha.

Groetjes,

Hanneke

Geplaatst

Zoals Hanneke al zegt is het idd zo dat je pas van een miskraam mag spreken als er ook daadwerkelijk een positieve test heeft plaatsgevonden.

74% eindigt in een geboorte

2% is buitenbaarmoederlijk

17% eindigt in een miskraam (klinisch zwanger geweest)

7% van de zwangerschappen is alleen waar te nemen door hormonaal onderzoek (biologisch zwanger) dit is ook een miskraam alleen weet je niet eens dat je zwanger bent geweest.

Geen leuke praatjes zijn dit, helaas harde werkelijkheid.

Toen ik na mijn miskraam bij bijna 6 weken een gesprek had hoorde ik dat ik "klinisch" zwanger geweest was, deed wel ff pijn die opmerking. Stom dat zo'n woord je overstuur kan maken.

Dames sterkte met de verwerking hiervan!!!!!!! Maar onthoud........ vooruit blijven kijken anders blijf je er in hangen........

Geplaatst

Hanneke en Witje,

Dat meende ik ook al, dat je eerst een positieve test had moeten hebben.

Maar wat witje schrijft is ook wel even interressant, alleen die omschrijvingen, klinisch, biologisch. Kan me voorstellen dat dit hard aanvoelt, als ze het zo uitdrukken.

Het verdriet wordt er niet minder om, maar een mislukte poging of een miskraam lijkt mij gevoelsmatig wel een groot verschil.

Vooruit blijven kijken...!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wilde jullie nog even gedag zeggen. Ik vertrek morgen voor drie weken naar zuidfrankrijk. vanavond nog gewerkt en morgenochtend nog vier clienten, een korte route dus, en dan gaan we. Ik ben vandaag ongesteld geworden dus precies over vier weken, vlak na onze vakantie gaan we beginnen met onze derde icsi.

Woensdag heb ik een artsassistent aan de telefoon gehad en die gaf aan dat het verband tussen een te laag vitb12 gehalte en innesteling nog niet wetenschappelijk bewezen is en dat ze hier dus niks mee doen. Heb je ook niet veel aan dus. Vandaag moest ik naar de endocrinoloog en die gaf aan dat een te laag vit. b12 gehalte wel een relatie heeft met een te lage schildklier. Ik heb een verhoogde kans op autoimuunziektes en ben daar vandaag uitgebreid op getest. Ik ga die tien spuiten doen en ik moest extra foliumzuur gaan slikken omdat dat weer afgebroken wordt door die extra vit.b12. De maandag na onze vakantie moet ik weer bloedprikken in utrecht en dan weet ik of alles goed is voordat we gaan starten met poging drie.

Maar nu gaan we eerst een paar weken genieten. Ik wens jullie allemaal een paar fijne weken toe, sterkte met alles wat jullie bezig houd en ik hoop samen met een aantal van ons in september op het wachtbankje te kunnen gaan zitten.

lieve groet,

Esther

Geplaatst

Hallo allemaal,

ook ik wil me graag aansluiten als "pauze-meisje" - ook al weet ik op dit moment nog niet of er nog wel een vervolg komt, op 8 september hebben we een gesprek bij de gynaecoloog en dan zullen we wel eens zien. Ik zal wel het B12-verhaal meenemen !! Bij mij is nl het baarmoederslijmvlies redelijk aan de dunne kant, wie weet kan die B12 dat iets verbeteren ??

In ieder geval - ondanks de wat mindere dagen - voelt het goed, zo'n "verplichte pauze". De poli van het ziekenhuis is deze maand gesloten en daarvoor waren wij op vakantie - net toen we gehoord hadden dat de eerste IVF niet gelukt was en er ook geen cryo's waren. Dus de vakantie kwam goed uit, nu is de poli gesloten, en in september zien we wel weer.

Eerlijk gezegd weet ik even absoluut niet meer hoe verder. We zijn al twee jaar aan het dokteren, en iedere maand die teleurstelling, het wordt steeds zwaarder, en hoe ver wil je nog gaan ?? Je moet er samen achter staan, het moet niet tussen je in gaan staan, je moet er samen voor gaan, niet aan onderdoor gaan, afijn, allemaal kreten die julie allemaal wel kennen, maar hoe je uiteindelijk verder gaat en óf je verder gaat moet je zelf beslissen. En juist die beslissing is zo moeilijk .......

Ik heb een zoontje, van bijna 4, en juist voor hem zou ik nog zo graag een broertje/zusje willen ........

Maar of het gaat lukken ???? Ik ben de moed een beetje kwijt geraakt, ergens tussen alle teleurstellingen ........

Dus nou ja, houd moed, de pauze is fijn, geen hormonen, geen spuiten, geen pillen, en zowaar - 4 weken na de mislukte IVF een menstruatie !! Uit mezelf, nog nooit gebeurd !! Maar aan de andere kant - wel een menstruatie, dus eisprong, maar niet zwanger, ach ja.

Zomaar meiden, ik wilde gewoon even mijn verhaal kwijt, ik lees fijn mee met iedereen, leef enorm mee met iedereen, bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje !

Evie

Geplaatst

Ja heerlijk zo'n pauze, toch merk ik aan mezelf dat ik redelijk jaloers kan kijken naar zwangere, kinderwagens en vooral pasgeboren kindjes. Op dat moment besef ik pas hoe groot de wens is en hoe graag ik een kindje van onzelf wil hebben.

We hebben het helaas niet voor het zeggen, maar moed houden en alles ondergaan is de enige mogelijkheid. Sommige momenten zijn nou eenmaal moeillijker dan andere. Hoewel ik redelijk goed aan mezelf merk dat mijn verstand heel redelijk kan praten, maar dat mijn gevoel nog mijlenver achter me aansleept. Het zal vast met de tijd wel verbeteren.

Lekker van het weer genieten hoor, zon is goed tegen depressieve gevoelens!!!!!!!!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien, ben ik ook een pauze-meisje. De eerste weken ging dat me goed af, maar merk dat ik nu weer wat onrustiger word. Heeft er denk ik ook mee te maken dat ik eigenlijk deze maand was uitgerekend, en het wel lijkt of alle "zwangerconfrontaties" om me heen nog confronterender zijn.

Ik las net op dit topic over het B12-tekort en ben ook even gaan google-en. Ik heb nl. ook dun baarmoederslijmvlies (en een miskraam gehad). Verder herken ik nog wat meer van de symptonen. Heb gelijk even met het ziekenhuis contact opgenomen of ik al eens op B12 getest ben, maar dat is nog niet gebeurd. Ik heb nu via de huisarts gevraagd of ik bloed mag prikken. Ik las het hier al eerder, maar ik vind het ook wel vreemd dat geen enkele arts hier ooit op getest heeft. Ook al is het verband niet wetenschappelijk bewezen, met al die onderzoeken die wij ondergaan is het toch een kleine moeite om die waarde ook even na te kijken als er verschillende symtonen zijn die wijzen op een tekort aan B12... Maar goed, daar is nu achteraf niets meer aan te doen. Bewijst wel weer eens hoe handig zo'n forum is!

Vanmorgen ook weer - nadat de praktijk 3 weken dicht is geweest vanwege vakantie - naar de acupuncturist geweest. Zijn er hier dames die ook acupunctuur doen?

En over de gevoelens en hoe anderen daar mee omgaan, enz... Kennen jullie het boekje "Open Zenuw". Ik heb het een paar weken terug aangeschaft en gelezen; zo herkenbaar! Ik haal daar regelmatig een stukje troost uit!

Zo, ik ben lang genoeg aan het woord geweest nu; wie volgt? ;-)

X

Geplaatst

Hoi Kammie,

ik heb ook acupunctuur gehad - ik voelde me er wel zalig rustig bij maar geholpen heeft het me niet. Wil niet zeggen dat het niet werkt natuurlijk !! De kruiden had ik er ook bij. Ik heb ook daar nu een pauze voor ingelast, eerst ging ik op vakantie, nu zij, dus in september pakken we het wel weer op.

Ik zal ook eens op google kijken wat er nog meer bij een tekort aan B12 te herkennen is, misschien moet ik dat ook maar eens laten prikken dan ! Kan ik bij het gesprek op 8 september mooi aankaarten.

Evie

Geplaatst

Hallo Esther

Ik heb inmiddels mijn bloeduitslagen binnen:

waarde: referentie waarden:

ijzer 30 umol/L 10-25

Vitamine B12 282 pmol/L 140-600

Hemoglobine (HB) 8.9mmol/L 7.5-10.0

Vitamine B6 690 nmol/L 40-150

Alle waardes waren volgens mijn huisarts helemaal top, B6 wel aan de hoge kant maar is ook lpgisch vanwege het supplement en volgens haar geen probleem.

Ik heb de gegevens aan mijn acupuncturist doorgemaild, op zijn advies ben ik nl B6-100mg gaan slikken...

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hallo meiden,

Ben ook al weer een tijdje een pauzemeisje...

Is inderdaad fijn om even niets te hoeven. Geen spuiten, geen gevoel om tussen hoop en wanhoop te hangen. Gewoon, even niets. En vooruit kijken naar de vakantie over 2,5 week. En voor de reuma die ik heb, kan ik de medicijnen ook weer een tijdje slikken. Wel fijn, minder pijn! Tijdens een poging en een mogelijke zwangerschap moet ik het doen met paracetamol.

Ik lees en leef mee met alle verhalen op de site, en merk, dat omdat ik zelf even niet actief bezig ben met IVF, ook wat minder reageer, maar hier lees ik toch weer interessante dingen zoals het verhaal van vit. B-12. Straks ff googelen..

Ook de gevoelens van jaloezie naar anderen die zwanger zijn, is erg herkenbaar. Bij de een wel en de ander trouwens niet. Ook wel weer apart. Zal wel liggen aan de manier waarop zij ermee omgaan.

Op t moment dat het bij ons mis ging, begon 1 vriendin toch wel verdacht veel te bellen...en joeghei! ze was zwanger. Ik gun het haar van harte maar grrr.....mezelf toch ook! En jullie uiteraard ook allemaal! Je doet zoveel moeite, en waarvoor? Voor iedere keer een teleurstelling? Mag bij ons toch ook wel eens een keer raak zijn!

We gaan straks voor ws de laatste poging, deze x ICSI. Daarnaast gaan we ook bezig met acupunctuur. 28 september de 1e keer. Vind het wel erg spannend, ook dit heb ik van dit forum gehaald. Toch wel handig, ervaringen delen...

Erika

Geplaatst

hey meiden

allemaal nieuwe pauze meisje zie ik!!welkom meiden rust lekker uit in deze tijd evn lekker geen zh bezoeken en al helemaal geen hormonen!!

ik ben vandaag weer naar nijmegen geweest en het was eigenlijk een beetje teleurstellend had verwacht dat ik een hoop nieuwe dingen zou horen maar helaas dat was niet het geval :-( het was eigenlijk gewoon een info middag waar we uitleg kregen over het hele ivf traject dus ik heb niets nieuws te horen gekregen.

als we niet die bbz hadden gehad dan hadden we ons volgende maand aan mogen melden maar wij moeten door de bbz nog een maandje langer wachten heel jammer maar ook wel fijn aangezien ik net met een nieuwe baan ben begonnen en daar een proeftijd heb van 2 maanden en ik voordat ik daar open kaart kan en wil spelen eerst zeker wil zijn van mn baan (werk in de horeca dus moet wel eerlijk zijn ivm spuiten!!)

nou dat was mijn verhaal voor vandaag wel weer tot snel

sasje

Geplaatst

Jeetje meiden.

ik ben alweer een tijdje afwezig geweest,maar er is alweer veel gebeurd hier.

Iedereen die een pauze heeft, probeer er van te genieten en jezelf op te laden voor een nieuwe poging.

Wij zijn vrijdag naar het ziekenhuis geweest. Helemaal klaar om weer te gaan beginnen. Blijkt dat het AMC een wachtlijst heeft gecreeerd van 4 maanden. 30 nov. ben ik welkom. Dit was toch wel weer even een behoorlijke tegenvallen. Ze hebben onderscheid gemaakt tussen TESE, ICSI en IVF. Per categorie zijn er maar een paar plekker per week.

Straks dus aan de pil en hopen dat wij een mooi kerstgeschenkje krijgen!!

Duss meiden in het AMC, als je in de wacht zit, houdt er rekening mee dat je niet meteen kan beginnen!

lekker ontspannen hier en succes!!

Geplaatst

Zo, vakantie er op zitten sinds afgelopen maandag en nu vond ik het de hoogste tijd om eens bij te lezen; veel nieuwe berichten, maar de in deze topic moet ik toch wel even reageren... Heerlijke vakantie gehad, schitterend weer en een combi van zon, zee, strand en cultuur. Onze favoriete bestemmingen voldoen aan deze criteria!

Vakantie was heerlijk, op een paar momenten na; in die momenten vloog het me allemaal toch een beetje aan. Het is niet het gemakkelijkste jaar geweest. Feitelijk heb ik (ondanks dat we behoorlijk wat meegemaakt hebben samen in de afgelopen 10 jaar) nog nooit zo veel en zo'n intens verdriet gehad als dit afgelopen jaar.

Als er dan rust en ruimte is, zoals in een vakantie, dan blijkt toch nog lang niet alles een plekje gekregen te hebben. Er is nog veel te verwerken.

Maar dat kan gevoelsmatig nog niet helemaal, omdat er nog die 3e poging is. Het boek is (gelukkig!) nog niet dicht...

Die 3e poging. Tja, afspraak was dat ik ná de vakantie een afspraak in het ziekenhuis zou maken om de 3e poging te gaan plannen. Ergens dit najaar.

Ik heb er nog even tijd voor nodig; als de afspraak staat dan wordt het echt concreet en dan moet ik er aan geloven. Dubbel voelt dat.

Ik wil de overstimulatie niet meer die ik geheid ook de 3e keer ga krijgen, in mijn geval is er geen andere mogelijkheid dan dezelfde hormoonbehandeling als ik ook bij de vorige IVF behandelingen gehad heb... daarna weer weken rust om de overstimulatie niet weer zo ernstig te laten worden als bij IVF 1.

Weer die onzekerheid en die spanning. Dat waardeloze gevoel dat je lijf niet doet waar een vrouwenlichaam toch ook voor bedoeld is...

De labiliteit, door de hormonen.

Wat als het definitieve 'nee' door zal moeten dringen...

Ik stort me eigenlijk liever eerst nog even helemaal op m'n werk.

Dit zijn zo de gedachten die nu bij me opkomen. Ik groei er wel weer naar toe, ik heb evenveel momenten waarop ik genoeg heb van deze lange, onbestendige pauze en waarin ik gewoon door wil/een (succesvolle) afronding wil.

Merk meteen dat het nog steeds zo is dat ik 'in m'n werkritme' toch het lekkerst in m'n vel zit. Kan ik lang volhouden, maar tijd nemen voor een stukje overdenking/verwerking op z'n tijd is ook belangrijk. Van me af schrijven, zoals nu hier werkt goed. Misschien toch zo af en toe eens wat schrijven hier.

Geplaatst

Lieve Moon,

Wat fijn om weer wat van je te lezen! En volgens mij gaat t hartstikke goed met je. Je moet doen wat je hart je ingeeft! Als jij je nu happy voelt dan is dat gewoon zo! Ik vind je dapper en sterk want het valt soms allemaal niet mee. Als jij (jullie) toe zijn aan een nieuwe poging dan ga je er gewoon voor!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb gisteren het gesprek gehad op het ziekenhuis over het gehele traject, overstimulatie, ziekenhuisopname en zo.

Veel antwoorden gekregen, dus ook een heleboel duidelijkheid.

Eigenlijk waren we al zo ver dat we onze cryopogingen wilden doen eind dit jaar, begin volgend jaar. En dan zouden we wel zien. Een tweede poging...brrr..ben ik veel te huiverig voor. Maar ja als we zover waren dacht ik..ga je er toch weer voor.

Naar aanleiding van de klachten die ik nu nog had, hebben ze opnieuw een echo gemaakt. En wat blijkt ben ik toch zwanger !!! Vandaag al 7 weken.

We kunnen het nog steeds niet geloven, alle uitslagen waren negatief maar een kloppend hartje, daar konden ze toch echt niet anders van maken.

Echt..we begrijpen er niks van. Hebben het gevoel van intens verdriet, nu inene om te slaan in blijheid. We kunnen het niet bevatten maar begin april (als alles goed gaat) krijgt onze Bram toch een broertje of zusje.

Echt.het voor ons het 8ste wereldwonder.

Meiden, ik heb de bittere teleurstelling, verdriet na een ivf-poging meegemaakt en leef ook heel erg mee met jullie verhalen en wachtpauze's.

Ik wens jullie het allerbeste en ontzettend veel succes met de volgende poging.

Nu ga ik mijn koffertje verder klaarmaken, want morgen ga ik een weekje op vakantie !!

Geplaatst

Haleluja!!!!!!!!!!!!! Wonderen bestaan dus toch echt!!!!!!!!!!!!!!

En weer extra hoop voor alle anderen!!!!!!!!!!!!!!

Heel veel gefeliciteerd

Geplaatst

Nienke,

Ik zat ook met kippenvel te lezen, echt waar, wat een geluk! na alles wat je hebt moeten doormaken. Wat zullen jullie een heerlijke vakantie hebben! Geniet, geniet!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden