Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jose welkom op het forum, als iets wilt weten zien we het graag. Leuk dat je erbij bent.

Lisa, spannende tijden voor jou, op naar een mooi resultaat.

He Sas, zie dat je volgende week de uitgangsecho hebt. Ga je hetzelfde traject met de echo's in NL doen.

Babeth, waarom moet jij progesteron gebruiken?

over een paar maanden kan jij ook beginnen Nathalie, de tijd gaat heel snel. Waarschijnlijk gaan we gelijk op, ik ga een paar maanden lekker rusten. Gaan eerst lekker op vakantie en daarna zien we weer..... overige dames succes

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Jose, welkom bij ons gezellige forum.Ik lees dat je je 1ste poging in DD heb gehad? Zit je nu in de wachtweken?

@ Mala, hoe is het met je? Je neemt een paar mnd rust he? Goed hoor en dan met frisse moed er weer tegen aan!

Hoorde net van vriendlief dat hij een nieuw project heeft in werk en dat hij wrs pas begin april weg moet. Niets is zeker in zijn werk maar als het er zo uit blijft zien dan gaan we idd ergens eind vlgd week de echo doen. Ik doe de fm ook in NL.

Geplaatst

hoi meiden,

ik kom even een berichtje plaatsen namens Sowiebo.

Sowiebo heeft mij gevraagd om jullie te vertellen dat zij (voorlopig) afstand doet van het forum.

Ze wil jullie bedanken voor jullie goed raad en adviezen en degenen die haar 'kennen' weten haar te vinden :-)

namens Sowiebo,

groetjes Sab

Geplaatst

Mala de extra progesteron is meer uit voorzorg, dit vanwege de vrieggeboorte van onze jongens, ook uit voorzorg de cerclage, bandje om de baarmoedermond. De arts vond de extra progesteron niet nodig maar voor mijn eigen geruststelling doen we het wel. Een dergelijk drama willen we uiteraard op alle mogelijke wijze voorkomen...

Sas wat fijn dat jullie nu waarschijnlijk wel door kunnen gaan!

Geplaatst

Hey Meiske74 ik snap heel goed dat je extra voorzorgmaatregelen wilt nemen. En dat beetje extra progesteron kan toch wel, als jij je daarbij beter voelt zou ik het ook gewoon blijven doen. Jeetje wat snel al. 16 weken zwanger alweer.

Sas67, enige keer dat je echt op de duiveltjes zit te wachten is wanneer je mag aanmelden voor een nieuwe behandeling, dan kunnen ze niet snel genoeg komen haha. Hopellijk heb je snel je uitgangesecho.

Jose, welkom hier en succes met de behandeling.

Lisa1978, geweldig jij zit ook in de wachtweken? Succes meid. Een cryo is toch weer een extra kans.

Geplaatst

Ik kom hier ook eventjes mee lezen. Wij zijn momenteel bezig met de FM voor de cryo uit onze 2e icsi. Als die niet goed ontdooit gaan we meteen door naar icsi 3.

Alleen dan.... als het dan nog niet gelukt is willen we misschien nog wel een 4e icsi gaan doen. Op dit moment zitten we in geertgen(elsendorp) en we zijn daar heel tevreden (aardige artsen, korte afstand, we worden goed behandeld, puncties tot nu toe 100% mee gevallen,......). Dus eigenlijk willen we daar ook niet weg.

Maar op dit forum lees ik dat in dusseldorf er toch nog vaak meerdere onderzoeken gedaan worden. En tja voordat we onze (biologische)kinderwens stoppen willen we toch ook wel het gevoel hebben dat we voor ons doen alles geprobeerd hebben. Voor ons is dusseldorf gelukkig ook maar een uurtje rijden. Dus wat betreft afstand ook te doen.

Hoe gaat alles daar in zijn werk?? Krijg je eerst een intake-gesprek?? En is het ook mogelijk om evt. de echo's in ons eigen ziekenhuis (venlo) te doen?? En zijn er wachttijden? Mijn man moet voor een opleiding van zijn werk in mei/juni afstuderen. Dus als we die stap gaan nemen wordt het wrs. toch eerst na die tijd.

Tja een hoop vragen, maar we twijfelen ook nog best wel.

Geplaatst
Ik kom hier ook eventjes mee lezen. Wij zijn momenteel bezig met de FM voor de cryo uit onze 2e icsi. Als die niet goed ontdooit gaan we meteen door naar icsi 3.

Alleen dan.... als het dan nog niet gelukt is willen we misschien nog wel een 4e icsi gaan doen. Op dit moment zitten we in geertgen(elsendorp) en we zijn daar heel tevreden (aardige artsen, korte afstand, we worden goed behandeld, puncties tot nu toe 100% mee gevallen,......). Dus eigenlijk willen we daar ook niet weg.

Maar op dit forum lees ik dat in dusseldorf er toch nog vaak meerdere onderzoeken gedaan worden. En tja voordat we onze (biologische)kinderwens stoppen willen we toch ook wel het gevoel hebben dat we voor ons doen alles geprobeerd hebben. Voor ons is dusseldorf gelukkig ook maar een uurtje rijden. Dus wat betreft afstand ook te doen.

Hoe gaat alles daar in zijn werk?? Krijg je eerst een intake-gesprek?? En is het ook mogelijk om evt. de echo's in ons eigen ziekenhuis (venlo) te doen?? En zijn er wachttijden? Mijn man moet voor een opleiding van zijn werk in mei/juni afstuderen. Dus als we die stap gaan nemen wordt het wrs. toch eerst na die tijd.

Tja een hoop vragen, maar we twijfelen ook nog best wel.

Voor de intake is er wel een wachttijd op moment, maar als je die eenmaal gehad hebt, mag je meteen starten. Tijdens het intakegesprek wordt je medisch dossier bekeken en evt. aanvullende onderzoeken verricht. Je kunt ervoor kiezen je echo's in eigen ziekenhuis te doen, mits deze mee willen werken. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de gegevens.

En vragen mag je stellen hoor, daar zijn we hier toch voor?

Kijk ook eens op www.ivf-duesseldorf.de . Daar vind je veel info ook mbt tot de verschillende technieken enz.

Hopelijk is het allemaal niet nodig en gaat jullie cryo het helemaal worden ;)

Groetjes

Geplaatst

hallo wannabemom

ik had nog 2 cryos in Brussel en toen heb ik toch op voorhand een intake gepland in DD. Niet omdat ik geen vertrouwen had in de cryos maar het is nu eenmaal zo dat de kans van slagen kleiner is en ik wilde bespreken of we daarna meteen daar door zouden kunnen gaan; was geen probleem!

Je kan inderdaad je echo´s lokaal doen, maar houd er rekening mee dat als je die in je lokale ziekenhuis doet dat daar wel kosten voor gerekend worden en als je ze lokaal doet wordt dat niet in mindering gebracht op de kosten van DD.

Zelf heb ik alles in DD laten doen en voor mij is de reisafstand 1,5 uur enkele reis, voro jou gelukkig nog gunstiger. Ik moet zeggen dat het "reizen" me 100% meeviel! en de flixibiliteit vond ik in DD groot.

Ik zie dat je vandaag de uitgangsecho hebt voor je cryo tp, ik hoop voor jullie dat DD niet meer nodig is!!

heel veel succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Wat een hoop nieuwe berichten hier.

@Lisa, wat heerlijk dat jullie twee bevruchte eicellen hebben. En een fijn idee dat je nog een cryo hebt. Heb je veel last van de hormonen?

@Meiske74, 16 weken zwanger al weer. Dat moet een lekker gevoel zijn. Geen last van zwangerschapskwaaltjes?

@Jose, Welkom op dit forum.

Ik heb alle medicijnen inmiddels in huis maar zit nu te wachten op mijn menstruatie die eigenlijk gisteren had moeten komen. Zul je altijd zien dat het nu ineens later komt terwijl het normaal vaak zelfs iets eerder komt.

Geplaatst

@twinkelstar, ja irritant he wachten op je menstruatie als je hem nodig hebt. Is het jouw 1e keer eigenlijk dat je een behandeling start??

hier gaat het wel ok. Nog wel last van de punctie. pijn onder in mn buik, denk mn eierstokken. Hoop dat het gauw over is. Verder pijnlijke borsten van de hormonen en dat is het wel geloof ik ;) verder blijft het super onwerkelijk dat er een embryo is terug geplaatst, ik kan me er nog steeds niks bij voorstellen, heel gek. jij succes he!

Geplaatst

@Wannabemom, welkom hier hoor. Je kunt altijd vragen stellen. Ik doe de echos in NL, scheelt mij 2 uur heen en terug naar DD. Je moet dan wel zelf zorgen dat je de gegevens doorgeeft aan DD maar dat gaat prima.

Succes jij met je cryo

@ Twinkelstar, ja wachten duurt lang he?

Geplaatst

Bedankt voor het reageren dames!!

We gaan eerst natuurlijk nog afwachten wat ons cryootje gaat doen. En de 3e icsi doen we zowiezo bij geertgen. Als we daar mee bezig zijn ga ik eens naar dusseldorf bellen.

Wel handig om te weten dat er dan dus extra kosten gerekend worden voor de echo's in het lokale ziekenhuis. Maar tja, als ik daardoor een heleboel minder uren vrij hoef te vragen en minder reizen dan is het wel de moeite waard. Ons eigen z'huisje ligt op 10 minuten rijden van ons huis en 15 min van mijn werk.

Vandaag inderdaad de eerste FM. Helaas nog te klein: 1,2 cm Dus donderdag terug voor een 2e FM. Waarschijnlijk wordt dan volgende week woensdag de TP gepland. (onder voorbehoud natuurlijk).

Geplaatst
Bedankt voor het reageren dames!!

We gaan eerst natuurlijk nog afwachten wat ons cryootje gaat doen. En de 3e icsi doen we zowiezo bij geertgen. Als we daar mee bezig zijn ga ik eens naar dusseldorf bellen.

Wel handig om te weten dat er dan dus extra kosten gerekend worden voor de echo's in het lokale ziekenhuis. Maar tja, als ik daardoor een heleboel minder uren vrij hoef te vragen en minder reizen dan is het wel de moeite waard. Ons eigen z'huisje ligt op 10 minuten rijden van ons huis en 15 min van mijn werk.

Vandaag inderdaad de eerste FM. Helaas nog te klein: 1,2 cm Dus donderdag terug voor een 2e FM. Waarschijnlijk wordt dan volgende week woensdag de TP gepland. (onder voorbehoud natuurlijk).

Hoi wannabemon, ik heb de tussentijdse echo's ook lokaal laten doen en heb er ook niets meer van gehoord kwa rekeningen? Het is al weer een half jaar geleden. Of het moet nog komen maar het scheelde uiteindelijk ook in de rekening van Scholtes. Aanzienlijk! Maar misschien hangt het ook af van je verzekering? Succes in ieder geval.

Geplaatst

Hoi Wannabemom, jij zit een beetje in de zelfde situatie als ik zat. Wij zaten ook bij Geertgen en waren heel tevreden. zij konden alleen niets meer voor ons doen, anders dan de vorige keren. we hebben dus besloten om de 3e icsi in DD te laten doen. Voor de tussentijdse echo's wilde ik eigenlijk naar ons plaatselijke ziekenhuis (niet geertgen), maar dat kon op korte termijn niet meewerken. Daarom ben ik steeds naar dd gereden. Ik had begrepen dat dat qua kosten niet uitmaakt: de icsi prijs in dd is fixed, of je daar nou de echo's laat doen of niet, dit is mij vantevoren verzekerd. Voor allerlei andere dingen moet je evt wel extra betalen. Toch heb ik nog een rekening gehad voor één echo, omdat ik een cyste zou hebben. heel vaag, want die had ik helemaal niet. Goed in de gaten houden dus! Toen bleek dat ik zwanger was, heb ik geertgen gebeld om te vragen of ik daar verder op controle mocht komen tot de 10e week. Daar deden ze helemaal niet moeilijk over, werd ook gewoon vergoed. Misschien is dat bij jou anders omdat het dan om de 4e icsi gaat. Ik zou gewoon geertgen vragen of je voor de follikelmetingen etc bij hun terecht kan. Ik denk dat ze dat gewoon kunnen wegschrijven (bv onder een iui poging of zo).

Maar we gaan er eerst gewoon maar vanuit dat deze poging lukt, en dat je dd helemaal niet nodig hebt! (maar misschien al voor de zekerheid een intakegesprek plannen nu, vanwege de wachttijd! kun je altijd nog afzeggen ;-)

Geplaatst

Yola, er lijkt dus alleen een vast bedrag te zijn als je alles inclusief doet. Dus de hele behandeling in DD. Ik heb de eerste poging en de vierde inclusief gedaan dus met echo's in DD en was het beiden 2000 euro. De tweede en derde keer heb ik de echo's hier in de buurt laten doen en toen kwam de rekening van Scholtes niet hoger dan 400 euro. Dus mijn ervaring is niet dezelfde als die van jou.

Als er vaste bedragen zouden zijn, hadden de vier rekeningen bij mij allemaal dezelfde moeten zijn.

Als ik er vanuit ga dat ik de rekening niet meer krijg van de echo's in NL dan heeft dat wel veel verschil uitgemaakt. Ik heb bij de laatste poging er alleen voor gekozen om alles in handen van Scholtes te geven omdat ik daar een beter gevoel bij had. Anders had ik het weer hier laten doen. Dus misschien schrijft zo'n ziekenhuis in Nl het wel ergens onder weg, zoals je zegt.

Succes,

Geplaatst

Hoi Michaela, wat apart! bij mij heeft ie t helemaal niet daarover gehad. ik heb nog expliciet gevraagd wat de kosten zouden zijn als we de echo's in Nl zouden doen. Hij zij toen dat de kosten van de icsi vooral labkosten waren en dat het dus gelijk bleef: 2300. Tja..

Geplaatst

Hoi,

bij mij was de rekening voor ICSI 2300, en ik heb alleen de uitgangsecho in DD laten doen( kreeg daar een aparte rekening voor) en de overige 2 FM in NL gedaan

Geplaatst

Hoi dames

ik denk dat het verschil er in zit dat er bij jou Michaela ,de tweede en derde poging dat je de fm´s lokaal deed, het niet tot een tp is gekomen?

Toevallig is de poging van een lotgenootje die alles in DD deed ook niet gelukt vanwege een vroege eisprong (kwamen ze bij de punctie achter) en voor haar was de rekening ook € 400,00.

de paar echo´s zijn de kosten niet, ik heb bv. destijds een uitgangsecho in DD gehad en die werd apart in rekening gebracht omdat de behndeling vanwege een cyste niet kon aanvangen. de kosten voor die echo waren ± € 69,-

Mij werd ook verteld dat het financieel niet uitmaakte om ze wel of niet daar te doen. Ik was blij overigens dat ik alles in DD deed.

Wat lokale kosten betreft, het is neit in ieder zkh. gelijk,Ik ken 3 varianten: sommige zetten het onder een dbc van "onderzoek" en de patient hoort er niets van,er zijn er die iedere echo apart in rekening brengen soms zelfs rechtstreeks aan de patient, en er zijn er bij die er een speciaal dbc voor openen, er staat dan een bedrag voor van ± € 550,-. Die dbc is een jaar actief en binnen dat jaar kun je talloze echo´s laten maken.

Indien het wel in rekening wordt gebracht door het zkh. dan kan er een behoorlijke tijd overheen gaan voordat je een rekening op de mat vind.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Jee meiske74 ik ben na het lezen van je bericht helemaal met stomheid verslagen. Wat een geluk voor diegene die bij de behandeling een vervroegde eisprong bleek te hebben, wat bleek tijdens de punctie, de behandeling niet in zijn geheel in rekening werd gebracht in DD.

Wij hebben dit helaas ook eenmaal meegemaakt. Ik bleek ook op de een of andere manier een vervroegde eisprong te hebben gehad. Wij hebben toen dus wel een punctie gehad maar helaas geen terugplaatsing. De hele behandeling is in rekening gebracht door het ziekenhuis waar ik destijds liep. Zo jammer, want dit was nog een van de vergoede poging. Ik ben er nog steeds boos over:mad:. Vond het toentertijd al zo belachelijk dat deze behandeling verloren is gegaan.

Geplaatst

Hoi Leeuwinnetje,

ik kan me voorstellen dat je er nog boos over bent!!! je zou denken waarom maken ze niet even snel een echo van te voren, kleine moeite maar het scheelt verdorie een hele pogign!!!

feit dat er een vroege eisprong is gweest is al frustrerend genoeg nietwaar!?

Geplaatst

Hey Meiske74, ja inderdaad dat was al frusti genoeg, en dan ook nog eens een poging kwijt bah. Jammer dat ze in grote ziekenhuizen zo laks met alles omgaan.

Geplaatst

hoi meiden,

Ik zou as maandag de uitgangsecho hebben maar de rode duivels zijn vandaag al gekomen. Nu heb ik morgen de echo en dan zaterdag starten met spuiten. Zit nog wel even te twijfelen wat ik zal doen als er maar weer 2 follikels zitten zoals de vorige keer met uiteindelijk maar 1 eicel bij de punctie. Is het dan wel de moeite waard om door te gaan? Maar dat zal ik dan wel overleggen met Dr S. Ik heb hem trouwens gisteren ook gemaild met de vraag of PICSI wat voor ons is. Irma zou het hem vragen, nog niets gehoord.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden