Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

@Doortje, wat vervelend. Maar het zegt nog niks.

Ik ben vandaag 4 dagen overtijd. Vanochtend maar een test aan gewaagd omdat ik een onregelmatige cyclus heb, heb ik gewacht tot de laatste datum zeg maar. Voor mij 35 dagen. Helaas negatief, maar ben ook wel blij omdat de kans op een bbz nu heel erg groot is dus een dubbel gevoel. beetje raar misschien. Toch maak ik me zorgen omdat er nog geen spoor te bekennen is van een ongesteldheid. Raar toch. Iemand hier ervaring mee??? Zal wel weer te ongeduldig zijn.

Voor iedereen die op vakantie gaat. FIJNE VAKANTIE.. Geniet ervan!

Liefs

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Begina: Ik ben in een hele strakke cyclus ook wel eens 6 dagen te laat geweest. Volgens de gynacoloog is dat helemaal niet raar. Het schijnt dat wij vrouwen daar door spanning en stress invloed op kunnen uitoefenen. Soms denk ik ook wel eens dat het aan het weer ligt, want mij gebeurd het meestal als het erg mooi weer is buiten.

Zojuist ben ik door onze gyneacoloog gebeld voor de uitslagen van het bloedonderzoek voor IVF. Alles was in orde, dus de volgende stappen worden ondernomen om onze intake te krijgen. We moeten alleen nu een keuze gaan maken of we één of twee terugplaatsingen willen per keer. Gelukkig mag ik daar tot onze 6e IUI overnadenken. dan willen ze het graag weten i.v.m. intake.

Geplaatst

@Doortje, gelukkig dat de bloeduitslagen positief zijn en je groen licht hebt voor IVF

@begina, overtijd en dan negatief testen... bah... je wilt alleen overtijd zijn als je zwanger bent.. je wilt verder maar je kunt nog niet bah!

@Ellie, een collega van 50 en dan zwanger? Kan me indenken dat de grond wegzakt als je zoiets hoort.

@all Ik ben vanaf dinsdagavond weer aan de puregon en vandaag merk ik alweer dat mijn eierstokken aan het rammelen zijn. Hoop dat er dit keer 2 of drie zitten. Vorige keer zat er 1 grote en 1 kleine en volgens de arts heeft alleen de "grote" het gedaan. De arts wil de kansen nu nog meer vergroten dus dat betekent meer spuiten.

Ik kreeg het gisteren plotseling erg op mijn heupen... Raakte een soort van in paniek... Zag allerlei beren op mijn pad... Wat als de volgende IUI's niets doen...en wat als de IVF niet aanslaat, we hebben maar drie pogingen. Wat als dit..wat als dat... Om gek van te worden. Werd er heel verdrietig van.

Mijn mannetje heeft er alle vertrouwen in, ik ben alleen maar bang. We hebben er wel over gesproken dat we doorgaan totdat de arts zegt stop maar het heeft geen zin meer.

Dat betekent ook dat we indien nodig meer pogingen IVF zullen doen en alleen dat idee al geeft me heel erg veel rust. Hebben jullie daar al over nagedacht? Of ben ik nu veel te doemdenkerig?

Geplaatst

@ Sidney; Ik weet precies wat je bedoeld ik heb die periode ook gehad, met wat als dit en wat als dat. Het heeft me dan ook heel erg down gemaakt ik was erg saggo en huilde wel 10x per dag. Wij hebben nu een pauze gehad van 3 maandjes en dat heeft me wel ff goed gedaan, even niet denken zou het gelukt zijn even niet hoeven te spuiten even geen kijkdoos hoeven spelen. Nu hebben wij afgelopen zondag onze 3e IUI gehad en ben er iets makkelijker in geworden. Lukt het dan zijn we heel erg blij maar lukt het niet, ook met IVF niet, dan maar niet het is dan niet anders. Niet dat ik het dan niet erg vindt ik zal heus wel even een inzinking hebben, maar wat kan ik er aan veranderen helemaal NIKS !!

Mijn man en ik hebben het ook wel over gehad wat als het allemaal niet lukt, en wij hebben dan ook besloten om te kijken wat de mogenlijkheden zijn voor adopteren, misschien dat we dan daar onze rust in kunnen vinden.

Liefs Tabitha

Geplaatst

He Sidney...

heel normaal hoor dat je soms die gevoelens hebt... heb ik ook af en toe wel gehad... zeker als medicijnen/hormonen ineens niet meer zo goed werken als zou ze zouden moeten.. Kop op, af en toe lekker uithuilen en dan weer met een rechte rug terug de 'strijd' in...

En je hebt wel 3 IVF pogingen, althans 3 puncties... maar als je geluk hebt en er worden veel follikels aangeprikt, kun je veel meer terugplaatsingen hebben... dus je hebt meer kansen dan je denkt hoor..

maar voor nu.. succes met je IUI's...

en in het weekend gewoon lekker genieten van het mooie weer, je man en het voetbal natuurlijk..

Geplaatst

Ik weet van mezelf wel dat dit dipje echt wel tijdelijk is...en dat mijn mannetje me er echt wel uittrekt (gelukkig...) Wat een moeilijk traject is het toch... Waanzinnig gewoon.

Adoptie is voor ons geen optie daar zijn we ahum te oud voor en is niet iets waar we zelf voor zouden kiezen. We zijn echt gelukkig met ons drietjes en mocht het hierbij blijven dan kijken we met frisse moed naar de toekomst. Maar nog een kindje samen zou echt een geschenk zijn en "icing on the cake"

Wat je zegt "kijkdoos" hahahaha... 't is wat he... In feite liggen we voor jan en alleman met de kijkdoos bloot ;-)

Soms probeer ik wel de humor er uit te pikken... om het allemaal wat dragelijker te maken en het wat luchtiger in te zien. Als ik dan bedenk hoe mijn man het "masturbatorium" (de naam alleen al) noemt........... de RUKBUNKER... dan verschijnt er wel weer een glimlach ;-)

Toen hij de laatste keer z'n ding moest doen in de rukbunker waren er 4 wachtende na hem... Stond nog net geen nummertjes apparaat. Toch knap dat hij dan de knop kan omdraaien en er ff een slinger aangeeft...

Geplaatst

JHaa dat vindt ik ook zo goed van mijn mannetje, gelukkig mag hij het nog thuis doen omdat we 5 min lopen van het ziekenhuis af wonen. Maar togh elke keer gaat hij weer naar de douche om zichzelf een handje te geven.

Liefs Tabitha

Geplaatst

heej dames,

Het is allemaal ook niet niks en ik denk dat iedereen last heeft van momenten dat je heel erg down bent en in paniek raakt. Is toch ook logisch, want we willen zo graag een kindje dat we ons haast niet voor kunnen stellen dat we die droom op zouden moeten geven. gelukkig gaat 80 % van de stellen met een kind naar huis volgens de gyn, dus daar put ik hoop uit.

Ik ga vanaf vandaag lekker van mijn vakantie genieten. Ben echt flink ongsteld geworden, dus als ik vanaf zondag in Frankrijk zit heb ik gelukkig het ergste weer gehad.

Tot in augustus en sterkte voor iedereen de komende tijd.

Groet, Dorien

Geplaatst

Haha, ja een beetje cynische grapjes erover maken kan toch al een hoop spanning verlichten toch!?

Wij zitten vaak zo tegen de slappe lach aan als we in de wachtkamer zitten! Gewoon van de spanning en zenuwen. maar dat is eigenlijk best fijn!

Wij zijn gister voor onze 1e IUI geweest! Was reuzespannend! 2 miljoen zaadjes zijn ingespoten. Mn partner mocht het spuitje leeg drukken. Toch iets specialer zo. Het viel allemaal zo erg mee!

En nu dus wachten. Over 10 dagen zou ik al ongesteld moeten worden, maar bij de kliniek zeiden ze over 16 dagen te kunnen testen. Nou, dat wacht ik niet af hoor! Haha! Op de dag van ongesteld worden ga ik testen! Ben zo benieuwd!

De eerst volgende keer IUI-en is pas in september vanwege de zomerstop van de kliniek.

Ik heb een enorm rustgevoel over me heen. Zo gek. Of dat nu positief if negatief is, de tijd zal het leren! Misschien komt het ook wel dat het de 1e keer was.

Voor iedereen die op vakantie gaat, zomerstop hebben en waarbij de behandeling steeds niet lukt; probeer maar even fijn te genieten van de afleiding van de vakantie. Hopelijk zal de rust even goed doen!

Gr. Mallie!

Geplaatst

Hoi, tja het idee van dat het na 3x IVF bij ons ook einde verhaal is benauwd mij ook verschrikkelijk ... ik heb nu mijn 2e IVF achter de rug en weet dus maandag meer als ik de test mag doen ... voor ons is het zelf betalen niet mogelijk ik zou niet weten waar we het vandaan moeten halen echt niet .... maar het idee dat het dan ook echt einde verhaal is maakt mij ontzettend verdrietig ... moet er nog even niet aan denken ... hopen dat de test maandag positief zal zijn ....

lfs. Nicole

Geplaatst

Voor alle vakantiegangers: Geniet ervan!

Ja, grappen maken, doet mijn man ook altijd om te relativeren. Het helpt je weer een beetje over een dipje heen. Mijn man had bij de iui zeer goed zaad, was helemaal trots, en had al bedacht dat ze het stiekem voor zichzelf zouden gebruiken. Wij zagen het al voor ons dat er allemaal kleintjes zouden rondlopen die precies op mijn man zouden lijken inclusief dezelfde bril.

Ik mag voor de zomersluiting toch nog een keer op voor iui van de gyn.(In tegenstelling tot wat de verpleegkundige zei) Daar ben ik wel blij mee, want ik ben toch al 39 en de klok tikt verder.

Helaas komt de derde iui-poging te vervallen. Ik krijg tijdelijk de pil om de endometriose in bedwang te houden. Dan vinden de voorbereidende gesprekken plaats voor ivf, die in september gaat plaats vinden. Geen wachtlijst dus!

Goed bericht Dorien: dat 80 procent met baby naar huis gaat!

Nicole ik houd mijn vingers voor je gekruist.

groet van Ellie

Geplaatst

En we wachten weer op mijn NOD...

Ik reken al helemaal nergens op, ik hoop dat het dan ook niet tegenvalt als ook deze laatste poging mislukt.

In ieder geval heb ik me al verdiept in het spuitschema voor de IVF want daar moet ik dan de 3e dag van mijn cyclus mee starten. Ik hoef verder niet aan de pil en hoewel ik genoeg hormonen krijg geloof ik dat het qua hoeveelheid best meevalt. Weten jullie hoe ze die beslissing maken voor een kort of lang spuitschema??

Wat een weer he???

Geplaatst

Ook hier ben ik aan het wachten tot het weer zover is, De voortekenen om ongi te worden zijn alweer gearriveerd :sad: pijnlijke borsten, steken in mijn buik en saggo !!

Dus laat het maar weer komen kunnen we door met poging 4 !!

Geplaatst

Hoi, nou onze 2e IVF/ICSI poging is niet gelukt .... gisteravond ben ik ongesteld geworden ... het kwam niet als een verrassing want ik had ook totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou zijn dus ik ging er al van uit dat ik gewoon ongesteld zou worden. Gelukkig is de teleurstelling van een zwangerschapstest uit gebleven en ben ik voor die tijd dus ongesteld geworden ... 20 juli weer naar de gyn toe ... lfs. Nicole

Geplaatst

Oooh Nicole, erg meid....echt balen zeg..wat een teleurstelling weer. blijven duimen dat het ooit goed komt!

Geplaatst

Vanochtend de 2e FM gehad en er liggen drie eitjes klaar. Vanavond de pregnyl en woensdag de inseminatie.

Nu maar hopen dat het gaat lukken dit keer!

Geplaatst

@ Nicole, wat een rotnieuws zeg! Ook al reken je er misschien niet op het is toch WEER een teleurstelling. Die moet je toch maar weer verwerken.

@ Tabitha, zolang je nog geen rood ziet is het nog mogelijk maar als het niet goed voelt dan kan ik me voorstellen dat de hoop weg is.

@ Sidney, dat is een mooi getal zeg! 3 eitjes, ik heb er altijd maar 1 of 2. Maar ik gebruik ook geen hormonen. Nu maar duimen dat het goedkomt!

Geplaatst

hoi nicole wat jammer meid sterkte

hier is het helaas ook mislukt vanmorgen ongi geworden

nog 1 iui te gaan en dan gaan we over op ivf

heb maar gelijk de gyn gebeld 19-7 mag ik weer voor me fm

voor die nog moeten wachten succes zal blijven duimen voor jullie

liefsssssssssssss

Geplaatst

Dames,

Na t bericht van vorige keer toch goed nieuws

2 eitjes zijn doorgegroeid en de IUI gaat gewoon door ! :icon_rabbit:

Sterker nog morgen gaan ze het inspuiten ! erg spannend dus !

eerste keer dus alles nieuw ! Ik hoop zo op een wondertje ..

als je eerst meteen naar IVF word gestuurd en t maakt toch nog zo'n positiefe wending

pff, fingers crossed for myself haha !

en voor jullie allemaal natuurlijk !

xx

Geplaatst

@ Angel;

Echt balen dat deze poging ook mislukt is :sad: Suc6 bij de FM volgende week

@ Dreutel;

Goed man 2 eitjes :good1: Suc6 morgen bij je 1e IUI :myfignerscrossed:

@ Sidney;

3 eitjes...Geweldig !! :good1: heel veel suc6 woensdag bij de IUI :myfignerscrossed:

Liefs Tabitha

Geplaatst

Nicole wat balen zeg!!sterkte weer de komende dagen.....

Ik heb net de pregnyl gespoten en woensdag de iui, we gaan dus gelijk op Sydney!! spannend weer........ ik ben alweer een tijdje niet op het forum geweest, maar wil toch even weer op het wachtbankje......w8

succes allemaal!

groetjes sharon

Geplaatst

hey Dames, hier nu 1 dag over tijd, gisteren alleen een puntje zwart bloed gehad. Vandaag een negatieve test.. is de eerste keer dat mijn cyclus langer duurt als 26 dagen, ben nu al op dag 28

Nu maar hopen dat de boel snel door breekt zodat we weer verder kunnen naar de volgende poging!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden