Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja hebt ook al bijna lekker verlof Michelle. Het is je van harte gegunt en ik hoop voor je dat je met goede uitslagen van Patrick eraan kan gaan beginnen.

De fotoshoot was echt heel leuk. En ook hele gave foto's. Ik heb ze nu alleen nog in het klein gezien, maar die zagen er al geweldig uit. Het is echt een aanrader.

Ik dacht dat ik niet zo een hele mooie buik had, maar zo op die foto's ziet hij er geweldig uit (al zeg ik het zelf!!!)

Zodra ik de foto's heb, zal ik er een paar plaatsen hier.

Inmiddels heb ik toch wel steeds meer pijntjes.

Vooral bij het schaambeen doen het toch wel pijn en onderin mijn buik.

Af en toe zo erg dat ik niet meer weet hoe ik moet opstaan. Heeft allemaal met het indalen te maken.

Vandaag ga ik even de laatste kleertjes wassen en ga ik er toch echt aan geloven om mijn 'vluchtkoffertje' klaar te zetten. Afgelopen weekend al het zeiltje neergelegd onder de hoeslakens........

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier is ook nog een werkende Tammy, het gaat nog goed hier en ik zal vanaf volgende week wel wat meer thuis gaan werken maar ik heb net als Michelle deze week nog een drukke week met een vergadering in Lissabon. Daarna rustig aan doen.

De babykamer is af, mijn man heeft de laatste schilderijtje opgehangen en de kleertjes kunnen nu de kast in. We hebben echt een garderobe voor volgens mij een vijfling, en hydrofiele luiers waar je een heel huis mee kunt aan kleden maar beter mee verlegen dan om verlegen zullen we maar zeggen hihihihi.

Ik moet wel zeggen dat ik van het weekend ook echt wat minder beweegelijk ben en dus ook wat langer rechtop in een stoel kan zitten maar dat hoort erbij. Verder zijn de meisjes lekker aan het ronddobberen en komen ze steeds meer naar boven (lekker voor het maagzuur)

Michelle ik stuur alle positieve energie woensdag hoor voor de uitslagen.

Hier heb ik ook alle spullen klaar voor het ziekenhuis (zo goed als) dus het komt steeds dichterbij!!!

Geplaatst

Zo hier weer op het werk na een lekker weekje vrij. Maar niet echt druk gelukkig en wel raar om pas na 11 uur weg te gaan ipv 's morgens vroeg. Nog 3 wk te gaan, ben lekker aan het af tellen voor mn verlof, want heb ook totaal geen motivatie meer om te werken. Maar goed nog even volhouden. Drukke week nog even voor sommige en voor jou erg spannend Michelle. Hopelijk donderdag goed uitslagen voor jullie.

Jeetje Chantal, vluchtkoffertje klaar zetten pfff gaat echt snel hoor. Wij gaan makkelijk doen, gaan bij een beddenwinkel een waterdichte molton kopen voor het gehele bed. Hoeven we niet moeilijk te doen met een zeilje ofzo en ook meteen makkelijk voor thuis bevalling.

Ik heb wel al een lijstje gemaakt wat er allemaal in de vluchtkoffer moet, zodat ook mn man het kan pakken mocht het nodig zijn. Lijstje voor mij en voor kleine haha. Hij gaat nu langzaam ook steeds vakner in de kinderkamer kijken en kastjes/ laatjes openen om te kijken waar alles ligt. Hij gaat vanaf nu ook alles wat gewassen is opruimen, zodat hij weet waar het ligt enzo. Echt leuk hoor en lief om te zien.

Geplaatst

Hey meiden..

Hier gisteren ook al de koffertjes klaargemaakt, je weet maar nooit..

Aankomend weekend de logeerkamer klaar maken voor een eventuele thuisbevalling, opruimen en bed verhogen met kratjes.

Voor ons bed nog even wat handdoeken tussen de waterzak en de bak, beetje onhandig als mijn water breekt in ons waterbed en alles valt in de bak. Eerder dat we dat droog hebben hahaha

Chantal, ik heb volgende week maandag een afspraak gemaakt om foto´s te maken bij Meijke. Ben benieuwd naar jouw foto´s!

Michelle, nog een paar daagjes in ieder geval heel veel sterkte voor woensdag! We denken aan jullie...

Gisteren en vanmorgen ineens lage rugpijn, vanuit het niets. Gelijk beroerd erbij, jeetje, niet fijn. Kan op dat moment alleen maar puffen om het weg te krijgen.

Hebben jullie dit ook al gehad???

En heeft iemand nog wat van Popje gehoord? Heb al een paar keer een oproepje gedaan, maar we horen maar niets. Hoop dat er niets ernstigs aan de hand is...

Morgen weer naar de VK. Ben benieuwd of onze vent inmiddels zijn vaste positie heeft ingenomen... en dan misschien elke week controle????

XX

Geplaatst

Daan: die pijnen kunnen natuurlijk voor weeen zijn. Of een teken dat de kleine al flink aan het indalen is. Ben benieuwd hoe het gegaan is bij de VK morgen.

Geplaatst

Tammy, de steken tussen mijn benen is inderdaad van het indalen. Ik hoop maar dat hij ondertussen goed ligt.

Heb je dit ook?

Alleen de rugpijn met de misselijkheid en harde buiken zijn niet fijn...

Ik moet morgen om 10:40 bij de VK zijn en zodra ik terug ben laat ik jullie wat weten...

Geplaatst

Die steken op je schaambeen heb ik ook. Soms zoveel last van dat ik wakker wordt bij het omdraaien in mn slaap.

Vorige week bij de VK lag de beeb al goed en was toe al ingedaald een kleine stukje. Die rugpijn heb ik geen last van alleen als ik op mn werk zit heb ik enorme steken in mn rug, aan de linkerkant bij mn schouderblad. Komt waarschijnlijk door mn houding of mn stoel. Hoop alleen dat het niet erger wordt, want heel de week geen las van gehad en ben nu net een uurtje op het werk en al meteen last van.

Last van misselijkheid heb ik ook heel veel. Vooral als ik moet bukken, dan helemaal erg. Met harde buik ga ik vaak lekker op de bank liggen, tenminste vorige week gedaan.

Denk echt serieus dat wij de 40wk niet gaan halen hoor, we rekenen erop dat het waarschijnlijk wel 2wk eerder kan komen.

Geplaatst

Hai dames,

hier ook wat kwakkeldagen. Ben een beetje dizzy en gewoon niet zo lekker in mijn vel. Mijn moeder denkt ook dat onze baby eerder zal komen want mijn buik is nu al naar beneden aan het gaan, maar volgens mij zegt het allemaal niets, laat het nog maar even lekker blijven zitten.

Maar voel me echt niet zo lekker, zweterig en licht in mijn hoofd.

Geplaatst

Zojuist weer een groeiecho gehad. En het gaat goed met de kleintjes. Het meisje weegt 2100 gram en het jochie zit op 1800 gram. En ze liggen nog steeds met de hoofdjes naar beneden. Het jochie loopt ietsje achter kwa gewicht maar de gyn is nog steeds heel tevreden. Het is niet gek dat de groei wat achter blijft t.o.v. een 1ling. Dit is vaak zo vanaf 32 weken zwangerschap van een tweeling. Ook was mn bloeddruk weer oke. Kortom, we zijn weer helemaal happy. Over 2 weken hebben een nieuwe groeiecho, dan zijn we alweer 36 weken!

@ Lucky, pas goed op jezelf. Miscchien moet je even je bloeddruk laten meten?

@ Michelle, sterkte woensdag!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane: das mooi dat alles goed gegaan is en dat het zo geod gaat met de beebs.

Lucky: ik ken het kenmerk baaldag, die had ik zaterdag ook. Alles wat ik wilde doen ging verkeerd en dus werd het ongeveer de hele dag bank hangen.

Hier net ook enorm balen weer op het werk, onwijs veel last van mn rug bij het zitten achter mn bureau. Daarbij had ik afgesproken om alleen in de middag te komen werken, maar mn baas wil nu toch weer veraderen naar de ochtend. Of per dag even kijken hoe het ervoor staat. Daarbij is hij er zelf donderdag, vrijdag en maandag niet, omdat zn vader naar het ZH moet. Ook belangrijk, want met zn vader gaat het heel heel erg slecht. Dus of ik maar weer langer wil werken, denk dus dat ik dat wel doe. Maar ga het wel opnemen met de mensen van het hoofdkantoor in Rotterdam, want straks moeten ze het toch ook zonder mij moeten doen.

Geplaatst

Tammy, als ik je was zou ik voet bij stuk houden. Je hebt afspraken gemaakt over je werktijden en aan afspraken moet je je houden toch? En idd wat jij zegt, straks ben je er ook een tijd tussenuit en dan wordt het ook wel opgelost! Denk aan jezelf en aan je kindje!

Geplaatst

Hoi Jane, doe ik ook zeker. Ik ga vanavond even met de baas in Rotterdam bellen. Die werktijden maken me opzich nog niet eens zo heel veel uit. Maar dat extra werken, daar gaat het mij vooral om. Daarbij zit ik de tijd hier weg te kijken, dus in de ochtend werken is veel beter hoor. Dan is er nog iets te doen.

Ik vind het nu ook erg rot om tegen mn baas te zeggen ik kom niet, want zn vader haalt mss het weekend niet eens. Dus dat is ook niet echt menselijk dan. Ik vind dat ze het vanuit het hoofdkantoor maar moeten regelen. Ik moet ze zo toch ook bellen over de pijn in mn rug, dat is echt niet meer te houden gewoon.

Geplaatst

September:

29: Chantal VK

30: Michelle start verlof met 34+3 weken (kunnen we eindelijk beginnen aan de babykamer ;-))

Oktober:

01: Michelle VK

06: Daan VK

08: Dees vk+ suikerprikken

08: Jane afspraak gyn (35,3 wk)

14: Tammy controle VK

15: Lucky-t controle ZH

22: Chantal uitgerekend

28: Daan uitgerekend

November:

08: Michelle uitgerekend

09: Jane (2-ling) uitgerekend

11: Ange uitgerekend

15: Popje uitgerekend

16: Marjo (2-ling) uitgerekend

23: mijnbaby uitgerekend

23: Lucky-t uitgerekend

26: Tammy uitgerekend

Bevallen:

14-08: Snoeske, *Rutger* / was uitgerekend op 21 november

20-08: Dani, Justin / was uitgerekend op 27 augustus

06-09: Elke, Tess

15-09: Krullie, Julia & Katelijn / was uitgerekend op 7 november

18-09: ABC, Naam niet bekend/ was uitgerekend 7 september

Zo dames, net mijn controle gehad bij de VK, kleintje ligt volledig ingedaald joepie!!!

Hartje klonk goed, bloeddruk was goed....op naar de wekelijkse controles..

Morgen maar even langs mijn kraamzorg om klossen te halen en een po, moeten het maar in huis hebben...

Chantal, succes bij de VK! Nog even en er komt een topic "Meldplicht Oktober"

Geplaatst

September:

29: Chantal VK

30: Michelle start verlof met 34+3 weken (kunnen we eindelijk beginnen aan de babykamer ;-))

Oktober:

12: Jane groeiecho (36 wk)

November:

11: Ange uitgerekend

Bevallen:

Daan, fijn dat het weer allemaal goed was. Het schiet al lekker op met ons!

Geplaatst

Jullie zijn weer helemaal goedgekeurd. Mooi dat alle beebs al zijn ingedaald.

Daan: nog niet eens het bed op klossen haha. Gaat nu echt wel opschieten voor jullie. Mn man is alvast begonnen met kratten verzamelen/ leeg drinken haha, aangezien ons bed niet op klossen kan staan.

Chantal: hoe is het bij jou controle gegaan???

Michelle: nog 1 dagje werken!!!

Geplaatst

Hier nog een die zich even minder voelt, tot zover ging het PRIMA maar heb nu vaak last van me zij ( ribben) ik denk dat het de baby is... want ik voel me buik dan hard worden en dat doet echt auw.... Verder heb ik voor het eerst in 32 weken even last van me hormonen denk ik... voel me een beetje down, dat terwijl alles prima gaat... wie kent dat???

PS ik me kinderwagen is gevonden, na tig keer bellen...... heb ik te horen gekregen dat ik hem donderdag binnen krijg!

Geplaatst

Chantal, succes bij de VK! Nog even en er komt een topic "Meldplicht Oktober"

Bij de VK was alles weer goed.

Niets aangekomen, maar de buik was wel 2cm gegroeit.

Die topic van Meldplicht moeten we maar snel gaan doen.

De VK wilde met mij wedden dat ik de 40 weken niet ga halen.

De baby is volledig ingedaald (dat is ook waar ik pijn van heb) en volgens haar krijgen we een grote baby.

Op de terugweg naar huis kreeg ik even een raar gevoel. Zal er dan binnen drie weken een lieve baby bij ons in huis zijn!?!?!

Geplaatst

Chantal, gelukkig dat alles bij jou ook weer goed was.

Raar idee he, binnen nu en 3 weken en kleintje kunnen hebben....

Mijn man heeft gezegd volgend weekend, het mag dan officieel komen...

Misschien 09-10-09? 10-10-09? 11-10-09? Zijn wel leuke data's hahahaha

Mijn baby: Donderdag eindelijk je wagen binnen!!! En dat down gevoel is heel bekend hoor... lekker aan toegeven, mag best...

Lucky: In het foldertje wat ik vandaag van de VK heb gehad staat dat het bed 80cm moet zijn...

Tammy, inderdaad erg laat van ons, maar de zijkamer waar het logeerbed staat is ook nog vol. We hebben net de badkamer verbouwd en er staat nog allemaal rommel in. Morgen ga ik echt ruimen, bed van de muur af halen en schoonmaken....

Jane, gaat hard he! Ben blij te lezen dat alles zo goed gaat met jouw 2-ling..

Geplaatst

hoi allemaal

Na 33 weken en 3 dagen vond onze zoon Mikay t nodig om zich aan te kondigen. Na een spoedkeizersnee op 28 sept om 08.21 kwam ons heerlijk kereltje ter wereld.

Nadat hij een korte tijd op de IC had doorgebracht werd ons al verteld dat hij snel over zou gaan naar de High care, Hij ademde zelfstandig....Vandaag kregen we ook nog eens te horen dat hij morgenvroeg al overgeplaatst word naar het ziekenhuis bij ons in de buurt.Hij doet t zo goed dat hij geen academisch ziekenhuis nodig heeft.

Dit gaat zo afschuwelijk snel in 1 keer dat je nog geen tijd hebt om te beseffen wat er om je heen allemaal gebeurt.

Meiden jullie veel succes met de laatste loodjes

Geplaatst

September:

Oktober:

12: Jane groeiecho (36 wk)

November:

Bevallen:

28-09: Ange, Mikay/ was uitgerekend 11 Novemver

Ange, gefelicteerd met jullie ventje!!!

Geplaatst

Jane: bij ons zeggen ze dat het bed 70cm moet zijn. Maar aangezien jullie al een hog bed hebben kan je er ook een extra matras opleggen. Dat heeft iemand bij mij van zwangerschapscursus ook gedaan en anders even bij de kraamzorg navragen.

Chantal: best een eng idee he dat je mss wel binnen 3wk een kleine hebt. Kan me voorstellen dat je er een raar gevoel van krijgt.

Die ups en downs zijn ook hier bekent. Ene moment gaat alles prima en daarna weer drama haha. Tot ergenis van mn man, want die moet het meestal ongelden.

Hier weer een dagje vrij, krijg zoveel last van mn rug en ze weten niet wat ze er mee aan moeten. Ze gaan naturlijk geen nieuwe bureau stoel bestellen voor 3wk, dus werk morgen en vrijdag weer half dagje en dan vanaf maandag maar ziek melden als ze niet binnen 3dagen een oplossing hebben. Wil best werken maar met zoveel pijn in mn rug niet en merk dan ook meteen dat de kleine aan het protsteren is. Het wordt gewoon echt te zwaar nu, dus denk dat mn verlof 2wkjes langer gaat worden.

Ange: nogmaals gefeliciteerd!!!!

Geplaatst

@ Tamara, wat balen dat je zo last hebt, maar zoals iedereen altijd zegt. Wel aan jezelf denken.......zeiden ze tegen mij ook, maar ik bleef ook doorgaan.

@ Michelle, joehoeeeee je laatste werkdag. Heerlijk mag je eindelijk van de 'rust' genieten.

Heel veel succes met de uitslag van Patrick

Hier een onwijze onrustige nacht gehad. De VK had denk ik beter niet kunnen zeggen dat ze denkt dat de baby eerder komt. Dit heeft mij heel onrustig gemaakt. Ik heb geloof ik nu het idee dat het elk moment kan komen en er gaan nu allemaal dingen door mijn hoofd heen spoken!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden