Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yola, bedankt voor je uitgebreide antwoord :) Heb net weer nieuwe potten aangeschaft en word er ook helemaal tureluurs van iedere ochtend en avond. Misschien inderdaad een idee, dat als ik de 12 weken voorbij ben over te gaan op multi.

En wat betreft de bollen, ik blijf ze ook maar gebruiken t/m 12 weken. Nogmaals bedankt.

En fijn dat je blij wordt van mijn ticker, word ik van die van jou ;) Tjee, alweer bijna op de helft, wat gaat de tijd hard!!!

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik lees la een tijdje mee met jullie en heb een vragje, morgen mag ik testen na de TP van 14 maart jl.

Nu begrijpen jullie denk ik wel dat ik het niet kon laten en ik heb een "lichte"positieve test.

Maar ik ben pas blij en opgelucht als het echt goed is en een echo heb gehad.

Morgen ga ik Irma bellen, en wil vragen of ik een echo mag laten maken.

Hebben jullie dit ook gedaan en wanneer na je positieve test?

Geplaatst

Hoi Em, allereerst super dat je een positieve test in handen hebt. Ik kan je onzekerheid heel goed begrijpen.

Ik heb op wd 10 in de avond voor het eerst positief getest. Op mijn officiële testdag ( wd 14) heb ik het ziekenhuis gebeld een afspraak gemaakt voor een echo.

Dus je kunt het morgen zeker doen hoor!

Laat je je bloed ook nog prikken op hcg?

Geplaatst

Ja ik wil wel bloed laten prikken.

Wanneer kan jij voor de echo?

Had jij gelijk een knal test?

Ik zie duidelijk een 2e streeptje(KV 2 voor 5) maar hij is niet dezelfde kleur als de controle streep.

Geplaatst

Hoi Em85

proficiat met je positieve test, dat ie nu nog licht is is niet vreemd, je hcg is nog niet erg hoog. wellicht als je overmorgen weer test dat ie al donkerder is. Je hcg verdubbelt per 48 tot 72 uur.

Als je met DD belt zullen zij een echo voor je inplannen, deze is meestal op zijn vroegst met 6 weken omdat eerder vaak niet veel zin heeft. Hartactiviteit is meestal pas zichtbaar vanaf 6 weken.

Als je je Hcg gaat laten prikken dan kun je het beste 2x laten prikken met daar tenminste 48 uur tussen. 1x prikken zegt niet veel, het gaat er met name om of er een mooie stijging van het hormoon is.

Op naar een mooie echo!!

en dat je teststreep nog niet zo donker is als de controle streep is heel normaal hoor.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Em85

zie hier de foto van mijn testen:

[ATTACH=CONFIG]1064[/ATTACH]

punctie was op 24-11, tp op 26-11 en de eerste test op 06-12-2010; dag 12 na punctie.

Geplaatst

Bedankt voor je reactie.

Ik ga het nog maar even rustig afwachten.

Eerst zien en dan geloven.

Ben de afgelopen dagen behoorlijk ziek geweest, buikgriep.

Zou dat ook nog iets te maken kunnen hebben met de lichte testen?

[ATTACH=CONFIG]1065[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi emm, ziek zijn heeft geen invloed op je hcg gehalte Maar de hogtie kan erg varieren, die is niet bij iedereen even hoog,je zult echt verschil zien met je volgende test.

Geplaatst
Sas wat heerlijk dat je je toppertje bij je draagt, dit moet goed gaan!!!! hihi, nu al een bijzonder wondertje nietwaar?

Heeeeeeeel erg veel geluk!!!!

liefs

Babeth

Babeth,

dank je voor je lieve woorden.

Liefs

Geplaatst
@nathalie ben gelukkig weer uit het ziekenhuis en nu hopen dat ik stabiel blijf en niet nog harder ga overstimuleren. Als het goed is duurt dit enkele weken, kan dus ook niet werken. heel bizar allemaal. Maar zolang ik last heb van overstimulatie ben ik zwanger dus ik hoop dat het nog even blijft ;) Hoe is het met jou, lekker genoten vann de zon?

Wat bizar he Lisa, zo lang je overstimulatie hebt ben je zwanger tjee, wat zwaar moet dit zijn voor je want het is toch best dubbel natuurlijk! Overstimulatie is geen pretje, maar zwanger zijn daarintegen wel!!

Rustig aan meis!

Ik word weer erg blij van het zonnetje moet ik zeggen, leuk hoor de winter maar de lente is nog vele malen leuker!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Sas, wat een heftige tijd heb je achter de rug zeg lees ik nu!! Wat fantastisch dat je een tp hebt gehad!!

Wat een wondereitje zeg!! Nu maar lekker nestelen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Em85, gefeliciteerd met de positieve test, en volgens mij is een streep een streep hoor!!

Hij wordt vanzelf wel dikker na een paar daagjes, zou mij er geen zorgen om maken.

Geplaatst

@EM 85, gefeliciteerd met je positieve test!!

@Nal, ja dat was allemaal even stressen maar nu alleen maar positieve energie naar mijn beebje toe

Groetjes

Geplaatst
Em, hoe is het? Alweer getest?

Sas, hoe is het met jou? Geniet je een beetje van die topper in je buik?

Ja ik geniet enorm, ik wil gewoon jouw voorbeeld volgen!

Geplaatst

Ik maak me toch wel zorgen.

Vanmorgen een test thuis positief en bij de huisarts aan het einde van de morgen en deze was negatief!!

Moet morgen bloed laten prikken.

Geplaatst

Hmmm, wat een onzekerheid. Hoop voor je dat die van de huisarts het bij het verkeerde eind heeft. En dat de bloeduitslag morgen wat anders zegt....

Een bloedtest is wel zoooo betrouwbaar.

Geplaatst

Em, hopelijk zit de huisarts ernaast en is de bloedtest wel positief!

Hoe gaat het eigenlijk verder als je test positief is? Laat je dan in Nederland een echo maken? Dr. S heeft volgens mij tegen mij gezegd dat ik dan hier in Nederland naar een gyn kon gaan. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen....

Geplaatst

Klopt Twinklestar, Dr. S. adviseert 2 weken na de terugplaatsing een echo te laten maken. Dit kan gewoon bij je eigen gyn, maar het mág ook bij hem.

Ik laat het hier gewoon doen, a.s. vrijdag... ben dan 6 w en 4 d. Heb er bewust voor gekozen, omdat voor mijn gevoel de kans dan groter is een hartje te zien.

Hoop voor jou ook dat je positief gaat testen ;)

Geplaatst

Toch mag ik nu geen echo maken in DD!

Eerst een bloedtest en dan mag ik weer bellen hoe nu verder.

Want ik wilde eigenlijk een echo laten maken om het zeker te weten.

Geplaatst

He Em, wat balen zeg! welke test heeft je huisarts gebruikt? jij vgs mij de kruidvattest of niet? die is super gevoelig. misschien ligt het daar aan? hopelijk geeft je bloedtest een beter resultaat.

@twinklestar: je kunt zelf kiezen, sommigen gaan nog naar dld, anderen in nl. ik ben na de tp niet meer teruggeweest. Heb nog wel de bloedwaarden doorgegeven aan dr S en heb de echo hier in Nl laten maken. Daarna nog even per mail overleg gehad over bolletjes gebruik. voor de controles hier in nl ben ik teruggegaan naar de kliniek waar ik eerder was, dat was fijn vertrouwd. Maar je kunt natuurlijk zelf kiezen. Ik zou wel een ziekenhuis uitzoeken voor de eerste weken waar ze zelf ook ivf/icsi doen. Daar weten ze gewoon meer.

succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden