Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zooo net even gebeld met dusseldorf. Mijn AMH waarde is bekend. Vanmiddag krijg ik daar een mailtje over. Ben dus benieuwd.

Oh ja, nog even een vraagje; weet iemand hoe het in d'dorf werkt met donorsperma??

Moet je dan lang wachten?? En is zo'n behandeling duur???

We wachten natuurlijk eerst de AMH-waarde af. Want als die ook niet goed is wordt het voor ons wrs. adoptie.

Geplaatst

Raba, succes in DD!!! ben benieuwd wat ze jullie kunnen 'aanbieden'!

Wannabemom, spannend. Heb zelf geen ervaring met donorsperma. Op de site van DD staat er geloof ik wel iets over, maar weet het niet zeker!

Sas, hou je het nog vol??? wat een gedoe zeg met je mannetje. Nu dus twee keer per dag spoelen. Hoop dat het hiermee helemaal verholpen gaat worden en dat je mannetje zich beter gaat voelen!

Dinsdag 27 september om half 6 hebben we de startecho/uitgangsecho, whoehoe. Nu eerst op vakantie.

Bongi is vanochtend doorgebroken Gisteren eerste acu-sessie gehad. Heeft me nu dus behandeld op het doorbreken van de menstruatie (wat ook gelukt is, hihihi) en heb nog wat plakkertjes op mijn onderrug en benen zitten om de doorbloeding op gang te houden.

Mijn nierenergie was in elk geval te laag, vandaar dat ik ook altijd zo moe was/ben.

Ze gaf me aan nog iets extra's te slikken, ben alleen even kwijt wat het ook alweer was. even bellen, kan ik dat meteen gaan halen. De vitamines die ik nu slik waren goed, ook de tarwekiemolie. goed voor de doorbloeding daar beneden en ook evt. voor de innesteling. Dus daar gaan we gewoon vrolijk mee door, hihihi.

liefs,

Tool

Geplaatst

Lieve meiden

Helaas geen goed nieuws. Mijn voorgevoel klopte. Geen positieve test.

Ik ben er echt even helemaal stuk van, boos en verdrietig en de grote waarom vraag. Maar ja daar krijg ik toch geen antwoord op.

Ik kan ook nu even niet meer denken over is dit het einde van onze behandeling of gaan we nog door.

Liefs

Geplaatst

Sas, weet niet wat ik moet zeggen. Dat klote gevoel kennen wij maar al te goed.

Ik wens je veel sterkte met het verwerken van deze klap.

Een dikke knuffel!

Geplaatst

Arme ziel toch!!! Wat een ontzettend waardeloos ellendig rot nieuws nu toch weer.

Waarom nou niet?!!!! Jullie doen er Alles voor en nog wil het niet lukken. Wat gemeen is dit toch.

Ik hoop dat jullie veel steun vinden bij elkaar.

He getverdemme, had het toch zo gehoopt en zó gegund.

Heel veel liefs

Noor

Geplaatst

Sas, verdrie nog zeg, had het graag anders voor je gezien! Sterkte meid en probeer dit weer een plaatsje te geven.

Neem de tijd!! en kijk over een tijdje hoe je je voelt en of je verder wilt gaan. Zwaar kl**te alweer..

knuffel voor jou en je mannetje!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Sas, wat erg dit. Ik had anders voor jullie gehoopt. Zeker ook na de tese. We weten allemaal hoe k... Dit voelt. Weer een teleurstelling die jullie moeten verwerken. Denk rustig na over een volgende poging en overleg desnoods met dusseldorf wat zij aanraden. Sterkte meis.

Geplaatst

De intake hebben we gehad. Ik had geen goed gevoel erbij.

Hij vond dat ik weinig eitjes de 3 pogingen heb geproduceerd. En vermoed dat mijn amh waarde laag is. En dat zou in houden dat we moeten opschieten. Zegt hij.

Gent en nijmegen vinden wel dat ik genoeg eitjes produceer. Terwijl ik ook het weinig vind wat ik geproduceerd heb.

Had me voorgenomen om geen bloed onderzoek te laten doen maar door zijn verhaal heb ik het maar wel laten doen.

Ben wel benieuwd wat er uit komt.

Mijn vriendin heeft vorig jaar ook een intake in dusseldorf gehad en die kreeg hetzelfde te horen.

Terwijl dat de andere ziekenhuizen ook zeiden dat het goed was.

Dit geeft me gemengd gevoelens.

Ik vond ook niet dat we persoonlijk werden behandeld voelde me een nummer.

Zag er wel allemaal heel professioneel uit. Maar werden een half uur laten binnen geroepen.

Terwijl dat er geen patient te wachten zat.

Vind het ook erg jammer dat we de amh waarde pas 20-9 krijgen te horen.

En hierna zal pas het stappenplan worden gemaakt en de kosten berekend.

En dat je de rekening krijgt toegestuurd. Hoeveel zou dat zijn?

Ik heb ook zo'n idee dat hij in een dikke vette audi rijd en meer om geld geeft dat de patient.

Maar ik kan het helemaal mis hebben.

Sorry voor de negativiteit. Maar moest het even kwijt.

Morgen laatst intake in Brussel dus dan kunnen we goed vergelijken.

Sas: wat oneerlijk. Helaas ken ik het gevoel al te goed. Maar daar heb je niks aan. Dikke

:CYBER_HUGS:

Geplaatst

@SAS.... wat een klote nieuws zeg... Heel veel sterkte met de verwerking voor jou en je mannetje.

veel succes met het verwerken van dit nieuws.

@raba;

jammer dat je geen goed gevoel hebt gehad bij de intake. Ik denk ook wel dat het persoonlijk is. Wij vonden juist het zakelijke

en eerlijke wel fijn aan dr. Scholtes. Misschien scheelt het wel dat ik zelf ook een medische achtergrond heb en dus ook zelf redelijk vaak

met medische termen spreek. Succes morgen bij de intake in Brussel. Ik denk dat je ook gewoon moet beginnen waar jullie zelf het beste bij

voelen.

Wij hebben in d'dorf ook de AMH waarde laten bepalen omdat ik bij mijn laatste icsi-poging ook maar weinig eicellen produceerde met 300 IE gonal-f.

Dinsdag heb ik trouwens de uitslag terug gekregen...... 1,3. Oftewel (veel) te laag voor mijn leeftijd(29). In combinatie met de slechte zaaduitslag is het

dus wel heel goed te verklaren dat we de afgelopen jaren zoveel mmm gehad hebben met alleen maar negatief resultaat en miskramen.

Wel even slikken om te horen dat het niet goed is, maar wij hadden zelf al zo'n voorgevoel dat er iets niet klopte. En dan is het wel fijn om eindelijk een oorzaak gevonden te hebben.

Samen met mijn man ga ik nog naar onze eigen gynaecoloog en evt. nog naar een uroloog. Nog even alles overleggen. Voordeel is dan ook dat we dan alles makkelijker via de verzekering vergoed krijgen. Heeeeel misschien dan in januari in d'dorf een eigen poging(afh. van het zaad). Maar wel met andere medicatie.

Verder was dr. Scholtes ook bereid om evt. ons te helpen met embryo-donatie. Dus nog een hoop ziekenhuis in het vooruitzicht.

Geplaatst

Raba,

Vaak krijg je als je met een behandeling bezig bent zijn persoonlijke nummer ook en kan je hem persoonlijk bellen ipv de assisitente. Dr.S doet heel veel telefonische consulten, en ja, het loopt er heeeel vaak uit. Het probleem is, is dat er best veel nederlandse stellen komen die eigenlijk allemaal door dr.S worden behandeld. De andere aetsen hebben het minder druk. Ik vond het zakelijke en heldere van dr.s wel heel fijn. Ook de stelligheid waarmee een stappenplan opgesteld werd vond ik fijn. Dus ja, het is de een voor de ander. Je hoort heel veel positieve én negatieve dingen over DD.

Wannebemom,

Ik ben ook benieuwd wat er bij jullie nu uitkomt en of jullie uiteindelijk in DD een embryo- donatie gaan ontvangen. Ik ben echt benieuwd!

Voor iedereen: succes!

Geplaatst

Raba ik vond het heel fijn in dd. Hij is een eerlijke man die het ontzettend druk heeft! Een half uur wachten is nog vrij netjes; ik heb er geregeld vaker gezeten. Hij is duidelijk in de slangingskans naar jullie toe! Hij heeft 1 doel zwanger worden. Hij is juist niet bexig met geld want wij wilden meteen allerlei technieken toepassen( dure) en dat vond hij niet nodig; hij kijkt echt naar jou als koppel!

Wij zijn dan ook zwanger geworden en hebben een zoon gekregen. Je kunt hem altijd mailen en je krijgt vrij snel antwoord! Wij zijn super tevreden en enorm blij dat we naar dd zijn gegaan. Meerdere familieleden zijn er nu ook en zijn zeer te spreken al heeft het nog niet tot resultaat geleid! Succes met het maken van je keuze

Geplaatst

Raba, het is voor iedereen idd anders hoe men het ervaart, een intake gesprek.

Wij hadden bijv. bij Geertgen ook een heel goed gevoel, maar DD heeft bij ons toch de doorslag gegeven omdat men meer technieken hanteert die bij ons toegepast kunnen worden en het zakelijke en recht-toe, recht-aan vonden wij ook wel heel prettig. je weet waar je aan toe bent.

Hoe is het intakegesprek in Brussel gegaan? Hoop dat je nu een compleet beeld hebt om een beslissing te maken waar je verder wilt. Je moet je in elk geval goed bij het zh of de instelling voelen!

nog een paar dagen en dan gaan we met vakantie. jippie!!

Sas, hoe gaat het nu met je??? Ook al had je al een minder goed gevoel erbij, het blijft toch een tegenslag en teleurstelling die je weer moet verwerken en een plekje geven.

Hoe is het met de rest van de meiden???

liefs,

Tool

Geplaatst

Raba, het is inderdaad zoals tool ook al zegt heel persoonlijk. Wij houden erg van directheid en eerlijkheid en dat is dr. 'S. Zeker. Ook hebben ze inderdaad veel nieuwe technieken en gaat alles behoorlijk vlot in vergelijking met andere ziekenhuizen. Het enige nadeel vind ik dat je zelf veel moet vragen (assertief moet zijn) omdat hij het zo druk heeft en soms wat chaotisch overkomt.

Maar in vergelijking met het amc (is ons enige vergelijkingsmateriaal) vind ik dit echt een verademing. Ook zijn de Nederlandse assistentes altijd heel vriendelijk en bereidt overal antwoord op te geven als je vragen hebt.

Maar je moet doen waar jullie je goed bij voelen. En als dat belgie is zou ik daar zeker voor gaan.

Tool, lekker op vakantie. Waar gingen jullie ook al weer heen? Veel plezier alvast!

Ik ben dinsdag voor het eerst naar acupunctuur geweest. Was een aparte ervaring. Veel meer kan ik er nog niet over zeggen. Hij heeft maa dies geprikt voor hormoonbalans, mijn darmen (heb altijd last van obstipatie), tegen piekeren, en nog wat dingen waarvan hij heeft getest dat het niet helemaal goed was. Daarna voelde ik me een beetje raar. Nu wel al twee dagen normaal naar het toilet geweest terwijl ik anders maar 1 keer in de week kan en dan vaak met behulp van medicijnen. Is toch wel gek hè?

Het is alleen jammer dat ik zo weinig vergoed krijg dus als het deze cryo tp niet helpt weet ik nog niet of ik er mee verder ga...

Geplaatst

ohhhh lieve Sas

wat een ontzettend ellendig bericht zeg!!!! ik heb enorm met jou en je man te doen!! ik hoop dat ie niet gelijk weer naar het buitenland hoeft en dat jullie tenminste dicht tegen elkaar aan kunnen kruipen!!!! sterkte meid

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo dames, ik breek even in met een vraag. Wie van jullie doet de echo's in NL en dan in Het Bronovo Ziekenhuis in Den Haag? Wil diegenen graag reageren, mag ook per pb. Alvast hartelijk dank en iedereen heel veel succes!!

Geplaatst

he Vio-la, ik ga alles in DD doen, is voor ons iets makkelijker. bronovo ligt iets te ver bij ons vandaan, hihihi.

succes in elk geval!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hier weer terug van een weekje zon. ga ff alles bijlezen en dan reageer ik later weer.

Viola, ik hou mij ook aanbevolen voor de combi met het bronovo. Dr. S had ons de naam gegeven van een bevriende arts, die daar zou werken. Ik heb alleen nog niet gebeld met het bronovo om te vragen hoe of wat mbt de echo's. Wij zijn in ieder geval ook van plan om de echo's hier te laten plaats vinden.

Sas, ik las even snel jouw slechte nieuws mbt de poging. Weet ff niets te zeggen behalve heel veel sterkte en een dikke knuffel.!

Geplaatst

@Tool Dank voor je reactie en heel begrijpelijk haha.. dat is juist de reden waarom we het iets dichterbij gaan zoeken. Ik weet namelijk nu al dat ik nog langer moet stimuleren (15 dagen laatste keer) en ik heb 5 echo's om de dag gehad, dat hakt er toch wel in die ritjes. Nu eerst over 12 daagjes op vakantie en dan weer fris er tegenaan.

@ Wen72 Ook jij naar de zon, heerlijk he!!

Ik heb gebeld naar het Bronovo voor een eerste gesprek, die heb ik over 10 dagen. Ik zal ook dan even vragen naar de naam, altijd handig, ik heb nu een afspraak met Dr.Lo. Ik ben erg benieuwd. Hopelijk is er een klik en gaan we het nu zo doen, geeft ook weer een stukje rust. Fijn dat er nog iemand is die hetzelfde zoekt. Ik wens je heel veel plezier in het zonnetje. Weet je al wanneer je van start gaat?

@Sas Ook op dit forum kom ik je tegen, veel liefs he meid en sterkte. Hopelijk gaat het al weer de goede kant op met je!!xxx

Geplaatst

Lieve Babeth,

Ja zeker een enorme teleurstelling na alle moeite en complicaties na de tese.

helaas moet mijn lief as dinsdag weer voor 8 weken weg. Daar zie ik wel tegenop,meer dan anders.Maar ja het is zoals het is.

Geniet jij lekker van je mooie meisje??

Liefs\

ohhhh lieve Sas

wat een ontzettend ellendig bericht zeg!!!! ik heb enorm met jou en je man te doen!! ik hoop dat ie niet gelijk weer naar het buitenland hoeft en dat jullie tenminste dicht tegen elkaar aan kunnen kruipen!!!! sterkte meid

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden