Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel Sandra!!! Was net bezig het vragenformulier in te vullen zegt mijn vriend: 'dat hebben we toch al een keer gedaan?' Ja schat, al drie keer, voor elk ziekenhuis eentje LOL! Valt me wel op dat ze overal net weer andere dingen willen weten en de nadruk ergens anders leggen. En stom genoeg moet ik elke keer opnieuw uitrekenen wanneer ik ook alweer met de pil begonnen ben. Stoppen weet ik dan weer wel goed: 43 maanden geleden..... zucht....

Ben wel benieuwd naar morgen. Het gevoel is nog steeds erg dubbel. Ik wil nog wel graag een kans, maar kan het eigenlijk niet meer op deze manier. Ik ben de ziekenhuizen, hormonen en teleurstelling zo zat. Ik krijg echt een onbehaaglijk gevoel als ik denk aan prikken en de punctie en de bijwerkingen. Maar vanochtend werd ik wakker met één naam heel vast in mijn gedachten. Heel vreemd, net of ergens een klein kindje tegen me wilde zeggen dat ze (ja het was een meisjesnaam) op ons wacht en dat we door moeten zetten.

Liefs,

Henne

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne heel veel succes morgen bij jullie gesprek! De keuze lijkt me ook zo moeilijk. Jij hebt ook zoveel last van de medicatie he? Dat zou voor mij ook meespelen hoor. Ben zo ontzettend ziek geweest ook van de hormonen. Hoop stiekem dat dat deze keer misschien wat minder is. Dat hoop ik voor jou ook! Probeer er open naartoe te gaan, je hoeft de beslissing niet op dat moment te nemen!

Geplaatst

Henne, ik wil je morgen veel succes wensen in het AMC (ik loop daar morgen ook weer rond voor fm en bloedprikken, maar dan ben jij al weer weg)

IK geloof er in dat ze jou nog kunnen helpen, het doek is voor jullie nog lang niet gevallen. En de menopur natuurlijk! (ben ik heel tevreden over, ik voel me in ieder geval beter dan met de Gonal)

Veel succes morgen, en luister maar naar die innerlijke stem (van het kleine meisje!)

Nine

Geplaatst

Wat lief dat iedereen zo meeleeft!

Hanneke ik heb inderdaad nogal last van bijwerkingen. Ik word enorm misselijk en moe van de hormonen, een soort brak gevoel in het kwadraat zeg maar. Acupunctuur helpt hier wel goed tegen gelukkig. De 1e icsi kon ik alleen nog maar in bed liggen, maar de 2e en 3e heb ik tot de punctie wel redelijk kunnen werken.

Overigens was ik net alles bij elkaar aan het zoeken en zag dat ik bij de 1e meting in februari 2007 een FSH had van 8. Weet eigenlijk niet of dat hoog is? Even hier rond gaan neuzen over dit onderwerp.

Geplaatst

Hallo meiden, ik kom ook maar even hier kijken, want ik heb ook pauze, tot januari.

Henne, heel veel succes bij het AMC morgen, ik hoop echt voor jullie dat het nu eens helemaal meezit!!

Liefs Marielle

Geplaatst

Henne...ook namens mij heel veel succes morgen. Ik hoop dat het gesprek jullie op de een of andere manier weer wat energie en moed geeft voor een evt. volgende poging!

Geplaatst

Henne, ik hoop dat jullie humeur (door alleen maar goede berichten) net zo zonnig is als het weer hier in Zeeuws- Vlaanderen op dit moment.

Mijn gedachten zijn bij jullie..................

Liefs

Geplaatst

Even snel, ben net thuis. Het was zeer teleurstellend. We bleken een gesprek te hebben met co-assistent (!) een gynaecoloog in opleiding die onder andere wist te vertellen dat het 'na drie keer toch ophield?' en dat zij niks kon bedenken wat ze anders zouden doen. Eind van het liedje was dat ze moest overleggen en ons vandaag of morgen belt wat daaruit is gekomen. En daar rij je dan voor naar Amsterdam in de ochtendspits.....

Eenmaal op m'n werk belde mijn vriend dat hij net te horen had gekregen dat zijn afdeling opgedoekt wordt en hij per 1 januari dus op straat staat.

Wij hebben hier een topdag! Ga nu heel lang en warm douchen en dan in m'n dikste en warmste vest op de bank een potje liggen janken.

Geplaatst

Tjonge Henne! Da kan toch gewoon niet waar wezen zeg!

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik hoop gewoon dat het tij heel snel keert voor jullie, misschien toch nog een positief telefoontje vandaag of morgen??

Liefs Marielle

Geplaatst

Henne, ik ben echt ontstemd. Wat een sukkels, zeg. Wat klote dat je nu net de verkeerde mensen moet treffen. Want ik denk dat het wel daar mee te maken heeft.

En dan nog een onheilsbericht van je vriend. Echt een offday.

Vandaag maar even onderduiken inderdaad, meid. En morgen weer verder nadenken.

Sterkte en liefs,

Nine

Geplaatst

joh Henne, weet niet zo goed wat ik moet zeggen tegen je. Het is wel erg veel tegenslag en teleurstellingen op deze manier in jouw leven en dat van je man.

Heel veel sterkte!

Geplaatst

Ach henne...wat een pechdag.

Snap dat het een beetje te veel wordt. Wat een stomme en ongevoelige opmerking om te zeggen dat het na drie keer ophoudt. Die heeft zich zeker nog niet ingeleefd of ingelezen in het onderwerp!

Ik weet niet goed wat te zeggen.Zo'n ontslagnieuws maakt dat de toekomst super onzeker voelt en dan wordt het nog onzekerder om een beslissing te nemen. Ik was zelf net 10 dagen ontslagen toen ik met onze IVfpoging begon. En omdat de kliniek zo goed voelde hebben we toch daarvoor gekozen ondanks dat we wisten dat we ons spaargeld misschien beter konden bewaren in een ongewisse inkomenssituatie. Het ziekenhuis had aanzienlijk minder gekost. Achteraf gezien is alles op zijn pootjes terecht gekomen. Ik heb weer nieuw werk en ik ben zwanger. Ook al zit een vast contract er voorlopig niet in ben ik toch blij dat we de keuze hebben gemaakt om met de privekliniek door te gaan. Niets weegt op tegen het geluk van zwanger zijn.

Henne, ik weet zeker dat je die droom van jullie meisje laatst niet voor niets had!

Sterkte met het maken van een juiste keuze.

liefs

Geplaatst

Henne, ik vind dit zo ontzettend triest voor je. Eigenlijk is het gewoon een grof schandaal! Mocht je nog energie over hebben dan zou ik er zeker nog een telefoontje tegen aan gooien. Hoe hebben ze het in hun hoofd durven halen? Te gek voor woorden. Medeleven is tegenwoordig vaak ver te zoeken.

Geef de moed niet op! Ik lees zoveel verhalen van stellen die bij latere pogingen wel zwanger raken. En die droom, dat moet een voorbode zijn. Dat kan niet anders.

Groeten, Nora.

Geplaatst

GETVERDEMME, hebben jullie nog niet genoeg meegemaakt????? Wat een kneuzen zeg daar. Terecht zijn jullie boos en verdrietig.

Balen zeg, je vriend op straat zetten???? Mag dat zomaar????? Horen ze je geen vervangende functie aan te bieden??????

Het is soms echt niet eerlijk, woorden schieten verder tekort.

Henne heel veel sterkte en kracht................

Geplaatst

henne bah wat een rot nieuws!!!

eerst voor niets naar het zh gereden en daarna ook nog het nieuws dat je vriend binnenkort geen werk meer heeft!!nou kan me goed voorstellen dat jij een baaldag hebt vandaag.

baal maar lekker meid en heel veel sterkte.

Geplaatst

Oh Henne wat een domper zeg. Kijk je zo lang uit naar zo'n gesprek. Neem idd lekker even de tijd om uit te huilen en dan kunnen jullie daarna weer vooruit kijken. En dat ontslag komt ook niet echt lekker uit. Hebben wij ook 3x gehad met mijn vriend in de afgelopen 3 jaar. Hopelijk vindt hij snel iets anders! Mijn vriend had altijd het geluk weer heel snel een nieuwe baan te vinden, hopelijk geld dat voor jouw vriend ook! Sterkte de komende tijd en wees maar lief voor jezelf!

Geplaatst

Nou pffffff......ik ben weer een beetje gekalmeerd ;-)

In het AMC is 'gewoon' een fout gemaakt met de afspraak. Ik neem maar aan dat ze voor een second opinion normaalgesproken echt wel een ivf arts inzetten. Wij hebben een intake gehad, waar verder geen diagnose of advies bij hoort. En dat was niet waar we voor kwamen. Maar we hebben hierdoor wel weer meer twijfels over het overstappen. En dat was nou juist niet de bedoeling. Even rustig laten bezinken en dan de volgende stap zetten: toch nog eens praten in Voorburg of toch bij het EMC nog een kans wagen. Door gaan we in ieder geval, ook al houdt het na drie pogingen op ;-)

Wat betreft mijn vriend. Hij heeft een vast contract, maar het boterde al een tijdje niet. Nu moeten er mensen uit en er is hem vriendelijk verzocht te gaan. Omdat hij toch al de balen ervan had heeft hij gezegd dat hij dat wel wil doen, maar dan wel tegen een nette vergoeding. Er komt nu een voorstel. Het is dus allemaal niet zo somber en hij komt ook altijd weer op z'n pootjes terecht, maar het was vanmiddag gewoon net even de druppel in een toch al veel te volle emmer. Door alle emoties van die ochtend kon ik het er even niet bij hebben.

Maar we zijn nu eenmaal doordouwers en optimisten. Dus vanavond lekker vroeg naar bed en morgen met frisse moed weer aan de slag. Dank jullie wel voor de support!!!!!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Hallo Henne,

Wat een dag voor jullie zeg. Heeft het AMC aangegeven dat ze 'gewoon' een fout hebben gemaakt met de afspraak? Zo ja, volgt er nu wel een afspraak met een echte arts en staan jullie er zelf nog open voor?

Jammer (en dat is dus zacht uitgedrukt) dat duidelijk niet gekeken is naar jullie dossier waardoor de afspraak waar jullie zo naartoe geleefd hebben op een domper is uitgelopen. En logisch dat jullie nu dan toch je twijfels hebben om van ziekenhuis te switchen. However, bekijk en overdenk heel goed wat de reden is waarom jullie eigenlijk niet meer via het EMC geholpen willen worden. Die reden zal niet veranderd zijn.

En voor de rest, heel veel sterkte voor de komende tijd.

Geplaatst

Hey Henne,

Wat een rotdag voor jullie... Geef de moed niet op he!! Er zijn nog heel veel andere ziekenhuizen en klinieken. Het amc maakt nu niet echt een goede indruk zo.. Ik hoop dat ze het nog een beetje goed gaan maken.. Dat is het minste wat ze kunnen doen. En anders weer verder kijken misschien? Het mckinderwens ziekenhuis in leiderdorp schijnt ook een zeer goede kliniek te zijn, waar professioneel en vriendelijk met de patienten wordt omgegaan... Wij weten ook nog niet hoe verder hoor.. maar ik probeer ook zoveel mogelijk informatie in te winnen!

Helaas heeft mijn man ook van januari tot juli thuis gezeten omdat zn contract niet meer verlengd werd en nu heeft hij gelukkig na een half jaar thuis weer een leuke baan gevonden en wel veel leuker. Dus wie weet wat het jullie weer zal brengen. Maar daar moet je nu misschien helemaal niet aan denken... maar na heel veel regen moet toch wel weer een keer die :icon_sunny:gaan schijnen... Hoeveel kan een mens hebben... Sterkte!!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 1ste ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

3december evaluatie Hoe nu verder..

Geplaatst

Zie nu pas alle berichten vanaf vrijdag: internet lag er uit! Heb het forum gemist, gelukkig sinds een uur weer online...

Henne, wat balen zeg! Heb je zo lang op gewacht en toch bepaalde verwachtingen van gehad... laat je niet ontmoedigen want dit heeft eigenlijk helemaal niks met jullie situatie te maken!

Hanneke,

Hopelijk goed nieuws van de psycholoog... vervelend om te moeten wachten terwijl je zelf eigenlijk weet wat je wil! Ik ben volledig hersteld en als het goed is kan ik eind volgende week weer beginnen! Ligt eraan of ik mag starten, moet altijd bellen of het niet te vol is... Tot die tijd juich ik niet...Ik laat het hier wel weten.

Sterkte allemaal!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden