Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Er staat inderdaad dat je beter niet met ochtend urine kunt testen en dat je pas daarna moet testen en twee uur niet mag drinken. bij een positieve test moet ik gelijk bellen naar het ziekenhuis voor een afspraak voor IUI de volgende dag. Met 's avonds testen gaat dat niet lukken dus dat maakt het lastig. Dan toch maar op het werk testen ben ik bang.. niet heel handig, maar het is niet anders. Lukte eerder ook steeds wel.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou meid heel veel succes

wel vervelend idd op het werk,als het niet anders kan je moet wat

wat voor testen heb je dipstick is onhandiger en die heb ik altijd dus vandaar na het werk..

ik ga voor je duimen

liefsssssssssssss

Geplaatst

Oooh wat een gedoetje weer meiss,maar is niet anders dus..gewoon testen op t werk dus!En angel,je weet het nooit he,ik duim voor je!!

Hier is het een beetje drama..

Ik heb sinds dat ik de hormonen gebruik enorme last van aambeien..en das nu best heel erg.Gisteren hele dag pijn,en net naar toilet geweest en nu ook nog weer rozeverlies na het plassen.

Wordt ik nu alsnog ongesteld??!Ik geloof dat ik gek word.

Ik hoop dat ze snel bellen van het zh,en dat ze zon beetje weten van hoe en wat.

Ik ben lichamelijk echt helemaal niet in orde lijkt het..x

Geplaatst

Hallo dames,

Mag ik er ook bij? Heb al een berichtje gezet in het voorsteltopic:

Ik word over een paar maanden 40, getrouwd, 1 dochter van 4,5 jaar - "op natuurlijke wijze". We zijn al bijna 3 jaar bezig voor een broertje of zusje, maar tot nog toe zonder resultaat.

Geplaatst

Vergeet ik het belangrijkste, de IUI details :icon_cheese:

Bij mij lijkt alles okay, afgezien van een onregelmatige cyclus. Mannetje heeft matige zaadjes: bij de testanalyses 2x 5 miljoen en 1x heel weinig.

Follikelmetingen op dag 8, 10 en 11 waren respectievelijk 12 mm, 15.5 mm en 16.5 mm. Follikel zou volgens dit "groeischema" op dag 12 op 17.5 - 18 mm moeten zitten en klaar voor de HCG trigger. Echo om dat te meten was blijkbaar niet nodig.

Gisteren (dag 12) dus Pregnyl. Ik was kennelijk lichtelijk zenuwachtig - tja, eerste keer, he -, want de eerste ampul met oplosvloeistof kneep ik zo kapot :icon_scratch:. Gelukkig hebben we er daar 2 van. De rest ging voorspoedig, inclusief het zelf prikken (kunnen die mannen van jullie ook al zo slecht tegen naalden???).

Morgen de inseminatie. Fingers crossed voor goede zaadjes dus!

Geplaatst

Hallo Dames

Gisteren morgen ook in de weer geweest met de ovulatietesten, nog niet positief! 's middags tegen 5 uur nog een keer en deze was wel positief. Toch maar even met het ziekenhuis gebeld. Ze zouden even overleggen met de dienstdoende gyneacoloog en terugbellen.

Na 5 min. ging de telefoon, maandag voor 8 uur het potje met inhoud inleveren en om 9.30 de eerste IUI:blob3:!! Krijg toch wel een beetje de kriebels!!!

Vanmorgen dus de eerste IUI gehad, stelde eigenlijk niets voor!

Was alleen bang dat alles er zo weer uit zou lopen?!?!

Ik moest meteen weer opstaan? Was dit bij jullie ook zo of moest je nog even blijven liggen???

Het geheel was wel erg onromantisch en mijn man was geloof ik nog zunuwachtiger dan mij, heel lief!

Nu maar 14 dagen afwachten.

:sunny:Wendy

Geplaatst

Ha Wendy,

Spannend, jij vandaag je eerste IUI, ik morgen. Samen wachten! Ik zit bij het VU, daar kun je ook meteen opstaan. Volgens hun observaties schijnt het niet uit te maken of je blijft liggen of meteen opstaat.

Geplaatst

Hallo dames,

Wat een spanning allemaal weer hier, ik zal voor jullie allemaal duimen.

Van deze kant heb ik geen nieuws, ben net 2 dagen klaar met de ongi, wel raar om nu geen hormonen te spuiten en dat soort dingen, maar wel ff lkkr rust even geen spanning en stress of het gelukt is of niet.

Me lichaam doet nu wel rare dingen nou het ineens die hormonen niet meer krijgt, ik heb last van mijn borsten, het lijkt wel of ze op springen staan en de kilo's vliegen er aan.

Nou maar hopen dat ik straks nog wel in mijn trouwjurk pas haha

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hi dames,

Spannend allemaal hoor. In het Radboud laten ze je ook gelijk opstaan, alhoewel de mening onder de gynacologen daar wel verdeeld is. Volgens de professor daar is het volgens obeservaties nog niet vastgesteld. Toch zij één van de andere dames tijdens een evaluatie dat je er wel om kunt vragen en dat ze het dan proberen.

Misschien handig om weer eens een lijstje te maken hier met data? Dan kunnen we iedereen goed volgen.

Wendy82: 19 april IUI, .. mei testen

Kee: 20 april IUI, ... mei testen

Vult iedereen zelf even aan?

Geplaatst

@ kee....welkom hier....erg spannend zon eerste iui....ik wens je veel succes, al zal het helemaal goed gaan komen ;)

@wendy

Erg romantisch is het inderdaad niet...ik en mijn vriend proberen het maar als 1 grote grap te zien, bij wijze van. We hebben ook altijd veel lol als er weer een iui aan zit te komen...

Ik zag ook dat er iemand typte over de bruine menstruatie en dat ze het gevoel had dat het niet haar normale men. was...Ik heb dat gehad bij mijn eerste iui. Bruin/zwart en ik verloor veeeeeeeeeeeel te weinig. Ik heb toen de maand erop provera moeten slikken en geen iui gehad. Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat aflopen.

Verder wilde ik nog vragen of iemand weet hoe snel pregnyl 5000 uit je lichaam is?

Dat is iets wat ik eigenlijk nergens terug kan vinden. Verder gaat alles rustig hier, zit alweer in de 2de wachtweek dus begint alweer op te schieten..

dikke kus

denise

Geplaatst

Hey Kee

Ja spannend is het he!! Grappig dat we zo dicht bij elkaar zitten met de IUI!!

Heel veel succes morgen! En dan maar afwachten...

groetjes wendy

Geplaatst

Hoi, ik loop bij behandelcentrum Geertgen en ook daar laten ze je gelijk opstaan ... ik heb wel een berichtje gelezen dat er inderdaad wel bewezen is dat je met langer liggen meer kans maakt op een zwangerschap dan wanneer je gelijk op staat maar tja veel ziekenhuizen of behandelcentra's hebben daar gewoon geen tijd voor ... en dan denk ik ook bij me zelf ... als het je tijd is om zwanger te mogen raken dan hangt dit niet af van liggen of gelijk opstaan .... succes allemaal,

gr. Nicole

Geplaatst

ff snel een berichtje van hier

nou hier is men ongi toch door gekomen hoor

mag 27-4 weer voor men 1ste fm....

nou dat was het weer voor vandaag

sorry beetje weinig tijd

liefsssssssss

Geplaatst
Vergeet ik het belangrijkste, de IUI details :icon_cheese:

Bij mij lijkt alles okay, afgezien van een onregelmatige cyclus. Mannetje heeft matige zaadjes: bij de testanalyses 2x 5 miljoen en 1x heel weinig.

Follikelmetingen op dag 8, 10 en 11 waren respectievelijk 12 mm, 15.5 mm en 16.5 mm. Follikel zou volgens dit "groeischema" op dag 12 op 17.5 - 18 mm moeten zitten en klaar voor de HCG trigger. Echo om dat te meten was blijkbaar niet nodig.

Gisteren (dag 12) dus Pregnyl. Ik was kennelijk lichtelijk zenuwachtig - tja, eerste keer, he -, want de eerste ampul met oplosvloeistof kneep ik zo kapot :icon_scratch:. Gelukkig hebben we er daar 2 van. De rest ging voorspoedig, inclusief het zelf prikken (kunnen die mannen van jullie ook al zo slecht tegen naalden???).

Morgen de inseminatie. Fingers crossed voor goede zaadjes dus!

Welkom!

Haha mijn man kan helemaal niet tegen naalden! Wij hebben een kat met suikerziekte die twee keer per dag insuline moet krijgen, maar mijn mannetje kan dat niet...dan valtie flauw!!! :icon_pale: hahahaha Het is dat ie zo lief is... :egg-chicken:

Geplaatst

Verder wilde ik nog vragen of iemand weet hoe snel pregnyl 5000 uit je lichaam is?

Dat is iets wat ik eigenlijk nergens terug kan vinden. Verder gaat alles rustig hier, zit alweer in de 2de wachtweek dus begint alweer op te schieten..

dikke kus

denise

Ik heb ergens gelezen dat je ongeveer kunt rekenen dat de pregnyl elke dag met de helft verminderd, dus dag 1 - 5000, dag 2 - 2500, dag 3 - 1250, enz...

Geplaatst
Welkom!

Haha mijn man kan helemaal niet tegen naalden! Wij hebben een kat met suikerziekte die twee keer per dag insuline moet krijgen, maar mijn mannetje kan dat niet...dan valtie flauw!!! :icon_pale: hahahaha Het is dat ie zo lief is... :egg-chicken:

Haha de mijne kan er ook niet tegen maar zei wel heel stoer dat hij de eerste injectie met menopur wil zetten. Ik ben benieuwd of hij dan nog zo stoer is, want ik durf er om te wedden dat ie tegen de vlakte gaat......ik zal hem wel zeggen dat ie moet gaan liggen als gaat prikken. ;-)

Geplaatst

Oh angel,bah...

Ik mag na de iui's 10 min blijven liggen.Mij werd verteld dat het dus idd bewezen is dat met blijven liggen het wel werkt.Maar ja,zeg het maar!Ze zeggen zoveel..

Dames succes met de IUI's en wachten!!x

Geplaatst

Na mijn iui's mag ik ook 15 min. blijven liggen. Dit omdat er een onderzoek geweest is waarin uit kwam dat dames die mochten blijven liggen een iets grotere kans op zwangerschap hadden. Wat betreft de tijd, bij ons is het gewoon, hup de iui, krijg je een lakentje en dan laat de gyn je rustig alleen. Na het kwartiertje komt de verpleegkundige of soms de gyn binnen om de stoel omlaag te doen en dan mag je gaan.

Geplaatst

Hey Dames,

Ik heb vrijdag weer mijn 4e IUI gehad, met een verrassend resultaat. Laatste keer was het zaad heel slecht, 0,9. Deze keer 6,25, WHAT?! Dat was echt raar, de dag ervoor vertelde de gyn nog dat het zo geen zin had om door te gaan en ja hoor de volgende dag heeft vriendje de beste score ever! Jeuh!

We maken weer echt een kans deze ronde en we zitten dan ook weer vol goede moed op het wacht bankje.

Om nog even te reageren op de opstaan "discussie". In mijn ziekenhuis geven ze aan dat het wel bewezen is dat blijven liggen de kans vergroot. Ik mag dan ook 15-20 minuten blijven liggen. Vreemd dat elk ziekenhuis daar z'n eigen manier van werken en denken in heeft. Ik vind het in ieder geval een prettig idee om nog even te blijven liggen.

Veel succes weer iedereen deze week met wachten behandelingen.

Liefs leentje

Geplaatst

@Leentje: goed nieuws, ik duim voor jullie

@Angel: bah, wat een teleurstelling :(

@Tabitha: jij gaat er prachtig uitzien in je trouwjurk, ik weet het zeker!

@Doortje, Coni, Diaantje75 en Wannabemom: in het VU willen ze dat onderzoek van blijven liggen vs. meteen opstaan geloof ik nog een keer overdoen. Ben benieuwd!

@KrisKras en Kitty: wat een lieve doetjes hebben we :).

@Denise1979: dank voor je lieve woorden. Jij hebt zo te zien ook al een behoorlijke historie.

@Wendy82: hoe voel je je?

Hier lichtelijke pijn in de onderbuik. Inseminatie ging voorspoedig, 10 miljoen zaadjes waarvan 75% bewegelijk, een recordopbrengst :).

Verder is mijn temperatuur de dag na de pregnyl injectie al omhoog gegaan, dus ik was even bang dat ik zondag al spontaan een ovulatie had gehad, maar dat schijnt onmogelijk te zijn bij een follikel van 17-18 mm. Temperaturen na een hcg trigger waren volgens de arts niet betrouwbaar, dus eigenlijk moet ik er gewoon mee stoppen... maar ja, 3 jaar gewenning, iedere ochtend die thermometer, dat stop je niet zo maar :).

Anyway, afwachten maar. Om het rijtje aan te vullen:

Wannabemom: .. april 4e IUI, 27 april testen

Denise1979: 12 april 3e IUI, 28 april testen

Leentje: 16 april 4e IUI, .. mei testen

Wendy82: 19 april 1e IUI, .. mei testen

Kee: 20 april 1e IUI, 6 mei testen

Geplaatst

Hoi dames,

Nog 3 dagen te gaan hier, en ik heb vandaag weer het gevoel dat ik mega ongesteld moet gaan worden. Gek, ik heb de eerste week vanalles gevoeld, toen een paar dagen niets, en nu weer dat opgeblazen gevoel in de onderbuik.

we moeten afwachten! Ik hoop op veel positeve testen de komende week!

Groetjes Kriskras

Geplaatst

Vreemd dat ik meteen moest opstaan! "Volgende keer" zal ik toch maar vragen of ik even mag blijven liggen!! Heb ik denk ik toch een beter gevoel bij!

@Kee, ik heb de dag van de iui ook wat last van mijn buik gehad, nu heb ik nergens geen last van. Voel ook nog niets bijzonders. Ben nu wel blij dat er in ieder geval iets gebeurd is na 2 jaar proberen! En is er nu toch meer kans...... gelukkig ben ik nog niet zo gespannen voor de NOD. Hoe is dit bij jullie?

Ik had trouwens bij de IUI niet m'n eigen gyneacoloog. We werden opgeroepen door een mannelijke gyneacoloog. Ik had hier geen problemen mee, t'is maar een dokter! maar mijn man had later toch zoiets van:waiting: moet dan maar! Hoe is dit bij jullie partners?? Ben ik wel ff benieuwd naar.

:icon_sunny:Wendy

Geplaatst

Kriskras wat spannend zeg ik duim met je mee!

Hier ook nog even het lijstje aangevuld:

Wannabemom: .. april 4e IUI, 27 april testen

Denise1979: 12 april 3e IUI, 28 april testen

Leentje: 16 april 4e IUI, .. mei testen

Wendy82: 19 april 1e IUI, 5 mei testen

Kee: 20 april 1e IUI, 6 mei testen

Geplaatst

Ik heb inmiddels ook verschillende gynaecologen gezien. in het Radboud is het maar net welke gynacoloog in op leiding dienst heeft op dat moment. Wel proberen ze de evaluatie afspaken wel zo veel mogelijk bij de zelfde gynacoloog te laten plaatsvinden, maar dat lukt niet altijd. gelukkig worden alle evaluatieafspraken eerst voorbesproken in het hele team, dus meerdere mensen buigen zich over het advies dat ze gaan geven. Dat vind ik wel een prettig idee.

En dat het een man is.. dat maakt mij echt niet uit.. Mijn man werkt zelf ook in het Radboud en weet hoe dat soort dingen gaan. vaak zijn de mannelijke gynacologen veel voorzichtiger zegt hij..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden