Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hier zit de eerste spuit er weer in :) Vanmorgen op het werk maar gedaan! Reed ik vanmiddag op weg naar huis ( 85 km), was ik bijna thuis.... sh*t..... spuit vergeten aaaarrrgh, weer helemaal terug... spuit gehaald ... en weer naar huis.

Vanavond de Menopur!

He, lekker dat je weer kan beginnen, of niet? kleine tip: minikoelboxje halen (klein met zo'n koelelement erin), kun je gewoon je medicatie in de auto bewaren. Heb ik op vakantie afgelopen jaar ook gedaan. Niet vergeten op tijd t element te wisselen ;-). En later komt het weer van pas voor vervoer van afgekolfde melk :-D (altijd uitgaan van het positieve haha)

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lisa, Bij de pregnyl horen er 2 flesjes, liever nu erachter komen dat het niet zo dan op de dag waarop je het nodig hebt. En wat de naald van de cetrotide betreft, die zijn nog niet zo lang als wat ik had gekregen voor de Menopur. De priknaald was bijna even groot als de opzuignaald, moet er niet aan denken..........Ik heb deze niet gebruikt, had nog wat liggen

He Sowiebo, ik gebruikte 450 puregon(verdeeld over 2 tijdstippen) en 225 menopur per dag. De eerste 2 dagen heb ik alleen puregon gebruikt, op dag 3 kwam de menopur bij. Vanaf dag 6 geen puregon meer, toen werd het cetrotide met menopur. En het resultaat, daar was ik tevreden over. Het kan zijn dat ik deze keer weer andere medicatie krijg.

Moet je op de dag van de echo 's morgens ook spuiten? Als dit niet het geval is neem je voor de zekerheid de spuit mee, weet niet hoelang je over de weg doet. Ik mocht niet spuiten en na de echo zei hij tegen mij dat ik bij thuis aankomst de spuit direct erin moet zetten.

Hebben jullie de utrogestan ook nog in huis? Ik kreeg niet alle recepten in 1 keer mee en moest ernaar vragen.

En Miep ken ik wel, zij werkt niet zo lang in DD. Een hele aardige dame by the way.

Geplaatst

Hey Mala, ik mag de ochtend van de 1e FM ook niet spuiten.

Beetje raar, omdat ik die dag toch nog niet aan de Pregnyl moet, ben altijd wat traag van reactie.

Zit te twijfelen om hem toch te spuiten die ochtend. Ik spuit maar erg weinig, ben wel een beetje bang voor het resultaat.

Met 150 eh Puregon had ik maar 3 follikels... met 200eh had ik er 7 en de laatste keer 12.

Nu spuit ik 's ochtends 125 eh Puregon en 's avonds 75 eh Menopur. Totaal is wel 200 eh, maar het is zo over de dag verdeeld.

Geplaatst

Weet niet hoelaat je de echo hebt, neem de spuit gewoon mee. Je kan het als het nodig is direct erna spuiten. En vraag uitdrukkelijk voor de 2e echo, of je die ochtend moet spuiten.

Geplaatst
ik gebruikte 450 puregon(verdeeld over 2 tijdstippen) en 225 menopur per dag. De eerste 2 dagen heb ik alleen puregon gebruikt, op dag 3 kwam de menopur bij. Vanaf dag 6 geen puregon meer, toen werd het cetrotide met menopur. En het resultaat, daar was ik tevreden over. Het kan zijn dat ik deze keer weer andere medicatie krijg.
Jeetje Mala, dat is echt veel zeg! wat was het resultaat bij jou dan? ik vraag me nu achteraf waarom ik niet zoveel heb gespoten... ik kreeg de laatste keer (1e x in dd) alleen menopur, wel 450, in 2x te spuiten. Maar de opbrengst was bij mij daarvoor ook al heel mager, met fostimon 375 (steeds maar 4 follikels, waarvan 2 goed gegroeid, 2 eitjes en 1 emmy). Waarom dan bij mij niet de combi van menopur en puregon, snap ik niet zo goed. Maar ja, ik hoef het nu natuurlijk niet meer te vragen :-D
Geplaatst

He Yola, uit het bloedonderzoek bleek dat ik maar een beperkte voorraad eicellen heb. In NL had ik bij de 3 behandelingen altijd 5 eicellen ongeacht de hoeveelheid puregon die ik spoot. Bij de laatste behandeling in NL spoot ik 300e puregon (max) en het resultaat mocht niet baten, daarom had S besloten om een hogere dosis medicatie toe te laten dienen. Dit had hij laten weten toen hij het resultaat van het bloedonderzoek doorgaf en ik stond er zelf versteld van de 9 eicellen die alleen werden aangeprikt, er waren er meer alleen waren die niet groot genoeg (waarschijnlijk nog 3). In NL kreeg ik te horen dat ik niet meer zou worden geholpen omdat ik geen eicellen meer aanmaak door de hogere dosis, echt iets om kwaad van te worden. Ze moesten eens weten...................

Ben benieuwd hoeveel de dosis zal zijn bij de volgende behandeling, waarschijnlijk krijg ik nog iets anders bij. En wat mij het meest verbaasde was dat alle follikels bijna even groot waren, het grootste verschil tussen de follikels was 2mm. Hoe kreeg die vent het voor elkaar en waarom niet in NL?

In NL had ik een follikel die altijd veel groter was dan de rest, de laatste keer was het 27mm en het verschil tussen de follikels was te groot.

Geplaatst

Mala, gelukkig dat dat toch nog goed werkte! 9 eicellen, da's geweldig! Maar waren er dan wel al bij de uitgangsecho meer follikels te zien?

Geplaatst

Die pen kan ik niet in mijn tas laten, want Puregon moet je koel bewaren ( in de koelkast).

Sowiebo, de Puregon mag je max. 28 dagen buiten de koelkast bewaren als dit patroon aangebroken is. Je kan het dan ook gerust meenemen in je tas, deed ik ook altijd als ik bijvoorbeeld een dagje weg ging.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Bedankt Nathalie, maar als ik een dagje wegga ... dan gaat hij ook echt wel mee in de tas ;)

Kwam alleen nu zo knullig uit, ik moest wel terug... Ik had de 1e spuit gezet en 's middags op weg naar huis, kwam ik erachter dat ik de spuit vergeten was mee te nemen.

Dus teruggegaan... want ja de volgende dag had ik hem weer nodig. En een weekje vakantie begon, dus ik moest wel :)

Ik bewaar het wel altijd in een klein koeltasje met een koelelement.

HOe is het met jou? Weet even niet meer waar je nu mee bezig bent, of hoe lang je nog moet wachten.

Geplaatst

Hoi meiden

@ Mala, als ik zo lees wat jij gebruikte en met wel resultaat dan denk ik waarom geeft dr s mij alleen Menopur 450 per dag ( wel ook Cetrotide na een paar dg) en geen Puregon. Ik heb hem nog gevraagd via Miep of er iets veranderd moest worden aan de dosering/soort maar hij zei van niet. Ga het denk ik toch nog een keer voorleggen. Ik had tenslotte maar 2 follikels en 1 eitje. Nu weet ik wel dat je er maar 1 goede nodig hebt,maar een paar in de vriezer is wel een fijn idee.

Wat goed van je dat je jezelf een paar mnd rust geeft.

@ Sowiebo gaat het goed met het spuiten?

liefs

Geplaatst

Joepie ongesteld! Nou zou ik op dag 8 een 1e fm hebben en dat is vlg week zondag. Doen ze dan in dd ook een fm of moet ik dan maandag komen? Weten jullie dat?

Geplaatst

Hey meiden,

Ik schrijf normaal niet op dit forum (lees wel af en toe omdat ik ook in DD zit), maar heb ff een vraagje over de tarwekiemolie. Ik las bij jullie dat dat heel goed is voor de innesteling en heb het gisteren gekocht bij De Tuinen.

Maar, hoeveel moet je slikken? Ik kon dat niet vinden. Ik las wel dat 1 van jullie 2 pillen van Dr. Vogel slikt, maar weet niet of dat dezelfde hoeveelheden zijn als die van De Tuinen. Hier bevat 1 pil 1130 mg. Ik slik er nu 2 per dag. Is dat goed? (Er staat op 1 a 2 pillen per dag.)

Dankjewel meiden en succes!

(morgen weer naar DD)

Liefs, Mees

Geplaatst

Mees, welkom hier... ik zou gewoon de dosering van het potje volgen. Dus als daar 1 à 2 opstaat, ben je goed bezig!

Ik slik Dr. Vogel en daarop staat 2 capsules per dag, vandaar.

Lisa, super dat je ongi geworden bent. Nu kan het circus voor jou ook beginnen. Ik weet niet of ze een FM op zondag doen, lees op de site... dat ze die dag wel volgens afspraak handelen, dus wie weet. Maar als het niet kan, heb je hem zaterdag en niet maandag pas hoor.

Hier gaat het spuiten goed. Vandaag voor het eerst sinds tijden weer een adertje geraakt haha.... en ff mot met man... We waren op bezoek en het was priktime.

Ik tik altijd tegen het ampulletje vloeistof, zodat het vloeistof uit het dopje verdwijnt en naar beneden 'valt'. Had ik nog niet gedaan, maar man had al het ampulletje gebroken. Kort gezegd, ampul verprutst.

Hij kan er niks aan doen, maar op zo'n moment.... schiet mij dan maar lek.

Maar goed, hij zit er weer in!

@ Lisa, heb woensdag a.s. eerste FM!

Geplaatst

Dankjewel Sowiebo, doe ik! Er staat op 1 tot 3 maar ik houd het maar bij 1. (aangezien in 1 pil zoveel zit als 4 pillen van dr. Vogel.)

Haha, zie het al voor me. Typisch man die het ff snel wil doen en dan dus helemaal niet nadenkt over dat die vloeistof eerst naar beneden ' getikt' moet worden.

Fijn dat het wel gelukt is uiteindelijk.

Groetjes, mees

Geplaatst

@sowiebo succes woensdag! ben heel benieuwd. heb je normaal gesproken veel folikels of juist niet.Ik mag zaterdag voor mn 1e fm en morgen mn eerste spuit.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag over de behandeling. Aangezien het voor mij allemaal nieuw is zit ik nog niet zo in die termen enzo... Ik heb 3 Maart een afspraak in DD voor het behandelingsplan en de uitgangsecho. Ik vraag me af hoe het daarna verder gaat. Ik weet wel dat dit per persoon kan verschillen maar gemiddeld genomen? Ik heb een hele leuke opdracht voor mijn werk lopen van 18 t/m 25 Maart. Ben bang dat dit precies gelijkt valt met de echo's en punctie/ terugplaatsing. Maar misschien vergis ik me wel. Uiteraard is dat dan pech hebben want de behandeling gaat natuurlijk voor alles.

Wanneer heb je gemiddeld genomen een 2de en 3de echo en wanneer dan de punctie en terugplaatsing in DD?

Geplaatst

@twinkelstar ik had vorige week mn uitgangsecho. heb toen ook een overzicht van medicatie meegekregen en prikinstructie gehad van irma en de medicatie werd besteld. mij werd verteld dat ik op de 3e dag moest starten met spuiten en dat er meestal op de 8e dag een echo is en dan wrs 10e dag (dacht ik) en meestal op 13e dag punctie en ik dacht de 15e dag tp. Ik heb mn 1e echo op de 7e dag want 8e is een zondag. dit is gelloof ik een beetje het standaard patroon het kan afwijken natuurlijk. Maar als andere meiden een andere ervaring hebben geef maar een gil. wanneer wordt je ongesteld??

Geplaatst

Bedankt voor je reactie. Mijn menstruatie zal waarschijnlijk zo rond de 5-de zijn (weekend) vandaar dat we die donderdag ervoor de afspraak hebben gemaakt. Nu maar hopen dat het niet veel eerder komt want dit wil nog wel eens wat verschillen.

Geplaatst

Twinkelstar, het is zoals Lisa zegt. Maar je hebt het zelf in de hand natuurlijk, je kunt ook nog een maandje wachten....

Maar zoals je zegt, gaat de behandeling voor alles, dus is er een grote kans dat het tegelijk valt.

Je begint idd op dag 3 met prikken, dag 8 1e echo en rond dag 13 de punctie.

Veel succes!!

Geplaatst

Tnx Lisa en Sas! Ik laat het jullie morgen weten :)

Ben heel benieuwd, hoop toch wel op een paar mooie, evengrote follikels...

Dat is bij mij altijd nog maar de vraag, maar we zullen zien!

Geplaatst

@Twinkelstar, bij mij ook 3de dag spuiten 8de dag FM en daarna moest ik nog even doorspuiten, 15 de dag de punctie en dag 17 de TP

@ Sowiebo, zet hem op meid , op naar een mooi aantal follikels

XX

Geplaatst
Twinkelstar, het is zoals Lisa zegt. Maar je hebt het zelf in de hand natuurlijk, je kunt ook nog een maandje wachten....

Maar zoals je zegt, gaat de behandeling voor alles, dus is er een grote kans dat het tegelijk valt.

Je begint idd op dag 3 met prikken, dag 8 1e echo en rond dag 13 de punctie.

Veel succes!!

Ja waarschijnlijk is er die maand ook wel weer wat. We hebben al zo lang moeten wachten dat ik het liefste nog morgen zou starten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden