Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Sas wat een mooi formaat, heel veel succes en op naar een mooie tp!!

Liefs Babeth

Babeth dank je wel. Ik ga voor mijn golden egg

Liefs

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi

Ik heb net gebeld voor een afspraak in Duesseldorf, voor als deze poging in Brussel niet lukt. Eigenlijk om de zelfde reden als Babeth... kan alle hulp / nieuwste technieken gebruiken. Ik word volgend jaar 40 en dat is vooralsnog voor ons de grens. En ik word zeer moeilijk zwanger.

Aangezien de tijd zo snel gaat wil ik even alles op alles zetten.

Ik kan overigens pas 21 juni terecht. De zaken gaan goed daar! Maar natuurlijk hoop ik dat ik de afspraak af kan zeggen omdat ik zwanger ben :-)

Dus voor iedereen die er over denkt...... weet dat je wel eventjes op een afspraak moet wachten he.

Groetjes

Noor

Geplaatst

@Noor,

ja zaken gaan goed in DD:) Hopen dat je ze niet nodig hebt

Ik loop daar ook,morgen de punctie voor onze 2de ICSI poging.Als ik vragen mag waarom heb je bij 40 jaar een grens getrokken?

Ik zelf ben 43 en in het topic 40+ ben ik niet eens de oudste

Veel succes

.

Geplaatst

Hoi, mijn man is 11 jaar ouder dan ik en hij vindt t eigenlijk al te oud voor zichzelf. Hij gunt onze zoon nog wel n broertje of zusje maar hij wil niet in een rolstoel naar school gaan zeg maar.

Ik ben al blij dat ik m nog zo gek kreeg. Maar hij is heel jong vr zijn leeftijd, ziet er nog toppie uit! hihi

Maar dat is de reden...

groetjes

noor

Geplaatst

Noor, herkenbaar.Mijn vriend is 9 jaar ouder dan ik en vindt zichzelf eigenlijk ook te oud. Maar ja ik wil het graag en dus doet hij mee. Ik vind het onzin die leeftijd van hem. Ook hij is jong voor zijn leeftijd en zal een toppappa zijn. Verschil met jou is dat jullie al een kindje hebben.

Groetjes

Geplaatst

@Twinklestar Heel veel succes vandaag! Ben een beetje laat, dus inmiddels zal het er wel op (in) zitten :toppie:

@Noor Ik heb ook een afspraak in Juni, in feruari al gebeld, dus de zaken gaan inderdaad goed daar bij onze buren. Hopelijk voor je is het inderdaad niet nodig. Fijn voor je dat je al een zoontje hebt, geweldig lijkt me!

Mag ik vragen wat bij jou de zwangerschap zo moeilijk maakt, of is daar geen aanwijsbare reden voor?

Geplaatst

Wat mij zo moeilijk zwanger maakt is dat ik steeds exact na 14 dagen na de tp ongesteld word! Het onverklaarbaar, wel gelaserd ivm endometriose maar dat is later gecontroleerd met nog een kijkoperatie en het was echt weg. We maken topembryo's, dijk van een baarmoederslijmvlies, zijn beide gezond ook dna technisch in orde, we leven gezond, hebben geen stress en geen emotionele of psychische barrières om zwanger te worden. Wie het weet mag het zeggen. Maar uiteindelijk is het toch gelukt dus het is niet onmogelijk, alleen het gaat dus bepaald niet vanzelf. Was het maar een exacte wetenschap, maar er komt gewoon ook een dosis geluk bij kijken.

Tja en dat kan je helaas niet afdwingen!

Maar we gaan er weer vol tegen aan en maken onszelf graag wijs: als je je mond lang genoeg openhoudt........ vliegt er vanzelf wat in! hahi

Je bent zelf aan het kiezen tussen Leuven en Dusseldorf zie ik? Spannende tijd voor jullie dan.

Het enige nadeel aan de wetgeving in Duitsland vind ik dat ze de embryoselectie op dag 1 moeten doen. In nederland en belgie kunnen ze na 3 dagen beslissen welke ze willen terugplaatsing. Dus stel je hebt 5 embryo's en je krijgt er 3 teruggeplaatst dan zijn ze verplicht om er 2 op dag 1 in te vriezen of weg te gooien. Dat zouden net wel eens de 2 besten kunnen zijn. Op dag 1 kun je vaak nog niet zien welke het beste zijn namelijk. Ik heb zelf 4 pogingen in Duitsland (magdeburg) gedaan vandaar dat ik weet dat het zo werkt daar. Maar verder spreekt Dusseldorf me erg aan van wat ik er hier over gelezen heb.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hoi, ja het was echt binnen 5 minuten klaar. Wel leuk dat je het zelf kan volgen op een monitor en dat je foto's krijgt van de emmy's. Nu hopen dat ze het gezellig vinden bij mij :-). We kwamen er ook vandaag achter dat de testdag op de verjaardag van mijn vriend is. Dat moet bijna wel geluk brengen!

@Sas, Sterkte morgen met de punctie. Hoe laat word je geholpen?

Geplaatst

Heb je er 2 laten terugplaatsen? Nu lekker broeden de komende weken!

Ik mag morgen om 11.30. Hoop zo dat er 1 goed ei is en bevrucht wordt.

Geplaatst

hoi meiden,

We hebben een enorme spannende dag gehad! De korte versie: bij de punctie 2 eitjes ipv 1. Maar bij vriendlief geen levende zaadcellen gevonden. Dus of hij nog een keer een potje wilde vullen. Wat niet lukte door alle spanning natuurlijk. Dr S zei dat we de hele middag de tijd hadden en dat als het niet zou lukken de eitjes ingevroren werden. Nadat ik van de uitslaapkamer mocht ben ik met viendlief het kamertje ingedoken om samen voor een gevuld potje te zorgen. Uiteindelijk gelukt maar weer zo op het oog vlgs het lab geen bewegende cellen. We zijn naar huis gereden met allerlei emoties en gevoelens. Ik had zo te doen met mijn vriend. Die voelde zich zo schuldig. Bijna thuis werden we gebeld door Irma,dat er, schrik niet 1 bewegende zaadcel gevonden was en dat die nu 1 eitje ging bevruchten!!!! Mijn andere eitje was niet rijp genoeg. Nu maar hopen dat we morgen goed nieuws krijgen en zaterdag alsnog een tp hebben.

Wat een dag hebben we gehad. Ben echt uitgeteld nu. Maar goed als we dit overleven dan moet het een topbevruchting worden.

Liefs

Geplaatst

Tjee, Sas, wat een spanning hebben jullie gehad en nu nog steeds. Nu maar hopen dat die ene zaadcel en eicel voor elkaar bestemd zijn, zodat je morgen goed nieuws krijgt!

Ook moeilijk voor je vriend hoor, het is niet niks, wat een druk zal hij gevoeld hebben.

Geplaatst

Ow sas wat een dagje zeg!!! Jeetje wat een emoties! Dit moet gewoon een mooi embryootje gaan opleveren!! Zaterdag de tp? Heel veel succes meid ! Liefs Babeth

Geplaatst

Babeth, ja ik ben een paar jaar ouder geworden vandaag en vriendlief ook:)

Morgen bellen ze om te vertellen of het bevrucht is en zo ja dan zaterdag de TP.

Liefs

Geplaatst

Sas wat een opluchting moet dat geweest zijn dat er toch nog 1 zaadcel gevonden is die in ieder geval jouw eitje kan bevruchten. Moet haast zo voorbestemd zijn.

Ik duim voor je meid dat je vandaag super nieuws te horen krijgt! Succes!

:duimen draaien:

Geplaatst

Wat een wonder!!! Dit MOET gewoon goed aflopen!!! Het moet vast zo zijn.. niet te geloven: 1 bewegende zaadcel...

Van harte gefeliciteerd!

Groetjes

Noor

Geplaatst

owwww Sas, wat heerlijk!!!

nou, deze ene eicel en die ene zaadcel, die vertegenwoordigen jou en je partner: de juiste combi dus dit gaat helemaal goed komen!!!!

Ik vind het zo´n geweldig nieuws, jeetje wat was het spannend.

Nu gauw op "stuiter"les bij Mees hihi

liefs

Babeth

Geplaatst
Wat een wonder!!! Dit MOET gewoon goed aflopen!!! Het moet vast zo zijn.. niet te geloven: 1 bewegende zaadcel...

Van harte gefeliciteerd!

Groetjes

Noor

Hoi Noor, ja idioot he? Maar 1 zaadcel en 1 eicel,maar dat moet een mooi beebje gaan worden

Geplaatst
owwww Sas, wat heerlijk!!!

nou, deze ene eicel en die ene zaadcel, die vertegenwoordigen jou en je partner: de juiste combi dus dit gaat helemaal goed komen!!!!

Ik vind het zo´n geweldig nieuws, jeetje wat was het spannend.

Nu gauw op "stuiter"les bij Mees hihi

liefs

Babeth

Hoi Babeth, ik heb mij al aangemeld bij onze opper stuiterbal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden