Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elliebellie, dank voor je lieve woorden. Je hebt ook helemaal gelijk. Rationeel weet ik ook wel dat aantal niet alles zegt en dat het gaat om kwaliteit. Maar je wil zo graag meer hebben he? Jouw uitspraak is mij op mijn lijf geschreven( fat iets wat overdreven ,ben wel te zwaar hihi) Mag ik hem gebruiken van je?

En jij , wanneer heb je de TP? en is het je eerste poging?

Liefs

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eerste poging, was het maar waar... dit is IVF3b. IVF3a is omgezet in een escape iui omdat ik maar 1 follikel had. Ik hoor morgen of ik zaterdag de TP krijg. Overigens loop ik nog niet in DD, maar overweeg dat wel indien deze ivf mislukt. Ik heb 450ie eenheden menopur gebruikt + deca. Ik ben niet zozeer een low responder als wel een no responder en mijn huidige ziekenhuis wijt dat alleen en al aan m'n leeftijd. Ben 40 jaar. Grrrr.

Geplaatst

nou dan ben ik echt een oudje met mijn 43 en 6mnd.... Dit is mijn 2de poging ICSI en toen waren er 3 follikels waarvan 2 meededen en uiteindelijk bij de punctie 1. Daarvoor bij een allereerste eerste echo 4 follikels waardoor zkh utrecht zei wij doen geen IVF met u. Meteen naar DD gegaan omdat ze daar kijken naar de persoon en niet alleen naar de cijfers. Dus het gaat gestaag achteruit. Daarbij nog een zaadkwaliteitprobleem dus tel uit je winst....( cynisch bedoeld hoor). Ik gebruik nu ook 450 Menopur,is al de hoogste dosering, ben dus net als jij een low of no responder. Soms baal ik zo van die leeftijd en het feit dat ik mijn grote liefde pas zo laat tegen kwam. Maar ja zo is het nu eenmaal. Dus positief en we gaan ervoor!!!

Geplaatst

Precies, we gaan er gewoon voor. Bij mij ook een dalende lijn: eerste ivf 3 follikels waaruit 1 verse TP (helaas m/a) en 1 cryo (mislukt), tweede ivf 2 follikels, niet goed doorgedeeld, en dan nu de derde ivf ook weer 2 follikels.

Wat betreft jouw dilemma stoppen of doorgaan: Meid, we worden er niet jonger op en iedere maand uitstel is er een, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou zeker afwachten wat je arts zegt maar ga ook bij jezelf na: Wil je nog een maand langer dit 'gedoe' zonder garanties op een goede uitkomst? Helemaal als je in DD loopt, is toch extra logistiek geregel ook al heb je de echo's hier. Ben benieuwd wat de mening in DD is. Succes en ik ga duimen voor nog een extra follikel (of twee) erbij.

Geplaatst

Ja, vind stoppen ook niet echt een optie, de klok tikt door en daarbij hebben we ook nog eens te maken met vriendlief die voor zijn werk lang en veel en van te voren niet bekend is voor hoelang, in het buitenland zit. Nu is hij thuis dus dat speelt zeker ook mee.

Eens horen wat DD zegt.

Ik duim voor jou hoor!

Geplaatst

Sas ik lees net je bericht, vedorie, ik snap je verontrusting maar het bericht van Elliebellie is weer hoopgevend. Ik ben benieuwd naar de reactie van DD, veel succes lieverd!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Sas, misschien is een ander medicatie een optie. Ik heb de eerste poging in DD ook alleen Menopur gekregen en daar heb ik heel slecht op gereageerd. Ik had 3 follikels hiermee. Uiteindelijk 4 eicellen verkregen. Wil niet ondankbaar overkomen maar dit was een poging waarbij ik het minste follikels ooit had. Immers heb je maar 1 toppertje nodig nietwaar.

De poging daarna heb ik combinatie Menopur en Puregon gespoten, wat aanzienlijk meer follikels opleverde. Ik reageer beter op Puregon. Ik weet dat Menopur vaker wordt gegeven omdat dit beter is voor kwaliteit van de eicellen.

Ik zou dit gewoon vragen aan dr. Scholtes, ja toch. Succes!

@Jose, 1 april een echo, leuke datum joh. Waar heb je trouwens HCG laten prikken? Kan dit in DD of was dit in ander ziekenhuis?

Geplaatst

Heb ik gewoon in mijn eigen ziekenhuis laten doen. Moest toch voor bloedcontrole, dacht...kunnen ze mijn hcg ook wel even prikken.

Sas, wat balen, maar zoals je zegt... het klokje tikt Ben ook benieuwd wat DD zegt.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zwangeren onder ons van hartelijk gefeliciteerd.

Ik heb ons net aangemeld in Heerenveen we gaan daar de echo's laten plaats vinden. 11 april is onze eerst egerpek in Heerenveen en tegelijkertijd ook onze startdatum

Dan is het cyclus dag 3. ben zo benieuwd hoe het gaat als je in Nederland de echo's laat plaats vinden iemand hier ervaringen mee?

Geplaatst

@Lisa, ben niet zo dapper hoor. Realistisch misschien en de tijd tikt vandaar. Nog niets gehoord van DD , zal zo weer eens bellen.Jij mag binnenkort toch testen??

@Scoop,mooi dat je een ziekenhuis hebt gevonden voor de echo"s. Ik doe de echos ook in NLen bel dan aan DD de gegevens door.

Geplaatst

Net gebeld met DD, plan is wel doorgaan ook al is er (nog) maar 1 follikel. Geen andere medicatie erbij , wel vanaf vrijdag Cetrotide erbij spuiten en zaterdag weer een echo. Die laat ik in DD doen, kan ik gelijk dr S zien en spreken. We gaan ervoor....op naar een toppertje.

Liefs

Geplaatst

@sas ben inmiddels zwanger, en heb daardoor een behoorlijke overstimulatie en lig momenteel op de afdeling verloskunde, 8 mnd te vroeg ;) misschien mag ik morgen naar huis.

Geplaatst
:positive energie: Hallo meiden, ik breek even in op dit forum. Ik ben sinds kort hier, nu vooral te vinden bij 40+ en endometriose. Mijn vraag aan jullie is of iemand ervaring heeft met de samenwerking van Dösseldorf en Bronovo Den Haag en of de rekening hoger/lager uitvalt als je alles in DD laat doen? Ik hoop op een antwoord. Alvast hartelijk dank. succes iedereen met alles.

Hallo meiden, Lisa gefeliciteerd en sterkte! Is er iemand die een antwoord heeft op mijn vraag please!! :blob6:

Geplaatst

Hoi Viola,

wat ik begrepen heb van DD blijven de kosten van een behandeling in DD gelijk ookal doe je de tussentijdse echo´s elders, en de kans is zeer zeker aanwezig dat je lokale ziekenhuis de echo´s ook in rekening gaat brengen. Soms rekenen ze per echo een bedrag maar er zijn ook zkh. die een dbc-code openenen a ± € 568,00, daarmee kun je dan een jaar lang echo´s laten maken.

Maar er is ook een forumgenootje die wel lagere rekeingen van DD heeft gehad maar het is even niet helemaal duidelijk waar ´m dat in zat.

Vervelend maar anders moet je even enkele pagina´s teruglezen, even doorspitten.

Ik zag dat iemand er ook een link had geplaatst van een kliniek die losse echo´s uitvoert voor follikelmetingen, kosten € 75,- per keer.

veel succes, ik denk anders dat het het beste werkt als je DD mailt of belt en ook je lokale zkh.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hallo meiden, dank voor jullie snelle reactie! Het is dus geen standaard verhaal wat de kosten betreft begrijp ik. Ik ga nu eerst mailen naar DD en kijken wat daar uit komt. En proberen alles door te spitten. Zijn er nog tips dan verneem ik dat graag.

@Meiske74 Ik zie dat je al een tijdje zwanger bent, heel veel succes, wat een heerlijk gevoel lijkt me dat, ook spannend natuurlijk. Fijne dag!

@Lisa Gaat het al weer iets beter met je?

Geplaatst

Vio-la, Babeth heeft gelijk. Je betaalt een standaard bedrag in DD, voor icsi is dat 2300 euro. Dat is incl. echo's/fm's. Als je ervoor kiest de echo's lokaal te doen, komt er nog een bedrag bovenop.

Weet niet of je nog vergoede pogingen hebt, maar verzekeringen willen ook nog wel eens zeggen....ze vergoeden een bedrag naar NL maatstaven, mits de echo's ook in DD plaatsvinden.

Zou hierover ook even informeren.

Bovendien heb je ook toestemming nodig van je verzekering.

Succes! In je handtekening zie ik dat je nog dubt tussen Leuven en DD? Klopt dat? Heel veel succes, ook met het maken van de juiste keuze.

Geplaatst

met mij gaat het wel redelijk. mag helaas nog niet naar huis, ben nl aangekomen, dus wrs nog meer vocht. morgen bekijken ze het weer opnieuw. ben natuurlijk wl kei blij met de zwangerschap, heel bijzonder. Viola succes met spitten

Geplaatst

@Jose Kijk zo wordt ik elke keer weer iets wijzer door jullie, onwijs bedankt daarvoor! Ik heb nog 2 pogingen tegoed, ik heb al een brief liggen van de verzekering dat ze een verwijsbrief van de arts willen en een offerte van het ziekenhuis waar we naar toe gaan in het buitenland. En we moeten inderdaad nog een keuze maken, ik wil nu gaan voor het zh wat goed voelt en er dan voor gaan. De rest laten we lekker achter ons.

Succes met je zwangerschap! Is het je trouwens goed bevallen in DD? Klinkt dat eigenlijk gek als ik het zo naleest haha..

Geplaatst

Daar is het forum voor Viola, elkaar helpen, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje nietwaar?

Ons is het heel goed bevallen in DD, iets wat we veel eerder hadden moeten doen. Het was een grote stap, maar ben blij dat ik deze gemaakt heb.

Succes.

Geplaatst

Jose ik weet nog dat jij destijds zo aan het dubben was...goede keuze gemaakt!

Vio-la inderdaad, voor het zkh of kliniek kiezen waar je een goed gevoel bij hebt!!een eerste gesprek zegt vaak erg veel, succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden