Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Michelle,

Spannend, nog even wachten en dan is het zo middag.

Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik kan echt niet wachten tot volgende week als ik ook eingelijk mn echo heb. Ik moet dan ook pas in de middag, om 1510.

Veel plezier vanmiddag en lekker genieten.

Kuzzz

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Net de echo gehad en alles ziet er goed uit. Een heel mooi kloppend hartje en volgens de echo precies 8w5d. Helemaal conform planning dus.

We zijn zo blij, heerlijk opgelucht!!

Ik ga nu even lekker een uurtje op het dakterras zitten nagenieten van de mooie echo!

Groet, Michelle

Geplaatst

Michelle, hartstikke tof voor jullie. Geniet ervan meis!

liefs, Jane

Geplaatst

Ik kijk ook enorm uit naar de echo van maandag!

Heb het idee dat het allemaal wel goed gaat...

Gelukkig nog steeds niet misselijk! Wel wat last van m'n borsten, maar goed...niet vervelend ofzo. En ik heb 't idee dat m'n broeken 's avonds echt al wat strakker zitten. Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan (misschien omdat het er 2 zijn???).

We zijn nog steeds helemaal in de wolken! Ik durf alleen nog niets echt te regelen...alleen mvm dan.

Ik hoor allemaal dat er enorme wachtlijsten zijn voor het kinderdagverblijf etc, maar ik zit nog een beetje te wachten... Na de 2e echo wil ik daar toch mee aan de slag, denk ik!

Verder vind ik het heerlijk om een beetje op het internet te speuren naar mooi 'dealtjes'...vind echt alles mooi/leuk/schattig, maar reageer er allemaal nog maar niet op. Vind het allemaal nog wat te pril. Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Het kdv kun je inderdaad het beste zo vroeg mogelijk regelen, het duurt vaak toch nog weer even voor je een intake gesprekje en de rondleiding hebt. Vanuit praktisch oogpunt gezien kun je het in het ergste geval beter af zeggen dan dat je straks geen plekje hebt op de dagen dat je opvang nodig hebt. Ik werk zelf ook bij een kdv en het is voor ouders gewoon zo vervelend als de opvang niet op tijd rond komt, dat brengt onnodig stress mee als jij straks weer moet wennen aan de rol van werkende moeder, geen fijne start voor die nieuwe rol.

Geplaatst

Geweldig Michelle, dat de echo helemaal goed was en dat het heel goed gaat met je beeb. Geniet er lekker van.

Krullie: Kan me voorstellen dat je graag weer van je 2 beebs wil genieten. Nog heel even geduld en je kan gaan genieten.

Heb idd ook gehoord dat je al heel vroeg het kdv moet regelen. Wij hebben van de week een lijst gemaakt met welke dagen het nodig is. Dus dat gaan we maar alvast opgeven. Kunnen beter afzeggen dan dat er straks geen plaats meer is. Eigenlijk wilden we hiermee wachten tot na de 1ste echo, maar ja de volgende dag zitten we dan in het vliegtuig en komen dan pas 10 mei terug. Dus dan ben je alweer erg laat.

En al die spullen ooohhhh het is allemaal zo leuk en lief. Wij gaan echt shoppen voor spullen als we terug zijn. Dat zitten we ook al meteen op 11.5 wk, dus kunnen we dat makkelijk gaan doen.

Ik heb wle het idee dat het allemaal goed gaat. Heb nog steeds last van mn borsten en als ik trek begin te krijgen, dan binnen 30min voel ik me gewoon beroert van de honger ineens. Ook 's ochtends heb ik het idee van misselijkheid, dan eet ik even iets en het is voorlopig dan weer weg. En mn humeur dat wil ook ineens nog wel omslaan hahaha.

Iedereen nog een fijn weekend!!!!

Kuzzz

Geplaatst

Ik heb de kdv ook geregeld, maar de inschrijving wordt pas geaccepteerd bij drie maanden zwangerschap. Dat is bij B4kids een regel.

Ik vind het prima. Het zal voor ons maar 1 dag worden, verder willen (schoon-)moeders oppassen en ik ga twee dagen mider werken.

Ik heb echt al een bolle buik, niet normaal meer. Ik ben al wat dikker, maar nu staat mijn buik echt heel erg naar voren toe en ik kan toch echt mijn buik niet meer intrekken.

Er valt nu niets meer te ontkennen......hihihiihihihhi

Geplaatst

hahahha nu al een dikke toeter... Ik ben maandag al weer 7 weken zwanger gaat behoorlijk snel allemaal.... Ik hoop wel dat ik snel weer meer fit en energie heb, ik ben echt kapot is gewoon niet meer leuk, op me werk ben ik zo moe dat ik me werk gewoon niet goed kan doen... ik heb nog niks verteld op me werk ik vertel het pas met 12 weken, ik wordt gedatacheerd, heb dus geen vaste collegas enzo, werk overal en nergens....

wie is er ook nog meer zo moe??? en hebben jullie nog tips???

Geplaatst

Ik ben ook vreselijk moe steeds. Overdag op het werk gaat het nog wel, maar 's avonds doe ik echt een dutje tussendoor.Ik moet er wel aan wennen hoor, want normaal heb ik best veel energie. Merk het ook veel met sporten vooral met aerobics, dan ben ik na 30 min al helemaal uitgeteld en dan doe ik weer rustig aan.

Dus als iemand tips heeft ook voor mij welkom...

Mijn baby: als jij maandag op weken zit, dan ben je 2 dagen verder dan mij. Ik ben woensdag 7 weken, grappig. dus als jij al een hartje hebt gezien...dan kan ik dat zeker ook zien. Wij zijn met de echo 7 weken en een dag.

Ik ben benieuwd hoe het met mn buik gaat. Als het een beetje meezit gaat die pas groeien als we terug zijn van vakantie, dan zijn we al 11.5 weken. Anders heb ik denk ik een probleem met mn zomerkleding hahaha. Maar goed dat is voor latere zorg.

Wij gaan het inschrijfform deze week denk ik opsturen, wij willen graag 2 dagen in de week opvang. 1 dag naar mn schoonmoeder en wij allebei 1 dag minder werken.

Fijn weekend allemaal.

Kuzzz

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ook iemand die verschikkelijk moe is, niet normaal meer. Als ik van mn werk kom lig ik helemaal uitgeteld op de bank. Hopelijk gaat dat straks beter.

Morgen eindelijk mn eerste echo, om 10.45 uur. Ben nu al heel zenuwachtig, en heel nieuwsgierig. Ben nog steeds heel onzeker, wordt soms gek van mezelf. Gelukkig niet meer misselijk.

Fijne zondag allemaal!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane heerlijk dat het eindelijk morgen zo ver is.......

Ik ben erg benieuwd of er 1 of 2 zitten??

Heel veel suc6 morgen en we horen het morgen wel....

Geplaatst

Spannend Jane!!

Hier gaat alles goed, avonddiensten vallen me zwaar, rond 19 uur kan ik alleen nog maar gapen en dan moet ik nog tot 22.30 uur...

14 april heb ik nog een echo in ons eigen ziekenhuis hoefde niet maar vind ik toch wel prettig en dan naar de VK ook die is al gepland..

Morgen komt er een consulent voor moeders voor moeders dus kan ik daar ook mee gaan beginnen.

In de loop van de dag is mn buik wel opgezet en wat harder maar volgens mij hoort dat erbij alles gaat zich natuurlijk uitzetten om plaats te maken..

Eerlijk gezged moet ik nog steeds aan het idee wennen dat ik echt zwanger ben. Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het misschien wel niet gaat lukken en dan is het er toch! Blijf het een wonder vinden! wij met zn 2en kunnen toch gaan genieten van een kindje dat echt van ons is.

Fijne dag allemaal hier schijnt het zonnetje dus dat wordt genieten.

Liefs Popje

Geplaatst

Hey Jane,

Succes morgen. Ik duim voor een goed resultaat!!

Overigens zou de mate van je misselijkheid best een indicatie kunnen zijn voor een tweeling. Spannend hoor!!

Michelle

Geplaatst

Afspraken

April

06: Jane 1e echo

06: Krullie Allerlei afspraken op het ziekenhuis, waaronder 2e echo

06: Lucky-t 1e echo

07: Dani 20 weken echo

09: Tammy 1e echo

10: Snoekse 1e echo

14: Daan Nekplooimeeting

14: Popje 2e Echo

16: Champietal combinatietest

20: Mijn baby 2e echo

21: Daan VK 10:00 uur

21: Champietal VK 18:00 uur

27: Michelle 12 weken echo + combinatietest

mei

4: Dani controle gyn.

juni

8: Daan 20 weken echo

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

21 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

05 november: Krullie

08 november: Michelle

10 november: Jane

15 november: Popje

25 november: Tammy

Geplaatst

Jane, Krullie en Lucky, heel veel succes, maar natuurlijk ook heel veel plezier bij jullie echo. Helemaal leuke om je eigen wondertje(s) te zien.

Ik had vanaf het begin van de zwangerschap al heel erg jeuk op mijn benen.

Had echt met uitdroging te maken, maar lichaam reageerde nogal heftig op de hormonen.

Nu is het jeuk nog steeds, maar zit echt mijn hele benen onder de bultjes.

Als ik er over een paar dagen nog last van heb, dan maar even naar de dokter........

Geplaatst

Nou meiden, bijna is het zover. Ben echt heel nerveus! Lag vanochtend om 6 uur al naar het plafond te staren. Zodra ik terug ben hou ik jullie op de hoogte!

Liefs, Jane

Geplaatst

Spannend allemaal, al die echo's vandaag.

Veel sterkte iedereen en lekker genieten van de kleine wondertjes.

Hier gaat het redelijk, ben nu 's ochtends echt misselijk. Nog niet zo erg dat ik hele geode vrienden ben geworden met de wc pot, maar vanmorgen scheelde het niet veel. Dus ga vanaf morgen echt crackers naast mn bed leggen om die meteen dan te eten. Kijken of dat dan beter gaat. Merk nu ook dat ik sommige luchtjes niet meer kan verdragen.

Donderdag mogen wij eindelijk gaan kijken...ppffff wat duurt dat wachten nog lang zeg. Ook mn man wil nu graag ook kijken, die heeft natuurlijk niet het idee dat we echt zwanger zijn.

Ben erg benieuwd naar alle verhalen ladies.

Kuzzz

Geplaatst

Afspraken

April

06: Jane 1e echo

06: Krullie Allerlei afspraken op het ziekenhuis, waaronder 2e echo

06: Lucky-t 1e echo

07: Dani 20 weken echo

09: Tammy 1e echo

10: Snoekse 1e echo

14: Daan Nekplooimeeting

14: Popje 2e Echo

16: Champietal combinatietest

20: Mijn baby 2e echo

20: Champietal VK 18:15 uur

21: Daan VK 10:00 uur

27: Michelle 12 weken echo + combinatietest

mei

4: Dani controle gyn.

juni

8: Daan 20 weken echo

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

05 november: Krullie

08 november: Michelle

10 november: Jane

15 november: Popje

25 november: Tammy

Ik heb even een afspraak gewijzigd, want ik was vergeten dat ik 21 april naar een concert ga en ik heb mijn uitgerekende datum gewijzigd, want die is één dag opgeschoven, was ik even vergeten om te doen....

Geplaatst

Jane en Lucky heel veel plezier bij de echo's, ben heel erg benieuwd naar jullie enthousiaste verhalen straks!

Krullie voor jou ook weer een spannende dag, even lekker loeren naar de twee beebjes, dubbel zoveel plezier hihi.

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het hier??

Ik heb vandaag weer last van mijn buik.

Komt dit jullie bekend voor?

Weer steken onderin mijn buik en last van mijn onderrug...

En wat de broeken betreft, ik pas ook helemaal niets meer.. gelukkig heb ik een hele vuilniszak met kleding gekregen van mijn tante en hier zitten wel handige broeken en rokken in van Noppies.

Verder gisteren naar Baby Dump in Eindhoven geweest en daar maar een nieuwe broek gekocht. Kunnen we lekker in groeien..

Misschien bij de 12 weken eens buik foto plaatsen hahahaha

Jane, Lucky en Krullie, heel veel succes in het ziekenhuis vandaag!!!

Laten jullie snel weten hoe het was???

Tammy, voor jou ook nog een paar daagjes en dan ben je aan de beurt om naar de beeb te kijken....

Popje, blijft iets magisch of niet?? Wij kunnen het ook nog steeds niet geloven. Zal toch wel blij zijn als ik op de 12 weken zit. Geen idee waarom, maar voor mij is het dan echt echt.... is MvM nog bij je geweest?

Chantal, das een goede, kdv. Hebben wij nog niet over nagedacht. Ik ga zelf 3 dagen werken en mijn moeder past dan die dagen op. Wil wel 1 dag over op het kdv zodat de beeb lekker met andere kindjes kan gaan spelen. Vindt dat heel erg belangrijk voor de ontwikkeling...

Dani, Bijna je 20 weken echo!!!!

Michelle, late reactie, maar wat goed dat alles goed was in het ziekenhuis.. 27 april wordt ook een hele mooie dag ( dan ben ik jarig ) dus alles komt goed...

Ik kom straks nog ff spieken..

Geplaatst

Hi meiden,

We hebben zojuist gezien dat we zwanger zijn van een tweeling. Het was zo bijzonder, we zijn helemaal in hogere sferen, zo blij en gelukkig zijn wij met onze 2 beebs! Ze doen het heel goed en ik ben dus morgen 9 weken zwanger. Wat geweldig om die 2 hartjes als een razende te zien knipperen, een ervaring om nooit meer te vergeten. Dit staat op onze netvliezen gebrand!

Wij zijn heel gelukkig!

Liefs, Jane

Geplaatst

:occasion16:

Wauw wat gaaf, onwijs dubbel gefeliciteerd! Had je stiekum al gehoopt dat ze allebei waren blijven zitten? Heel veel geluk en een prachtige zwangerschap gewenst!

Het blijft toch een wonder he.. zooo gaaf!

Liefs Pieb

Geplaatst

Wow Jane, ik ben zo blij voor jullie!!! Felicitaties in tweevoud!!

Is het een 1-eiige of 2-eiige tweeling???

Knuffel, Michelle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden