Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo pauze-meisjes,

Ik schuif hier gezellig aan want ben van het wachtbankje gevallen en moet nu wachten tot febr. voor de volgende ivf poging.

groetjes Diane

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Diane en welkom!

Ik heb je gevolgd en vind het heel jammer voor je dat je nu bij ons zit en niet in een ander topic. Maar het is hier heel gezellig en ik vind het toch prettig om ergens bij te horen in de pauze... Had trouwens verwacht dat ze sneller door wilden omdat je 41 bent? Bij mij mocht ik met 1 cyclus ertussen door omdat ik 40 ben, alleen ging dat niet door: eerst zomervakantie toen galblaasoperatie, maar het had dus gekund. Ook weer anders bij elk ziekenhuis... En die ene maand maakt ook niet zoveel uit natuurlijk. Lekker zonder hormonen de feestdagen in! Wijntjes! Champagne! (Liever zwanger geweest maar je moet er een positieve draai aan geven he...)

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

Klopt maar 1 cyclus is sowieso gebruikelijk. Het ziekenhuis waar wij onder behandeling zijn doet 2 cyclussen ertussen. En als dat niet zo geweest was, hadden we dit jaar niet meer begonnen maar in 2010. Dan kan mijn lichaam mooi tot rust komen en alle hormonen er uit.

Januari zat al vol, dus februari zijn wij aan de beurt. eerst winterstop, veel zkh. dicht ivm feestdagen en agenda jan. was al vol.

Viel me al mee dat we nu woensdag al een evaluatiegesprek hebben.

Precies, hoef nu geen rekening te houden met de drankjes enzo. ook heerlijk.

We beginnen aankomend weekend al met een weekendje Dusseldorff, lekker aan de gluhwein en de kerstsfeer proeven !

groetjes Diane

Geplaatst

Diane, welkom hier, tja, pauze, soms vrijwillig, soms niet - mag ik vragen waarom je pauze hebt tot februari ? Of heeft dat te maken met een maand hormoonloos moeten zijn en de feestdagen ?

Sorry, Caroline, ik heb inderdaad gebeld, en moet morgen nog even terug bellen. Ik zit nu zeg maar op dag 10 van hopelijk een spontane cyclus, dus in ieder geval te laat om nu nog met iets te beginnen. Dus deze cyclus zou ik af moeten wachten, dan zou de volgende cyclus het startpunt kunnen zijn maar met de feestdagen zijn ze dicht. Dus wordt het óf een kort schema te starten na de feestdagen of een lang schema met een pil in december. Maar altijd starten in januari ! Ach, een goed begin van het nieuwe jaar hoop ik dan maar !!!!

Heb wel gezegd dat de pil die ik bij de 1e IVF had, noooooit meer wil, van al die hormonen de afgelopen jaren ben ik niet zo "ziek" (lees: kort door de bocht en stront chagrijnig) geweest als van die k**-pil ........ :(

Die wil ik dus echt nooit meer !! Best als ik een pil moet slikken in december om alles stil te leggen maar dan wel een andere als die ze daar in de regel gebruiken !

Maar goed, dat hoor ik morgen, en dan schrijf ik het hier wel !

Evie

Geplaatst

Heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld, hoe we het traject richting IVF-2 gaan beginnen, maar ze hadden mijn dossier nog niet meegenomen in de patiëntenbespreking. Gaat hopelijk morgen wel gebeuren dus of ik donderdag dan nog een keer terug wilde bellen. :(

Komt nu niet op een dag, maar toch, je wilt iets weten he.

Evie

Geplaatst

Spannend Evie! Ben jij in het Catharina onder behandeling? Omdat je daar laatst iets over zei. Of was jij dat niet? Wij hebben daar dinsdag een intake. Ben benieuwd. En heb ook contact gehad met Düsseldorf en die hebben sowieso al toegezegd te willen behandelen. Daar hebben we in januari intake. Maar het reizen en de problemen met vergoedingen staan me zo tegen!

Ik heb trouwens nog een vraag over de medicatie. Ik had voor mijn afgeblazen poging in september mijn meds al opgehaald. Dus dat is al gedeclareerd bij de zorgverzekeraar. Stel nu dat ik ergens anders mijn behandeling ga doen en ik zou daar andere hormonen krijgen hoe moet dat dan? Gaat de zorgverzekering dit dan als poging zien? Heb de apotheek al gebeld en die kunnen het niet terugnemen. Ja ik mocht het aan Polen doneren, nou dankje! Iemand enig idee? En Evie weet jij welk protocol ze hanteren in het Catharina? Heb lang protocol met Decapeptyl en Puregon in huis. Zou dus eigenlijk veel liever een kort protocol krijgen want ik had zo'n last van bijwerkingen dat ik een paar weken thuis ben moeten blijven.

Diane jammer voor je dat je je hier moet komen melden, en dat je poging mislukt is! Maar het is hier ook wel gezellig hoor!

Geplaatst

Ja, ik zat ook al aan Henne te denken vanochtend...Hopelijk nog aan het nagenieten van Athene.

Het zit er trouwens dik in dat je toch dezelfde hormomen krijgt, denk je niet? Dus dat je ze gewoon kan gebruiken? Ben benieuwd hoe het gaat in het Catharina dinsdag, toch wel weer spannend dat er weer actie komt...

Caroline

Geplaatst

Ha meiden!!!

Even een snel berichtje. Athene was heerlijk!!! Heb echt genoten, we hadden supermooi weer en ik heb drie dagen nergens aan gedacht, in de zon gezeten, lekker gegeten en als een blok geslapen. Eenmaal terug nog niet zo'n behoefte het hele ivf verhaal weer op te pakken. Wil dat relaxte gevoel nog even vasthouden :yeswink-1: Ben er dus misschien even een weekje wat minder tot we besluiten hoe we nu verder gaan.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Hallo meiden,

Niet veel geschreven de laatste tijd, maar wel veel gelezen.

De 4 maanden die wij moesten wachten leken een toendertijd een eeuwigheid, maar nu mag ik morgen de 1e spuit alweer zetten.

Toch wel weer even spannend, de allereerste x is alweer meer dan een jaar geleden.

Ik hoop dat jullie allemaal toch een beetje kunnen genieten van de hormoon vrije perioden. Het heeft mij toch wel even goed gedaan.

Ik blijf meelezen en leef met jullie mee.

Heel veel succes meiden.

Geplaatst

Hallo meiden,

Vanmorgen het evaluatiegesprek gehad.

De innesteling van beide emmies is niet goed gegaan. De kwaliteit van de emmies waren goed. Het schema voor de volgende poging lag al klaar.

Ivm de feestdagen en de winterstop in de meeste zkh (vanaf 19 dec.) wordt het dus februari. Kan mijn lichaam mooi rust krijgen en zorgen dat alle hormonen er uit zijn.

We hebben de rest van het jaar dus om te relaxen en bij te tanken, lekker hoor. En dan in febr. vol goede moed met de 2e poging aan de slag.

de 2e poging:

15 febr. deca spuiten

18 febr. stoppen pil

23 febr. uitgangs echo

groetjes Diane

Geplaatst

Diane dan lopen we gelijk op, ik moet met de pil beginnen tussen 5 jan en 5 feb. Eerste echo op 19 feb en daarna spuiten!!!!!! Spannend vind je niet.

En ik begrijp helemaal wat je bedoeld met hormoonvrij zijn. Ik heb mijn 2e punctie in april gehad en sinds deze maand voel ik pas dat mijn lichaam weer als "vanouds" laat voelen dat mijn menstruatie op komst is.

geniet nog even lekker met de feestdagen van je wijntje.....

Geplaatst

Hoi Witje,

Ik heb ook een topic gestart, wie begint er ook in febr. 2010.

Ja spannend, ik moet ook in jan. beginnen met de pil, ligt er aan wanneer ik ongi word.

Ja even hormoonvrij, heerlijk. En met de feestdagen een lekker wijntje.

groetjes Diane

Lopen we inderdaad mooi gelijk op.

Geplaatst

Hanneke...m.b.t. die medicatie: zolang er geen punctie is geweest wordt een behandeling niet gezien als poging. Ik zou de medicatie bewaren, je weet nooit of je ze ooit nog kan gebruiken voor een evt. onvergoede poging!

Geplaatst
Hallo meiden,

Vanmorgen het evaluatiegesprek gehad.

De innesteling van beide emmies is niet goed gegaan. De kwaliteit van de emmies waren goed. Het schema voor de volgende poging lag al klaar.

Ivm de feestdagen en de winterstop in de meeste zkh (vanaf 19 dec.) wordt het dus februari. Kan mijn lichaam mooi rust krijgen en zorgen dat alle hormonen er uit zijn.

We hebben de rest van het jaar dus om te relaxen en bij te tanken, lekker hoor. En dan in febr. vol goede moed met de 2e poging aan de slag.

de 2e poging:

15 febr. deca spuiten

18 febr. stoppen pil

23 febr. uitgangs echo

groetjes Diane

Hallo Diane,

Hebben ze toevallig ontdekt waarom de innestelling niet goed is gegaan?

Geplaatst

Hallo meiden,

Vanaf morgen ben ik geen pauzemeisje meer maar mag ik weer beginnen! Eigenlijk al vandaag maar helaas zette mijn menstruatie niet door... omdat ik er op zit te wachten natuurlijk. Ik blijf hier natuurlijk meelezen want jullie zijn me allen dierbaar geworden...

Chablis, je vroeg het aan Diane en ik ben ook heel benieuwd of ze iets zinnigs tegen haar hebben gezegd, bij mij was het gewoon pech. Dat is het moeilijkste gedeelte en ze zijn veel onderzoek aan het doen en over tien jaar hebben ze daar ook wel iets voor dacht de gyn... maar daar hebben wij nu niks aan!

Caroline

Geplaatst

Hoi Chablis,

Nee wel dat het op wat oudere leeftijd wel moeilijker is met de innesteling.

Heb nog wel gevraagd wat ik kan doen om dit te bevorderen maar het enige is de bolletjes utrogestan nemen en verder niks.

Caroline, lekker dat je weer mag beginnen, heel veel succes.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi allemaal !!

Heb gister gebeld en .... het wordt een kort schema, dus zonder pil vooraf, gelukkig maar, want van die pil die ik bij de 1e poging heb gekregen werd heel het dorp om mij heen chagrijnig volgens mij ! :)

Dus ........ begin januari gaat het beginnen ! De eerstkomende ongi (over een dag of ehm, 15) haal ik niet in verband met sluiting rondom de feestdagen, dus het zal ook ergens in januari worden !!

Hanneke, ik heb ooit gewerkt in het Catharina Ziekenhuis, maar niet bij de gynaecologen. Geen idee welk traject dat ze daar aanhouden, maar volgens mij is dat ook niet van het ziekenhuis afhankelijk maar meer van de "patiënt" - kijk maar naar mij ! :)

Wat die medicijnen betreft, wat Esther ook al zei, ik zou het niet weg doen, gewoon in de koelkast leggen en wie weet waar het nog eens goed voor is of misschien kun je het bij de eerstvolgende poging gewoon gebruiken.

Henne, wat super dat jullie zo'n fijne dagen hebben gehad !! Kan me helemaal voorstellen dat je met dit gevoel nog een tijdje door wilt sudderen !! Lekker doen dus ook !!

Diana, wat je schreef over het moeilijkere innestelen op "oudere leeftijd" - helpt daar echt alleen de Utrogestan voor ?? Ik heb ook (altijd) dun baarmoederslijmvlies, zelfs bij mijn eerste zwangerschap - toen was het ook onder de 5 maar toch zwanger, dus het kán wel. Ik heb nog niets kunnen vinden hoor, wat het zou kunnen verbeteren, maar misschien weet jij iets ??

Tot zover de update !!

Evie

Geplaatst

Hoi Evie,

Wat fijn dat je weer gaat starten in januari! Had je een paar weken geleden nog niet gedacht hè! Lekker om naar uit te kijken, duurt niet zo lang meer...

Caroline

Geplaatst
Hoi Chablis,

Nee wel dat het op wat oudere leeftijd wel moeilijker is met de innesteling.

Heb nog wel gevraagd wat ik kan doen om dit te bevorderen maar het enige is de bolletjes utrogestan nemen en verder niks.

Caroline, lekker dat je weer mag beginnen, heel veel succes.

groetjes Diane

Ik heb namelijk hetzelfde 'probleem' (ben bijna 39) en bij mij is ontdekt dat mijn baarmoederslijmvlies qua dikte steeds net op het randje zit. Net na de punctie is het dunner dan bij een cryo-behandeling (waarschijnlijk door alle medicatie). Ook gebruik ik nu al een tijdje tarwekiemtabletten (ooit ergens gelezen dan het bms dikker wordt), vitamine C, visolietabletten en 'zwanger worden' pilen van de Etos.

Bij mijn laatste cryo-behandeling gebruikte ik alleen tarwekiemtabletten en was mijn bms ineens dikker. Zo dik was het nog nooit geweest. En of het dan aan de tarwekiemtabletten te wijten is.....wie zal het zeggen.

Nu bij mijn a.s. cry-behandeling zullen we het uiteraard weer in de gaten houden.

Geplaatst

Nou meiden, vanuit de relax stand eens goed nagedacht en besloten toch nog eens in Voorburg te gaan praten. Zojuist gebeld en we kunnen 4 januari terecht. Het kon eigenlijk pas in maart maar hier was iemand uitgevallen, dus dat zie ik maar als een goed teken. Gelijk de 1e maandag in het nieuwe jaar... Ondertussen twijfel ik nog best over alles hoor, de ene dag wil ik wel gelijk beginnen, het volgende moment wil ik helemaal stoppen. Maar de hoop is toch nog wel groter dan de angst voor teleurstelling dus vooruit maar weer, we gaan we maar weer voor....

Evie, wat super dat jullie doorgaan. Ontzettend fijn dat jullie er samen uitgekomen zijn en weer op één lijn zitten. Ik hoop zo ontzettend dat het nu gaat lukken dan.

Hanneke hoe staat het er bij jullie voor? En Sandra?

Diane ik twijfel ook heel erg aan het innestelen, wil zo graag iets doen om dat te bevorderen maar zou niet weten wat. Wel werd met acupunctuur mijn bms beduidend dikker. Maar ja, dat kan ook toeval geweest zijn.

Caroline jij bent weer bezig, op de valreep in 2009. Ik duim voor je meid!

Veel liefs,

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

Dank je wel. Ben ook blij dat ik voor het eind van het jaar nog een kans krijg, vooral omdat ik noodgedwongen een paar maanden extra moest wachten...

Wat goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt! En dat er een datum vaststaat, zo snel al! Nog maar eens roepen dat 2010 een heel mooi vruchtbaar jaar gaat worden voor velen van ons!

Caroline

Geplaatst

Ja haha...maar dat dacht ik ook van 2007 en 2008 en 2009.... Soms echt een beetje triest om je dat te realiseren. Ruim drie jaar al en dan nu nóg langer wachten. Ik hoop heel erg voor mijn 35e verjaardag zwanger te zijn, maar heb er een hard hoofd in. Even zitten rekenen: 4 januari afspraak, dat betekent februari bloedtesten enzo, dus in maart / april weer een afspraak en evt. dan eind maart beginnen? Ik ben 2 mei jarig dus dat gaat spannend worden. En ik geloof ook dat ze in Voorburg standaard chromossomonderzoek doen en dat duurt volgens mij wel een maand of drie ook. Zucht, niet aan denken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden