Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dr. S. is er immers deze week niet, dus kan wel kloppen dat je nog niets gehoord hebt.

Dus als ik het goed begrijp Sas, kom je nu in een stroomversnelling haha.

Wat betreft die eicellen... Dr.S. vindt hoe minder hoe beter. Hij zegt dat de kwaliteit vaak beter is en kan zorgen voor betere resultaten. Maar ik kan me voorstellen dat jij wel iets meer had gezien. Misschien kunnen jullie in overleg de FSH omhoog schroeven? Of is die al omhoog geschroefd, wat staat er op je nieuwe behandelingsplan?

Pff, hier wachtdag 8 en ik begin het nu wel eng te vinden weer, bah...... nog even geduld. Maar ben wel erg bang voor een teleurstelling, we shall see.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi sas, wat een dilemma! Ik hoop dat dr. S je Goed kan adviseren!! De picsi kun je dan ook nog met hem bespreken dat is wel prettig. Jeetje je gaat weer starten! Onwijs veel succes!!!!! Liefs Babeth

Geplaatst

@Jose, spannend zeg. Hoe voel je je verder?

Morgen mag ik beginnen met spuiten (Gonal F). Het is voor mij de eerste keer. Ik vind het wel spannend hoor. Woensdag heb ik dan weer een echo.

Geplaatst

@ Jose, was ff vergeten dat hij deze week ook nog weg was. ik ga 2xdd 225 Menopur spuiten, is al de hoogste dosering net als de vorige keer. Meid snap zo goed dat het spannend voor je is. Ik duim heeeeeel hard voor je

@Babeth, ik denk dat wij wel voor PICSI in aanmerking komen, weinig eicellen en slecht zaad zijn de belangrijkste redenen. Dus wie weet wat dr S zegt.

@Twinklestar, spannend he? Ik ben zelf ook benieuwd of ik nu de 2de poging anders zal beleven dan de eerste. Veel succes!

Liefs

Geplaatst

Sas groot gelijk dat je er om gaat vragen, zou ook niet weten waarom niet, bij ons kwam hij direct met Imsi, was overigens ook een belangrijkre reden voor ons om naar DD te gaan. Heel veel succes!!!!

Geplaatst

Hoi Sas, ik had ook altijd te weinig eitjes, en nu heeft hij een neusspray erbij gegeven 'suprefact' die de eierstokken moesten stimuleren, daar die wat lui waren. En beide keren dat ik dat spray gebruikte had ik meer eitjes. Dus dat zou je ook nog kunnen overleggen of dat ook bij jou beeld past. BIj mij lag het vooral aan het ouderdom van de eitjes waardoor icsi voldoende was. Dr S gaat voor ieder eitje! Maar je kunt ook voor jezelf beslissen om even een maand over te slaan? Succes in ieder geval.

Nee, Babeth, ik heb nooit een tp gehad maar even goed die verschillende rekeningen. Wle opvallend dat ze hoog zijnvan die keren dat ik ook de echo's daar heb laten doen. Maar goed...

Jose, spannend voor je. Je bent nu halverwege je ww. Voel je al iets? Heb je wel voldoende afleiding?

Lisa, hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Hai michaela, ik ben het met je eens, de verschillen zijn Groot .die suprefact waar Jij het over hebt gebruike Ik in Brussel 6x per dag om mijn eigen cycles stil te leggen en in DD gebruikte Ik deze 2x per dag vanaf de tp. Ik had dat vaker gehoord en aan hem voorgelegd,ik had nog in huis. Omdat mijn cyclus normal verliep was het okay om het Erbij te gaan gebruiken.

Groetjes Babeth

Geplaatst

Meiden bedankt voor de adviezen en meedenken. Dat is zo fijn aan het forum! ik ga eerst even de echo afwachten en dan overleggen, neem zeker die neusspray mee om te bespreken!

Een maand wachten is in ons geval lastig daar vriendlief voor zijn werk veel en lang in het buitenland zit en dan bedoel ik echt in verwegistan met 3dg reistijd om thuis te komen...Het is al mazzel dat hij nu nog thuis is.

Geplaatst

Sas inderdaad, eerst de echo maar eens afwachten en de neusspray zou ik ook zeer zeker bespreken!!!

José, heel veel succes met de laatste wachtdagen, spannend he!!! ga je eerder testen of lukt het jou om je geduld te bearen? in ieder geval heel veel succes!!!

Yola, bij jnou schiet het ook al lekker op he, genit er van!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik lees alweer een hele tijd mee. Naar 2 volledige ICCI behandelingen in Nederland gaan wij ook starten in DD.

Nu is mijn vraag weet iemand of er een ziekenhuis in het noorden de tussentijdse echo's wil maken?????

Heel veel succes allemaal!!!

Geplaatst

Hallo Scoop

Ik ben totaal niet bekend in het noorden, ik zou gewoon eens rond gaan bellen, heb je het al besproken met het zkh. waar je nu in behandeling bent geweest?

Wellicht als je aangeeft welke technieken voor jou de doorslag hebben gegeven om daar de 3de poging te benutten dat ze gewoon meewerken....

Heel veel succes!

Geplaatst

Hey Scoop,

Zeker een goede keuze om verder te gaan behandelen in het buitenland. Qua reistijd naar DD kan ik mij voorstellen dat je de echo's in een ziekenhuis dichtbij wilt laten doen.

Succes bij het zoeken.

@Sas, leuk dat je eerder kunt beginnen met de behandeling, ik zou zeker vragen aan dr. S of er andere mogelijkheden zoals Suprefact zijn om meer eicellen te krijgen. Alles is het proberen waard nietwaar, wat bij de een niet werkt kan bij jou wel werken toch. Wel is het inderdaad zo dat dr S de kwaliteit boven het kwantiteit voorop stelt.

@Jose, ook erg spannend voor jou lees ik, tweede week vind ik persoonlijk het moeilijkst. Ik zit nu ook in de 2e wachtweek en voel weinig, behalve menstruatieachtige pijn 2 dagen geleden, maar is gelukkig weggetrokken. Ik weet eigenlijk ook niet of je in een cryo terugplaatsing in eigen cyclus wel iets kan voelen, omdat je geen medicatie zoals utrogestan gebruikt.

Ik zou zo een week willen slapen en dan wakker worden met een positieve test. Jij denk ik ook he haha. Sterkte met de slopende 2e week.

Geplaatst

hoi meiden

Scoop,welkom. Succes in DD, ik ben niet bekend in het Noorden,maar maak een belrondje langs de ziekenhuizen om het te vragen. Vaak willen kleinere streekziekenhuizen wel meewerken. Heb je al een afspraak in DD=

Jose en Leeuwinnetje, die 2de week is een rotweek. Zou mooi zijn he slapen en zwanger wakker worden...als dat toch eens kon... dan ging ik nu heel lang slapen.

Echo was goed, eierstokken nog klein, nog geen follikel te zien maar dat schijnt niet gek te zijn, bms goed. Dus iom DD morgen beginnen met spuiten. Vergat nog te vragen over de neusspray, ga ik zo nog even doen.

Geplaatst

Sas, helaas moeten wij inderdaad meer moeite ervoor doen, en dat wordt hopelijk op een dag beloond. Ik gun het iedereen maar vooral alle meiden hier die via IVF/ICSI zwanger worden. Anderen weten (gelukkig voor hen) niet hoe zwaar zo'n behandeling, lichamelijk, maar vooral een psychische belasting met zich meebrengt. Vooral na het mislukken van een poging of een miskraam na de zoveelste keer, ze kunnen er echt geen voorstelling van maken. Soms denk ik weleens dat je omgeving beter niet met goedbedoelde adviezen kan komen, want dit kwetst jammergenoeg vaak nog meer.

Geplaatst

Wel spannend, samen op het wachtbankje Jose en Leeuwinnetje!! Sterkte!! Doen jullie eigenlijk aan vroegtesten of kunnen jullie je ongeduld in bedwang houden?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik voel me goed eigenlijk, zo nu en dan een krampje en wat gerommel. De eerste dagen na tp was het erger. We zien het wel, een test kan alleen de uitslag geven helaas. Dus ik moet nog even geduld hebben.

Het lijkt wel veel op de vorige keer, maar ja... er is geen zwangerschap hetzelfde.... dus keep my fingers crossed.

Geplaatst

Hier goed hoor, de spanning stijgt.... denk niet dat ik tot woensdag kan wachten.

Ik wil het nu wel weten, maar durf gewoon niet.

Hoe is het met jou? De eerste spuit zit er weer in toch? Of spuit je niet 's ochtends? Spannend, hopelijk brengt deze poging jullie wens wel in vervulling. Heel veel succes in ieder geval.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden