Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caroline,

Wat spannend dat je weer door mag! En kan me voorstellen dat je niet te vroeg juicht, wij hebben het ook al een paar keer gehad dat het toch niet loopt zoals je verwacht had! Maar hopelijk is er gewoon plek voor jullie! Succes alvast in elk geval.

Henne,

Hoe voelt alles vandaag? Heb je het allemaal al een beetje van je af kunnen zetten. Je hoeft trouwens niet altijd positief te zijn hoor, soms mag je ook gewoon even goed balen. Maar als het echt vanuit je hart komt is het natuurlijk fijn als je weer positief kunt zijn en weer vooruit kunt kijken. Toen ik je bericht las dacht ik ook meteen, misschien heeft het jullie WEL iets opgeleverd. Je bent namelijk nu heel vastberaden om door te gaan. Terwijl je dat een aantal dagen geleden volgens mij nog niet zo was. Misschien was het goed om voor je gevoel in opstand te komen tegen die arts die zei dat het ophoudt bij 3 pogingen (wij zullen wel eens even laten zien dat het niet ophoudt na 3 pogingen!) ! Maar kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk ;-)

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, vol ongeloof heb ik je verhaal zitten lezen ......... hoe krijgen de dames op zo'n poli het voor elkaar om een afspraak te maken voor jullie bij een co ??? Ik neem aan dat je verteld hebt wat de voorgeschiedenis is en waar jullie voor zouden komen. Ik zou er bijna op staan als ik jullie was dat ik deze week nog een gesprek bij de gynaecoloog daar zou krijgen. Maar ze komen er nog op terug he, heb ik begrepen ? En tja, erkennen dat ze een fout gemaakt hebben, in het plannen van de afspraak, zullen ze helaas zelden doen. Maar jullie hoop en dromen zijn weer even diep gezakt ja, dat kan ik me helemaal voorstellen. En dan daarbij nog het slechte nieuws over het werk van je vriend, godsamme, dat moet niet allemaal op één dag moeten kunnen he, zoiets. Onvoorstelbaar en ik wens jullie enorm veel sterkte met alles .........

Bij ons is de discussie nog steeds open - alhoewel ik me soms wel afvraag of mijn vriend door het feit dat ie geen beslissing durft te nemen (of kan nemen) niet onbewust de keuze al maakt voor ons. Geen beslissing nemen is in dit verhaal eigenlijk ook juist wel een beslissing nemen. Hij twijfelt aan een tweede kindje, IVF is eigenlijk nog niet eens het belangrijkst, hij hoeft daar maar een keer voor naar Tilburg te rijden, daar zit het 'm helemaal niet in. Hij kan op dit moment niet vol overtuiging zeggen dat ie graag nog een tweede kindje zou willen, of zou willen proberen zwanger te worden dus.

En ik ?? Tja, ik weet het zo langzamerhand niet meer. Heb gezegd dat we eind van het jaar echt een besluit moeten nemen. De poli in Den Bosch gaat volgens mij rond de kerstdagen dicht dus dan zijn we in januari precies goed om met frisse moed een nieuw jaar in te stappen ......... hoop ik :)

Evie

Geplaatst

Hanneke, ik vind dat een hele goeie wat je daar tegen Henne zegt!! Inderdaad heeft het haar misschien wel geholpen, we horen het wel van haar binnenkort denk ik...

Evie, het lijkt nu uitzichtloos maar toch komt er een keer een doorbraak... Of het datgene is dat je nu graag wil weet ik niet maar uiteindelijk komt er iets dat goed is voor jullie. Kan niet anders.

Caroline

Geplaatst

Wat ik me eigenlijk ook afvraag in het verhaal van Henne is als je als stel besluit na 3 pogingen toch door te willen gaan op eigen kosten. Waarom is het dan het ziekenhuis die dat tegen kan houden? Waar ben je dan als persoon zijnde dat je dat dus niet zelf kunt bepalen?!

Geplaatst

Hallo,

Ik ben een tijdje alleen aan het lezen maar besef me eigenlijk dat ik natuurlijk ook bij de pauzemeisjes hoor. Bij de punctie van de 2e ivf is geconstateerd dat ik een niche in m'n baarmoeder heb, dat is een soort vergroeiing door het litteken van de 2e eerdere keizersnedes. Dat is een soort nis, waar vocht in blijft staan, hierdoor heb je een soort zwembad-vorming en alles zwemt dus eigenlijk letterlijk m'n baarmoeder weer uit. Volgende week woensdag heb ik een contrast echo, dan gaan ze kijken of het een kleine of een grote niche is. Gevolg: een kleine ingreep (binnen 6 weken) of een grote ingreep (wachttijd 3 maanden) ! Ik ga natuurlijk voor die kleine !!!!!

Wat nu even gek is, ik zit nu op dag 29 van m'n cyclus en normaal ben ik tussen dag 26 en 28 wel ongesteld. De vorige cyclus na die punctie van ivf 2 zeg maar (geen tp gehad omdat dat toch geen kans zou hebben, de wel bevruchtte eicel was helaas niet goed genoeg om ingevroren te worden) was ik al op dag 23 ongesteld.

Nu wil ik ZO graag ongesteld worden ivm die contrast-echo van volgende week, die afspraak hebben ze echt met heeeeel veel moeite voor me gemaakt .... en dan wordt je het niet, onuitstaanbaar hè. En toch begint er dan zo'n heeeel klein vervelend stukje hoop te groeien hè, dat is niet tegen te houden ..... Nou ja, eerst morgen maar weer afwachten ..... als het dan nog niet zover is, ga ik misschien toch maar eens een test halen ...

Heel veel sterkte allemaal !!!!!!!!

groetjes hope hope

Geplaatst

Jeetje hope hope, dat is ook nog al een verhaal. Had nog nooit van een niche gehoord. Zo leer je elke keer weer wat bij.

Succes bij de contrastfoto, volgende week. En idd hoe kan je uitkijken naar je menstruatie. Dat voelt zo tegenstrijdig en als het dan later komt altijd weer die hoop.

Sterkte

Geplaatst

Hi dames,

Wij kregen vandaag telefoon van de psycholoog. Ze heeft onze intake besproken in het team en ze hebben besloten dat ik nog een aantal psychologische test moet krijgen voordat ze een advies kunnen geven. Moet zeggen dat ik er echt helemaal kapot van ben. Het is elke keer weer wat. Moet ik nu weer gaan bewijzen dat ik het allemaal wel aan kan. Heb er helemaal geen zin meer in. Maar ja ik zei ook, hebben we een keus? Nou nee, het is of meewerken of helemaal geen ivf behandeling. Dus we doen maar weer wat ze vragen, hoewel we het eigenlijk wel gehad hebben met al die vragen en onderzoeken. En dan maar elke keer zeggen dat ze echt niet voor god spelen en dat hun doel nog steeds is om te kijken wat er nodig is om deze behandeling goed te kunnen doorstaan. Ben erg verdrietig, teleurgesteld en boos. Hoop dat dat klote gevoel snel weg gaat. Ondertussen hebben we 1 dec. intake in Eindhoven en ik ga morgen proberen een intake te regelen in Genk en Dusseldorf. Maar ik ben ook erg bang om daar te horen dat ze ons ook niet willen behandelen. Is toch eigenlijk van de zotte, dat ze je gewoon een ivf behandeling kunnen weigeren. Sorry komt een beetje negatief over allemaal, ik hoop snel weer wat positiever te kunnen zijn.

Geplaatst

Ach Hanneke wat een ellende... Ik vind het toch ook heel raar allemaal, dat je ze blijkbaar op je blote knietjes moet smeken om een IVF behandeling, toch idioot. Ik zou inderdaad maar eens goed rondkijken welke ziekenhuizen nog meer geschikt zijn, op deze manier komt er wel erg veel druk op de behandeling, mocht ie doorgaan daar!

Succes!!!

Caroline

Geplaatst

Jeetje Hanneke, dit heb ik echt nog nooit gehoord! Wat ontzettend belachelijk!!! Als jij nu onder behandeling was bij een psycholoog en die raadde het af oke... maar op deze manier. Ik weet niet hoor, mág dit zo uberhaupt wel??? Goed dat je verder aan het kijken bent. Laatdaarmee ook maar zien dat je er niet zo makkelijk vanaf te brengen bent. Hou je taai meis en zet 'm op!

Henne

Geplaatst

Jeetje Hanneke, hebben ze er ook bij verteld waarom hun vinden dat je die extra testen nodig hebt. Wat heeft hun doen besluiten dat je het dus nu nog niet mag proberen????

Als ik jou verhaal zo lees denken ze dat je op zijn minst te labiel bent om te starten.

Heel veel succes bij het zoeken naar een vervangend ziekenhuis dat jullie wel wil helpen.

Sterkte!!!

Geplaatst

Even snel een berichtje. Zal na het weekend nog even het verhaal over het AMC afmaken, maar vandaag staat m'n hoofd er niet zo naar. Ga lekker een lang weekend naar Athene (daar wonen mijn broer en schoonzus)!! Heb er enorme zin in, zie alleen erg op tegen het vliegen omdat ik verkouden ben. Heb ik ooit heel erg last van gehad namelijk (enorme pijn en drie dagen dichte oren en evenwicht kwijt). Duimen maar dat het goed gaat en dan heerlijk genieten van het zonnetje. Tot maandag!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Veel plezier Henne, lekker even alles van je afzetten!

Ik heb net een email gestuurd naar Düsseldorf, ben benieuwd wat ik daarop ga horen. We zouden dan waarschijnlijk wel 900 euro zelf moeten betalen, dus dat is wel erg balen. Maar we zullen zien, hebben idd niet erg veel vertrouwen meer in het AZM. 1 december hebben we dan nog gesprek in het Catharina ziekenhuis. Dus we houden alle opties open. Verder baal ik nog steeds en ben ik met vlagen nog erg verdrietig. Waarom moet het allemaal zo? Dat we op deze manier kinderen moeten krijgen is toch al erg genoeg. En al helemaal omdat dat komt omdat mijn vriend kanker heeft gehad. Alsof we nog niet genoeg ellende hebben meegemaakt! Maar we kijken weer vooruit hoor, ons krijgen ze er niet onder!

Geplaatst
Even snel een berichtje. Zal na het weekend nog even het verhaal over het AMC afmaken, maar vandaag staat m'n hoofd er niet zo naar. Ga lekker een lang weekend naar Athene (daar wonen mijn broer en schoonzus)!! Heb er enorme zin in, zie alleen erg op tegen het vliegen omdat ik verkouden ben. Heb ik ooit heel erg last van gehad namelijk (enorme pijn en drie dagen dichte oren en evenwicht kwijt). Duimen maar dat het goed gaat en dan heerlijk genieten van het zonnetje. Tot maandag!

Liefs,

Henne

Hee Henne,

Heel veel plezier in Athene. Wie weet doet het je even goed om een lang weekend er even tusenuit te zijn.

Enjoy!

Geplaatst

Nou, hier is de menstruatie er dan toch, ik was vandaag van plan dan toch maar een test te gaan halen, gelukkig nog niet gedaan.

Mooi ..... want nu komt de contrastecho van volgende week niet in gevaar.

Henne, je zult dit maandag wel pas lezen ..... maar toch een fijn weekend !!

Alle anderen ..... sterkte en succes !!

Geplaatst

Henne, je bent vast al vertrokken, dus lees je dit bij terugkomst - ik hoop dat jullie ongelooflijk genoten hebben !! :)

Hanneke, wat onvoorstelbaar is het soms toch allemaal, net wat Caroline al zegt, alsof je er op je blote knietjes om moet smeken, dat moet toch niet kunnen ?? Wie bepaald eigenlijk dat je eerst door deze screening heen moet eigenlijk ?? Ik bedoel, juist het feit dat je verder wilt met je leven, is toch al heel positief ?? En met begeleiding (die iedereen kan krijgen) komt het toch vast goed ?? Ik las dat je naar het Catharina gaat ?? Ik heb daar gewerkt, misschien heb ik daarom een goed gevoel bij dit ziekenhuis, en ik hoop dat dat gevoel voor jou ook zal ontstaan !! Ik duim voor jullie !

En dan nu toch ook nog even mijn vers-van-de-pers nieuwtje : we gaan tóch een afspraak maken voor de tweede IVF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vraag me niet waar deze ommezwaai nu opeens vandaan komt maar het is er !!!

Vanavond was ons zoontje lekker hyper de piep (net 3 weken op school dus er gaat zoveel om in dat koppie, dat uit zich natuurlijk in lekker hyper de piep gedrag) en ik zag mijn vriend al kijken zo van zucht, hoe laat gaat ie naar bed ??? Dus ik zeg "tja, en ik wil er nog steeds zes ....." Waarop hij zegt "wil je nog een keer een afspraak maken dan ?" En ik weer: ja, kan altijd, om te praten. Nee, zegt ie, als je nu een afspraak gaat maken, is het gewoon om te zeggen dat we door gaan.

Maar dat wil ik alleen als je er helemaal achter staat.

Dat doe ik ook wel, zegt ie, ik moet gewoon al die beren op de weg even aan de kant gooien, ik weet hoe leuk het is, hoe leuk het kan zijn, hoe graag jij het wilt, hoe goed het is voor die kleine smurf, en ja, ik wil het ook nog proberen.

YES !! Morgen bellen !! :occasion18: Kan het nog steeds tot januari duren voor we gaan beginnen (geen idee of ze dicht gaan tussen kerst en oud&nieuw ??) maar dan gaan we er ook helemaal weer voor !!

evie

Geplaatst

Hoi Henne

ik was erg benieuwd hoe het was verlopen ,met jullie gesprek, maar de uitkomst was dus zeer teleurstellend!!

Wat een ellende, zo te horen kan jij de co-assisitent nog heel wat bijspijkeren.

Ik hoop dat je nog een telefoontje hebt gekregen waar jullie verder mee kunnen.

Dan nog die ellende bij je vriend op zijn werk...het is niet te geloven.

Ik hoop dat je toch een heerlijk uitje hebt in Athene!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

EVIE!!!!!!!!!!! Wat een geweldig nieuws!! Jeetje, ineens zomaar... Dankzij jullie fantastische hieperderpiepzoon! Ik ben heel erg blij voor je!

Laat morgen even weten wat het zh zei.

Caroline

Geplaatst

hahaha !!! Geweldig he ?? Ik kan straks om 11 uur bellen en laat wel weten hoor, wat ze zeggen !! Hoe ist met jou ?? Ben je al weer helemaal opgeknapt ?? Is het je achteraf mee gevallen of juist tegen ??

In je "handtekening" staat 2e poging eind november - dat is het nu dus - hoe staat het er voor ?? Wie weet gaan we straks redelijk gelijk op !! Bij welk ziekenhuis zit je ?

Evie

Geplaatst

Goeiemorgen Evie,

Met mij gaat het heel goed, ben weer helemaal mezelf. Het is me meegevallen, tuurlijk was de operatie niet leuk en heb ik wel pijn gehad en een paar weken sneller moe maar ik kan alles weer eten en heb momenteel nergens last van!

Ik ga bellen zodra ik ongesteld word, dat zal ergens volgende week zijn en dan moet ik vragen of ik mag starten, ze laten altijd maar een bepaald aantal vrouwen tegelijk beginnen. Ik zit bij het Maasstad in Rotterdam en de TP in het EMC. Ik verwacht wel dat ze me laten beginnen omdat het de 2e poging is, ik in maart 41 word en gedwongen een paar maanden pauze moest nemen door de operatie. Maar ik zet mezelf pas in het lijstje lopende behandelingen als ik het zeker weet!

Maar zo gaaf voor jou, ik las het en zei hardop 'Yes'! of zoiets... Ik heb je ook gevolgd natuurlijk en vond het zo lullig voor je dat je niet eens die drie kansen kreeg... Nou, we houden elkaar op de hoogte!

Caroline

Geplaatst

Wat lief van je ! :)

Ik duim nu alvast voor ons allebei !

Henne, hoe was je weekend !?!?!?!?! Ik hoop dat jullie een zalig weekend hebben gehad en in ieder geval beter weer als hier vandaag ....... :(

Evie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden