Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, hier ben ik weer, zou ff laten weten hoe het is gegaan ;)

We waren een uur te vroeg en werden eigenlijk meteen geroepen. Had net een bakje koffie in geschonken om een beetje wakker te worden haha...

Resultaat vind ik wel wat teleurstellend, maar ik ga voor kwantiteit. Maar omdat het de laatste poging is, had ik stiekem op iets meer gehoopt. Het aantal bevruchtingen is bij ons ook altijd de helft en we hebben zelfs een keer helemaal geen bevruchting gehad ( met 7 follikels). Ik houd mijn hart vast.

Maar goed, links zaten er 4 en rechts was niet in beeld te krijgen. Die stok lag goed verstopt, hij wilde geen geweld gaan gebruiken. Maar op mijn buik duwen, hielp ook niet.

Is altijd lastig en een low responder, dus het blijft een verrassing. Uiteindelijk kwam er aan de rechterkant nog vaag 1 in beeld, maar die kon niet opgemeten worden.

Vrijdag weer terugkomen en maandag of dinsdag de punctie.

Lisa, jij mag zaterdag hè? Komen we elkaar niet tegen, heel misschien maandag wel... heb ik de punctie en jij nog een fm? Wie weet ...;)

Dus vanmiddag een huisje geboekt en daar vertoeven we van a.s. vrijdag tot en met volgende week vrijdag. Het wordt weer spannend.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sowiebo wat spannend!! Maar wie weet wordt je nog wel verrast bij de volgende cm, dat was bij mij wel het geval. Heel veel succes en lekker dat je een huisje hebt geboekt!

Geplaatst

Tnx meiden, zal vanaf vrijdag het topic proberen bij te lezen/houden via de BB van mijn man. Daar zit internet op gelukkig.

Babeth, wie weet... hoop het ;)

Lisa, alvast heel veel succes a.s. zaterdag. Hopelijk groeien er een paar hele mooie follikels.

Geplaatst

4 Is een mooi aantal sowiebo, wie weet zie je nog meer aan de andere kant. Neemt hij dan aan de andere kant niet mee met de punctie omdat het verstopt ligt? Op die dag zou ik gewoon zeggen dat hij een beetje geweld kan gebruiken omdat je toch op dat moment niets voelt. Gewoon alles laten aanprikken.

Is dit jouw eerste behandeling Lisa? succes straks met de echo en hoop dat er heel veel voor jullie(beide) zijn.

Dat van dat kinderaspirine had je wel geschreven sowiebo, maar over het algemeen wordt afgeraden om na de tp dit te gebruiken. Misschien is het in jouw geval anders.

Geplaatst

@mala is mijn eerste traject inderdaad. Jij bent even aan het pauzeren toch? Voor degene die er vragen over hadden, ik heb van mijn zorgverzekeraar delta loyd bericht ik krijg deze poging vergoed vlg nl tarief. Ik krijg 1515 euro. De hormoonpreparaten krijg ik apart vergoed als ze onder het geneesmiddelen vergoedsysteem vallen. Ben benieuwd. Weet iemand wat icsi kost in dd?

Ik ben in iedergeval blij dat er wat vergoed wordt, maar daar had ik ook wel op gerekend

Geplaatst

hoi lisa, ik heb voor icsi 2300 euro betaald. ah is 160 en van de rest zie je een lijst op hun site. Voel je al iets?

Geplaatst

Dat wordt dus nog wel bij betalen, helaas. Maar ja alles is meegenomen. Ik voel nog helemaal niks, heb nu 3 dgn gespoten. Maar heb ook een lage dosering, dus hopelijk blijft het zo. Zal zaterdag wel meer horen

Geplaatst
@mala is mijn eerste traject inderdaad. Jij bent even aan het pauzeren toch? Voor degene die er vragen over hadden, ik heb van mijn zorgverzekeraar delta loyd bericht ik krijg deze poging vergoed vlg nl tarief. Ik krijg 1515 euro. De hormoonpreparaten krijg ik apart vergoed als ze onder het geneesmiddelen vergoedsysteem vallen. Ben benieuwd. Weet iemand wat icsi kost in dd?

Ik ben in iedergeval blij dat er wat vergoed wordt, maar daar had ik ook wel op gerekend

@Lisa,

Het Nederlandse tarief is in 2011 verhoogd naar 1850,-. Dus ik zou hier zeker nog even over bellen. De behandeling kost 2300,-.

Hoe gaat het met de hormonen? Heb je bijwerkingen?

@

Sowiebo, hopelijk kunnen ze de andere kant toch nog aanprikken! Heel veel succes in DD en vel plezier in het huisje. Gaan jullie naast de behandeling ook nog wat leuks doen daar?

Geplaatst

@ Sowiebo, ik had ook maar 3 follikels aan een kant waarvan dus maar 1 eitje. Snap dat je een beetje teleurgesteld bent. Maar er hoeft maar een goede bij te zijn!! Zit je een beetje in de buurt van DD in het huisje?

@ Mala, hoe is het met jou???

@ Lisa, succes zaterdag!

Geplaatst

We zitten op een uurtje rijden afstand, erg fijn dus... heel anders dan 3,5 uur in de auto moeten zitten.

Even verwarring uit de wereld helpen haha.... volgens mij prikt S. de rechter gewoon aan, maar tijdens de FM wilde hij geen geweld gebruiken, vandaar....

Ik voel er tijdens de punctie toch niets van, dus mijn mening is ook...aanprikken die hap ;)

Lisa, alvast heel veel succes!!

Mala en Sas, wat dapper dat jullie hier toch elke keer nog even komen kijken om oa ons geluk en succes te wensen. Maar hoe is het nu met jullie zelf?

Twinklestar, ja, is wel de bedoeling... we proberen buiten de behandeling om er ook een vakantie van te maken. In ieder geval aankomend weekend ;) Vanaf de punctie zal het wel wat rustiger aan doen worden haha....

Geplaatst

@Sowiebo, lief dat je het vraagt. Maar toch heel normaal dat we nu met jullie meeleven. Hier alles goed. Heb het idee of het alweer eeuwen geleden is dat ik negatief hebt getest terwijl het pas 2 weken is. Zit al met mijn gedachten bij de volgende poging in maart. We weten helaas nog niet of die doorgaat ivm het werk van viendlief. Hij is nu nog steeds thuis, maar kan elk moment weer worden weggestuurd voor een klus. Hij gaat dan wel proberen om in de week van 21 maart thuis te zijn ,maar of dat lukt blijft de vraag. Ook al ben ik gewend dat hij voor zijn werk veel en lang in Verweggistan zit, op dit soort momenten had ik gewild dat het een gewone kantoorman was:)

Geplaatst

Wordt voor jullie dan ook weer spannend Sas, ja,... soms wil je graag dat alles anders is, maar helaas....

Wel erg spannend dan hoor, wordt het een ja of nee... wanneer weet je het zeker. Toch niet als je al begonnen bent? Kan me herinneren dat jij ergens rond 7 maart ook alweer een uitgangsecho hebt.

Hoop zo voor je dat je weer mag starten... is een goed teken en geeft aan dat je er wel weer aan toe bent, ook al is het andere nog maar kort geleden.

Ik duim voor je...

Geplaatst

@sowiebo las net ergens je berichtje over vandaag. wil je heel veel succes wensen komende week en hopelijk komen we elkaar tegen op het wachtbankje van maart ;)

Geplaatst

Vraagje!! zit vandaag op dag 4 van het spuiten met gonal f. En nu krijg ik opeens een koortsachtig gevoel, in iedergeval hele rode warme wangen. Iemand enig idee wat dit is. Ik voel me niet ziek

Geplaatst

@ Sowiebo, weet je al wanneer de TP is?

Ik zou in de week van 7 maart idd een uitgangsecho moeten doen en verwacht zo rond de 12de ongesteld te worden. Moet dus voor 7 maart weten van vriendlief of hij thuis is.

Geplaatst

@sowiebo ik moet maandag voor de 2e fm, maar jouw punctie is smiddags toch?? ik had vandaag ong 10 folikels van rond de 12-14 mm. dr s was tevreden, dan ben ik het ook ;) vlg hem heb ik wrs do of vrijdag de punctie. kunnen we samen naar het wachtbankje hopelijk

Geplaatst

ik mag om 10.40 komen, dus als hij niet uitloopt ben ik denk ik weer weg als jij komt. vandaag stonden er ook wel 4 nl auto's op de plaats. ik zal voor je duimen. Is het leuk in jullie huisje, je blijft tot de tp toch?? hoe was het ook alweer met de punctie, contant betalen toch of in iedergeval direct?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden