Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier ben ik weer even.

Tijdens het eten hebben we lekker de dvd van de echo nog een keer zitten kijken. Konden het toch niet laten hoor. Zo leuk om te zien allemaal en hier is ons kleine wonder dan:

Foto-FYHWFDVZ.jpg

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tammy, wat een mooie foto! Wat is alles goed te zien, echt helemaal gaaf. Geniet ervan meis!

Gisteravond teruggekomen van mn vriendin. Het was best heftig allemaal maar ze is erg sterk en gaat er helemaal voor. Ze wil dat ik me geen zorgen om haar maak maar ja, da's best moeilijk!

Heb gister van mn vriendin een hele doos met kleertjes gekregen. Van maat 50tot en met 86, voornamelijk meisjeskleding. Echt hele leuke dingen zitten er tussen en ook hele nutigge. Ook kwam ze nog met een badje een een aankleedkussen aanzetten. Ben dr echt helemaal blij mee!

Fijne zondag allemaal!

Liefs, Jane

Geplaatst

Goedemorgen,

@Tammy - wat een mooie foto. Gek idee dat het kindje in je buik al zo 'af' is he! Kan me heel goed voorstellen dat je die beelden nog regelmatig terugkijkt, maakt het allemaal wat echter.

@Jane, inderdaad heel heftig allemaal. En ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk van je af kunt zetten. Het enige wat je volgens mij kunt doen is regelmatig laten weten/merken dat je er voor haar bent. Luisterend oor bieden en veel dikke knuffels. Maar ze klinkt sterk en strijdvaardig, dus dat is volgens mij heel goed. Veel sterkte in ieder geval!

Heb hier weer een mijlpaal gehaald: Jasmijn's nieuwe kamer is - qua kluswerk - helemaal af. Het is echt super leuk geworden, ben helemaal blij. Ga vandaag een deel van haar kleertjes/speelgoed verhuizen en dan kan ze er morgen tijdens haar middagslaapje voor het eerst in slapen. Alleen nog de nieuwe babykamer en daarna een aantal veranderingen in onze slaapkamer en dan is het huis voor de komende 5 jaar weer helemaal klaar. Heb gelukkig nog precies 10 weken tot de uitgerekende datum en de rest kan gedaan worden met een behangetje hier en wat plankjes ophangen daar, dus dat is een stuk overzichtelijker. Maar zal wel blij zijn als het af is...

Fijne zondag allemaal!

Knuf, Michelle

Geplaatst

Net al de leukste foto's eruit gehaald en meteen een afdruk gemaakt voor in de portomonee. Ook meteen mn baby boekje bijgewerkt en hierin ook de foto's geplakt. De 2D foto's zitten ook al in mn tas om ze in te scannen op het werk en meteen even kopieeren zodat ze niet verloren kunnen gaan.

Het is idd echt zo bijzonder dat het al helemaal 'af' is.

Jane: kan me voorstellen dat het moeilijk is voor jou en je vriendin. Ook is het dan wel moeilijk dat ze zover weg woont. Maar ze is zelf goed strijdlustig en wil ze ervoor vechten, dat is al vaak het belangrijkste. Veel met elkaar bellen en af en toe langs gaan voor een dikke knuffel.

Michelle: Wat heerlijk dat Jasmijn haar kamertje af is. Zal voor jullie ook wel een opluchting zijn. Hoe vind Jasmijn het geworden? En kon ze een beetje slapen in haar nieuwe paradijsje.

Hoe gaat het ook met Patrick?

Mijnbaby: Wat goed het laatste trimester, nu kan het aftellen gaan beginnen. Wij zijn lekker dichtbij elkaar uitgerekend...wordt spannend nog eind november.

Geplaatst

Ben al een en hele tijd bezig met kinderopvang maar alles zat steeds vol, zo frustrerend. En helemaal als je verteld dat je een tweeling verwacht...... We hebben eigenlijk 2 dagen opvang nodig en kunnen geen beroep doen op familie. Mijn familie woont in Groningen (wij in Hilversum) en mn schoonmoeder is reeds 75. Dus dat gaat niet lukken. We hadden ons al aangemeld toen ik 10 weken was en toe kregen we te horen dat er geen plek was. Echter, ik kreeg vandaag een telefoontje dat ze een plek hebben voor de twins. Ze komen ook in dezelfde groep en het is ook nog eens onze 1ste keus. Ben echt superblij hiermee, maakte me er toch wel een beetje zorgen over. We hebben eigenlijk 2 dagen opvang nodig, we hebben nu een plekje voor 1 dag. Vandaag ook besloten dat mn vriend 1 dag in de week minder gaat werken (ouderschapsverlof).

Verder gaat het redelijk hier. Heb last van kleine kwaaltjes, maagzuur, opgezette voeten en slapeloze nachten. Moet er wel 3x uit om te plassen, kunnen we alvast wennen aan de gebroken nachten! Vindt het wel zwaar worden nu! Donderdag afsraak met de gyn, ben benieuwd! Gisteren alle kleertjes gewassen, de waslijn zag er erg gezellig uit.

Hoe gaat het met jullie?

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane wat gewelidig nieuws!!!! gelukkig hebben ze plek voor de twins en al helemaal fijn dat ze in de zelfde groep zitten....

gebroken avonden heb ik nu al een paar weken ik sta zeker 4 a 5 keer op om te plassen, heel vaak is het dan ook nog eens een inimini plasje, maar door die druk op me blaas moet ik er uit om te plassen pffffffff

Geplaatst

Geweldig Jane dat je opvang hebt en ook nog lekker bijelkaar in de groep. Bij ons was het ook een drama, vooral nada mn schoonmoeder even was vergeten te zeggen dat ze op maandag alleen om de week kon oppassen ipv elke week zoals ze gezegd had. Nu moet ik 2mnd op mandag extra vrij nemen, omdat er pas vanaf 1 april plaats is en niet vanaf 1 februari. Maar dat maakt me niet zoveel uit hoor, lekker extra dag bij die kleine. Zal alleen wel moeilijk zijn om daarna weer te moeten werken.

Gebroken nachten.....denk dat we daarover allemaal mee kunnen praten.

Geplaatst

ik denk ook dat we daar allemaal over mee kunnen praten, tot zover heb ik echt een DROOM zwangerschap, heb nog geen 1 keer overgeven en voel me nog steeds goed.

merk wel dat ik nu iets sneller moe ben, en super vaak naar de wc moet.......

Nog 12 weekjes en dan is de kleine er al weer, wat gaat het toch hard.....

voor ons kan het niet snel genoeg gaan, de baby is het gespreks stof van de dag!!!

Vrijdag weer naar de VK..... hoop dat alles nog steeds goed is...

Geplaatst

Ooh, ik kan me voorstellen dat het een pak van je hart is, Jane!

Wij hadden het geluk dat er om de hoek een nieuw kinderdagverblijf opgestart werd...geen wachtlijst dus en allebei de kleintjes op één groep! Superfijn!

Wij hebben nu ook bijna alles klaar! We zijn echt uit de namen, de kleertjes liggen in de kast en de kamer is helemaal klaar! Nu alleen nog definitief een keuze maken voor het geboortjekaartje.

Heeft één van jullie ervaring met www.babycards.nl. Daar kun je zelf je geboortekaartje ontwerpen (ideaal voor een tweeling). Ik heb het alleen nog nooit 'in handen' gehad. Wil dus ook wel een proefkaartje aanvragen, maar ik dacht dat jullie er misschien ervaring mee hadden???

Verder klaag ik ook echt niet over mijn zwangerschap! Voelt nog steeds heerlijk om zo zwanger te mogen zijn!

Wel vind ik het nu wat zwaarder worden...slaap minder goed en dat is best vermoeiend en ik merk dat m'n conditie nog verder achteruit gaat (was al niet te best ;)). Maar goed...nog 7 weken! Dat is echt al snel!!!!

Geplaatst

Hi,

Nou afgelopen vrijdag de groeiecho gehad. Wat is de baby al groot zeg. Alles moest echt stukje voor stukje in beeld, want het paste allemaal niet meer.

De baby zit helemaal op formaat en weegt ongeveer 1800 gram, dus helemaal goed. Ik heb alleen geen foto, omdat de baby met het hoofdje omgedraaid lag en ze daardoor niet iets leuks kon maken.

Over het kraampakket.............ik kreeg hem ook vorige maand en toevallig was mijn moeder er ook. Ik begon een soort van wit te zien toen ik zag wat er allemaal in zat. En mijn moeder maar lachen. De doos staat nog steeds netjes in de hoek.

Morgen mag ik weer naar de VK toe. Ik heb het idee dat de baby is ingedaald de laatste dagen.

@Jane, heftig als je vriendin zo ziek is.

Ik heb het ook eerder verteld dat een vriendin van mij hodgkin heeft. Ze is nu op de helft van haar chemo's en ze heeft het zwaar. Inmiddels is ze ook kaal, maar heeft een mooie pruik. Afgelopen week heeft ze een echo gehad om te kijken of het aanslaat, maar moeten nog op de uitslag wachten.

Het rare is, zij leeft naar oktober toe, want dan is haar laatste chemo. Ik leef dan naar twee dagen later toe, want dan ben ik uitgerekend. Zo hard is de wereld.

Het enige wat je nu kan doen is er voor haar zijn!!!

Mijn vriendin vindt het fijn om het ook over wat leuks te hebben, zoals onze toekomstige baby.

@Michelle, hoe is het nu met je man?? Zit er vooruitgang in of blijft het een soort van stabiel??

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Wat heerlijk he om zo lekker over alle beby things te babbelen. Hier ook alles nog steeds prima in orde. Vanacht heerlijk geslapen, maar 1x eruit geweest voor de wc. Normaal wel 2 of 3x, dus heb heerlijk geslapen en vandaag lekker dagje vrij....nou ja vrij, om 10 uurkomt de kraamhulp en om 1420 naar de vk, voor controle.

Met de pretecho hebben wij toch gevraagd wat het wordt, omdat we er echt niet uitkomen met de namen. Natuurlijk de naam waar we nog niet uit zijn wordt het ook...zal je natuurlijk altijd zien. Wij houden het nog wel geheim, dus jullie moeten nog heel even wachten haha. Het kaartje weten we al en dat gaan we ook niet meer veranderen, de tekst is er ook al, nu nog die naam. Is toch nog best moeilijk. Die site ken ik niet, dus zou het ook niet weten.

Verder klaag ik ook niet over mn zwangerschap, ga wel merken dat ik het nu steeds leuker ga vinden. Vooral ook omdat je gewoon echt niet meer om mn buik heen kan, die begin buik dat je te veel gegeten had zag je mensen echt zo kijken. maar nu is het echt een zwangere buik, heerlijk. Heb ook wel even een periode gehad dat ik enorm last had van mn hormonen, nou ja ik niet zoveel maar mn man haha. Dat is gelukkig nu ook weer over, alleen af en toe nog even een hormoonaanval. Hij weet nu dat hij niks moet zeggen en niet moet luisteren naar me.

Verder heb ik alleen overgegeven na een vliegreis van 23uur en ik was ineens zeeziek. Verder ben ik ook niet misselijk geweest, ook ik merk dat ik sneller moe ben. Maar dat is toch ook niet zo gek als je steeds wakker bent 's nachts.

Ik ga zo lekker weer een was met babykleertjes ophangen, de enige leuke was die er nu is haha.

Geplaatst

Wij zijn sinds eergister pas uit de namen, we vonden het ook zó moeilijk. We gingen steeds switchen en steeds twijfelen maar de namen die we nu hebben staan vast. Ik had niet kunnen bedenken dat dat zo moeilijk zou zijn.

Ook wij zijn heel dankbaar dat we zwanger zijn en dan ook nog wel 2 kindjes! Het is zo wonderlijk, soms kan ik het nog steeds niets geloven! Maar de echo's bevestigen het echt!

Sinds afgelopen donderdag is onze kat spoorloos verdwenen. Ze komt altijd thuis maar deze keer dus niet. Ik heb het beestje al 13 jaar en kan dus niet zonder haar. Ben dr helemaal verdrietig van. Ga straks naar het asiel om te kijken of ze daar misschien naar toe is gebracht door iemand. Ik hoop het zo!

Chantal, tis idd heel heftig als je vriendin zo ziek is. Ook mijn vriendin wil het niet steeds over haar ziekte hebben. Ook zij leeft heel erg met mij en de zwangerschap mee en zegt steeds dat ik goed voor mezelf en de twins moet zorgen en dan zorgt zij wel voor zichzelf. Ze is heel strijdvaardig en gaat er helemaal tegenaan.

Tammy, dus jij weet ook wat het gaat worden! Als je het echt niet meer voor je kan houden mag je t hier natuurlijk altijd vertellen! Succes bij de VK vanmiddag en veel plezier met de was!

En Chantal, jij ook veel succes vanmiddag! Laten jullie nog even weten hoe het was?

Liefs, Jane

Geplaatst

Hai,

nou vandaag controle gehad, en alles was weer goed. Bloeddruk en beebje waren prima. Volgende keer de 'spuit', aaahhh ben niet zo dol op maar ja.

Geplaatst

@ Tammy wij zijn nog steeds niet uit de naam, het is zo moeilijk pffffff.......

@ Jane wat erg meid, dat de kat verdwenen is, ik hoop dat jullie hem gauw zullen vinden, want naar 13 jaar je kat verliezen lijkt me verschrikkelijk!

@ Lucky Vrijdag mogen wij weer naar de VK.... rond de 30 weken moeten wij ook prikken, ik ben er ook helemaal niet dol op bah....

Geplaatst

Neeee..... Ik las alleen in het schema wat wij hadden gehad dat er rond de 30 weken weer bloed geprikt moet worden maar waar voor???? ik zou het echt ff niet weten....

Geplaatst

Dames net als jullie allemaal zijn wij echt mega blij met ons wondertje en kunnen we nog steeds niet geloven dat het meteen bij de eerste TP raak was.....

Ondanks we nog niet eens bevallen zijn hahah vraag ik me af hoe jullie denken over nieuwe pogingen in de toekomst? willen jullie gauw weer voor een 2e gaan of zijn jullie gezegend met 1 WONDER....

Wij hebben totaal geen haast, we zijn nog jong en mega blij met ons kleine in aantocht.... Misschien dat we als de kleine 1.5 is weer een poging willen proberen...

Jullie??

Geplaatst

Goed nieuws, mn kat was naar het asiel gebracht en is nu weer veilig bij mij. Ben echt superblij!

Mijnbaby, wij zullen hierna geen poging meer doen. Er zijn dr nu al 2 op komst en we vinden het prima zo. Ook heeft mijn vriend nog een zoon van 10 uit een vorige relatie, dus met 3 kinderen zijn wij heel blij! Wij zijn dan helemaal compleet. Maar ik kan me natuurlijk goed voorstellen dat jij staks ook voor een brusje zou willen gaan.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hahaha, eerst straks maar eens wennen aan de nieuwe status als gezin... Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het liefst direct na de bevalling weer zwanger was geworden (nou ja, niet direct, maar wel een maandje of 2 later ;-). Toen mijn kraamhulp en verloskundigen 2 dagen (!) na de bevalling begonnen over voorbehoedsmiddelen, moest ik er echt nog he-le-maal niet aan denken. En dat terwijl ik een voorspoedige bevalling heb gehad (7 uur, geen scheurtjes/knippen oid), maar de 'onderkant' krijgt met een natuurlijke bevalling toch best een tikje...)

Tussen Jasmjin en deze kleine zitten straks 2.5 jaar. Ik had het liever korter op elkaar gehad, maar nu in de praktijk ben ik wel blij dat Jasmijn al iets ouder is... Het is toch wel pittiger zo'n tweede zwangerschap, helemaal als je nog een kleintje hebt wat niet kan lopen/praten, lijkt mij zo. En hoewel het voor Jasmijn nu allemaal nog heel abstract is, krijgt ze toch best wat van de dikke buik mee. Ze wil ook steeds vaker even aan de buik zitten, of haar babybroertje (dus mijn buik) een kusje geven. Echt te sweet!

Een vriendin van mij is trouwens in december 2006 bevallen van een tweeling, via IVF. En nu 16 weken zwanger. Dit is een natuurlijke zwangerschap, dus ondanks dat het bij de eerste zwangerschap niet natuurlijk kon door ernstige endiomitrose (schrijf je dat zo???) komt er nu dus toch weer een wondertje haar/hun kant op. Dus dat kan ook nog. Misschien toch maar op letten zo na de bevalling ;-))

Grusse, Michelle

Geplaatst

@ Jane, Wat fijn voor je dat de kat weer terug is. Ik zou ook erg in paniek raken als één van mijn beestjes zomaar 'vertrekt'. Ik ben echt blij voor je, want dat had je er niet bij kunnen hebben

@ Lucky, Ik ben ook niet dol op spuiten, maar deze valt heel erg mee. Ik heb A-negatief en kreeg de spuit twee weken geleden. Ze zetten hem in je bil.

Ik vond tijdens de behandelingen de prenyl spuit echt tienmalen erger!!

Weer bij de VK geweest en alles is goed. Mijn collega dacht al dat de baby een stukje was ingedaald en daar had ze helemaal gelijk in. De baby is al een stukje gezakt.

Verder is alles prima......en mogen we over twee weken weer terugkomen.

Over precies drie weken ga ik met verlof. Ik zal eerlijk zeggen dat ik daar langzamerhand echt behoefte aan heb.......begin het 's middags echt zwaar te vinden.

Geplaatst

@champietal: fijn dat je me gerust kan stellen over die spuit, aah als het dalijk zover is dan vind ik het alsnog eng, hahah. Het zelf spuiten is voor mij ook een grote drempel geweest en het werd een gewoonte. Ach het is er maar 1, pas na de bevalling weer.

Geplaatst

Zo ben ook weer helemaal goedgekeurd bij de vk. Moet nu over 3wk terugkomen, best snel alweer. Het gaat echt zo snel allemaal. Ik moet binnen 2wk gaan prikken voor suiker, verder heb ik nog niks gehoord over een prik in mn billen. Is dat ergens voor ofzo, ik heb ook bloedgroep A positief.

Wel leuk want mn man was nu ook een keer mee, die had het harte al sinds de allereerste echo niet meergehoord. En dat is natuurlijk alweer een hele tijd geleden.

Jane: geweldig dat je kat weer terug is. Jij weer helemaal blij natuurlijk.

Iemand vroeg nog over een 2de. Wij hebben nu al besloten dat ik geen pil meer ga slikken, de kans dat we natuurlijk zwanger worden is zo klein. En mocht ik wel ineens zwanger zijn, dat is het maar zo. Maar eerst kijken wat voor impact het met 1 kleine is. Zal wel heel erg wennen zijn in het begin, maar komt helemaal goed.

Gisteren is ook de kraamzorg voor een intake langs geweest. Klinkt allemaal heel goed, je kan in je kraamtijd bij hun max 2 verschillende krijgen. Dus daar ben ik al heel blij mee, want hoorde al eens horror verhalen over elke dag een andere. Ze begon ook nog even over de bevalling en kraampakket etc....kreeg meteen alweer de kriebels haha.

Nou ik ga weer een beetje werken....totaal geen zin meer!!!

Kuzzz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden