Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden,

Vandaag een goede dag, eindelijk weer een positiever gevoel. Heb een k*tweek achter de rug, o.a. door een onnadenkende actie van mijn zus. Door alle emoties wel weer heel duidelijk gemerkt dat wij er nog niet aan toe zijn om te stoppen. Rationeel gedacht soms wel, het verlangen naar 'rust' en weten waar je aan toe bent is groot. Maar emotioneel gezien nog niet, ik kan nog niet leven zonder die hoop. En als we stoppen is die echt weg. In ieder geval gaat het nu weer beter en heb ik flink bijgelezen!

Hanneke, ik vind het eigenlijk heel vreemd allemaal als ik er goed over nadenk. Psychologische ondersteuning bij een zware ivf poging vind ik supergoed, maar dat die psycholoog toestemming zou moeten geven voor een poging vind ik de omgekeerde wereld. Een advies is prima, maar het blijft toch jullie keuze lijkt me. Ben erg benieuwd wat er 1 december gezegd wordt. Hoop voor je dat je gewoon door mag.

Wat betreft het overstappen: ik vond dat zelf eerst ook heel moeilijk, vond het allemaal zo omslachtig met nieuwe artsen, wachttijden etc. Maar vertrouwen is uiteindelijk ook wel heel belangrijk. Ik ga nu desnoods alle ziekenhuizen af tot ik ergens iemand tref waarbij ik écht het goede gevoel heb. Ga niet vanwege tijdsdruk tegen je gevoel in!

Sasje fijn dat je volgende ronde weer mag beginnen. Als het eenmaal kriebelt wil je ook liefst zo snel mogelijk. En Caroline dus ook al. Super, toch nog dit jaar! Echt fijn dat het met de operatie zo goed is uitgepakt. Voel je je alweer helemaal fit?

Sandra super gefeliciteerd met je petekindjes! Heerlijk om op zo'n manier betrokken te zijn bij twee van die kleine hummels. En ook erg fijn dat er niks bijzonders uit de onderzoeken is gekomen. In februari dus weer starten, misschien gaan we dan wel weer gelijk op. Al kan ik me er nog niks bij voorstellen. Wil ook nergens op rekenen, het AMC schijnt lange wachtlijsten te hebben dus als we willen overstappen zullen we geduld moeten hebben waarschijnlijk.

Esther, ik heb het al meer gezegd, petje af voor jullie moed en het feit dat je nog zo met anderen mee kan leven.

Allemaal veel liefs,

Henne

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nogmaals hoi Henne, heb net ook al iets geschreven bij Fit de poging in... Ik voel me niet bepaald fit maar dat heeft niet zozeer met de operatie te maken als wel met een aankomende griep ofzo? Heb al sinds zondag af en aan hoofdpijn en snuf een beetje, het wil niet echt doorzetten. Fijn dat jij je beter voelt, al las ik dat net in het andere topic...

Wanneer gaan jullie beslissen of je gaat overstappen?

Caroline

Geplaatst

We hebben de 16e een gesprek in het AMC, vanuit daar bekijken we het verder. Als dat gelijk goed voelt gaan we waarschijnlijk wel overstappen, maar er kleven ook wel praktische bezwaren aan zoals de reistijd. Voorburg is ook nog steeds wel een optie. Maar daar zou ik dan eerst weer een afspraak moeten maken en daar gaan zo ook weer wat maanden overheen. Ik blijf het heel erg moeilijk vinden hoor. Iedereen vindt en zegt wat anders en je weet toch eigenlijk nooit hoe het uit gaat pakken. Het is vooral wie je het meeste vertrouwen geeft.

Geplaatst

Oh ja sorry, ik heb al zo vaak je handtekening gezien dat ik er niet bij stilstond dat het binnenkort 16 november is... Ben wel heel benieuwd wat je gaat doen. Het is ook zo'n raar iets, niet alleen het ziekenhuis maar ook degene die toevallig tegenover je zit is belangrijk, dat is je eerste indruk natuurlijk.

Ik 'spreek' je misschien nog wel maar in ieder geval succes!

Caroline

Geplaatst

Aan de ene kant wil ik zo snel mogelijk weer beginnen, maar ik ben eigenlijk wel blij dat het pas eind feb is. Ik zit nu ontzettend in een lichamelijke dip. Is wel goed voor de lijn maar verder voor niks. Als er uit het genetische onderzoek volgende week niks komt kan ik denk ik pas weer echt genieten van de pauze. En van de pete kindjes natuurlijk.

Ze maken het allebei heel goed, mama knapt ook goed op. Ik hoop dat ze snel dichterbij verhuizen, Ze liggen nu in Brugge en dat is meer dan een uur rijden dus kunnen we niet dagelijks helaas.

Geplaatst

Hoi allemaal !

Ik meld me niet zo heel vaak - maar lees wel regelmatig mee ! Sandra, gefeliciteerd met je twee petekindjes !! Ik hoop dat ze gauw dichterbij zullen zijn en daarna snel naar huis mogen !!

Update bij ons : ik heb vorige week bloed laten prikken - maandag en vrijdag. Maandag was de progesteron waarde (is dat HCG ??) 16 en vrijdag was ie 40. Daar kun je dan schijnbaar uit opmaken dat ik een dag of 7 voor afgelopen vrijdag een eisprong heb gehad ???

Kan ik dan de conclusie trekken dat ik die week daarvoor ongeveer zeg maar woensdag en donderdag het meest vruchtbaar was ??

Dan waren we waarschijnlijk te vroeg met oefenen :)

Maar ondertussen is het dag 31, heb ik wel wat lichte buikpijn, maar ben ik al weer een dag verder als de afgelopen maanden - sinds de mislukte IVF heb ik keurig iedere keer een cyclus van 30 dagen ?!?!?!!?

Nou ja, ik zal mezelf maar niet gek maken. Proberen dan.

De discussie is nog niet teneinde, sterker nog, wordt steeds moeilijker. Vriendlief weet namelijk opeens helemaal niet meer of ie nog wel een tweede kindje zou willen. Heeft voor zichzelf waarschijnlijk bedacht dat als de IVF zou mislukken, het dan op zou houden, daar onbewust al rekening mee gehouden, de deur dicht gedaan, en vindt het nu heel moeilijk om die deur weer open te zetten ......... Weet dat dat (een tweede kindje) het liefste zou zijn dat ik zou willen en dat het goed/leuk/fijn/etc zou zijn voor ons zoontje, maar .......... hij weet het niet.

Ik zie ook dat het hem ongelooflijk dwars zit en dat ie het er ongelooflijk moeilijk mee heeft, maar hoe ga je hier mee verder ?!?!!?! Niemand, maar dan ook werkelijk niemand, kan hem (of ons) hier advies of wat dan ook in geven of sturen.

En zo modderen we verder .........

Evie

Geplaatst

Hoi Evie,

Waarom heb je eigenlijk bloed laten prikken? Zou het kunnen dat je zwanger bent? Nou ja, dat zou wat zijn! Maar ik snap helemaal niks van jouw man hoor... hij wilde graag een tweede kindje, maar via de natuurlijke weg en nu helemaal niet meer? Ik denk dat hij toch met iemand erover moet praten, iemand die neutraal is?

Hou ons op de hoogte en sterkte!

Caroline

Geplaatst
Hoi allemaal !

Ik meld me niet zo heel vaak - maar lees wel regelmatig mee ! Sandra, gefeliciteerd met je twee petekindjes !! Ik hoop dat ze gauw dichterbij zullen zijn en daarna snel naar huis mogen !!

Update bij ons : ik heb vorige week bloed laten prikken - maandag en vrijdag. Maandag was de progesteron waarde (is dat HCG ??) 16 en vrijdag was ie 40. Daar kun je dan schijnbaar uit opmaken dat ik een dag of 7 voor afgelopen vrijdag een eisprong heb gehad ???

Kan ik dan de conclusie trekken dat ik die week daarvoor ongeveer zeg maar woensdag en donderdag het meest vruchtbaar was ??

Dan waren we waarschijnlijk te vroeg met oefenen :)

Maar ondertussen is het dag 31, heb ik wel wat lichte buikpijn, maar ben ik al weer een dag verder als de afgelopen maanden - sinds de mislukte IVF heb ik keurig iedere keer een cyclus van 30 dagen ?!?!?!!?

Nou ja, ik zal mezelf maar niet gek maken. Proberen dan.

De discussie is nog niet teneinde, sterker nog, wordt steeds moeilijker. Vriendlief weet namelijk opeens helemaal niet meer of ie nog wel een tweede kindje zou willen. Heeft voor zichzelf waarschijnlijk bedacht dat als de IVF zou mislukken, het dan op zou houden, daar onbewust al rekening mee gehouden, de deur dicht gedaan, en vindt het nu heel moeilijk om die deur weer open te zetten ......... Weet dat dat (een tweede kindje) het liefste zou zijn dat ik zou willen en dat het goed/leuk/fijn/etc zou zijn voor ons zoontje, maar .......... hij weet het niet.

Ik zie ook dat het hem ongelooflijk dwars zit en dat ie het er ongelooflijk moeilijk mee heeft, maar hoe ga je hier mee verder ?!?!!?! Niemand, maar dan ook werkelijk niemand, kan hem (of ons) hier advies of wat dan ook in geven of sturen.

En zo modderen we verder .........

Evie

Hallo Evie,

Kan het zijn dat hij gewoon bang is om teleurgesteld te raken en daarom het traject niet aandurft?

x

Geplaatst

Misschien even een opsteker voor iedereen:

Een vriendin van mij was al uitbehandeld, 6x iui, 3x ivf, 3 miskramen en nu is ze 11 weken zwanger!!! Gewoon op de natuurlijke wijze zwanger geworden :wav:

Geplaatst

Jeetje Evie dat is moeilijk. Veel sterkte in deze tijd.

Mijn genetische uitslag....................... daar is (naar Belgische maatstaven dan hihi) niks mis mee. Ben dus gezond zeg maar. Het viel niet mee om daar achter te komen via de telefoon, omdat de persoon waar ik eigenlijk naar moest vragen vandaag vrij was.

Eindelijk helemaal tot rust komen nu en lekker voorbereiden en toeleven naar volgend jaar februari.

Geplaatst

evie wat naar dit zeg!! ik hoop dat jullie er toch samen uit gaan komen sterkte hiermee.

sandra goed nieuws yesss!!!!op naar februari

Geplaatst

Goed nieuws Sandra..!!! Altijd fijn om te weten dat alles goed is!

Evie: wat een ontzettend moeilijke situatie lijkt me dat. Ook voor je partner denk ik. Heb je er al eens over nagedacht om een maatschappelijk werkster of psycholoog te bezoeken (vaak is er wel iemand verbonden aan de ivf afdeling van je ziekenhuis). Ik merk dat de gesprekken die wij hebben gehad met de psycholoog (in ons geval niet vrijwillig) wel wat opgeleverd hebben. Zo'n psycholoog krijgt vaak mannen zover om dingen uit te spreken, iets wat mij in elk geval niet altijd lukt. Sterkte in elk geval!

Geplaatst

hallo Evie

jeetje wat ontzettend moeilijk meid, misschien is het idd. een optie om met een deskundige te gaan praten, maar ja, daar moet je man ook wel echt achter staan natuurlijk.

Wat je Progesteronwaarde betref, dat is niet hetzelfde als HCG. HCG is echt hte zwangerschapshormoon en progesteron is mede nodig om een zwangerschap in stand te houden, deze waarde loopt als het goed is rond je eisprong op naarmate dat je baarmoederslijmvlies dikker wordt.Ik kan je niet zeggen wat de waardes inhouden.

Meid, ik hoop echt dat jullie er samen uit zullen komen

Sterkte!!

Meiske74

Geplaatst

Ja ben ook erg blij met het goede nieuws. Nu kunnen we echt onbezorgd van onze pauze gaan beginnen. 3 maanden lekker nergens aan hoeven denken. Moet weer beginnen met de pil tussen 5 jan en 5 feb. En op 19 februari heb ik mijn eerste echo weer. Aan de ene kant zou ik wel eerder willen beginnen. Maar weer dat het beter is dat de pauze me alleen maar goed zal doen verder.

Kan ik eerst nog eens lekker heerlijk genieten van mijn Petekindjes Marcel en Sven.

Hopelijk zijn ze snel thuis en kan ik ze eens lekker knuffelen. Daar kijk ik echt naar uit. Zal wel heel zwaar zijn maar ook heel mooi.

Oh Meiske volgende week weer echo!!!! Spannend. Wie weet zijn het er idd wel 2!!

liefs

Geplaatst

Hai meiden,

Wat kan het allemaal soms toch moeilijk zijn zeg. Evie, ik wou dat ik jullie kon helpen. Maar gevoelens laten zich niet dwingen en niemand kan ik iemand anders hoofd kijken. Je moet vertrouwen op wat de ander zegt en dat is soms verrot lastig. Ik weet niet of jullie ervaring hebben met een maatschappelijk werkster of psycholoog? Misschien dat een onafhankelijk iemand jullie kan helpen. Hoop het echt.

Hier beginnen de zenuwen voor maandag toe te slaan. En de twijfels. Doen we er wel goed aan om over te stappen? En is het AMC dan wel de juiste keuze? Moet ik niet toch nog een gesprek in Voorburg afspreken? Wil ik nog wel door? (ja echt, ook daar twijfel ik aan). Kán ik nog wel door? En wanneer dan? Wat doen we als er een megalange wachttijd is? Wat doen we als het weer niet lukt? Ga ik overstappen naar een andere verzekering? Of dat althans proberen? Etc.etc.etc.etc.etc. Lekker malen in m'n koppie. Niet slim, maar wel logisch.

De emoties zitten hierdoor ook erg hoog, ben enorm jankerig. Keek gisteren doodonschuldig 'De Spaanse droom', is daar *(@*#*%*@ ook weer iemand zwanger. De hele aflevering iedereen blij, het ging alleen daarover. En ik maar janken. En dat kan net zo goed zijn om een liedje op de radio, een opmerking van een collega.... Wat dat betreft denk ik dat we snel een knoop door moeten hakken, want die onzekerheid maakt me echt onrustig en labiel.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Henne,

Ik wil je even heel veel succes wensen voor maandag! Kan me je emoties wel voorstellen hoor, maar als ik je een beetje 'ken' denk ik 1 ding zeker te weten en dat is dat je door wil! Er komt vanzelf een oplossing die werkt voor jullie, dat zul je zien. Van tevoren zoveel beren op de weg, maar maandag weet je alweer zo veel meer...

Caroline

Geplaatst
Hai meiden,

Hier beginnen de zenuwen voor maandag toe te slaan. En de twijfels. Doen we er wel goed aan om over te stappen? En is het AMC dan wel de juiste keuze? Moet ik niet toch nog een gesprek in Voorburg afspreken? Wil ik nog wel door? (ja echt, ook daar twijfel ik aan). Kán ik nog wel door? En wanneer dan? Wat doen we als er een megalange wachttijd is? Wat doen we als het weer niet lukt? Ga ik overstappen naar een andere verzekering? Of dat althans proberen? Etc.etc.etc.etc.etc. Lekker malen in m'n koppie. Niet slim, maar wel logisch.

De emoties zitten hierdoor ook erg hoog, ben enorm jankerig. Keek gisteren doodonschuldig 'De Spaanse droom', is daar *(@*#*%*@ ook weer iemand zwanger. De hele aflevering iedereen blij, het ging alleen daarover. En ik maar janken. En dat kan net zo goed zijn om een liedje op de radio, een opmerking van een collega.... Wat dat betreft denk ik dat we snel een knoop door moeten hakken, want die onzekerheid maakt me echt onrustig en labiel.

Liefs,

Henne

Hoe zit jouw man/vriend erin?

Ik kan me best voorstellen dat de zenuwen maar daarbij ook de twijfels toeslaan voor maandag. Je 'leeft' er enigszins naartoe en dan is het eindelijk zover. En je weet natuurlijk ook dat je aan de hand van dat gesprek bepaalde keuzes zult gaan maken waarvan je niet weet of dat wel een goede keuze gaat zijn of niet. Ik hoop dat jullie er maandag een heel goed gevoel bij gaan hebben dat in ieder geval die twijfel weggenomen zal worden. De andere twijfels zijn ontzettend moeilijk, maar die hebben dan ook een grotere impact op bepaalde keuzes in jullie leven.

Pffff ik volg de Spaanse Droom al weken en vorige week sloten ze af met dat Esther spannend nieuws had en toen wist ik het al .... zit je dus echt niet op te wachten als je zelf in een IVF-traject zit en het moeizaam gaat of niet lukt.

Geplaatst

Oh Henne kan me zo goed voorstellen dat je twijfelt. Niet alleen alle praktische bezwaren, maar ook kan en wil ik nog wel door. Het lijkt altijd maar zo vanzelfsprekend om door te gaan. Maar ik heb juist ook altijd heel veel respect voor de vrouwen die zeggen ik kies ervoor om dit niet langer te ondergaan. Ik denk ook dat dat een van de moeilijkste dingen is uiteindelijk. Als je een glazen bolletje zou hebben zou het zoveel makkelijker zijn. Ik denk dat iedere vrouw hier op dit forum zeker 3 behandelingen zou doen als ze zeker zou weten dat die lang gekoesterde wens dan uit zou komen. Zelfs de vrouwen die na de 1e poging al zwanger zijn geraakt. Het niet weten is het allermoeilijkste. En dan denk je weer wat is 1 behandeling nou, duurt 6 weken ongeveer en dan is het weer klaar. Maar het is niet alleen de fysieke kant, maar die emoties weer, tussen hoop en vrees leven. Dat vraagt zoveel meer als die weken spuiten en die ziekenhuisbezoekjes. Ik wil jullie heel veel sterkte en wijsheid wensen bij alle keuzes die jullie moeten maken.

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik kan me voorstellen dat de vraagtekens en twijfels nu door je hele lijf heen schieten.

Wij lopen inmiddels 1,5 jaar bij het AMC en hebben er goede ervaringen mee. Ze geven eerlijk antwoord en denken met je mee. Laat het over je heen komen en kijk wat zij te zeggen hebben. Ze staan open voor het stellen van vragen en anders mag je ze altijd nog mailen.

Heel veel succes! en wat het parkeren betreft; geen probleem en dicht bij!!

Geplaatst

Hoi Caroline,

Het gaat eigenlijk best goed met me. Ik probeer onze verplichte pauze van me af te zetten en de meeste tijd lukt dat redelijk. We wachten nog op het oordeel van de psycholoog, hoewel ze ons het idee gaf dat ze wel groen licht gaat geven maar heb inmiddels wel ervaren dat dingen toch altijd anders lopen als je verwacht. Ik hoop toch wel eind volgende week iets te horen. En dan hopelijk starten in januari. Daar heb ik me helemaal op ingesteld (niet slim weet ik ;-)) en als dat dan weer niet doorgaat zal ik t wel weer ff moeilijk hebben. Door deze onzin van het ziekenhuis zijn we alweer 4 maanden kwijt. Heb ook tegen de psycholoog gezegd dat ik het in de periodes dat we niet met een poging bezig zijn moeilijk van me af kan zetten. En als ik bezig ben juist meer, je doet dan tenminste wat. Had t idee dat ze dat wel begreep, zal ook heus niet de enige zijn. Dus we wachten weer af....

Hoe is het met jou? Al helemaal hersteld van je operatie? Weet je al wanneer je precies gaat starten? Hebben ze in jullie zkh geen sluiting aan het einde van het jaar?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden